Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100414/ |
Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64 |
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100414/84507-N-2010.html |
<p class="kh_header"><b>Michałowice: Konserwacja zieleni wysokiej i niskiej oraz roboty porządkowe-ogródki jordanowskie na terenie Gminy Michałowice w roku 2010 zp.3402-26/10</b><br> <b>Numer ogłoszenia: 84507 - 2010; data zamieszczenia: 14.04.2010</b><br> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p> <p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p> <p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p> <p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p> <p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Michałowice , ul. Raszyńska 34/1, 05-816 Michałowice, woj. mazowieckie, tel. 022 7239335, 7239332, faks 022 7238178.</p> <ul class="kh_indent_1"> <li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.michalowice.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul> <p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p> <p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p> <p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja zieleni wysokiej i niskiej oraz roboty porządkowe-ogródki jordanowskie na terenie Gminy Michałowice w roku 2010 zp.3402-26/10.</p> <p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p> <p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych, chirurgicznych stosowanych przy roślinności wysokiej i niskiej - na terenie Gminy Michałowice oraz wykonywanie robót porządkowych w ogródkach jordanowskich (np. róg ul. Bodycha i ul. Ryżowej we wsi Opacz Kolonia, przy ul. Turystycznej we wsi Komorów Wieś, teren przy ul. Brzozowej w Pęcicach Małych, teren przy Świetlicy w Pęcicach- ul. Zaułek, tren przy ul. Rodzinnej w Sokołowie, teren przy ul. Brzozowej w Pęcicach). Wymienione prace mają polegać na: koszeniu terenów zieleni miejskiej i nieużytków, grabieniu, wywozie i utylizacji skoszonej trawy i chwastów oraz opadłych z drzew gałęzi; dosiewaniu trawy, uzupełnianiu kory i ziemi, odchwaszczaniu nawierzchni chodnikowych i rowerowych wraz z wywozem chwastów; pieleniu rabat i skupin krzewów w terenach ogólnodostępnych; wykonywaniu cięć pielęgnacyjnych i techniczno-sanitarnych na drzewach (np. eliminacji kolizji z napowietrznymi liniami energetycznymi, skrajnią drogi), chirurgii drzew, wycince; uzupełnianiu i poprawianiu mocowań palikowań młodych drzew; uzupełnianiu ubytków kory i ziemi pod roślinność niską i wysoką; wykonywaniu w ogródkach jordanowskich prac porządkowych, takich jak: koszenie trawników, pielenie krzewów, oczyszczanie nawierzchni placów zabaw oraz ciągów komunikacyjnych, grabienie, zbiórka i utylizacja suchych liści oraz pielęgnacji krzewów i młodych drzew, uzupełnianiu kory i ziemi. Zabiegi na drzewach będą wykonywane na terenach gminnych głównie przy drogach publicznych, na pomnikach przyrody (Aleja Starych Lip w Komorowie Wsi, oraz na drzewach rosnących na terenach wpisanych do rejestru zabytków (Park we wsi Reguły przy ul. Wiejskiej, Miejsce Pamięci Narodowej - Pomnik Żołnierzy AK przy ul. Parkowej we wsi Pęcice), cmentarz przy polnej drodze odchodzącej od ul. Parkowej we wsi Pęcice. Zakres prac i warunki wykonania zamówienia określony został w załączniku nr 1 do umowy będącej załącznikiem nr 4 do niniejszej specyfikacji.</p> <p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p> <ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>ZAMAWIAJĄCY przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego wybranemu wykonawcy robót budowlanych, które stanowić będą nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i będą polegały na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego</li></ul> <p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.20.00.00-9.</p> <p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p> <p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br> <p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p> <p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p> <p><b>III.1) WADIUM</b></p> <p><b>Informacja na temat wadium:</b> Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 5.000,- zł. /słownie złotych: pięć tysięcy złotych.</p> <p><b>III.2) ZALICZKI</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul> <p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p> <ul class="kh_indent_1"> <li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie zgodnie z zał. 1 do SIWZ</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy do oferty wykaz wykonanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie tj. min. 3 roboty w tym: 1. min. 1 praca polegająca na wykonaniu zbiegów pielęgnacyjnych na drzewach -pomnikach przyrody lub rosnących na terenach wpisanych do rejestru zabytków o wartości min. 10 tys. zł brutto 2. min. 1 praca polegająca na wykonaniu cięć technicznych usuwających kolizję z napowietrznymi liniami energetycznymi oraz zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach o wartości min. 50 tys. zł brutto 3. min 1 praca polegająca na koszeniu trawy na terenach publicznych - przy użyciu sprzętu mechanicznego o wartości min. 50 tys. zł brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami przepisów bhp i ogólnoprzyjętymi zasadami sztuki ogrodniczej; Wykaz należy sporządzić wg załącznika 3 D do SIWZ. Zamawiający uznana warunek posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, rozwieź w przypadku gdy Wykonawca we wskazanym okresie wykonał jedną pracę o wartości min.110 tys. zł brutto -( zwarł jedną umowę) której przedmiot zawierał łącznie 3 zakresy czyli wykonanie zbiegów pielęgnacyjnych na drzewach -pomnikach przyrody lub rosnących na terenach wpisanych do rejestru zabytków, wykonaniu cięć technicznych usuwających kolizję z napowietrznymi liniami energetycznymi oraz zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i koszenie trawy na terenach publicznych - przy użyciu sprzętu mechanicznego.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca dołączy do oferty wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; w wykazie musi być uwzględniony sprzęt umożliwiający wykonanie zamówienia zgodnie z przepisami bhp: tzw. podnośnik koszowy, frezarka do karp, kosiarki traktorowe z pojemnikami na trawę, kosiarki spalinowe z koszami na trawę, podkaszarki oraz inny niezbędny sprzęt do wykonania zamówienia w sposób prawidłowy zgodny z ogólnie przyjętymi zasadami sztuki ogrodniczej (w tym wykaz sprzętu do wykonywania zabiegów na drzewach metodą linową) - w ilościach gwarantujących sprawne i terminowe wykonywanie zakresu zamówienia (ilość sprzętu - wyposażenia musi zapewniać możliwość równoczesnego prowadzenia prac z wiązanych z wycinką i pielęgnacją drzew oraz koszeniem traw, przystąpienia w ciągu max. czterech godzin do skutecznej reakcji firmy na zdarzenia i sytuacje awaryjne związane z zielenią na terenie Gminy Michałowice. Wykaz należy sporządzić wg załącznika 3 C do SIWZ.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca dołączy do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę, jakości lub kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz wykonawca złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, szkolenia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w wykazie mają być wymienione osoby, które są przeszkolone z zakresu użytkowania pilarek do drzew, posiadają uprawnienia do prowadzenia prac na wysokościach oraz wykonywały zabiegi pielęgnacyjne na pomnikach przyrody, przeszły szkolenie w zakresie pielęgnacji drzew, mają praktykę w wykonywaniu prac w zakresie pielęgnacji drzew i wykonywaniu cięć technicznych usuwających głównie kolizje z napowietrznymi liniami energetycznymi) - ilość pracowników musi zapewniać możliwość: równoczesnego prowadzenia prac z wiązanych z wycinką i pielęgnacją drzew oraz koszeniem traw; przystąpienia w ciągu max. czterech godzin do skutecznej reakcji firmy na zdarzenia i sytuacje awaryjne związane z zielenią na terenie Gminy Michałowice. Wykaz należy sporządzić wg załącznika 3 B do SIWZ.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy do oferty opłaconą polisę OC a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</p> </li></ul></li></ul> <p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li> <p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li> <li style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami</li> <li style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li> <li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li> <li style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li> </ul></li> <li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> </ul></li> <li> <p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p> <p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p> <p class="bold">III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> </ul></li> <li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul> <p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p> <p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p> <p>1) Formularz ofertowy zał. nr 3 (należy podać cenę brutto z uwzględnieniem podatku VAT) 2) Formularz dotyczący podwykonawców - zał. nr 3A; 3) Zaakceptowany - podpisany i wypełniony wzór umowy (zał. nr 4 do SIWZ) wraz z załącznikiem nr 1 do umowy; 4) kosztorys ofertowy-Załącznik nr 5 tabele ABCD 5) Dowód wniesienia/wpłacenia wadium; 6) oświadczenie o możliwości równoczesnego prowadzenia prac związanych z wycinką i pielęgnacją drzew oraz koszeniem traw. ( załącznik własny Wykonawcy) 7) oświadczenie o przystąpieniu w ciągu max. 4 (czterech) godzin do skutecznej reakcji firmy na zdarzenia i sytuacje awaryjne związane z zielenią na terenie Gminy Michałowice. .( załącznik własny Wykonawcy) 8) oświadczenie o zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia w terenie.( załącznik własny Wykonawcy) 9) * jeśli dotyczy - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. ( załącznik własny Wykonawcy)</p> <p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p> <p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p> <p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p> <p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p> <p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p> <p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p> <p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p> <p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p> <p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p> <p>24.2. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności, tj.: 1) w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 2) w wypadku zmian formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zgodnie z art. 149 ustawy 3) w wypadku niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mają wpływ na realizację zamówienia publicznego 4) w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie 5) w wypadku przedłużania się uzgodnień zewnętrznych w organach administracji publicznej z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy 6) w wypadku wystąpienia konieczności robót dodatkowych lub zamiennych 7) w wypadku, gdy podczas realizacji zamówienia konieczne stanie się wprowadzenie zmian projektowych lub technologicznych 8) w wypadku wszystkich zamian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla Zamawiającego 9) w wypadku zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, jeżeli tak zamiana leży w interesie publicznym 10) w pozostałym zakresie - w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności.</p> <p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p> <p><b>IV.4.1)</b> <b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.michalowice.pl<br> <b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiajacego- 05-816 Michałowice, ul. Raszyńska 34, pok. 13.</p> <p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiajacego 05-816 Michałowice, ul. Raszyńska 34, pok. 16.</p> <p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p> <p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p> <p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>